Hoofdcategorieën
Topicacties

[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 10

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last

Nieuw Topic
Me OS X

De 5-serie heeft geen 100Hz nee, maar ik zou het ook niet in een Samsung TV zoeken omdat het verreweg van ideaal is. In veel reviews lees je het al, en aan de gebruikerservaringen hier is te lezen dat de 100Hz stand van Samsung niet veel soeps is. :P
Het helpt alleen bij sportuitzendingen met snelle bewegingen waar detail niet van groot belang is.

* Iemand nog suggesties?

Nu weg ....
Reg. datum: 19 december 2003

Over dat hele 100Hz/120Hz gedoe; Geeft de TV nu aan de computer een andere refreshrate door ? Zodat je in het configuratiescherm van het beeldscherm ook 1920 x 1080 @ 100 Hz ziet staan ?

Want dan zorgt mijn HTPC wel voor een knappe framerate-conversie :)

Reg. datum: 07 juli 2000

Zoals eerder geschreven, was 100 Hz op oude CRT TV's zonder meer nuttig omdat het beeld aanmerkelijk rustiger werd dan op een 50 Hz scherm. Bij LCD-TV's speelt dit probleem niet omdat de techniek anders werkt.
Voordeel hier zou zijn dat het 100 Hz bewegingen vloeiender kan maken, maar omdat het toestel zelf tussen twee beeldjes zelf een tussenliggend beeld moet gaan 'verzinnen' valt het resultaat vaak tegen, net zoals veel andere "beeldbewerkingsfoefjes". Staar je dus niet blind op 100 Hz. Eigenlijk zou je voor aanschaf zelf het verschil zelf moeten kunnen zien op de TV die je van plan bent om aan te schaffen om goed te kunnen beoordelen of 100 Hz noodzakelijk of wenselijk is.

three chears for tiranny...
Reg. datum: 20 mei 2003

quote:
/\/\|) schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:07:
Zoals eerder geschreven, was 100 Hz op oude CRT TV's zonder meer nuttig omdat het beeld aanmerkelijk rustiger werd dan op een 50 Hz scherm. Bij LCD-TV's speelt dit probleem niet omdat de techniek anders werkt.
Voordeel hier zou zijn dat het 100 Hz bewegingen vloeiender kan maken, maar omdat het toestel zelf tussen twee beeldjes zelf een tussenliggend beeld moet gaan 'verzinnen' valt het resultaat vaak tegen, net zoals veel andere "beeldbewerkingsfoefjes". Staar je dus niet blind op 100 Hz. Eigenlijk zou je voor aanschaf zelf het verschil zelf moeten kunnen zien op de TV die je van plan bent om aan te schaffen om goed te kunnen beoordelen of 100 Hz noodzakelijk of wenselijk is.
Akkoord dus zo'n nieuwe LE40A55x serie zou ook helemaal geen miskoop zijn...

Yep
Reg. datum: 30 november 2000

quote:
loewie-643- schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:16:
[...]

Akkoord dus zo'n nieuwe LE40A55x serie zou ook helemaal geen miskoop zijn...
Als je enkel voor 100hz een 6 serie zou willen nemen dan is dat misschien niet de moeite waard.
Ik heb zelf een 40F86 en heb die 100hz functie altijd uit staan. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik geen voetbal kijk. Maar ik mis het dus niet tijdens het gamen via de PC op 720p of 1080p. Tijdens het film kijken is het ook niet nodig.

PC: E6600, 4GB, Gigabyte P35-DS4, Asus 8800GTS 640. BF2 Stats

quote:
Frijns.Net schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:24:
[...]

Als je enkel voor 100hz een 6 serie zou willen nemen dan is dat misschien niet de moeite waard.
Ik heb zelf een 40F86 en heb die 100hz functie altijd uit staan. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik geen voetbal kijk. Maar ik mis het dus niet tijdens het gamen via de PC op 720p of 1080p. Tijdens het film kijken is het ook niet nodig.
Ik wist niet dat de F86 ook 100 Htz had, dat zie ik nu pas, is misschien ook nog wel een interessante optie. Maar zijn er dan nog afwegingen om te gaan voor de nieuwe A serie tegenover de F dan, want ik neem aan dat hij je goed bevalt?

Reg. datum: 11 oktober 2007

Volgens deze recensie (hier ook al eerder gepost) is de 100hz-feature van de 6 serie vele malen beter dan Samsungs eerdere TV's waarin deze techniek geïmplenteerd was. Als de 100hz-optie op low of medium zou staan, zou er amper tot geen last zijn van kwaliteitsverlies (ghosting enzo), terwijl het de beeldkwaliteit wel verbetert.

Dus... ik zou graag nog wat meer recensies zien die dit kunnen bevestigen :)

Ngamer wijzigde dit bericht 15-04-2008 13:56 (18%)

Reg. datum: 03 oktober 2005

weet iemand hier hoe je lichte banding kan laten verhelpen? Het is alleen b.v. in de PS3 store met laden en als ik GT5:p op pauze zet dan is er banding over het grijze gedeelte van het asfalt. Het gaat om de 40F86
Me OS X

Sommige banding is bijna niet te verhelpen. Zorg in ieder geval dat Full RGB Color ingeschakeld staat op je PS3. Dat zorgt ervoor dat er ook meer kleuren door je PS3 worden gebruikt. Banding kan ook door de PS3 (of eigenlijk de spellen) zelf veroorzaakt worden namelijk.

* Iemand nog suggesties?

quote:
--MeAngry-- schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 14:58:
Sommige banding is bijna niet te verhelpen. Zorg in ieder geval dat Full RGB Color ingeschakeld staat op je PS3. Dat zorgt ervoor dat er ook meer kleuren door je PS3 worden gebruikt. Banding kan ook door de PS3 (of eigenlijk de spellen) zelf veroorzaakt worden namelijk.
Banding is een vaakgebruikt woord zie ik, kan iemand mij vertellen wat het precies in houdt?

Reg. datum: 05 september 2007

Resultaat van grondig onderzoek naar verschillende mid-end-tv`s en de prijzen:

- De nieuwe Toshiba Regza
- Samsung A5XX serie
- Panasonic PX80
- Samsung M86/87

Ik ben begonnen met eerst te bepalen welk schermformaat ik wou, en ik kwam tot de conclusie dat mijn kijkafstand varieert van 0 tot 2,5m max, dus een 37" leek mij voldoende.

Daarna het budget: 900 euro max. Inclusief verzenden. Let op! Soms is het verzenden nogal duur, sommige winkels doen het voor 8,00 andere voor 48,00. Ik denk dat ze dit in de prijzen hebben verwerkt aangezien ik bijna altijd uitkom op 900euro!

Goed, wat wil ik dan allemaal gaan bekijken? Ik heb veel 1080p/720p films liggen, evenals DVDs. Via mijn pc met DVI-HDMI kan ik nog extra films afspelen met de beste kwaliteit. SDTV kijk ik haast nooit, en ik heb daar een klein crt`tje met dvdspeler die voldoet. 8)
Dat scheelt al een hoop zoekwerk naar goede interne scalers e.d.

Design? Ze zijn zwart, dun, en GROOT. Soms glimmen ze ook. De Regza heeft mijn voorkeur.

- De M87/86 valt af, VEEL problemen met banding, firmwareupgrades, luie engineers |:( , prijs tov nieuwe modellen is te hoog. }:O

+ De Panasonic TH-PX80.
Staat op mijn lijstje! Nieuw model, helaas 720p (1024.720), maar tovert een mooi plaatje op het scherm. Met 1080p24-100HZ support, 15000:1 DC 4072 en 68,7miljard kleuren is deze tv eigenlijk de kandidaat. Maar aangezien ik 1080p op mijn 24" monitor heb kunnen ervaren en duidelijk het verschil tussen 2 dezelfde films in 720p en 1080p kan zien, kijk ik liever nog even verder.

+ De Toshiba REGZA 37XV505D. (V-serie? X-serie?)
Nieuw model. DC 18000 :1, erg mooi design, 1080p24-100hz. Ik lees vaak dat Toshiba altijd goede en heel degelijke schermen heeft, even afwachten nog.

+ De Samsung A5XX serie, en dan met name de LE37A552 .
Nieuwste serie van Samsung, hier staan de specs.

Ik lees ook af en toe dat LCD al redelijk dicht in de buurt zit te komen qua kleur en zwartwaardes vergeleken met plasmaschermen, kan iemand dit bevestigen? Aangezien er ook een plasmascherm tussen zit, en het dus een nieuw lcdpaneel met een veel hogere resolutie VS een nieuw plasmascherm met lage resolutie is.

Ik weet dat het een en al specs zijn, ik heb geen auto tot mijn beschikking om even naar de MM oid te rijden, dus specs en reviews, daar moet je het mee doen. Ook is voor de een "supermooi" beeld weer "muah/muah" voor de ander.

check it out it is flawless

Reg. datum: 03 oktober 2005

quote:
loewie-643- schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:32:
Banding is een vaakgebruikt woord zie ik, kan iemand mij vertellen wat het precies in houdt?
>filmpje<

Ook met kleuren. Ik heb er gelukkig geen last van ingame en met tv kijken
Let the Zen flow. Shit a leak!

quote:
Geachte heer/mevrouw,

Ik heb even naar uw order gekeken en deze staat volgens de leverancier nog in backorder en gaat 23 april uitgeleverd worden. Dit is volgens de leverancier voor 80% zeker.

Hopende u hiermee voldoende te hebben ingelicht.
Ik denk dat ik mijn LE46A656 snel ga hebben ;)
Wie is er eerder? :)

Q6600, GA-X38T-DQ6, 2GB OCZ PL. DDR3, 8800GTS 512 Alpha Dog, 7.8TB, 24"Dell + G7 + G15, Specs

kutjebef
Reg. datum: 07 augustus 2002

Ik wil mijn computer aansluiten op mijn LE32S81B middels een dvi-hdmi kabel. Moet ik nou deze kabel hebben voor audio? Het is gewoon een simpele aansluiting heb nog geen home cinema set of wat, dus de kabel word gewoon aangesloten op de tv

http://www.cheaphardware.nl/osc/images/CABLE-404-110x130.jpg
3.5mm stereo plug naar 3.5mm stereo plug

Ka-tjing

Reg. datum: 10 september 2007

quote:
Tijgert schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:09:
[...]

Ik denk dat ik mijn LE46A656 snel ga hebben ;)
Wie is er eerder? :)
Mag ik jou dan op mijn beurt vragen waar jij je tv hebt besteld?? O-)
Wacht nou al zeker 2 maanden op die nieuwe serie, en ben het een beetje zat.. die datum klinkt mij als muziek in de oren :9~

10741?
Reg. datum: 28 augustus 2000

quote:
polo87 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:24:
[...]

Mag ik jou dan op mijn beurt vragen waar jij je tv hebt besteld?? O-)
Wacht nou al zeker 2 maanden op die nieuwe serie, en ben het een beetje zat.. die datum klinkt mij als muziek in de oren :9~
Ik heb die van mij vandaag besteld, levertijd zou ongeveer een week zijn, ben benieuwd >:)

Blog || Probeer eens een echte db, probeer eens PostgreSQL!
Klik hier voor ultieme ranzigheid! - PSN : Kettrick

Reg. datum: 10 september 2007

quote:
RoeLz schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:36:
[...]

Ik heb die van mij vandaag besteld, levertijd zou ongeveer een week zijn, ben benieuwd >:)
dan zou ik ook graag willen weten waar jij em hebt besteld?... kan niet w88 om em ook te bestellen!

en wat heb je er voor neergeteld?

polo87 wijzigde dit bericht 15-04-2008 20:02 (3%)

Reg. datum: 02 februari 2008

Ik hoop dat ik straks ergens de le37a552 en de le40a552 naast elkaar kan zien.
Ben benieuwd of je het verschil kunt zien in beeldkwaliteit met het contrast (15000 / 30000). wat denken jullie kun je het zien?
Het scheelt toch 150 euro en de 37 is voor mijn kamer denk ik wat een betere maat dan de 40.

Ik zit steeds maar weer te twijfelen. Wordt een beetje gek van me zelf 8)7

EDIT
want tussen de 37" en de 40" van de M86 serie zag je wel degelijk het verschil. Vooral de 40"had een vele mooiere zwartwaarde. De nieuwe 37" heeft wel een clear panel dus misschien is het probleem van de zwartwaardes opgelost voor deze grote.

Nico111 wijzigde dit bericht 15-04-2008 20:33 (29%)

Reg. datum: 11 oktober 2007

quote:
Th@_M@ster schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:35:
Ik wil mijn computer aansluiten op mijn LE32S81B middels een dvi-hdmi kabel. Moet ik nou deze kabel hebben voor audio? Het is gewoon een simpele aansluiting heb nog geen home cinema set of wat, dus de kabel word gewoon aangesloten op de tv

[afbeelding]
3.5mm stereo plug naar 3.5mm stereo plug
Via die kabel kan je PC stereo-geluid overbrengen aan de TV, die dat later eventueel weer doorgeeft aan een versterker; het geluid blijft echter 2-kanaals. Aangezien je nu geen home ciname set hebt, maakt dat echter niet uit, dus dat is inderdaad de kabel die je moet hebben. =)

Als je later eventueel nog wel een home cinema set krijgt, én je wilt surroundsound uit je PC-media dan zul je je PC rechtstreeks op je versterker van de home cinema moeten aansluiten.

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik heb er stiekem twee besteld, een bij www.hd.nl (die komt mogelijk de 23e binnen) en 1 bij www.Komplett.nl, die zou halverwege mei pas komen.
Komplett was goedkoper, maar dan moet ik hem in Tilburg gaan halen terwijl hd.nl een winkel in Amsterdam heeft en ik hem voor ik hem meeneem natuurlijk wel even werkende wil zien (lees: checken voor dooie pixels).

Uiteindelijk kan ik hem altijd nog terug geven volgens de 7 dagen niet goed geld terug wet omdat het per internet besteld is, maar dat gaat makkelijker als ik mijn centjes nog in mijn zak heb.
Bovendien is voor eventuele garantie afhandeling een winkel 'om de hoek' altijd beter dan een webshop 110KM verderop, dan betaal ik wel een paar stuivers meer.

Waarom twee? Nou, hd.nl had eerst geen vaste leverdatum terwijl komplett dat wel had.
Verder ken ik Komplett wel en HD.nl niet, straks wacht ik nog maanden op hd.nl terwijl ik hem van Komplett al had kunnen hebben... De 'extra' cancel ik gewoon zodra ik van de ander bericht heb.

Bij komplett zijn ze nu trouwens uitverkocht voorlopig zonder enig verlossend woord van wanneer er nieuwe komen. Zijn er hier liefhebbers die de mijne van Komplett zouden willen hebben? Mag je mijn plekje in de cue wel hebben als het zover is... PM me maar effe.

Q6600, GA-X38T-DQ6, 2GB OCZ PL. DDR3, 8800GTS 512 Alpha Dog, 7.8TB, 24"Dell + G7 + G15, Specs

Reg. datum: 29 augustus 2005

quote:
Tijgert schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:01:
Ik heb er stiekem twee besteld, een bij www.hd.nl (die komt mogelijk de 23e binnen) en 1 bij www.Komplett.nl, die zou halverwege mei pas komen.
Komplett was goedkoper, maar dan moet ik hem in Tilburg gaan halen terwijl hd.nl een winkel in Amsterdam heeft en ik hem voor ik hem meeneem natuurlijk wel even werkende wil zien (lees: checken voor dooie pixels).
Jij vuile stiekemerd :P beetje twee gaan bestellen.... haha.

Maar ik zit al dagen de site: www.samsung.nl in de gaten te houden maar nog steeds helemaal geen info en specs op de nederlandse sites. Wel echt vaag terwijl de nieuwe series nu toch in de winkels binnen beginnen te stromen.

Ik las trouwens net in de FHM dat Samsung ook bezig is met de 7 serie? Stond een plaatje in van een LE46A750, die had zo'n rode amber/flame rand aan alle 4 de kanten en een vierkante voet zoals de F86 (dus niet zoals de A656 serie....)

Iemand hier al wat over gehoord??

Kan er eigenlijk niks over vinden.

EDIT: toch plaatje gevonden:
http://www.freenet.de/freenet/computer_und_technik/cebit_2008/cebit_2008_hdtv/3.jpeg

koffieboontje wijzigde dit bericht 15-04-2008 22:21 (5%)

Hallo,

Wij hebben nu ruim een maand de LE46F86 in huis hangen, en tot nu toe weinig problemen, alleen, zoals ik al eerder heb vermeld aardig wat last van horizontale strepen over het beeld maar verder echt super beeld!

Alleen nu hebben we het 2e probleempje, op de 1 of andere manier ziet onze tv het casemakastje niet, die via scart is aangesloten. Daarom kunnen wij nu onze zenders niet instellen...

Iemand enig idee wat het kan zijn, verkeerd aangesloten? fout in de tv?

Wie zaait, kan oogsten

Me OS X

Heb je em wel op een RGB SCART aangesloten? Op een andere SCART werkt deze mogelijk niet of geeft het zwart-wit beeld.
Verder kun je ook even controleren door een ander SCART-apparaat aan te sluiten.

* Iemand nog suggesties?

quote:
nijntje82 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:35:
Monteur van Samsung is langs geweest en heeft een update gedaan. Nu is de scroll banding niet meer zichtbaar op mijn 40F86. Dus iedereen die het heeft, even belle..
Weet je toevallig welke update die heeft gedaan? Wij hebben precies hetzelfde probleem en er is al een monteur langs geweest, ook update gedaan maar nog steeds last van "scroll banding".

Wat moet ik doen als ze het niet kunnen fixen??

Wie zaait, kan oogsten

quote:
--MeAngry-- schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 23:50:
Heb je em wel op een RGB SCART aangesloten? Op een andere SCART werkt deze mogelijk niet of geeft het zwart-wit beeld.
Verder kun je ook even controleren door een ander SCART-apparaat aan te sluiten.
We kunnen wel gewoon tv kijken, is verder allemaal goed, alleen willen we de zenders sorteren, rtl8 zit nu op 10, discovery op 17 etc. etc., beetje irritant allemaal, maar in het menu (van de tv) slaat die het kopje "Digitaal menu" over dus kunnen we het niet veranderen. Ligt dat dan eraan op welke SCART ingang die aangesloten zit?

Wie zaait, kan oogsten

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: