Hoofdcategorieën
Topicacties

Networked Media Tank - deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 39 40 41 42 last

Reageer Nieuw Topic
 bla bla
Reg. datum: 04 juni 2001

quote:
Nitai schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:35:
Heb je die MyiHome al geprobeerd TF? Bij mij werkt dat uitstekend. Ik draai de een na laatste firmware (niet de nieuwste, die gaf gezeik met subtitles).
Heb ik gister ook geprobeerd, maar draait niet lekker onder Windows 2003 r2 sp2. Ik heb de compatibiliteitsmodus op Windows XP gezet en dan werkt het wel.

Het probleem hiermee is dat hij de film in deeltjes (alle files) op het scherm tovert en dat het beeld heel erg klein is.

Het lijkt gewoon niet te mogen bij mij :-)

Mac Softie
Reg. datum: 04 november 1999

Ok, nee dat probleem heb ik niet. Kun je niet XP(lite) draaien in VMWare op je server? Het is allemaal wel een geklooi (=lees omweg), maar dan zullen de andere zaken die je hebt geprobeerd ook wel werken. Je hebt genoeg geheugen, dus misschien is virtualisatie een optie?

Nitai wijzigde dit bericht 04-07-2008 11:18 (5%)

Creative clutter is better than tidy idleness | iPhone 2G + 3G | iMac 24" | PB 12" | Nikon D40 | Mac Mini C2D 1.83

Reg. datum: 05 juni 2005

quote:
Marzman schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:31:
Ik lees hier eigenlijk vanalles over de mods met ventilators en dergelijke, maar zijn er ook mensen die hem gebruiken zonder zich druk te maken om de warmte? Bij mij tikt de harddisk ook wel af en toe, maar gloeiend heet wordt het allemaal niet en performance problemen door de warmte heb ik ook nog niet gehad. Ik heb een beetje het idee dat ik een van de weinig ben die een niet gemoddificeerde Popcornhour gebruikt ;)
Ik gebruik m ook zonder fan mod of wat dan ook, maar ook zonder HD.
750gb schijf maakte teveel herrie.

Heb alle HD films op mn pc staan en via Myihome streamen gaat perfect en geen herrie en geen warmte.

Reg. datum: 15 oktober 2003

quote:
Ik lees hier eigenlijk vanalles over de mods met ventilators en dergelijke, maar zijn er ook mensen die hem gebruiken zonder zich druk te maken om de warmte? Bij mij tikt de harddisk ook wel af en toe, maar gloeiend heet wordt het allemaal niet en performance problemen door de warmte heb ik ook nog niet gehad. Ik heb een beetje het idee dat ik een van de weinig ben die een niet gemoddificeerde Popcornhour gebruikt ;)
Ik gebruik hem ook ongemodificeerd :)
Reg. datum: 15 juni 2004

Kan ik met zo een popcorn hour bijv hd filmbestanden op een usb2 apparaat doen en dan van playbacken of gaat dat te langzaam en moet ik persee ene verbinding met netwerk maken?

Waar kan ik het beste zo een popcorn hour kopen? (import?)

whahoehaha
Reg. datum: 28 januari 2001

quote:
Ik heb hem alleen "gemod" (mini fannetje erin) omdat ie bij mij in een redelijk afgesloten kast staat en daardoor werd ie wat warm...zodoende.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Reg. datum: 06 december 2000

Aan de plaatjes te zien heeft de PCH alleen USB-aansluitingen aan de voorkant. Het lijkt me niet zo fraai als ik hier permanent een harddisk op aansluit. Hoe lossen jullie dit op?

Waar is je puntmuts?

vL
Reg. datum: 26 mei 2004

quote:
PacinoQS schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 19:53:
Kan ik met zo een popcorn hour bijv hd filmbestanden op een usb2 apparaat doen en dan van playbacken of gaat dat te langzaam en moet ik persee ene verbinding met netwerk maken?

Waar kan ik het beste zo een popcorn hour kopen? (import?)
Nee, via USB2.0 kun je ook HD bestanden afspelen op je PCH. Je kunt 'm het beste kopen bij de fabrikant, via www.popcornhour.com .
Reg. datum: 13 februari 2008

Bestaat er geen harddisk recorder met NMT functies?

bla bla
Reg. datum: 04 juni 2001

heb nu ook llink even geprobeerd, deze speelt een mp4 file prima af, maar DVD's wil hij wederom niet. Erg vreemd.... er staat wel Buffering... maar dan sta ik weer in het menu.

Iemand een PCH kopen ? :-)

Oddball
Reg. datum: 05 maart 2000

quote:
mno schreef op zondag 06 juli 2008 @ 09:00:
Aan de plaatjes te zien heeft de PCH alleen USB-aansluitingen aan de voorkant. Het lijkt me niet zo fraai als ik hier permanent een harddisk op aansluit. Hoe lossen jullie dit op?
Voor de permanente oplossing: bouw 'm in....

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Reg. datum: 22 december 2000

quote:
mno schreef op zondag 06 juli 2008 @ 09:00:
Ik heb twee zwarte usb kabels ingeplugd en die onder de
PCH door naar achteren geleid. Valt dan wat minder op weg tegen de donkere achtergrond. Niet echt mooi, maar ik kan er mee leven.

Reg. datum: 06 december 2000

Thanks Geebee, EdGnoj. Denk dat ik dan inderdaad toch maar ga voor een ingebouwde notebook-HD.

Waar is je puntmuts?

Reg. datum: 18 september 2000

Marzman had het over een tikkende harde schijf: een harde schijf die tikt (hard geluid vergeleken met normaal geluid, vooral bij het opstarten) is aan het doodgaan! Dus let daarop: backup bestanden die je nog nodig denkt te hebben.

Ik heb op mijn opengeschroefde pch een 8cm temperatuur gestuurde ventilator liggen (gewoon los inderdaad, met het sensortje tussen de vinnen van het koelblokje gevrot): voorheen kon je het koelblokje niet langer dan een paar seconden aanraken ivm hitte, nu is ie gewoon kamertemperatuur. En ik denk minder last te hebben van vastlopers, moet zeggen heb de laatste tijd niet zoveel gebruik van de pch gemaakt (ivm EK enzo)

Quantor wijzigde dit bericht 07-07-2008 15:14 (47%)

\o/

Reg. datum: 28 februari 2007

Kleine vraag ivm de wifi ondersteuning.

Ik heb hier een Belkin N dongle liggen die ik aansluit op de pch (lampje gaat branden). Volgens wat ik vernomen heb zou er daarop een WIFI menu moeten verschijnen om de juiste instellingen mogelijk te maken maar weet iemand onder welk menu dit submenu verschijnt? Momenteel lukt het mij immers niet om een draadloze PCH op te starten :)

Parttime Nerd 8-)

quote:
robertobadjo schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:57:
[...]

ook ik ben mij aan het verdiepen in deze apperaten.

heb ook een ch3snas en had de popcorn hour geleend van een vriend. mis alleen de digitale uitgang voor de audio.

kan jij onderbouwen waarom je dus voor de istar gaat?

ik had hem ook op het oog maar kan hem niet bestellen :X
Ik heb gisteravond de knoop doorgehakt en de ISTARHD MINI NMT PLAYER HDMI 1.3 besteld. Deze versie is (omgerekend naar ¤) maar een paar tientjes duurder dan de HDM 1.1 versie, maar dan heb je meteen wel de nieuwste van de nieuwste. :P Vanochtend kreeg ik al een mail met daarin de mededeling dat het is verzonden. :o

De ISTAR HD MINI is in principe hetzelfde als de overige NMT players, maar deze vind ik een stuk compacter (er hoeft geen hardeschijf in te passen), de fan staat default uit. Bovendien vind ik het design van ISTAR HD MINI een stuk mooier dan de rest.

* sylvesterrr gaat alvast een extra UTP-kabel aanleggen. :Y)

sylvesterrr wijzigde dit bericht 07-07-2008 16:38 (13%)

Reg. datum: 30 september 2000

Als ik alles zo lees heb ik het idee dat de ondersteuning bij de PCH het beste is, of sla ik de plank nou mis?

Ik vroeg me wel af wanneer die PCH nou precies gelanceerd is?

Ik vraag me namelijk af of ik er 1 moet bestellen of moet wachten op de opvolger. Ik wil er namelijk wel een HD inzetten, zodat hij ook makkelijk mee te nemen is naar vrienden.

Reg. datum: 09 mei 2003

Met de laatste firmware is er qua features en bestandsformaatondersteuning geen verschil tussen de PCH en iStar Mini. In het verleden is wel gebleken dat de firmware voor de PCH eerder verschijnt, en niet altijd ook uitkomt voor de iStar Mini (slaat soms een versie over).

Reg. datum: 03 december 2000

PCH reageert inderdaad wel regelmatig op bugreports en dergelijke maar de speler heeft nog wel last van een aantal serieuze bugs !

- Remote control kan er plotseling mee stoppen als er een interne HDD geplaatst is. Dit is bevestigd op de forums en heeft een hardwarematige oorzaak. De powerconnector van de hdd zit te dicht bij de IR receiver welke daardoor gestoord wordt. Dit schijnt te fixen te zijn met een hardwaremod(condensator over de IR receiver heen) maar daar ga ik niet aan beginnen..

- DVD iso's afspelen vanaf een externe USB harddisk geeft vastlopers. Deze zijn willekeurig en dit is bevestigd door Popcorn zelf. Ze hebben moeite met het repliceren(al loopt elke film die geprobeert is vast) en hebben geen idee hoe het op te lossen..

- DTS geluid bij hd films stottert af en toe. Bekend maar geen oplossing voor tot dusver.

Beide problemen waren in Februari al bekend en zijn nog niet opgelost. De verwachting is ook niet dat dit in een komende firmware release wordt verholpen.. Het is dus maar wat je ondersteuning noemt :)

xbox360: Count Black
Reg. datum: 06 december 2006

De support vind ik idd om te huilen. Ze reageren wel allemaal leuk op forumberichten en bij elke firmware komen er nieuwe features maar helaas blijven bovenstaand genoemde problemen gewoon bestaan. Al lossen ze die nu eerst eens op ipv elke keer weer nieuwe features te verzinnen...

xbox360: Count Black

Reg. datum: 06 mei 2000

quote:
Wilde schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 07:44:
PCH reageert inderdaad wel regelmatig op bugreports en dergelijke maar de speler heeft nog wel last van een aantal serieuze bugs !

- Remote control kan er plotseling mee stoppen als er een interne HDD geplaatst is. Dit is bevestigd op de forums en heeft een hardwarematige oorzaak. De powerconnector van de hdd zit te dicht bij de IR receiver welke daardoor gestoord wordt. Dit schijnt te fixen te zijn met een hardwaremod(condensator over de IR receiver heen) maar daar ga ik niet aan beginnen..

- DVD iso's afspelen vanaf een externe USB harddisk geeft vastlopers. Deze zijn willekeurig en dit is bevestigd door Popcorn zelf. Ze hebben moeite met het repliceren(al loopt elke film die geprobeert is vast) en hebben geen idee hoe het op te lossen..

- DTS geluid bij hd films stottert af en toe. Bekend maar geen oplossing voor tot dusver.

Beide problemen waren in Februari al bekend en zijn nog niet opgelost. De verwachting is ook niet dat dit in een komende firmware release wordt verholpen.. Het is dus maar wat je ondersteuning noemt :)
- Het eerste probleem kan alleen worden opgelost door alle PCH's weer terug te nemen gezien het een hardwarematigprobleem is (ik heb er zelf geen last van)
- Bepaalde problemen zijn soms gewoon lastig om op te lossen, kan bv. ook weer aan niet toereikende hardware liggen.
- Er komen nog steeds updates uit voor het apparaat, ze zitten dus nog niet stil.

Reg. datum: 28 december 2004

Je weet als je dit koopt dat je niet een handig vrouwvriendelijk toestel koopt.
Er wordt aan gewerkt en zal pas vanaf de volgende hardwareupgrade werken zoals het moet voor iedereen.
Zelf heb ik niet veel last van de problemen. Enkel de lastige bediening (richten) en het niet allemaal vlekkeloos afspelen van de HD content, al moet ik hier wel zeggen dat de overgrote meerderheid van de weigeraars ligt aan het feit dat de ref.frames te hoog waren, en dit staat in de specs. Maar toch jammer dat dit niet alles vlekkeloos afspeelt, ook al staat het in de specs. Van die DTS drop out heb ik nog maar in één film last gehad gelukkig. Beste remedie is hem altijd koud opstarten zodat de buffer volledig leeg is al je begint.
Via een aantal coders op het forum van NMT heb ik toch al wat handige software op de PCH gezet zodat ik wel vrouwvriendelijk kan scrollen tss men films, maar de meeste pogjes zijn nog steeds work in progress

Reg. datum: 30 september 2000

Ok, bedankt voor de reacties.

Ik dacht namelijk dat er alleen wat software probleempjes waren, maar nu ik het zo hoor wacht ik wel op de volgende versie.

Ik hoop dan wel dat ze wat aan de hardware problemen gedaan hebben :P

Joy to the world!

Ik heb vandaag m'n Popcorn Hour ontvangen en wil de nieuwste firmware downloaden (linkje), maar dat archief lijkt corrupt te zijn. Ook een andere geprobeerd, ook corrupt. "Unexpected end of archive" zegt WinRAR. En WinZip zegt zelfs het geen ZIP-archief zou zijn...

Iemand een goede link beschikbaar?

-- Edit: ondertussen via de Popcorn Hour zelf kunnen updaten. Maar dat probleem met de site is toch best wel vaag.

Wildfire wijzigde dit bericht 08-07-2008 21:39 (13%)

Systeemspecs: Klik hier!

Reg. datum: 22 december 2000

quote:
malinwa001 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:08:
Zelf heb ik niet veel last van de problemen. Enkel de lastige bediening (richten)
Heb je de folie beschermlaag wel verwijderd die aan de voorkant van de PCH zit? Dit is een zeer dunne, vrijwel onzichtbare folielaag. Ik heb zelf namelijk ook de ongevoeligheid voor de remote ervaren, maar toen de folie verwijderd was was dit probleem opgelost.

Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 39 40 41 42 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: