Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik draai of DI of Mach 2 neem ze allebij mee. Mach II breng ik daarna namelijk naar Jurgen toe voor andere evap en refill met R404.

Hadden jullie trouwens ook zo'n moeite om de koeler er af te krijgen?

Snot_Aap wijzigde dit bericht 15-05-2008 09:50 (21%)

CPU: Wissellend RAM: Wisselend VGA: Wisselend PSU: Enermax infinity 720W :D

David
Reg. datum: 19 januari 2006

Volgens mij was er toch wel gebrek aan inschrijvingen van de echte die hard OCers. Aangezien er nu dus mensen in de lijst staan die nog nooit gevoltmod en extreem gekoelt hebben.

Intel Core 2 Duo E8400 - Asus Commando - 2x1GB PC8500 Crucial - Sapphire HD2900XT Crossfire - Phase Change Cooler

30K 06..... op naar de 33K

Koeler ging er zo af, maar had dan ook een kaart die nog warm was, dat scheelt wel.

340 fps was gewoon stock koeling hoor trouwens, krijg voorlopig de tek-9 er niet op gemonteerd, volgens mij wijken de mounting gaten af van referance / 8800 design?

Ik fix wel wat.... ik vraag me trouwens of of de kaart harder gaat op LN2 als op di / SS, ik denk dat het weinig uitmaakt. Ln2 is voor mij gewoon makkelijker.

Overklokken.info - 100% Overklokken! Overklokken begint bij overklokken.info

quote:
Dafut schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:44:
Volgens mij was er toch wel gebrek aan inschrijvingen van de echte die hard OCers. Aangezien er nu dus mensen in de lijst staan die nog nooit gevoltmod en extreem gekoelt hebben.
Inderdaad, check dit van ethrellik:

V&A gevraagd: SPOED: Challange MSI 8600GT Koeling

Ik begrijp dat iedereen een kans moet krijgen maar bij de top10 van tweakers denk ik niet aan mensen die nog nooit gevoltmod of extreem gekoeld of GPU geoc-ed hebben.

Q6600@3200Mhz, EVGA 780i, 2GB Crucial Ballistix@1100Mhz 5-5-5-15, , SLI 8800GTS g92 512MB@780/1900/2100, Terratec Aureon, 2*74GB AFHD RAPTOR, 2*Spinpoint 753 750GB, SG Barracuda 400GB, Syncmaster 203B, G15, MX1000, LE32R81, XBOX360, SANYO-Z5

30K 06..... op naar de 33K

Met alle respect, maar hoe denken die mensen zich staande te houden straks tijdens de finale?

Overklokken.info - 100% Overklokken! Overklokken begint bij overklokken.info

Dat is inderdaad een beetje jammer, zonder ervaring zoiets aangaan. Maar ach je moet het toch eens leren. Neemt niet weg dat er nog steeds een leuke line-up staat met oa Neil/Mark/Maarten/Lex.

Staande houden hoeft niet Mark, als jij en nog 2 andere mensen met voldoende koeling en kennis zorgen dat ze beter zijn is er geen probleem lijkt mij?

Ik neem inderdaad David mee met zijn SS-unit, en heel misschien neem ik mijn cascade ook wel mee. Hangt er vanaf hoe het met de kou zit(coldbug) enof het uberhoud nut heeft zoals Mark hierboven ook al afvraagt.
Jammer dat er trouwens zo ontzettend weinig tijd is om voor te bereiden. Heb de kaart sinds dinsdag, en door prive omstandigheden/werk denk ik niet dat ik er veel tijd in kan stoppen. Had eigenlijk verwacht/erop gerekend dat de kaartjes zaterdag aan zouden komen, maar helaas.

Zou graag ZSM ook willen weten welke tweaks NIET mogen. BV NVhardpage en de tweak die iemand op HWI gebruikte zijn beidde not done, of?
Daarnaast zou ik de opstelling van het systeem graag willen weten. Ligt het bord om een doos,of?(handig te weten voor SS/Cascade).
Krijg je het systeem driverloos? Verse XP installatie kun je namelijk op meerdere manieren zien imo.

Symon-NL wijzigde dit bericht 15-05-2008 10:40 (6%)

@Dafut/David
Waarom doe jij eigenlijk niet mee als je toch komt?

David
Reg. datum: 19 januari 2006

Ik heb mij expres niet ingeschreven omdat vervoer gewoon lastig is. Ik kan nu dan toevallig wel mee rijden met symon, maar anders zouden mijn ouders me moeten brengen en die hebben daar geen trek in. Want met de trein met mijn phase change ga ik niet doen.

offtopic:
ik zal jou weer eens toevoegen op msn :P

Intel Core 2 Duo E8400 - Asus Commando - 2x1GB PC8500 Crucial - Sapphire HD2900XT Crossfire - Phase Change Cooler

aka Apen-klootjes

Over de tweaks:

Zelf ben ik hier niet echt heel erg bekend mee moet ik heel eerlijk bekennen, het is de bedoeling dat je uiteindelijk een nature test rendered, wie het snelste een zwart scherm rendert telt dus niet ;)

Het uizoeken van de juiste tweaks en deze correct toepassen lijkt me ook een deel wat een goede OC-er van een n00bje onderscheidt, maar als een bepaalde tweak echt heel erg flauw is kunenn we met z'n allen afspreken dat die niet mag? Ik heb al van verschillende mensen gehoord dat de NVHardpage tweak niet goed / eerlijk is, die maar uitsluiten?

De opstelling zal ik even achteraan gaan, dat hoor je nog van me.

Het systeem is verder voor zover ik begrepen heb driverloos.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

quote:
Extera schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:25:
Met alle respect, maar hoe denken die mensen zich staande te houden straks tijdens de finale?
als ik het zover red, dan schaf ik wel een mousepot aan

voorlopig is het Accelero S1 met heel veel ramsinks/pwm sinks en een pencil mod

Overklokken.info redactie!

Oke, dan lijkt het me duidelijk dat dé tweak waarover zoveel discussie was op HWI niet mag.
Wat dat is ga ik hier niet uitleggen, maar sommigen zullen hem wel begrijpen.

E6300 @ 4.03 Ghz 1.95V
2 x 1GB D9GTR @ 969 Mhz Cas 7 2.05V @ P35
255% Edit club!

* lism heard about it. Nee das niet eerlijk een zwart scherm staan renderen. Zo haal je ook 700 fps stock? :P

Ik zeg lod alleen. Tenzij je het echt goed wilt hebben heb je het alleen te doen met de drivers. Als je een kaart voor prive-gebruik oc'ed ga je ook niet met -30 lod je favoriete spel spelen toch? :P

Overigens maken mensen met lucht wel degelijk een kans. Kijk maar naar mij, 2de op de 2600Pro contest met verdorie 1.2 fps verschil! Nadeel is dat als je op hoge clocks werkt die kaart ontzettend warm wordt en je toch iets verzinnen moet ;)

Aangezien we allen hetzelfde systeem krijgen, is het mogelijk dat jullie deze pre-installen met standaard rivatuner & de laatste nvidia drivers? Zo kunnen we eigenlijk meteen aan de slag a.s zondag :)
quote:
lism schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:31:
* lism heard about it. Nee das niet eerlijk een zwart scherm staan renderen. Zo haal je ook 700 fps stock? :P

Ik zeg lod alleen. Tenzij je het echt goed wilt hebben heb je het alleen te doen met de drivers. Als je een kaart voor prive-gebruik oc'ed ga je ook niet met -30 lod je favoriete spel spelen toch? :P

Overigens maken mensen met lucht wel degelijk een kans. Kijk maar naar mij, 2de op de 2600Pro contest met verdorie 1.2 fps verschil! Nadeel is dat als je op hoge clocks werkt die kaart ontzettend warm wordt en je toch iets verzinnen moet ;)

Aangezien we allen hetzelfde systeem krijgen, is het mogelijk dat jullie deze pre-installen met standaard rivatuner & de laatste nvidia drivers? Zo kunnen we eigenlijk meteen aan de slag a.s zondag :)
Maar de 2600pro was echt een k*t kaart. :>
Maar opzich zou je gewoon kans moeten maken met lucht idd.

kaart is binnen, ga gelijk aan de slag!

quote:
Snot_Aap schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:44:
[...]

Maar de 2600pro was echt een k*t kaart. :>
Maar opzich zou je gewoon kans moeten maken met lucht idd.
Zegt diegene die eindigde op de 3rde plaats :P :+

Maar oke. Wat is nou het concreet plan? En hoe gaat men dat controleren? Is het ook verstandig om iedereens kristal even te bekijken btw? ( zou wel erg laag zijn al zou dat toch geweest zijn ... )
Wat wil je aan de videokaart kristallen bekijken dan?
Andere videokaart kristal geeft je alleen onwijs lage scores, met onwijs hoge clocks.

offtopic:
En volgens mij was ik derde met brakke waterkoeling en 1.6v op de core ipv 2.2v.
Verders was mijn kaart vertieft door het uitproberen van mods, die jij later dankbaar hebt kunnen gebruiken. :>

En laten we het verder maar niet over andere contests gaan hebben.........

Snot_Aap wijzigde dit bericht 15-05-2008 13:21 (18%)

word gefrustreerd hier, krijg hem niet goed in windows, krijg verstoort beeld(letters bijna niet te lezen) en bij driver installatie of gewoon na 2 minuten krijg ik bsod :/

moet dus doorgaan in vista, waar ie raar genoeg WEL op werkt :S

quote:
YoghurtO_o schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 13:24:
word gefrustreerd hier, krijg hem niet goed in windows, krijg verstoort beeld(letters bijna niet te lezen) en bij driver installatie of gewoon na 2 minuten krijg ik bsod :/

moet dus doorgaan in vista, waar ie raar genoeg WEL op werkt :S
Dx10 wellicht? :Y)

quote:
Snot_Aap schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 13:19:
Wat wil je aan de videokaart kristallen bekijken dan?
Andere videokaart kristal geeft je alleen onwijs lage scores, met onwijs hoge clocks.

offtopic:
En volgens mij was ik derde met brakke waterkoeling en 1.6v op de core ipv 2.2v.
Verders was mijn kaart vertieft door het uitproberen van mods, die jij later dankbaar hebt kunnen gebruiken. :>

En laten we het verder maar niet over andere contests gaan hebben.........
Ik dacht dat jij juist met droogijs ook een run gepoogd had.... Ja. Die SMD de-solderen & Bruggen was het beste wat me overkwam :Y) Ik vermoed ook dat die kaart gestorven is door het overmatig gebruik aan isolatie op de achterkant van de kaart. En natuurlijk zijn velen je dankbaar voor jouw mods hoor :>

@ dinges.... Artifacts? Doe eens controleren op temperatuur enzo. Hij is toch kaal :?
hmm..

als klap op de vuurpijl pas mijn vga koeler niet

zou iemand zo aardig willen zijn voor mij mischien een luchtkoeler mee te nemen? :>

Wat past er niet precies? En wat zit er in de weg? Condensatoren? Erafsolderen en aan de andere kant plaatsen (Let wel op de juiste polariteit) :Y)
nou blijkbaar past heel rev 1. accelero s1 niet

heb de mounting holes wel op z'n plaats gekregen, maar er was nog steeds een groot gat(echt 0.5cm ofzo) tussen de koeler en de core

Er moet toch iets in de weg zitten dan :?

Mweh wellicht heb ik een VF1000 voor je, in bruikleen, maar alsnog moet je je eigen spullen meenemen he ;)
quote:
lism schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:35:
Er moet toch iets in de weg zitten dan :?

Mweh wellicht heb ik een VF1000 voor je, in bruikleen, maar alsnog moet je je eigen spullen meenemen he ;)
blijkbaar is de accelero S1 zo gemaakt dat de mounting holes op het blok door de kaart moeten vallen om contact te maken, met die bracket is dat niet mogelijk

een vf1000 in bruikleen zou zeer handig zijn _/-\o_ _/-\o_

dan ga ik nu even kijken voor de voltmods :)

http://tweakers.net/ext/f/DiSlvQ4ONQX6WbGzoam93pVt/full.jpg

Zo heeft dat dus gedraaid op een 2600Pro.... Maar liever geen constructie zoals dat want dat sloopt je koperen plaatjes (zie schroeven).

Ik neem 'm zondag voor je mee dan :) Mountingholes zijn universeel en past op bijna elke kaart dus. Ik weet wel zeker dat die ook past op je 8600GT. Als je zelf 2 fans meeneemt heb je een pracht van een koeling op lucht btw :o

Zelf neem ik m'n vapo, 2 papst, 2x 120MM fans & natuurlijk de 8600GT mee :)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws