Misbruik Pricewatch

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 18.628 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

PcDealer schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:53:
Ik snap je punt, maar je kunt ook overdrijven. Ts vraagt zich gewoon af of:
- shop volgens de richtlijnen bezig is
Richtlijnen van de PW worden wel gevolgd, maar..
- shop niet misleidt door allerlei kosten op het einde van de bestelling pas op te geven
Deze shop misleidt zeker. Maar als ik de eerste 5 ShR's lees, ben ik al overtuigd om nooit wat te bestellen bij deze shop en dat is precies zoals (in mijn ogen) de PW hoort te functioneren.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-08 18:17

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Nee, thanks voor je melding. :)
Aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRiMiNaL schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:40:
[sarcasme]
Het kan aan mij liggen, maar ben ik de enige die zo'n mooi groen, geel of rood balkje in de PW heeft voor elke shop ? Ik dacht het niet! Dat mooie balkje is ook klikbaar, voor bepaalde mensen in dit topic is het misschien een goed idee om daar is een beetje mee te experimenteren.
[/sarcasme]
Dank je voor je sarcasme, maar is het je misschien opgevallen dat bijv 4allclient een mooi groen balkje heeft waar men niet zo snel op zal klikken omdat het..... GROEN is! Ze moeten echt erheen en de laatste paar shopsreviews lezen en de kleur verder negeren omdat dat soms misleidend is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Als je echt wilt weten hoe goed een shop is, neem dan de positieve en eventuele negatieve reviews door. Vooral aan de laatste heb je veel om te weten hoe ze met klachten omgaan.

Maar zo groen zijn ze niet meer...

[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 17-04-2008 16:06 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRiMiNaL schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:40:
[sarcasme]
Het kan aan mij liggen, maar ben ik de enige die zo'n mooi groen, geel of rood balkje in de PW heeft voor elke shop ? Ik dacht het niet! Dat mooie balkje is ook klikbaar, voor bepaalde mensen in dit topic is het misschien een goed idee om daar is een beetje mee te experimenteren.
[/sarcasme]
Leuk hoor, dat sarcasme, maar het staat een stuk intelligenter als je eerst leest, en daarna sarcastische kritiek levert.
Deismyna schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:56:
[...] En je mist nu een klein beetje het punt van mijn 'probleem'.
Als ik bijvoorbeeld op zoek ben naar 4GB DDR2 geheugen en ik voer de eigenschappen waaraan het moet voldoen in in de pricewatch, dan vind ik vervelend dat de eerste 6 producten erg goedkoop zijn (ik dus blij) en dat later blijkt dat dit weer eens bij een shop als 4allclients is (ik teleurgesteld).
Dit geeft imho geen eerlijke verdeling van welk product nou echt het goedkoopst is.

Naar mijn idee scheelt het een hoop ergernis als je dan de keuze hebt om prijzen van bepaalde shops niet mee te tellen.
Er zijn 2 typen gebruik voor de Pricewatch, mijns inziens:

1) Je hebt een product gekozen middels onderzoek, inclusief merk en type, zoekt dit op in de pricewatch, klikt hem aan, en vindt de meest geschikte (goedkoop + betrouwbaar, te zien aan de shop survey balk) shop ervoor.
2) Je hebt een commodity product nodig, en bent minder afhankelijk van merk en type, maar meer van eigenschappen (allerlei soorten memory zijn hier zoals TS ook al meldt goede voorbeelden van). Dan ga je naar de lijst aan producten op basis van een aantal criteria, en kiest daar de goedkoopste uit (eventueel met als randvoorwaarde dat het nog wel een beetje een betrouwbaar merk is). Pas als je die keuze gemaakt hebt, voeg je het product aan je winkelmand toe. Pas als je gaat bestellen, klik je het product aan, en zie je ineens dat het product helemaal niet zo goedkoop is als het eerst leek.

In het tweede geval snap ik de opmerking van de TS prima, en hoeft er helemaal niet sarcastisch gereageerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op donderdag 17 april 2008 @ 16:04:
Als je echt wilt weten hoe goed een shop is, neem dan de positieve en eventuele negatieve reviews door. Vooral aan de laatste heb je veel om te weten hoe ze met klachten omgaan.

Maar zo groen zijn ze niet meer...
Doe ik zelf ook altijd, in de shopsurveys zoek ik speciaal naar de rode balkjes om te zien waar het omgaat en hoe ze ermee omgaan. en dan lees ik nog wel ff de laatste 3 nieuwste surveys.

Dat ze niet meer zo groen zijn kan kloppen, ik heb niet meer gekeken sinds gister en toen waren ze nog groen en dat viel me op hoe misleidend die balkje kan zijn qua gemiddelde wat weer resulteert in kleur.

Oeps, ik zie nu dat ik niet bij 4allclient keek maar bij 4launch door deze link die ergens in dit topic gepost werd. pricewatch: XFX PV-T94P-YDF4

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gevalletje van "ik-lees-niet-goed-en-trek-onterecht-aan-de-alarmbel"

[ Voor 165% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
^^^ als ik via die link naar 4allclients ga, dan krijg ik een popup met de melding dat het betreffende product uit is verkocht.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mja, als je een willekeurig ander product pakt krijg je dit:
Verwachte verzendkosten
Gebaseerd op de laagste prijs verzendmethode beschikbaar

€ 9.97
0 euro lijkt me inderdaad niet echt kloppen. Dit zijn overigens de verzendkosten voor een balpen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uuuh, ik las niet goed 8)7

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 17 april 2008 @ 18:38:
Mja, als je een willekeurig ander product pakt krijg je dit:

[...]

0 euro lijkt me inderdaad niet echt kloppen. Dit zijn overigens de verzendkosten voor een balpen :X
Gauw een balpen bestellen dan. :9

Maar kan dit wel? Het is duidelijk dat het geen nul euro verzendkosten zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Svp weer ontopic - voorbeelden van onevenredige kosten e.d. zijn wellicht leuk, maar daarmee komen we niet bij verbetering van de PW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

^^ Heuh, dubbelpost :P Op klein verschil na

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 17-04-2008 19:13 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ras

Ik heb dit topic even doorgelezen omdat het me zeer aansprak. Het lijkt erop dat de conclusie van de tweakers-medewerkers is, dat shops zoals 4allclients geen misbruik maken van de pricewatch, maar er handig gebruik van maken. Maar dat is dan niet in overeenstemming met de doelstelling van de pricewatch (zoals ik die zou verwachten), namelijk: Een zo goed mogelijk overzicht geven van waar je je artikelen voor het minste geld kunt halen, icm betrouwbaarheid.

Hoewel de pricewatch een geweldig onderdeel van tweakers is (waarvoor dank!), dragen de praktijken van de shop(s) in kwestie overduidelijk niet bij aan een zo goed mogelijk overzicht. Zelfregulatie door bezoekers die slechte beoordelingen geven is één ding, maar 4allclients en enkele collega's gebruiken hier gewoon gemene trucjes. Er mag wat mij betreft best wat harder tegen opgetreden worden door bijvoorbeeld extra features. (zijn er eigelijk geen klachten geweest van andere shops die in de lijst naar beneden gedrukt worden?)

De meest interresante feature, waarbij tweakers niet zelf degene is die ingrijpt, is natuurlijk het verbergen van shops waar je sowieso niet wilt kopen, op userniveau. Die feature zou geweldig zijn, vooral als je die ook zou kunnen gebruiken bij je winkelwagentje! Dit zou een zeer goede verbetering/uitbreiding zijn van de huidige optie: het aangeven van een shopscore niveau. Ook als er geen shops zouden bestaan die de pricewatch bewust/onbewust negatief beinvloeden zou ik die feature zeer nuttig vinden.

Azerty heeft nu overigens een reviewbeoordeling van goed, maar verschijnt niet als het shopniveau op goed staat. Hoe zit dat? Daarnaast is het hoogste niveau een beetje vaag, dan zijn ineens alle artikelen prijsloos.

[ Voor 3% gewijzigd door Ras op 18-04-2008 08:35 ]

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Feature toegevoegd aan de Devtrack:
http://devtrack.tweakers.net/view.php?id=3467

Gerust aan te vullen met opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ras schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 08:33:
Azerty heeft nu overigens een reviewbeoordeling van goed, maar verschijnt niet als het shopniveau op goed staat. Hoe zit dat? Daarnaast is het hoogste niveau een beetje vaag, dan zijn ineens alle artikelen prijsloos.
Daar zitten blijkbaar wat verschillen in afronding/interpretatie van de niveau's bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

PcDealer schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:37:
Feature toegevoegd aan de Devtrack:
http://devtrack.tweakers.net/view.php?id=3467

Gerust aan te vullen met opmerkingen.
Een dergelijke submit met verwijzingen kunnen we erg weinig mee. Kun je de request svp duidelijker uitschrijven. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Longbeard op 18-04-2008 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Longbeard schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 10:47:
[...]

Een dergelijke submit met verwijzingen kunnen we erg weinig mee. Kun je de request svp duidelijker uitschrijven. :)
Hoe kan ik het duidelijker maken dan
Het mogelijk maken om shops waar men, om wat voor reden dan ook geen interesse heeft om er te kopen, uit de resultaten te weren.
? :)

edit:

Toch poging gewaagd omdat ik Longbeard wel lief vind :+

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 18-04-2008 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zat nu de 'beoordeling' van betreffende webshop te bekijken, zijn die cijfers imho niet wat scheef?

Duidelijk dat de review van dvansanten grote inhoud van 'nepheid' heeft, verderop zie je ook een review van 5 maart over een bestelling van vorig jaar oktober (in 6 maanden kan er veel gebeuren bij een webshop). Ik zie een grote hoeveelheid 'rode' reviews, de paar 'ging gewoon goed' reviews geven meteen maximale score (kritisch op de website/toegankelijkheid scoren ze imho erg laag).

Verder mag imo de prijsindex worden bebaseerd op prijsen _inclusief_ verzend/handling/watheverkosten.
90,7 (9,3% onder gemiddeld)

Dit blijft imho flinke misleiding, dit moet minimaal met 0.98% omhoog gezien _alle_ transacties minimaal 0.98% kosten erbij krijgen.

lol @ AV: file:///C:/wamp/www/AlgemeneVoorwaarden.html :D

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 18-04-2008 12:06 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:01
Goed om te zien dat er een featurerequest is toegevoegd in de Devtrack.
Nu maar hopen dat het voldoende is en dat de functie er met de tijd komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 11:59:

Verder mag imo de prijsindex worden bebaseerd op prijsen _inclusief_ verzend/handling/watheverkosten.

Dit blijft imho flinke misleiding, dit moet minimaal met 0.98% omhoog gezien _alle_ transacties minimaal 0.98% kosten erbij krijgen.
Dat is wat ik ook al zei een stukje terug. Juist doordat hun die 90.7% waarde aanhouden zijn hun idd 9.3% goedkoper dan de gemiddelde, maar die extra kosten staan daarbij helemaal niet verwerkt, dus zijn ze gewoon helemaal niet goedkoper! Het is misleiding, misbruik van de PW. Goed, het is aan iedereen om zelf te oordelen over de PW-rating van de webshop maar als ik een niet-tweaker was dan zou ik ongetwijfeld wel via google uitkomen over de prijs van een bepaald product. En denk bij mezelf Hee dies goedkoop! Laat ik even gaan kijken om erachter te komen dat er extra kosten in rekening worden gebracht. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brama schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:13:
En toen waren de schijven opeens spontaan verdwenen... zal me benieuwen of iemand ook daadwerkelijk die bestelling voor elkaar heeft gekregen.
Hallo,

Het is mij dus gelukt om deze bestelling te plaatsen. Ik heb 2 x een samsung 103uj besteld en een gaming mouse. Ook ik was verbaast van de prijs van de 2 hd's. (97 euro geloof ik) Na alles nog eens goed gechecked te hebben heb ik dus de 2 disks besteld.
Ook ik was verbaast van de in rekening gebrachte kosten, maar uiteindelijk kwamen de kosten wel veel lager uit. Maar nu heb ik mijn gaming muis wel ontvangen maar de harddisks staan nu in backorder. de verwachte lever datum is 20-5-2008.
Ik vindt dit dus allemaal erg misleidend en nu moet ik nog een maand wachten op mijn 2 harddisks.
De kans is best groot, voor wie de prijzen van deze hd's in de gaten houdt, dat over een maand de prijzen van de andere webshops ook rond de 100 euro zullen liggen van deze hd's.
Ik heb 4allclients hier al een mail over gestuurd en wacht nu op een antwoord.
Is het nu verstandig om de order te cancelen of denken jullie dat de prijs over een maand nog steeds gunstig is?

Al met al voel ik me dus wel erg beetgenomen met deze actie van 4allclients. Zeer slechte zaak dat je een aanbieding doet en 40 euro onder de prijs gaat zitten, maar vervolgens pas een maand later uitleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Echt belachelijk dat je een maand moet wachten. Waarschijnlijk hebben ze gewoon een fout gemaakt met die prijs en hopen ze nu dat je de schijven annuleert. Die Terabyte schijfjes van Samsung zijn namelijk niet schaars of zo en zijn overal volop te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deismyna schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 18:38:
[...]

Echt belachelijk dat je een maand moet wachten. Waarschijnlijk hebben ze gewoon een fout gemaakt met die prijs en hopen ze nu dat je de schijven annuleert. Die Terabyte schijfjes van Samsung zijn namelijk niet schaars of zo en zijn overal volop te krijgen.
Vandaag een mail terug gehad van ze dat ze echt niet eerder konden leveren, daarom heb ik mijn bestelling maar gecanceled. Ik ga geen maand zitten wachten op mijn 2 hd's.

Jammer dat het nu zo gegaan is, ik weet iig wel waar in de toekomst nooit meer iets bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Laatst online: 22:11

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 18:06:
[...]

Ik vindt dit dus allemaal erg misleidend en nu moet ik nog een maand wachten op mijn 2 harddisks.
De kans is best groot, voor wie de prijzen van deze hd's in de gaten houdt, dat over een maand de prijzen van de andere webshops ook rond de 100 euro zullen liggen van deze hd's.
Gegeven de eerdere kritiek op 4AllClients van hier zou het me niets verbazen als dat inderdaad hun tactiek is: een schijf voor weinig aanbieden en vervolgens wachten met leveren tot die prijs reëel is. Vul vooral een shopreview in!

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 22:48
Het is allemaal wel leuk goed te praten door te zeggen "lees de shopreviews voordat je ergens koopt", maar het blijft een feit dat deze shop zowat bij elk product op nummer 1 staat en dus meer aandacht krijgt dan de andere shops terwijl dit zeker niet terecht is.
Punt 2 is dat de PW zo een stuk minder betrouwbaar is en je op deze manier veel minder waarde kunt hechten aan de prijzen aangezien er achteraf nog een hoop bij kan komen.

Denk je eens in dat elke shop op deze manier te werk zou gaan, dan kun je net zo goed de prijzen niet meer vermelden en gewoon de hele lijst met shops checken (en dan moet je ook nog eens helemaal doorgaan tot de bevestiging van de order) om aan de goedkoopste te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Minibump.. ik wordt nu een beetje ..... ziek van die hele toko. Bezig met een nieuw systeem te gaan bestellen, bij de top 5 (!!) komt deze vriendelijke winkel *ahum* steeds als 'andere' winkel naar voren.

Niet zozeer een probleem, maar ben nu al ruim 2 uur bezig alles door te rekenen. Daar de eerste 5 namelijk ruim 40-50euro goedkoper lijken te zijn dan een winkel waar bijvoorbeeld al mijn producten te vinden zijn, maar aangezien ik met creditcard ga betalen kan ik bijna altijd bij hun er makkelijk 10% (8% CC plus zeker 2% extra aan 'belachelijke' verzendkosten) bij gaan zitten tellen om uberhaubt normaal te zoeken. Zo heeft <even geen reclame dan> het zelfde board voor 110 euro, maar hun rekenen totaal geen CC kosten plus verzendkosten zijn gewoon de helft.

Het betreft deze keer:
pricewatch: Asus P5K-E/WiFi-AP

Verder blijft mij natuurlijk deze review enorm storen, lief leuk en aardig.. maar 99,9% nep.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

SinergyX schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:14:

Verder blijft mij natuurlijk deze review enorm storen, lief leuk en aardig.. maar 99,9% nep.
Die gast is het hele extra kosten verhaal vergeten denk ik ;)
Trouwens de int. website is nog steeds niet online www.4allclients.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:34:
Die gast is het hele extra kosten verhaal vergeten denk ik ;)
Trouwens de int. website is nog steeds niet online www.4allclients.com
Die gast is dat verhaal niet vergeten, dat heeft ie expres weggelaten. En hij 'werd geattendeerd' op de internationale site? En daar was hij in geinteresseerd? Wie kan het nou in hemelsnaam wat schelen of een webshop al dan niet een internationale site lanceert. En dan met zo'n knipoog erbij - nee, dit is een medewerker of de eigenaar, die reclame zit te maken. Ik opteer voor verwijdering van die review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat wordt zonder hard bewijs alleen een beetje lastig en ik heb nog niks kunnen vinden wat de betreffende gebruiker aan die shop linkt. Dus voorlopig blijft ie gewoon staan.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeFresh
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-06-2021
Orion84 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:18:
Dat wordt zonder hard bewijs alleen een beetje lastig en ik heb nog niks kunnen vinden wat de betreffende gebruiker aan die shop linkt. Dus voorlopig blijft ie gewoon staan.
En daar zit hem dus de crux. PW geeft samen met de shop reviews een signaal af richting de consument. Wanneer de shop review in het geval van 4allclients een onjuist beeld weergeeft doordat deze beinvloed is met onterechte positieve reviews (wat ik lees op andere forums is dat deze "reviews" afkomstig zijn van hetzelfde IP adres) PLUS de lage prijs van het artikel doet mij als consument besluiten het artikel te kopen bij die goekope + "goede" winkel, in plaats van de winkel links te laten liggen.
Praktijken zoals laag prijzen om bovenaan te staan, dit deels dekken door allerlei additionele kosten, rekken van levertijd en het beinvloeden van de beoordeling van de winkel zelf moeten voor VNU genoeg reden zijn om een dergelijke winkel helemaal door te lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

BeFresh schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 01:32:
[...]

En daar zit hem dus de crux. PW geeft samen met de shop reviews een signaal af richting de consument. Wanneer de shop review in het geval van 4allclients een onjuist beeld weergeeft doordat deze beinvloed is met onterechte positieve reviews (wat ik lees op andere forums is dat deze "reviews" afkomstig zijn van hetzelfde IP adres) PLUS de lage prijs van het artikel doet mij als consument besluiten het artikel te kopen bij die goekope + "goede" winkel, in plaats van de winkel links te laten liggen.
Praktijken zoals laag prijzen om bovenaan te staan, dit deels dekken door allerlei additionele kosten, rekken van levertijd en het beinvloeden van de beoordeling van de winkel zelf moeten voor VNU genoeg reden zijn om een dergelijke winkel helemaal door te lichten.
Als eerste is het niet aangetoont dat deze review een onterechte beinvloeding is, de FPA's checken onder andere op IP's, emailadressen en andere overeenkomsten. Hoe andere forums schijnen te weten dat de betroffen IP's van hetzelfde IP zijn is mij een raadsel. Tweakers.net geeft om privacy redenen nooit het IP van users aan derden door. Zoals Orion84 al zegt valt niet aan te tonen de review geplaatst is door de shop. Zonder overtuigend bewijs verwijderd Tweakers.net geen reviews.

De shop is uitvoerig door mij doorgelicht, echter is er niets te vinden dat tot een eventuele verwijdering zou leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Longbeard schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 07:58:
De shop is uitvoerig door mij doorgelicht, echter is er niets te vinden dat tot een eventuele verwijdering zou leiden.
Ik vraag ook niet echt om verwijdering, maar een complete herziening van hun prijs-index.

Ze komen nagenoeg met elk product dat ze hebben 'als goedkoopste' bovenaan, terwijl dit in 99% van de gevallen helemaal niet zo is (door die fijne 'extra' kosten). Dat de verzendkosten in meeste gevallen al ruim het dubbele is vergelijkend met de concurrentie is kwestie van lezen, maar het gaat mij dus om de handling/betaling-kosten. Het blijft gewoon een misleiding, ook al staat er netjes vermeld:

Let op: Voor elk extra besteld product wordt € 2,38 t/m € 5,95 aan handelingskosten plus 0,98% van de productprijs aan verzendverzekering in rekening gebracht.

Oftewel elk product is per definitie duurder, wat de '91% prijsindex' dus niet laat zien.

En 8% voor creditcard.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het gevoel dat er weinig aan deze prijsvervalsing gedaan gaat worden door T.net. Jammer. Dan denk ik dat de enige oplossing is dat iedereen die zich aan de prijzen van deze webshop stoort vanwege de prijs en niet bestelt, toch een review schrijft met een negatieve score vanwege de prijsvervalsing. Overigens denk ik niet dat het de bedoeling is dat er fake reviews geschreven worden, die worden zo verwijderd, lijkt me. Dus doe dit alleen als je iets probeerde te bestellen waarbij je vanwege de prijs toch maar besloot niet te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Apart wel dat de review die ik paar posts terug aanhaal, nu wel weg lijkt te zijn.

Blijft wel deze over, hij valt in de laatste 3 maanden beoordeling, waar het echter gaat om een 22 oktober 2007 bestelling (oftewel zelfs buiten 6 maanden beoordeling). Is natuurlijk discutabel, maar in 7 maanden kan er veel gebeuren met een webshop.

Ik irriteer mij er gewoon aan, en ook andere gebruikers die ik ken, dat deze webshop continue bovenaan de pricelijst komt terwijl het totaal het geval niet is. Zelfs even controleren of zaak A in plaats B redelijk geprijst is, kijk je meteen tegen een onjuiste prijsnotatie aan. (zo stond hier de P5K te koop voor 112, wat op eerste gezicht erg duur lijkt - 98 euro pricewatch - tot je verderkijkt.. inderdaad, 10 euro nepperij van die 4allclients).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

SinergyX schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 09:27:
[...]

Let op: Voor elk extra besteld product wordt € 2,38 t/m € 5,95 aan handelingskosten plus 0,98% van de productprijs aan verzendverzekering in rekening gebracht.

Oftewel elk product is per definitie duurder, wat de '91% prijsindex' dus niet laat zien.

En 8% voor creditcard.. :/
Let op "extra". Wanneer je één enkel product bestelt klopt de prijs, pas wanneer je twee of meer producten bestelt komen er aditionele handelingskosten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Niet helemaal, want dezelfde handlingskosten worden al opgenomen bij 1 enkel product. Echter is het in de PW weggezet onder kopje 'bijkomende kosten' (waar anders rekenen ze bijna 18 euro voor een Ideal betaalde verzendmethode?). Zie ook deze review, 1 product met rekenvoorbeeld.

Even dom voorbeeld:
Product A kost 'gemiddeld' 100 euro.

Ik zet product A voor 95 euro in de pricewatch, maar reken altijd 5 euro handlingkosten.
Die 5 euro wordt fijn weggemoffeld onder 'bijkomende kosten'. Per saldo lijkt het even duur, uiteraard komt die 0.98% er nog bij, de relatief hoge verzendkosten etc etc. Maar ze _blijven_ bovenaan in de PW staan. En DAT is wat mij irriteert.

Maargoed, lijkt erop dat Kryz gelijk heeft en er gewoon niets aan wordt gedaan. Fijn, jammer, helaas.

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 06-05-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

De eerste kosten vallen inderdaad onder bijkomende kosten. Echter vallen daar de handelingskosten niet onder.

[ Voor 30% gewijzigd door Longbeard op 06-05-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

We hebben intern het een en ander besproken. Er komen een aantal verbeteringen, echter kost dit devtijd. Helaas zijn de devvers vol bezet dus zal deze aanpassing op korte termijn niet realiseerdbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeFresh
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-06-2021
Longbeard schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:28:
We hebben intern het een en ander besproken. Er komen een aantal verbeteringen, echter kost dit devtijd. Helaas zijn de devvers vol bezet dus zal deze aanpassing op korte termijn niet realiseerdbaar zijn.
Ik ben erg benieuwd.
In de eenvoudige wereld heb je:
  • de prijs voor een product
  • eventuele verzendkosten
De wereld ziet er nu zo uit:
  • prijs product
  • handling kosten (vast/variabel)
  • verzekeringskosten
  • verzendkosten
  • administratiekosten
  • levertijd
Deze variabelen zou je natuurlijk in een heel mooi model kunnen gooien, maar dan blijft levertijd nog altijd een heikel punt. Wat een bedrijf altijd kan doen om toch goedkoopste op PW te zijn is een product zeer aantrekkelijk te prijzen om deze vervolgens na een paar dagen als out of stock te melden, 30 dagen bovenop de levertijd te zetten (backorder anyone?) en de marktwerking doet de rest!

over 4allclients:
Vergelijk even deze shop reviews:
http://www.bedrijfskwaliteit.nl/reacties.php?Bed_Id=288713
met deze:
http://www.ciao-shopping.nl/Reviews/4allclients_nl__544986

Wat mij meteen opvalt is dat bij ciao.nl in de positieve reviews de bedrijfsnaam minimaal 1 keer genoemd wordt, het product genoemd wordt en de service. Wanneer je wat verder graaft zie je dat alle positieve reviews geen enkele spellingsfout of grammaticale fout heeft. 4allclients is altijd heel netjes geschreven als 4AllClients, wat is de kans dat 50 reviewers de naam van het bedrijf altijd correct spellen??? Ik denk dat dit echt de moeite waard is om professioneel te laten analyseren.
In de negatieve reviews is er een veel minder coherent beeld waar te nemen, verschillende schrijfstijlen, opbouw, aandachtspunten en vooral oordeel.

Wat je ook ziet is dat de andere review site (bedrijfskwaliteit.nl) slechts 1 positieve review heeft, de rest alleen maar negatief (inclusief die van mij). Dit zou erop kunnen duiden dat deze site zich onder de radar van 4allclients begeeft en dus niet "gepositiviseerd" is :)

[ Voor 35% gewijzigd door BeFresh op 09-05-2008 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

BeFresh schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:07:
[...]

De wereld ziet er nu zo uit:
  • prijs product
  • handling kosten (vast/variabel)
  • verzekeringskosten
  • verzendkosten
  • administratiekosten
  • levertijd
Verzekeringskosten zijn niet legitiem omdat de verkoper de verzender kiest en dus altijd voor risico leverancier is totdat klant het in bezit heeft gekregen.

Artikel 10:
1. De zaak is voor risico van de koper van de aflevering af, zelfs al is de eigendom nog niet overgedragen. Derhalve blijft hij de koopprijs verschuldigd, ongeacht tenietgaan of achteruitgang van de zaak door een oorzaak die niet aan de verkoper kan worden toegerekend.
Art. 7:10 BW
Artikel 11:
Indien bij een consumentenkoop de zaak bij de koper wordt bezorgd door de verkoper of een door deze aangewezen vervoerder, is de zaak pas voor risico van de koper van de bezorging af, zelfs al was zij reeds eerder afgeleverd in de zin van artikel 9.
Art. 7:11 BW

[ Voor 20% gewijzigd door PcDealer op 09-05-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Nog een leuke gevonden. Even een klein onderdeeltje bestellen...

Salland Automatisering.
Totalen
# Omschrijving Aantal Prijs p.s. Subtotaal
6866 Zalman ZM-CS1 1 € 2,52 € 2,52

Kom je uit op dit:
Totaalbedrag producten ex BTW 19% € 2,52
Vaste verzendkosten € 7,97
Kosten bij order (Totaal bestelling ex BTW 19%) kleiner dan € 42,00 € 4,20
Totaalbedrag ex BTW € 14,69
BTW 19% € 2,79
Te Betalen € 17,48

Er komt dus bij een order onder de 50 euro als extra 5 euro bij omdat ze er anders bij inschieten geven ze op de website aan. Ik vind dit een achterlijk iets. Minimaal 50 euro bestellen anders doen wij er 10% bovenop. Als je kijkt wat het onderdeel kost...

Wat doe je nou met zo'n geval in de pw? Bij orders onder de 50 euro kloppen dus alle prijzen van Salland ook niet. Ze zijn in zo'n geval 10% duurder dan in de pw staat en zouden dan een aantal plekken zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

maniacshouse schreef op maandag 12 mei 2008 @ 01:42:

Er komt dus bij een order onder de 50 euro als extra 5 euro bij omdat ze er anders bij inschieten geven ze op de website aan. Ik vind dit een achterlijk iets. Minimaal 50 euro bestellen anders doen wij er 10% bovenop. Als je kijkt wat het onderdeel kost...
Ik zou het ook doen: minimumorderkosten. Zolang het maar duidelijk vermeld staat en dus niet helemaal achteraan in het bestelingsproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben in hun pricewatch prijzen "getrapt" en heb zaterdag een bestelling bij hun geplaatst. De iDeal betaling was volgens mij niet helemaal goed gegaan dus had meteen een mailtje gestuurd hoe het zat. Vandaag een mailtje terug gehad met geen antwoord op mijn vraag (de reactie was heel gebrekkig Nederlands met 6 woorden per regel en getekend door Priscilla zonder achternaam). Toen wilde ik ze op gaan bellen met de intentie om m'n bestelling te annuleren vooral vanwege alle negatieve berichten die ik overal heb gelezen.
Toen kreeg ik echter een zeer vriendelijke servicemedewerker aan de lijn die me vertelde dat mijn betaling gewoon goed was binnengekomen en mijn bestelling donderdag bij mij thuis kon verwachten. Heb me er het hele weekend slecht bij gevoeld dat ik m'n geld kwijt zou zijn maar dit geeft me toch wel weer vertrouwen, ik wacht het nog eventjes af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:23:
[...]
Heb me er het hele weekend slecht bij gevoeld dat ik m'n geld kwijt zou zijn maar dit geeft me toch wel weer vertrouwen, ik wacht het nog eventjes af...
Da's nu ook wel overdreven. Ik denk niet dat je uit de ShR kunt halen dat ze geld achterhouden. Iedere bestelling die doorgang heeft gevonden, werd uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

PcDealer schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:17:
[...]

Ik zou het ook doen: minimumorderkosten. Zolang het maar duidelijk vermeld staat en dus niet helemaal achteraan in het bestelingsproces.
Wanneer is achteraan het bestelingsproces? Bij Salland staat het op dezelfde plek als bij 4allclients. In de pw word het niet vermeld. Daar staan ze regelmatig met onderdelen onder de 50 euro toch aardig bovenaan. 5 Euro extra = 10% bovenop de prijs. En hoe goedkoper het product hoe hoger de verhoging naar verhouding en hoe lager op de pw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Wat mij meteen opvalt is dat bij ciao.nl in de positieve reviews de bedrijfsnaam minimaal 1 keer genoemd wordt, het product genoemd wordt en de service. Wanneer je wat verder graaft zie je dat alle positieve reviews geen enkele spellingsfout of grammaticale fout heeft. 4allclients is altijd heel netjes geschreven als 4AllClients, wat is de kans dat 50 reviewers de naam van het bedrijf altijd correct spellen??? Ik denk dat dit echt de moeite waard is om professioneel te laten analyseren.
In de negatieve reviews is er een veel minder coherent beeld waar te nemen, verschillende schrijfstijlen, opbouw, aandachtspunten en vooral oordeel.

Wat je ook ziet is dat de andere review site (bedrijfskwaliteit.nl) slechts 1 positieve review heeft, de rest alleen maar negatief (inclusief die van mij). Dit zou erop kunnen duiden dat deze site zich onder de radar van 4allclients begeeft en dus niet "gepositiviseerd" is :)
Het is inderdaad best triest als ik dat zo lees. De echte reviews geven de winkel allemaal maar 1 ster en raden iedereen af om ooit in zee te gaan met die gasten en de nep reviews zijn allemaal 5 sterren en overduidelijk nep. Hij had beter er af en toe een neutrale review met 3 of 4 sterren er tussen kunnen gooien, dan viel het niet meteen op.
Zeer opdringerig wordt in iedere review verteld dat andere mensen ook bij die winkel moeten bestellen.

Uiteindelijk werkt die methode op ciao.nl wel, want de reviewscore is bijna maximaal. En dat is waar snelle klanten alleen maar naar kijken. Die zien een hoop tekst en een goede score. Bestellen dus!

De dubieuze reviews sluiten ook allemaal op ongeveer dezelfde reclameachtige wijze af.

Ik zou zonder aarzeling opnieuw bestellen bij 4AllClients.com.

Gewoon goed, snel en adequaat gehandeld. Een dikke pluim van mij

Dit noem ik nou snel , service en kwaliteit leveren voor een super prijs. Ik zal zeker nog een keer bij deze Online store bestellen.

Ik ben zondermeer dik tevreden over de kwaliteit en service van internetbedrijf 4AllClients

Ik kan met volle overtuiging zeggen dat 4AllClients.com een goede internetwinkel is, die altijd conform afspraak heeft geleverd. Een dikke aanrader voor de online shopper!

Ik weet in ieder geval waar ik de volgende keer moet zijn. Hopen dat het dan net zo goed gaat.

Ik voel me, na de zeer goede behandeling, verplicht om een goed woordje te doen over 4AllClients.

Deze 2 zijn helemaal hilarisch :p

Voor mij is er maar een goede internetshop, en dat is 4AllClients. Mijn beste internetervaring ooit. Ik heb deze winkel aanbevolen bij mijn collega's en familie en een aantal van hen hebben besloten om hier ook te bestellen. Zij waren eveneens zeer content met de hele afwikkeling van de bestelling. Ik heb mij zeker drie hele dagen georienteerd op internet, en ik weet zeker dat geen enkele internetshop betere prijzen kan bieden dan 4AllClients. 4AllClients, bij deze bedankt voor de goede service, snelle levering en de lage prijzen.

Ik heb mijn bestelling bij 4AllClients gedaan naar aanleiding van veel positieve reviews op internet. Het schetst een waarheidsgetrouw beeld van wat de consument ervaart bij het bestellen bij een internetbedrijf.

Die gast moet toch wel krom naast z'n stoel hebben gelegen toen ie dit typte.

Dat achterbakse slinkse gedrag uit zich dus niet alleen in de prijsvoering, maar in het hele bedrijfsbeleid.

[ Voor 50% gewijzigd door KneppaH op 15-05-2008 02:36 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Maar dit is wel ernstig. En zo te zien heeft 4allclients zich nog niet afdoende beraden over de wijze waarop ze zaken doen. Ach de een zijn dood (of slechte service), is de ander zijn brood.

offtopic:
BeFresh: waarom niet een nieuwe post plaatsen in plaats van na mijn post nog uitgebreid te editten?

[ Voor 51% gewijzigd door PcDealer op 15-05-2008 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:56
Zojuist nog een aardige gevonden betreffende een 8800GTS .
pricewatch: MSI NX8800GTS-T2D512E-OC
Vandaag staat Azerty op nummer 1 met eur 166,60 en de eerstevolgende is eur 209,33
Ga je echter bij Azerty kijken om te bestellen blijkt het ineens om een demo model te gaan zonder doos en accesoires.
Kijk je vervolgens bij de grafische kaarten en zoekt naar de 8800GTS dan komt dezelfde kaart ineens ook tevoorschijn zonder de mededeling dat het om een demo gaat met een prijs van eur 196,35
Dit is overigens de tweede keer dat ik iets dergelijks zie gebeuren bij Azerty, ik meen dat het vorige week was toen een 20 of 22inch Samsung zeer scherp geprijsd was maar op de website ging het ineens om een model met een defecte pixel.
Ook toen was hetzelfde model weer te vinden tegen een hogere prijs op de website.

Ben druk bezig met prijzen zoeken voor twee nieuwe pc's, kom al sinds 2005 bij Azerty maar krijg hier wel een vieze smaak van in m'n mond :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

ninjazx9r98 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 14:04:
Zojuist nog een aardige gevonden betreffende een 8800GTS .
pricewatch: MSI NX8800GTS-T2D512E-OC
Vandaag staat Azerty op nummer 1 met eur 166,60 en de eerstevolgende is eur 209,33
Ga je echter bij Azerty kijken om te bestellen blijkt het ineens om een demo model te gaan zonder doos en accesoires.
Kijk je vervolgens bij de grafische kaarten en zoekt naar de 8800GTS dan komt dezelfde kaart ineens ook tevoorschijn zonder de mededeling dat het om een demo gaat met een prijs van eur 196,35
Dit is overigens de tweede keer dat ik iets dergelijks zie gebeuren bij Azerty, ik meen dat het vorige week was toen een 20 of 22inch Samsung zeer scherp geprijsd was maar op de website ging het ineens om een model met een defecte pixel.
Ook toen was hetzelfde model weer te vinden tegen een hogere prijs op de website.
Daar is een knopje voor: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/r/ae.gif

Gemeld :)

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 21-05-2008 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke ik op ciao ook grappig vind is de zogenaamde ministerie medewerker... 120 laserprinters? Klinkt mij alsof je dan een openbare aanbesteding moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Welke ik op ciao ook grappig vind is de zogenaamde ministerie medewerker... 120 laserprinters? Klinkt mij alsof je dan een openbare aanbesteding moet doen?
Idd, en die kosten lopen bij hun toch juist zo erg op als je veel produkten bij hun bestelt? Lijkt me dat men bij die zaak beter niks kan bestellen als men meer dan 1 produkt nodig heeft.

Een slecht verzonnen review dat is het.

[ Voor 6% gewijzigd door KneppaH op 20-05-2008 15:00 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:34:
KneppaH schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:29:
[...]

Idd, en die kosten lopen bij hun toch juist zo erg op als je veel produkten bij hun bestelt? Lijkt me dat men bij die zaak beter niks kan bestellen als men meer dan 1 produkt nodig heeft.

Een slecht verzonnen review dat is het.

En dit heeft wat met het onderwerp te maken?
Kunnen we weer verder online gaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Longbeard schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:08:
En dit heeft wat met het onderwerp te maken?
Kunnen we weer verder online gaan? :)
offtopic:
We zijn al online. Het woord dat je zoekt is on-topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Longbeard, ik probeerde alleen maar een overduidelijk verzonnen review onder de aandacht te brengen...

Om daarmee de betrouwbaarheid aan te tonen, maar eerlijk toegegeven heb ik dat niet helemaal goed overgebracht. Daarvoor mij excuses...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Longbeard schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:28:
kan er wel verteld worden WAT voor aanpassingen er komen? Enkel totaalprijs met alle bijkomende kosten, of de mogelijkheid om een winkel uberhaupt te weren van de zoekresultaten?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

kmf schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:00:
[...]

kan er wel verteld worden WAT voor aanpassingen er komen? Enkel totaalprijs met alle bijkomende kosten, of de mogelijkheid om een winkel uberhaupt te weren van de zoekresultaten?
Voorlopig zijn we aan het uitzoeken hoe we de prijs en kosten het beste kunnen weergeven. Een filter op de zoekresultaten zullen we niet invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Longbeard schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:29:
[...]

Voorlopig zijn we aan het uitzoeken hoe we de prijs en kosten het beste kunnen weergeven. Een filter op de zoekresultaten zullen we niet invoeren.
Waarom niet?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik vraag me af hoe je dit qua prijslijst wil oplossen..

Het lijkt er gewoon op dat 4allclients hun prijzen standaard met 10% omlaag zetten en halen dit weer terug via 'vage' extra kosten. Daarbij dus ook nog extra kosten _per_ product, de pricewatch moet dus rekening houden hoeveel producten er bij hun zou worden besteld. Zoveel aanpassingen voor 1 enkele shop? (minimum orderbedrag kan gewoon worden aangegeven, zijn er dacht ik maar 2-3 die dit hanteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Overigens is vandaag een verbeterpunt live gegaan dat ook hier wat hulp kan bieden. Bij de productlijsten, bijvoorbeeld processors, zie je bij het hoveren over de prijs van een product wat de (max) 3 goedkoopste aanbieders voor prijs, kosten en levertijd hanteren.
Dat scheelt je in ieder geval doorklikken en wachten tot de vervolgpagina geladen is als je enkel niet de laagste prijs vertrouwd. Zo dus:

Afbeeldingslocatie: http://achelois.tweakers.net/~acm/pics/pricepreview.png

[ Voor 8% gewijzigd door ACM op 23-05-2008 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 10-09 22:33

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Heel slick. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Goed bezig Herman ACM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Goh, en wie staat er ironisch bovenaan? :')

Ironie kan hoger, direct link van die prijs:
Onze prijs:
€ 31.74

(ja ik heb een prijswijziging zojuist al gedaan).

Dan natuurlijk nog even het mooiste voorbeeld:

Totale waarde: € 26.67
Verzendkosten: € 8.38
Transactie- en administratiekosten: € 3.88 (<< daar issie weer! :D)
Totaal exclusief BTW: € 38.93
BTW: 19% € 38.93 € 7.40
Transportverzekering: 0.98% (Met een minimum van 1.67 EUR) € 1.67 (oh, waarom?)
Totaalbedrag: € 48.00

Hoppa, zelfs 5 euro duurder dan de vermelde prijs+kosten.

[ Voor 86% gewijzigd door SinergyX op 24-05-2008 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

SinergyX schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 00:27:

Tja -> PcDealer in "Misbruik Pricewatch"
Is dat een verplichte keuze?

Ik heb PcDealer in "Misbruik Pricewatch" al vele malen gemeld, maar de link naar het verkeerde/demo product is er nog steeds.

[ Voor 26% gewijzigd door PcDealer op 24-05-2008 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

SinergyX schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 00:27:
Goh, en wie staat er ironisch bovenaan? :')
Daar is die pop-up juist voor, om snel te kunnen bekijken of je bij de bovenste shops zou willen bestellen en of die prijs wel klopt. Veel meer dan dat kunnen we niet zomaar doen, hoewel we natuurlijk wel kijken of er nog meer mogelijk is, zonder een heel vreemde weergave van de prijslijsten te veroorzaken.
Totale waarde: € 26.67
Verzendkosten: € 8.38
Transactie- en administratiekosten: € 3.88 (<< daar issie weer! :D)
Totaal exclusief BTW: € 38.93
BTW: 19% € 38.93 € 7.40
Totaalbedrag: € 48.00

Hoppa, zelfs 5 euro duurder dan de vermelde prijs+kosten.
Onze prijs+kosten is 31,74 + 13,85 = 45,59. Dus 2,41 verschil, ik begrijp niet hoe jij aan 5 euro komt?

Is die transportverzekering over het totale orderbedrag, of over de totale waarde?
Onze rekenschema's kunnen niet overweg met een 'zoveel procent, maar dat minimaal'-regel. Dus dat veroorzaakt al 1,30 aan verschil en als het over de totale order zou zijn, dan is het verschil natuurlijk nog iets groter (bij bedragen die boven de 170 uitkomen dan). Die andere 1,11 zit blijkbaar in de vaste kosten, dus die regels moeten (weer) wat verhoogt worden blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
_/-\o_ Erg handig en mooi gedaan imho.

Ook makkelijk om even snel de levertijd te checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik had dit topic nog niet gezien, maar was het ook tegen gekomen bij een andere shop in de pricewatch. En de bijbehorende link naar mijn review. Er zijn dus meer shops die zich er mee bezig houden dan alleen all4clients.com. Maar niet alleen kwa prijzen. Zercom doet ook standaard alle aangegeven levertijden + 1 werkdag. Je krijgt een mooi overzichtje met mooie levertijden en onderaan staat dat alles + 1 werkdag is. Hierdoor vallen ze net in een snellere categorie in de pricewatch kwa leveringen. In mijn ogen van hetzelfde.

Overigens staan er in die mooie popup (plan: Snel prijzen previewen met prijspopups) alleen de vaste verzendkosten per pakket, niet de variabele kosten die er daarnaast per product bijkomen. Juist ook dáár zijn wij allen heel benieuwd naar.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat van die levertijden is mij overigens onbekend. Die '+1 werkdag' is ook niet te zien in het normale informatiescherm maar pas bij het besteloverzicht. Weer iets nieuws dus. :X

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Wat ik bij Zercom overigens ook merkwaardig vind, weet niet in welk kopje ik dat moet plaatsen; als je een bestelling plaatst, moeten ze hem eerst met de hand oid controleren of dat alles nog te bestellen is en met welke levertijden. Als de bestelling akkoord is dan krijg je hiervan bericht, incl betaal gegevens.

In theorie als je na sluitingstijd een bestelling doet, krijg je de volgende ochtend pas een mailtje dat je het geld kan overmaken. Op je werk mag je niet internetten, dus 's avonds heb je de mogelijkheid om het geld pas over te maken. Gelukkig kan dit wel middels iDeal en verwerken ze die iDeal betaling vrijwel direct. Maar dit kost wederom extra tijd die niet is opgenomen bij die aangegeven levertijd. Na het ontvangen van de betaling doen ze pas de bestelling bij hun leverancier/groothandel als het product niet op voorraad is.

Voor mij inmiddels duidelijk dat ze een hoop doen om zo hoog mogelijk in de pricewatch te komen. De verdere afhandeling van de bestelling is over het algemeen wel prima. In ieder geval niet te vergelijken met de ervaringen die ik over all4clients.com gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:49

Wokschotel

Op 6 wielen

Wat gebeurt hier in hemelsnaam???

http://tweakers.net/shopr...-computers-eindhoven.html

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Wat bedoel je precies? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Denk dat hij die grote banner van hun bedoeld.
ACM schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 08:47:
Onze prijs+kosten is 31,74 + 13,85 = 45,59. Dus 2,41 verschil, ik begrijp niet hoe jij aan 5 euro komt?
Beetje late reactie, maargoed. Die prijs had ik al aangepast, de pricewatch prijs was lager dan die 31.74 (dacht 29,nogwat). Vandaar ik eronder zette dat ik dat reeds al had aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:13

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Nee dat bedoelde hij niet denk ik. Er stonden 2 korte reviews die uiterst positief waren en 1 heel kort stukje tekst van een van de gebruikers die een review had geplaatst. Al die dingen heb ik verwijderd omdat ze totaal niet voldeden aan de eisen van de Shopreview.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik had al zo'n idee ja. Maar het is handig dat ook te vermelden als je gaat roepen wat er in hemelsnaam gebeurt ;) Nu was het nogal zoeken/gokken; vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb dit eerder vernomen op tweakers.net, maar toen te weinig bewijs (reactie van crew)?
PcDealer in "[ShS] Meldingen - deel 4"
[...]echter stuurt de directeur van zercom dreigende mailtjes naar klanten die ook maar iets negatiefs over zercom in de shopreviews neerzetten.

http://tweakers.net/shopr...hoven.html?Page=1#r_64548

[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 29-05-2008 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net bezig me een beetje te orienteren op MSI-wind, Asus EEE-pc en afgeleiden. Vooral bij de MSI-wind vind ik de misleiding erg grof. Bijna geen enkel van de aangegeven prijzen komt overeen met wat er op de site van de verkoper staat. In de pricewatch is de prijs dus lager. Als dit een maatgever voor de betrouwbaarheid van de pricewatch moet zijn voorspelt dat niet veel goeds voor de rest. Bij de Asus EEE pc kom ik dit ook wel tegen maar niet zo erg als bij de MSI wind.
(prijzen MSI wind veelal onder 400 euro in PW, op de site van verkoper veelal boven 400 euro)

Zou het niet eens tijd worden om een soort "report" knopje te maken waar men bezwaar kan maken over dit soort euvels als prijzen bij beheerders, net zoiets als topic report hier op het forum?Vervolgens nog een statistiekje eraan hangen achter de naam van het bedrijf hoeveel reports zijn toegewezen/afgewezen?

Dit soort statistieken zijn wat mij betreft veel meer waard dan prijzen, ik neem aan dat men liever een deal sluit met een betrouwbaar bedrijf dan met bedrijven die zich met dit soort zaken inlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Die is er al :)

Als je in de laatste kolom bij de prijzen, op de Updatedatum / Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/r/ae.gif-icoontje klikt, kun je daar foute prijzen doorgeven.

edit:
:w

[ Voor 4% gewijzigd door Cloud op 03-06-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Foutieve prijzen kan je gewoon melden via het Pricewatch meldpunt, door op de datum te klikken (update kolom) in de betreffende regel.

Als blijkt dat foutieve prijzen bij een bepaald product en/of shop herhaaldelijk terugkomen krijgen we dat automatisch te zien in het meldpunt en zoeken we uit hoe dat komt en nemen we indien nodig contact op met de shop om verdere herhaling te voorkomen.

Gelieve het dus gewoon even via die weg te melden :)

Edit: :w Cloud

[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 03-06-2008 12:30 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjwel en sorry niet gezien ;) Mischien iets duidelijker maken in de toekomst, heb gezocht naar een knopje, maar dat is niet de plek waar ik verwacht dit te vinden.
Wat dacht je van een zelfde icoontje als op het forum (handje) en naast de prijs? Of een duimpje omhoog in het groen en een duimpje omlaag in het rood analoog met "prijs klopt wel" en "prijs klopt niet"?
In mijn optiek is dat laagdrempeliger (meer reacties) en intuitiever. Vervolgens wat statistiek erop los laten om producten/bedrijven/prijzen die de aandacht willen trekken met dit soort praktijken automatisch de aandacht krijgen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 12:49 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

hmz, de foutieve vermelding die ik al 2x in 3 weken tijd bij dezelfde shop ben tegengekomen bestaat nu in zijn totaliteit niet meer. Goed bezig crew :Y). Thumb up.

Heb ook her en der wat dagstats zitten vergelijken met de daadwerkelijk online staande reviews. Her en der zaten er behoorlijke verschillen in. Duidt dus op stevige moderatie van de crew.

Goed om te zien dat er aardig wat aandacht aan gegeven word!

[ Voor 7% gewijzigd door jules op 03-06-2008 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

jules schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:57:
hmz, de foutieve vermelding die ik al 2x in 3 weken tijd bij dezelfde shop ben tegengekomen bestaat nu in zijn totaliteit niet meer. Goed bezig crew :Y). Thumb up.

[...]

Goed om te zien dat er aardig wat aandacht aan gegeven word!
PcDealer schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 08:46:
[...]

Ik heb PcDealer in "Misbruik Pricewatch" al vele malen gemeld, maar de link naar het verkeerde/demo product is er nog steeds.
@ FPA's. Ik heb deze meerdere malen gemeld en ook die aangever, maar sinds een paar dagen pas verwijderd. Ik ben dus niet zo te spreken over de snelheid/kwaliteit van het meldpunt.

[ Voor 27% gewijzigd door PcDealer op 03-06-2008 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Bij een aantal shops gaat dit alles volgens mij automatisch en krijgt de shop gewoon een mail dat het niet klopt. Je hebt kans dat het vergeten wordt en terug gezet door het systeem en dus moet dan nogmaals gemeld worden. Als het vaker is wordt de koppeling gewoon verwijderd totdat de shop het verbeterd.

(dit alles is dus niet 100% zeker omdat het niet mijn taak is :P )

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Zojuist toevallig bij 2 shops een paar namaak accu's gespot die volgens de pricewatch als originelen geprijst stonden. Daarbij viel me ook op dat je als gebruiker een correcte prijs kon opgeven. Word deze dan meteen doorgevoerd? (en voor diegene die denkt dat je hier misbruik van kan maken... je username word gelogd :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:32

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Alle meldingen worden in een wachtrij gezet en worden verwerkt zodra een admin er naar kijkt. Ik heb net die 2 foute accu's eruit gemikt. Indien het een prijswijziging was zou die nu dus ook doorgevoerd kunnen zijn. Het gaat dus in elk geval niet automatisch, en ja, je username wordt gelogd.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik weet niet of dit er onder valt, maar de verzendkosten van de volgende shop kloppen niet: www.all-mall.nl

In de PW staat 0 euro en op hun site het volgende:

Verzendkosten

All-mall brengt € 10,50 per order administratie en verzendkosten in rekening. Over dit bedrag wordt 19% btw geheven.
Voor het afhalen wordt er € 5,50 per order administratie en verzendkosten in rekening gebracht. Over dit bedrag wordt 19% btw geheven.

Dat betekend dus bij verzenden 10,50+19% = 12,50 en voor ophalen is dat 5,50+19%=6,45

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Wordt volgens mij al naar gekeken :P

En fixed: All Mall prijzen ex btw

[ Voor 49% gewijzigd door Kixtart op 04-06-2008 12:48 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergej
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
waarom voor elk "probleem/minpunt" telkens een oplossing bedenken? ik vind dat zo een shop niet in Pricewatch thuishoort...de Shopreviews mogen wel blijven, wie weet kijkt er later nog iemand naar

Verkeerde prijzen kun je wel doorgeven bij het meldpunt, maar zo blijf je bezig....waarom? Net wat Hertog al zei, niet echt gunstig voor de repuratie van de Pricewatch. Inmiddels is het bij mij een gewoonte geworden om elk prijs die bovenaan staat (vage shops) te controleren door het op de site van de shop te controleren, zo kom ik van alles en nogwat tegen.

Net weer een: pricewatch: MSI K9AGM2-FIH

Door dit soort webshops op Pricewach kijk ik veel minder op PW, meestal ga ik direct naar Gistron of Afuture (om een voorbeeld te noemen)...dan weet je direct waar je aan toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of dit helemaal de juiste plaats is.

Maar is het geen idee om automatisch een melding naar de admin(s) te maken als een (goedkope) prijs enorm afwijkt van de daaropvolgende nummer 2? En desnoods als het bij een bepaald percentage eronder zit de prijs sowieso weigeren. Of iig dat een shop zo'n prijs niet automatisch kan doorvoeren en de shop er 'handmatig' naar moet kijken.

Vorige week ofzo zat ik ook even in de PW, maar je kunt op een gegeven moment wel bezig blijven met het melden van verdachte lage prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 00:59:
Weet niet of dit helemaal de juiste plaats is.

Maar is het geen idee om automatisch een melding naar de admin(s) te maken als een (goedkope) prijs enorm afwijkt van de daaropvolgende nummer 2? En desnoods als het bij een bepaald percentage eronder zit de prijs sowieso weigeren. Of iig dat een shop zo'n prijs niet automatisch kan doorvoeren en de shop er 'handmatig' naar moet kijken.

Vorige week ofzo zat ik ook even in de PW, maar je kunt op een gegeven moment wel bezig blijven met het melden van verdachte lage prijzen.
Dat is een goed idee. Het bestaat overigens al en draait op volle toeren. :)
Sergej schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 00:50:
waarom voor elk "probleem/minpunt" telkens een oplossing bedenken? ik vind dat zo een shop niet in Pricewatch thuishoort...de Shopreviews mogen wel blijven, wie weet kijkt er later nog iemand naar
...
Vergeet niet dat je lijst van winkels daar ook niet completer van wordt. Je wilt in de Pricewatch prijzen vergelijken, dan heb je wel zo vele mogelijk prijzen nodig. Bovendien kunnen we door problemen op te lossen alleen maar vooruitgang boeken, waarom streven naar verbeteren als perfectie niet haalbaar is?

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik vind dat 4AllClients.com uit de pricewatch gehaald moet worden. Ze adverteren ook met prijzen van een paar euro die niet kloppen. Dat is heel erg irritant zeker als je pricewatch notificatie aan hebt staan dan krijg je een mailtje met dat de prijs gezakt is blijkt het weer dat K*** bedrijf te zijn die de prijzen niet goed aangeeft. Hun website is ook een zooitje. Haal het er maar uit

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we iedere winkel uit de PW zouden halen die wel eens de database overhoop hebben gehad, dan was er nu geen PW geweest, want ik kan me geen van de grote spelers herinneren die nog nooit dat soort issues heeft gehad... Laten we de zaken aub wel even los blijven zien.

We staan altijd open voor suggesties tot verbeteren van zaken - [b]suggesties tot verbeteren van zaken[b]. Makkelijk roepen dat X of Y maar verwijderd moet worden lijkt misschien een lekker makkelijke korte-termijnoplossing. Voor de rest, zie eerdere posts waaronder die recht boven de jouwe. (Of moeten we ook alle users gaan verwijderen die het topic niet eerst lezen omdat dat storend is voor andere users... Catch my drift?... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

De huidige problemen zijn ook hier gemeld: 4AllClients.com BV surrealistische prijzen
En daar is duidelijk aangegeven dat er aan gewerkt wordt. Er is contact opgenomen met de shop, om die fouten te laten corrigeren.

Update
Het databestand van 4AllClients is zaterdag al opgeschoond, maar omdat de producten waarvoor de prijzen verkeerd waren verwijderd zijn uit hun bestand worden de prijzen niet gecorrigeerd, maar blijven ze staan tot ze verwijderd worden. Hetzij handmatig, hetzij doordat de Time To Live van 3 dagen verstrijkt. Alle vreemde prijzen die er nu nog in staan zullen dus morgen ofzo vanzelf wel verdwijnen :)

[ Voor 46% gewijzigd door Orion84 op 30-06-2008 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Laatst online: 22:11

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Orion84 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:03:
De huidige problemen zijn ook hier gemeld: 4AllClients.com BV surrealistische prijzen
En daar is duidelijk aangegeven dat er aan gewerkt wordt. Er is contact opgenomen met de shop, om die fouten te laten corrigeren.

Update
Het databestand van 4AllClients is zaterdag al opgeschoond, maar omdat de producten waarvoor de prijzen verkeerd waren verwijderd zijn uit hun bestand worden de prijzen niet gecorrigeerd, maar blijven ze staan tot ze verwijderd worden. Hetzij handmatig, hetzij doordat de Time To Live van 3 dagen verstrijkt. Alle vreemde prijzen die er nu nog in staan zullen dus morgen ofzo vanzelf wel verdwijnen :)
Wordt dit ook beschouwd als soort van 'laatste kans' voor 4AllClients?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Als het niet mogelijk is om een shop te laten verwijderen uit de Pricewatch (commercieel gezien ook wel te begrijpen), is het dan niet een idee om met een soort favorieten systeem te gaan werken. Dat je shops kan aan-/uitvinken in het prijzenoverzicht. En om nu niet helemaal een shop meteen tot in de eeuwigheid te laten blokkeren; dat de shop wel weer te voorschijn komt bij een x percentage verbetering in de reviews.

Zo heb je als product zoeker een veel beter overzicht, daarnaast kan er vanuit t.net een favorieten systeem aan vast gekoppeld worden...

Ik bedenk me net, in theorie zou het volgens mij ook mogelijk moeten zijn om greasemonkey script te bakken en in alleen de product overzichten bepaalde shops op verbergen te zetten.

Eventueel kan je ook een systeem bakken dat aan de hand van de waardering van shopreviews filtert, net zoals de frontpage reacties gemoddereerd kunnen worden. Het probleem hiervan echter is, dat shops standaard al door een x aantal users niet meer gezien word, wat commercieel gezien niet handig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Een tijdje geleden in de problemen gekomen door Max ICT:

Ik zocht een originele toner voor mij printer, dus in de Pricewatch gekeken waar de toners gemiddeld 55 euro waren met 7 euro verzendkosten. Bij Max ICT was de toner het voordeligst, namelijk 35 euro, maar wel 15 euro verzendkosten. Toch dacht ik onlangs de hoge verzendkosten 13 euro te besparen, nou niet dus...

De door mij bestelde toner was ruim voorradig op de website en stond in de Pricewatch bij de originele toners. Op de pagina waar ik de toner in het "wagentje" heb geplempt, stond "fabrikant: Brother", gelijk besteld en betaald.

Na een week nog geen toner, telkens moeten bellen, ook steeds onvriendelijk afgesnauwd via de telefoon. Keer op keer een ander excuus waarom de toner nog niet bezorgd was. Daarop een Shopreview aangemaakt, waarna ik werd gebeld, ze hadden het kennelijk gelezen. Het verhaal kreeg een vreemde wending, want ik had volgens hen een imitatietoner besteld van Pelikan, ik keek weer op de website en nu stond de toner onder imitatietoners, maar wel nogsteeds als originele toner in de Pricewatch en met Brother als fabrikant...

Ze konden het om goed te maken wel de originele sturen (na bijna 3 weken), maar moest dan wel mijn Shopreview aanpassen. Heb nu achteraf gezien spijt dat ik daarop ben ingegaan, want het is gewoon pure chantage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is precies de reden dat wij Reviews willen na afronding van de ervaring; daarmee voorkom je beinvloeding op deze wijze. Ook andersom overigens, want waar jij tot je verbazing gecontacteerd bent na de ShR, zijn er ook mensen die bewust proberen een breekijzer op te nemen - met alle gevolgen voor de betrouwbaarheid van de ShR van dien.

Overigens is er hier bij 4allclients ook sprake van dat de time-to-live van producten die niet ververst zijn ervoor zorgt dat ze in de PW blijven hangen, ook al heeft de winkel ze niet meer in de database staan. (Heeft zo zijn redenen, niet iedere winkel heeft een geautomatiseerd systeem). Dat is dus meer een zaak aan onze zijde, en ik denk dat we daar ook naar moeten kijken.

- Maar, wederom een mooi voorbeeld waarbij geroepen wordt dat de winkel eruit moet, op basis van geen informatie. Conclusies worden op lucht getrokken en de heksen zijn al verbrand voor er duidelijkheid is wat er eigenlijk aan de hand is. Ik heb de ijdele hoop dat mensen nu eens wat meer gaan nadenken voor met de vinger te gaan wijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 06:05:

Ze konden het om goed te maken wel de originele sturen (na bijna 3 weken), maar moest dan wel mijn Shopreview aanpassen. Heb nu achteraf gezien spijt dat ik daarop ben ingegaan, want het is gewoon pure chantage.
Dat heb je natuurlijk erna wel weer aangepast?
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 07:57:

- Maar, wederom een mooi voorbeeld waarbij geroepen wordt dat de winkel eruit moet, op basis van geen informatie. Conclusies worden op lucht getrokken en de heksen zijn al verbrand voor er duidelijkheid is wat er eigenlijk aan de hand is. Ik heb de ijdele hoop dat mensen nu eens wat meer gaan nadenken voor met de vinger te gaan wijzen...
Over vingerwijzen gesproken. Hoe staat het met jullie dialoog met 4allclients en Zercom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De status daarvan is dat we volgens mij nog steeds geen verantwoording aan jou schuldig zijn; als er nieuws is is er nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:29:
De status daarvan is dat we volgens mij nog steeds geen verantwoording aan jou schuldig zijn; als er nieuws is is er nieuws.
Nou nou, op de teentjes getrapt? Jullie hebben het (al dan niet onder druk van vele klagende users) zelf op tafel gelegd. Er is reeds enige tijd verstreken en nu mag ik er niet naar vragen?

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.