Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Hattrick (Online Voetbal Management) topic deel 62

Pagina: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 last

Nieuw Topic
Next
Reg. datum: 29 december 2001

De rente is ook ooit verlaagd naar een niveau waar niet veel teams op zitten te wachten. Met 60miljoen heb je 20k aan rente per week en je kan zowiezo nooit meer dan 25k aan rente ontvangen.

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
Tweak-City

Reg. datum: 25 september 2000

dr wordt nog steeds gebruik van gemaakt, dus hoe weinig het ook is, maakt net zo heel veel uit, bepaalde teams zullen gewoonweg graag die extra inkomsten hebben...
ook voor 10.000 gegarandeerde winst met bv daytrading investeren teams graag een paaar centjes; hooguit is dan het negatieve effect op de teamgeest van trading een effectievere 'stop'

overigens is dat recentelijk ook gerealiseerd en via de nieuw 'fan-opzet' heeft een hoog spaarconto ook een negatief effect op de supporterverwachtingen en viavia je toeschouwerinkomsten... cijfers daarover ontbreken volgens mij nog maar het kan best zijn dat bv ruim 60 miljoen op je spaarconto hebbeen contra-productief kan worden als het je ook meer dan 46.400 bij een thuiswedstrijd doet inleveren door een slechtere fanstemming, bij hogere teams best wel mogelijk imho maar lastig meetbaar.

1 2 3 4 5 7 6 8 9 | Du musst daraus ein stdWrap mit prepend innerWrap.cObject COA +append machen die Parent id bekommst Du mit leveluid:-1 Dann sollte es klappen.

Reg. datum: 09 december 2001

Nou ik heb wat economen aangenomen. 30 miljoen en wat kleingeld op de spaarrekening. Kosten 5 ecnomen is 5x1800 = 9000 euro p/w en inkomsten 25.000 p/w.

Reg. datum: 25 september 2000

quote:
Loona35 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 09:44:
Nou ik heb wat economen aangenomen. 30 miljoen en wat kleingeld op de spaarrekening. Kosten 5 ecnomen is 5x1800 = 9000 euro p/w en inkomsten 25.000 p/w.
je winst is dan 16000... op seizoenbasis 256.000
dat is een rendement van 0.85% (op jaarbasis).

niet echt een heel overtuigende investering en hooguit een alternatief 'bij gebrek aan beter' (als hattrick wat wil doen aan het meer competitief en flexibel maken van de economie zouden ze bv kunnen beginnen bij het mogelijk maken van geld uitlenen door spelers onderling, waarbij de rente tussen de 5% op jaarbasis tot zo'n 25% vastgesteld kan worden tussen spelers.
Waarbij er een gedeelte commissie altijd afgaat, de lener betaald meer terug dan de financier terugkrijgt, de rest kan evt in een fonds gaan dat de financiers deels bij faillisementen/opgaves hun leningen gedeeltelijk terugbetaald, alhoewel dat altijd een zeker spelrisico zou moeten blijven)
Dat geeft een sterker spelelement en versterkt de rol die federaties en subcommunities kunnen spelen ...
overigens, bij dat idee past ook het belangrijke gegeven dat het uitlenen niet zomaar door de financiers eenzijdig 'gecancelled' kan worden en hij opeens zn miljoenen terug kan vorderen als hij deze 'uitgeleend' heeft: op die manier is lenen daadwerkelijk het scheppen van hogere weekinkomsten, maar is er geen 'potje' meer mogelijk dat op korte termijn eventjes 'geleegd' kan worden 'voor-de-dorst', zoals nu ... in combinatie met een negatiever effect van het daadwerkelijk 'oppotten' van geldvoorraden, dwing je dan af dat speler minder direkt beschikbaar 'handgeld' bijhouden, maar wel hun financieen financieel gezond moeten houden om hogerop te komen.
Het wordt dan onmogelijk om peens op korte termijn een 'topteam' bijeen te kopen warvan de salariskosten eigenlijk boven je normale weekbudget ligt

de rol die economen spelen is nu al compleet nutteloos, zeker na de loonupdate (20% lonstijging voor personeel) is een econoom aannemen bij roodstaan vrijwel nooit zinnig (pas als je meerdere weken lang meer dan 300.000 rood blijft staan zou je minder rente betalen dan je aan loonkosten kwijtbent, dat is echter een enorm risico aangaan en dan zit je tevens wel erg vlak aan de faillisementsgrens)

bij hoge bedragen is het nu enkel gunstig voor de superspaarders en is het juist vrijwel nutteloos voor 'gewone' spelers die toevallig een keertje wat spaartegoed overhebben en daarover eventjes wat rente willen pikken... het is nu hooguit een steun voor de zare geld-oppotters die later dat willen gebruiken in een poging door overspenderen de top te bereiken (een ontwikkeling die ikzelf niet positief vind, alhoewel het waarschijnlijk de enige manier is daadwerkelijk boven bv liga IV en III uit te komen)

RM-rf wijzigde dit bericht 13-07-2008 12:15 (17%)

1 2 3 4 5 7 6 8 9 | Du musst daraus ein stdWrap mit prepend innerWrap.cObject COA +append machen die Parent id bekommst Du mit leveluid:-1 Dann sollte es klappen.

SandstorM [148839]
Reg. datum: 11 mei 2003

quote:
Damien2004 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:25:
[...]

Kunnen we deze link ook in de OP krijgen?
Jazeker.
quote:
DSanka schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:36:
[...]

Dan deze ook nog maar eens posten, want vind die ook wel een plaats verdienen in de OP.

http://hagonline.org
Ook gedaan.

Hattrick: playing V.42
PSN: Sandyman

Reg. datum: 09 december 2001

quote:
RM-rf schreef op zondag 13 juli 2008 @ 12:04:
[...]

je winst is dan 16000... op seizoenbasis 256.000
dat is een rendement van 0.85% (op jaarbasis).

niet echt een heel overtuigende investering en hooguit een alternatief 'bij gebrek aan beter' (als hattrick wat wil doen aan het meer competitief en flexibel maken van de economie zouden ze bv kunnen beginnen bij het mogelijk maken van geld uitlenen door spelers onderling, waarbij de rente tussen de 5% op jaarbasis tot zo'n 25% vastgesteld kan worden tussen spelers.
Waarbij er een gedeelte commissie altijd afgaat, de lener betaald meer terug dan de financier terugkrijgt, de rest kan evt in een fonds gaan dat de financiers deels bij faillisementen/opgaves hun leningen gedeeltelijk terugbetaald, alhoewel dat altijd een zeker spelrisico zou moeten blijven)
Dat geeft een sterker spelelement en versterkt de rol die federaties en subcommunities kunnen spelen ...
overigens, bij dat idee past ook het belangrijke gegeven dat het uitlenen niet zomaar door de financiers eenzijdig 'gecancelled' kan worden en hij opeens zn miljoenen terug kan vorderen als hij deze 'uitgeleend' heeft: op die manier is lenen daadwerkelijk het scheppen van hogere weekinkomsten, maar is er geen 'potje' meer mogelijk dat op korte termijn eventjes 'geleegd' kan worden 'voor-de-dorst', zoals nu ... in combinatie met een negatiever effect van het daadwerkelijk 'oppotten' van geldvoorraden, dwing je dan af dat speler minder direkt beschikbaar 'handgeld' bijhouden, maar wel hun financieen financieel gezond moeten houden om hogerop te komen.
Het wordt dan onmogelijk om peens op korte termijn een 'topteam' bijeen te kopen warvan de salariskosten eigenlijk boven je normale weekbudget ligt

de rol die economen spelen is nu al compleet nutteloos, zeker na de loonupdate (20% lonstijging voor personeel) is een econoom aannemen bij roodstaan vrijwel nooit zinnig (pas als je meerdere weken lang meer dan 300.000 rood blijft staan zou je minder rente betalen dan je aan loonkosten kwijtbent, dat is echter een enorm risico aangaan en dan zit je tevens wel erg vlak aan de faillisementsgrens)

bij hoge bedragen is het nu enkel gunstig voor de superspaarders en is het juist vrijwel nutteloos voor 'gewone' spelers die toevallig een keertje wat spaartegoed overhebben en daarover eventjes wat rente willen pikken... het is nu hooguit een steun voor de zare geld-oppotters die later dat willen gebruiken in een poging door overspenderen de top te bereiken (een ontwikkeling die ikzelf niet positief vind, alhoewel het waarschijnlijk de enige manier is daadwerkelijk boven bv liga IV en III uit te komen)
Couldn't agree more wat betreft je laatste stukje. Mijn inziens mag HT wel juist wat minder gericht zijn op economie, dus daar zou onderling lenen niet veel bij helpen. (rijken worden rijker enz.)

..en 0.85 % rendement is nog altijd beter dan niets.. tis niet veel maargoed.

Reg. datum: 11 oktober 2003

vandaag weer eens sinds tijden een leuke pull gedaan, zie hieronder

Yves Snooijink (209873239)
17 jaar en 32 dagen, redelijk in vorm, gezond
Een controversieel persoon die kalm en oprecht is.

Hij heeft rampzalig ervaring en is een zwak leider.

Volgende verjaardag: 01-10-2008
Nationaliteit: Nederland
Total Skill Index (TSI): 660
Loon: 378 ¤/week
Eigenaar: Losers United
Waarschuwingen: 0
Fysiek: fit

Conditie: matig Keepen: rampzalig
Positiespel: waardeloos Passen: matig
Vleugelspel: waardeloos Verdedigen: goed
Scoren: slecht Spelhervatting: uitstekend

Hattrick team : Losers United (149080) Div VI.161

Reg. datum: 17 juni 2002

Zo weer een def. in de ziekenboeg geschopt (of liever gekopstoot) zo hou ik bitter weinig trainees over....

manager of the Skywalker Sharks (Hattrick)VIII 101 | F1Time - Michel Schatens (C3G5)

Leuk, Mots je tegen je directe concurrent stelt hij geen elftal op >.< Teamgeest nu woedend, terwijl ik dus had kunnen PIC'en. (de vorige wedstrijden had hij wel een elftal opgesteld)

Naja, iig gewonnen, volgende wedstrijd tegen de nr1. verlies ik toch dus die kan mooi dan PIC en de weken erna 2x tegen een botje moet ook lukken met PIC.

"Want an Orange?"
- Nakor, Prince of the Blood

Sikklebell--Lvl 63 Mage--Trollbane

SandstorM [148839]
Reg. datum: 11 mei 2003

Voor het eerst dit seizoen normaal gespeeld tegen de nummer 1 (ik stond 2). Eindelijk mijn team een beetje in vorm en volgens mij een sterrenrecord van 66 stuks, droog ik hem af met 1-7... Jammer had dus makkelijk kunnen PIC'en 8)7 . Nu kijken of ik woensdag nog verder kom in de beker, misschien nog maar een keer normaal spelen.

Hattrick: playing V.42
PSN: Sandyman

Slash Duck
Reg. datum: 01 juni 2001

Gisteren met 3-3 gelijk gespeeld tegen het team een plaats onder mij. Blijf door het resultaat in andere wedstrijden nog steeds op de 3e plaats staan. Echter de boel komt wel steeds dichter bij elkaar te zitten. Sta maar 3 punten achter op de nummer 1 en 3 punten voor op de nummer 8. Eigenlijk kan het dit seizoen nog alle kanten op.

DSanka Kickers (V.37): GoT Eredivisie seizoen 3

Blaatvlaa

Een beetje geluk en de 4e overwinning op rij. Tegenstander kreeg al vroeg een rode kaart en (waarschijnlijk mede daardoor) met 0-4 gewonnen. Doelsaldo naar +26, geen blessures. Het zit eindelijk een keer mee, alleen een beetje op de gele kaarten letten.

De eerste die beweerd dat ik normaal ben is gek
FC Railrunner (767420) Divisie VII.669 | F1Time C3G8 Frans Lambers-Meeuwig

boom headshot
Reg. datum: 09 juni 2004

Het is alweer een tijd geleden :)

Swanfield proudly presents:

http://hosting.hattrick.org/Useruploads/TeamLogos%5C2%5C1%5CLogo213570.JPG

!Lees eerst de Openings Post! Owner of Swanfield United

Slash Duck

Ziet er netjes uit.

Reg. datum: 06 oktober 2000

5-0 verloren met een team dat niet zou mogen doorgaan als B-team :) 26 miljoen op de bank, geen keeper en geen mids en spitsen in mijn team. Nog 2,5 week hopen dat de prijzen iets zakken. Zo niet dan kan ik nog 4 weken chillen en gaan voor plek 5 in de competitie.

Pewwy United (501819) in V.244

Reg. datum: 27 december 2007

Ik heb met 1-5 gewonnen gister, teven heeft de nummer 1 ook zijn winst behaalt met 5-2 en hierdoor staat hij op doelsaldo boven aan. Volgende week mag ik tegen een botje en daarna aantreden tegen de nummer 1 hopelijk heb ik dan een wat beter TS en zijn mijn middenvelders gepopt naar goed positiespel en dan een goed middenveld kunnen gaan halen en hopen op wat punten.

Staan nu al 5 punten los van de nummer 2 en 3 dus promotie zit er in mijn eerste seizoen wel in :) Wie zou er eventueel voor mij een clublogo kunnen maken, ben zelf niet zo heel handig met photoshop :P

Salv wijzigde dit bericht 14-07-2008 12:58 (9%)

Hattrick: Tijdelijke stop

FC Strijen
Reg. datum: 01 augustus 2002

3-0 met PIC van de nummer 2 gewonnen :X Wil wel eens zien of het waar is dat je ratings gelijk zijn als je "normaal" speelt bij de basisteamgeest of PIC bij paradijs op aarde. Moet ik nog wel eerst bereiken, blijf een beetje hangen op in de wolken :P

F1Time - Reggie Biemans (CLASS 1) | Hattrick - FC Strijen (VI.523)

Slash Duck

Naast het bekergebeuren heb ik een idee waar we een aantal maanden geleden mee bezig waren weer eens nieuw leven ingeblazen. Heb even een spreadsheet in elkaar gedraaid als een soort Wall of Fame voor onze federatie. Wil hem nog wel verder uitbreiden, maar weet zo gauw even geen titels die snel terug te vinden zijn.

Voor een aantal kan ik zoeken op alltid, maar die gaat maar terug tot seizoen 18. Dus neem eens een kijkje en laat maar weten wat je er van vind of als je nog iets mist.

Wall of Fame

Chario2 (818126)
Reg. datum: 15 november 2006

4-1 gewonnen, 4 gespeeld 12 punten. ga vol voor het kampioenschap/promotie.
alleen geen geld om me eigen te versterken om in de 6e te kunnen overleven.dus hard aan het sparen.
Dsanka: bij club staat er 2 maal "hoogste eindklassering".
wellicht nog een statistiek van welke club het verst gekomen is in de beker?of bedoel je het zelfde maar dan anders verwoord?

Chario2 (818126)

Slash Duck

quote:
chario2 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:51:
Dsanka: bij club staat er 2 maal "hoogste eindklassering".
wellicht nog een statistiek van welke club het verst gekomen is in de beker?of bedoel je het zelfde maar dan anders verwoord?
Die tweede is de langste bekerrun, maar zal de naam even aanpassen.

DSanka wijzigde dit bericht 14-07-2008 16:07 (19%)

Reg. datum: 17 maart 2001

WooHoo! Eindelijk mijn eerste winst binnen! :D

Nu 4 punten (vorige week gelijk gespeeld) en weer wat meer hoop op lijfsbehoud in de VII. Moet zeggen dat het krachtsverschil met de VIII groter is dan verwacht, dus moet maar ff gaan sparen voor wat versterking om komend seizoen wellicht voor de titel te kunnen gaan

Proud manager of Lzzrd FC (1225901)

Reg. datum: 27 december 2007

quote:
DSanka schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:24:
Naast het bekergebeuren heb ik een idee waar we een aantal maanden geleden mee bezig waren weer eens nieuw leven ingeblazen. Heb even een spreadsheet in elkaar gedraaid als een soort Wall of Fame voor onze federatie. Wil hem nog wel verder uitbreiden, maar weet zo gauw even geen titels die snel terug te vinden zijn.

Voor een aantal kan ik zoeken op alltid, maar die gaat maar terug tot seizoen 18. Dus neem eens een kijkje en laat maar weten wat je er van vind of als je nog iets mist.

Wall of Fame
Vind het een leuk initiatief, echter zou ik zo niet heel snel weten wat je er allemaal in kwijt kunt. Naast meeste sterren, doelpunten, kaarten etc..

Hattrick: Tijdelijke stop

Chario2 (818126)

quote:
DSanka schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:07:
[...]

Die tweede is de langste bekerrun, maar zal de naam even aanpassen.
zijn wel hele leuke feitje's, ik wist dat soort dingen dus helemaal niet.

Chario2 (818126)

Chario2 (818126)

quote:
Damien2004 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 10:40:
Het is alweer een tijd geleden :)

Swanfield proudly presents:

[afbeelding]
tering he, prachtig logo _/-\o_

Chario2 (818126)

boom headshot
Reg. datum: 09 juni 2004

quote:
DSanka schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:24:

Wall of Fame
Leuk initiatief weer DSanka! :)

!Lees eerst de Openings Post! Owner of Swanfield United

Pagina: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: