Gathering of Tweakers

Quicksearch
* lism heeft zich ingeschreven :*)

2600Pro contest was al erg relaxed... Met 2.15V en 1140MHz core op zo'n arm kaartje :9 Helaas 2de geworden. Verschil lag 'm zeer zeker in het Core2duo systeem tov mijn Athlon 64.
quote:
RuL0R schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 19:08:
[...]

Volgens mij begrijpen we elkaar niet helemaal? Het absolute resultaat (ik heb het over de selectie, niet over de contest zelf want daar heeft iedereen dezelfde hardware) lijkt me niet zo'n goed uitgangspunt omdat iemand als ik (X2 3800+ en 7900GT(GTX inmiddels 8) ) het dan natuurlijk wel kan vergeten tegenover iemand met een Core 2 Duo en 2 8800GTX'en in SLI.
Dat zeg ik , maar het maakt opzich niet veel uit ook als je een beetje goed je best doet ;)

Zie ook www.jvanderlinde.net/contest/publiek/ , waarbij de score van de 2600Pro contest mee werd bijgehouden. Dafut had een 2.93GHz C2D en ik een Athlon 64 @ 2.7GHz. Het verschil was echt 2FPS of ik had gewonnen helaas :) :+

overigens staat hier nog steeds een vapochill niets te doen. Zou ik wel mooi kunnen inzetten mocht ik geselecteerd worden :) :+

lism wijzigde dit bericht 28-04-2008 02:57 (70%)

Koetjes en kalfjes. Mail-accountje nodig?

aka Apen-klootjes

Modbreak: Extra info!!
Hierbij nog wat extra info: Om de VGA contest (dus de eerste op het T.net office) zo eerlijk mogelijk te laten verlopen krijgen de deelnemers 1 systeem waar ze zelf hun final benches moeten doen, wil je nog meer testen zullen ze hun eigen systeem daarvoor nog even mee moeten nemen.

Er wordt _niet_ gezorgd voor koeling bij de eerste rondes. Alleen in Amsterdam wordt voor LN2 gezorgd. Wil je dit gebruiken op t.net office zal hier wat voor geregeld moeten worden.

Prijzen:
1 Notebook,
1 Moederbord VGA set
1 VGA kaart

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

30K 06..... op naar de 33K

Ik ben nogsteeds heel benieuwd welke benchmarks er gedraaid moeten worden.... en mag de cpu ook omhoog / kouder?

Extera wijzigde dit bericht 28-04-2008 09:13 (20%)

Overklokken.info - 100% Overklokken! Overklokken begint bij overklokken.info

Acties: [view][quote]

Door: Twynn Moderator DOC/TCA
Voor zover ik weet is het de eerste ronde in ieder geval gewoon de nature benchmark die gaat tellen.
En inderdaad mag de cpu ook kouder en sneller..
(maargoed, pin me er niet op vast ;))

aka Apen-klootjes

Dan zal ik dat wel doen ;) Het wordt de nature test :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

Oke, nice info.... nu maar duimen :*)

aka Apen-klootjes

Modbreak: extra-extra info ;)
De tijd die je krijgt om te benchen: 1 uur.

Met het systeem mag men niks doen, met de VGA kaart alles

Er is geen extra mobo aanwezig mocht die stuk gaan

Op t.net office zal er alleen een nature test gedaan worden. Bij de andere twee rondes zullen waarsch. ook andere tests gedaan moeten worden maar dit is nog niet bekend omdat dit in samenspraak gaat met de andere deelnemende landen.

1 eye 4 ...

En opeens krijg ik het idee dat de infestering helemaal niet zo veel meer hoeft te zijn :)
Zal toch maar is even rond gaan kijken voor een chiller oid en een tube ;) misschien toch het DOC maar doorzetten...
offtopic:
heb hier nu toch een es liggen :P

cc_tuner wijzigde dit bericht 28-04-2008 10:30 (3%)

Binnenkort hardware winnen per sms! onder constructie maar hou het in de gaten! klik hier en wie weet...

Dus als ik het goed begrijp krijg je al een systeem geleverd door T.net, waarmee niets mee gedaan mag worden (immers is een deel van T.net begrijp ik), maar met de videokaart wel alles? Dus bij opsturen van kaart is het wel mogelijk om van te voren je mods toe te passen? :)

Wordt alleen een probleem als ik naar T.net Headquarters met vapochill en al komen mag mocht ik geselecteerd worden :X Verzin wel iets tegen die tijd :P

Mocht ik geselecteerd worden, dan gooi ik de dewar wel in de auto, en zorg ik dat de tek-9 alvast op de kaart zit >:)

aka Apen-klootjes

Dat begrijp je goed lism :) Je krijgt van tevoren de videokaart waar je mee mag doen wat je wil, voltmodden, stuk uit figuurzagen, andere koeler erop, bios flashen, etc. Het systeem bij T.net is om je uiteindelijke bench op te doen. Wil je nog meer testen tijdens de dag, of nog ff lekker knoeien, zal je zelf nog voor een systeem moeten zorgen, maar je score telt alleen als die op het systeem van t.net gedaan wordt :)

En tweaks aan het OS? Lijkt me dat je die wel mag toepassen?
En what about programma's? Welke programma's staan er op het OS?

Hoe zit het met drivers, en voorkeuren voor OS en overclock tools?
Krijg je gewoon een leeg systeem die je ook nog moet installeren binnen het uur?
Welk chipset en cpu zal het systeem hebben?
Mag je aan de snelheid van de pcie bus zitten?
Zijn driver tweaks wel toegstaan, zo ja welke?
Krijgt elke deelnemer een schoon geinstalleerd systeem?
Hoe willen jullie tien overclockers in 1 dag proppen?
Wat gebeurd er als de kaart al dood gaat in progres, en je de "tweakdag" niet eens haalt. :X

Edit: O ja, wat als je het contest systeem fried, bijvoorbeeld door condensatie? O-)

Snot_Aap wijzigde dit bericht 28-04-2008 14:52 (18%)

CPU: Wissellend RAM: Wisselend VGA: Wisselend PSU: Enermax infinity 720W :D

aka Apen-klootjes

Er zal een systeem aanwezig zijn met een Windows XP installatie (gewoon totaal standaard). Deze wordt geimaged middels Ghost o.i.d. en zal elke keer terug gezet worden op het moment dat er een run geweest is. Je mag je BIOS tweaken, maar niet voltmodden. De BIOS wordt gereset na elke run.

Chipset + CPU is nog niet bekend.

Driver tweaks zijn uiteraard toegestaan, welke? Welke werken ;)

De 10 overklokkers komen allemaal op dezelfde dag. In tegenstelling tot wat ik eerder berichtte... Er komen 3 identieke systemen om te benchen, dit om alles in 1 dag te kunnen doen.

Het zullen 3 P35 Platinum Mobo's worden met Kingston geheugen.

quote:
Apen-nootjes schreef op maandag 28 april 2008 @ 17:11:
Driver tweaks zijn uiteraard toegestaan, welke? Welke werken ;)
Dit lijkt me niet heel verstandig, maar wie ben ik. :+
Dus als je het snelste een zwart scherm renderd heb je gewonnen?

Neem aan 3dmark01se op standaard instellingen, en geen tweaks die de instellingen van 3dmark overrulen?

Snot_Aap wijzigde dit bericht 28-04-2008 17:22 (27%)

CPU: Wissellend RAM: Wisselend VGA: Wisselend PSU: Enermax infinity 720W :D

opzich wel leuk maar weet niet of ik in staat ben goede koeling op locatie te krijgen.

tweaks ben ik ook erg benieuwd naar. is LOD toegestaan bijvoorbeeld?

quote:
Dan is dat genoteerd alvast :P

Waarom niet een lite-editie van Windows XP ipv de Standaard? Een lite scheelt toch een hele FPS op de totaalscore dacht ik zo :P

Lite is overigens een versie zonder alle services die je nodig hebt om te benchen.

Maar hee ik hou dit topic in de gaten! * lism 's gotta go now :P

quote:
lism schreef op maandag 28 april 2008 @ 17:29:
[...]
Waarom niet een lite-editie van Windows XP ipv de Standaard? Een lite scheelt toch een hele FPS op de totaalscore dacht ik zo :P[/me]
Het scheelt (zeker in nature) bijna niks. En dan nog, als iedereen op het zelfde OS bench't, heeft iedereen toch "last" van die paar FPS?

DesertShooter wijzigde dit bericht 28-04-2008 19:36 (20%)

Dat is wel zo ja. Maar ik zou opzich van te voren mijn OS kunnen tweaken, bepaalde services uitknallen, en vervolgens een benchmark doen waarop ik al een miniscule FPS-winst heb :P

Leuk dit
ben erg benieuwd

Lian keuken----- Waar ik review ----- Waar ik werk -----Conroe rigs

Goed idee dit!

dunno of 't helemaal binnen 't straatje van GoT past, maar goed...

Wat zijn de exacte selectie criteria, behalve ervaring en screenies? Denk dat ik me nog aan ga melden. Moet echter nog wat screenies verzamelen en wordt beetje moeilijk atm...

* YoupY reporting out some hotel in Newcastle...
regel ff dat het allemaal gefilmd wordt ;) lijkt mij erg leuk om terug te zien... :Y)
zeker als iemand komt met die Tek-9 waar ik al een paar prachtige foto's vna heb gezien :)

Compaq = Computers often make people quite angry!
Nikon D50 + 17-80mm 3.5-4.5, lensbaby 2.0, SB-600, handgrip & Sony HC40 DVcam

1 eye 4 ...

Wat nog beter zou zijn is een live cam ;)
Zoiets die we ook hadden toen de server van het forum verplaats werd :D

Binnenkort hardware winnen per sms! onder constructie maar hou het in de gaten! klik hier en wie weet...

SPAM

Longbeard wijzigde dit bericht 29-04-2008 16:32 (98%)

quote:
unknown_road schreef op maandag 28 april 2008 @ 17:27:
opzich wel leuk maar weet niet of ik in staat ben goede koeling op locatie te krijgen.

tweaks ben ik ook erg benieuwd naar. is LOD toegestaan bijvoorbeeld?
Ja indd,

Eigenlijk ben je gewoon het haasje als phase gebruiker aangezien je 1 dag/1uur hebt. Weet niet hoe de rest erover denkt, maar ik zou persoonlijk niet zoveel zin hebben om mijn cascade geen rust te gunnen en het ding meteen te moeten starten.....
Wordt dus gewoon een ln2 bijkomstigheid aangezien je met droogijs ook weinig hebt te zoeken mocht je in de laatste ronde belanden.

Hoop dat iemand als Mark/Rob/Koen naar de laatste ronde mag, dan hebben we tenminste een verantwoorde NL vertegenwoordiger :>

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws