Hoofdcategorieën
Topicacties

[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 17 augustus 2008

quote:
Prulleman schreef op zondag 01 februari 2009 @ 01:07:
kijk eens of het helpt als je je webserver en nzbget stopt? Die pakken zo te zien van de niet standaard software het meeste geheugen.
Heb ik geprobeerd, maar dat hielp niet. Ik ben er denk ik weet hoe het komt. Als ik op mijn PC tegelijkertijd volle bak aan het downloaden ben dan hapert hij. Download ik via de NAS dan heb ik daar geen last van. De NAS zit met een draadje direct op mijn router en mijn PC hangt, net als mijn CFULLHDMA, in een netwerk. Ik denk dat het netwerk volledig belast wordt door het downloaden. Ik stem dit voorlopig op elkaar af en hoop dat hij het goed blijft doen.

quote:
DoD Cerberus schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:42:
Ik heb gister SABnzbd+ geinstalleerd op de CH3SNAS, draait allemaal goed.
Nu heb ik echter een probleem.
ik start het programma via ssh met:
code:
1
2
su - sabnzbd
python /opt/SABnzbd-0.4.6/SABnzbd.py -s 0.0.0.0:8080 &

Als ik dan SSH sluit, stopt het programma ook, logisch....
Maar als ik dezelfde regels in linuxrc zet, start sabnzbd dus niet op.

Hoe moet ik dit in linuxrc zetten zodat sabnzbd netjes opstart bij het opstarten van de nas ?
je zou het met screen op de achtergrond kunnen zetten
screen endanhetcommando.

maar volgens mij heeft sabnzbd toch ook de deamon optie
ik start sabnzbd op mijn linuxbak met :
SABnzbd.py -d -f /.sabnzbd/sabnzbd.ini
met de -d geef je dus aan dat hij op de achtergrond moet draaien.

is sabnzbd trouwens niet erg zwaar voor de ch3snas??

GoVegan wijzigde dit bericht 02-02-2009 14:11 (3%)

blabla!
Reg. datum: 04 februari 2001

code:
1
python SABnzbd.py -d -f /mnt/HD_b2/SABnzbd/.sabnzbd/sabnzbd.ini

Daarmee draait ie idd netjes op de achtergrond
thx.

Voorlopig heb ik nog 2 mbit internet en dat haalt sabnzbd perfect. Over 2 weken heb ik 20mbit, dan ga ik wel eens kijken of sabnzbd t nog steeds haalt.

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Lekker Goedkoop
Reg. datum: 04 januari 2004

Ik download hier met een 'trage' snelheid (in jullie ogen), gemiddeld 7857kbps, niet super snel maar goed, zodra ik een download aan zet (meestel 5 in een avond) is dat de volgende ochtend klaar, robocopy naar mijn PC en ff kieke en dan branden.

Enigste nadeel, als ik aan het downloaden ben en ik verstuur een robocopy om de bestanden naar mijn PC te kopieren dat ik over 4,5gb wel 10 minuten doe... Als ik de download op pauze set is het binnen 2 minuten gepiept

Tip: Gebruik niet de CTRL + C en dan de CTRL + V optie maar robocopy, dit is een kopieer commando van Microsoft wat lekker snel werkt, hier onder een voorbeeld, anders robocopy /? in command

robocopy "\\192.168.0.209\Volume_1\etch\opt\SABnzbd-0.4.5\downloads\complete\Body_of_Lies_(2008)_NTSC" "C:\Users\Evertjob\movies\Body of Lies" -E

Kopieer nu Body_of_Lies_(2008)_NTSC vanuit mijn download map van SABnzbd naar de map movies onder gebruiker Evertjob.

Intel C2D E6750, 4gb DDR2, 1x 320GB & 1GB 1024GB. Apple iPod Touch 8GB. HTC Touch Pro + 4GB SDHC. Canon EOS350D + 2x 4GB CF. HP TX2550 12.1" Touchscreen Notebook. Conceptronic CH3SNAS

Reg. datum: 18 augustus 2004

quote:
Toppe schreef op maandag 02 februari 2009 @ 15:35:
Ik download hier met een 'trage' snelheid (in jullie ogen), gemiddeld 7857kbps, niet super snel maar goed, zodra ik een download aan zet (meestel 5 in een avond) is dat de volgende ochtend klaar, robocopy naar mijn PC en ff kieke en dan branden.

Enigste nadeel, als ik aan het downloaden ben en ik verstuur een robocopy om de bestanden naar mijn PC te kopieren dat ik over 4,5gb wel 10 minuten doe... Als ik de download op pauze set is het binnen 2 minuten gepiept

Tip: Gebruik niet de CTRL + C en dan de CTRL + V optie maar robocopy, dit is een kopieer commando van Microsoft wat lekker snel werkt, hier onder een voorbeeld, anders robocopy /? in command

robocopy "\\192.168.0.209\Volume_1\etch\opt\SABnzbd-0.4.5\downloads\complete\Body_of_Lies_(2008)_NTSC" "C:\Users\Evertjob\movies\Body of Lies" -E

Kopieer nu Body_of_Lies_(2008)_NTSC vanuit mijn download map van SABnzbd naar de map movies onder gebruiker Evertjob.
Of gebruik Allway Sync for Free...

http://allwaysync.com/index.html

Reg. datum: 11 november 2006

quote:
Prulleman schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 13:22:
[...]

link...?
ik zie hier alleen1.05b1 van 2 jan 2009:
http://www.conceptronic.n...;tabid=420&pc=CH3SNAS

en nog het veranderde bericht qouten ook.... :D
Nou volgens mij heb ik wel gelijk dat er een nieuwe firmware is (1.05b1)
code:
1
Friday, January 23, 2009 11:19 AM      8023218 CH3SNAS_FW_UPD_v1.05b1.zip

Ik heb zelf de final van 1.05 draaiend van 2 januari. Vanmiddag maar even testen :)

er is geen nieuwe firmware. E.e.a. is aangepast op de site waardoor filename(s) nu haar permanente naam hebben gekregen incluis documentatie.

Making things to work great in your livingroom!

Reg. datum: 25 september 2006

Hmm vandaag remote mijn CH3SNAS gereboot en nu krijg ik dit te zien als ik in mijn nzbgetweb interface ga kijken:

ERROR: NZBGetWeb could not process response received from NZBGet-Server (although successfully connected).

Possible reasons include:
# Wrong port-settings, NZBGetWeb tries to communicate with a different kind of server (a web-server for example, but not nzbget-server). Check option "ServerPort" in config;
# Not compatible server version.

De porten staan goed. Het is gewoon dezelfde conf file als ik daarvoor heb gebruikt. En voor de reboot werkte het perfect.

Ik heb de server herstart met sh nzbget.sh restart

maar dat haalt ook niks uit :S

Weet iemand een oplossing?

Gr,
DanielZ

Lekker Goedkoop
Reg. datum: 04 januari 2004

quote:
Kan ook, maar goed dan heb je weer software geinstalleerd, mooie van robocopy is dat het overal op werkt (windows pc's dan wel), het is snel en je hebt geen software nodig:)

Intel C2D E6750, 4gb DDR2, 1x 320GB & 1GB 1024GB. Apple iPod Touch 8GB. HTC Touch Pro + 4GB SDHC. Canon EOS350D + 2x 4GB CF. HP TX2550 12.1" Touchscreen Notebook. Conceptronic CH3SNAS

Reg. datum: 19 oktober 2001

quote:
DanielZ schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:15:
Hmm vandaag remote mijn CH3SNAS gereboot en nu krijg ik dit te zien als ik in mijn nzbgetweb interface ga kijken:

ERROR: NZBGetWeb could not process response received from NZBGet-Server (although successfully connected).

Possible reasons include:
# Wrong port-settings, NZBGetWeb tries to communicate with a different kind of server (a web-server for example, but not nzbget-server). Check option "ServerPort" in config;
# Not compatible server version.

De porten staan goed. Het is gewoon dezelfde conf file als ik daarvoor heb gebruikt. En voor de reboot werkte het perfect.

Ik heb de server herstart met sh nzbget.sh restart

maar dat haalt ook niks uit :S

Weet iemand een oplossing?

Gr,
DanielZ
Wat geeft sh nzbget.sh status?

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Ik heb een dns-323 en dit is de alleerste keer dat ik met linux werk. (ik heb geen enkele voorkennis)
Voor mij heeft dit onderhand al voor heel wat frustratie gezorgd aangezien ik het allemaal zelf moet uitzoeken.
Ik heb een telnet sessie via Putty en de fonz fun plug geinstalleerd en voor de rest krijg ik niets aan het werken.
De link ivm mldonkey naar de install guide werkt niet meer.
Ik zit met de volgende vragen:

Hoe kan ik de programma's in de funplug gebruiken/openen met een gui?
Hoe kan ik mldonkey (of een ander goed torrentprog) installeren met een gui zodat deze kan downloaden als men pc uit staat?
|->+ hoe kan ik deze in de toekomst updaten?
Hoe geef ik automatisch alle rechten aan bestanden die op de drive gezet worden? (Dit is iets met chmod kan dat?)

Ik heb al uren zoekwerk erop zitten en kom er nog steeds niet uit vandaar dat ik dit nu hier vraag.
Alvast bedankt.

"when the night falls my dark side will rise"

Reg. datum: 25 september 2006

quote:
DeOS schreef op maandag 02 februari 2009 @ 17:06:
[...]

Wat geeft sh nzbget.sh status?
root@CH3SNAS:/mnt/HD_a2/ffp/start# sh nzbget.sh status
nzbget running as pid 9728 9729 9730 9731 9732 10965 10974 10975 10976 10977 10980 10985 10986
root@CH3SNAS:/mnt/HD_a2/ffp/start#

Ik snap er niks meer van..

Ik heb in nzbget.conf en settings.php de porten veranderd en nzbget.sh een restart gegeven maar dat haalde ook niks uit. Aan de porten en wachtwoord licht het dus niet

Tevens heb ik ook de nzbget.conf.new van aroundmyroom gedownload en vervangen met de mijne maar dat haalt ook niks uit :/

DanielZ wijzigde dit bericht 02-02-2009 18:08 (28%)

Reg. datum: 08 augustus 2006

Ik heb het draadje even gescand, maar kan zo snel geen vergelijkbaar probleem vinden. Mijn probleem is dat de snelheden mij erg tegen vallen.

Ik heb een CH3SNAS met 2 1tb samsung HD103UJ schijven. Ik heb 1 gewone PC en een media center via een Netgear GS605 switch aan de NAS hangen. Alle systemen zijn GB lan, maar de snelheid is nou niet echt om over naar huis te schrijven.

De snelheden:

PC met onboard GB lan --> cat6 kabel --> switch --> cat6 kabel --> NAS
Op een goede dag misschien 12 mb/sec

Mediacenter met intel pro 1000 pt desktop adapter --> cat6 kabel --> switch --> cat6 kabel --> NAS
Houdt op bij 9 mb/sec

En zonder de switch (PC met onboard GB lan --> cat6 kabel --> NAS) haal ik ongeveer dezelfde snelheden, dus heb niet het idee dat het daar aan ligt.

Ik heb ook het gevoel dat de snelheid met de laatste firmware (1.05b1) lager is dan met de firmware die er hiervoor op stond (geen idee welke dat precies was). Zijn er meer mensen die daar last van hebben? Of nog beter, zijn er mensen die suggesties hebben om eea te versnellen?
a.k.a Nilz
Reg. datum: 22 december 2000

quote:
masauri schreef op maandag 02 februari 2009 @ 17:19:
Ik heb een dns-323 en dit is de alleerste keer dat ik met linux werk. (ik heb geen enkele voorkennis)
Voor mij heeft dit onderhand al voor heel wat frustratie gezorgd aangezien ik het allemaal zelf moet uitzoeken.
Ik heb een telnet sessie via Putty en de fonz fun plug geinstalleerd en voor de rest krijg ik niets aan het werken.
De link ivm mldonkey naar de install guide werkt niet meer.
Ik zit met de volgende vragen:

Hoe kan ik de programma's in de funplug gebruiken/openen met een gui?
Hoe kan ik mldonkey (of een ander goed torrentprog) installeren met een gui zodat deze kan downloaden als men pc uit staat?
|->+ hoe kan ik deze in de toekomst updaten?
Hoe geef ik automatisch alle rechten aan bestanden die op de drive gezet worden? (Dit is iets met chmod kan dat?)

Ik heb al uren zoekwerk erop zitten en kom er nog steeds niet uit vandaar dat ik dit nu hier vraag.
Alvast bedankt.
een aantal programma's hebben een web gui. Transmission (een andere torrent client) heeft bv een eigen website als gui. Hier staat wat meer info over transmission.
Ook nzbget heeft een web gui, hiervoor moet je wel nog wat andere dingen installeren/configureren (webserver / php support).

updaten kan bij de standaard packages met het commando funpkg -u
chmod -R 777 map geeft de map met onderliggende subfolders alle rechten aan alle users/groepen

Ok, een keer een vraag die niet zozeer met funplug te maken heeft. Al heel lang verzamel ik mijn films op mijn CH3SNAS maar wat zijn we weer lui. Ik heb zo nooit uitgepakt. Nu heb ik een map met bijna 100 ingepakte films. Wat te doen?

Ik kan natuurlijk via SMB bij de schijf en de films uitpakken. Maar dit duurt behoorlijk lang aangezien het bestand naar mijn pc wordt getransferd, uitgepakt en weer teruggestuurd. Aangezien mijn pc draadloos is verbonden met de NAS dus dat duurt wel even.

Is er niet een manier om makkelijk mijn bestanden in 1 keer vanaf de NAS zelf uit te pakken? Ik geloof dat mensen die via nieuwsgroepen downloaden iets vergelijkbaars doen? Kan iemand mij een zetje in de goede richting geven?

"Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt."

Reg. datum: 04 juni 2001

In de nzbget tutorial van Zeroday (http://www.aroundmyroom.c...how-to-that-replaces-all/) staat beschreven hoe je unrar kan installeren.
Vervolgens kan je .rar files uit pakken met: unrar x <bestandsnaam>

a.k.a Nilz

op ubuntu schijnt dit te werken:
code:
1
find -type f -name '*.rar' -exec unrar x {} \;

anders moet je namelijk 100 x het unrar commando met de filename inkloppen...

misschien dat je *.rar ook nog wilt aanpassen, omdat anders r00, r01 etc niet uitgepakt worden.
Als de de archieven ook nog in aparte subfolders zitten werkt misschien een -R bij je find. maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

\edit
even een minitestje gedaan, maar dit gaat niet helemaal goed voor split archives, er wordt dan namelijk geprobeerd deze uit te pakken voor elke split file.

je zal afhankelijk van hoe je rar files zijn opgebouwd moeten zoeken naar part01.rar of r01, zodat elk split archive maar 1 keer wordt uitgepakt

Prulleman wijzigde dit bericht 03-02-2009 16:44 (27%)

Done in 60 seconds

quote:
Maverick schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 16:08:
Ok, een keer een vraag die niet zozeer met funplug te maken heeft. Al heel lang verzamel ik mijn films op mijn CH3SNAS maar wat zijn we weer lui. Ik heb zo nooit uitgepakt. Nu heb ik een map met bijna 100 ingepakte films. Wat te doen?

Ik kan natuurlijk via SMB bij de schijf en de films uitpakken. Maar dit duurt behoorlijk lang aangezien het bestand naar mijn pc wordt getransferd, uitgepakt en weer teruggestuurd. Aangezien mijn pc draadloos is verbonden met de NAS dus dat duurt wel even.

Is er niet een manier om makkelijk mijn bestanden in 1 keer vanaf de NAS zelf uit te pakken? Ik geloof dat mensen die via nieuwsgroepen downloaden iets vergelijkbaars doen? Kan iemand mij een zetje in de goede richting geven?
Gebruik een player die gewoon in rars kan afspelen, XBMC bvb :)

Nederlands is makkelijker als je denkt!

quote:
SeatRider schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 17:27:
[...]

Gebruik een player die gewoon in rars kan afspelen, XBMC bvb :)
Die gebruik ik ook ;) Maar ik wil mijn spullen graag universeel houden :)
quote:
Prulleman schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 16:34:
op ubuntu schijnt dit te werken:
code:
1
find -type f -name '*.rar' -exec unrar x {} \;

anders moet je namelijk 100 x het unrar commando met de filename inkloppen...

misschien dat je *.rar ook nog wilt aanpassen, omdat anders r00, r01 etc niet uitgepakt worden.
Als de de archieven ook nog in aparte subfolders zitten werkt misschien een -R bij je find. maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

\edit
even een minitestje gedaan, maar dit gaat niet helemaal goed voor split archives, er wordt dan namelijk geprobeerd deze uit te pakken voor elke split file.

je zal afhankelijk van hoe je rar files zijn opgebouwd moeten zoeken naar part01.rar of r01, zodat elk split archive maar 1 keer wordt uitgepakt

De bestanden zijn meestal .rar .r00 .r01, als ik dan .rar uitpak dan neemt hij r00 en r01 toch ook mee neem ik aan?
Jup, dit doet ie. Nu eens kijken hoe ik ervoor zorg dat ie ze allemaal pakt en de rars weg pleurt, anders is m'n schijf zo vol :P

Ik heb unrar online gevonden ik ga eens kijken. Ubuntu heb ik overigens niet maar neem aan dat dit geen verschil maakt.

edit
Dit werkt:
unrar x *.rar -r

Enige probleem is dat ik daarna met de hand alles moet zoeken in de dirs en alles weg moet gooien. Maar qua ruimte lijkt het te kunnen dus we gaan ervoor :)

Nog een laatste vraag
Hij is nu bezig, dit kan wel een uurtje of 2 a 3 duren. Moet putty nu open blijven staan? Of kan ik die gewoon sluiten en gata het dan in de achtergrond verder?

En 2 opmerkingen, het werkt perfect. En het valt me op dat het ontzettend snel gaat. Had di niet verwacht ivm de beperkte cpu snelheid

Maverick wijzigde dit bericht 03-02-2009 18:17 (28%)

Afgaande op wat Prullenman (p84 op maandag 02 februari 2009 20:30) me als advies gaf ging ik verder om te proberen transmission te installeren.
Ik volg deze guide: http://www.shadowandy.net...n-for-dns-313-dns-323.htm
En krijg ik deze error terwijl ik letterlijk alles in de guide stap voor stap volg.
/mnt/HD_a2 # export TRANSMISSION_HOME=/mnt/HD_a2/.transmission
/mnt/HD_a2 # transmission-remote -f /mnt/HD_a2/torrents
transmission-remote: failed to connect to socket file: /mnt/HD_a2/.transmission/daemon/socket: No such file or directory

Ik kan echter geen oplossing voor deze fout vinden via google, weet iemand anders hoe ik dit opgelost krijg?
Normaal gezien zou ik hierna alleen nog glutch, php en lighttpd moeten installeren voor de webinterface volgens wat ik begrepen heb.

a.k.a Nilz

quote:
masauri schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 19:19:
Afgaande op wat Prullenman (p84 op maandag 02 februari 2009 20:30) me als advies gaf ging ik verder om te proberen transmission te installeren.
Ik volg deze guide: http://www.shadowandy.net...n-for-dns-313-dns-323.htm
En krijg ik deze error terwijl ik letterlijk alles in de guide stap voor stap volg.
/mnt/HD_a2 # export TRANSMISSION_HOME=/mnt/HD_a2/.transmission
/mnt/HD_a2 # transmission-remote -f /mnt/HD_a2/torrents
transmission-remote: failed to connect to socket file: /mnt/HD_a2/.transmission/daemon/socket: No such file or directory

Ik kan echter geen oplossing voor deze fout vinden via google, weet iemand anders hoe ik dit opgelost krijg?
Normaal gezien zou ik hierna alleen nog glutch, php en lighttpd moeten installeren voor de webinterface volgens wat ik begrepen heb.
waarom gebruik je niet de link die ik heb gepost... daarin staat beschreven hoe je versie 1.42 installeert. hierbij zit clutch ingebakken. dus hoef je ook geen lighttpd te installeren etc.

daarnaast zijn er nog wat andere dingen verbeterd, ik kon met 1.22 een aantal private torrents niet binnenhalen, met 1.42 wel
nogmaals:
http://forum.dsmg600.info/viewtopic.php?id=2719&p=1
quote:
Maverick schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 17:31:
[...]

En 2 opmerkingen, het werkt perfect. En het valt me op dat het ontzettend snel gaat. Had di niet verwacht ivm de beperkte cpu snelheid
als de files zonder compressie zijn gerarred gaat het inderdaad vrij rap, maar als er flink gedecompressed moet worden kan het zo 30 + minuten duren voor een dvd

Prulleman wijzigde dit bericht 03-02-2009 19:30 (18%)

Afgaande op de link die je me gaf zorgt dit voor mij al voor de nodige onzekerheid en problemen:
"1. You need to tell Transmission which IPs are allowed to access it. This is done in the form of a whitelist.
The whitelist is a comma-separated list of IP addresses. Wildcards can be specified in an address by using '*'. The default is "127.0.0.1" (local access only)
Example: "127.0.0.*,192.168.1.*"

2. You can also provide credentials in the form of login and password to make access more secure. Clutch will then ask you for both at every login before it shows you the interface.

To setup both aa whitelist and login credentials, the daemon has to be started at least once from the command-line.

1. Type "transmission-daemon -h" It will show you all available options, including those for whitelist (-a), login and password (-t, -u and -v)
2. Type "transmission-daemon -f -g <configdir> -t -u <username> -v <password> -a 127.0.0.*"

You should see some text about Transmission starting. If there are no error messages, you can quit Transmission by pressing Ctrl-C."
Zoals ik zei ben ik een complete linux noob en wil dit graag proberen maar zonder cmd's die ik letterlijk kan overtypen omtrend de ip's toevoegen aan de whitelists houd het voor mij op.
Dit had ik in die andere guide niet (letterlijk overtypen van de regels en hoe het volgde).
Desondanks formateer ik weer om jou link alsnog te proberen.

edit: typo's

masauri wijzigde dit bericht 03-02-2009 19:42 (6%)

quote:
Prulleman schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 19:24:
[...]

als de files zonder compressie zijn gerarred gaat het inderdaad vrij rap, maar als er flink gedecompressed moet worden kan het zo 30 + minuten duren voor een dvd
NU is ie klaar en geeft hij aan dat hij 11 errors heeft gehad. Kan ik die nu nog ergens terug vinden?

a.k.a Nilz

volgens mij alleen wat er na het commando in putty voorbij komt. er wordt iig geen log weggeschreven

ik kan er inderdaad geen vinden. Een paar films heeft hij niet gedaan ook. Die moet ik dan maar even met de hand doen. Moet eerst de rest nog hernoemen dus heb er toch nog wel wat werk aan maar de grootste horde is genomen :)

Pagina: 1 2 3 4 ... 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: