Ik heb een tijd geleden een Dell Inspiron 1720 laptop aangeschaft met Windows Vista Home Premium.
Driver support was zeer matig dat is nu wel oke
Oude programma's werken niet en nu nog steeds niet
Snelkoppelingen aanpassen om DX9 te draaien, en nog steeds slechte performance hebben
Oude hardware die niet werkt *MUIS!!!??* Webcam (Driver niet aanwezig), Digitale sleutelhanger werkt niet meer, connecten met draadloze router is moeilijk, netwerk-mappen delen is lastig en werkt 80% van de tijd niet, netwerk valt soms compleet weg, BSOD onder het gamen.
Persoonlijke minpunten -
Een update van Windows Update installeren.
"Downloaden -> Installeren"
Computer afsluiten en vervolgens 3 fases doorlopen om weer de update te installeren?
Opnieuw opstarten en daar weer 3 fases doorlopen om weer de update te installeren?
Ik dacht ook dat Windows Vista niet meer opnieuw op hoefde te starten na het installeren van een driver, dat is dus niet zo.
De slaapstand is sloom, in en uit schakelen is sloom.
Het startmenu reageert heel langzaam, met de klassieke thema ingeschakeld is het nog reageren nog erg langzaam.
Touchpad werkt af en toe niet onder Vista
Geluidsdrivers voor bijvoorbeeld Supreme Commander zijn er niet, je speelt maar zonder geluid.
Media player classic (Kazaa lite codec pack) werkt niet helemaal goed, als ik 2 keer een film open speelt hij 2 films door elkaar heen.
Media player is
ontzettend langzaam met opstarten, en het forwarden van liedjes
Geheugen word onnodig veel benut, terwijl de performance er niet op vooruit gaat
Outlook werkt niet fijn, en is heel langzaam
Office 2007 en het hele k*t menu wat bovenin zit is lomp
Internet explorer e.d waar de menubalk telkens van weg gaat
Zo kan ik nog wel even door gaan. En ja, overal is gezocht voor een oplossing maar deze werken niet. Zelfs het aanvinken van "Menubalk" bij internet explorer helpt niet, het blijft gewoon eigenwijs verdwijnen.
Binnen een paar weken staat hier lekker Windows XP op, want dit werkt gewoon niet fijn.
4x1GB geheugen
2x160GB 7200TPM HDD's
Intel core duo 2,0Ghz
Nvidia Geforce 8600GT-M
Mijn oude desktop PC.
1,8GhzAMD64 3000+
2B geheugen
2x80GB raid-0
Nvidia 6600GT
Werkt
veel sneller als deze laptop.
Mijn nieuwe desktop PC.
BE2350X2
2GB geheugen
2x1TB HDD
Nvidia 8600GTS
Beats the crap out of Vista.
Ik heb mezelf de tijd gegeven om aan Vista te wennen, alleen begint het me zodanig te irriteren dat ik daar mee ga stoppen. Ik kan niet eens fatsoenlijk *snel* tekst verwerken, omdat alles een eeuwigheid duurt met opstarten.
Systeem is vrij van virussen en spyware en allemaal die dingen.
Vista vista vista

quote:
canton schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:04:
Ik wil nooit meer terug naar xp.
Waarom?
Als je veel vensters open hebt staan en aan het downloaden bent met rarren en parren dan duurt
het lang om tussen vensters te switchen met xp.
Mijn harde schijf ratelde soms bijna mijn kast uit.
Ik had met xp 3 gb ram.
Met vista zit bijna alles in het ram geheugen en dat merk je ontzettend goed.
Als je met vista extra ram geheugen (4gb) koopt merk je het teminste niet alleen in spellen.
Volgens taakbeheer in windows vista
Fysiek geheugen.
Totaal 3326
In cache 2469
Dat noem ik goed gebruik van het ram geheugen.
En wanneer denk jij dat je geheugen vol word geduwd? Onder het opstarten en terwijl je bezig bent met internetten, slecht vind ik dat hoor.
Ramon156 wijzigde dit bericht 17-05-2008 23:33 (13%)