Iedereen een beetje voetbalmoe na de uitschakeling op het EK ?
Dan zal ik maar eens iets posten (kijk al langer mee).
Ben vorige week weer begonnen met FM2008 en nu eens niet PSV gekozen, maar in Engeland begonnen met net niet topper Liverpool. Doel is om snel echt mee te kunnen doen om het landskampioenschap en een 'normaal' aankoop beleid te voeren (dus geen 10 free transfers per seizoen).
De selectie waarmee je begint is redelijk goed, maar omdat ik graag met aanvallende en creatieve middelvelders speel zocht ik daar versterking. Had 2 spelers op het oog, namelijk Farfan van PSV en de gewilde Modric en was van plan er 1 aan te trekken. Toen beide clubs en spelers echter akkoord gingen met mijn aanbod en mijn transferbudget het toeliet heb ik ze beide maar gekocht.
Farfan heeft me 16 miljoen en Modric 14 miljoen euro gekost, heb nu nog 10 miljoen over voor een eventuele winterstop aankoop.
Ben flink aan het sleutelen geweest voor een taktiek en dat heeft geleid tot een 4-1-3-1-1 met veel beweging in het elftal. Mijn basis opstelling ziet er zo uit.
.......................................Torres.........................................
................^........................................................................
................|........................................................................
.............Farfan...................................................................
.............................................^.............................^.............
.................................................\ ........................| ............
............................Alonso.........Modric..............Gerard........
.....................................................^..................................
................................................../ .....................................
...................................Mascherano....................................
...................................................^.....................................
.....................................................\...................................
.........John Arne Riise->.....Skrtel-->.....Carragher.....<-Finnan
......................................Reina...........................................
Team instellingen zijn oa aanvallend, over de flanken en voorin veel creativiteit, passing staat bijna op short maar nog net dat ze niet teveel korte balletjes geven, hierdoor houden ze goed de bal in het spel en komt Alonso goed to ze recht als spelverdeler.
Tot nu toe werkt het erg goed, sta 2e in het kampionschap (16 wedstrijden gespeeld ongeveer) en ik ben geplaatst voor 2e ronde CL.
Torres en Farfan scoren er lekker op los en Torres loopt nog steeds 1 op 1, zijn maar 2 positie's waar ik over twijfel en dat zijn Skrtel en Reina. Natuurlijk speel ik vrij aanvallend, maar bijna elk tegendoelpunt is het de spits die wegloopt bij Skrtel en Reina die dan ze doel uitkomt, maar nooit de bal heeft, dus mischien dat ik in de winterstop ga kijken of er iets beters te krijgen is. Crouch, Benayoun en Kewell staan allemaal op de transferlijst en er is ook interesse in, dus een verkoop in de transfer periode lijkt me nog wat extra transfer geld op te leveren.
Als iemand nog tips heeft hoor ik ze graag