Er wordt allang niet meer alleen maar de verzendkosten opgegeven in de Pricewatch, zie deze .plan.quote:
Brama is lid van het Front Auto Check Image. Front Auto Check Image is onderdeel van de 'verbeter GoT, begin met het CMS!' stichting.
En dan met een knopje dat je de 'hidden shops' eventueel wel kan zien als je dat wenst?
Misschien dat de shops dan ook 2keer gaan nadenken voordat ze hun klanten schofterig behandelen?
Een shop met mindere shopreview scores wordt duidelijk in de Pricewatch getoont. De bezoeker van de Pricewatch kan daar zelf zijn conclusies aan verbinden. Tweakers.net geeft zelf geen advies, zelfs niet door een shop "uit het zicht" te nemenquote:Deismyna schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 13:47:
Ik zat laatste te denken. Is het geen idee om shops met een shopreviewscore onder een bepaalde waarde standaard niet weer te geven in de pricewatch?
En dan met een knopje dat je de 'hidden shops' eventueel wel kan zien als je dat wenst?
Misschien dat de shops dan ook 2keer gaan nadenken voordat ze hun klanten schofterig behandelen?
Floor-is: Zoals Daniel al zegt "Negatieve aandacht is ook aandacht."
Jimp: "Met die mentaliteit moet je kinderen opvoeden.
Zoals een toename in bestellingen door de aandacht die ze via de PW krijgen?quote:maniacshouse schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:52:
Aan de andere kant... De webshop moet ergens zijn kosten terugverdienen die ze betalen om op de pricewatch te staan met o.a. deeplinks etc.
Reg. datum: 27 oktober 2007
Het waarom is niet het probleem, dat snappen we allemaal wel. Het gevoel van oplichtery is wat hier speelt, en waar TS een oplossing voor probeert te verzinnen.quote:maniacshouse schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:52:
Aan de andere kant... De webshop moet ergens zijn kosten terugverdienen die ze betalen om op de pricewatch te staan met o.a. deeplinks etc.
OMFG:
Ik dacht op basis van de reacties alhier dat de kosten ex btw op de site stonden, maar dat blijkt niet waar.quote:Gemiddelde levertijd 1-2 werkdagen. Zaterdag leveringen zijn mogelijk, mits producten niet zwaarder zijn als 30 KG.
PcDealer wijzigde dit bericht 15-04-2008 16:02 (10%)
Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro
Wat is dat eigenlijk met die transportverzekering? Is dat verplicht ofzo? Of is dat weer een extra kostenpost? Volgens mij is tnt toch verantwoordelijk voor het pakket? En die werken met vast bedragen tot kilo's/waarde mbt verzekering.
maniacshouse wijzigde dit bericht 15-04-2008 17:05 (32%)
Reden: typo
Ik vraag me alleen af hoe je dan het verschil duidelijk maakt tussen een shop welke extra kosten rekent per product, en een andere shop welke extra kosten rekent per bestelling.quote:Groever schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:05:
Het lijkt mij gezien de opkomst van bedrijven met dit soort verzendkosten ook wel een goed idee om portokosten/extra kosten in plaats van verzendkosten te nemen. Deze zouden dan moeten bestaan uit het verschil tussen een product inclusief btw en wat je uiteindelijk moet overschrijven, inclusief de verplichte donatie uit het voorbeeld dus.
Het is juist de afwijking van het geheel dat hun zo goedkoop 'lijken', waar een normale zaak totaalprijs+verzendkosten (per bestelling) neem gaan hun er een bijzonder vage mix van maken.
Maar terug naar de PW, is het niet dat in de PW de 'werkelijke' cijfers moeten staan, en niet een 'te verwachten' verkoop prijs? imho geval van die TS voorbeeld klopt dit zeker niet. Zo blijft de vraag, die transportverzekering en adm&handlingkosten, vallen die onder verzendkosten of product prijs?
This is 10% luck, 20% skill, 15% concentrated power of will, 5% pleasure, 50% pain, And 100% reason to remember the name..
Wat probeer je nu te bereiken met deze post?quote:maniacshouse schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:02:
[...] Vind het alleen nog steeds vreemd dat dit topic nog open is. Of durft men het niet dicht te gooien? Want daar is geen reden voor om dit te sluiten.
Ik denk dat verzekeren overbodig is: probleem van verkoper. In de wet staat iets van "risico is voor klant indien aan klant afgegeven".quote:Wat is dat eigenlijk met die transportverzekering? Is dat verplicht ofzo? Of is dat weer een extra kostenpost? Volgens mij is tnt toch verwantwoordelijk voor het pakket? En die werken met vast bedragen tot kilo's/waarde mbt verzekering.
Ligt eraan of de kosten per product of per bestelling worden berekend.quote:SinergyX schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:47:
Maar terug naar de PW, is het niet dat in de PW de 'werkelijke' cijfers moeten staan, en niet een 'te verwachten' verkoop prijs? imho geval van die TS voorbeeld klopt dit zeker niet. Zo blijft de vraag, die transportverzekering en adm&handlingkosten, vallen die onder verzendkosten of product prijs?
PcDealer wijzigde dit bericht 15-04-2008 17:01 (42%)
Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro
Dat de mensen van tweakers zich redelijk afwezig houden van dit topic. In de startpost word een verzoek gedaan maar een echte reactie is nog niet geweest. Echter als men dit topic sluit dan kan dit misschien gezien worden als censuur.quote:PcDealer schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:58:
[...]
Wat probeer je nu te bereiken met deze post?
This is 10% luck, 20% skill, 15% concentrated power of will, 5% pleasure, 50% pain, And 100% reason to remember the name..
Heb je de reactie van Longbeard gemist?quote:maniacshouse schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:10:
[...]
Dat de mensen van tweakers zich redelijk afwezig houden van dit topic. In de startpost word een verzoek gedaan maar een echte reactie is nog niet geweest. Echter als men dit topic sluit dan kan dit misschien gezien worden als censuur.
Longbeard in "Misbruik Pricewatch"
Het viel me op dat deze idd laag scoorde. Wat blijkt nu aan het einde van de transactie is dat er extra kosten bovenop komen. En die kosten lijken bijna de lage prijs weer enigzins te compenseren, want ik weet niet hoe deze webshop werkt en met welk bladgoud ze werken om het in te pakken allemaal, maar nog eens 13 euro bovenop de bestelling terwijl met geheugenmodules je al voor 2,95 klaarbent
Erg sneu om zo in de pricewatch als laagste met je aanbod op uit te komen. Er staat idd dat deze 9,2% onder het gemiddeld zit, maar die kosten aan het einde van de bestelprocedure maken ze meteen weer het duurste
Overigens is een aangetekende verzending, voor lets say een moederbord in doos nog minder dan 6,50. Dat er dan 7,95 wordt gemaakt ivm verpakken en opsturen kan ik me voorstellen. Maar 13 euro zonder de mogelijkheid te onderhandelen voor een Stick geheugen is me erg ver.
Er zijn een hoop shops die extra winst trekken uit verzendkosten helaas, en dat is ook gaande op ebay en dergelijk. Nieuw is het niet , maar ik bestel ook nooit bij een shop met meer dan 8 euro aan verzendkosten omdat dat simpelweg het gewoon niet loont voor een moederbord.
lism wijzigde dit bericht 15-04-2008 17:44 (28%)
qed
Ja.quote:RoD schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:36:
[...]
Heb je de reactie van Longbeard gemist?
Longbeard in "Misbruik Pricewatch"
Maar verder houd men zich afzijdig,
Wat zeg je nou? Extra kosten voor losse onderdelen?quote:TheZeroorez schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:44:
Wat betreft die extra kosten die steeds hoger worden: Is het geen idee een feature request te doen voor de optie om niet enkel bij een totaal systeem, maar ook bij losse producten standaard mét extra kosten te zoeken?
Punt blijft is dat deze webshop zich onderscheid in de PW als de goedkoopste maar in the end je veel duurder uitbent dan dat er daadwerkelijk staat.
Ik zoek op een moederbord, en krijg de prijs te zien die een shop voor het moederbord vraagt. Dat shop twee drie euro duurder is maar twintig euro minder verzendkosten rekent, zie je pas wanneer je de losse pagina opent of de boel in je winkelmand zet.quote:lism schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:47:
[...]
Wat zeg je nou? Extra kosten voor losse onderdelen?Ik begrijp je niet helemaal.
Als je geen compleet systeem koopt, en bijvoorbeeld een moederbord van merk X met chipset Y zoekt, staat zo een duur moederbord als goedkoop moederbord.. en dat wil je niet altijd. Een optie om 'extra kosten' bij de prijs van producten op te tellen zou in zulke gevallen wel handig zijn.
qed
Je zegt zelf al dat er geen reden is om het topic te sluiten, maar vindt het vervolgens wel vreemd dat het topic niet gesloten wordt. Vervolgens doe je ook nog ff alsof er niet gereageerd wordt, terwijl Longbeards reactie behoorlijk duidelijk was op zich, hoewel enigszins beknopt misschien.quote:maniacshouse schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:46:
[...]
Ja.
Maar verder houd men zich afzijdig,
Ik zou je, en dit post ik geheel als bezoeker en dus nadrukkelijk niet vanuit crewstandpunt, voorstellen om je toonzetting ietwat aan te passen, want nu lijkt het alsof je wat zit te stoken en losse beschuldigingen afschiet zonder die echt hardop te willen/durven uiten.
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Nou wat dacht je van een waarschuwing op de eerste plaats wegens het aanbieden van producten die op het eerste oog enorm goedkoop lijken maar op het einde van de bestelprocedure veel duurder uitvalt dan een gemiddelde prijs van hetzelfde product?quote:TheZeroorez schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:51:
[...]
Ik zoek op een moederbord, en krijg de prijs te zien die een shop voor het moederbord vraagt. Dat shop twee drie euro duurder is maar twintig euro minder verzendkosten rekent, zie je pas wanneer je de losse pagina opent of de boel in je winkelmand zet.
Als je geen compleet systeem koopt, en bijvoorbeeld een moederbord van merk X met chipset Y zoekt, staat zo een duur moederbord als goedkoop moederbord.. en dat wil je niet altijd. Een optie om 'extra kosten' bij de prijs van producten op te tellen zou in zulke gevallen wel handig zijn.
Dat is niet omdat er extra kosten bij komen. Dit riekt naar valsspelen in de PW imo. Das hetzelfde als dat iemand op ebay iets aanbied tegen een enorm goedkope prijs, maar wel 15 euro verzendkosten vraagt om het vervolgens in een doos van de AH verzekerd binnen te krijgen. Dat is overwaarde vragen voor iets wat het niet is, en in dit geval de goedkope prijs in hun eigen webshop te compenseren met waarschijnlijk het inkoopsbedrag.
De vergelijking met eBay gaat niet helemaal op, daar wordt het vaak gedaan voor internationale pakketjes (minder gejank met de douane), en is het 'cultuur'
qed
Deze shop vraagt 13 euro voor verzending van geheugenmodules terwijl deze makkelijk in een bubbelenveloppe past met karton voor bescherming, en nog geen 3,50 in totaal kost. Vindt je het gek dat menig 'tweaker' dan fel reageert?
Ik betaal geen 10 euro extra om een geheugenmodule te laten bezorgen met reguliere post
Als ik jou goed begrijp zou bijvoorbeeld dit overzichtje er een stuk eerlijker uit moeten komen te zien, toch?quote:TheZeroorez schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:51:
[...]
Ik zoek op een moederbord, en krijg de prijs te zien die een shop voor het moederbord vraagt. Dat shop twee drie euro duurder is maar twintig euro minder verzendkosten rekent, zie je pas wanneer je de losse pagina opent of de boel in je winkelmand zet.
Want als ik nu kijk, denk ik.. wow! 2GB SD voor minder dan 5 euro
Door de verzendkosten (en allerlei andere onzin kosten) mee te rekenen zal er waarschijnlijk een veel beter overzicht ontstaan van wat je nou echt kwijt bent, en welke module nou wel goedkoop te leveren is.
@ lism: ben ik het zeker mee eens, tijdje terug bij cool-prices een aantal spullen besteld, verzendkosten zijn gewoon een vast bedrag van 9 euro, wat ik een eerlijke prijs vind. Mede doordat die ene bestelling in totaal met 3 losse pakketten verstuurd moest worden. Zo kan het dus ook.
Deismyna wijzigde dit bericht 15-04-2008 19:10 (8%)
Dit topic is gesloten. ![]()