quote:
alt-92 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 19:13:
[...]
Ik kan wel puntsgewijs op al je bezwaren ingaan, maar je hebt nu eenmaal een bepaalde mindset waar dat toch niet bij gaat helpen.
maar goed, ik ga het toch proberen.
[...]
Ik heb hier een Winamp 2.91 draaien die zonder mokken (afgezien van één enkele DSP plugin) z'n werk doet, zonder haperen of wat dan ook.
Tot zover 'winamp werkt niet'.
mooi, ik ging af op wat er in een post voor me gemeld werd dat winamp niet zou werken. Feit blijft dat een flink aantal mensen door het niet functioneren van 1 of meerdere applicaties die ze vaak gebruiken mensen de overstap naar vista niet zullen gaan maken.
quote:
Noem eens wat concreets op?
En wat noem je oudere programma's - Clipper meuk?
Godzijdank dat dat niet meer werkt.
Wat is Clipper? Ik heb het over programma's als MSSQL 2005 die pas na SP2 werkt met vista, SQL 2000 die niet draait onder vista, diverse facturatieprogramma's die niet werken, games die het altijd prima gedaan hebben onder XP die het ineens niet meer doen ed.
quote:
Waarom verwacht je dat? Gaat het er dan niet om dat je productiviteit op orde blijft?
Als ik constant zit te wachten op een OS dan komt dat mijn productiviteit niet echt ten goede.
quote:
Heb jij dan wizards nodig nog ?
3/4 is via commandline tools voor de zogenaamde power users te regelen - waar je jezelf toch wel onder wil scharen als ik je zo begrijp.
Ik denk dat je hier mijn tekst verkeerd geinterpreteerd hebt, ik bedoelde juist dat ik een enorme hekel aan wizards heb en dat vista daar doorspekt van is. Voor elke boer en scheet die je laat is er wel een wizard of zitten instellingen verstopt achter tig vensters (kijk voor de lol eens naar de rechten instellingen van gebruikers. Die zit , heel nuttig, achter een extra knop verstopt in Vista. Waarom in vredesnaam? Waarom moet ik enorm veel dingen openklikken in het configuratiescherm als ik een IP adres wil instellen,het zijn juist al die kleine extra handelingetjes die niet nodig zijn waar ik me aan irriteer.
quote:
Gelukkig heb je die keuzemogelijkheid dan ook

Gelukkig wel, en zie ook dat steeds meer mensen die keuze benutten.
quote:
Niet meer door 5 lagen heenklikken.
*klik* start> *klik* > programma's > *klik* > zoek menuitem uit een lijst die het halve scherm bestrijkt *pffff*.
Het gaat me niet om de hoeveelheid handelingen maar om het feit dat ik de lijst met geinstalleerde programmas érg onoverzichtelijk vind als het links in zichzelf openschuift ipv rechts (ja het is een detail maar toch stoor ik me eraan!)
quote:
Wil ik iets met SQL doen > tik SQL in en de relevante start menu koppelingen verschijnen.
Enorme vooruitgang in productiviteit juist imho.
Ik heb mijn veelgebruikte programma's gewoon in mijn startmenu staan, klik start klik programma. Gaat toch sneller als intikken lijkt me. die honderste van een seconde dat jij een programma sneller kan starten wat je iets minder vaak gebruikt door het in een zoekvenster in te tikken win ik al lang en breed doordat mijn pc niet constant alles hoeft te indexeren.
quote:
Breadcrumbs FTW \o/
En je knopjes zitten hier:
[
afbeelding]

Waar is de omhoog knop dan

?
quote:
Heerlijk algemene kreet - daar kan niemand wat mee.
Dat is dan ook mijn mening

quote:
Om vervolgens een trage XP versie uit te brengen. Knap hoor

Je zou toch beter verwachten van een enorm groot bedrijf met kweet niet hoeveel programmeurs en miljarden dollars ter beschikking.
quote:
Eerder door het te laat uitbrengen denk ik.
Maar gelukkig doet verandering van spijs eten, dus ermee zitten doe ik niet - hoe meer keuze hoe beter zullen we maar zeggen.
Concurrentie is altijd goed natuurlijk
En even voor de duidelijkheid. Het is misschien een negatief stukje over vista wat ik geschreven heb maar het gewoon mijn mening. Als iemand tevreden is met Vista: prima toch? Ik kan er niet aan wennen en ik vind het gewoon een onnodig zwaar OS wat ze beter niet op de markt hadden kunnen zetten. Bovendien is vista niet eens heel erg rot, ik bedoel, het werkt over het algemeen allemaal wel maar het is juist een combinatie van heel veel ergernisjes en extra handelingen waar ik me flink aan stoor. Dat compenseert die paar handigheidjes die erin zitten niet wat mij betreft. Tel daar nog bij op dat het trager is dan zijn voorganger en je hebt een OS wat het voor mij echt niet gaat worden. En gezien de verkoopcijfers en het feit dat veel leveranciers XP nog altijd aanbieden ben ik niet de enige die er zo over denkt.