Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Julienn schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 14:19:
[...]

ja heb wat rond gevraag of je dat kon meten en zo ja hoe. maar ben er niet echt achter gekomen. en van electronica doormeten enzo heb ik nou niet zo veel verstand. heb er al een grafice kaart mee gemold even iets doormeten O-)
maar hoop morgen weer veel te leren is uiteindelijk de hoofd reden dat ik me inschreef had. :)
neem in elk geval een multimeter en soldeer station mee.
tip2: neem ook 20k vr's mee, je zult ze nodig hebben ;)

ik ben ook een leek en heb me ook ingeschreven om te leren, en wat googlen en eigen initiatief kun je zo ZELF de juiste chip vinden ;)

Reg. datum: 12 februari 2008

@ Exstera
niet van de 3850 contest gehoord ander had ik me vast wel ingeschreven.
en merk dat er niet zo veel gedeeld word. maar heb al wel weer paar nieuwe dingen thuis geleerd.maarja hoop dat ik nog wat vind voor morgen

@ YoghurtO_o

oke zal nog even langs de Electronica zaak gaan.
ben ik nog meer weerstandjes nodig of andere onderdelen voor de volt mod?
voor de rest heb ik molex kabels mee en tin en soldeer station.

Julienn wijzigde dit bericht 17-05-2008 15:26 (32%)

30K 06..... op naar de 33K

quote:
lism schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:11:
Jaja... Ik heb van die dikke spul die met die vapo kwam. Een prop er tussen, zonder lijm geprobeerd.. Het raakt 'm precies & goed ook. Uiteindelijk een scheut lijm... en nu net met benchen blijft die constant op -28 tot -32.5 graden. Voorheen was 1 schuiving direct naar 15graden met de GPU :+

Kan het nog ietsjes beter maken door de juiste hoogte te geven en dat ding nog eens te programmeren.

Edit: Mijn kaartje is klaar. Gerommel met die weerstanden telkens... Vmem & VGpu zijn toegepast. Even een pc met com-poort + floppydrive zoeken hier zodat ik m'n Vapo nog eens herprogrammeren kan en dan klaar voor morgen 8)
Hey erg netjes gedaan man, maar lees jij de temp gewoon uit in riva? heb nog niet sub-zero getest, vroeg me af of die sensor zo laag kan van deze kaart.

Overklokken.info - 100% Overklokken! Overklokken begint bij overklokken.info

dus, hoeveel personen hebben daadwerkelijk een voltmod in gedachten(voor morgen), en hoeveel nemen dice/ln2/vapo mee?

trouwens, moet je ook een cpu koeler meenemen?

YoghurtO_o wijzigde dit bericht 17-05-2008 16:22 (17%)

Overklokken.info redactie!

3 x Dice
1 x Ln2
3 x SS

Geloof ik :)

E6300 @ 4.03 Ghz 1.95V
2 x 1GB D9GTR @ 969 Mhz Cas 7 2.05V @ P35
255% Edit club!

en dan behoor ik tot 1 van de 3 die geen extreme koeling gebruiken (hopelijk, als ik geld heb volgend jaar wel)

zo, kom net thuis, heeft m'n pa alles gehaald, behalve tin :|

gelukkig heeft mijn buur een electronica zaak en kon ik wat tin van hem krijgen, nu eindelijk even gaan modden :)

Reg. datum: 12 februari 2008

quote:
YoghurtO_o schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:57:
en dan behoor ik tot 1 van de 3 die geen extreme koeling gebruiken (hopelijk, als ik geld heb volgend jaar wel)
als wij niet tegelijk bezig zijn zou je mijn Phaze change wel mogen gebruiken. allen mounten is nogal lastig. Mischien wil iemand anders daar wel mee helpen als je heel lief kijkt O-)

hehe,

maar ik heb een tegenvaller

blijkbaar zijn die winkelbediende niet zo snugger, ik heb m'n pa gestuurd met een boodschappenlijstje, en daarop stond 15k ohm en 20k ohm weerstand, nu heb ik een 10k ohm en een 20 ohm weerstand :X

zou die 10k ohm werken?

zou het niet mogelijk zijn om 2 10k ohm vr's aan elkaar te solderen en dan aan de pwm?

YoghurtO_o wijzigde dit bericht 17-05-2008 19:09 (14%)

Probeer eens wat zelf voor je wat vraagt. Leer je veel meer van en is nog leuk ook. Als je eerst die weerstandjes verbind en dan doormeet kan er nooit wat mis gaan he ;)

Dit is niet het soort compo waar je alles in de hand gaat krijgen aangezien hier iedereen dolgraag door wil, althans dat idee heb ik.

Al mijn mod's zijn compleet, GPU en RAM voltage zijn omhoog(en regelbaar), ik kan alles netjes uitlezen, ik boek zelfs al aardige resultaten, alleen heb ik nog niets om onder 0 te koelen ;(

Aaron

quote:
Symon-NL schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:13:
Probeer eens wat zelf voor je wat vraagt. Leer je veel meer van en is nog leuk ook. Als je eerst die weerstandjes verbind en dan doormeet kan er nooit wat mis gaan he ;)

Dit is niet het soort compo waar je alles in de hand gaat krijgen aangezien hier iedereen dolgraag door wil, althans dat idee heb ik.
ja dat snap ik, maar ik wil de kaart niet mollen voor de wedstrijd al begonnen is :p

ik ga gewoon 2 in serie verbinden, dan moet het wel goed komen :)

quote:
Extera schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:54:
[...]

Hey erg netjes gedaan man, maar lees jij de temp gewoon uit in riva? heb nog niet sub-zero getest, vroeg me af of die sensor zo laag kan van deze kaart.
Riva gaat maar tot '0 graden' en blijft dan ook lekker steken. Readout van mijn vapo ergens tegen het einde van de buis / richting de kop is -32.5 :)
quote:
YoghurtO_o schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 18:51:
hehe,
zou het niet mogelijk zijn om 2 10k ohm vr's aan elkaar te solderen en dan aan de pwm?
Als je er 1 op 5K zet en de andere op 10K heb je mooi 15K over :P

@Yoghurt: Je hoeft alleen je kaart en toebehoren mee te nemen. De rest ligt al te wachten op T.net kantoor. Specs staan in TS, 3 gelijke systemen dus. Zit er trouwens een com-poort + floppydrive bij? :o

lism wijzigde dit bericht 17-05-2008 21:10 (36%)

Ready 2 party.....

http://tweakers.net/ext/f/Z6nnljlSVEMWUTpta5l5CWxI/thumb.png

http://tweakers.net/ext/f/RbwDmbmw4kLJJxTdjlOpAkpi/thumb.png

Mooi dat aparte blokje met weerstanden :)

Verder geen koeling dan je GPU na alleen? Droogijs?

lism wijzigde dit bericht 17-05-2008 22:24 (82%)
Reden: Shit... En het erge is ik kan m'n fotoalbum ook niet meer in 8)7

// edit, bedankt!

De mods zijn super simpel. op XS gaf ik praktisch het antwoord al. Als mensen ze nu nog niet kunnen vinden weet ik het ook niet meer.

Extera wijzigde dit bericht 17-05-2008 22:25 (255%)

^^ Met Mark

http://overklokken.info/images/user/maarten/Tube1kopier.JPG

Maarten-NForce wijzigde dit bericht 17-05-2008 22:36 (99%)

E6300 @ 4.03 Ghz 1.95V
255% Edit club!

Jij gaat benchen op de zijkant van je kaart?

I like it >:)

@ lism, LN2.

Extera wijzigde dit bericht 17-05-2008 22:26 (36%)

Maar die pic wekt toch op dat die op de zijkant gebenched worden moet, of toch niet?

Ik kom er btw niet meer uit met die VDDR... Kan de correcte Datasheet niet vinden.

@ Lism:
<Like it ghetto :)
http://overklokken.info/images/user/maarten/HPIM4910R.JPG

E6300 @ 4.03 Ghz 1.95V
255% Edit club!

Wel geinformeerd dan dat ze een setup zo hebben opgesteld daar morgen? :P

De setup staat los, dus even mobo overzetten en gaan :)
Zullen we met z'n allen ook nog even stilstaan bij onze zielige lex, die z'n kaart morgen krijgt? :+

Maarten-NForce wijzigde dit bericht 17-05-2008 22:46 (48%)

E6300 @ 4.03 Ghz 1.95V
255% Edit club!

quote:
Maarten-NForce schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 22:36:
De setup staat los, dus even mobo overzetten en gaan :)
Zullen we met z'n allen ook nog even stilstaan bij onze zielige lex, die z'n kaart morgen krijgt? :+
Bedankt voor je medeleven Maarten O+

Ik ik maar klagen over de korte voorbereidingstijd

Zit te twijfelen of ik straks nog ga testen op LN2.
Morgen direct voor het echt is ook niet ideaal.... misschien toch maar een testsetup meenemen.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws