Misbruik Pricewatch

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 18.626 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:55
Ik erger me, waarschijnlijk net als vele andere Tweakers, de laatste tijd behoorlijk aan aan het 'gedrag' van 4allclients.com in de pricewatch. Minimaal 7 van de 10 keer als ik op zoek ben naar een product en ik het erg goedkoop tegen kom denk ik 'zo, das best goedkoop'. Vervolgens kijk ik en dan blijkt het weer eens 4alllcients.com te zijn die 20/30/40 euro onder de rest van de shops zit.

Allemaal natuurlijk leuk en aardig, waren het niet dat ze je weer terugpakken met met allerlei andere kosten. (zie hiervoor o.a. de shoprevies op Tweakers, maar ook via google is er een hoop te vinden).
Dit vind ik eigenlijk gewoon een vorm van oplichterij, en ik hoop eigenlijk dat Tweakers.net zijn users hiervoor wilt behoeden door deze shop uit de pricewatch te halen. Ik ben niet de enige die dit wilt, ik heb het al vaker gelezen hier en daar. Het schijnt echter maar niet te gebeuren.

Ondanks dat ik haast wel beter weet hoop ik dat dit topic niet meteen dicht gaat en dat er eens naar dit probleem gekeken wordt.

Mocht iemand het tegendeel willen beweren, dan wil ik hier gerust over in discussie gaan. Maar kijk voordat je begint eerst even naar mijn meest recente ergernis in de pricewatch.

(Voor als het weer veranderd:
Spinpoint F1 1TB
4AllClients.com € 97,39
Central Point Europe B.V. € 134,59)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Is er al niet eerder een topic geweest over onrealistische verzendkosten en de PW? Je kunt dan een 100 euro product aanbieden voor 50 euro + 50 euro verzendkosten, waardoor het goedkoop lijkt en er toch mensen intrappen. Misschien de regels wat aanscherpen zoals bij vliegtuigmaatschappijen, dat alle extra kosten zoals verzendkosten, administratiekosten etc getoond moeten worden bij de prijzen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Valt toch wel mee met onverwachte kosten, zo te zien een tientje verzendkosten, of mis ik iets?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

ik geef je weinig kans, 4allclients heeft aardig wat prijzen vermeld op de site plus maakt gebruik van direct links (dus betaald in feite meer aan t.net)

zulke trieste praktijken kom je helaas bij meer webshops tegen, zoals bij progress en complus. die rekenen ook administratiekosten ook al haal je het zelf op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
gambieter schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:20:
Is er al niet eerder een topic geweest over onrealistische verzendkosten en de PW? Je kunt dan een 100 euro product aanbieden voor 50 euro + 50 euro verzendkosten, waardoor het goedkoop lijkt en er toch mensen intrappen. Misschien de regels wat aanscherpen zoals bij vliegtuigmaatschappijen, dat alle extra kosten zoals verzendkosten, administratiekosten etc getoond moeten worden bij de prijzen?
Dit is inderdaad misschien wel een idee, hoewel het misschien wel erg veel werk is om dit er in te scripten.

@ SeatRider
Jah 10 euro verzendkosten, tot de allerlaatste orderbevestiging pagina. Dan komen er ineens een zooitje kosten bij. Zie dit voorbeeld uit de shopreviews:
Totale waarde: € 67.76
Verzendkosten: € 10.90
Transactie- en administratiekosten: € 3.88
Totaal exclusief BTW: € 82.54
BTW: 19% € 82.54 € 15.68
Transportverzekering: 0.98%
(Met een minimum van 1.67 EUR) € 1.67.
Totaalbedrag: € 99.89

Vooral omdat je dit pas op het laatste moment te zien krijgt wil je hier nog wel eens overheen kijken.

Edit: @ SYQ:
Ik heb jet inderdaad wel eens vaker gezien, maar nog nooit zo extreem als bij deze shop. Jammer dat Tweakers.net meewerkt met dit soort praktijken. (als dat tenminste zo is, weet ik ook het fijne niet van).

[ Voor 13% gewijzigd door Deismyna op 14-04-2008 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die F11TB lijkt me een slecht voorbeeld? Als ik de hele bestelprocedure doorlop voor 1 schijf, kom ik op een totaalbedrag van 113,65 euro. Dat is inderdaad wel met extra kosten (3,80 administratie ex. btw en 1,67 transportverzekering).

Da's ruim goedkoper nog dan de rest.

Plaatje: Afbeeldingslocatie: http://bram.name/~brama/pics/4all.png

[ Voor 11% gewijzigd door brama op 14-04-2008 19:31 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-06 07:19
brama schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:29:
Die F11TB lijkt me een slecht voorbeeld? Als ik de hele bestelprocedure doorlop voor 1 schijf, kom ik op een totaalbedrag van 113,65 euro. Dat is inderdaad wel met extra kosten (3,80 administratie ex. btw en 1,67 transportverzekering).

de berekening van de verzendkosten een duidelijk verhaal toch!?!?!?! Veel woorden en geen berekening te zien!

Hoe worden mijn verzendkosten bepaald?
Wij werken elke dag hard om u de laagst mogelijke verzendkosten te bieden.
De verzendkosten voor de meeste producten zijn gebaseerd op de afmeting en het gewicht van het product, de verzendmethode en het afleveringsadres. Wij berekenen de verwachte verzendkosten aan de hand van onze laagste prijs verzendmethode en nemen aan dat alle producten in uw winkelwagen naar één adres gaan. Als u een andere verzendmethode of meerdere adressen selecteert, kunnen de werkelijk verzendkosten hoger zijn. U zult de werkelijke verzendkosten tijdens het afrekenen zien.

Chaos is a higher form of arranging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
Dit volgende plaatje is overigens wel erg dodgy:

Afbeeldingslocatie: http://4allclients.nl/images/veri.jpg

officieel moeten dat verisign ding een link zijn.. vind 't maar een dodgy bedrijf

VeriSign geeft ook aan dat deze website niet verifieerbaar is..

[ Voor 15% gewijzigd door simon op 14-04-2008 19:37 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-08 11:34
Ze berekenen inderdaad verzendkosten op dezelfde misleidende manier als Salland en nogal wat andere webshops. Wat ze doen is alle producten exclusief BTW bij elkaar optellen, dan de verzendkosten (7,55, dat is al inclusief BTW) en daarover wordt dan opnieuw BTW berekend waardoor je onzichtbaar 9 euro verzendkosten betaalt. Hetzelfde doen ze met de transactiekosten die uitkomen op 4,69 en daar tellen ze ook nog eens 1,67 'transportverzekering' bij op. Uiteindelijk betaal je dus meer dan 15 euro kosten, dat is natuurlijk belachelijk veel maar in de pricewatch staat duidelijk dat je 14.50 verzendkosten moet betalen. Het slaat natuurlijk nergens op, maar het is niet misleidend en dus zal het niet zo snel verwijderd worden.

Edit: Inderdaad nogal een dodgy bedrijf met hun nep-Verisign en hun legendarische slogan "4AllClients.com®, Saving people money so they can live better lives™". Inclusief Amerikaans trademark-teken :N.

[ Voor 12% gewijzigd door Groever op 14-04-2008 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
De vraag is of het misleidend is indien andere shops het *niet* doen en zij wel. Daar is toch geen stricte regelgeving voor?

Verder zegt de pricewatch faq:
In de Pricewatch wordt daarbij uiteraard rekening gehouden met de verzendmethode, betaalmethode (standaard: vooruitbetalen) en de prijs van het product. In het winkelmandje wordt bovendien rekening gehouden met het totaal aantal producten en totaalprijs. Rekening houden met het gewicht van een product is helaas technisch nog niet mogelijk.

En alhoewel de getoonde kosten nu per individueel product worden berekend, waardoor de getoonde indicatie een stuk nauwkeuriger is dan voorheen, kan het altijd voorkomen dat de daadwerkelijke kosten hoger of lager uitvallen.
M.a.w. het voldoet wel aan de pricewatch eisen zo te zien.

@Beneden

Dat adres is fake, en die naam ook. Duh. :P

[ Voor 3% gewijzigd door brama op 14-04-2008 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]brama schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:29:

Plaatje
[/quote]
Vind je het echt nodig je naam en adres openbaar te maken?

Oke dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:31

ManiacsHouse

Scheisse!

Er interessant topic. Feit is dat men de pricewatch kan bedotten, maar dat filtert zich vanzelf onder de tweakers er wel uit, zoals te zien is in dit topic. Ik koop dus niks bij die tent. Das de 'kracht' die we hebben. Aan de andere kant hebben de (betaalde) hoge heren van GoT ook de 'kracht' (lees macht) om dit topic meteen dicht te gooien want het kan schadelijk zijn voor de klant.
Ben erg benieuwd hoe dit afloopt...

[ Voor 4% gewijzigd door ManiacsHouse op 14-04-2008 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Grappig dat hun kvk info niet helemaal klopt ;) (in de kvk staan ze met .com, welke niet eens werkt)

2de detail in het email dat ze sturen: Welkom bij 4AllClients.com!

[ Voor 25% gewijzigd door SinergyX op 14-04-2008 19:46 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Groever schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:37:
Ze berekenen inderdaad verzendkosten op dezelfde misleidende manier als Salland en nogal wat andere webshops. Wat ze doen is alle producten exclusief BTW bij elkaar optellen, dan de verzendkosten (7,55, dat is al inclusief BTW) en daarover wordt dan opnieuw BTW berekend waardoor je onzichtbaar 9 euro verzendkosten betaalt. Hetzelfde doen ze met de transactiekosten die uitkomen op 4,69 en daar tellen ze ook nog eens 1,67 'transportverzekering' bij op. Uiteindelijk betaal je dus meer dan 15 euro kosten, dat is natuurlijk belachelijk veel maar in de pricewatch staat duidelijk dat je 14.50 verzendkosten moet betalen. Het slaat natuurlijk nergens op, maar het is niet misleidend en dus zal het niet zo snel verwijderd worden.
In het geval van de Spinpoint valt dat op dit moment nog wel mee ja. Maar enkele weken geleden was dat wel anders. Zie Spinpoint forum (Dit gaat voor de duidelijk ook over 4allclients)
maniacshouse schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:40:
Er interessant topic. Feit is dat men de pricewatch kan bedotten, maar dat filtert zich vanzelf onder de tweakers er wel uit, zoals te zien is in dit topic. Ik koop dus niks bij die tent. Das de 'kracht' die we hebben. Aan de andere kant hebben de (betaalde) hoge heren van GoT ook de 'kracht' (lees macht) om dit topic meteen dicht te gooien want het kan schadelijk zijn voor de klant.
Ben erg benieuwd hoe dit afloopt...
Het is er inderdaad wel uit te filteren, maar het blijft toch altijd een teleurstelling als je iets goedkoop tegenkomt en het blijkt 1 van dit soort shops te zijn. Voor de rest heb je waarschijnlijk wel gelijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Deismyna op 14-04-2008 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:40:
Grappig dat hun kvk info niet helemaal klopt ;) (in de kvk staan ze met .com, welke niet eens werkt)
Checkt tweakers.net niet hun gegevens voordat ze een winkel in de pricewatch opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:11
Ik heb er voor de grap eens 10 hdd's in gestopt,
nu komt er al 50euro!! aan extra kosten bij 8)7 8)7

Klik

[ Voor 5% gewijzigd door CrashOverDrive op 14-04-2008 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:56
Misschien zou het een idee zijn om van verzendkosten, portokosten te maken zodat hier 'alle' kosten bij in kunnen worden gesloten. Of misschien een (i)-linkje/tooltip met informatie over de extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex3305 schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:56:
Misschien zou het een idee zijn om van verzendkosten, portokosten te maken zodat hier 'alle' kosten bij in kunnen worden gesloten. Of misschien een (i)-linkje/tooltip met informatie over de extra kosten.
Komt er dan geen nieuwe manier om ons te bedotten tot en met het laatste moment waarop we akkoord moeten drukken zoals een verplichte donering of zo ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2008 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:11
Ik heb nog maar eens een bestelling gemaakt,
om goed te demonstreren waar het fout gaat, nu zal niemand 100 sata kabels bestellen, maar 300euro handelingskosten/verzendkosten gaat iets tever :P

Klik voor de grote versie :)
Afbeeldingslocatie: http://xs226.xs.to/xs226/08161/4allclients2_thumb692.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door CrashOverDrive op 14-04-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:56
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:59:
[...]

Komt er dan geen nieuwe manier om ons te bedotten tot en met het laatste moment waarop we akkoord moeten drukken zoals een verplichte donering of zo ?
Ja en moeilijk doen is ook een vak 8)7 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
Het lijkt mij gezien de opkomst van bedrijven met dit soort verzendkosten ook wel een goed idee om portokosten/extra kosten in plaats van verzendkosten te nemen. Deze zouden dan moeten bestaan uit het verschil tussen een product inclusief btw en wat je uiteindelijk moet overschrijven, inclusief de verplichte donatie uit het voorbeeld dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:57
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:44:
[...]

Checkt tweakers.net niet hun gegevens voordat ze een winkel in de pricewatch opnemen?
Tuurlijk wel, je moet kvk nummer en alles opgeven voor een PWM account. Als je bedoeld of dat t.net screent op 'discutabele praktijken'.... nope...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex3305 schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:46:
[...]

Ja en moeilijk doen is ook een vak 8)7 :(
Bwhehehe, ik bedoel alleen of dit wel zinvol is? Over 2 maanden hebben we weer een topic omdat een ander winkel weer slim (nou ja) loopt te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominator schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:08:
[...]

Tuurlijk wel, je moet kvk nummer en alles opgeven voor een PWM account. Als je bedoeld of dat t.net screent op 'discutabele praktijken'.... nope...
Iemand hier schreef net dat de kvkdingen niet klopten...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:57
Hmmm, you're right. Ja ik weet ook niet hoeveel waarde de crew geeft aan exact kloppende kvk gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Groever schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:05:
Het lijkt mij gezien de opkomst van bedrijven met dit soort verzendkosten ook wel een goed idee om portokosten/extra kosten in plaats van verzendkosten te nemen. Deze zouden dan moeten bestaan uit het verschil tussen een product inclusief btw en wat je uiteindelijk moet overschrijven, inclusief de verplichte donatie uit het voorbeeld dus :).
Er wordt allang niet meer alleen maar de verzendkosten opgegeven in de Pricewatch, zie deze .plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
En toen waren de schijven opeens spontaan verdwenen... zal me benieuwen of iemand ook daadwerkelijk die bestelling voor elkaar heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Ik zat laatste te denken. Is het geen idee om shops met een shopreviewscore onder een bepaalde waarde standaard niet weer te geven in de pricewatch?
En dan met een knopje dat je de 'hidden shops' eventueel wel kan zien als je dat wenst?

Misschien dat de shops dan ook 2keer gaan nadenken voordat ze hun klanten schofterig behandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-08 18:17

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Deismyna schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 13:47:
Ik zat laatste te denken. Is het geen idee om shops met een shopreviewscore onder een bepaalde waarde standaard niet weer te geven in de pricewatch?
En dan met een knopje dat je de 'hidden shops' eventueel wel kan zien als je dat wenst?

Misschien dat de shops dan ook 2keer gaan nadenken voordat ze hun klanten schofterig behandelen?
Een shop met mindere shopreview scores wordt duidelijk in de Pricewatch getoont. De bezoeker van de Pricewatch kan daar zelf zijn conclusies aan verbinden. Tweakers.net geeft zelf geen advies, zelfs niet door een shop "uit het zicht" te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Aan de andere kant... De webshop moet ergens zijn kosten terugverdienen die ze betalen om op de pricewatch te staan met o.a. deeplinks etc. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:33

Koppensneller

winterrrrrr

maniacshouse schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:52:
Aan de andere kant... De webshop moet ergens zijn kosten terugverdienen die ze betalen om op de pricewatch te staan met o.a. deeplinks etc. :P
Zoals een toename in bestellingen door de aandacht die ze via de PW krijgen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maniacshouse schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:52:
Het waarom is niet het probleem, dat snappen we allemaal wel. Het gevoel van oplichtery is wat hier speelt, en waar TS een oplossing voor probeert te verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

* PcDealer dacht: ik ga ook eens kijken bij.

OMFG:
Gemiddelde levertijd 1-2 werkdagen. Zaterdag leveringen zijn mogelijk, mits producten niet zwaarder zijn als 30 KG.
Ik dacht op basis van de reacties alhier dat de kosten ex btw op de site stonden, maar dat blijkt niet waar.

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 15-04-2008 16:02 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

En daar wringt em juist de schoen. Bovenaan in de PW. En dan ineens kosten berekenen. Maar uiteindelijk word dat gefilterd door ons zelf. Vind het alleen nog steeds vreemd dat dit topic nog open is. Of durft men het niet dicht te gooien? Want daar is geen reden voor om dit te sluiten.

Wat is dat eigenlijk met die transportverzekering? Is dat verplicht ofzo? Of is dat weer een extra kostenpost? Volgens mij is tnt toch verantwoordelijk voor het pakket? En die werken met vast bedragen tot kilo's/waarde mbt verzekering.

[ Voor 32% gewijzigd door ManiacsHouse op 15-04-2008 17:05 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:48

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Groever schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:05:
Ik vraag me alleen af hoe je dan het verschil duidelijk maakt tussen een shop welke extra kosten rekent per product, en een andere shop welke extra kosten rekent per bestelling.

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In dit geval doen ze zelfs beide, handlingskosten lijken per product, echter die 0.98% (oid) verzendverzekering gaat weer over totaal bedrag. Buiten dan natuurlijk de normale verzendkosten.

Het is juist de afwijking van het geheel dat hun zo goedkoop 'lijken', waar een normale zaak totaalprijs+verzendkosten (per bestelling) neem gaan hun er een bijzonder vage mix van maken.

Maar terug naar de PW, is het niet dat in de PW de 'werkelijke' cijfers moeten staan, en niet een 'te verwachten' verkoop prijs? imho geval van die TS voorbeeld klopt dit zeker niet. Zo blijft de vraag, die transportverzekering en adm&handlingkosten, vallen die onder verzendkosten of product prijs?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

maniacshouse schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:02:
[...] Vind het alleen nog steeds vreemd dat dit topic nog open is. Of durft men het niet dicht te gooien? Want daar is geen reden voor om dit te sluiten.
Wat probeer je nu te bereiken met deze post?
Wat is dat eigenlijk met die transportverzekering? Is dat verplicht ofzo? Of is dat weer een extra kostenpost? Volgens mij is tnt toch verwantwoordelijk voor het pakket? En die werken met vast bedragen tot kilo's/waarde mbt verzekering.
Ik denk dat verzekeren overbodig is: probleem van verkoper. In de wet staat iets van "risico is voor klant indien aan klant afgegeven".
SinergyX schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:47:

Maar terug naar de PW, is het niet dat in de PW de 'werkelijke' cijfers moeten staan, en niet een 'te verwachten' verkoop prijs? imho geval van die TS voorbeeld klopt dit zeker niet. Zo blijft de vraag, die transportverzekering en adm&handlingkosten, vallen die onder verzendkosten of product prijs?
Ligt eraan of de kosten per product of per bestelling worden berekend.

[ Voor 42% gewijzigd door PcDealer op 15-04-2008 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

PcDealer schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:58:
[...]
Wat probeer je nu te bereiken met deze post?
Dat de mensen van tweakers zich redelijk afwezig houden van dit topic. In de startpost word een verzoek gedaan maar een echte reactie is nog niet geweest. Echter als men dit topic sluit dan kan dit misschien gezien worden als censuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wel opmerkelijk dat kort na dit topic de prijs al was aangepast. Mogelijk toeval, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
maniacshouse schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:10:
[...]

Dat de mensen van tweakers zich redelijk afwezig houden van dit topic. In de startpost word een verzoek gedaan maar een echte reactie is nog niet geweest. Echter als men dit topic sluit dan kan dit misschien gezien worden als censuur.
Heb je de reactie van Longbeard gemist?
Longbeard in "Misbruik Pricewatch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou net een thread gaan starten over de betreffende webshop :X

Het viel me op dat deze idd laag scoorde. Wat blijkt nu aan het einde van de transactie is dat er extra kosten bovenop komen. En die kosten lijken bijna de lage prijs weer enigzins te compenseren, want ik weet niet hoe deze webshop werkt en met welk bladgoud ze werken om het in te pakken allemaal, maar nog eens 13 euro bovenop de bestelling terwijl met geheugenmodules je al voor 2,95 klaarbent :X

Erg sneu om zo in de pricewatch als laagste met je aanbod op uit te komen. Er staat idd dat deze 9,2% onder het gemiddeld zit, maar die kosten aan het einde van de bestelprocedure maken ze meteen weer het duurste :X

Overigens is een aangetekende verzending, voor lets say een moederbord in doos nog minder dan 6,50. Dat er dan 7,95 wordt gemaakt ivm verpakken en opsturen kan ik me voorstellen. Maar 13 euro zonder de mogelijkheid te onderhandelen voor een Stick geheugen is me erg ver.

Er zijn een hoop shops die extra winst trekken uit verzendkosten helaas, en dat is ook gaande op ebay en dergelijk. Nieuw is het niet , maar ik bestel ook nooit bij een shop met meer dan 8 euro aan verzendkosten omdat dat simpelweg het gewoon niet loont voor een moederbord.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wat betreft die extra kosten die steeds hoger worden: Is het geen idee een feature request te doen voor de optie om niet enkel bij een totaal systeem, maar ook bij losse producten standaard mét extra kosten te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Ja.
Maar verder houd men zich afzijdig,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:44:
Wat betreft die extra kosten die steeds hoger worden: Is het geen idee een feature request te doen voor de optie om niet enkel bij een totaal systeem, maar ook bij losse producten standaard mét extra kosten te zoeken?
Wat zeg je nou? Extra kosten voor losse onderdelen? :) Ik begrijp je niet helemaal.

Punt blijft is dat deze webshop zich onderscheid in de PW als de goedkoopste maar in the end je veel duurder uitbent dan dat er daadwerkelijk staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:47:
[...]

Wat zeg je nou? Extra kosten voor losse onderdelen? :) Ik begrijp je niet helemaal.
Ik zoek op een moederbord, en krijg de prijs te zien die een shop voor het moederbord vraagt. Dat shop twee drie euro duurder is maar twintig euro minder verzendkosten rekent, zie je pas wanneer je de losse pagina opent of de boel in je winkelmand zet.

Als je geen compleet systeem koopt, en bijvoorbeeld een moederbord van merk X met chipset Y zoekt, staat zo een duur moederbord als goedkoop moederbord.. en dat wil je niet altijd. Een optie om 'extra kosten' bij de prijs van producten op te tellen zou in zulke gevallen wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
maniacshouse schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:46:
[...]

Ja.
Maar verder houd men zich afzijdig,
Je zegt zelf al dat er geen reden is om het topic te sluiten, maar vindt het vervolgens wel vreemd dat het topic niet gesloten wordt. Vervolgens doe je ook nog ff alsof er niet gereageerd wordt, terwijl Longbeards reactie behoorlijk duidelijk was op zich, hoewel enigszins beknopt misschien.

Ik zou je, en dit post ik geheel als bezoeker en dus nadrukkelijk niet vanuit crewstandpunt, voorstellen om je toonzetting ietwat aan te passen, want nu lijkt het alsof je wat zit te stoken en losse beschuldigingen afschiet zonder die echt hardop te willen/durven uiten.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:51:
[...]
Ik zoek op een moederbord, en krijg de prijs te zien die een shop voor het moederbord vraagt. Dat shop twee drie euro duurder is maar twintig euro minder verzendkosten rekent, zie je pas wanneer je de losse pagina opent of de boel in je winkelmand zet.

Als je geen compleet systeem koopt, en bijvoorbeeld een moederbord van merk X met chipset Y zoekt, staat zo een duur moederbord als goedkoop moederbord.. en dat wil je niet altijd. Een optie om 'extra kosten' bij de prijs van producten op te tellen zou in zulke gevallen wel handig zijn.
Nou wat dacht je van een waarschuwing op de eerste plaats wegens het aanbieden van producten die op het eerste oog enorm goedkoop lijken maar op het einde van de bestelprocedure veel duurder uitvalt dan een gemiddelde prijs van hetzelfde product?

Dat is niet omdat er extra kosten bij komen. Dit riekt naar valsspelen in de PW imo. Das hetzelfde als dat iemand op ebay iets aanbied tegen een enorm goedkope prijs, maar wel 15 euro verzendkosten vraagt om het vervolgens in een doos van de AH verzekerd binnen te krijgen. Dat is overwaarde vragen voor iets wat het niet is, en in dit geval de goedkope prijs in hun eigen webshop te compenseren met waarschijnlijk het inkoopsbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik heb geen idee hoe dat geregeld wordt. Je kunt moeilijk 'ineens' van alle klanten eisen dat ze de verzendkosten onder de 10 euro houden bijvoorbeeld, al hoort het wel zo.

De vergelijking met eBay gaat niet helemaal op, daar wordt het vaak gedaan voor internationale pakketjes (minder gejank met de douane), en is het 'cultuur' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb zelf in een webshop gestaan en het inpakken van een nieuw moederbord met doos is nog geen 2 minuten werk laatstaan de prijs van 6,10 voor verzekerde verzending en 1 euro hoogstens als je een flinke lading naar het postkantoor brengt.

Deze shop vraagt 13 euro voor verzending van geheugenmodules terwijl deze makkelijk in een bubbelenveloppe past met karton voor bescherming, en nog geen 3,50 in totaal kost. Vindt je het gek dat menig 'tweaker' dan fel reageert? :)

Ik betaal geen 10 euro extra om een geheugenmodule te laten bezorgen met reguliere post :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
TheZeroorez schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:51:
[...]

Als ik jou goed begrijp zou bijvoorbeeld dit overzichtje er een stuk eerlijker uit moeten komen te zien, toch?

Want als ik nu kijk, denk ik.. wow! 2GB SD voor minder dan 5 euro *O* Maar als je dan even door klikt blijkt het weer 4allclients te zijn (toeval of niet, maar verbaast me eigenlijk ook niet als je 15 euro verzendkosten rekent voor het versturen van een SD-kaartje).

Door de verzendkosten (en allerlei andere onzin kosten) mee te rekenen zal er waarschijnlijk een veel beter overzicht ontstaan van wat je nou echt kwijt bent, en welke module nou wel goedkoop te leveren is.

@ lism: ben ik het zeker mee eens, tijdje terug bij cool-prices een aantal spullen besteld, verzendkosten zijn gewoon een vast bedrag van 9 euro, wat ik een eerlijke prijs vind. Mede doordat die ene bestelling in totaal met 3 losse pakketten verstuurd moest worden. Zo kan het dus ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Deismyna op 15-04-2008 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik ben het helemaal met Deismyna eens. Het zou prettig zijn als die extra kosten van te voren duidelijk zijn c.q., in de daadwerkelijke prijs zijn opgenomen.

Ik heb hier zelf ook een keer een topic over geopend. Toen heeft een mod direct de pricewatch aangepast:
Achteraf, extra kosten. Oneerlijke pricewatch

Zoals ik daar ook schrijf, vind ik het, naast dat ik het zelf vervelend vind, ook oneerlijk tegenover webshops die er niet zulke praktijken op na houden. Naar mijn mening ook een beetje moeilijk te verkopen tegenover de andere bedrijven die er ook voor betalen om in de pricewatch voor te komen dat zo'n bedrijf op zo'n manier bovenaan komt.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Ik heb vandaag 5 producten op gezocht in de pricewatch, en inderdaad, 4allclients staat elke keer weer bovenaan, met een behoorlijk verschil telkens... Toch een rare gang van zaken als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Yep, dacht laatst ook goedkoop te kunnen kopen bij die zaak, totdat ik bij het ''eind'' aankwam.
Voelde me toch wat genaait/misleid, toen heb ik de boel maar geannuleerd.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Yoeri schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:56:
[...]

Je zegt zelf al dat er geen reden is om het topic te sluiten, maar vindt het vervolgens wel vreemd dat het topic niet gesloten wordt. Vervolgens doe je ook nog ff alsof er niet gereageerd wordt, terwijl Longbeards reactie behoorlijk duidelijk was op zich, hoewel enigszins beknopt misschien.

Ik zou je, en dit post ik geheel als bezoeker en dus nadrukkelijk niet vanuit crewstandpunt, voorstellen om je toonzetting ietwat aan te passen, want nu lijkt het alsof je wat zit te stoken en losse beschuldigingen afschiet zonder
Zonder hiervan maar meteen een persoonlijk afschietspel mijn persoons te maken. Ik ben gewoon erg nieuwsgierig naar het standpunt vanuit tweakers. Punt. Vinden jullie dat dit de boel op het verkeerde been zetten is vanuit de betreffende webshop? Of doen jullie daar uberhaupt geen uitspraak over? De stelling in de startpost word algemeen gesteld maar ik zie er toch ook een vraag in de richting van tweakers in hoeverre dit veranderd kan worden of iets tegen gedaan kan worden. Lijkt mij niet dat TS dit topic start puur voor de lol om er over te discussieren en dat er dan niks mee word gedaan.
Dat ik zit te stoken is puur jouw standpunt als bezoeker.
En verder is dit volkomen offtopic dus laten we het bij het onderwerp houden.

[ Voor 12% gewijzigd door ManiacsHouse op 15-04-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
Misschien is het wel een idee om een shop door een user te kunnen laten blokkeren, zonder hier vanuit T.net sturing aan te geven. Gewoon op een knopje drukken waardoor je een bepaalde shop niet meer tegenkomt. Als je dan ook nog een maximum kan stellen aan de verzendkosten (bijvoorbeeld 10 euro) hoef je in ieder geval als individuele user niet meer geirriteerd te worden door dit soort winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:53
Groever schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:59:
Misschien is het wel een idee om een shop door een user te kunnen laten blokkeren, zonder hier vanuit T.net sturing aan te geven. Gewoon op een knopje drukken waardoor je een bepaalde shop niet meer tegenkomt. Als je dan ook nog een maximum kan stellen aan de verzendkosten (bijvoorbeeld 10 euro) hoef je in ieder geval als individuele user niet meer geirriteerd te worden door dit soort winkels.
Of een soort filter, net als bij de berichten op de FP, "toon alleen shops met een score hoger dan <score>" hoewel je natuurlijk ook gewoon op waardering kan sorteren.
En in de pricewatch staan de meeste bijkomende kosten wel vermeld, misschien een idee om op de totaalprijs te ordenen in plaats van de prijs van het artikel? Ik heb vorige week een reepje ram besteld, en dan moet je even kijken naar de laagste totaalprijs van Artikel+verzendkosten in plaats van de 2 euro prijsverschil tussen de verschillende shops voor het reepje.
Over dit specefieke geval: als een shop zoveel handlingkosten wil rekenen, mij best, snijden ze zichzelf op den duur alleen maar mee in de vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

maniacshouse schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:51:
[...]

Lijkt mij niet dat TS dit topic start puur voor de lol om er over te discussieren en dat er dan niks mee word gedaan.
Mee eens.
Dat ik zit te stoken is puur jouw standpunt als bezoeker.
En die van mij.
En verder is dit volkomen offtopic dus laten we het bij het onderwerp houden.
Jij begint zelf te stoken door je manier van posten en dan mag er niet op gereageerd worden?. Als je nou had gevraagd, wil er iemand van de PW crew een inhoudelijke reactie geven op deze manier van doen, was de toonzetting een stuk anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Dat 4allclients, vooral bij een bestelling van meerdere producten, erg ongunstig is, mag duidelijk zijn. Ik heb 4allclients er al op gewezen, dat ze door de hen gehanteerde prijsopbouw, veel users trekken maar weinig verkopen en in een rap tempo een negatieve reputatie opbouwen in hun shopreview. Ze willen hun prijsopbouw dan ook tegen het licht houden.

Echter ook hier geld dat de prijsopbouw van een shop niet iets is waar Tweakers.net zich mee kan of wil bemoeien. De shop merkt snel genoeg dat de users van Tweakers.net, dergelijk obscure prijsgedrag niet op prijsstellen. Zoals altijd raad ik users aan de shopreview goed door te lezen voordat men bij een shop iets bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groever schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:37:

Edit: Inderdaad nogal een dodgy bedrijf met hun nep-Verisign en hun legendarische slogan "4AllClients.com®, Saving people money so they can live better lives™". Inclusief Amerikaans trademark-teken :N.
Hee die slogan komt me bekende voor! Was die niet van Wall*Mart ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 10-09 22:33

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Misschien offtopic, maar:

Die slogan is inderdaad een van Wal-Mart. Saving people money so they can live better lives. oh op één woord na :X, het laatste
J.J.K. schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:08:
Of een soort filter, net als bij de berichten op de FP, "toon alleen shops met een score hoger dan <score>" hoewel je natuurlijk ook gewoon op waardering kan sorteren.
Dit lijkt mij wel een erg handige functie :)

[ Voor 51% gewijzigd door Cloud op 16-04-2008 08:57 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hee wolkje, even een anonymous tip naar Wall-Mart sturen =p Het probleem lost zichzelf dan op en misschien verdien jij er nog wat aan =p

edit: ik kan die slogan niet meer vinden op hun website, ook krijg ik bij 4allclients.com een foutmelding dat ik die pagina niet mag bekijken

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:39:

edit: ik kan die slogan niet meer vinden op hun website, ook krijg ik bij 4allclients.com een foutmelding dat ik die pagina niet mag bekijken
http://www.4allclients.nl/
Website http://4allclients.nl
E-mailadres klantenservice@4allclients.nl

[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 16-04-2008 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zie mijn eerdere post, dat klopt namelijk niet met hun kvk gegevens ;)

Maargoed, lijkt erop dat die adm&handling kosten per product worden genomen, rond de 4 euro. Lijkt mij dan niet meer dan logisch dat al hun PW prijzen gewoon met hetzelfde bedrag (3,89 ex btw?) wordt verhoogt. Mits natuurlijk dat wel klopt (zie die eerdere sata kabels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

http://tweakers.net/shopr...t-com.html?Page=1#r_63752
deze snap ik dan weer niet :P
Een echte consumentenwebsite. de productinformatie is zeer volledig, en het afrekenen verloopt soepel.
Als elke website zo was... :')

Edit: oopps, zag niet dat ik laaste post al had :X

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 16-04-2008 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:11:
http://tweakers.net/shopr...t-com.html?Page=1#r_63752
deze snap ik dan weer niet :P

[...]

Als elke website zo was... :')

Edit: oopps, zag niet dat ik laaste post al had :X
Even kijken;
review veel langer en uitgebreider dan de rest [x]
review is zo positief als een hippy op LSD [x]
review geeft de shop de maximale score op elk mogelijk punt [x]

conclusie: overduidelijk niet van een echte klant >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

SinergyX schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:09:
[...]

Zie mijn eerdere post, dat klopt namelijk niet met hun kvk gegevens ;)
Misschien hiermee te maken:
Tevens werd ik geattendeerd op de lancering van de niewe internationale website aankomende maandag
Maar dat was gepost op de 11de. 14de is inmiddels ruimschoots voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Wat het ergste is, de winkel die de TS noemt in zijn topic slaat je gegevens op, ook al rond je de bestelling niet af. Ik was laatst op die website omdat ze bijna bovenin stonden in pricewatch voor de Mybook. Tot mijn grote geluk bleken ze ook nog op voorraad. Dus ik die bestelling door, en uiteindelijk inderdaad een stuk duurder, dus heb ik de bestelling afgebroken en ben naar een goedkopere gegaan (komplett.nl, aanrader!).

Maar ik krijg dus wel mooi email van 4allclients. Waarin ik hartelijk wordt bedankt voor mijn registratie op hun website.. (omdat ik wilde bestellen heb ik mijn echte gegevens opgegeven, maar ik ga er dan niet vanuit dat deze niet verwerkt worden als ik niets bestel, het tegendeel is dus waar... ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Het is heel gewoon voor een webshop om registreren en bestellen als gescheiden proces te zien hoor :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:37

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Zal ik nog eens een tip geven, probeer eens te betalen met een creditcard, dan komt er opeens nog 20 euro !!! bij !!

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Voor zover ik me herinner was dat geen gescheiden proces en worden die gegevens gevraagd bij het invullen van het bestelformulier. Mocht het wel een gescheiden proces zijn, dan nog: ik ben door de initiele prijs misleidt en heb me geregistreerd wegens het willen overgaan tot aanschaf op basis van de getoonde prijs die niet de uiteindelijke prijs blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Bij 4All Clients hoef je niet los te registreren. Je gooit gewoon wat in je winkelmandje, vult je gegevens in van waar het heen moet en zo en je rond je bestelling af ;)
Niet zoals normaal dat je eerst apart moet registreren en inloggen.

Dit vind ik trouwens wel de handigste functie die ik voorbij zag komen:

Verder zie ik eigenlijk ook wel iets in een functie waarbij je als user gewoon zelf kan kiezen of je een bepaalde shop in de pricewatch wilt zien. Als ik toch nooit bij een bepaalde winkel zou willen bestellen omdat ik weet dat hun service bijvoorbeeld erg slecht is, is het natuurlijk wel makkelijk om die winkel gewoon onzichtbaar te maken voor jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Laatst online: 21:11

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Longbeard schreef op woensdag 16 april 2008 @ 06:17:
Dat 4allclients, vooral bij een bestelling van meerdere producten, erg ongunstig is, mag duidelijk zijn. Ik heb 4allclients er al op gewezen, dat ze door de hen gehanteerde prijsopbouw, veel users trekken maar weinig verkopen en in een rap tempo een negatieve reputatie opbouwen in hun shopreview. Ze willen hun prijsopbouw dan ook tegen het licht houden.
De reputatie van 4allclients kan me gestolen worden, en ik denk niet dat anderen hier daar echt wakker van liggen. De meeste posters geven al aan 4allchannels te negeren. Ik neem aan dat dit ook geldt voor mensen die de pricewatch gebruiken maar hier (nog) niet hadden gepost, zoals ikzelf.

Het probleem is meer de reputatie / betrouwbaarheid van de pricewatch zelf. Nu moeten jullie als tweakers.net wachten tot 4allchannels hun prijsopbouw aanpast om de pricewatch weer 'eerlijker' te laten zijn. En als straks nog een of twee webshops hetzelfde blijken te doen is het overzicht helemaal weg, omdat je dan bij een paar van de bovenste shops continu een heel besteltraject door moet lopen. Dat kan nooit de bedoeling zijn. Daarom lijkt het me handig dat er vanuit t.net meer mogelijk wordt dan alleen 'het wijzen van de shop op hun gedrag', zoals bijvoorbeeld het al eerder gesuggereerde filter.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar nu dat de problemen bekend zijn, wat gaat T.net nu zelf doen ivm plaatsing in de Pricewatch? Is dit wel ge-oorloofd, en mag dit allemaal wel?

Ik zou dus ook een webshop kunnen starten, lekker iedereen via de PW misleiden en aan het einde van de rit extra kosten vragen waardoor het allemaal duurder voor de klant uitvalt (tja het zou geen week staande houden.. maar toch.. bezoekers & potentieele klanten trek je).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Eensch! dat zou een mooie feature zijn, net zoals de ongewenstfilter op de mainpage. Dan kan pixmania er ook uit, die is eenzelfde doorn in het oog. Spotgoedkoop, maar er zijn zulke slechte ervaringen gepost dat ik daar niet durf te bestellen (ook dat adres in parijs zit me niet lekker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:45:
Maar nu dat de problemen bekend zijn, wat gaat T.net nu zelf doen ivm plaatsing in de Pricewatch? Is dit wel ge-oorloofd, en mag dit allemaal wel?

Ik zou dus ook een webshop kunnen starten, lekker iedereen via de PW misleiden en aan het einde van de rit extra kosten vragen waardoor het allemaal duurder voor de klant uitvalt (tja het zou geen week staande houden.. maar toch.. bezoekers & potentieele klanten trek je).
Longbeard heeft allang gereageerd met antwoorden op je vragen...
Longbeard schreef op woensdag 16 april 2008 @ 06:17:

Echter ook hier geld dat de prijsopbouw van een shop niet iets is waar Tweakers.net zich mee kan of wil bemoeien. De shop merkt snel genoeg dat de users van Tweakers.net, dergelijk obscure prijsgedrag niet op prijsstellen. Zoals altijd raad ik users aan de shopreview goed door te lezen voordat men bij een shop iets bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Maarja als je ze er uit haalt trappen misschien sommige mensen er in, dus dan is een plaats in de shopreview misschien wel goed, desnoods met waarschuwing?

Ik zou hem iig laten staan met een extra linkje naar de reviews oid.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Mar2zz schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:53:
[...] Dan kan pixmania er ook uit, die is eenzelfde doorn in het oog. Spotgoedkoop, maar er zijn zulke slechte ervaringen gepost dat ik daar niet durf te bestellen (ook dat adres in parijs zit me niet lekker)
Ik ben blij dat ze tegenwoordig reageren op reviews. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maratropa schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:01:
Maarja als je ze er uit haalt trappen misschien sommige mensen er in, dus dan is een plaats in de shopreview misschien wel goed, desnoods met waarschuwing?

Ik zou hem iig laten staan met een extra linkje naar de reviews oid.
Je vraagt nu dus of tweakers,net 1 van hun klanten wilt zwart maken? Shopsurveys hebben een doel, dat er mensen zijn die ze niet lezen en dus teveel gaan/willen betalen is niet tweakers.net schuld. Als hiervoor tweakers moeten behoed worden, wat is dan de volgende stap? Mensen die een product willen kopen met een slechte bang for buck aansporen een betere koop te doen?

Dat shop graaft zijn graf als zij niet van koers veranderen (en dat zullen ze merken ook), of ze veranderen van koers, het probleem lost zichzelf hoe dan ook op. Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:59
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:58:
[...]

Longbeard heeft allang gereageerd met antwoorden op je vragen...

[...]
Oftewel er gaat niks gedaan worden vanuit de organisatie van T.Net zelf, ook al staat er gewoon misleidelijke informatie op de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:12:
[...]

Je vraagt nu dus of tweakers,net 1 van hun klanten wilt zwart maken? Shopsurveys hebben een doel, dat er mensen zijn die ze niet lezen en dus teveel gaan/willen betalen is niet tweakers.net schuld. Als hiervoor tweakers moeten behoed worden, wat is dan de volgende stap? Mensen die een product willen kopen met een slechte bang for buck aansporen een betere koop te doen?

Dat shop graaft zijn graf als zij niet van koers veranderen (en dat zullen ze merken ook), of ze veranderen van koers, het probleem lost zichzelf hoe dan ook op. Just my 2 cents.
Als T.net er niks aan doet graven ze ongwild het graf van de PW. Op een gegeven moment zullen mensen zeggen zie je wel? Alleen maar louche bedrijven daar in die PW en T.net doet er niks aan, zullen wel net zo louche zijn!

Het is dezelfde redenering als die van mensen die bv. Dell slecht vinden omdat hun windows 9x loopt te bsdod-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:31:
[...]

Als T.net er niks aan doet graven ze ongwild het graf van de PW. Op een gegeven moment zullen mensen zeggen zie je wel? Alleen maar louche bedrijven daar in die PW en T.net doet er niks aan, zullen wel net zo louche zijn!

Het is dezelfde redenering als die van mensen die bv. Dell slecht vinden omdat hun windows 9x loopt te bsdod-en.
Mensen zouden moeten zeggen: Zie je wel, ik had de shopsurvey moeten lezen, dan had ik geweten dat ik bij de 5e winkel had moeten zijn, die wat duurder is, maar verder in orde is.

Louche bedrijven sneuvelen juist doordat ze hun eigen graf graven, en eigenlijk vind ik het woordje louche niet helemaal kloppen, er gebeuren geen criminele praktijken, je bent niet verplicht iets te kopen voor woekerprijzen hoor. Het is gewoon iemand die dacht slim te zijn en zo rijk te worden.

Het zou misschien gewerkt hebben zonder een forum en shopsurveys, maar in dit geval is het niet zo.

Edit: ik moet wel ff opmerken dat een shopsurvey niet ingevuld kan worden als je niets koopt. hoe waarschuw je dan anderen voor woekerprijzen? Wil Tweakers.net dat wel?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Het past juist bij T.net om niets te doen, het gaat hier om de eigen verantwoordelijkheid en het eigen inzicht. Als je hier een TS maakt moet je ook je verstand gebruiken, maar in de PW moeten we domweg op het goedkoopste shopje kunnen klikken... 8)7 Lekker makkelijk consumeren.
De shop gaat vanzelf wel weer terug naar een normaal bedrag aan handlingkosten als er minder klanten komen, bovendien staat op T.net het grootste deel van de kosten al aangeven. Zelf opletten blijft gewoon erg belangrijk, T.net is niet je moeder.
offtopic:
Mensen die dell de schuld geven van een BDOD in windows 9x zijn geen tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

cls schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:19:
[...]

Oftewel er gaat niks gedaan worden vanuit de organisatie van T.Net zelf, ook al staat er gewoon misleidelijke informatie op de pricewatch.
Ik heb de overige kosten duidelijker weergegeven. Hou er echter wel rekening mee dat Tweakers.net nooit de preciese overige kosten aangeeft, maar de minimale overige kosten vermeld.

Ten aanzien van de prijsstelling van de shop daar kan en wil Tweakers.net geen invloed uitoefenen. Dat is aan de shop zelf om deze te bepalen. Gezien de Shopreview bij 4AllClients verwacht ik dat ze hun huidige beleid op deze wijze niet zullen voorzetten.
J.J.K. schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:40:
Het past juist bij T.net om niets te doen, het gaat hier om de eigen verantwoordelijkheid en het eigen inzicht. Als je hier een TS maakt moet je ook je verstand gebruiken, maar in de PW moeten we domweg op het goedkoopste shopje kunnen klikken... 8)7 Lekker makkelijk consumeren.
De shop gaat vanzelf wel weer terug naar een normaal bedrag aan handlingkosten als er minder klanten komen, bovendien staat op T.net het grootste deel van de kosten al aangeven. Zelf opletten blijft gewoon erg belangrijk, T.net is niet je moeder.
offtopic:
Volkomen juist. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Longbeard op 16-04-2008 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Ik denk dat sommige mensen een klein beetje doordrijven op het moment.

Het doel van mijn topic is niet echt het afraken van de pricewatch of 1 bepaalde shop. Ik zou eigenlijk veel liever een oplossing zien waarvan de users zelf bepalen of ze het willen gebruiken of niet.
Bijvoorbeeld om shops te verbergen, dus gewoon op useraccount en niet voor iedereen die de prijswatch gebruikt.

Heeft iemand van de Crew enig idee of zoiets te implementeren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:38:
[...]

Edit: ik moet wel ff opmerken dat een shopsurvey niet ingevuld kan worden als je niets koopt. hoe waarschuw je dan anderen voor woekerprijzen? Wil Tweakers.net dat wel?
Je mag altijd een shopreview plaatsen bij een poging tot het plaatsen van een bestelling. Het is niet zo dat we eisen dat je daadwerkelijk iets hebt gekocht. We willen wel reviews zien waar de reviewer duidelijk aangeeft en onderbouwt wat hij heeft (trachten) te bestellen en waarom het misliep.
Deismyna schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:49:
Ik denk dat sommige mensen een klein beetje doordrijven op het moment.

Het doel van mijn topic is niet echt het afraken van de pricewatch of 1 bepaalde shop. Ik zou eigenlijk veel liever een oplossing zien waarvan de users zelf bepalen of ze het willen gebruiken of niet.
Bijvoorbeeld om shops te verbergen, dus gewoon op useraccount en niet voor iedereen die de prijswatch gebruikt.

Heeft iemand van de Crew enig idee of zoiets te implementeren is?
Een oplossing waarbij Tweakers.net aanbevelingen direct of indirect doet, is niet iets dat Tweakers.net zal invoeren. Een individuele oplossing waarbij een user kan filteren is een oplossing die we zullen overwegen. Reken er echter niet op dat een dergelijke optie er snel zal komen. Devtijd is, gezien de hoeveelheid devwerk, erg zeldzaam geworden.

[ Voor 43% gewijzigd door Longbeard op 16-04-2008 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deismyna schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:49:
Ik zou eigenlijk veel liever een oplossing zien waarvan de users zelf bepalen of ze het willen gebruiken of niet.
En wat als 4allclient (voorbeeld he) van koers veranderd? Jij ziet niks en profiteert niet van echte serieuze aanbiedingen? Is het veel moeite om de regel met 4allclient te negeren? De naam staat toch als 1e in de regel? Hoeveel mensen denk jij zullen gebruik maken van deze feature?

Besef je overigens dat 4allclient misschien ook invloed heeft gehad op andere shops, dat die daardoor hun prijzen naar beneden aangepast hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:02:
[...]

En wat als 4allclient (voorbeeld he) van koers veranderd? Jij ziet niks en profiteert niet van echte serieuze aanbiedingen? Is het veel moeite om de regel met 4allclient te negeren? De naam staat toch als 1e in de regel? Hoeveel mensen denk jij zullen gebruik maken van deze feature?

Besef je overigens dat 4allclient misschien ook invloed heeft gehad op andere shops, dat die daardoor hun prijzen naar beneden aangepast hebben?
Als een shop de goede kant op gaan kom je daar vanzelf wel achter d.m.v. de shopserveys lijkt mij. En je mist nu een klein beetje het punt van mijn 'probleem'.
Als ik bijvoorbeeld op zoek ben naar 4GB DDR2 geheugen en ik voer de eigenschappen waaraan het moet voldoen in in de pricewatch, dan vind ik vervelend dat de eerste 6 producten erg goedkoop zijn (ik dus blij) en dat later blijkt dat dit weer eens bij een shop als 4allclients is (ik teleurgesteld).
Dit geeft imho geen eerlijke verdeling van welk product nou echt het goedkoopst is.

Naar mijn idee scheelt het een hoop ergernis als je dan de keuze hebt om prijzen van bepaalde shops niet mee te tellen.

En 4allclients verdient echt niet de credit voor prijsverlagingen hoor. Er zijn zat andere shops die wel goede reviews hebben en ook hun prijzen verlagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

J.J.K. schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:40:
offtopic:
Dus de tweakers die zich ergeren aan dit soort gevallen zijn dom en lui en gebruiken hun hersens niet? (over toonzetting gesproken) Er word helemaal niet gezegd dat men per se op het eerste de beste linkje willen klikken om makkelijk te kunnen 'consumeren'. Men uit een irritatie en vraagt of daar wat aan gedaan kan worden. En daar is antwoord op gegeven zijnde dat er niet echt aktie word ondernomen.
And correct me if i'm wrong, maar dat zal denk ik ook vanuit commercieel oogpunt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
maniacshouse schreef op woensdag 16 april 2008 @ 19:48:
[...]

Dus de tweakers die zich ergeren aan dit soort gevallen zijn dom en lui en gebruiken hun hersens niet? (over toonzetting gesproken) Er word helemaal niet gezegd dat men per se op het eerste de beste linkje willen klikken om makkelijk te kunnen 'consumeren'.
Ik vraag me alleen af waarom er bij de PW ineens geen inspanning meer gedaan mag worden terwijl op de rest van de site dit wel gevraagd wordt, je weet nu dat het zo is dan kan je er toch gewoon rekening mee houden? Daarnaast snap ik niet waarom je, je eraan ergert, ik zie het, denk "o, dat was die shop met die hoge handling kosten" en klik op een andere shop. Dat zij graag zulke dingen doen moeten ze zelf weten, ze krijgen er in ieder geval niet meer klanten mee.
Men uit een irritatie en vraagt of daar wat aan gedaan kan worden. En daar is antwoord op gegeven zijnde dat er niet echt aktie word ondernomen.
And correct me if i'm wrong, maar dat zal denk ik ook vanuit commercieel oogpunt zijn.
En dat concludeer je omdat? Tweakers zal 1 shop heus niet missen hoor, maar als ze die shop niet meer doorgeven is hun aanbod wel minder compleet, met die hoge handlingkosten kan de shop ook nog best concurrerende prijzen hebben, je mag als Tweakers zelf bepalen of je daar koopt. Als je de shop blokkeert krijg je kans op willekeur en dan zijn er weer mensen die het censuur vinden.
Een mailtje naar de shop zoals Longbeard heeft gedaan lijkt me dan een nette oplossing, direct zware maatregelen treffen voor iets dat misschien zo weer weg is kan nogal overtrokken zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

J.J.K. schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:34:
[...]

Een mailtje naar de shop zoals Longbeard heeft gedaan lijkt me dan een nette oplossing, direct zware maatregelen treffen voor iets dat misschien zo weer weg is kan nogal overtrokken zijn
Het schijnt vaker voor te komen... Er word gevraagd om een algemene oplossing om dit in de toekomst te voorkomen. De volgende keer is het niet de besproken webshop maar een ander. En ik denk niet dat de crew en de tweakers blij zijn met een PW waar je de eerste 4 webshops maar moet overslaan. Hoewel... Als je daar standaard van uit kunt gaan scheelt dat een hoop ergernis en tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:33
Ik vind het geen taak van Tweakers om echt bedrijven uit de pricewatch te gaan gooien om deze reden. Hoewel het inderdaad nogal louche is dat ze op deze manier het PW-systeem manipuleren, blijft het inderdaad wel de verantwoordelijkheid van de tweaker om even de shopreviews te lezen en misschien even de naam van de shop door Google te halen om te controleren of het niet om oplichters gaat. Ik vind het wel goed dat Tweakers de winkel aanspreekt op hun gedrag, en zo'n winkelblokkeersysteem op userbasis zie ik ook wel zitten.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
maniacshouse schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:58:
[...]

Het schijnt vaker voor te komen... Er word gevraagd om een algemene oplossing om dit in de toekomst te voorkomen. De volgende keer is het niet de besproken webshop maar een ander. En ik denk niet dat de crew en de tweakers blij zijn met een PW waar je de eerste 4 webshops maar moet overslaan. Hoewel... Als je daar standaard van uit kunt gaan scheelt dat een hoop ergernis en tijd :)
Als het structureel is zal er inderdaad iets aan gedaan moeten worden, dat ben ik zeer zeker met je eens, :) anders wordt de pricewatch een waardeloos systeem. De totaalprijs incluis handlingkosten en transportkosten weergeven en daar op sorteren is voor voor individuele producten misschien praktischer. Als het bij 1 shop blijft gaat deze hopelijk zijn gedrag nu snel verbeteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@maniacshouse; Mag ik je verzoeken je eens in te lezen over hoe de PW, ShopReviews en topics op GoT werken alvorens weer een reactie te plaatsen? Wellicht ben ik de enige die zich ernstig stoort aan je toonzetting, maar ik vind het gewoon walgelijk hoe je steken onder water blijft uitdelen, terwijl de hele ShR en GoT, evenals een deel van de PW beheerd worden door vrijwilligers zonder enige vorm van commercieel belang. (Ja, dat steekt mij, als vrijwilliger)

Mensen die graag wat bijdragen om hier een platform te bieden waar iedereen wat aan heeft. Als Tweakers.net er enkel voor eigen gewin was, zouden er echt niet zo veel vrijwilligers hier rondlopen - en zouden er echt geen site-onderdelen zijn die simpelweg enkel geld kosten.

In het algemeen:
Zoals gezegd zal in een geval als dit vanzelf een negatief geluid in de ShR gaan klinken, dus lagere cijfers, dus minder klanten. Onderschat de impact van de ShopReview niet. Helaas brengt dat ook misbruik met zich mee, en ik durf gerust te stellen dat er geen andere site is die structureel (vrijwel) alle reviews uitvoerig naloopt op onregelmatigheden, en ook actie onderneemt als misbruik geconstateerd wordt. Overigens is dit ook vanuit commercieel oogpunt de beste weg: de PW en ShR drijven op het vertrouwen van de bezoeker Geen vertrouwen, geen gebruik. Geen gebruik, geen interesse bij adverteerders. Ergo, Tweakers.net heeft er helemaal *niets* aan winkels naar de pijpen te dansen. Evenmin overigens als mensen die ons als drukmiddel willen gebruiken. Wij gaan voor neutrale betrouwbare informatie - iets waar je oprecht voor kan staan als vrijwillger, en wat ook nog commercieel de enige weg is.

Verder ben ik blij dat een hoop mensen met ideeën komen; ook wij zoeken constant naar mogelijkheden zaken te verbeteren, net zoals gebruikers en winkels continue naar mazen zullen blijven zoeken om er net iets positiever uit te zien dan het is. Meedenken wordt daarom altijd gewaardeerd. Zoals gezegd is Tweakers.net er uiteindelijk ook alleen maar bij gebaat als de dienstverlening voor de bezoeker zo goed en betrouwbaar mogelijk is.

Voor ons vrijwilligers is dit ook de insteek, en we zetten ons graag in voor verbetering. Daarbij wordt zeer zeker geluisterd naar alle suggesties, echter zijn er vaak te veel facetten om even snel met een oplossing te kunnen komen. Zo wordt het weren van een winkel als ongewenst gezien omdat de beslissing bij de bezoeker moet liggen - wie zijn wij om een (enkel door de rechter uit te spreken) conclusie te trekken dat iets oplichting/fraude is? Andersom, als een winkel er niet staat, krijgen we een berg topics of iemand daar al ervaring mee heeft, plus dat mensen (ook via google) geen ShopReviews kunnen vinden die ze hadden kunnen waarschuwen.

Anyway, laten we het verder enkel hebben over wat mogelijk verbeterd kan worden; bovenstaande was enkel ter info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deismyna schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:56:

Als een shop de goede kant op gaan kom je daar vanzelf wel achter d.m.v. de shopserveys lijkt mij. En je mist nu een klein beetje het punt van mijn 'probleem'.
Die shopsurveys zie je niet want je filtert die hele winkel gewoon uit de pricewatch, je hebt geen benul van hoe duur of hoe goedkoop of wat ze zoal verkopen. Ik mis het punt van je probleem niet. Sterker nog, ik kan het me wel indenken, zo een filter zou wel leuk zijn voor webshops waar je om welk reden ook ontevreden om bent en niets meer wilt kopen bij hun.

Misschien dat tweakers.net ook iets kan inbouwen hoeveel keren een webshop op de ignore lijst staat. Dan weet een webshop dat ze het niet bepaald goed doen als ze niet eens zichtbaar zijn voor tig klanten, en zien wij een lijst met de meest genegeerde webshoppen en weten we welke we zouden moeten mijden. (doet een webshop het goed, dan nemen de ignores af en zien wij dat ook weer in de lijst en kunnen wij ervoor kiezen de webshop ook een kans te geven).

Is dit iets wat te realiseren valt, en waar jij wat aan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het komt steeds vaker voor dat er gewoon foute info in de pricewatch staat.
Shops vinden steeds creatievere manieren om maar bovenaan te staan.

Mooi voorbeeld: pricewatch: XFX PV-T94P-YDF4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:33:
Het komt steeds vaker voor dat er gewoon foute info in de pricewatch staat.
Shops vinden steeds creatievere manieren om maar bovenaan te staan.

Mooi voorbeeld: pricewatch: XFX PV-T94P-YDF4
Het is overigens niet geheel handig te linken naar een prijs als voorbeeld; als het meldpunt langsgelopen wordt waar mensen onjuiste prijzen kunnen opgeven, is het weer weg...

Daarnaast kan je een niet meer leverbaar product direct gaan beschouwen als "poging tot misbruik" maar ben nou eens realistisch - we hebben het hier over een database van honderduizenden entries, en ook de winkels hebben enorme databases. Daar zitten gegarandeerd onregelmatigheden in.

Daar doe je niets aan, dat is gewoon zo. Dan wil je die databases ook nog koppelen, met weer een stukje risico, en dat wordt dan meerdere keren per dag gesynchroniseerd. Of dacht je dat mensen iedere dag handmatig hun prijzen zitten in te kloppen en aan te passen? Andersom zitten hier wel mensen met het handje dingen te corrigeren die door jullie worden aangedragen via het meldpunt.

Zelfs als iets dergelijks nu bij verschrikkelijk veel producten bij een winkel gebeurt, zal eerst gekeken moeten worden wat er aan de hand is. Wellicht is er iets aan hun database veranderd waardoor end-of-life producten toch geexporteerd zijn, of wat dan ook. Er wordt wel *erg* makkelijk misbruik geroepen tegenwoordig.
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 22:49:
[...]

Is dit iets wat te realiseren valt, en waar jij wat aan hebt?
Ik vind het wel aardig klinken als iedereen het voor zichzelf kan instellen. Overigens kunnen feature-requests altijd aangedragen worden via http://devtrack.tweakers.net
Hou er wel rekening mee dat een featurerequest nog wat verder gaat dan een goede OP om het goed op te kunnen pakken.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Deismyna schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:56:
[...]

En 4allclients verdient echt niet de credit voor prijsverlagingen hoor. Er zijn zat andere shops die wel goede reviews hebben en ook hun prijzen verlagen
Dat ben ik niet met je eens. Als je als shop een bedrijfsmodel hebt met scherpe prijzen, dan wil je zo hoog mogelijk in de PW staan (indien gesorteerd op prijs, goedkoop->duur). Als er dan een of meerdere shops boven je staan (eerder genoemd worden), dan wil je best je prijzen verlagen om klanten te blijven trekken. Dat heet concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

[sarcasme]
Het kan aan mij liggen, maar ben ik de enige die zo'n mooi groen, geel of rood balkje in de PW heeft voor elke shop ? Ik dacht het niet! Dat mooie balkje is ook klikbaar, voor bepaalde mensen in dit topic is het misschien een goed idee om daar is een beetje mee te experimenteren.
[/sarcasme]

Persoonlijk vind ik dat de TS veel beter een uitgebreide shopreview bij 4allclients had kunnen schrijven, maar zo te zien heeft hij deze moeite niet eens genomen. Als hij dat wel had gedaan dan had ik door op bovengenoemd balkje te klikken gezien wat zijn mening was, nu moet ik eerst op GoT zoeken naar 4allclients om dit topic te vinden, iets wat ik niet standaard doe als ik in de PW op zoek ben naar een product.

Mijn punt is heel simpel: De PW is een prachtige tool die ons (users) prima mogelijkheden geeft om een shop te prijzen of te bekritiseren, maak hier gebruik van en ik weet zeker dat naast mij meerdere users, die niet standaard op GoT zoeken naar een shopnaam, je dankbaar zullen zijn voor deze extra informatie waarop ze hun koop kunnen baseren.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

CRiMiNaL schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:40:
gebruik de ShR zoals het bedoeld is
Ik snap je punt, maar je kunt ook overdrijven. Ts vraagt zich gewoon af of:
- shop volgens de richtlijnen bezig is
- shop niet misleidt door allerlei kosten op het einde van de bestelling pas op te geven
Prijsindex 84,1 (15,9% onder gemiddeld)
84,1 (15,9% onder gemiddeld)
Lijkt mij legitiem genoeg voor een topic.

Klopt dit?
Bijkomende kosten
Creditcard tot 1 stuks € 13,54 + 800%
2 tot 2 stuks € 15,92 + 800%
3 tot 3 stuks € 18,30 + 800%
4 tot 4 stuks € 20,68 + 800%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op donderdag 17 april 2008 @ 08:52:
[...]

Dat ben ik niet met je eens. Als je als shop een bedrijfsmodel hebt met scherpe prijzen, dan wil je zo hoog mogelijk in de PW staan (indien gesorteerd op prijs, goedkoop->duur). Als er dan een of meerdere shops boven je staan (eerder genoemd worden), dan wil je best je prijzen verlagen om klanten te blijven trekken. Dat heet concurrentie.
Denk je? Die anderen zijn ook niet gek, als die iemand boven zich zien staan gaan ze vast en zeker kijken waarom die ander zo goedkoop is en als ze er dan achterkomen dat de uiteindelijke prijs helemaal niet zo goedkoop is laten ze hun eigen prijzen mooit zo staan.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.