quote:
Rogresalor schreef op maandag 16 juni 2008 @ 12:22:
Ik zal het je sterker melden. XP werkt niet eens op mijn laptop. Er zit een issue in de POST die bekend is bij de Aspire 7520 series die ervoor zorgt dat het geheugen bij de post niet vrijgegeven wordt. XP kan het niet fixen en start niet meer op na de installatie.
Dit lijkt me een bug in je Acer, niet in Windows...
quote:
Doorgaans zijn de mensen die het hardst klagen over Vista ook de mensen met de minste kennis of mensen die vertikken moeite te nemen in Kerberos artikelen. (ja, wat is dat?).
Als ik even mag happen - de meeste mensen die ik ken die Vista weer van hun PC mikken na lange tijd zijn ITers. MCSEer, CNEers, hobbybobs en Tweakers. Van onkunde zou ik, zeker op dit forum, niet té snel spreken.
Windows is het OS voor de simpele gebruiker - d'r op knallen, drivertjes van de CD erop gooien, en klaar. Klussen, tunen, tweaken en je haren uit je kop trekken van frustratie horen bij Linux. Als ik dan al die moeite moet doen wil ik daarna een snel, lightweight, en stabiel OS, en niet met een langzaam, instabiel, slecht ondersteund en algeheel geen waarde toevoegend OS zitten, als het alternatief is dat ik er gewoon XP op flikker en alles in één keer werkt.
quote:
Voor degene met Nvidia issues net zoals ik; er zijn inderdaad ook non-accelerated drivers en dat zijn drivers die niet alle features en truukje doorvoeren op je hardware zoals bus en interconnectbuffers. Hierdoor loop je zo'n 10-30% prestatie mis en krijg je doorgaans 200% stabiliteit voor terug.

Meen je dit echt?! Lekker Crysis spelen in 2560x1600 met alles op High en 2 frames per seconde.
Als je het op een beamer speelt, in 1024x768, en je laat tussen elk frame een klik horen, geloven mensen dat je een hele spannende vakantie hebt gehad en nu de dia's laat zien.
Op XP draait Crysis speelbaar in 2560x1600 en uiterst soepel in 1280x800... why bother with Vista?
Een PC is niet in orde als je er niet mee kan doen waar hij voor gekocht is: gamen op onbeschoft hoge resoluties met alles op z'n mooist. Zeggen dat je de PC stabiel kan maken door er 30% performance loss op te nemen is net zoiets als zeggen dat je auto het prima doet zonder rempedaal, je rijdt gewoon maar 10 km/h en dan voldoet de handrem.
quote:
Echter zou elke grafische kaart accelerated moeten werken en zonder problemen. Moet je terug naar Microsoft WDM driver die non-accelerated is dan is het doorgaans toch iets met je hardware of met je BIOS.
Met de drivers.... of ben ik nu onwetend, als mijn PC goed werkt op XP64 maar de videokaart het ineens verrekt onder Vista?
quote:
Check alle shadowopties en zet ze uit of aan, maar om nu meteen Vista zijn nek door te snijden is iemand neerslaan zonder ruzie te maken, niet eerlijk.
Een OS waarvoor ik m'n Pc moet castreren zodat het nog een beetje stabiel wordt, is geen goed OS waar je moeite voor moet doen - het alternatief is er gewoon en het heet XP x64 edition.
De vergleijking is dus niet meppen zonder ruzie maken, de vergelijking is dat je ipv een dikke lelijke logge psychisch doorgedraaide sufmuts van 18 mee naar huis te nemen, gewoon bij je vriendin van 32 blijft. Die is weliswaar wat ouder en heeft zeker ook rare neigingen af en toe, maar daar is goed mee te leven. (Ze vraagt je ook niet bij álles wat je zegt of doet, of je dat wel zeker weet. Hiermee vermijdt men heel handig de opmerking "Ja, ik weet zeker dat ik voetbal wil kijken. Hou je mond en haal bier."

)
quote:
Wil jij je interlect tonen aan iemand dan is bashen geen manier en doordenken gewenst voor gast en lid hier.
Naar mijn mening is het interlect van de meeste mensen op dit forum hoog genoeg dat ze a) intellect kunnen spellen en b) weloverwogen kunnen beslissen of ze een ander OS willen of niet.
Voor de mensen in dit topic is Vista exit, en ze hebben het geprobeerd.
Ga jij lekker je PC castreren zodat je Vista kan draaien - wij hebben onze PCs nog nodig om te werken en te gamen en gebruiken daar graag een betrouwbaar, snel en bewezen OS voor. Of dat Ubuntu, XP, XP64 of voor mijn part BeOS is, moet iedereen voor zich weten.