Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik erger me, waarschijnlijk net als vele andere Tweakers, de laatste tijd behoorlijk aan aan het 'gedrag' van 4allclients.com in de pricewatch. Minimaal 7 van de 10 keer als ik op zoek ben naar een product en ik het erg goedkoop tegen kom denk ik 'zo, das best goedkoop'. Vervolgens kijk ik en dan blijkt het weer eens 4alllcients.com te zijn die 20/30/40 euro onder de rest van de shops zit.

Allemaal natuurlijk leuk en aardig, waren het niet dat ze je weer terugpakken met met allerlei andere kosten. (zie hiervoor o.a. de shoprevies op Tweakers, maar ook via google is er een hoop te vinden).
Dit vind ik eigenlijk gewoon een vorm van oplichterij, en ik hoop eigenlijk dat Tweakers.net zijn users hiervoor wilt behoeden door deze shop uit de pricewatch te halen. Ik ben niet de enige die dit wilt, ik heb het al vaker gelezen hier en daar. Het schijnt echter maar niet te gebeuren.

Ondanks dat ik haast wel beter weet hoop ik dat dit topic niet meteen dicht gaat en dat er eens naar dit probleem gekeken wordt.

Mocht iemand het tegendeel willen beweren, dan wil ik hier gerust over in discussie gaan. Maar kijk voordat je begint eerst even naar mijn meest recente ergernis in de pricewatch.

(Voor als het weer veranderd:
Spinpoint F1 1TB
4AllClients.com ¤ 97,39
Central Point Europe B.V. ¤ 134,59)
is Engelandvaarder!

Is er al niet eerder een topic geweest over onrealistische verzendkosten en de PW? Je kunt dan een 100 euro product aanbieden voor 50 euro + 50 euro verzendkosten, waardoor het goedkoop lijkt en er toch mensen intrappen. Misschien de regels wat aanscherpen zoals bij vliegtuigmaatschappijen, dat alle extra kosten zoals verzendkosten, administratiekosten etc getoond moeten worden bij de prijzen?

Valt toch wel mee met onverwachte kosten, zo te zien een tientje verzendkosten, of mis ik iets?

Nederlands is makkelijker als je denkt!

Reg. datum: 30 oktober 2001

ik geef je weinig kans, 4allclients heeft aardig wat prijzen vermeld op de site plus maakt gebruik van direct links (dus betaald in feite meer aan t.net)

zulke trieste praktijken kom je helaas bij meer webshops tegen, zoals bij progress en complus. die rekenen ook administratiekosten ook al haal je het zelf op

3210 - s35 - s55 - t610 - t630 - s700i - q s100 - k750i - w900i - q s200 - q 9100 - SDA2 - W810i - 8800 - x820 - e65 - k810i - d840

quote:
gambieter schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:20:
Is er al niet eerder een topic geweest over onrealistische verzendkosten en de PW? Je kunt dan een 100 euro product aanbieden voor 50 euro + 50 euro verzendkosten, waardoor het goedkoop lijkt en er toch mensen intrappen. Misschien de regels wat aanscherpen zoals bij vliegtuigmaatschappijen, dat alle extra kosten zoals verzendkosten, administratiekosten etc getoond moeten worden bij de prijzen?
Dit is inderdaad misschien wel een idee, hoewel het misschien wel erg veel werk is om dit er in te scripten.

@ SeatRider
Jah 10 euro verzendkosten, tot de allerlaatste orderbevestiging pagina. Dan komen er ineens een zooitje kosten bij. Zie dit voorbeeld uit de shopreviews:
Totale waarde: ¤ 67.76
Verzendkosten: ¤ 10.90
Transactie- en administratiekosten: ¤ 3.88
Totaal exclusief BTW: ¤ 82.54
BTW: 19% ¤ 82.54 ¤ 15.68
Transportverzekering: 0.98%
(Met een minimum van 1.67 EUR) ¤ 1.67.
Totaalbedrag: ¤ 99.89

Vooral omdat je dit pas op het laatste moment te zien krijgt wil je hier nog wel eens overheen kijken.

Edit: @ SYQ:
Ik heb jet inderdaad wel eens vaker gezien, maar nog nooit zo extreem als bij deze shop. Jammer dat Tweakers.net meewerkt met dit soort praktijken. (als dat tenminste zo is, weet ik ook het fijne niet van).

Deismyna wijzigde dit bericht 14-04-2008 19:30 (13%)

Bite my shiny metal ass!
Reg. datum: 25 februari 2001

Die F11TB lijkt me een slecht voorbeeld? Als ik de hele bestelprocedure doorlop voor 1 schijf, kom ik op een totaalbedrag van 113,65 euro. Dat is inderdaad wel met extra kosten (3,80 administratie ex. btw en 1,67 transportverzekering).

Da's ruim goedkoper nog dan de rest.

Plaatje: http://bram.name/~brama/pics/4all.png

brama wijzigde dit bericht 14-04-2008 19:31 (11%)

Brama is lid van het Front Auto Check Image. Front Auto Check Image is onderdeel van de 'verbeter GoT, begin met het CMS!' stichting.

quote:
brama schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:29:
Die F11TB lijkt me een slecht voorbeeld? Als ik de hele bestelprocedure doorlop voor 1 schijf, kom ik op een totaalbedrag van 113,65 euro. Dat is inderdaad wel met extra kosten (3,80 administratie ex. btw en 1,67 transportverzekering).

de berekening van de verzendkosten een duidelijk verhaal toch!?!?!?! Veel woorden en geen berekening te zien!

Hoe worden mijn verzendkosten bepaald?
Wij werken elke dag hard om u de laagst mogelijke verzendkosten te bieden.
De verzendkosten voor de meeste producten zijn gebaseerd op de afmeting en het gewicht van het product, de verzendmethode en het afleveringsadres. Wij berekenen de verwachte verzendkosten aan de hand van onze laagste prijs verzendmethode en nemen aan dat alle producten in uw winkelwagen naar één adres gaan. Als u een andere verzendmethode of meerdere adressen selecteert, kunnen de werkelijk verzendkosten hoger zijn. U zult de werkelijke verzendkosten tijdens het afrekenen zien.

Chaos is a higher form of arranging

Dit volgende plaatje is overigens wel erg dodgy:

http://4allclients.nl/images/veri.jpg

officieel moeten dat verisign ding een link zijn.. vind 't maar een dodgy bedrijf

VeriSign geeft ook aan dat deze website niet verifieerbaar is..

simon wijzigde dit bericht 14-04-2008 19:37 (15%)

Reg. datum: 01 februari 2006

Ze berekenen inderdaad verzendkosten op dezelfde misleidende manier als Salland en nogal wat andere webshops. Wat ze doen is alle producten exclusief BTW bij elkaar optellen, dan de verzendkosten (7,55, dat is al inclusief BTW) en daarover wordt dan opnieuw BTW berekend waardoor je onzichtbaar 9 euro verzendkosten betaalt. Hetzelfde doen ze met de transactiekosten die uitkomen op 4,69 en daar tellen ze ook nog eens 1,67 'transportverzekering' bij op. Uiteindelijk betaal je dus meer dan 15 euro kosten, dat is natuurlijk belachelijk veel maar in de pricewatch staat duidelijk dat je 14.50 verzendkosten moet betalen. Het slaat natuurlijk nergens op, maar het is niet misleidend en dus zal het niet zo snel verwijderd worden.

Edit: Inderdaad nogal een dodgy bedrijf met hun nep-Verisign en hun legendarische slogan "4AllClients.com®, Saving people money so they can live better lives™". Inclusief Amerikaans trademark-teken :N.

Groever wijzigde dit bericht 14-04-2008 19:39 (12%)

Bite my shiny metal ass!
Reg. datum: 25 februari 2001

De vraag is of het misleidend is indien andere shops het *niet* doen en zij wel. Daar is toch geen stricte regelgeving voor?

Verder zegt de pricewatch faq:
quote:
In de Pricewatch wordt daarbij uiteraard rekening gehouden met de verzendmethode, betaalmethode (standaard: vooruitbetalen) en de prijs van het product. In het winkelmandje wordt bovendien rekening gehouden met het totaal aantal producten en totaalprijs. Rekening houden met het gewicht van een product is helaas technisch nog niet mogelijk.

En alhoewel de getoonde kosten nu per individueel product worden berekend, waardoor de getoonde indicatie een stuk nauwkeuriger is dan voorheen, kan het altijd voorkomen dat de daadwerkelijke kosten hoger of lager uitvallen.
M.a.w. het voldoet wel aan de pricewatch eisen zo te zien.

@Beneden

Dat adres is fake, en die naam ook. Duh. :P

brama wijzigde dit bericht 14-04-2008 19:40 (3%)

Brama is lid van het Front Auto Check Image. Front Auto Check Image is onderdeel van de 'verbeter GoT, begin met het CMS!' stichting.

[quote]brama schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:29:

Plaatje
[/quote]
Vind je het echt nodig je naam en adres openbaar te maken?

Oke dan :P

HuT HuT HuT all the way!!!!

Er interessant topic. Feit is dat men de pricewatch kan bedotten, maar dat filtert zich vanzelf onder de tweakers er wel uit, zoals te zien is in dit topic. Ik koop dus niks bij die tent. Das de 'kracht' die we hebben. Aan de andere kant hebben de (betaalde) hoge heren van GoT ook de 'kracht' (lees macht) om dit topic meteen dicht te gooien want het kan schadelijk zijn voor de klant.
Ben erg benieuwd hoe dit afloopt...

maniacshouse wijzigde dit bericht 14-04-2008 19:41 (4%)

Grappig dat hun kvk info niet helemaal klopt ;) (in de kvk staan ze met .com, welke niet eens werkt)

2de detail in het email dat ze sturen: Welkom bij 4AllClients.com!

SinergyX wijzigde dit bericht 14-04-2008 19:46 (25%)

This is 10% luck, 20% skill, 15% concentrated power of will, 5% pleasure, 50% pain, And 100% reason to remember the name..

quote:
Groever schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:37:
Ze berekenen inderdaad verzendkosten op dezelfde misleidende manier als Salland en nogal wat andere webshops. Wat ze doen is alle producten exclusief BTW bij elkaar optellen, dan de verzendkosten (7,55, dat is al inclusief BTW) en daarover wordt dan opnieuw BTW berekend waardoor je onzichtbaar 9 euro verzendkosten betaalt. Hetzelfde doen ze met de transactiekosten die uitkomen op 4,69 en daar tellen ze ook nog eens 1,67 'transportverzekering' bij op. Uiteindelijk betaal je dus meer dan 15 euro kosten, dat is natuurlijk belachelijk veel maar in de pricewatch staat duidelijk dat je 14.50 verzendkosten moet betalen. Het slaat natuurlijk nergens op, maar het is niet misleidend en dus zal het niet zo snel verwijderd worden.
In het geval van de Spinpoint valt dat op dit moment nog wel mee ja. Maar enkele weken geleden was dat wel anders. Zie Spinpoint forum (Dit gaat voor de duidelijk ook over 4allclients)
quote:
maniacshouse schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:40:
Er interessant topic. Feit is dat men de pricewatch kan bedotten, maar dat filtert zich vanzelf onder de tweakers er wel uit, zoals te zien is in dit topic. Ik koop dus niks bij die tent. Das de 'kracht' die we hebben. Aan de andere kant hebben de (betaalde) hoge heren van GoT ook de 'kracht' (lees macht) om dit topic meteen dicht te gooien want het kan schadelijk zijn voor de klant.
Ben erg benieuwd hoe dit afloopt...
Het is er inderdaad wel uit te filteren, maar het blijft toch altijd een teleurstelling als je iets goedkoop tegenkomt en het blijkt 1 van dit soort shops te zijn. Voor de rest heb je waarschijnlijk wel gelijk.

Deismyna wijzigde dit bericht 14-04-2008 19:46 (25%)

quote:
SinergyX schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:40:
Grappig dat hun kvk info niet helemaal klopt ;) (in de kvk staan ze met .com, welke niet eens werkt)
Checkt tweakers.net niet hun gegevens voordat ze een winkel in de pricewatch opnemen?

Ik heb er voor de grap eens 10 hdd's in gestopt,
nu komt er al 50euro!! aan extra kosten bij 8)7 8)7

Klik

CrashOverDrive wijzigde dit bericht 14-04-2008 20:12 (5%)

One Lemming to rule them all!

Misschien zou het een idee zijn om van verzendkosten, portokosten te maken zodat hier 'alle' kosten bij in kunnen worden gesloten. Of misschien een (i)-linkje/tooltip met informatie over de extra kosten.

And remember, Respect is Everything !

quote:
Alex3305 schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:56:
Misschien zou het een idee zijn om van verzendkosten, portokosten te maken zodat hier 'alle' kosten bij in kunnen worden gesloten. Of misschien een (i)-linkje/tooltip met informatie over de extra kosten.
Komt er dan geen nieuwe manier om ons te bedotten tot en met het laatste moment waarop we akkoord moeten drukken zoals een verplichte donering of zo ?

bitjesmaker wijzigde dit bericht 14-04-2008 20:00 (4%)

Ik heb nog maar eens een bestelling gemaakt,
om goed te demonstreren waar het fout gaat, nu zal niemand 100 sata kabels bestellen, maar 300euro handelingskosten/verzendkosten gaat iets tever :P

Klik voor de grote versie :)
http://xs226.xs.to/xs226/08161/4allclients2_thumb692.jpg

CrashOverDrive wijzigde dit bericht 14-04-2008 20:06 (23%)

One Lemming to rule them all!

quote:
bitjesmaker schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:59:
[...]

Komt er dan geen nieuwe manier om ons te bedotten tot en met het laatste moment waarop we akkoord moeten drukken zoals een verplichte donering of zo ?
Ja en moeilijk doen is ook een vak 8)7 :(

And remember, Respect is Everything !

Reg. datum: 01 februari 2006

Het lijkt mij gezien de opkomst van bedrijven met dit soort verzendkosten ook wel een goed idee om portokosten/extra kosten in plaats van verzendkosten te nemen. Deze zouden dan moeten bestaan uit het verschil tussen een product inclusief btw en wat je uiteindelijk moet overschrijven, inclusief de verplichte donatie uit het voorbeeld dus :).
Zillion Lives!

quote:
bitjesmaker schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:44:
[...]

Checkt tweakers.net niet hun gegevens voordat ze een winkel in de pricewatch opnemen?
Tuurlijk wel, je moet kvk nummer en alles opgeven voor een PWM account. Als je bedoeld of dat t.net screent op 'discutabele praktijken'.... nope...
quote:
Alex3305 schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:46:
[...]

Ja en moeilijk doen is ook een vak 8)7 :(
Bwhehehe, ik bedoel alleen of dit wel zinvol is? Over 2 maanden hebben we weer een topic omdat een ander winkel weer slim (nou ja) loopt te doen?

quote:
dominator schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:08:
[...]

Tuurlijk wel, je moet kvk nummer en alles opgeven voor een PWM account. Als je bedoeld of dat t.net screent op 'discutabele praktijken'.... nope...
Iemand hier schreef net dat de kvkdingen niet klopten...?

Zillion Lives!

Hmmm, you're right. Ja ik weet ook niet hoeveel waarde de crew geeft aan exact kloppende kvk gegevens.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws