Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 11 september 2007

quote:
Awakener schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:36:
De popcornhour ondersteund geen High@L5.1 profile maar alleen High@L4.1 (dan zijn de ref frames ook automatisch lager volgens mij). Wat ik een paar posts terug al zei dat sommige films het niet deden. Dit komt dus omdat ze allemaal High@L5.1 profile hadden. Het schijnt als je mkv files door het programma tsmuxer haalt je dan wel kans hebt dat het werkt. Omdat er dan geen software wordt gebruikt maar alleen de hardware om de berekeningen te doen. Zo heb je dus meer rekenkracht en kan het bestand misschien wel afgespeeld worden. Ik zou het gewoon even testen en kijken wat de resultaten zijn. Op het forum van PH staan in ieder geval veel reacties dat een mkv eerst niet werkte en nadat hij was bewerkt door tsmuxer wel!
Of een MKV nu gemarkeerd staat als High@L5.1 of High@L4.1 profile maakt eigenlijk geen verschil. Het is niet omdat de MKV zo gemarkeerd staat dat hij ook compliant is met dat profiel. Ik ben al 1080p MKV bestanden tegengekomen met High@L4.1 profile en 16 ref frames. Da's natuurlijk goed fout want High@L4.1 1080p mag maar tot 4 gaan om probleemloos af te spelen.

Hier is een goed overzicht van wat ongeveer haalbaar is aan ref frames per resolutie (komt van AVSForum.com en ging eigenlijk over wat maximum ondersteund wordt door DXVA hardware accelleratie maar komt op hetzelfde neer voor de PCH):
  • 1920x1088: 4
  • 1920x864: 5
  • 1920x720: 6
  • 1280x720: 9
  • 1280x648: 10
  • 1280x588: 11
  • 1280x540: 12
  • 1280x498: 13
  • 1280x462: 14
  • 1280x432: 15
  • 1280x405: 16
  • 720x(any): 8
  • 720x576: 11
  • 720x480: 13
Vanaf dat een MKV ruim over deze waarden gaat, kan je problemen verwachten. Als het rond deze waarde zit en het afspelen hapert toch nog af en toe, dan kan je proberen te remuxen.

xbox360: Count Black

Dank je voor de info. Is er ook een manier om de PCH helemaal uit te zetten zonder de stekker eruit te halen? Als ik hem namelijk op standby zet dan wordt PCH toch nog erg warm.

xbox360: Count Black

Reg. datum: 08 april 2005

klik aan uit. Gebruik ik ook,erg easy en goedkoop

Reg. datum: 11 september 2007

Power + Delete/Clear

Om de PCH opnieuw op te zetten moet je dan wel de stekker uittrekken en er opnieuw insteken. Dat helpt je dus geen meter verder.

Er wordt op het PCH forum melding gemaakt van een "groene firmware" die onder andere het "warm worden in stand-by"-probleem zou oplossen maar die firmware versie is al een paar keer uitgesteld.

quote:
Awakener schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:42:
Dank je voor de info. Is er ook een manier om de PCH helemaal uit te zetten zonder de stekker eruit te halen? Als ik hem namelijk op standby zet dan wordt PCH toch nog erg warm.
Ik gebruik een stekkerdoos met remote control gekocht bij het onderdelenhuis (setje van3) 30 Euro wel opletten dat de batterij wordt meegeleverd.
Alleen start die bij mij zelden in 1 keer door en blijft die hangen na het eerst load scherm na een restart loopt die wel door naar het menu.

Iemand een idee wat het login en wachtwoord is om vanaf je computer de drive van de PCH te benaderen? Of een link?

quote:
sjaakvanesdonk schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 15:22:
Iemand een idee wat het login en wachtwoord is om vanaf je computer de drive van de PCH te benaderen? Of een link?
user : nmt
pass : 1234

Vraagje, heb je ook foto's hoe je het fannetje hebt ingebouwd? Heb ook nu zo fan, maar weet niet goed hoe je het moet inbouwen. Heb hem nu tegen het rooster aan zodat hij naar buitne blaast, of is dat juist fout? Moet hij toevallig naar binnen blazen de lucht? en dan nog dit:

Heb net de popcornhour geinstalleerd en ook een klein mini fan erin gezet, maar als ik via mihomeserver een mkv hd film (twister) afspeel dan bevriest de film en stopt en springt terug na het menu waarin de film staat. Wie weet waar dit aan kan liggen? Ligt dat aan de film zelf of wordt de pch toch nog steeds te warm? iemand anders herkent dit probleem?

wiprecords wijzigde dit bericht 07-06-2008 17:26 (108%)

Je fan moet wel op de chip blazen, en als je rood op rood en zw. op zw. zet heb je 5v. alleen wil die dan soms niet aangaan.

Ik heb inmiddels een andere fan dus kan je niet helpen aan een foto, mijn fan staat inmiddels bij vraag en aanbod ---> ventilatoren waar nu ook wat tips staan om hem op 7v te laten draaien.

whahoehaha

quote:
wiprecords schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 16:31:
Vraagje, heb je ook foto's hoe je het fannetje hebt ingebouwd? Heb ook nu zo fan, maar weet niet goed hoe je het moet inbouwen. Heb hem nu tegen het rooster aan zodat hij naar buitne blaast, of is dat juist fout? Moet hij toevallig naar binnen blazen de lucht? en dan nog dit:
Je hebt het topic ook niet echt doorgenomen he .... Caveman in "Networked Media Tank - deel 2"
Als je hem op 7v wilt hebben dan sluit je de zwarte draad van de fan op de +5v (rood) aan en de rode draad van de fan op +12v (geel) (het spannings verschil tussen deze 2 is 7 v.)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Ja wel, heb dat zeker gelezen,maar snap er niks van dat als ik via myihome een mkv film afspeel, maakt niet uit welke, dat hij er soms zomaar mee stopt. Dan bevriest het beeld en moet ik de pch opnieuw starten. Heel irritant is dat, wmv hd films en divx etc gaat goed maar mkv films niet.

Het zijn wel mkv films met een dts geluid, zou de pch dat niet goed kunnen verwerken zodat hij daardoor steeds het beeld bevriest en de film stopt? Wat moet ik hiernu mee met dit probleem, ik heb de pch juist gekocht om mkv te kunnen streamen.
quote:
Caveman schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 22:10:
[...]

Je hebt het topic ook niet echt doorgenomen he .... Caveman in "Networked Media Tank - deel 2"
Als je hem op 7v wilt hebben dan sluit je de zwarte draad van de fan op de +5v (rood) aan en de rode draad van de fan op +12v (geel) (het spannings verschil tussen deze 2 is 7 v.)

wiprecords wijzigde dit bericht 08-06-2008 02:08 (14%)

quote:
wiprecords schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 23:47:
Het zijn wel mkv films met een dts geluid, zou de pch dat niet goed kunnen verwerken zodat hij daardoor steeds het beeld bevriest en de film stopt?
Ik heb al een aantal films in mkv-formaat met DTS geluid bekeken via myiHome. Eén keer heb ik een onverklaarbare freeze gehad, maar voor de rest niet.

Je kunt eventueel proberen om de mkv te converteren naar een ts-file m.b.v. mkvextractgui en tsmuxer. Dit gaat redelijk vlot want je hoeft er niet voor de re-encoden (de kwaliteit blijft dus gelijk). Voordeel van deze methode is dat ts-files volledig in hardware door de PCH kunnen worden afgespeeld en de software er niets aan hoeft te doen. Nadeel is dat je eventuele ondertitels er los bij moet zetten in srt-formaat (deze zijn soms in meerdere talen opgenomen in de mkv als aparte streams).

Ik heb net een mkv film omgezet naar ts en een losse srt ondertiteling erbij gedaan, maar dan nog stopt de film op een gegeven moment. De film staat op een externe packard bell 750 gb hdd, aangesloten op mijn pc, die packard bell wordt wel heel erg warm, zou dat misschien het probleem zijn? Dat die externe hdd te warm wordt? Ik zou het anders niet weten.
quote:
Mr Magic schreef op zondag 08 juni 2008 @ 11:38:
[...]

Ik heb al een aantal films in mkv-formaat met DTS geluid bekeken via myiHome. Eén keer heb ik een onverklaarbare freeze gehad, maar voor de rest niet.

Je kunt eventueel proberen om de mkv te converteren naar een ts-file m.b.v. mkvextractgui en tsmuxer. Dit gaat redelijk vlot want je hoeft er niet voor de re-encoden (de kwaliteit blijft dus gelijk). Voordeel van deze methode is dat ts-files volledig in hardware door de PCH kunnen worden afgespeeld en de software er niets aan hoeft te doen. Nadeel is dat je eventuele ondertitels er los bij moet zetten in srt-formaat (deze zijn soms in meerdere talen opgenomen in de mkv als aparte streams).

Welke film, misschien kan ik hem ook eens proberen te kijken. Post ff de filenaam dan probeer ik hem wel ergens te vinden.

N.B. bedankt voor de login en het wachtwoord :)

Nou in principe maakt het niet uit welke mkv ik afspeel soms na een uur maar ook heel vaak na 15-20 minuten dan stopt de film ermee en de pch springt terug naar het menu waar de film instaat. De film die ik heb omgezet naar ts is transformers, maar ook Running.Scared.2006.HDDVD.1080p.x264.DTS-NiX
Twister.1996.BluRay.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA
Untraceable.2008.1080p.BluRay.DTS.x264-HDV
stoppen er op een gegeven moment mee. Het is toch geen probleem van de pch? Ik heb hem net 2 dagen. Ik heb wel de deksel van de pch erop zou dat soms uitmaken? Maar als ik voel dan is de bovenkant niet echt heel erg warm en ik heb er een fan in.
quote:
sjaakvanesdonk schreef op zondag 08 juni 2008 @ 12:07:
Welke film, misschien kan ik hem ook eens proberen te kijken. Post ff de filenaam dan probeer ik hem wel ergens te vinden.

N.B. bedankt voor de login en het wachtwoord :)

whahoehaha

quote:
wiprecords schreef op zondag 08 juni 2008 @ 12:15:
Nou in principe maakt het niet uit welke mkv ik afspeel soms na een uur maar ook heel vaak na 15-20 minuten dan stopt de film ermee en de pch springt terug naar het menu waar de film instaat. De film die ik heb omgezet naar ts is transformers, maar ook Running.Scared.2006.HDDVD.1080p.x264.DTS-NiX
Twister.1996.BluRay.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA
Untraceable.2008.1080p.BluRay.DTS.x264-HDV
stoppen er op een gegeven moment mee. Het is toch geen probleem van de pch? Ik heb hem net 2 dagen. Ik heb wel de deksel van de pch erop zou dat soms uitmaken? Maar als ik voel dan is de bovenkant niet echt heel erg warm en ik heb er een fan in.
Ik heb nog geeneen film gehad die het niet deed, alles speelt ie moeiteloos af... welliswaar van de ingebouwde HD, misschien kun je dat eens proberen. Zet er een harddisk in en kijk of dezelfde films het dan wel goed doen. Doen ze het dan wel goed, dan ligt het aan het streamen oid. Doen ze het dan ook niet goed dan moet je het ergens in de speler zelf zoeken.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Of zou het toch nog steeds de heatsink van de pch zijn die teveel moet rekenen met de mkv films en dan te warm wordt? Ik heb nu de kap van de pch eraf gehaald en tot nu toe loopt de film door al ruim een 1,5 uur nu. Maar ook nu stopt de mkv film erweer mee. Wat een klote zooi zeg. Baal nu al van dat ding.
Ik heb zo klein fan erin zitten misschien dat hij niet genoeg koelt? had hem eerst naast de heatsink geplaats tegen het rooster aan maar nu heb ik hem op de heatsink geplaatst zonder kap erop. Hoop dat dat de oplossing is. En een ingebouwde hdd nog een tipje welk merk enzo? Hoe zet je dan de films erop vanaf de pc?
quote:
Caveman schreef op zondag 08 juni 2008 @ 12:55:
[...]

Ik heb nog geeneen film gehad die het niet deed, alles speelt ie moeiteloos af... welliswaar van de ingebouwde HD, misschien kun je dat eens proberen. Zet er een harddisk in en kijk of dezelfde films het dan wel goed doen. Doen ze het dan wel goed, dan ligt het aan het streamen oid. Doen ze het dan ook niet goed dan moet je het ergens in de speler zelf zoeken.

wiprecords wijzigde dit bericht 08-06-2008 15:30 (4%)

Hallo ik ben van plan de istar mini hd aan te schaffen. Maar is het nou mogelijk een externe usb hd(ntfs) te gebruiken als "vaste hardeschijf" dus ipv een interne?? En dat ik dan via smb, files vanaf mijn pc naar de externe hd kan kopieren/downloaden (als windows share)??

Weten jullie of hij al bij nederlands leveranciers te koop is voor een goede prijs? Of is het nog voordeliger om via buitenland aan te schaffen ivm dollarprijs??

quote:
wiprecords schreef op zondag 08 juni 2008 @ 13:11:
Of zou het toch nog steeds de heatsink van de pch zijn die teveel moet rekenen met de mkv films en dan te warm wordt? Ik heb nu de kap van de pch eraf gehaald en tot nu toe loopt de film door al ruim een 1,5 uur nu. Maar ook nu stopt de mkv film erweer mee. Wat een klote zooi zeg. Baal nu al van dat ding.
Ik heb zo klein fan erin zitten misschien dat hij niet genoeg koelt? had hem eerst naast de heatsink geplaats tegen het rooster aan maar nu heb ik hem op de heatsink geplaatst zonder kap erop. Hoop dat dat de oplossing is. En een ingebouwde hdd nog een tipje welk merk enzo? Hoe zet je dan de films erop vanaf de pc?

[...]
Probeer eerst eens met NFS te gaan werken en dan te kijken of je nog steeds dezelfde problemen hebt. Ik kijk op die manier al mijn films en heb geen problemen (met geen enkele). Ik zal de films die je hebt gepost eens zoeken en kijken.

Ik heb ook niet het idee dat mijn PCH erg warm wordt. De mijne is geleverd in mei (midden), is die van jou ouder?? Misschien hebben ze hier wel wat aan veranderd?

Die van mij is vorige week geleverd, dus nog maar een paar dagen oud, zit wel de laatste firmware op zag ik. Zou dat wat uitmaken dan? En ik heb wel alles via een router lopen maar dat moet volgens mij toch gewoon kunnen.

Ja maar met NFS ben ik nog aardige een leek, is daar ook een stap voor stap uitleg van dan? Ik heb al best daarop gegoogled maar kon niet echt een duidelijk nederlandse uitleg vinden. Moet ik dan ook een hdd inbouwen voor nfs?
quote:
sjaakvanesdonk schreef op maandag 09 juni 2008 @ 09:56:
[...]

Probeer eerst eens met NFS te gaan werken en dan te kijken of je nog steeds dezelfde problemen hebt. Ik kijk op die manier al mijn films en heb geen problemen (met geen enkele). Ik zal de films die je hebt gepost eens zoeken en kijken.

Ik heb ook niet het idee dat mijn PCH erg warm wordt. De mijne is geleverd in mei (midden), is die van jou ouder?? Misschien hebben ze hier wel wat aan veranderd?

Onderstaand de link voor het aanmaken van een NFS share.

www.mpcclub.com/temp/MPC_SMB_and_NFS_Guide_PCH.pdf

Ikzelf heb ook de laatste firmware dus verwacht niet dat het daar aan ligt (de 330 versie).

N.B. Ik heb er in mijn netwerk ook een router tussen zitten dus ik verwacht ook niet dat dat het probleem is.

sjaakvanesdonk wijzigde dit bericht 09-06-2008 14:15 (21%)

quote:
jeffvdven schreef op maandag 09 juni 2008 @ 08:26:
Hallo ik ben van plan de istar mini hd aan te schaffen. Maar is het nou mogelijk een externe usb hd(ntfs) te gebruiken als "vaste hardeschijf" dus ipv een interne?? En dat ik dan via smb, files vanaf mijn pc naar de externe hd kan kopieren/downloaden (als windows share)??
Ik heb zelf ook een iStar, en de USB hdd is alleen "read-only" te gebruiken, dus niet een volwaardige vervanging voor de "interne" hdd (die bij de iStar dus buiten de kast ligt, aangesloten via een SATA (geen e-SATA) kabel).

Nou ik heb alles gedaan wat daarin werd gezegd, maar als ik dan mijn pch aanzet en bij netwerk ga bladeren dan zegt hij niks gevonden, wat doe ik dan verkeerd? is er nergens een nederlandse uitleg ergens op dit forum of ergens anders want ik snap er niks van. Kan iemand mij daarmee helpen hoe ik dan een nfs share opzet? En moet je dan ook een interne hdd in de pch hebben of een nas?
quote:
sjaakvanesdonk schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:11:
Onderstaand de link voor het aanmaken van een NFS share.

www.mpcclub.com/temp/MPC_SMB_and_NFS_Guide_PCH.pdf

Ikzelf heb ook de laatste firmware dus verwacht niet dat het daar aan ligt (de 330 versie).

N.B. Ik heb er in mijn netwerk ook een router tussen zitten dus ik verwacht ook niet dat dat het probleem is.

wiprecords wijzigde dit bericht 09-06-2008 19:36 (8%)

Net mijn PCH binnen en bij deze mijn eerste bevindingen. Ik heb er geen Harddisk is omdat ik geen geluid wil in mijn HT set. De PCH is digitaal aangesloten op een Pioneer vsx-d1011 versterker.
Mijn TV is een plasma van Panasonic, HD ready. Type nummer weet ik niet zo uit m'n hoofd.
Ik stream vanaf een CH3SNAS (conceptronics) op een Gigabit netwerk.
De PCH geeft aan dat er geen nieuwe Firmware beschikbaar is.

Geluid:
Geluid lijkt het niet altijd te doen, ik heb alles op "digital" staan in het menu.
Bij "Our.Coral.Islands.720p.HDTV.x264-Funner.mkv" speelt ie het geluid prima af.
Bij "MONSTER_ISF_PAL.ISO" ook geen problemen. Hier zit ook een Dolby Digital stuk in, speelt prima..
Echter de "Band of Brothers 720P" (wmv) serie heeft geen geluid. (Misschien alleen analoog ofzo?)
En DTS (Film) speelt al helemaal niet af. De versterker springt wel op DTS, maar geen geluid. Dit kan wellicht aan de betreffende film liggen. Ik moet nog verder testen met andere DTS films.

Beeld:
"PS3-AVCHD-Presents-TRANSF-720p-nl-subs.iso" speelt niet. Wellicht dat dit komt doordat deze speciaal voor de PS3 is. Moet ik me nog in verdiepen.
1080P speelt niet vloeiend af, te schokkerig om fatsoenlijk te kunnen kijken. Ik benader de NAS met SMB, wellicht http of nfs instellen. Ook hier moet ik meer content testen.
720P Content geeft geen problemen.

Afstandsbediening:
Ligt lekker in de hand en is goed ingedeeld. Het is jammer dat er geen vizier op zit want ik moet echt goed op de PCH richten.

Over het algemeen ben ik tevreden over de PCH, maar mijn verwachtigingen waren wat te hoog.

Toch denk ik dat met wat onderzoek en evt. nieuwe Firmware de problemen wel oplosbaar zijn.

Reg. datum: 22 december 2000

Wiprecords, waarom sluit je geen externe harddisk aan op de PCH? Werkt zeer gemakkelijk en stabieler als SMB

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws