Hoofdcategorieën
Topicacties

Digitale DJ: Midi Controllers

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

Reageer Nieuw Topic
quote:
Eén-3-3-zeuven schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:33:
Koop alsjeblieft geen BCD3000.

Je heb zeg maar de keuze tussen:

- Een fenomenaal aparaat zonder geluidskaart (vci 100)
- Een stuk stront met een geluidskaart

Een ingebouwde geluidskaart is zeker handig, maar de BCD3000 staat gewoon algemeen bekend als een bagger ding. Je kan daar gewoon niet fatsoenlijk mee draaien net als een vci-100.

Een losse geluidskaart ... ik zou bijvoorbeeld voor de maya 44 usb kijken. Hoeft helemaal niet heel duur te zijn.... maar dan heb je iig geinvesteerd in propere gear. En niet iets dat je na 2 maanden al de deur uit wil werken ;)
Kun je dat ook onderbouwen dat die BCD3000 slecht is? Ik ben namelijk wel aan het overwegen om die te kopen en lees bijna alleen maar goede ervaringen ermee.

^_^

Heb sinds vandaag ook een vestax vci-100 in huis. Gister besteld, vandaag dus al binnen. Net klaar met een draai sessie van 5 uur. In eerste instantie was het wel wennen, vooral als je normaal cdj800/1000's gebruikt. Maar het werkt perfect! Spul voelt ook gewoon heel degelijk aan.
* Zym0tiC is dus heel tevreden voor maar 350 euro.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt

Reg. datum: 08 juni 2002

quote:
ElayZ schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 21:08:
Ik heb de knoop vandaag doorgehakt en heb de hercules RMX besteld. Is toch redelijk betraalbaar en die is van alu en heeft een geluidskaart. als het een beetje meezit heb ik m morgen al in huis. (bol.com doe je best!) zal wel laten weten hoe t bevalt, als t tegenvalt stuur ik m gewoon terug.

Bedankt voor alle info die ik uit dit topic kon halen!
laat hier aub je ervaringen weten, ik zit er ook aan te denken hem te bestellen!

quote:
jongentje schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:06:
[...]

Kun je dat ook onderbouwen dat die BCD3000 slecht is? Ik ben namelijk wel aan het overwegen om die te kopen en lees bijna alleen maar goede ervaringen ermee.
De BCD3000 is niet per se slecht, maar als je de keuze hebt tussen de BCD3000 en de VCI-100 is ie heel makkelijk, neem de VCI. Betere faders, geen 'plastic' feeling (vci-100 is van metaal) en ziet er stukken strakker uit.

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Linux!
Reg. datum: 01 september 2001

quote:
Chiron schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 10:58:
[...] en ziet er stukken strakker uit.
Plus de "drivers" (note: voor de vci niet van toepassing) doen het tenminste normaal! Voor de BCD moet je, als je pech hebt, bijna zachtjes praten om hem niet te laten crashen. De VCI-100 heeft helemaal geen drivers en wordt standaard ondersteunt door Windows. Briljant!

Ik heb zowel de BCD2000 (maar de 3k scheelt niet veel w.d.b.) als de VCI-100 gehad en ik ben echt zwaar tevreden over de VCI-100. Het is echt een zo enorm volwassener apparaat. Je moet er alleen een geluidskaart bij hebben, maar dat is nou ook niet echt de sterke kant van de BCD.

Error -48621: Signature expired

Reg. datum: 03 januari 2008

Hallo,

Ben een oude vinyl dj en koop steeds vaker tracks via beatport. Heb dus ook traktor en VDJ geprobeerd, maar heb in mn pc maar 1 geluidskaart. dus inmixen op de balk en gevoel.

Nu wil ik dus ook een midi controller gaan aanschaffen en denk richting de numark total control of de vestax vci 100 of 300.

Nu heb ik als "analoge" dj totaal geen verstand van het inwendige van pc's en nu weet ik niet precies wat ik nodig heb om voor te kunnen beluisteren. moet je hier speciaal 2 geluidskaarten voor hebben en krijg je dan geen driver conflict in je pc ? Ook las ik ergens dat met een 5.1 of 7.1 geluidskaart zowel audio en voorbeluisteren mogelijk is. is dit zo ?

alvast bedankt

Reg. datum: 05 juni 2005

quote:
dj-mikki schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 11:09:
Hallo,

Ben een oude vinyl dj en koop steeds vaker tracks via beatport. Heb dus ook traktor en VDJ geprobeerd, maar heb in mn pc maar 1 geluidskaart. dus inmixen op de balk en gevoel.

Nu wil ik dus ook een midi controller gaan aanschaffen en denk richting de numark total control of de vestax vci 100 of 300.

Nu heb ik als "analoge" dj totaal geen verstand van het inwendige van pc's en nu weet ik niet precies wat ik nodig heb om voor te kunnen beluisteren. moet je hier speciaal 2 geluidskaarten voor hebben en krijg je dan geen driver conflict in je pc ? Ook las ik ergens dat met een 5.1 of 7.1 geluidskaart zowel audio en voorbeluisteren mogelijk is. is dit zo ?

alvast bedankt
Ik had de Hercules RMX besteld bij BOL.com.
Donderdag avond besteld en zaterdag werd ie nog niet afgeleverd, en er stond bij op werkdagen voor 21:00 besteld, andere dag in huis. Dus ik gebeld waar hij bleef, op z'n vroegst maandag en waarschijnlijk pas dinsdag.

Dus jammer dan. Ik ben gister naar Correct in rotterdam gereden en die hadden alleen de Numark total control en ze zeiden daar dat die hercules niet zo geweldig is en ze het daarom ook niet verkopen daar. Dus ik heb de total control gekocht (scheelde 100eu ook, is maar 249) en ik moet zeggen het is een stevig apparaat, alle knoppen enz werken soepel.

Nu alleen nog een goede externe geluidskaart zien te scoren. Ben er dus alleen nog niet achter welke dat moet gaan worden...

Met een 5.1-7.1 kaart schijnt dat mogelijk te zijn ja maar ik heb gisteren met mn gewone pc zitten proberen met virtual dj instellingen en ik krijg het niet goed werkend. Dus als iemand tips heeft voor een beetje betaalbare goede externe kaart dan graag!

Die CUE.LE software die meegeleverd wordt werkt trouwens voor geen donder, traktor LE nog niet geprobeerd (die wordt ook meegeleverd)
Bij de instellingen voor MIDI blijft alles grijs, dus kan total control niet selecteren, maar de besturing werkt wel, alleen de lampjes weer niet. en de software crasht regelmatig. Ik heb ook gewoon virtualdj gelukkig en daarmee werkt alles prima.

ElayZ wijzigde dit bericht 31-08-2008 12:04 (64%)

Reg. datum: 31 augustus 2005

Ik loop net toevallig tegen dit topic aan.

Ik heb een hercules rmx..ff mijn ervaringen ( vooropgesteld dat ik een n00b ben als draaierd ).

Het is een stevig,solide apparaat, dit wordt ook in de reviews her en der als pluspunt gezien.
Hij komt gebundeld met virtualDj in een speciale editie voor dit ding en da's voor mij eig nog genoeg omdat ik het hele beatmatchen nog moet leren. Hij is dus out of the box newbie-proof en da's leuk.

Maar goed, ik ben eig al vrij snel overgestapt op traktor ( en meteen verkocht door de mogelijkheden van dat proggie ). Als een midi-apparaat moet je de rmx wel even opvoeden, gelukkig is er op de traktor-site een mapping te vinden en een gebruiker heeft al een aangepaste online gezet.

Naast het frobelen met traktor en mijn geliefde acid/chicago house collectie ( ben 41 8) en draai muziek die de meeste van jullie ws. helemaal niet kennen >:) ) ben ik vooral bezig geweest om mijn laptop te tunen voor lage latency ( je bent tweaker of je bent het niet ). Ik snap nu wel dat apple hier een streep voor heeft.
Punt hier is dus misschien dat de door hercules ontwikkelde ASIO-driver nog voor verbetering vatbaar is, ik kom tot een latency van 10 op een dual-core dell inspiron met 2 gieg geh. onder xp sp3. Volledig gestript ondertussen en dat heeft me wel wat uurtjes gekost.

Tsja ik kan geen vergelijk maken dus....nogmaals het ding voelt goed aan. De driver lijkt mij nog niet helemaal doorontwikkeld, de kwaliteit van de ingebouwde geluuidskaart met 4 uitgangen is goed te noemen.
De ASIO-driver kan ik vergelijken met mijn m-audio delta 1010lt die in mijn desktop zit met vergelijkbare specs. Die bereikt nog wel wat lagere latency, dus vandaar, maar ja is geen usb kaart.

Zomaar wat gedachten en ik hoop dat iemand er wat aan heeft.
Als ik verder door heb geoefend, zal ik eens wat meer in-depth info doorsluizen.

cheers!

Reg. datum: 20 augustus 2003

Zo gisteren een aantal uren bezig geweest om in te lezen in midi mapping... wat een mogelijkheden :)

Heb sinds het weekend traktor 3 upgrade voor mijn traktor 3 LE :D wat kun je dan ineens meer met die software.

Nu nog aan de gang om mijn vci-100 in te delen zoals ik het wil :? :')

Reg. datum: 20 november 2006

de BCD3000 werkt bij mij zonder problemen met VDJ 5.x en zowel op Vista als XP.... echt nooit crashes of lockups gehad...; uiteraard is de VCI-100 beter, maar die kost ook meer :)

brtk wijzigde dit bericht 09-09-2008 11:05 (38%)

Reg. datum: 31 augustus 2005

Ja ja, ik ben ook helemaal weg van traktor. Hen ik niet vaak dat ik echt onder de indruk ben van een programma, traktor is een toppertje. :)
Ik moet ook nog een aantal knoppen toewijzen. Heb ik nog nooit gedaan, maar ik kom wel weer ff langs hier mocht het niet lukken.

«zo niet, dan toch»

quote:
dj-mikki schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 11:09:
Hallo,

alvast bedankt
Indien je de VCI-300 aanschaft, zit er al een geluidskaart in. Je hoeft dan geen tweede meer te kopen, je kunt dus gelijk voor luisteren vanaf je controller.

5.1 / 7.1 kun je inderdaad verschillen in je geluidzones maken, waardoor je ook voorluister kanalen in kunt richten.

Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?

[GoT]TANK!E
Reg. datum: 14 januari 2006

Ben zelf ook in de markt voor een midicontroller en heb uit de grote berg mijn keuze tot 2 (of 3...) gereduceerd;
De Reloop Digital Jockey of de Hercules RMX (en als extra keuze misch. toch de Vestax VCI 100).
Uiteraard heb ik dit topic en de reviews van aboutdj doorgelezen, maar een duidelijk voordeel van de een boven de ander zie ik zo 1, 2, 3 niet. Ik ben een dj die thuis graag speelt met alllerlei soorten house en ik draai nu ongeveer 10 jaar op de sportvereniging / af en een toe een bruiloftje / tuinfeest; dat soort geneuzel. Ik wil een controller om m'n mixskills mbt tot housemuziek wat meer te oefenen, de basis ken ik wel; ik wil juist het technische werk gaan verbeteren. De controller moet dus wel lekker veel opties hebben.
Op aboutdj geeft Reind aan dat de Reeloop duidelijk beter is dan de RMX, maar waarom? Is dat puur op het feit dat die meer knopjes heeft en een gevoeligere jog? De bijgeleverde software is voor mij niet zo'n punt, alhoewel traktor licht de voorkeur heeft. Qua looks vind ik ze allebij ok, al heeft de reeloop een klein beetje de voorkeur. Verder speelt prijs ook mee, de RMX is te halen voor 300 euri's en de reloop is er toch weer 100 duurder. Kan ik natuurlijk wel weer de versie pakken zonder geluidskaart, maar dan word de VCI 100 weer een goed alternatief (is de versie zonder geluidskaart trouwens goed te doen met een pc met 2 geluidskaarten? Ik wil hem dan wel weer 1x per maand meeslepen naar een andere pc met 2 geluidskaarten, dit moet zonder teveel rompslomp kunnen gebeuren). Al met al een heel verhaal, maar ik wil zo niet met een apparaat zitten wat eigenlijk maar de helft doet van wat ik wil. Dus samenvattend: waarom de Reloop, de RMX of de VCI-100?

Je imiteert me mateloos.

----------
Reg. datum: 04 december 2002

Ik heb ook een BCD2000 die ik met XPsp3 en VirtualDJ 5.2 gebruik.
Het ding heeft een goed geluid op de ingebouwde geluidskaart.
De faders en knoppen werken lekker soepel en door de ASIO ook nog een met zeer kleine latency.
Ik snap dus niet dat iemand zegt dat het bagger is, want het werkt prima bij mij !

Karsten

«zo niet, dan toch»

quote:
Tank80 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:02:
[..]
Ik wil hem dan wel weer 1x per maand meeslepen naar een andere pc met 2 geluidskaarten, dit moet zonder teveel rompslomp kunnen gebeuren). Al met al een heel verhaal, maar ik wil zo niet met een apparaat zitten wat eigenlijk maar de helft doet van wat ik wil. Dus samenvattend: waarom de Reloop, de RMX of de VCI-100?
Als je de controller wat vaker meeneemt, zou ik gaan voor een controller met metalen behuizing.
Dan kom je volgens mij al snel op de VCI, of de RMX.

Wat ik je vervolgens alleen maar aan kan raden, probeer de controllers uit.
Elke controller heeft een eigen manier van werken en gehanteerd worden. De een voelt dan wat beter aan dan de ander.

De RMX heb ik nog niet mogen uit proberen. De VCI wel, en die was top.
quote:
SLeddert schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:25:
Ik heb ook een BCD2000 die ik met XPsp3 en VirtualDJ 5.2 gebruik.
Het ding heeft een goed geluid op de ingebouwde geluidskaart.
De faders en knoppen werken lekker soepel en door de ASIO ook nog een met zeer kleine latency.
Ik snap dus niet dat iemand zegt dat het bagger is, want het werkt prima bij mij !
BCD2000 werkt niet op een bak met Vista.
Daarbij komt, dat een heleboel mensen houden niet van de look en feel van de Behringer controllers.

Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?

AboutDJ

quote:
Is dat puur op het feit dat die meer knopjes heeft en een gevoeligere jog?
Dat is onder andere 1 van de redenen. Vergeet niet dat wanneer je met een controller werkt het liefst zo min mogelijk je muis en toetsenbord probeert te grijpen aangezien anders het nut van een controller steeds minder word, je wil juist dat toetsenbord en die muis een beetje proberen te vermijden.

Daarnaast vind ik de algehele feel van de Reloop wat beter, de knoppen op de RMX zijn een beetje zompig terwijl de RMX lekkere harde buttons heeft net als de VCI. Het is dus puur en alleen een gebruiks kwestie en niet eens zozeer gerelateerd aan de kwaliteit van de hardware.

Als ik nu 2 controllers aan zou moeten wijzen in het budget segment zijn dat de Reloop en de Vestax, beide prima controllers waarbij de ene meer voordeel behaald in de werkbaarheid en de ander op het gebied van hardware kwaliteit.

Niemand zegt dat het een makkelijke keuze is om te maken, ik zeker niet ;)

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

[GoT]TANK!E
Reg. datum: 14 januari 2006

quote:
Wat je zegt, dat gekloot met de muis, daar wil ik vanaf. Daarbij ben ik een knopjesfreak, hoemeer, hoebeter. Het is voornamelijk voor thuis, dus qua behuizing maakt het niet eens zo veel uit en daarbij vind ik de Reeloop van wat ik van foto's + filmpjes kan zien al van prima kwaliteit. Daarbij is dit om te kijken of het complete digitale draaien bevalt en als het bevalt dan gaan we eens kijken en sparen voor een XONE 3d setup / DJM800 + controllers (<- :9~ ).
De keus is gemaakt; het word de Reeloop met geluidskaart. Reind bedankt voor de duidelijke uitleg en de mooie reviews !

Je imiteert me mateloos.

Nuanceren is liegen!
Reg. datum: 04 juni 2000

ok jullie zijn de kenners dus even jullie mening.

waarom zou je met een midicontroller (zat aan de VCI-300 te denken) en bv traktor gaan werken ipv een 'gewone' mixer en 2 cd spelers?

graag jullie mening

BeerZ United (509110) VI.175

quote:
Reind schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 01:24:
[...]

de knoppen op de RMX zijn een beetje zompig terwijl de RMX lekkere harde buttons heeft net als de VCI.
Zijn de RMX knoppen nu zompig of hard?

Invader

quote:
jongentje schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:03:
[...]

Zijn de RMX knoppen nu zompig of hard?
Zompig zo te lezen. Hij doelt vast op de Reloop wat harde knoppen betreft.

Eve Online: Rai Ardose (corp: Centraal Justitieel Incasso Bureau) -=- "Compromise, conformity, assimilation, submission, Ignorance, hypocrisy, brutality, the elite - All of which are American Dreams"

I love everting i
Reg. datum: 14 december 2004

Is er al bekend wanneer de VCI-300 leverbaar is?

Serious Game Developer

Ik vind het leuk om zo nu en dan wat met Traktor te klooien, maar loop ik tegen de limitaties tegen van keyboard/muis werk. Het fingerspitze gefuhl zeg maar :P.

Daarom zit ik wat te kijken naar midi-controllers zodat ik toch nog lekker aan de filtertjes kan draaien. Puur als hobby, en ik heb geen idee of ik ooit buiten de deur ga er mee ;).

De VCI-100 lijkt mij opzich wel wat, alleen die geluidskaart... ik heb nog twee SB Live 1024's liggen. zou dat goed genoeg kunnen zijn eerst? Of moet het per se een geluidskaart zijn die een stuk nieuwer is? Dat onboard niet handig is kan ik mij voorstellen :).

Canon 400D | 70-200/F4 L IS | 24-105/F4 L IS | 60/F2.8 Macro | 50/F1.8 MK II | Yet Another Laser Game |Western RTS

«zo niet, dan toch»

quote:
Sponge schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 16:57:
Ik vind het leuk om zo nu en dan wat met Traktor te klooien, maar loop ik tegen de limitaties tegen van keyboard/muis werk. Het fingerspitze gefuhl zeg maar :P.
[..]
Er zijn mensen die genoeg hebben aan alleen het toetsenbord. ;)

http://a355.ac-images.myspacecdn.com/images01/10/l_2c322084026bb0df461e68472ac880e2.jpg
http://a287.ac-images.myspacecdn.com/images01/73/l_4ad5d915af6ecf39bf545c4328bee176.jpg
http://a1000.ac-images.myspacecdn.com/images01/70/m_ddebacbb24b66928bf5f839ba659b3af.jpg
http://a901.ac-images.myspacecdn.com/images01/52/l_f8a81c341ff918d4e18873cb9fa1e014.jpg
http://a119.ac-images.myspacecdn.com/images01/115/l_e843583ffe90359f9bb5e86c73019046.jpg

Maareuh, heel erg begrijpelijk dat je aan een controller denkt.

Phat Winex
Reg. datum: 25 januari 2003

Whehehe. Vette shit! Lijkt heel erg op de speciale keyboards die je kan kopen voor Final Cut enzo. :D

Maar over de geluidskaarten. Je moet er even rekening mee houden dat je in Traktor maar één geluidskaart kan benutten. Maar vaak kan je met ASIO4ALL drivers wel de apparte kanalen van een enkele geluidskaart los gebruiken. Of je koopt voor een paar tientjes een USB kaart, ook dat hoeft niet perse veel te kosten.

[ I love rock & roll, throw another bottle at the DJ baby ]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: