Ik loop net toevallig tegen dit topic aan.
Ik heb een hercules rmx..ff mijn ervaringen ( vooropgesteld dat ik een n00b ben als draaierd ).
Het is een stevig,solide apparaat, dit wordt ook in de reviews her en der als pluspunt gezien.
Hij komt gebundeld met virtualDj in een speciale editie voor dit ding en da's voor mij eig nog genoeg omdat ik het hele beatmatchen nog moet leren. Hij is dus out of the box newbie-proof en da's leuk.
Maar goed, ik ben eig al vrij snel overgestapt op traktor ( en meteen verkocht door de mogelijkheden van dat proggie ). Als een midi-apparaat moet je de rmx wel even opvoeden, gelukkig is er op de traktor-site een mapping te vinden en een gebruiker heeft al een aangepaste online gezet.
Naast het frobelen met traktor en mijn geliefde acid/chicago house collectie ( ben 41

en draai muziek die de meeste van jullie ws. helemaal niet kennen

) ben ik vooral bezig geweest om mijn laptop te tunen voor lage latency ( je bent tweaker of je bent het niet ). Ik snap nu wel dat apple hier een streep voor heeft.
Punt hier is dus misschien dat de door hercules ontwikkelde ASIO-driver nog voor verbetering vatbaar is, ik kom tot een latency van 10 op een dual-core dell inspiron met 2 gieg geh. onder xp sp3. Volledig gestript ondertussen en dat heeft me wel wat uurtjes gekost.
Tsja ik kan geen vergelijk maken dus....nogmaals het ding voelt goed aan. De driver lijkt mij nog niet helemaal doorontwikkeld, de kwaliteit van de ingebouwde geluuidskaart met 4 uitgangen is goed te noemen.
De ASIO-driver kan ik vergelijken met mijn m-audio delta 1010lt die in mijn desktop zit met vergelijkbare specs. Die bereikt nog wel wat lagere latency, dus vandaar, maar ja is geen usb kaart.
Zomaar wat gedachten en ik hoop dat iemand er wat aan heeft.
Als ik verder door heb geoefend, zal ik eens wat meer in-depth info doorsluizen.
cheers!