Hoofdcategorieën
Topicacties

[Multi] Football Manager 2008 - Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

Reageer Nieuw Topic
Ook bekend als een lui varken.
Reg. datum: 24 april 2007

quote:
amahusu schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:54:
ik speel idd zoals chimera schetst, alleen dan met m'n backs in een rol als wingbacks. De DM's ondersteunen m'n CM en de FC en AM's houden zich puur bezig met aanvallen. M'n meest effectieve opstelling die ik tot nu toe heb gebruikt in FM08. Vooral met de spelers die ik nu heb kan ik gewoon bijna niet verliezen. Als ik verlies is het dan ook omdat ik door blessures basisspelers mis :P

Ik heb overigens Saivet in de spits (gehaald in m'n 2e seizoen, toen nog in division 1, voor 1.1 miljoen, laten debuteren op z'n 17e). Die jongen is zonder twijfel de beste speler die ik ooit heb gehad in het spel. Na ruim 7 jaar is ie uitgegroeid tot een 'one-man-army' in de spits. Afgelopen seizoen goed voor 77 doelpunten in 53 duels en inmiddels de duurste speler in het spel (samen met Bojan).
Krijg je veel doelpunten tegen? Anders is het misschien handige taktiek voor mij :P (evt sturen via email of zoiets als er veel individuele orders zijn) ,want ik krijg mijn ploeg maar niet aan het scoren, en als dit gebeurt krijg ik sowieso weer een paar tegen doelpunten.

The Dark, created to hide the innocent light. Eyes so bright, seductive lies. (Nightwish, Dark Passion Play, Whoever brings the night)

Reg. datum: 05 mei 2008

ik ben goed :P

ik speel trouwens met
sp sp
lam avm ram
cm
rv lv
cb cb
maar krijg wel veel tegen maar dat komt omdat mijn keeper niet fantastisch is en geen geld voor een nieuwe (betere) en er wil ook niemand op huur basis komen :S

taking over the world!

quote:
Nilsinho schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:15:
[...]

Krijg je veel doelpunten tegen? Anders is het misschien handige taktiek voor mij :P (evt sturen via email of zoiets als er veel individuele orders zijn) ,want ik krijg mijn ploeg maar niet aan het scoren, en als dit gebeurt krijg ik sowieso weer een paar tegen doelpunten.
nee, krijg niet veel doelpunten tegen, al meer dan 5 seizoenen op rij minst aantal goals tegen geloof ik. Natuurlijk werkt mn tactiek het best in combinatie met de juiste spelers, maar zodra je die hebt ben je zo goed als onoverwinnelijk ;)

ik wil em je wel sturen, je spelers moeten dan wel de volgende stats hebben (althans, daar heb ik op gelet bij het scouten van spelers)

CB's: Vanzelfsprekend tackling en marking hoog. Concentration minstens 15, als je spelers dat hebben plus goede stats voor tackling en marking, dan komt er bijna niemand meer langs. Het wil ook wel helpen als ze goed kunnen koppen en snel zijn, maar dat geldt netzoals tackling en marking altijd voor een goede robuuste verdediger. Daarnaast ook passing minstens 13, want ik speel door het midden met direct passing en dus is het belangrijk dat de opbouw vanuit achter goed verloopt.

RB/LB: Goede stats voor pace en stamina. Omdat ik niet echt met een breed middenveld speel moeten zij deze ruimtes opvullen indien nodig. Crossing moet ook hoog zijn, evenals passing. Tackling en marking is vanzelfsprekend. Als je een goede speler hebt op de back positie dan zal ie in deze opstelling minstens 5 assists per seizoen afleveren.

DM's: Focus op marking, teamwork en workrate. Zij leggen de meeste kilometers af als ondersteuning voor het middenveld en als vervangers voor de backs als die mee naar voren komen. Eveneens is een hoge stat voor passing cruciaal omdat vrijwel alle aanvallen door het midden gaan.

CM: Een speler met creativiteit en hoge passingsstats. Je zal zien dat deze speler eigenlijk puur in dienst speelt van de de 3 aanvallend ingestelde spelers. Dus workrate en teamwork moet goed zijn.

AM's: Passing moet goed zijn, evenals dribbelen en technique. Ik laat ze de ballen inleveren bij m'n spits, maar als je goede AM's hebt kun je ze wat vrijer laten en dan scoren ze ook met regelmaat.

FC: Je targetman, vrijwel alle ballen belanden bij je spits, dus zorg voor een goede afmaker (dus hoge stats voor finishing, composure, determination en off the ball). Verder helpt het als ie snel is (dus acceleration en pace).

Always Outnumbered, Never Outgunned // xboxlive: amahusu / gamercard

Opgeschreven! Dankje :D!

Dan zet ik ze binnenkort neer als ik met mijn grafploegje uit Zweden in de primera zit, want de huidige spelers zouden je taktiek waarschijnlijk niet kunnen :P

The Dark, created to hide the innocent light. Eyes so bright, seductive lies. (Nightwish, Dark Passion Play, Whoever brings the night)

taking over the world!

quote:
Nilsinho schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:47:
Opgeschreven! Dankje :D!

Dan zet ik ze binnenkort neer als ik met mijn grafploegje uit Zweden in de primera zit, want de huidige spelers zouden je taktiek waarschijnlijk niet kunnen :P
nou, in lagere competities werkt het juist wel omdat je dan tegen ploegen speelt die vaak de lange bal hanteren. Deze formatie is compact en gaat uit van directe passes, dus zodra je dan de bal hebt ben je binnen een paar passes aan de overkant (als het goed is :P). Heb met deze tactiek Leeds ook van de 2e divisie weer terug naar de Premier League geloodst, dus je kan het best eens proberen :)

je kan em hier downloaden (ff "opslaan als.." doen)

amahusu wijzigde dit bericht 16-05-2008 16:58 (6%)

Oke, dankjewel ;)

Reg. datum: 31 maart 2003

Crap, op penalties promotie naar de Premiership misgelopen :( Nu ander probleempje in het nieuwe seizoen, ik heb me captain gewijzigd. De oude captain is nu de 3e speler op een bepaalde positie dus komt zelden aan het spelen. Alleen alle spelers zijn het er niet mee eens, vinden zichzelf geschikter als de nieuwe captain of vinden het oneerlijk dat de oude captain is gedegradeerd :o

Triumph Speed Triple 08 - Fusion White

Reg. datum: 23 april 2004

quote:
Paul Hewson schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 00:18:
Crap, op penalties promotie naar de Premiership misgelopen :(
Dat is balen :(

http://www.xs4all.nl/~pire/spanning.jpg
44e speeldag ging ook niet echt lekker. Ik sta al een paar weken met 1 punt voor en ik kon uitlopen naar een voorsprong van 2 punten, maar ik verlies in blessuretijd van Stevenage en Oxford maakt diep in blessuretijd gelijk tegen Macclesfield :(
Oxford moet nu nog thuis tegen York en op de laatste speeldag spelen ze uit tegen Dorchester. Ik moet nog tegen Stafford (uit) en daarna thuis tegen Salisbury.

was een persoonlijkheid
Reg. datum: 27 maart 2004

Is het normaal dat wanneer een werkvergunning is afgewezen, deze niet opnieuw aan te vragen is. Ik heb als Arsenals zijnde Gomes van PSV gehaald op de laatste dag van de transfermarkt, meteen afgewezen de aanvraag. Ik kon niet eens in beroep gaan. Nu is de tweede periode ingegaan en kan ik nog steeds niks aanvragen oid. Kijk ik dan ergens overheen?
Ik speel trouwens 4231 wat erg lekker loopt:
DM
VL VC VC VR

MC/VM MC
AML AM AMR
S

doe eens raar, doe wasserball

Reg. datum: 26 november 2007

ik ga nu ook wel lekker.

derde seizoen met feyenoord
1ste seizoen opbouwen oude rotten eruit gegooid Mols weg makaay op de bank timmer op de bank.
guilherme Ca en guilherme Vv gekocht sahin aangetrokken weg met huurcontract.
kampioen geworden de guzman voor 25mln naar inter daarna 2de seizoen niet zoveel aankomen gedaan op paar jongens van 18/19 na voor de toekomst
cl begon slecht maar uiteindelijk toch 2de geworden met veel vallen en opstaan de Finale bereikt waarin ik tegen inter moest spelen. na 90 minuten 1-1 (eigen goal inter) verlening voledig verdedigd en met penalty's 5-4 gewonnen
3de seizoen valt zwaar tegen met nog 8wedstrijden te spelen sta ik 4de in de competitie en heb ik eerste wedstrijd knockout tegen barcelona met 2-1 Verloren wel 1 goede aankoop gedaan Gokhan Unal iedere bal die die raakt vliegt er bijna wel in

Reg. datum: 31 maart 2003

quote:
PirE schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 18:45:
[...]

Dat is balen :(

[afbeelding]
44e speeldag ging ook niet echt lekker. Ik sta al een paar weken met 1 punt voor en ik kon uitlopen naar een voorsprong van 2 punten, maar ik verlies in blessuretijd van Stevenage en Oxford maakt diep in blessuretijd gelijk tegen Macclesfield :(
Oxford moet nu nog thuis tegen York en op de laatste speeldag spelen ze uit tegen Dorchester. Ik moet nog tegen Stafford (uit) en daarna thuis tegen Salisbury.
En dat vooral na een seizoen wat slecht begon :D

http://img247.imageshack.us/img247/3488/cocacolachampionshippaslz2.jpg

Triumph Speed Triple 08 - Fusion White

Reg. datum: 23 april 2004

quote:
Paul Hewson schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 21:42:
[...]

En dat vooral na een seizoen wat slecht begon :D

[afbeelding]
Wel netjes gedaan dan, jammer dat het uiteindelijk net mislukt.

Ben overigens nog kampioen geworden met Hampton & Richmond *O*. Na de 45e speelronde hadden we allebei 94 punten (Oxford won met 1-0 van York en ik met 2-0 van Stafford). Laatste speelronde was nog best spannend, ik kwam zelf niet verder dan een 0-0 tegen Salisbury, maar Oxford verloor met 2-1 van Dorchester.

Ben nu bezig om spelers te zoeken om de selectie op League Two niveau te krijgen en ik heb een sollicitatie lopen bij Crewe Alexandra (zijn net niet uit League 1 gedegradeerd).

taking over the world!

Nette run Paul Hewson :)

Ik ben na 13 seizoenen Leeds maar weer eens met een kleine club begonnen, had alles al gewonnen en had weer zin een uitdaging :P

Keuze is gevallen op Bradford, uitkomend in de Engelse League Two. Volop groeimogelijkheden en een behoorlijk stadion, dus mocht ik ooit in de PL uitkomen dan zijn er mogelijkheden genoeg :)

Ik zal eens een beknopt overzicht plaatsen als m'n eerste seizoen erop zit, heb nu iig een drietal transfervrije nederlanders op de kop weten te tikken die het niveau hopelijk omhoog krikken :)

Wanna buy some pegs?

Ben nu paar wedstrijden onderweg met Cambridge City in de Blue Square Southern.

Speel een 4-4-2 ruit en gaat boven verwachting goed, want ik sta 1e. De eerste 5 werden gewonnen, ton volgde een verlies, een gelijkspel en weer een overwinning. Seizoen is nog lang maar met deze tactiek volgens de 2-6-2 rule gaat het de goede kant op. Zelfs wedstrijden waarin de tegenstander meer kansen heeft dan ik win ik!

Light a pussy!

Reg. datum: 25 oktober 2006

Ik ben nu in Italie begonnen, de naam van het team is me even ontschoten, want het is bijna een heel boek. Speel in de serie C2 en heb echt een waardeloos elftal. Ga denk maar in NL scouten (ja dat kan ik), daar spelen veel transfervrije spelers haha.

Kauwgomballenbende (364152) VI.675

@amahusu

Ik heb je taktiek geprobeerd met mijn cluppie en de eerste won ik met 4-1 en de 2e met 6-0 :d alleen de volgende verloor ik weer met 1-0 dus het werkt wel :)

@HTtommy: Pro Vercilli? :P?
@Chimera: Ik begon ook met een 4-0 en een 3-1. Daarna 1-5 verloren. XD

taking over the world!

tsja, je moet niet meteen wonderen verwachten :P Geef je elftal de tijd om eraan te wennen, dus speel zoveel mogelijk friendlies in de voorbereidingsperiode en dan zul je zien dat je toch redelijk constant blijft presteren (mits je beste/basisspelers niet wegvallen)

Ben nu dus bezig met bradford in de League Two, sta na tien wedstrijden 3e (W8, V1, G1). Geen slechte start gezien mn transferbudget van 75.000 :D.

amahusu wijzigde dit bericht 20-05-2008 10:57 (22%)

\o/ momania \o/
Reg. datum: 21 juli 2001

Hoe kan het zijn dat wanneer een speler een ontsnappingsclausule heeft van ¤ 28.500.000,- de club een bod van dat zelfde bedrag weigert? :?
Het is toch zo dat een club accoord moet gaan met een bod wanneer het bedrag van de ontsnappingsclausule wordt geboden?

Het gaat om de jeugdspeler van Atlético Madrid, Sergio Agüero.

Voor F_J_K

@Han ze moeten normaal gewoon het bod accepteren
@amahusu zit al in het seizoen dus kan weinig friendlies spelen anders spelen ze wel erg veel wedstrijden

Wanna buy some pegs?

@Han: Probeer het nog eens met een bod van ¤ 28.750.000. Mij viel al eens op dat wanneer ik een bod doe, de waarde altijd lager wordt weergegeven wanneer je bij de speler in z'n transferstatus kijkt. Dus jouw bod van ¤28,5M wordt dan weergegeven als ¤28,4M oid, en dat is dus te weinig. Zal wel iets met 'transferkosten' oid te maken hebben. Als je een huis koopt heb je bijv ook 'kosten koper'. Dus je moet eigenlijk meer betalen meer dan dat het huis zelf kost, om het simpel te zeggen.

Light a pussy!

Reg. datum: 25 oktober 2006

quote:
Nilsinho schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 10:50:
@HTtommy: Pro Vercilli? :P?
@Chimera: Ik begon ook met een 4-0 en een 3-1. Daarna 1-5 verloren. XD
nee iets met veel C's maar ben er al mee gestopt mijn voorkeur gaat toch uit naar de Engelse LLM ben nu begonnen met Bath City, zijn vorig jaar gepromoveerd. Heb een transferbudget van ongeveer 2k en een loonbudget van 8,4 k heel erg fijn. Maar heb wel Bristol City als parentclub. Zal vanavond wel wat screens posten.

Kauwgomballenbende (364152) VI.675

Reg. datum: 09 juni 2007

quote:
Han schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:01:
Hoe kan het zijn dat wanneer een speler een ontsnappingsclausule heeft van ¤ 28.500.000,- de club een bod van dat zelfde bedrag weigert? :?
Het is toch zo dat een club accoord moet gaan met een bod wanneer het bedrag van de ontsnappingsclausule wordt geboden?

Het gaat om de jeugdspeler van Atlético Madrid, Sergio Agüero.
Wat ik dan doe is vaak klikken op het bedrag, in dit geval ¤28.500.000. Werkt bij mij altijd. Probeer dat eens

ben gister weer verder gegaan met spelen sta inmiddels 1e :D(8 wedstrijden 1 verloren 8 gewonnen) en in de beker ben ik in de 3e ronde beland moet nu tegen getafe die in de premier division speeld maar 18e staat dus dat moet wel lukken alleen nu willen 4 an mijn sterspelers ( +2 mil per stuk) weg en die hebben nog een contract tot einde seizoen ik kon deze echter niet verlengen dusben ze nu maar aan het verkopen om ertoch nog wat aan over te houden en ben benieuwd wat ik er dan na de winterstop vanbak als ze weg zijn

chimera2 wijzigde dit bericht 21-05-2008 12:06 (3%)

Reg. datum: 20 mei 2005

quote:
chimera2 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:14:
Stuk zonder komma's en leestekens....
Alsjeblieft, gebruik ze eens. Leest een stuk makkelijker!

Verder is het erg leuk om al die verhalen te lezen, ondanks dat ik geen speler ben. (speel alleen maar Online Soccer Manager....)

nothing yet..

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: