Reg. datum: 09 juli 2003
Na 1 jaar Vista terug naar XP
Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 09 juli 2003
T.net neemt alleen de headline over, let ook op de quotes:quote:
'Intel slaat Windows Vista over'
als in: dat zeggen wij niet, dat zegt Inq.
Verder heeft Inq de reputatie regelmatig met halve of onwaarheden aan te komen.
Als je dat als serieuze nieuwsbron wil nemen: be my guest, excuse me for not taking you seriously.
alt-92 wijzigde dit bericht 24-06-2008 19:34 (5%)
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - specs
whow jij neemt het wel heel extreem... Volgens mij neemt iedereen Vista met een grote korrel zout alsof vista een soort XP aftreksel is waaraan wat getweaked is... Maar dit is alleen niet het geval, hoe moeilijk het ook te begrijpen is.quote:RoaDHouse schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 12:53:
Het lijkt me duidelijk dat Vista niet echt een succes geworden is. Vooral omdat er al een opvolger klaar staat, dit zegt wel genoeg.
Jij zegt Vista geen succes? Geen idee waarop jij het baseerd, maar ik kan er niet mee eens zijn. Zeker had Vista enorme opstartproblemen, maar "niet echt een succes" vind ik een beetje overdreven.
Ik ben tijdens mijn ervaringen met Vista alleen maar positiever geworden over dit nieuwe OS. Zeker als ik dan uiteindelijk een probleem heb opgelost, waardoor weer eens bleek dat het probleem niet altijd maar aan Vista ligt. Dan heb je zoiets van; zie je wel, het is gewoon een goed systeem.
/offtopic
Ik volg dit topic al sinds de start, soms wel positievere berichten van mensen die bijna hetzelfde ervaren als mij (met dingen die ik en mn andere posts bijv. ook aangehaald heb). Ik vind nog steeds aardig wat "klachten" erg aan de overdreven kant, da's wel jammer. Ik zou graag naar oplossingen zoeken als ik ook echt iets serieus wist (oplossing hoeft niet altijd met Vista te zijn, maar gewoon, een oplossing).
P.S. ik raadt juist mensen aan, die nooit eerder met PC's hebben gewerkt, om met Vista te werken. Als je namelijk heeft objectief bent, en echt al je ervaringen van XP niet zou hebben, heb je ook niks te klagen en zou je zelfs sneller kunnen werken
semicon wijzigde dit bericht 24-06-2008 22:58 (8%)
Darkmortar Lvl70 ShadowPriest @ Draenor \\ Canon EOS 350D + Sigma 18-50mm EX F2.8 \\ website: AngeloMichel.nl
Reg. datum: 19 juli 2006
Tja, als het niet serieus genomen moet worden, zou het wellicht handig zijn om het in een FP-artikel erbij te zetten. Nu neig ik ernaar de FP niet meer per se serieus te nemen, het wordt een beetje sensatie zo... Daar is toch al genoeg van op het net te vinden?quote:alt-92 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:15:
[...]
T.net neemt alleen de headline over, let ook op de quotes:
'Intel slaat Windows Vista over'
als in: dat zeggen wij niet, dat zegt Inq.
Verder heeft Inq de reputatie regelmatig met halve of onwaarheden aan te komen.
Als je dat als serieuze nieuwsbron wil nemen: be my guest, excuse me for not taking you seriously.
Ramzzz wijzigde dit bericht 25-06-2008 09:06 (11%)
Athlon 2000+/2GB | meer dan 4 TB aan schijven | iBook G4 933/1128MB-Tiger | G4 733/1GB-Tiger | G5 Quad/4,5GB-Leopard
Dat vraag ik me als tevreden XP gebruiker ook af.. Behalve de "eye candy", geforceerd kiezen van directx10 en indirecte sponsoring van de hardware leveranciers, wat heeft Vista extra te bieden?quote:Ik stelde mezelf toen eens de vraag: "is er eigenlijk iets dat ik persoonlijk op vista WEL kan dat ik niet op XP kan?"
Voor veel mensen lijkt dit niets, maar het kan in sommige situaties toch erg handig zijn.
En voor systemen met 4GB of meer is en blijft Vista gewoon de beste keus, want xp 64 is een ramp.
Ik krijg een mapje foto's toegemailed. .zip. Uitgepakt, op mijn bureaublad, foto's uitgekozen, gesorteerd, geprint, the works.
Nu maak ik een nieuw mapje met projectnummer aan, ook op datzelfde bureaublad, waarin ik deze foto's wil plaatsen.
Administrator-rechten vereist. na 3 opeenvolgende bevestigingsschermen, nog altijd niets kunnen verplaatsen, en dat voor 2 dozijn bestandjes van minder dan 150 kb.
Ik ben 10 min. verder en er is nog niets gebeurd.
Kansloos dit. En het ergste is nog: onze sysadmins, toch niet voor een kleintje vervaard, worden hier ook stapelmesjokke van. Elke keer weer verrassingen van het type: u mag dit of dat niet.
Vista:
Ramzzz wijzigde dit bericht 25-06-2008 09:37 (3%)
Athlon 2000+/2GB | meer dan 4 TB aan schijven | iBook G4 933/1128MB-Tiger | G4 733/1GB-Tiger | G5 Quad/4,5GB-Leopard
En wat staat daar?quote:MOAW schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:39:
Dat kan je gewoon uitzetten. User Control Panel, daar staat zo'n setting.

Reg. datum: 15 februari 2003
Dan bedoel je waarschijnlijk vage beta's, ik gebruik steeds WHQL's.quote:MOAW schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:28:
Vista heeft een groot voordeel: Je krijgt niet meteen een BSOD wanneer Nvidia weer eens rare drivers uit heeft gebracht. Vista hersteld gewoon het driver process.
Waarom is XP64 een ramp? Met XP32 heb ik trouwens ruim voldoende met 2 GB. FSX en Crysis hebben op Very High nog geheugen over (misschien verandert dit bij toekomstige games, maar dan kan ik nog altijd geheugen bijkopen en 3.5 GB gebruiken). Ik heb ook eens geprobeerd om van alles samen te openen (Encarta, Google Earth, Remote Desktop, Virtual PC met XPSP3, een HD-video, een foto dat in Irfanview 300 MB in beslag neemt en nog een hele reeks kleinere programma's) en pas toen begon hij te swappen wat nog steeds heel vlot ging (swapfile gedefragmenteerd op buitenste rand van een tweede SATA-schijf), maar zoveel programma's tegelijk openen komt in de praktijk zelden voor, zeker niet bij doorsnee-users.quote:En voor systemen met 4GB of meer is en blijft Vista gewoon de beste keus, want xp 64 is een ramp.
PC: ASUS P5W-DH DL | C2D E6600 @ 3 GHz | 2GB DDR2 800 | ASUS 8800GTX | X-FI X-Music | Dell 3007 WFP-HC 30"
Reg. datum: 14 februari 2005
niet iedereen is 'zomaar' een gamer.. ik ben photoshopper, en heb vaak 5a6 firefox vensters open, 2 msnen, mirc and nog wat andere zut (flashfxp, word, etc)quote:Cyberblizzard schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:09:
[...]
Dan bedoel je waarschijnlijk vage beta's, ik gebruik steeds WHQL's.
[...]
Waarom is XP64 een ramp? Met XP32 heb ik trouwens ruim voldoende met 2 GB. FSX en Crysis hebben op Very High nog geheugen over (misschien verandert dit bij toekomstige games, maar dan kan ik nog altijd geheugen bijkopen en 3.5 GB gebruiken). Ik heb ook eens geprobeerd om van alles samen te openen (Encarta, Google Earth, Remote Desktop, Virtual PC met XPSP3, een HD-video, een foto dat in Irfanview 300 MB in beslag neemt en nog een hele reeks kleinere programma's) en pas toen begon hij te swappen wat nog steeds heel vlot ging (swapfile gedefragmenteerd op buitenste rand van een tweede SATA-schijf), maar zoveel programma's tegelijk openen komt in de praktijk zelden voor, zeker niet bij doorsnee-users.
en ik loop vaak tegen +2,5gb aan..
ik gebruik vista x64 maar met alle rotzooi uitgezet..
Heb je Microsoft al eens geprobeerd te bereiken? Ik ben zelf software ontwikkelaar en wordt er niet erg vrolijk van als ik via via te horen krijgt dat een klant mijn produkt godsgruwelijk aan het afzeiken is en vervolgens te beroerd is om een mailtje te sturen of op een andere manier een bugreport in te dienen. Perfecte software bestaat niet en de situatie die jij beschrijft lijkt een bug te zijn. Ik ben hem zelf nog niet tegengekomen, dus het lijkt erop dat er een bijzondere situatie bij jou is opgetreden.quote:Ramzzz schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:36:
Voorbeeld waarom ik een bloedhekel aan Vista heb:
...
Ik krijg een mapje foto's toegemailed. .zip. Uitgepakt, op mijn bureaublad, foto's uitgekozen, gesorteerd, geprint, the works.
Nu maak ik een nieuw mapje met projectnummer aan, ook op datzelfde bureaublad, waarin ik deze foto's wil plaatsen.
Administrator-rechten vereist. na 3 opeenvolgende bevestigingsschermen, nog altijd niets kunnen verplaatsen, en dat voor 2 dozijn bestandjes van minder dan 150 kb.
Ik ben 10 min. verder en er is nog niets gebeurd.En ik heb administrator rechten...
...
bigbeng wijzigde dit bericht 25-06-2008 10:32 (7%)
Reden: Quote iets getrimd
Die +2.5 GB komt dan toch grotendeels door Photoshop, en dan wel met heel grote bestanden. Je zegt 'zomaar' een gamer (klinkt nogal denigrerend, maar goed), maar daarvan zijn er nog altijd meer dan photoshoppers, en gebruikers die enkel wat surfen en mailen zijn er op hun beurt 100x meer dan gamers, dus het argument dat je Vista64 nodig zou hebben voor het geheugengebruik gaat niet echt op, des te meer omdat je met XP32 ook 3.5 GB kan hebben en met XP64 nog veel meer, waarvan MOAW trouwens nog niet beantwoord heeft waarom het 'een ramp' is.quote:Icekiller2k6 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:12:
[...]
niet iedereen is 'zomaar' een gamer.. ik ben photoshopper, en heb vaak 5a6 firefox vensters open, 2 msnen, mirc and nog wat andere zut (flashfxp, word, etc)
en ik loop vaak tegen +2,5gb aan..
ik gebruik vista x64 maar met alle rotzooi uitgezet..
In dit topic wemelt het trouwens van de spelfouten
Cyberblizzard wijzigde dit bericht 25-06-2008 10:40 (4%)
PC: ASUS P5W-DH DL | C2D E6600 @ 3 GHz | 2GB DDR2 800 | ASUS 8800GTX | X-FI X-Music | Dell 3007 WFP-HC 30"
WHQL zegt in het geval van NVidia helaas niet zoveel.quote:Cyberblizzard schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:09:
[...]
Dan bedoel je waarschijnlijk vage beta's, ik gebruik steeds WHQL's.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - specs
Mwah, ik heb er anders nog nooit problemen mee gehad (anderen misschien wel).quote:alt-92 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:53:
[...]
WHQL zegt in het geval van NVidia helaas niet zoveel.
Reg. datum: 15 januari 2004
Mocht je AVG8.0 draaien, dan kan het zijn dat je (Vista) computer op sommige vlakken echt takke traag wordt. Hier op mijn werk draaien we allemaal Vista Business en AVG 8.0 network edition. AVG zorgt ervoor dat een mailtje openen in Outlook 2007 een paar seconden duurt als je erop klikt en zorgt ervoor dat Internet Explorer 10 seconden over opstarten doet. Na het uitschakelen van elke plugins voor outlook en IE is alles weer razend snel. En ik denken dat het aan Vista lag. AVG 8.0 is echt een draak van een product. Zelf AVG admin werkt niet fatsoenlijk!
De reden waarom ik dit vertel is enerzijds natuurlijk even mensen waarschuwen met AVG8.0 dat je computer er traag van kan worden. Van de andere kant demonstreren wat sommige software kan doen met je computer, waardoor je een OS onterecht de schuld kan geven.
Intel Core 2 Duo E6600 | AUS P5B-E | 2GB Kingston PC6400 | MSI 8800GTS 640MB | X-Fi XtremeMusic | WD Raptor 36GB ADFD | 2 x 320GB Barracuda 7200.10 (200GB RAID0, 200GB RAID1) | Cooler Master Mystique 631 | Scythe Infinity | EEE PC 701 4G Wit
Mijn Vista was ook redelijk traag, maar dan met Avast. Met Avast uitgeschakeld gingen IE en OE ook sneller, maar het algemene niet-responsieve gevoel bleef. Zware programma's daarentegen startten niet sneller op zonder scanner. AVG heb ik niet geprobeerd, maar onder XP heb ik alvast geen last van AVG. BTW, iemand ervaring met Norton Security Center onder Vista? Over een draak gesproken.quote:Luuk1983 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:39:
offtopic:
Mocht je AVG8.0 draaien, dan kan het zijn dat je (Vista) computer op sommige vlakken echt takke traag wordt. Hier op mijn werk draaien we allemaal Vista Business en AVG 8.0 network edition. AVG zorgt ervoor dat een mailtje openen in Outlook 2007 een paar seconden duurt als je erop klikt en zorgt ervoor dat Internet Explorer 10 seconden over opstarten doet. Na het uitschakelen van elke plugins voor outlook en IE is alles weer razend snel. En ik denken dat het aan Vista lag. AVG 8.0 is echt een draak van een product. Zelf AVG admin werkt niet fatsoenlijk!
De reden waarom ik dit vertel is enerzijds natuurlijk even mensen waarschuwen met AVG8.0 dat je computer er traag van kan worden. Van de andere kant demonstreren wat sommige software kan doen met je computer, waardoor je een OS onterecht de schuld kan geven.
Cyberblizzard wijzigde dit bericht 25-06-2008 14:39 (4%)
Reg. datum: 24 juli 2000
staat wel een leuk stukjequote:grizzlybeer schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 21:34:
Brief van MS over opvolger Vista:
http://www.microsoft.com/windows/letter.html
We know that's what some people are saying on the Internet. And in its early days, Windows Vista did experience some compatibility problems. But thanks to our industry partners' efforts during the past 18 months, here's where things stand today.
Darkmortar Lvl70 ShadowPriest @ Draenor \\ Canon EOS 350D + Sigma 18-50mm EX F2.8 \\ website: AngeloMichel.nl
Reg. datum: 24 juli 2000
Lekker vage tekst (dikgedrukt).quote:semicon schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:49:
We know that's what some people are saying on the Internet. And in its early days, Windows Vista did experience some compatibility problems. But thanks to our industry partners' efforts during the past 18 months, here's where things stand today.
Ik kan de gequote tekst trouwens niet terugvinden in het betreffende artikel...
grizzlybeer wijzigde dit bericht 26-06-2008 00:03 (9%)
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
LOL De opvolger staat al klaar. Broeha! Denk je nou werkelijk dat Windows 7 al klaar is?quote:RoaDHouse schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 12:53:
Het lijkt me duidelijk dat Vista niet echt een succes geworden is. Vooral omdat er al een opvolger klaar staat, dit zegt wel genoeg.
Dat is nou juist het probleem met de meeste hier. Ze zijn huiverig voor verandering. Elke verandering is per definitie fout, vervelend en er is niet over nagedacht in hun ogen.quote:Ik heb dan ook helemaal geen zin om me verder te verdiepen in Vista. Draai wel door met XP tot Windows-7 final is. ( ook maar afwachten wat dit gaat worden )
Als iedereen die zo negatief doet eens de moeite zou nemen om eens de ervaring van vroegere vesies naast zich neer te leggen en er eens objectief met een open mind naar zou willen kijken, dan zouden de meeste al een stuk anders reageren. Maar helaas zit de mens niet zo in elkaar.
Dat zal voor een deel opgaan, maar zolang verandering niet ≡ verbetering, doe je mij ook geen plezier.quote:c70070540 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:17:
[...]
LOL De opvolger staat al klaar. Broeha! Denk je nou werkelijk dat Windows 7 al klaar is?
[...]
Dat is nou juist het probleem met de meeste hier. Ze zijn huiverig voor verandering. Elke verandering is per definitie fout, vervelend en er is niet over nagedacht in hun ogen.
Als iedereen die zo negatief doet eens de moeite zou nemen om eens de ervaring van vroegere vesies naast zich neer te leggen en er eens objectief met een open mind naar zou willen kijken, dan zouden de meeste al een stuk anders reageren. Maar helaas zit de mens niet zo in elkaar.
Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last