Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik heb er meteen een 8 GB usb stick bij gekocht, dan heb je geen kosten en geen verzendkosten :)

quote:
Ekfad schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:20:
Gisteren een vastloper gehad, voelde even en PCH stond gloeiend.

Dus even gekeken naar de fan bij conrad maar is mij toch iets te duur, vooral omdat ik die 8 euro extra kosten moet betalen wegens te laag bedrag :(
Niet dezelfde fan, maar ik heb deze:

http://www.mnm-computers...._628&products_id=8911

Die is 7 mm hoog, dus ik heb een ringetje tussen de schroefjes van de deksel van de Popcorn gedaan. Verder heeft de fan een standaard 3-pins aansluiting.

Ik heb hem gekoppeld aan een Zalman Fanmate 2, waarvan ik de kabel naar buiten heb geleid. Zo kan ik de snelheid van de fan regelen terwijl de Popcorn dicht blijft.

Helaas wil de fan niet starten op het laagste voltage (5 V), dus je moet hem of telkens "aanzwengelen" met de Fanmate of de Popcorn de hele tijd aan laten staan. Als de fan eenmaal draait kun je hem wel terugdraaien naar het laagste voltage.

Vreemd die warmte problemen, ik lijk daar geen lst van te hebben. Mijn apparaat is in mei geleverd, hebben julie misschien oudere versies?

N.B. Weet iemand een programma om AAC LC SBR (audio) in een divx om te zetten naar een ander formaat? Ik heb nu een aantal divx bestanden die geen geluid hebben omdat AAC LC SBR niet ondersteund wordt.

quote:
Ekfad schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:20:
Gisteren een vastloper gehad, voelde even en PCH stond gloeiend.

Dus even gekeken naar de fan bij conrad maar is mij toch iets te duur, vooral omdat ik die 8 euro extra kosten moet betalen wegens te laag bedrag :(

Kent hier iemand nog een ander adres om die fan te kopen want makkelijk vinden doe ik niet.
Heb er nog één voor je, mail me maar ;) Dan komen we er wel uit! Nickname AT gmail.com

Sinds dat ik die fan er in heb alleen maar tevreden. Het enige wat ik nog jammer vind is het mp3 gedeelte. Als je 300+ albums hebt en dan van page naar page moet gaan...

DiMacho wijzigde dit bericht 03-06-2008 09:08 (14%)

Het wordt inderdaad tijd dat er iets gaat gebeuren met het muziek gedeelte. Opzich speelt alles goed af, dat is niet het probleem maar met name het niet kunnen werken met playlists en het niet kunnen bladeren/zoeken op naam is wat lastig (zeker met 300+ albums :)).

quote:
tweakernick schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 20:14:
Ik constateer dat ik sommige MP3's niet kan doorspoelen (seek). Herkenbaar, of gebruiken jullie allemaal een squizebox?
Als je een beetje een muziekcollectie hebt is een Squeezebox echt een must. Ondersteuning voor mp3 in de NMT en andere videospelers is grappig, maar het zal nooit het niveau van een echte audiospeler halen. Ik zit zelf op 1000+ albums, en ik verwacht niet dat de NMT daar ooit mee om weet te gaan.

quote:
RichieB schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:50:
[...]

Als je een beetje een muziekcollectie hebt is een Squeezebox echt een must. Ondersteuning voor mp3 in de NMT en andere videospelers is grappig, maar het zal nooit het niveau van een echte audiospeler halen. Ik zit zelf op 1000+ albums, en ik verwacht niet dat de NMT daar ooit mee om weet te gaan.
Ik begrijp dat je dus via de NMT op je squeezebox af kan spelen... Opzich wel heel mooi, maar ook prijzig om zo'n SB aan te schaffen.

quote:
RichieB schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:50:
[...]

Had ooit een keer een topic geopend op popcornhour.com met deze vraag, de wens van browsing word in de firmware van Juli verwacht en dan wordt het muziekgedeelte onder de loep genomen.. Maar het browsen in folders was schijnbaar redelijk lastig om te maken. In elk geval mis ik ie functionaliteit ook eigenlijk en hoop ik dat dit het idd binnenkort wordt opgepakt..

Reg. datum: 28 februari 2007

quote:
DiMacho schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:07:
[...]

Heb er nog één voor je, mail me maar ;) Dan komen we er wel uit! Nickname AT gmail.com

Sinds dat ik die fan er in heb alleen maar tevreden. Het enige wat ik nog jammer vind is het mp3 gedeelte. Als je 300+ albums hebt en dan van page naar page moet gaan...
Zie nu pas je bericht, heb natuurlijk al besteld (had nog een 9V batt nodig, die er bij genomen)

Die muziekfct is idd niet top, ik hoop echt dat ze op een of andere manier itunes volledig kunnen integreren in het pakket

Ik ben op zoek naar een grotere hdd voor in de PCH, maar ik had begrepen dat PATA niet groter gaat dan 500GB. MAAR!
Ik kom op de zoekfunctie toch bij een groter type PATA, nl de 750 GB, ondersteunt de PCH deze?
Het gaat om:
-Seagate Barracuda 750GB 7200rpm ATA 3.5 16MB Cache ST3750640A OEM (ATA pakt ie ook?)
http://www.empc.nl/index.php?id=10&ProdId=19352
-Seagate Barracuda 500GB 7200rpm ATA 3.5 16MB Cache ST3500630A OEM (Ook ATA)
http://www.empc.nl/index.php?id=10&ProdId=19351
Zoek functie alhier:
http://tweakers.net/price...oreMax=5&x=23&y=8
De 750 Gb komt hierin te staan als PATA, klopt dit? 9e regel in de resultaten

Of is dit dan het beste besluit?:
-Seagate HD SV35/500GB 3.5 PATA 7200rpm
http://www.acesdirect.nl/.../seagate_hd_sv35500gb_3.5

Er zijn inderdaad 750GB Pata schijven, ik had deze Seagate Barracuda 7200.10, 750 GB, 7200 RPM, 16 MB gekocht maar heb hem weer snel uit de popcorn gehaald vanwege het irriterende gezoem, ondanks dat ik er bandenplak rubber tussen had gezet.

Heb hem in m'n Freecom gezet en hoor hem nog nauwelijks waarschijnlijk omdat die nu rechtop staat:)
De 250GB Hitachi uit de Freecom hab ik nu in de popcorn zitten en die hoor ik alleen nog wanneer die opstart.

Ja ik heb die 750 seagate schijf ook eruit gehaald vanwege het zwaaaar irritante geluid, echt gewoon té hard. (Rubbertjes ertussen en de PCH op zn kant zetten hielp iets maar alsnog te veel geluid) Heb m nu in mn PC hangen en stream mn 1080p films met MyIhome naar de PCH en dat werkt perfect. Geen last van haperingen enz meer.

Mmm, ok.
Ik zoek dus wel een PATA hdd voor in de PCH, maar met liefst minimaal 500 Gb.
Is er uberhaubt een goede stille schijf van de grootte? Is het geluid vanwege de snelheid van draaien, en waarom zit er zoveel geluidsverschil tussen een 150gb en 500gb? Is er nergens het aantal dB van zo'n Hdd te achterhalen? Op de website van Seagate komt ook hierover niets terug.

Raimundus wijzigde dit bericht 04-06-2008 18:09 (44%)

Hitachi en samsung zijn redelijk stil, het aantal decibels zegt ook niet alles soms is het wel zacht maar op een nare toonhoogte.

Iemand nog goede, stille types van Seagate, Samsung of Hitachi die IDE/PATA geschikt zijn en toch 500Gb kunnen "dragen"?

Ik las in eerder topics dat idd een rubberen band eromheen/onder wel degelijk werkt, ik kan me alleen niet inschatten wat het resultaat voor en na deze ingreep is. Ik heb nu een 40Gb erin zitten en die hoor ik ook opspinnen, maar met geluid aan hoor je dit niet.
Is het het aanlopen van de disc oid, of alleen het spinnen ervan die het geluid veroorzaakt/een hoge toon?

Raimundus wijzigde dit bericht 04-06-2008 23:30 (60%)

xbox360: Count Black

Heeft er iemand ervaring met de popconrhour in combinatie met een Onkyo 605 receiver? Ik heb mijn popcornhour daarop aangesloten maar als ik paar films wil gaan kijken om te testen dan zie ik heel veel kleine trillingen, het loopt in ieder geval niet vloeiend. Het minste trillen kom ik tegen met earth (is een wmv bestand). Met de film Star Wars the phantom manace is het trillen heel erg en met 300 schokt het heel erg en loopt ie na een tijdje vast. Dit zijn beide mkv bestanden. De filmmode staat op 23p en heb een toshiba 46ZF lcd scherm met 100hz en 5:5 pulldown. Daar zal het dus ook niet aan liggen. Kan iemand mij vertellen wat het kan zijn?

Heb je dit probleem ook als je de PCH direct aan de Toshiba hangt? M.a.w. ligt het echt aan je Onkyo receiver? In welke upscale modus heb je je receiver staan?

Mijn receiver doet niet aan upscaling hij geeft het signaal alleen maar door. Ik zal vanavond de PH direct op mijn Toshiba aansluiten en kijken of dat verbetering geeft.

Op een of andere manier schort er iets aan de HDMI kabel / of aansluiting op m'n PCH. Ik had hem gisteren meegenomen naar boven op de slaapkamer en daar aan de LCD gehangen. En ik kreeg maar geen beeld! Ik bleef die PCH maar rebooten, totdat ik de HDMI kabeltje een beetje 'wiebelde'. Op een gegeven moment had ik toen opeens beeld.

Ik ga maar eens een nieuwe HDMI kabel aanschaffen en kijken of dat verschil maakt.

Creative clutter is better than tidy idleness | iPhone 2.0 | iMac 24" | PB 12" | Nikon D40 | Mac Mini C2D 1.83

Hoeveel ref frames kan de PCH nu aan bij 1080p x264 mkv's? Ik heb al heel veel gezocht met google. Er worden meldingen gemaakt van een maximum van 5, maar ik lees ook dat het pas fout gaat bij meer dan 8 ref frames. Het zou in iedergeval ook nog afhangen van de hoeveelheid die er gecropped is, bijv naar 1920x800.

Iemand hier ervaring met een PCH en hoeveelheden ref frames?

Unicron wijzigde dit bericht 05-06-2008 20:11 (15%)

www.VoIPerized.com <-- low latency, high quality voice-conferencing program
System Specs + overzicht van mijn stilte mods

Oddball

Heeft iemand een manier gevonden op op de PCH via de remote de naam van een bestand te veranderen?

Ik had laatst een film op een externe HD gezet, maar de ondertitel had nét niet dezelfde naam. Moest ik weer afkoppelen, HD boven aansluiten, 1 karakter veranderen en beneden weer aansluiten...

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

quote:
Unicron schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:10:
Hoeveel ref frames kan de PCH nu aan bij 1080p x264 mkv's? Ik heb al heel veel gezocht met google. Er worden meldingen gemaakt van een maximum van 5, maar ik lees ook dat het pas fout gaat bij meer dan 8 ref frames. Het zou in iedergeval ook nog afhangen van de hoeveelheid die er gecropped is, bijv naar 1920x800.

Iemand hier ervaring met een PCH en hoeveelheden ref frames?
De popcornhour ondersteund geen High@L5.1 profile maar alleen High@L4.1 (dan zijn de ref frames ook automatisch lager volgens mij). Wat ik een paar posts terug al zei dat sommige films het niet deden. Dit komt dus omdat ze allemaal High@L5.1 profile hadden. Het schijnt als je mkv files door het programma tsmuxer haalt je dan wel kans hebt dat het werkt. Omdat er dan geen software wordt gebruikt maar alleen de hardware om de berekeningen te doen. Zo heb je dus meer rekenkracht en kan het bestand misschien wel afgespeeld worden. Ik zou het gewoon even testen en kijken wat de resultaten zijn. Op het forum van PH staan in ieder geval veel reacties dat een mkv eerst niet werkte en nadat hij was bewerkt door tsmuxer wel!

Ik zou gewoon voor elke releasegroep noteren welke films wel of geen High@L5.1 profile hebben. Dan weet je altijd dat je goed zit.

quote:
GeeBee schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:05:
Heeft iemand een manier gevonden op op de PCH via de remote de naam van een bestand te veranderen?
Nee dat kan helaas (nog) niet.
Je zou een suggestie voor een firmware update kunnen doen op networkedmediatank.com :D
quote:
GeeBee schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:05:
Als je de SMB, NFS of FTP server aanzet kun je harde schijf in de PCH via het netwerk benaderen en op die manier operaties op de schijf uitvoeren. Nog directer is het installeren van een telnetd, zodat je in kunt loggen op je apparaatje.

quote:
tweakernick schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:37:
[...]

Nee dat kan helaas (nog) niet.
Je zou een suggestie voor een firmware update kunnen doen op networkedmediatank.com :D
Beter zou zijn als je gewoon een sub uit kon kiezen middels een selectie menu :) Net als bij XBMC. Die kan zelfs subs in rar/zip bij een film plakken.

Creative clutter is better than tidy idleness | iPhone 2.0 | iMac 24" | PB 12" | Nikon D40 | Mac Mini C2D 1.83

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws