xbox360: Count Black
Hoe maken jullie de 2,5" schijf dan vast in de PCH? Omdat de harde schijf een stuk kleiner is gaat het toch bewegen?
Ik heb al diverse foto's van een PCH met een 2.5" schijf gezien. De 2.5" naar 3.5" aansluitadapter schijnt al enige stevigheid te bieden, verder is het soms mogelijk een 2.5" naar 3.5" kit te gebruiken, sommingen heb ik klitteband zien gebruiken, etc. Er is altijd wel wat te verzinnenquote:Awakener schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 07:43:
Hoe maken jullie de 2,5" schijf dan vast in de PCH? Omdat de harde schijf een stuk kleiner is gaat het toch bewegen?
Systeemspecs: Klik hier!
Zo'n 2.5" weegt geen drol en het/mijn conversiestuk geeft een stevig connectie.quote:Awakener schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 07:43:
Gisteren m'n 2.5' / 160G gestoken en die leunt nog net op iets, maar zelfs "zwevend" ophangen is geen punt aangezien die stevig vast zit!
Welke 2.5" HD heb je gekocht? In de pricewatch zie ik maar 1 2.5" HD van 250 GB die 5400 rpm en ATA heeft, nml de Western Digital Scorpio Blue WD2500BEVE. WD schijnt echter te kunnen conflicteren met de afstandbediening, volgens gebruikers op het NMT-forum (http://www.networkedmediatank.com/).quote:Wildfire schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:50:
Ik had een 3.5" 500gb 7200rpm HD meebesteld, maar die gaat er morgen alweer uit en wordt vervangen door een 2.5" 250gb notebook schijfje.
Waar is je puntmuts?
De Scorpio ja. Maar ik heb er momenteel al een WD inhangen (een 3.5" 500gb), geen problemen met de afstandsbediening. Het had volgens mij voornamelijk te maken met dipjes in de stroomvoorziening waardoor de IR ontvanger blijkbaar soms niet goed werkte, maar een 2.5" schijfje vreet veel minder stroom dus daar zal dat zeker geen probleem zijn lijkt me.quote:mno schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 10:57:
[...]
Welke 2.5" HD heb je gekocht? In de pricewatch zie ik maar 1 2.5" HD van 250 GB die 5400 rpm en ATA heeft, nml de Western Digital Scorpio Blue WD2500BEVE. WD schijnt echter te kunnen conflicteren met de afstandbediening, volgens gebruikers op het NMT-forum (http://www.networkedmediatank.com/).
ik heb nog even gehobby-ed met mijn PCH maar ik begin nu een hardware probleem te vermoeden. Zelfs vanaf een USB2.0 HDD schokt de hele boel en ook met een interne disk (welliswaar een oudje) maar toch.
Heeft iemand nog een idee? Zoals gemeld gaat de trailer van Hancock (HD) wel goed zonder schokkken. Dit bestand is nog geen 300mb groot.
Heeft iemand nog een idee? Zoals gemeld gaat de trailer van Hancock (HD) wel goed zonder schokkken. Dit bestand is nog geen 300mb groot.
Zo, zojuist ingebouwd. Ik had niet vermoed dat een 2.5" schijfje zo klein zou zijnquote:Awakener schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 07:43:
Maar het bevestigen is erg eenvoudig. Ik had een 2.5" naar 3.5" inbouwkitje erbij, één van die metalen frames kon ik gewoon aan de schijf vastschroeven en dat framepje (meer een soort geleiderails) heb ik met van die Pritt Buddies vastgezet. En aan de andere kant leunt de schijf nog net op het printplaatje van de aansluiting, daar heb ik ook nog een beetje van dat Pritt spul gedaan. Samen met de stevige connectie van de adapter zit de schijf erg stabiel.
Reg. datum: 23 juni 2002
Reg. datum: 23 juni 2002
Waarschijnlijk heb je dit al gedaan maar,quote:TF schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:28:
ik heb nog even gehobby-ed met mijn PCH maar ik begin nu een hardware probleem te vermoeden. Zelfs vanaf een USB2.0 HDD schokt de hele boel en ook met een interne disk (welliswaar een oudje) maar toch.
Heb je gekeken naar de framerate en de encoding van de film? Standaard heb ik mijn PCH ingesteld op 1080p @ 23.976Hz. Bij een film maar dit veroorzaakte bij een film van 1920*800, 23.976fps, AVC(High@L5.1) behoorlijk wat problemen; het schokte enorm. Vervolgens heb ik de PCH ingesteld op 1080p@60Hz en de film liep toen prima. Misschien dat je hier iets mee kunt. Heb je nog andere films geprobeerd?
Reg. datum: 31 maart 2003
De PopCorn leek me het ideale apparaat om me brakke JVC DVD/HDD recorder te vervangen. Die JVC kan alleen DVD+SVCD aan en geen mogelijkheid iets op HDD te zetten e.d.
En zo'n NMT leek me ideaal, echter ik kan nergens bij geen enkele de optie vinden om iets op te nemen.
Zijn er NMT's die dit wel kunnen? anders moet ik mijn JVC weer laten staan (en die van HDMI naar scart zetten, want tv met maar 1 HDMI
)
ik weet dat de tvix 6500 een digitale tuner voor 99 euro aan kan (DVB-T o.i.d.?), maar dan alleen gratis zenders 1+2+3, en geen smartcard mogelijkheid.
NMT als popcorn is perfect, mits die via analoog/coax of digitaal tv kan opnemen.
Suggesties?
En zo'n NMT leek me ideaal, echter ik kan nergens bij geen enkele de optie vinden om iets op te nemen.
Zijn er NMT's die dit wel kunnen? anders moet ik mijn JVC weer laten staan (en die van HDMI naar scart zetten, want tv met maar 1 HDMI
ik weet dat de tvix 6500 een digitale tuner voor 99 euro aan kan (DVB-T o.i.d.?), maar dan alleen gratis zenders 1+2+3, en geen smartcard mogelijkheid.
NMT als popcorn is perfect, mits die via analoog/coax of digitaal tv kan opnemen.
Suggesties?
Je koopt er eerst eentje en dan ga je kijken of 'ie ook kan opnemen? Het is een mediaplayer, dus nee. Hij zet ook geen koffie voor je, overigens.quote:trekker22 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 10:57:
Suggesties?
I wouldn't join any club that accepted ME as a member.
Goed bezig, ik ben even aan het pielen geweest en het lijkt beter te gaan. Ik zal nog meer beeldopties proberen.quote:ruudonline schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 23:20:
[...]
Waarschijnlijk heb je dit al gedaan maar,
Heb je gekeken naar de framerate en de encoding van de film? Standaard heb ik mijn PCH ingesteld op 1080p @ 23.976Hz. Bij een film maar dit veroorzaakte bij een film van 1920*800, 23.976fps, AVC(High@L5.1) behoorlijk wat problemen; het schokte enorm. Vervolgens heb ik de PCH ingesteld op 1080p@60Hz en de film liep toen prima. Misschien dat je hier iets mee kunt. Heb je nog andere films geprobeerd?
Geluid over HDMI werkt nu ook voor gewoon stereo en alles analoog. Maar wil toch wel DTS als het mogelijk is, dus toch maar iets verzinnen om dat aan te sluiten
Goed bezig, ik ben even aan het pielen geweest en het lijkt beter te gaan. Ik zal nog meer beeldopties proberen.quote:ruudonline schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 23:20:
[...]
Waarschijnlijk heb je dit al gedaan maar,
Geluid over HDMI werkt nu ook voor gewoon stereo en alles analoog. Maar wil toch wel DTS als het mogelijk is, dus toch maar iets verzinnen om dat aan te sluiten
TF wijzigde dit bericht 13-07-2008 14:10 (67%)
ik heb nog niks gekocht, was me aan het orienteren en de popcorn is perfect, op het ontbreken van de opname functie na.quote:bos schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:21:
[...]
Je koopt er eerst eentje en dan ga je kijken of 'ie ook kan opnemen? Het is een mediaplayer, dus nee. Hij zet ook geen koffie voor je, overigens.
En er zijn nog geen NMT met opname mogelijkheid dus...
conceptronics Grab-n-GO Multi Media Recorder-Player & 500GB HD & Tuner kan wel opnemen maar ontbeert andere functies..
DTS is enkel mogelijk in pass-through hé. Je hebt gewone receiver nodig om decodatie te doen anders hoor je niks. Dat is de reden dat je in het PHC menu bij DTS enkel "raw" kan ingeven...quote:TF schreef op zondag 13 juli 2008 @ 14:09:
[...]
Goed bezig, ik ben even aan het pielen geweest en het lijkt beter te gaan. Ik zal nog meer beeldopties proberen.
De output van DTS kan ofwel mee met de HDMI of gewoon via de SPDIF/COAX
Werkt allemaal goed precies hier.
goed, audio gaat ook perfect nu.
Ik heb hier een DVD in vob files en die speelt perfect af, vervolgens heb ik nog een andere en die schokt dan om de 2 seconden een milliseconde. Geluid schokt overigens niet.
Zou dat met de encodering te maken hebben van de verschillende DVD's?
Ik heb hier een DVD in vob files en die speelt perfect af, vervolgens heb ik nog een andere en die schokt dan om de 2 seconden een milliseconde. Geluid schokt overigens niet.
Zou dat met de encodering te maken hebben van de verschillende DVD's?
> Zou dat met de encodering te maken hebben van de verschillende DVD's?
Is het eventueel een NTSC DVD ? (regio 1 ofzo)
Als je op 60Hz op genomen (NTSC) en je instellingen staan op 720p/50Hz of 1080(i/p)/50Hz kan dat wel het occasioneel schokje tot gevolg hebben.
Jouw TV steekt hier in het Europeesche net dus 50Hz, en als de TV een signaal van de PHC krijgt
van 60Hz kan je ook die problemen hebben.
Speel je die VOB's af van een lokale disk ?? USB-disk ?? NFS share ?? SMB-share ???
Het ligt niet aan de encodatie (VOB's volgen trouwens netjes de standaarden), die is zo eenvoudig dat de PHC zeker z'n tanden niet stuk gaat bijten op een eenvoudig MPEG2 stroompje.
Pas als je gaat "re-encoden" kan je troubles krijgen indien je een zware compressietechniek gaat gebruiken (vb X264) met hoge bitrates en settings die buiten de gesupporteerde specs vallen.
(vb "slechte" rips van 1080p Bluray disks met exotische parameters kunnen zéér zeker voor "schokken" zorgen, drop-outs, etc,etc,etc,)
Is het eventueel een NTSC DVD ? (regio 1 ofzo)
Als je op 60Hz op genomen (NTSC) en je instellingen staan op 720p/50Hz of 1080(i/p)/50Hz kan dat wel het occasioneel schokje tot gevolg hebben.
Jouw TV steekt hier in het Europeesche net dus 50Hz, en als de TV een signaal van de PHC krijgt
van 60Hz kan je ook die problemen hebben.
Speel je die VOB's af van een lokale disk ?? USB-disk ?? NFS share ?? SMB-share ???
Het ligt niet aan de encodatie (VOB's volgen trouwens netjes de standaarden), die is zo eenvoudig dat de PHC zeker z'n tanden niet stuk gaat bijten op een eenvoudig MPEG2 stroompje.
Pas als je gaat "re-encoden" kan je troubles krijgen indien je een zware compressietechniek gaat gebruiken (vb X264) met hoge bitrates en settings die buiten de gesupporteerde specs vallen.
(vb "slechte" rips van 1080p Bluray disks met exotische parameters kunnen zéér zeker voor "schokken" zorgen, drop-outs, etc,etc,etc,)
heb toch maar zo'n mooi dingetje gekocht en laat me DVD recorder staan.
2 vraagjes:
- subtitles lijken wel getypt op het scherm te komen staan (wel heel snel), en niet in 1 keer. Is dit een instelling?
- is een domein nu wel of niet ondersteund? In januari wordt hier al over gesproken? maar bij vindt die niks.
2 vraagjes:
- subtitles lijken wel getypt op het scherm te komen staan (wel heel snel), en niet in 1 keer. Is dit een instelling?
- is een domein nu wel of niet ondersteund? In januari wordt hier al over gesproken? maar bij vindt die niks.
Reg. datum: 27 juni 2003
Reg. datum: 27 juni 2003
ik heb bij wijze van test een hd film gedownload:
ice.age.2.the.meltdown.2006.1080p.bluray.x264-wpi.mkv
deze film wordt echter niet afgespeeld (wel als ik naar 20% skip zie ik zeer schokkend beeld, opgebouwd uit blokjes).Iemand een idee?
deze film wordt echter niet afgespeeld (wel als ik naar 20% skip zie ik zeer schokkend beeld, opgebouwd uit blokjes).Iemand een idee?
Sommige MKV encodes van Bluray films zijn met exotische instellingen gedaan, voor de PC geen probleem maar voor de PCH kan dat wel een probleem zijn. Je zou tsMuxer kunnen proberen om 'm naar een .TS om te zetten. Zo heb ik bijvoorbeeld mijn encode van The Eye werkend gekregen.quote:llpineapple schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:40:
-- Edit: zie http://www.networkedmediatank.com/viewtopic.php?t=4817
Wildfire wijzigde dit bericht 15-07-2008 23:08 (5%)
Reg. datum: 23 december 2007
Reg. datum: 23 december 2007
Ik raad jou, maar eigenlijk eenieder in dit topic die hun films afspelen middels USB- of interne HDD (en geregeld tegen haperende films aanlopen), hun films over het netwerk te streamen middels myihome. Vreemd genoeg speelt de popcornhour zo goed als alle films via myihome zonder problemen af (ook de High@L5.1 rips), terwijl dezelfde films via een interne- of USB HDD haperingen vertonen.quote:llpineapple schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:40:
Ik heb zelf ook maanden lopen stoeien met het afspelen van films via USB HDD. TSMuxer om films naar ts-formaat om te zetten helpt maar beperkt. Bij het omzetten van High@L5.1 rips naar TS wordt de film vaak onspeelbaar voor de popcornhour (hangt vast en hevige artifacts), al is er natuurlijk ook een redelijk aantal films wel afspeelbaar na omzetten naar TS.
In onderstaand topic worden vergelijkbare ervaringen mbt myihome, die films beter afspeelt dan een USB- of interne HD, gedeeld:
http://www.networkedmedia...asc&highlight=myihome
Probeer het en je zult zien dat met myihome haperingen tot het verleden behoren!
Misschien een stomme vraag (hoewel stomme vragen niet bestaan
), maar die USB-poorten op de PCH... die dienen toch alleen voor het aansluiten van een USB-stick of een externe HDD? Ik heb er een HDD in zitten en vraag me af hoe ik e.e.a. van mijn PC naar de HDD krijg, zonder de hele HDD er uit te moeten halen.
Met een netwerkverbindingquote:MaZo schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:12:
Misschien een stomme vraag (hoewel stomme vragen niet bestaan), maar die USB-poorten op de PCH... die dienen toch alleen voor het aansluiten van een USB-stick of een externe HDD? Ik heb er een HDD in zitten en vraag me af hoe ik e.e.a. van mijn PC naar de HDD krijg, zonder de hele HDD er uit te moeten halen.
Ja, je PCH heeft een windowsshare en een ftp-server dus dat moet niet zo'n probleem zijn 
Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
My minicity
Mja, ik heb myihome nog niet geprobeert... maar ik heb in mijn PCH een interne HD en externe USB DVD drive hangen. Ik moet zeggen dat ik de problemen die hier aangegeven worden mbt haperingen enz. zelf niet heb, en ik probeer regelmatig de opgegeven film dan ook echt uit. Af en toe wil de dvddrive een 8 gieg mkv niet herkennen of de overgang van layer 1 naar 2 verloopt niet geheel soepel, maar dan het even kopieren naar de HD en geen problemen meer.quote:SanderT_83 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:13:
[...]
Ik raad jou, maar eigenlijk eenieder in dit topic die hun films afspelen middels USB- of interne HDD (en geregeld tegen haperende films aanlopen), hun films over het netwerk te streamen middels myihome. Vreemd genoeg speelt de popcornhour zo goed als alle films via myihome zonder problemen af (ook de High@L5.1 rips), terwijl dezelfde films via een interne- of USB HDD haperingen vertonen.
Ik heb zelf ook maanden lopen stoeien met het afspelen van films via USB HDD. TSMuxer om films naar ts-formaat om te zetten helpt maar beperkt. Bij het omzetten van High@L5.1 rips naar TS wordt de film vaak onspeelbaar voor de popcornhour (hangt vast en hevige artifacts), al is er natuurlijk ook een redelijk aantal films wel afspeelbaar na omzetten naar TS.
In onderstaand topic worden vergelijkbare ervaringen mbt myihome, die films beter afspeelt dan een USB- of interne HD, gedeeld:
http://www.networkedmedia...asc&highlight=myihome
Probeer het en je zult zien dat met myihome haperingen tot het verleden behoren!
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Hmm, zoals het een echte tweakert betaamt heb ik de handleiding niet gelezen. Ik dacht dat ik alleen shares kon benaderen, en niet dat dat ding zelf een share heeft. Dank voor de info!quote:Marzman schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:02:
Ja, je PCH heeft een windowsshare en een ftp-server dus dat moet niet zo'n probleem zijn