Hoofdcategorieën
Topicacties

Networked Media Tank - deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... 39 40 41 42 last

Reageer Nieuw Topic
 bla bla
Reg. datum: 04 juni 2001

ik heb nu ook een popcorn en meteen een paar vreemde dingetjes:

- Bij een DVD staat hij ineens op 4:3 ipv 16:9 erg vervelend aangezien bijv een Sony demo HD file wel helemaal breedbeeld gaat.
Is dit ergens in te stellen? Als ik de DVD gewoon brand op een schijfje en heb afspeel in mijn DVD speler gaat hij wel 16:9

- Alles hapert, zowel van een netwerk share als van de disk die ik erin gestopt heb.

Mogelijk heeft dit te maken met de Disk een 40GB seagate die al wat ouder is.

whahoehaha
Reg. datum: 28 januari 2001

quote:
OutofFocus schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:10:
[...]

Het is geen fietsbandje.
De behuizing is aan beide zijden open dus er in of er uit maak niet zoveel uit.
Als je maar een luchtstroom hebt.
Sorry, ik wist niet dat je boos werd. Maar ik ben het niet helemaal met je eens. Het klopt wel dat ie aan beide zijden open is, maar als je er verse lucht inblaast kunnen er op bepaalde plekken wervelingen onstaan bv. rond obstakels en daar ontstaan dan hotspots. Als je de warme lucht eruit zuigt heb je daar dan minder last van, kijk maar naar pc's fans blazen altijd naar buiten.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Parttime Nerd 8-)

Ik ben me aan het oriënteren op een mediaplayer. Ik twijfel op dit moment nog tussen de Popcorn Hour A100 en de Egreat EG-M31A. Het is de bedoeling dat ik de mediafiles ga streamen vanaf mijn CH3SNAS.

* sylvesterrr gaat deze twee producten eens goed met elkaar vergelijken.

Update:
Geen van beiden, het wordt de ISTAR MINI HD (HDMI 1.1). Ik heb geen interne hardeschijf nodig omdat ik alles ga streamen. Ook is deze een stuk compacter wat ik wel prettig vind.

sylvesterrr wijzigde dit bericht 29-06-2008 01:34 (25%)

Reg. datum: 15 oktober 2003

quote:
Syntagma schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 20:22:
Erg interessant deze apparaatjes!
Het enige dat ik nog niet goed snap, is wat nou precies het verschil is tussen de vier genoemde modellen..
De hardware. Functioneel zijn ze allen gelijk.
Hold On

quote:
tweakernick schreef op zondag 29 juni 2008 @ 11:30:
[...]

De hardware. Functioneel zijn ze allen gelijk.
Bedoel je dan dat alleen de kastjes er anders uitzien, of zit er ook andere hardware in waardoor de ene meer mogelijkheden of power heeft dan de ander?

Nog een vraagje: Stel dat ik een PCH zou hebben (of een van de andere modellen), kun je die dan ook via die nieuwe Homeplug apparaatjes (via het stopcontact) aansluiten op je pc, en zo bijv. een 1080P film streamen via het electriciteitsnetwerk in huis? Dat zou weer draden trekken schelen.

Myspace (tracks & mixes) | Lost Angeles | First Ascent

Reg. datum: 06 november 2002

quote:
Syntagma schreef op zondag 29 juni 2008 @ 14:52:
[...]

Bedoel je dan dat alleen de kastjes er anders uitzien, of zit er ook andere hardware in waardoor de ene meer mogelijkheden of power heeft dan de ander?

Nog een vraagje: Stel dat ik een PCH zou hebben (of een van de andere modellen), kun je die dan ook via die nieuwe Homeplug apparaatjes (via het stopcontact) aansluiten op je pc, en zo bijv. een 1080P film streamen via het electriciteitsnetwerk in huis? Dat zou weer draden trekken schelen.
HD en streamen... ik ben daar geen voorstander voor; maargoed, als je interne netwerk snel genoeg is dan wel...

Vandaar dat ik me orienteer op eentje MET harddisk. Kan ik alles intern op de hdd zetten en dan geen last van vertraging bij streamen. Vooralsnog geniet de EGreat de voorkeur, maar weinig reviews te vinden. (wel een paar)

Seeing is believing, but even a blind man can believe

Reg. datum: 24 juni 2008

Weet iemand hoe ik het DVD-menu (van een film) met mijn PCH kan benaderen en er in kan navigeren om bijvoorbeeld de NL subs aan te zetten?

quote:
sylvesterrr schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 23:39:
Ik ben me aan het oriënteren op een mediaplayer. Ik twijfel op dit moment nog tussen de Popcorn Hour A100 en de Egreat EG-M31A. Het is de bedoeling dat ik de mediafiles ga streamen vanaf mijn CH3SNAS.

* sylvesterrr gaat deze twee producten eens goed met elkaar vergelijken.

Update:
Geen van beiden, het wordt de ISTAR MINI HD (HDMI 1.1). Ik heb geen interne hardeschijf nodig omdat ik alles ga streamen. Ook is deze een stuk compacter wat ik wel prettig vind.
ook ik ben mij aan het verdiepen in deze apperaten.

heb ook een ch3snas en had de popcorn hour geleend van een vriend. mis alleen de digitale uitgang voor de audio.

kan jij onderbouwen waarom je dus voor de istar gaat?

ik had hem ook op het oog maar kan hem niet bestellen :X
Reg. datum: 18 juni 2004

quote:
robertobadjo schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:57:
[...]

ook ik ben mij aan het verdiepen in deze apperaten.

heb ook een ch3snas en had de popcorn hour geleend van een vriend. mis alleen de digitale uitgang voor de audio.

kan jij onderbouwen waarom je dus voor de istar gaat?

ik had hem ook op het oog maar kan hem niet bestellen :X
Er zit een coaxiale uitgang op voor de audio. Daarnaast gaat de audio ook over HDMI. Ik gebruik op dit moment HDMI voor beeld en Coax voor de audio.

sander- wijzigde dit bericht 29-06-2008 21:05 (10%)

quote:
sander- schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:03:
[...]

Er zit een coaxiale uitgang op voor de audio. Daarnaast gaat de audio ook over HDMI. Ik gebruik op dit moment HDMI voor beeld en Coax voor de audio.
punt is dat ik een jvc dvdspeler heb met alleen 1 digitale ingang.

en wil geen geld investeren in een nieuwe versterker met nieuwe boxen.

setje is net 3 jaar oud. ben ik weer 1000 euro armer voor nieuw spul.
Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
TinTIn58 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:19:
[...]

Dit kan je oplossen door met ifoedit de subtitles aan te zetten.

Open VTS_01_0.IFO (IFO from main movie) in IfoEdit.
Go to VTS_PGCITI and select VTS_PGC_1.
In the bottom window scroll down to the line "There is no PGC Command Table".
Right click on this line and select "Add PreCommand".
You will get a new line: "1.Pre Command".
Right click 1.Pre Command and select "Edit Command".
Select (SetSTN) Set Audio Stream Nr or (SetSTN) Set Subpicture Stream Nr in the picklist and select the desired stream (First stream is always 0, second stream is 1, etc).
Goede tip als het zou werken, deze lijn komt niet voor bij mij :
"There is no PGC Command Table"

Als iets duidelijker instructies hebt zou dat fijn zijn ;)

Voor de mensen die na de laatste firmware tegen de timeseek jump van 30 sec. zijn opgelopen en dat net zo vervelend vinden als ik.
Ik heb het opgelost door weer terug te gaan naar firmware 330 en daarna de fabrieksettings terug gezet.

Overigens kan je de firmware alleen via de usb downgraden maar ze staan nog wel op de popcorn site :)

Popcorn dus:-)

do3000 wijzigde dit bericht 29-06-2008 23:24 (5%)

quote:
do3000 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 23:15:
[...]

Voor de mensen die na de laatste firmware tegen de timeseek jump van 30 sec. zijn opgelopen en dat net zo vervelend vinden als ik.
Ik heb het opgelost door weer terug te gaan naar firmware 330 en daarna de fabrieksettings terug gezet.
en over welk apperaat hebben we het nou??? ;?
be-(n) geni(t)aal
Reg. datum: 30 april 2003

quote:
TF schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 20:47:
ik heb nu ook een popcorn en meteen een paar vreemde dingetjes:

- Alles hapert, zowel van een netwerk share als van de disk die ik erin gestopt heb.

Mogelijk heeft dit te maken met de Disk een 40GB seagate die al wat ouder is.
Had ik in het begin ook. Paar dingen die ik je kan meegeven:
- Nieuwe firmware al geupdate?
- Wanneer je van je PC afspeelt, is de harddisk verder idle (geen downloads op dezelfde schijf die de HD belasten etc.)

En probeer wat verschillende files, sommige formaten blijkt ie gewoon moeite mee te hebben.

Rob de bouwer.

bla bla
Reg. datum: 04 juni 2001

welke harde schijf is trouwens een aanrader voor in de PCH? Die ik er nu in heb zitten maakt redelijk veel geluid.....

Reg. datum: 24 juni 2002

Voordat ik me op het engelstalige NMT forum begeef, eerst maar even een kleine poging hier wagen..

Ik heb dropbear ssh bijna aan de praat, ik moet aleen nog het root account van een wachtwoord voorzien. Weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg? 'passwd root' werkt niet.. Zou ik het wachtwoord van user 'nmt' via de GUI kunnen wijzigen en dan de nieuwe wachtwoordhash kunnen kopieren naar de root-regel in het 'schaduw' passwordbestand en het normale passwordbestand veranderen van 'root::' naar 'root:*:'? Ik zit nu op m'n werk, dus ik kan het zo snel niet uittesten....

Reg. datum: 21 mei 2002

Zojuist ook maar een Popcorn besteld.
Omdat ik hier in Zwitserland toch wel de Nederlandse radiozenders mis, zou ik deze graag willen streamen via de Popcorn. Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is?
Reg. datum: 17 augustus 2001

quote:
Syntagma schreef op zondag 29 juni 2008 @ 14:52:
Via Homeplug 85Mbit versie lukt het bij mij niet om HD te streamen. Ik heb op het networkedmediatank forum een post gelezen van iemand die de 200 Mbit versie van Homeplug had en daar werkte HD films streamen wel mee.

Nou heb ik als file-server PC een oude Celeron 500 (nog passief gekoeld, ja ja) met 256 MB RAM. Hierop my-ihome draaien, maar ik denk dat de PC gewoon te langzaam is om HD (720p .mkv's) te streamen. Het is wel eens goed gegaan, maar de laatste keer was het hakkelen. En dat via een bedraad 100 Mbit netwerk... Kan misschien ook aan de warmte liggen. Maar sowieso is HTTP streamen van HD films mbv. een Celly 500Mhz aan de krappe kant... >:) Kijken of ik een andere oude PC kan ombouwen tot file & printer server.

quote:
Patrickss schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:46:
Weet iemand hoe ik het DVD-menu (van een film) met mijn PCH kan benaderen en er in kan navigeren om bijvoorbeeld de NL subs aan te zetten?
Niemand een idee of het het niet mogelijk om eenvoudig het menu te benaderen??

Menu knop op de ab

quote:
Daar reageert hij niet op. Er verschijnt dan een rood rondje met een streep er doorheen bovenin het beeld. Een verkeersbordje zeg maar.
Ik heb de PCH nog maar net en heb hem gelijk voorzien van de laatste update. Ik heb het idee dat deze update niet goed geinstalleerd is. Het softwarematig uitschakelen lukt ook niet. Het beeld gaat dan knipperen maar schakelt niet uit.

Is er een manier om de update opnieuw te installeren, of kan ik hem beter terugsturen en dit onder de garantie laten doen?

Ik heb nu versie 01-17-080612-15-pop-402-000.

Weet je wel zeker dat het menu mee geript is? Bij mij werkt de knop voor het menu namelijk perfect, maar ik krijg inderdaad een error teken als er geen menu bij zit.

Hey Rudey

Ja, bij meerdere DVD's geprobeerd en werkt bij geen enkele. Als ik dezelfde DVD's in mijn "gewone" DVD speler afspeel is het menu wel te benaderen.

Als hij het met die menu-knop zou moeten doen, denk ik dat het dus aan de software ligt. Is er een manier om deze er opnieuw overheen te zetten?

http://support.popcornhour.com/article.aspx?id=1049
Instructies voor recovery van de firmware.

Edit:
http://www.networkedmedia...hlight=downgrade+firmware
Als je wilt downgraden dan kan dat door simpelweg de update van een oudere firmware te draaien.

Rudey wijzigde dit bericht 30-06-2008 16:47 (50%)

Next
Reg. datum: 29 december 2001

quote:
Google zou zeggen: Did you mean "passwd root"? Misschien dat dat wel werkt ;)

Marzman wijzigde dit bericht 30-06-2008 18:54 (6%)

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
Tweak-City

Reg. datum: 26 juni 2008

[quote]do3000 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 23:15:
[...]

Dan zal de (PGC Command Table) al aanwezig zijn. Je moet dan naar het eerste Pre-Command gaan en een Pre-Command toevoegen.

Pagina: 1 2 3 4 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... 39 40 41 42 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: