Misbruik Pricewatch

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 18.627 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:11

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 07:57:
- Maar, wederom een mooi voorbeeld waarbij geroepen wordt dat de winkel eruit moet, op basis van geen informatie. Conclusies worden op lucht getrokken en de heksen zijn al verbrand voor er duidelijkheid is wat er eigenlijk aan de hand is. Ik heb de ijdele hoop dat mensen nu eens wat meer gaan nadenken voor met de vinger te gaan wijzen...
Zoals PcDealer boven me ook al opmerkt, voel je je persoonlijk aangevallen of zo?

- Dit topic is twee maanden geleden geopend met een opmerking over het feit dat er bij 4AllClients nogal veel bijkomende kosten zitten die pas op het allerlaatst duidelijk worden, waardoor de shop vaak bovenaan staat maar uiteindelijk een stuk duurder uitvalt.

- Vervolgens komen er een aantal voorbeelden, zoals een sd-kaart die 5 euro kost en 15 euro verzendkosten heeft, of een ander product waar bijna 25 euro aan extra kosten bij komen, of bestellingen onder de 50 euro waar 5 euro 'extra extra' bij komt, en een aantal absurdere voorbeelden zoals 100 sata-kabels die 300 euro extra kosten met zich meebrengen. Dat laatste als voorbeeld van hoe vreemd het systeem is, niet als serieuze bestelling. Lijkt me. :)

- Er komen nog wat dubieuzer zaken, zoals een harde schijf die ook na deze kosten erg goedkoop is, maar wel ruim een maand levertijd heeft terwijl hij elders gewoon op voorraad is, en shopreviews van net geregistreerde users die onverdeeld positief zijn, en in sommige gevallen door een marketing-deskundige geschreven lijken te zijn. Deze reviews worden na een tijdje ook weer weg gehaald overigens.

- Tussendoor komen er een aantal users met oplossingen. Er wordt inderdaad gevraagd om het verwijderen, maar ook om een filter, om het herberekenen van de verzendkosten, en om prominentere plaatsing van SR-scores. De crew zelf komt met een mooie popup die de eerste drie shops met reviewscore laat zien, zodat je sneller kunt bepalen of je die laagste prijs vertrouwt of niet.

- Tevens meldt de crew dat 4AllClients op hun prijsstelling is gewezen en dat er achter de schermen overleg is. Twee maanden later blijkt het resultaat van het overleg: 4AllClients gaat de database aanpassen. Vanwege die TTL weten we nog niet zeker of dat effect heeft, dat is nog even afwachten. Immers, de prijzen in de pricewatch kwamen vaak wel overeen met wat op de shop zelf stond, dus het is even afwachten of de extra kosten nu wel goed overgenomen worden.

Hoe dan ook, er is waarschijnlijk een oplossing. Dat is erg mooi, maar dat maakt de mensen die in dit topic kritiek hadden nog niet direct tot heksenjagers of iets dergelijks. Ik heb het in mijn eerste post in dit topic ook al gezegd: het gaat niet om een kruistocht tegen 4AllClients. Ik, en ik neem aan de meeste anderen ook, ben geen teleurgestelde 4AllClients-klant die die winkel wil zien branden. We zijn gewoon pricewatch-gebruikers die graag zien dat de PW overzichtelijk en zo eerlijk mogelijk blijft, en dat je niet uiteindelijk alsnog alles zelf moet nagaan. De kritiek èn de aangedragen oplossingen waren in het overgrote deel van de gevallen terecht en goed onderbouwd.

Om af te sluiten een vergelijkbaar voorbeeldje: vroeger gebruikte ik geregeld elcheapo.nl om prijzen van dvd's te vergelijken. Tegenwoordig staat van één bepaalde shop iedere dvd er een keer of tien in, waardoor het overzicht geheel weg is. Ik heb de site hierover al gemaild, maar zolang er niets aan gedaan wordt zal ik die site niet gebruiken. Niet uit 'wraak', maar gewoon omdat het niet prettig werkt. En het enige wat ik met mijn posts hier wil bereiken is dat de PW wel bruikbaar blijft.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:29:
De status daarvan is dat we volgens mij nog steeds geen verantwoording aan jou schuldig zijn; als er nieuws is is er nieuws.
Knap hoor. Je geeft hier erg duidelijk een voorbeeld waarom mensen hier topics gaan openen met de vraag "waar het heen gaat met tweakers" of "tweakers is tweakers niet meer" waarin men zich o.a. afvraagt waarom er soms er hooghartig word gedaan door de crew. Die worden meteen afgeschoten omdat men geen voorbeelden geeft of de hele crew duikt er bovenop om deze persoon af te zeiken.

Fijne jongen ben jij. Wat er achter de schermen gebeurt gaat ons dus geen flikker aan. Jullie zijn aan ons geen verantwoording schuldig? Aan wie dan? Zonder ons zou tweakers allang dood zijn... Maar dit geeft alweer duidelijk aan waar de verantwoording wel naar moet en dat zal wel naar de financieel directeur van VNU zijn en naar 4allnaaideclients.nl want die brengen centen in het laatje.

Een excuus is hier wel op zijn plaats lijkt mij. Niet richting mij, maar richting alle tweakers en in het bijzonder naar PcDealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hertog schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:23:
[...]

- Tevens meldt de crew dat 4AllClients op hun prijsstelling is gewezen en dat er achter de schermen overleg is. Twee maanden later blijkt het resultaat van het overleg: 4AllClients gaat de database aanpassen. Vanwege die TTL weten we nog niet zeker of dat effect heeft, dat is nog even afwachten. Immers, de prijzen in de pricewatch kwamen vaak wel overeen met wat op de shop zelf stond, dus het is even afwachten of de extra kosten nu wel goed overgenomen worden.
[...]
Als je met dat aanpassen van de database doelt op mijn opmerking: Dat sloeg puur en alleen op die kansloos lage prijzen die in de PW stonden (dus € 1.19 voor een laptop etc.) en niet op de wat afwijkende manier van verzendkosten berekenen die 4AllClients hanteert.
Die prijzen waren gewoon een foutje en die zijn er door henzelf al snel uitgehaald (eerste melding was op zaterdag, het is ook op zaterdag gefixt). Maar door ons systeem waarbij prijzen die niet meer in de database van de shop zitten nog wel een paar dagen bewaard blijven duurt het even voor ze ook echt weg zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Orion84 op 01-07-2008 12:45 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-08 18:17

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Aangezien Tweakers.net al lang heeft aangegeven dat we het een en andere gaan aanpassen en dat, helaas gezien de devcapaciteit, een dergelijke aanpassing op zich laat wachten, zullen jullie helaas moeten wachten. Zodra er nieuws is zullen we jullie dat mededelen tot dan toe is er gewoon weg geen nieuws.

Ten aanzien van communicatie tussen shops en Tweakers.net, eenvoudigweg gesteld dat gaat jullie niet aan en daarover zullen we inderdaad geen mededelingen doen.

Aangezien dit topic zich herhaald en herhaald gaat het bij deze opslot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal hier nog even een toevoeging doen, aangezien mensen nogal vallen over mijn opmerking :)

Als iemand begint met "over vingerwijzen gesproken..." Met vervolgens een hierdoor neerbuigende reactie waar ik uit lees dat ik maar te antwoorden heb, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.

Mensen die regelmatig in PW komen weten dat ik volledig neutraal sta en altijd bereid ben discussie aan te gaan als we daarmee samen toewerken naar verbetering. Dezelfde mensen zullen inmiddels ook weten dat ik met niet als een hond aan de voet laat roepen - en pogingen daartoe ook niet pik.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.