Ervaring met SP1 even puntsgewijs:
+ Ziet er cool uit
+ Netwerk mogelijkheden vind ik prettig, ook op lans werkt het super qua gemixte omgevingen (alleen is het soms nog steeds traag als er verscheiden netwerk bronnen lezen / schrijven)
- Ik vind stilte wel prettig, blijf nou in vredesnaam eens van mijn schijf af als ik een artikel aan het lezen ben Vista, amai. Ik denk laat maar even een
MAAND werken. Het werd gewoon NIET minder, mijn samsung draaide kneiter veel overuren.
- Ik had helaas nog wat problemen met oude software / programma's die niet direct op vista werkte of die ik niet automatisch kon opstarten (rivatuner anyone?) zonder enorm moeilijk te gaan lopen doen
- Ik wil niet iedere keer administrator mode opstarten via de rechtermuis op .exe eigenschappen. Ik wil dat die pc ziet dat ik die muis coördinaten verander en zelf klik en niet continue dat UAC voor mijn neus krijg zelfs als ik een benchmark, spel of program files folder open.
- Superfetch deed NOG zo zijn best, mijn laptop met dezelfde specs bootte XP sneller dan mijn pc Vista bootte ... en niet met 5 seconden, maar met bijna 20

(op een totaal van een minuut he!)
- Ik had crashes met BioShock die ik niet op XP had met dezelfde video / chipset / directx drivers (ja ik gebruikte dx9 onder vista, dat kan ja

)
Ik stelde mezelf toen eens de vraag: "is er eigenlijk
iets dat ik persoonlijk op vista WEL kan dat ik niet op XP kan?"
Dat antwoord was nee en ik draai nu geheel tevreden en laaiend snel XP SP3

!!