[Multi] Football Manager 2008 - Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 13:27
Mij gebeurde precies hetzelfde met het bestuur. Ondanks dat ik FC Fyn (Deense 2e div.) had laten promoveren en een winst van ca. 3 ton had gemaakt, wilden ze me toch ontslaan. Uiteindelijk hebben ze me dan wel een driejarig contract met verdubbeling salaris geboden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170957

Ben onlangs een netwerkgame gestart via Hamachi met een maat.

Na eerder al eens Ajax/PSV (ik ajax en hij psv) gedaan te hebben,
wilden we graag eens voor bondscoach spelen.
Dus weer een nieuwe netwerkgame gestart hierbij ben ik bondscoach van het NL elftal
en hij is werkloos begonnen, waarna ik hem een baan aangeboden heb als Manager -21 :D
Echt wel cool deze functie, dus hij speelt wedstrijden onder de 21 en waarschijnlijk straks ook de Olympische Spelen en dan zal ik het EK leiden met het "grote" oranje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194437

Ik maak hetzelfde mee bij Bath City. Ze wilde zich binnen drie jaar vestigen in de Blue Square South. Nu promoveerde ik in het eerste seizoen werd het tweede seizoen 14e en nu wilde ik dit seizoen in het linkerrijtje eindigen. Heb de halve finale van FA trophy gehaald, een balans van 1,5 miljoen gecreeerd, alle spelers zijn full-time profs en ik heb ook nog de kwartfinale van de Conference League cup gehaald. Lijkt mij redelijk succesvol, maar het bestuur wil niet onderhandelen over een nieuw contract :S. Ik ga er wel vanuit dat ik blijf, maar ik lees vaak dat mensen al eerder een contract aangeboden, bv als ze onverwacht kampioen worden of promoveren, maar ik heb dat nog nooit meegemaakt eerlijk gezegd.

Weet iemand hoe dit zit? Kan het zijn dat je te vroeg om een contract vraagt dat je het daarom niet krijgt of is het gewoon zo dat je er uit kan vliegen terwijl je klasse presteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-06 11:25

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Ja, het kan gebeuren.
Soms wachten ze echt tot het allerlaatste moment om je een contract aan te bieden. En soms krijg je een "we willen iets anders en denken dat niet met jou te kunnen bereiken" terwijl je ondertussen alles gewonnen hebt wat er te winnen valt.

[ Voor 42% gewijzigd door MazeMouse op 03-06-2008 11:40 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:55
Dat is andersom ook erg, wordt je opeens in verband gebracht met een paar clubs waar de toekomst van de coach onzeker zou zijn. Dan ga je kijken hoe de beste man het doet en staat ie doodleuk eerste in de competitie en de halve finale van de Champions League... Ja die zal vast bijna ontslagen worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou inmiddels hebben ze me een nieuw contract aangeboden. Ze waren erg tevreden, want heb een contract voor 4 jaar gekregen dus vertrouwen heb ik gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-06 10:55

amahusu

taking over the world!

Ik heb gelukkig ook een nieuw contract aangeboden gekregen, maar echt op de aller, allerlaatste dag van het seizoen. Naja, zit nu in Div. 1 met een aardige selectie. Hopelijk kan ik nog promotie meepakken in de play-offs :)

1e seizoen League 2
Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s3/geniuxx/Afbeelding1_600x188shkl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s3/geniuxx/Afbeelding4_600x171shkl.jpg

2e seizoen League 1
Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s3/geniuxx/Afbeelding2_600x145shkl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s3/geniuxx/Afbeelding5_600x173shkl.jpg

3e seizoen Division 1
Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s3/geniuxx/Afbeelding3_600x237shkl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s3/geniuxx/Afbeelding6_600x174shkl.jpg

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ziet er goed uit...mijn ervaring is dat als je eenmaal in de CCL2 bent, het wat eenvoudiger wordt, tot aan de Championship. Daar wordt het verschil in budget vaak er groot met de top. Hoe ervaar jij het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

niveauverschil is idd wel erg groot tussen championship en league 1. Ik krijg ook supermakkelijk doelpunten tegen, lijkt wel of zowat elk schot op goal van mn tegenstander meteen raak is terwijl mijn keeper (donovan ricketts) niet onder doet voor de rest van de goalies in div. 1.

Ook qua budget is het nogal scheef verdeeld, ik moet het doen met een transferbudget van 500k, terwijl ploegen als sunderland en southhampton 10 miljoen te besteden hebben. Maar dat vind juist de grootste uitdaging van het hele spel, met minimale middelen het maximale bereiken. In 3 seizoenen heb ik minder dan 100k uitgegeven aan spelers, voor de rest alleen maar 'oude toppertjes' voor nop getekend. Beste 'aankoop' tot nu toe is Martijn Reuser :) Op z'n 33ste is ie toch nog goed voor gem. zo'n 10 assists en doelpunten, alleen jammer dat ie zo vaak geblesseerd is.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haha idd. Dat is waar ik ook veel tegen aan hik. Bath City is een kleine club met 0 reputatie, matige faciliteiten. Daarnaast heb never transferbudget tenzij ik spelers verkoop of loonbudget gebruik. Inmiddels wel een balans van 2 mil opgebouwd. Het geld is er dus alleen spelers willen niet komen en dat maakt het moeilijk, maar dat is ook de uitdaging. Ik hoop nog een keer in de CCL2 te komen en van daaruit verwacht ik het wel wat makkelijker te hebben dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-12-2021

Nilsinho

Ook bekend als een lui varken.

De enige echte clubhopper heeft ook weer wat te melden 8)
2010-2011
Na een perfect seizoen met Syrianska Kerburan (Inmiddels 1e divisie zuid) waarin ik zeer onverwachts kampioen werd en dus promoveerde, kreeg ik een aanbieding van de sukkelende championship-club Reading, eind janurari. Ik bekeek hun selectie, die niet eens zo heel slecht was. Spelers als Hunt, Doyle en Pavone speelden er.
Ach ja, ik stond 11e, de club had alle hoop al opgegeven op promotie, en het was eigenlijk meer doel voor mij om volgend seizoen te schitteren.
Ik maakte gebruik van een 4-2-2-2 (2 CM, 2 flankspelers) en Reading kwam gelijk in rustiger vaarwater. Al heel snel stonden we op de zesde plaats, goed voor nacompetitie. Maar met elf wedstrijden te gaan, en vijf punten op Birmigham die eerste stond, rook het naar meer.
De laatste wedstrijden waren best wel komisch. Een ronde verloor de complete top 3 (Reading, Ipswich, Birmingham). Reading verloor van Aston Villa uit. Blijft een rotploeg :X
De laatste wedstrijd was me er eentje. Ik begon met één punt voorsprong op: Blackburn, Ipswich, Birmingham en Stoke. Ja, het was spannend. Betekent dus dat ik moet winnen van Leeds.
Al snel had de concurrentie allemaal al een doelpunt gemaakt. Sta ik dus gelijk 5e. Maar vlak voor rust kwam daar dan eindelijk de bevrijdende 1-0. Van uitgerekend Jem Karacan, die zijn eerste doelpunt in erm...30 wedstrijden maakte?. En meneer was op dreef, want hij maakte er gelijk zijn tweede achteraan vlak na rust. de 3-0 kwam van de voet van Mariano Pavone, nummer 34 van het seizoen, waarmee hij dus topscorer van de competitie was, en de 4-0 van Kevin Doyle, die in bloedvorm was.
Kampioen :9~
De beker dan: Ik kwam bij Reading voor de eerste wedstrijd tegen Millwall; 4-0 winst. Daarna Tottenham (1-1 thuis, 0-2 uit), Blackburn (0-0 uit, 2-0 thuis), en Arsenal (3-3 thuis, 4-1 uit). Einde verhaal, misschien gaat het dit seizoen beter daarin _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

heheh ja nice :)

soms heb ik het idee dat dat zit ingebakken in de engine om de spanning te vergroten. In 9 van de 10 gevallen zie je je naaste concurrentie flink wat punten verliezen in de slotfase van de competitie. Ik was het hele seizoen aan het sukkelen met Bradford op plek 10/11 en 6 wedstrijden voor einde van het seizoen begint het bij mij ineens te draaien en bij de volledige top 10 te spoken. Uiteindelijk ben ik nog 6e geworden en mag ik nu in de play-offs promotie naar de Premiership afdwingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit ook gedeeltelijk in de engine. Spelers die slecht tegen 'grote' wedstrijden kunnen zullen op spannende momenten minder presteren. En dat veroorzaakt tegen einde van de competitie soms onwaarschijnlijk ontknopingen. Maar goed PSV liet het de afgelopen twee jaar ook bijna liggen, net als Arsenal dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:22
hoe zou je 't bijvoorbeeld verklaren dat een topspeler als huntelaar 3x op rij een kans mist ALLEEN voor een keeper van een 'kleine' club als excelsior???

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

@Stef: FM blijft vreemd ^.^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northwave4500
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-03 09:57
Hoe kan het in godsnaam dat het nederlands elftal met 3-0 van italië wint? Dacht dat dat alleen in fm kon :+

Merge wuurd 't beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

ik heb een hoop goede verdedigers gehad in dit spel, maar dit heb ik nog nooit gelezen bij een back :p

Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s3/geniuxx/sanchez.jpg

koopje voor 6 miljoen van Toluca!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Dat heb ik toch wel veel gezien bij de betere verdedigers. Staan soms bij toppers wel vaker van dat soort dingen. FM Humor denk ik ;-)

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125531

Holland-Frankrijk: 4-1... Het is ongelooflijk, jongens!!! We made it!!!! _/-\o_

PS. Sorry voor dit offtopicgedoe, maar ik kon me niet inhouden! ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 125531 op 13-06-2008 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idifix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Zo ik heb men allereerste game maar weer is opgepakt met ManUtd, was halverwege het seizoen stond 1e en had de leaque cup al gewonnen. ik had al spelers gehaalt en verkocht (luka modric gehaalt en Carrick verkocht :S)
Heb toen ook maar even Anton Ferdinand gehaalt voor reserve en deed het heel erg goed.

Heb de treble gehaalt :D kwartfinale Champions leaque (uitgeschakelt door Barcelona) en moest 6x!! tegen Chelsea (5 x gewonnen 1x verloren)

Ben nu nog op zoek naar een reserve keeper aan gezien ik Kuscszak heb verkocht aan Aston Villa. Silvestre gaat naar Arsenal voor vervanging heb ik Gareth Bale van de Spurs op het oog maar die willen ze niet laten gaan. Verder heb ik Wes Brown (Real Madrid) en John O'shea (Chelsea) verkocht.
Danny Simpson heb ik naar het 1e gehaalt. John Fleck en Henri Saivet heb ik voor de toekomst en wordt er aan Pique getrokken dus die zal ook niet lang blijven, als vervanging heb ik Michael Johnson van Man City op het oog.

Iemand een idee welke keeper ik eventueel moet halen voor op de bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Enyeama, maar dan moet je hem wel 1x in de zes wedstrijden basis zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idifix
Nilsinho schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 12:28:
Enyeama, maar dan moet je hem wel 1x in de zes wedstrijden basis zetten :P
Daar had ik ook al aan gedacht maar die heeft voor Barcelona gekozen en Ustari die ging liever naar Bayern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Holy crap:
Afbeeldingslocatie: http://xs128.xs.to/xs128/08240/reading_7-1_west_ham744.gif.xs.jpg
Over domineren en een spits in vorm gesproken.

Gevolgd door:
Afbeeldingslocatie: http://xs128.xs.to/xs128/08240/loldoormij986.gif.xs.jpg
Sorry, manager van West Ham :w

Afbeeldingslocatie: http://xs128.xs.to/xs128/08240/haha501.gif.xs.jpg

En dan verslaan ze Liverpool 4-1 in de league cup (extra tijd), super :*)

[ Voor 51% gewijzigd door Nilsinho op 15-06-2008 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Door een lachwekkende beslissing voor een rode kaart van de scheidsrechter is de wedstrijd in een waar doelpuntenfestijn beland omdat ik MOEST aanvallen om nog iets uit de wedstrijd te halen

Afbeeldingslocatie: http://xs128.xs.to/xs128/08252/4-7kutscheids874.gif.xs.jpg

Iemand trouwens nog een manier om zonder dat de club je haat weg te komen van die club?
Ik heb alles al geprobeerd, 5 jaar lang blijven, veel winnen, maar elke x zegt FMM dat ik 100% disliked ben, na alles wat ik voor ze heb gedaan.
Enige keer dat ht niet zo was was bij het Nederlands elftal (WK 2010 groepsfase eruit, EK 2012 finale, WK 2014 kampioen)..?

[ Voor 35% gewijzigd door Nilsinho op 17-06-2008 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:56
Ook ik ben in de ban van het EK.

Wil dus effe als bondscoach van NL spelen in FM. Zit alleen super lang te klikken voordat ik eindelijk een wedstrijd kan spelen. Is dit alleen in het begin omdat het seizoen dan net gaat beginnen of blijft dat zo?
Of moet ik even wat instellingen veranderen of kleinere database? Heb nu alle eredivisies van de grote voetballanden in europe geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Je kan op vakantie gaan tot de volgende wedstrijd, anders blijf je wel even aan het klikken ja. Database e.d. hoef je niet te veranderen, dat zal niet veel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Rpol schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:08:
Ook ik ben in de ban van het EK.
En ik heb mijn megawelp het raam uit gegooid :P
Misschien dat ik morgen nog eventjes het seizoen afmaak met Reading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idifix
en keepers probleem heb ik ook opgelost, heb Hugo Lloris maar gehaalt. 2e Seizoen slecht begonnen sta nu 9e met 7 wedstrijden gespeelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262698

Heb twee vragen wat betreft de (welbekende) crash in FM 08: de crashdump. Ik heb hier ook al een hele tijd last van, en ik vraag me af of iemand hier een oplossing voor weet. Ik heb de legale versie van Football Manager 08 en ik heb alle patches geinstalleerd.
Verder ben ik ook met dit probleem naar het Sports Interactive forum geweest, en daar hebben ze mijn savegame nodig (zipped) die ik dan upload naar hun 'server'. Hier gaat mijn tweede vraag over, want wat wil, als ik mijn zipped savegame naar die FTP map sleep, dan vraagt Winrar of ik het bestand wil uitpakken, maar hij moet het juist uploaden zo staat er ook in de link die ik hieronder heb gezet. Iemand die mij hiermee kan helpen ?

http://community.sigames.com/eve/for...3/m/9792076743

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253544

Ben voor het EK maar weer eens aan de slag gegaan met FM2008 en had eens zin om geheel zonder ervaring en bekendheid aan het spel te beginnen. Werkloos gestart dus, met als werkgebied een aantal grote Europese voetballanden. Was als verwacht moeilijk aan de bak komen, maar uiteindelijk had Eindhoven wel interesse. Prognose was iets van 19e en ik mocht van het bestuur genieten van de deelname aan de Eerste Divisie. Team zag er redelijk uit en met weinig geld kon ik sowieso al weinig spelers toevoegen, dus het standaard team grotendeels zo gelaten als het was.

Geheel in EK-stijl de 4-2-3-1 tactiek van Marco toegepast met een iets defensievere speelstijl, en de eerste oefenpotten beloofden veel goeds. Vooral thuiswedstrijden werden vaak moeiteloos gewonnen, zelfs tegen clubs die een beter elftal hadden. De tactiek bleek ook in de competitie vaak goed te werken met een aantal zure verlieswedstrijden, maar over het algemeen niet slecht. Aan het einde van de competitie wist ik me zelfs op te werken na een solide 5e plaats zodat ik verzekerd was op de promotie playoffs!

MVV stond als eerste op het lijstje om verslagen te worden, en met veel geluk dan uiteindelijk ook uitschakeld. Waarover ik me verbaasde was me volgende tegenstander: Heerenveen. Serieus, ik weet niet met welke kansloze tactiek deze club de hele Eredivisie mee gespeeld heeft, maar zelfs de meest onervaren FM-speler had met het elftal van Heerenveen bij de eerste 10 kunnen horen. Goed, werd uiteindelijk twee keer gelijk en de beslissingswedstrijd 1-0 gewonnen om vervolgens Dordrecht op het gemakje nog even te verslaan. Eredivise :P

Was echter iets te gretig met het solliciteren naar een andere club, dat ik inmiddels ontslagen ben. M'n doel was om als onervaren werkloze op te klimmen in het voetbalwereldje en uiteindelijk een club als Manchester United te runnen ofzo :) Ben benieuwd wat ik nu voor club tegen het lijf loop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182267

wildhagen schreef op woensdag 30 april 2008 @ 13:48:
Simpel te voorkomen: alleen negatief commentaar op zijn rode kaart / onterechte penalty geven als er als commentaar iets als 'did that look dubious' ofzoiets komt. Anders altijd kiezen voor 'they do a difficult job' of 'made the correct decision'.

Ervaringsdeskundige hier ;)
Ik gaf eerst commentaar op een dubious penalty tegen, kreeg een waarschuwing van de FA. 3 wedstrijden later, in de Roemeense Cup finale, kreeg ik 2 penalty's in de verlenging! Zou het klagen dan toch iets geholpen hebben?? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Joepie, de club waarin ik vertoef is niet blij met me!
Afbeeldingslocatie: http://xs128.xs.to/xs128/08262/waarom748.gif.xs.jpg
Doelstelling is de club voor degradatie behoeden, en ik ben 7e.
Nog willen ze niet verder met me.
Afbeeldingslocatie: http://xs128.xs.to/xs128/08262/oke644.gif.xs.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Nilsinho op 24-06-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Needakill
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-06 16:51
Dat zeggen ze hele tijd. Bij mij ook totdat ik de Treble won(Champions League, kampioen en League CUP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Needakill schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:39:
Dat zeggen ze hele tijd. Bij mij ook totdat ik de Treble won(Champions League, kampioen en League CUP)
Ja, maar bij Ajax heb ik dit niet gehad terwijl ik rond de 4e plaats sukkelde (ontslag waardig), daar kreeg ik wel een nieuw contract. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233450

Iedereen een beetje voetbalmoe na de uitschakeling op het EK ?

Dan zal ik maar eens iets posten (kijk al langer mee).

Ben vorige week weer begonnen met FM2008 en nu eens niet PSV gekozen, maar in Engeland begonnen met net niet topper Liverpool. Doel is om snel echt mee te kunnen doen om het landskampioenschap en een 'normaal' aankoop beleid te voeren (dus geen 10 free transfers per seizoen).

De selectie waarmee je begint is redelijk goed, maar omdat ik graag met aanvallende en creatieve middelvelders speel zocht ik daar versterking. Had 2 spelers op het oog, namelijk Farfan van PSV en de gewilde Modric en was van plan er 1 aan te trekken. Toen beide clubs en spelers echter akkoord gingen met mijn aanbod en mijn transferbudget het toeliet heb ik ze beide maar gekocht.

Farfan heeft me 16 miljoen en Modric 14 miljoen euro gekost, heb nu nog 10 miljoen over voor een eventuele winterstop aankoop.

Ben flink aan het sleutelen geweest voor een taktiek en dat heeft geleid tot een 4-1-3-1-1 met veel beweging in het elftal. Mijn basis opstelling ziet er zo uit.

.......................................Torres.........................................
................^........................................................................
................|........................................................................
.............Farfan...................................................................
.............................................^.............................^.............
.................................................\ ........................| ............
............................Alonso.........Modric..............Gerard........
.....................................................^..................................
................................................../ .....................................
...................................Mascherano....................................
...................................................^.....................................
.....................................................\...................................
.........John Arne Riise->.....Skrtel-->.....Carragher.....<-Finnan

......................................Reina...........................................

Team instellingen zijn oa aanvallend, over de flanken en voorin veel creativiteit, passing staat bijna op short maar nog net dat ze niet teveel korte balletjes geven, hierdoor houden ze goed de bal in het spel en komt Alonso goed to ze recht als spelverdeler.
Tot nu toe werkt het erg goed, sta 2e in het kampionschap (16 wedstrijden gespeeld ongeveer) en ik ben geplaatst voor 2e ronde CL.
Torres en Farfan scoren er lekker op los en Torres loopt nog steeds 1 op 1, zijn maar 2 positie's waar ik over twijfel en dat zijn Skrtel en Reina. Natuurlijk speel ik vrij aanvallend, maar bijna elk tegendoelpunt is het de spits die wegloopt bij Skrtel en Reina die dan ze doel uitkomt, maar nooit de bal heeft, dus mischien dat ik in de winterstop ga kijken of er iets beters te krijgen is. Crouch, Benayoun en Kewell staan allemaal op de transferlijst en er is ook interesse in, dus een verkoop in de transfer periode lijkt me nog wat extra transfer geld op te leveren.

Als iemand nog tips heeft hoor ik ze graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-05 12:47

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Idifix schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:25:
en keepers probleem heb ik ook opgelost, heb Hugo Lloris maar gehaalt. 2e Seizoen slecht begonnen sta nu 9e met 7 wedstrijden gespeelt
Goede Keeper inderdaad, mijn sterspeler bij Nice _/-\o_

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Anoniem: 233450 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 08:35:
Voetbaltechnisch of media?
Media negeer ik altijd scheelt een hoop ellende :Y)
Op voetbaltechnisch gebied zeg ik als het fout loopt, laat je basistaktiek staan maar klooi wat met de instellingen in die taktiek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Nilsinho schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:13:
[...]

Voetbaltechnisch of media?
Media negeer ik altijd scheelt een hoop ellende :Y)
Op voetbaltechnisch gebied zeg ik als het fout loopt, laat je basistaktiek staan maar klooi wat met de instellingen in die taktiek ;)
Als je goed met de media om gaat kun je die ook heel goed in je voordeel benutten, want niet gebruiken kan de tegenstander ook een hoop ellende besparen.

Tip 1, less is more :P Arrows zijn leuk om te gebruiken, maar te veel arrows kan een verkeerd effect opleveren. Verder zou ik Gerrard centraal neer zetten wil je zijn kwaliteiten echt benutten. En links zou ik eerder voor Babel gaan ipv Farfan. Farfan is niet echt een geweldenaar in FM, maar Babel kan uitgroeien tot een geweldige speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182267

Wat doe je als Farfan niet kan spelen? Verander je dan van taktiek of zet je Babel erin ofzo? Ik vind het altijd lastig spelen zo''n opstelling specifiek voor bepaald spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233450

Nou zowel Farfan als Babel doen het erg goed op die positie, alleen is Babel nu voor 3 maanden geblesseerd dus heb ik dus ook niet opgenoemd, Farfan is alleen heel erg doeltreffend vanaf die positie, loopt nu 10 op 16 en ook 8 assists.

Gerrard heb ik juist express aan de zijkant staan, want zodra Modric richting spits gaat dan kruipt Gerrard er juist achter voor eventueel een aftstandschot, daarnaast heeft hij een goede voorzet vanaf die kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Weet er iemand een manier om weg van je club te komen zonder gehaat te worden?

Alles al geprobeerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gewoon resignen en als unemployed coach op zoek gaan naar een andere club?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Nee, al geprobeerd, ff gechekt op FMM en 100% disliked.
Zit er niets anders op dan gehaat worden...:( :|

[ Voor 28% gewijzigd door Nilsinho op 27-06-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Mag ik vragen wat het uitmaakt? En van de cijfers in FMM moet je ook niet te veel uitgaan volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:44

odan

The dark side is within all!

Nilsinho schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 18:15:
Nee, al geprobeerd, ff gechekt op FMM en 100% disliked.
Zit er niets anders op dan gehaat worden...:( :|
als je je contract uitdient en hem dan niet verlengt, gebeurt het dan ook?

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Bij Ajax al gemerkt, dan gebeurt het ook.
Wat ik, achteraf, wel eens kan gaan proberen is mijn contract verlengen met onbepaalde contractsduur. Kon ik eerst probleemloos met 2007 scarborough weggaan en ze waren mij nog dankbaar ook...Kan dit in 2008 ook?

Ik ga trouwens iets grappigs doen: Ik ga als Ajacied Feyenoord managen :P

[ Voor 13% gewijzigd door Nilsinho op 27-06-2008 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

hmm, ik ben weer eens tegen een vage bug aangelopen. Ik zit met Bradford inmiddels in 2013, vorig seizoen eindelijk voldoende geld om m'n stadion uit te breiden. Ze zouden dus 10.000 extra zitplaatsen bouwen, bovenop de 20.000 huidige capaciteit. Enfin, leuk en aardig, verbouwing was klaar in de zomer van 2013, maar op de een of andere manier is het nooit voller dan 19.998 man :? Dus nu zit ik nog steeds met een te klein stadion, maar ben ik wel een paar miljoen lichter 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264994

amahusu schreef op zondag 29 juni 2008 @ 06:46:
hmm, ik ben weer eens tegen een vage bug aangelopen. Ik zit met Bradford inmiddels in 2013, vorig seizoen eindelijk voldoende geld om m'n stadion uit te breiden. Ze zouden dus 10.000 extra zitplaatsen bouwen, bovenop de 20.000 huidige capaciteit. Enfin, leuk en aardig, verbouwing was klaar in de zomer van 2013, maar op de een of andere manier is het nooit voller dan 19.998 man :? Dus nu zit ik nog steeds met een te klein stadion, maar ben ik wel een paar miljoen lichter 8)7
Weet niet of het een bug is natuurlijk. Misschien heeft Bradford gewoon niet zo'n grote fanbase en heeft je bestuur dus slecht marktonderzoek gedaan :P Of ze vinden het gewoon saai en willen resultaten zien >:)

En ik heb ook als Ajacied vaak nagedacht over het managen van Feyenoord want ze hebben best wel goede jonge spelers en ik weet niet waarom maar Feyenoord krijgt bij mij althans vaker goede "generated" jeugd spelers dan Ajax, wat natuurlijk nergens op slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idifix
Turbosjaak schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:04:
[...]

Goede Keeper inderdaad, mijn sterspeler bij Nice _/-\o_
Hij heeft van der Sar al uit de basis gespeelt, wat een held zeg.

Fleck is ook een goede speler hij is 17 en start regelmatig in de basis bij mij.
Zelfde met Emanuelson die heb ik gekocht voor op de bank maar hij heeft Evra uit de basis gespeelt wat een geweldige speler zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Afbeeldingslocatie: http://xs129.xs.to/xs129/08272/juistja818.gif.xs.jpg

Nou en met deze salarissen moet ik feynoord weer naar de top brengen 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Nilsinho op 01-07-2008 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nou ja, als je al 56k/week over je budget bent lijkt me dat ook niet zo raar natuurlijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 13:23
Dat lijkt me inderdaad een open deur...

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Ik ben inmiddels in 2014 met bradford, heb ze netjes in 4 jaar tijd van league 2 naar de PD geloodst. Eerste seizoen in de PD 12e geworden, daarna al m'n opgespaarde centjes uitgegeven aan "big guns" en zie daar, 2e in het seizoen daarna :D. Het seizoen daaropvolgend tot de kwartfinale gekomen in de CL en als 6e geeindigd (nog wel met mazzel de FA cup gewonnen :)).

Ik ben nu aan het einde van het 5 jaren plan dat het bestuur had opgesteld om mee te draaien in de Premier League, lukt aardig :). Het enige wat er nog aan ontbreekt is een goede afmaker, maar in 2014 zijn de meeste salarissen voor goede spelers zo hoog dat ik het nog steeds met B-garnituur moet doen :(

Wat me ook erg tegenvalt is het realisme wat betreft transfers. Ik heb bijvoorbeeld Reimond Manco en Damien Le Tallec sinds dat ze 17 zijn. Manco is het afgelopen seizoen top-assistsgever geworden en Le Tallec clubtopscorer met 19 doelpunten (in totaal 31 wedstrijden, 32 doelpunten). De seizoenen ervoor presteerden ze ook vrij goed (altijd goed voor minstens 10 goals en/of assists). Je zou dus verwachten dat de clubs in de rij zouden staan voor deze spelers, en al helemaal als ze doodleuk melden dat ze weg willen omdat ze naar een grotere club willen. Maar tot nu toe nog geen enkele vorm van belangstelling gehad voor deze spelers, zelfs niet als ik de vraagprijs belachelijk laag maak (bv, tallec wordt geschat op 11 miljoen euro, ik stel de vraagprijs in op 4 miljoen en nog geen hond die naar hem omkijkt). Zo raak ik m'n spelers natuurlijk nooit kwijt, m'n reserve team begint nu aardig op m'n eerste elftal te lijken uit het eerste seizoen in de PD :')

[ Voor 41% gewijzigd door amahusu op 01-07-2008 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

wildhagen schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:05:
Nou ja, als je al 56k/week over je budget bent lijkt me dat ook niet zo raar natuurlijk.
Ja, de vorige manager ja :| mijn aandeel is hooguit 10k van transfervrije spelers...
Maar ik doelde meer op Feyenoord en 200k loon....

[ Voor 8% gewijzigd door Nilsinho op 01-07-2008 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26445

Van het weekend het spelen ook maar weer eens opgepakt en begonnen met een nieuwe game met Northampton. Natuurlijk geen stuiver uit te geven, maar wel Reading als Parent Club genomen en een aantal bij hun reservers gehuurd. We zullen eens gaan kijken of we ze naar de PL kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

check dit dan:

Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s3/geniuxx/Afbeelding2_700x327shkl.jpg

uit die zogenoemde "B-Garnituur" een gekke afrikaan geplukt. (Voor veel te veel geld, maar had m'n hele transferbudget voor 1 superspits gereserveerd :P). Die vent is z'n gewicht 100x in goud waard! Heb em nog nooit eerder echt zo zien presteren in andere games, misschien volgende keer toch maar eens in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84457

Geweldig om dit spel voorbij te zien komen, heb jaren de CM reeks gespeeld. wie niet...
Maar dr gaat vooral in het begin veel tijd in zitten, tenminste dat is mijn ervaring.

Zag em nu voor 20 euries bij de BS liggen, geen gekke prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Af en toe haat ik FM, heel erg zelfs.

Met name op momenten dat hij vastloopt.

Drie keer raden wat er net gebeurd is... ruim één uur werk naar de klote, en vier wedstrijden opnieuw spelen...
Faulting application fm.exe, version 8.0.2.52395, time stamp 0x47b3c3c6, faulting module fm.exe, version 8.0.2.52395, time stamp 0x47b3c3c6, exception code 0xc0000005, fault offset 0x00b5a1f0, process id 0x918, application start time 0x01c8dc5ea2c9dff0.
Screw you :(

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:50
komt er trouwens nog een FM09 hoop dat ik komend jaar wat meer ruimte heb om te spelen :P

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130680

Nou, ik heb ook FM 2008 aangeschaft, eens even kijken of mij dat bevalt om een team te managen. Zal voor mij in het begin nog wat wennen zijn, omdat ik nooit management games heb gespeeld, ik ben toch meer de man met zelf de regie in handen. Pro Evo en FIFA. In dit spel ben je echt afhankelijk van tactiek en spelers materiaal wat je tot je beschikking hebt, plus geld wat je natuurlijk op dat moment ter beschikking hebt.

Ik denk dat ik maar eens met een club begin uit jupiler leage, tja je moet toch onderaan beginnen dacht ik zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Over agressieve wedstrijden gesproken:

Afbeeldingslocatie: http://xs129.xs.to/xs129/08282/ch1583.jpg

Respectievelijk 2x geel (shirt trekken + klagen), direct rood (a great punch on the nose) en nogmaals direct rood (hacking down with two feet).

En dan nog win ik maar met 'slechts' 2-0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, ik ben mijn eerste game, maar eens met Ajax begonnen. Ik heb nu ongeveer 15 wedstrijden gehad. Waaronder uitschieters in de competitie tegen PSV thuis met 3-0 gewonnen, en in de CL een daverende 3-0 overwinning thuis tegen AC Milan. De voorbereiding op het eerste seizoen liep wat beroerd, verlies van het Amsterdam toernooi, verlies van PSV om de JC schaal. En doordat zelfde PSV in de eerste de beste bekerwedstrijd ook er uit gegooit. Opvallende spelers tot op heden bij Ajax zijn Jeffry Sarpong en K.J. Huntelaar. Tevens een speler dit seizoen gehaald 'Cassani' een vleugelverdediger van Palermo, was ook gewild bij Juve en Roma. Uiteindelijk heeft hij voor Ajax gekozen en ben ook zeer blij met deze aanwinst. :)

Tegenvallende speler bij Ajax vind ik toch Suarez, hij heeft nog geen bal gescoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

@Puyol: Probeer Suarez eens als linkermiddenvelder met een arrow naar de spits positie: bij mij vlogen de assists en de goals erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ik heb seizoen 2013 weeral afgesloten met een triple (CL, met 4-0 Finale gewonnen van Barca :D /Beker/ Landskampioenschap, op de laatste dag beslist met 1 punt meer dan Barca), met Real Madrid. Ik had nog 2 maanden een contract, dus het bestuur werd zenuwachtig en dacht dat ik weg zou willen. Maar nee, ik plak er nog 2 seizoenen aan vast.

Mijn nieuwe doelen voor de komende 2 seizoenen zijn : meer spaanse invloed. Ik speel nu met 6 spanjaarden in mn selectie. (Casilas, Sergio Ramos (die wss vertrekt), Miquel Torres, Jose Enrique, Javi Martinez en Bojan.)

Ik ben afgelopen seizoen verbaast door het goede spel van Yakubu, een spits die ik gratis heb overgenomen van Everton, iets meer dan 30 ballen erin. Bojan scoorde erop los, hij liep bijna 1-1. Voor de rest tja, Sneijder is vrijwel het hele seizoen in de ziekenboeg gebleven, 9 maanden blessuere totaal. (eerst 5 maanden, toen 1 wedstrijd gespeeld en weer 4 maanden eraan) Tevens heb ik Gillardino (inmiddels 30) als reserve spits aangekocht, doet het vooralsnog erg netjes, hij moet het wel met invalbeurten doen. Klaas Jan Huntelaar is inmiddels verkocht aan Barcelona, tevens is Dos Santos voor 40 miljoen (na hem voor 30 overgenomen te hebben van Barca) na 1 seizoen verkocht. Zo super vond ik hem niet, dit seizoen waren Van Persie en Nani zeer constant, beide maar een paar wedstrijden gemist.

Ik moet zeggen dat mijn keepers (Casillas / Cech) ieder de helft hebben gekeept. (~30 wedstrijden ieder) Waardoor ze dus beide zeer blij zijn ! Maarja, dit seizoen is het ook een beetje verkopen, ik denk dat Ever Banega plaats moet ruimen. Ik vind Javi Martinez toch wel beter :).

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, het gaat nu goed met Ajax nu ik ongeveer bij de winterstop zit, ik sta momenteel 2e in de competitie met 4 wedstrijden minder gespeeld dan de rest, en ben daarnaast ook nog eens 12 duels ongeslagen. Ook Suarez begint nu los te komen, tenminste in CL verband heeft ie er al 5 ingeschopt. Alleen jammer dat Huntelaar nu toch gebleseerd is. In de CL mocht ik hem trouwens niet opstellen was niet speelgerechtigd. Geld ook Luque en Leonardo. Vreemd dat dat zo is. Iemand die weet waarom zij niet mogen mee doen?. Ik speel voornamelijk 4-3-3 en 4-5-1 in moeilijke wedstrijden met 2 VM's en loerend op de counter. Dit heeft tot op heden goede resultaten opgeleverd 3-0 tegen AC Milan en 4-2 tegen AEK Athene. Ik heb nog goede kans om door te gaan naar de volgende ronde, moet ik wel winnen van Schalke 04 of gelijkspelen. Anders exit CL en bye, bye Uefa cup mits ik verlies. Bij een gelijk spel zeker UEFA Cup en bij winst knock out fase CL. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

@Puyol: Bij het inleverscherm hun namen aanvinken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-06 09:28
Rare bug: Ik was in 2012 als manager van Zweden verliezend finalist (finale verloren van Italie, waarvan we ook verloren in de groep, wel denemarken, portugal en frankrijk weten te verslaan) met een belabberd team, waarna ik besloot om NL coach te worden toen ik gevraagd werd (Oranje haalde 0 punten in een poule met Kroatie, Engeland en Frankrijk). Nu wil het echter dat zowel Witschge als de assistent manager van Zweden me een 'scouting report' komt brengen voor elke interland 8)7 Iemand dit eerder gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://xs129.xs.to/xs129/08285/ch2614.jpg

Stelletje engerds, blijf eens van mijn centen af!

En als ik dan vraag om mijn training ground te upgraden (die is maar Average) klagen ze dat er geen geld is, terwijl er dus 1.3 miljoen in kas is...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Een tijd terug is er eindelijk weer eens een mooie skin voor FM08 uitgekomen, Bluu. Deze is hier te vinden op Sortitousi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222392

Ok, ik heb iets vreemds wat ik nog nooit gehad heb.

Ik speel met Ajax en financieel gaat het niet al te best. Ik sta namelijk €10 miljoen rood en het bestuur is daar niet echt blij mee. Mijn transfer budget van €35 miljoen is op maar de transferperiode komt eraan dus dat zou goed moeten zitten.

Nu verkast mijn keeper voor €25 miljoen en een middenvelder voor €30 miljoen, maar het vreemde is dat mijn budget wel omhoog gaat, maar mijn transferbudget niet hoger wordt dan €10 miljoen, ook als ik mijn loonbudget zo afstel dat al dit geld wordt verplaatst naar het transferbudget.

Rara, hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekage
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-06 20:23
Mijn broertje en ik proberen FM 2008 over het netwerk te spelen. Dit lukt wel maar elke keer na 5 minuten wordt één van ons (meestal niet de host) uit het spel gegooid. Vervolgens willen we opnieuw de taken van manager overnemen maar dan blijft ie hangen. Zijn er nog meer mensen met dit probleem en is er misschien een oplossing voor? We hebben allebei Windows Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-06 16:42
Niekage schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:14:
Mijn broertje en ik proberen FM 2008 over het netwerk te spelen. Dit lukt wel maar elke keer na 5 minuten wordt één van ons (meestal niet de host) uit het spel gegooid. Vervolgens willen we opnieuw de taken van manager overnemen maar dan blijft ie hangen. Zijn er nog meer mensen met dit probleem en is er misschien een oplossing voor? We hebben allebei Windows Vista.
hebben jullie allebei geupdate of eentje want ik dacht dat iedereen die meedoet dezelfde versie moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekage
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-06 20:23
ja we hebben allebei de 8.02 versie. Moeten er nog poorten opengezet worden in de router oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Laatst online: 23-06 16:42
Niekage schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 00:32:
ja we hebben allebei de 8.02 versie. Moeten er nog poorten opengezet worden in de router oid?
niet als je in hetzelfde netwerk zit maar windows firewall kan ook voor problemen zorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

@Rorata: Bedoel je de combinatie Windows - firewall? Ik heb namelijk nog nooit gehoord van Windows Firewall...kan aan mij liggen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ederveen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 11:00
Nilsinho schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 22:44:
@Rorata: Bedoel je de combinatie Windows - firewall? Ik heb namelijk nog nooit gehoord van Windows Firewall...kan aan mij liggen 8)
Ligt toch zeker aan jezelf...

Info Windows Firewall.

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/library/media/1033/windowsxp/images/using/networking/security/68593-windows-firewall-on.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Nee oke, dan ligt het aan mezelf ^,^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Zit intussen in seizoen 2012/2013 :P Eerst 4 jaartjes Ajax gedaan waarmee ik in mijn laatste jaar de Champions League heb gewonnen. Absolute uitblinkers waren toch wel Daniel Parejo, Willian, Parlak Ilhan en Aquino, maar ook Amrabat en Emanuelson speelden beestig goed. Naast de Champions League heb ik ook nog 3 keer de beker en de Johan Cruijff Schaal gewonnen en 4 keer de Eredivisie.

Na die 4 jaar even een jaartje bij Manchester United gezeten. Niet echt succesvol jaar, maar toch wel kampioen geworden. FA Cup en League cup gingen beide dramatisch slecht... :/

En nu, in seizoen 2012/2013 zit ik dus bij Arsenal. Financieel gaat het heerlijk daar, 416M op de balans en 180M aan transferbudget. Heb eigenlijk maar twee aankopen gedaan voor dat geld. Didier Digard van PSG aangetrokken voor 46M en Micah Richards (een Engelsman jawel ;) ) voor 38M. Was ook broodnodig, want verdedigend had ik alleen maar Toure en Ryhor Filipenko, en die laatste is toch echt meer een verdedigende middenvelder. Toch nog knap de eerste helft stand kunnen houden met die achterhoede en we staan nu verdienstelijk tweede, 2 punten achter nummer 1 Liverpool die ik zojuist met 3-1 verslagen had :9 Hopen dat ik in het vervolg nog beter ga spelen en Liverpool toch even een tik heeft gekregen, misschien dat we dan wel kampioen kunnen worden, maar zover is het nog niet, we zijn pas 22 wedstrijden ver, dus er kan nog veel gebeuren. Ik zal jullie in ieder geval op de hoogte houden :)

Tussenstand
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qfmMBfbvrI59CT2IJ7vasxwu/thumb.jpg

Selectie
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/p1O2IeRWw9hlqsJOqb8sx7W9/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idifix
Wat baal ik van Carlos Tevez zeg, het is een goede speler daar niet van maar zo ongeloofelijk blessuregevoelig he. Aan het begin van het seizoen werd hij eruit getikt voor 6 maand daarna kon die 5 wedstrijden spelen en ligt ie dr weer uit voor 4 maand. Helemaal weer genezen speelt hij 8 wedstrijden en is die er weer uit voor een paar maand. Ik denk dat ik die jankerd maar ga proberen te verkopen want zo schiet het niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34339

Idifix schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:57:
Wat baal ik van Carlos Tevez zeg, het is een goede speler daar niet van maar zo ongeloofelijk blessuregevoelig he. Aan het begin van het seizoen werd hij eruit getikt voor 6 maand daarna kon die 5 wedstrijden spelen en ligt ie dr weer uit voor 4 maand. Helemaal weer genezen speelt hij 8 wedstrijden en is die er weer uit voor een paar maand. Ik denk dat ik die jankerd maar ga proberen te verkopen want zo schiet het niet op.
mmm heb ik geen last van, al 2 seizoenen onderweg en nog geen lange blessures gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idifix
Hmm die Bojan is blijkbaar best wel een goede speler is maar goed dat ik hem gratis heb kunnen krijgen en na 10 wedstrijden heeft ie er 9 inliggen en is nu 40,5 miljoen waard en Saivet is ook een goudmijntje zijn waarde is in 2 jaar verteinvoudigt (kocht hem voor 2,4 miljoen en is nu 22,5miljoen waard)

[ Voor 191% gewijzigd door Idifix op 22-07-2008 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idifix schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:07:
Hmm die Bojan is blijkbaar best wel een goede speler is maar goed dat ik hem gratis heb kunnen krijgen en na 10 wedstrijden heeft ie er 9 inliggen en is nu 40,5 miljoen waard en Saivet is ook een goudmijntje zijn waarde is in 2 jaar verteinvoudigt (kocht hem voor 2,4 miljoen en is nu 22,5miljoen waard)
Spreek je jezelf nu niet een beetje tegen? ;)

Maar idd, is een brilliante speler. _/-\o_ Net zoals vele talenten bij Arsenal, waar ik op het moment mee bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Bojan gratis en Saivet voor 2,4 Miljoen, maar op zondag mag je er een klein beetje langs lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JanW schreef op zondag 27 juli 2008 @ 20:28:
Bojan gratis en Saivet voor 2,4 Miljoen, maar op zondag mag je er een klein beetje langs lezen ;)
Zooooo, damn. :+ Laten we het idd maar op de zondag houden ;) Danku voor de vergiffenis. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ik zit nu in het seizoen 2014/15 en moet zeggen dat ik nu toch flink moet zoeken naar goede nieuwe spelers zeg.

Ik ben Real Madrid, heb afgelopen seizoen voor de 6e keer de CL gewonnen en ben weer kampioen geworden, de beker heb ik helaas niet gewonnen omdat ik daar al heel vroeg uitgeknikkerd ben, maar ach.

Goed:
- Hoe zoeken jullie naar nieuwe talenten? Laat je je scouts echt al het werk doen ?
Ik heb op dit moment al een paar talentjes binnen gehaald (o.a. 2 Franse keepers, 1x Italiaanse verdediger, duitse spits.. Wel allemaal gens), die zeer goed werk leveren want Castilla doet het goed, afgelopen jaar weer terug gepromoveerd. Super goed dus :). Één talent die het vorig seizoen goed deed bij Castilla (en ook aangekocht is voor 25M :x , was een wonderkind dus ja) staat nu bij het grote R.Madrid aardig vaak al tussen de lijnen. Speler is pas 22 jaar jong. Hij heeft nog steeds concurrentie van Ramos, maar die zie ik aan het einde van het seizoen wel eens vertrekken naar Milan, die tonen nu wel veel interesse met interessante aanbiedingen (60M +). Ik ben dit seizoen wel een beetje aan het varieren van taktiek en heb er nu een gevonden : 4-5-1, met zeer aanvallende vleugel spelers. Mede daarom liegen de scores er niet om, het gaat erg goed!

Ik merk overigens wel dat veel 'oud gediende' zich erg goed in hun vel voelen bij Castilla. O.a. : Collochini, Song (nooit echt doorgebroken in het eerste), Ever Banega (overbodig in het eerste), Bueno, Yakubu en Jo (Die wil nu weg, scoorde vorig seizoen veeel). Zeefuik is na een paar seizoenen uitgeleend te zijn aardig opweg om een goede spits te worden, ookal heeft hij concurentie van Bojan en Aquiro. Maar ze spelen alle 3 in de basis.

Afgelopen seizoen wat spelers gehaald die geen contract meer hadden bij hun huidige ploeg. Oa Alex (van Chelsea), Callager, Essien (Martinez geblesseerd) en Bojinov. Dus ik heb nog lekker 60 miljoen over en ik denk ook niet dat die gebruikt gaan worden dit seizoen. Tja, gemiddelde leeftijd is wel gestegen maar iedereen doet het goed en voelt zich ook zo. Op uitzondering van Jo, die wil meer uitdaging, nou wat is meer uitdaging dan proberen in de Primera Division te komen met Castilla ? Castilla werd één jaar gemanaged door Frank de Boer, maar die kreeg een aanbod om Manager te worden, dus heb ik een Luc Nilis (was coach) gepromoveerd tot Assistent en tevens manager van Castilla. Gaat erg goed zoals boven te lezen is.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:11

Vos

AFCA

Castilla mag niet in de Primera Division spelen...dus al zouden ze kampioen worden dan promoveren zij nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idifix
En ik heb bij Manchester United ontslag genomen.
Heb er in 4 seizoenen:
3 landstitels
3 League cups
1 Fa Cup
2 Community shields
1x de Champions League
1x de Europese Super Cup
1x Wk voor club teams

Dus heb ik er een eind aan gebreid en een nieuwe uitdaging opgezocht
en die uitdaging is AS Monaco geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

zowieso is het managen van man utd niet echt een uitdaging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idifix
amahusu schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 23:09:
zowieso is het managen van man utd niet echt een uitdaging ;)
nee niet echt maar ik als FM net uit is dan begin ik altijd standaard met Man United en aangezien dit mijn 1e game was die ik weer had opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58660

Ik haak weer eens aan. Ben pas een nieuwe game begonnen met Sanse (Spanje, 3e div). Eerste competitiewedstrijd knap met 3-1 gewonnen. Speel je even later een bekerwedstrijd tegen een campingelftal, verliezen we met 4-3. Nu weet ik weer waarom ik nooit lang gemotiveerd bleef om FM'08 te spelen.... :( Een spits met k*tstats die je verdedigers alle hoeken van het veld laten zien. Tuurlijk... 1 goal kan ik begrijpen, maar 2... 8)7 En dat z'n nog buttere vervanger er ook nog eens 2 inschopt... |:(

Volgende competitiewedstrijd 1-2 winst. Tegenstander 3 schoten, waarvan 1 op doel (in de 100e!! min, van de 7min extra tijd), wij 15 schoten en 7 op doel... Realistisch, ja, het kan voorkomen. Maar ik word hier ondertussen wel moe van dat dit zogenaamde realisme standaard is geworden bij FM. Tegenstander krijgt 1 kans en scoort, zelf heb je 2 dozijn schoten nodig.

edit2: In Spanje ben je als Nigeriaan toch non-EU lijkt me? Ik heb net een Nigeriaanse linkback van 20jr binnengehaald en die kan ik gewoon op m'n spelerslijst zetten. Hij heeft ook geen andere nationaliteiten.

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 58660 op 08-08-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-06 11:30
Ik speel met de Wolves nu 2e seizoen. Best leuk team. Maar soms krijg ik 10 kansen(op doel) en dan blijft het nog 0-0. Ze missen teveel. Heeft iemand enig idee? Misschien een tactiek niet goed ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Anoniem: 58660 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 00:06:

edit2: In Spanje ben je als Nigeriaan toch non-EU lijkt me? Ik heb net een Nigeriaanse linkback van 20jr binnengehaald en die kan ik gewoon op m'n spelerslijst zetten. Hij heeft ook geen andere nationaliteiten.
Mag je in Spanje niet 2 of 3 non-EU speler opstellen? Staat me iets van bij...

En met die kansen...tjah...het irriteert mij ook vaak. Soms is het ook andersom, dat de AI veel kansen heeft en dan niet scoort (veelal in de CL), maar vaker is het in je nadeel ja...

[ Voor 18% gewijzigd door Vos op 13-08-2008 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
In de Primera Division mag je volgens mij 3 non-EU spelers opstellen, in de Segunda Division 2 geloof ik. In de lagere divisies geen enkele.

Tenzij dat inmiddels weer veranderd is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94195

Is er al wat bekend over FM2009 eigenlijk?

Heb twee (lange) games in FM8 gespeeld, en wil nu niet meer opnieuw beginnen ivm nieuwe selecties en de nieuwe versie die binnenkort uit gaat komen, althans dat hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:05
Anoniem: 94195 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:37:
Is er al wat bekend over FM2009 eigenlijk?

Heb twee (lange) games in FM8 gespeeld, en wil nu niet meer opnieuw beginnen ivm nieuwe selecties en de nieuwe versie die binnenkort uit gaat komen, althans dat hoop ik?
Zal wel weer in oktober komen zoals voorgaande jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Stomme engine soms ook....ik heb echt zo vaak dat er gescoord wordt als ik in tactic screen zit...het zij ik zelf of de tegenstander. Dat klopt echt niet...

• Stef.NL
  • Laatst online: 23-06 11:02
Dat merk ik ook Vos. Soms wil ik net voor het einde nog van speler wisselen als ik krap voor sta en dan in het tactiekenscherm wordt er bijna uit het niets gescoord. Vaak merk ik het niet eens en als ik dan terug ga naar het wedstrijdscherm is het opeens 1-1 in plaats van 1-0.
Tegenwoordig zet ik de wedstrijd maar op pauze als ik de tactiek wil wijzigen. Echt handig is het niet.

Ik hoop ook dat FM 2009 er gaat komen, maar zouden ze bij Sports Interactive niet alle werknemers aan Football Manager Live laten werken dit jaar? (een concept dat mij niet kan interesseren en ik ook niet zal spelen overigens)

• JanW
FM2009 komt gewoon uit hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn.

• Vos

Vos

AFCA

Stef.NL schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:47:
Dat merk ik ook Vos. Soms wil ik net voor het einde nog van speler wisselen als ik krap voor sta en dan in het tactiekenscherm wordt er bijna uit het niets gescoord. Vaak merk ik het niet eens en als ik dan terug ga naar het wedstrijdscherm is het opeens 1-1 in plaats van 1-0.
Tegenwoordig zet ik de wedstrijd maar op pauze als ik de tactiek wil wijzigen. Echt handig is het niet.

Ik hoop ook dat FM 2009 er gaat komen, maar zouden ze bij Sports Interactive niet alle werknemers aan Football Manager Live laten werken dit jaar? (een concept dat mij niet kan interesseren en ik ook niet zal spelen overigens)
Haha ja inderdaad, dan ga je weer naar het wedstrijd scherm en zie je ineens 1-1 o.i.d.

Ik ga ook eens met pauze werken dan, thnx.

• JanW
Dat heb ik in het begin ook vaak gemerkt inderdaad. Ik zet hem nu, als ik iets aan mijn tacktiek wil wijzigen, iedere keer gewoon op pauze.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste