Hoofdcategorieën
Topicacties

[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 20 maart 2008

quote:
Markie2202 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:37:
[...]

Je had gelijk. Ik had er 0.4 op staan. Heb 0.5 geïnstalleerd en het werkt :*)

Hartstikke bedankt allemaal _/-\o_
De samba config file overschijven werkt nu perfect. Nu zit ik met hetvolgende probleem. :P

Als ik de NAS opnieuw opstart en ik wil via de webaccess de network access bekijken dan zie ik geen shares staan. Als ik hierna iets anders probeer dan is de verbinding verbroken met mijn NAS. Dan moet ik een minuut wachten voordat ik er weer op kan

a.k.a Nilz
Reg. datum: 22 december 2000

quote:
RunaR schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:22:
ik heb wat wijzigingen aan gemaakt in de beschrijving voor het werkend krijgen van sftp.
http://gathering.tweakers...message/31371812#31371812

Door een stom ding in de nas gaat het een en ander mis als je /mnt/HD_a2 andere rechten geeft dan 777
dan wordt tijdens een reboot chmod a+w -R /mnt/HD_a2 uitgevoerd.

Het is dus handiger om een extra mount aan te maken, speciaal voor sftp. zie verder de tutorial.

Dit verklaart ook het probleem dat Prulleman had. (622 rechten op de ssh keys)
dan is dat ook duidelijk :)

Hoe veilig is eigenlijk het TLS gebeuren van de standaard FTP server? Het zou ssl moeten zijn...(zie de wiki link)
quote:
Markie2202 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:35:
[...]

De samba config file overschijven werkt nu perfect. Nu zit ik met hetvolgende probleem. :P

Als ik de NAS opnieuw opstart en ik wil via de webaccess de network access bekijken dan zie ik geen shares staan. Als ik hierna iets anders probeer dan is de verbinding verbroken met mijn NAS. Dan moet ik een minuut wachten voordat ik er weer op kan
wat bedoel je met het dikgedrukte?

quote:
Prulleman schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 14:28:
[...]

dan is dat ook duidelijk :)

Hoe veilig is eigenlijk het TLS gebeuren van de standaard FTP server? Het zou ssl moeten zijn...(zie de wiki link)
De definitie van veilig wordt door iedereen anders uitgelegd. Punt is dat TLS/SSL wat ondersteund wordt in de standaard FTP server van Conceptronic eigenlijk alleen maar de aanmelding naar de FTP toe (username/pwd) encrypt. De eigenlijke data tijdens ftp sessies niet.

Een van de hoofdredenen is dat een totale encryptie van de verbinding een dramatische performance verlies zou gaan opleveren.

Making things to work great in your livingroom!

Reg. datum: 20 maart 2008

quote:
wat bedoel je met het dikgedrukte?
Als ik naar het adres ga (192.168.1.10) dan en ik ga naar advanced en naar network access dan is het helemaal leeg en op 1 of andere manier kan ik hierna niets meer doen. Als ik dan bijvoorbeeld weer naar setup ga dan is het adres niet meer beschikbaar.

Reg. datum: 04 juni 2001

quote:
Markie2202 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 17:00:
[...]

Als ik naar het adres ga (192.168.1.10) dan en ik ga naar advanced en naar network access dan is het helemaal leeg en op 1 of andere manier kan ik hierna niets meer doen. Als ik dan bijvoorbeeld weer naar setup ga dan is het adres niet meer beschikbaar.
Met een custom samba config werkt de web interface (alleen het network access gedeelte) niet meer goed.

Reg. datum: 11 maart 2001

Als ik lighttpd op poort 80 laat draaien, hoe kan ik dan nog bij de webinterface van de CH3NAS komen?

even een laatste update
vandaag schijnt de nzbget in combi met het beschikbaargestelde unpak.sh/unpak.cfg script de bestandjes niet uit te pakken

e.e.e. is beschreven in de howto
http://www.aroundmyroom.c...how-to-that-replaces-all/

reden: de site van de originele scriptmaker schijnt offline te zijn (in ieder geval bij mij) en de versioncheck die dan via wget niet gepakt kan worden zorgt ervoor dat de rest niet uitgevoerd wordt.

Ik ben absoluut geen scripter .. maar het zou wellicht handig zijn om het script na te kijken en e.e.a. aan te passen zoals het handig is voor de CH3SNAS

Dus gebruikers suc6 verder ;-)

Papa van Ruben sinds 13/5/2009
Reg. datum: 17 juli 1999

Zie hier nog de wereld dingen langskomen die ik op mijn ch3snas aan ga passen, maar zie niets over https voor de transmission?

Iemand dus nog een how to om transmission via https te laten lopen?

Gamertag: Skoezie | Xbox stuk: RROD ;( weer retour. Game ON!

Reg. datum: 30 januari 2009

Hallo Tweakers, ik heb het volgende probleem met Transmission en hoop dat jullie mij kunnen
helpen. Ik ben het hier nog niet tegengekomen. Als ik Transmission opstart via Telnet, zie ik dat de transmission-daemon
draait (starting transmission). Als ik vervolgens naar de webinterface ga (IP NAS:9091) krijg ik heel even
de interface te zien en wordt zodra ik een Torrent probeer te downloaden, een foutmelding gegeven, namelijk:
connection failed, could not connect to the server....

Met de volgende fout in het log bestand van Transmission:
Couldn't create "//Cynic - Traced in Air (2008) [FLAC] {SOM 182}": Permission denied
/ffp/bin/transmission-daemon: bandwidth.c: 428: tr_bandwidthUsed: Assertion `tr_isBandwidth( b )' failed.

Iemand een idee? Ik probeer al dagen uit te zoeken wat dit probleem is.

Thanks!

a.k.a Nilz

quote:
zeroday schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 23:25:
even een laatste update
vandaag schijnt de nzbget in combi met het beschikbaargestelde unpak.sh/unpak.cfg script de bestandjes niet uit te pakken

e.e.e. is beschreven in de howto
http://www.aroundmyroom.c...how-to-that-replaces-all/

reden: de site van de originele scriptmaker schijnt offline te zijn (in ieder geval bij mij) en de versioncheck die dan via wget niet gepakt kan worden zorgt ervoor dat de rest niet uitgevoerd wordt.

Ik ben absoluut geen scripter .. maar het zou wellicht handig zijn om het script na te kijken en e.e.a. aan te passen zoals het handig is voor de CH3SNAS

Dus gebruikers suc6 verder ;-)
kan je niet gewoon deze aanpassen in de cfg:
code:
1
2
# Log Notification of changes to this script.
unpak_check_for_new_versions=1

(en dan de 1 in 0 veranderen)
dit is namelijk gekoppeld aan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#Notification of changes to unpak.sh.
VERSION_CHECK() {
    if [ "$unpak_check_for_new_versions" -eq 1 ] ; then
        latest=$(wget -O- http://www.prodynamic.co.uk/nzbget/unpak.version 2>/dev/null)
        if [ -n "$latest" -a "$latest" != "$VERSION" ] ; then
            INFO "Version $latest is available (current = $VERSION )"
            #NMT_FAKEFILE INFO "unpak version $latest is available"
        fi
    fi
}

Ik ga het even testen en laat het jullie weten

a.k.a Nilz

quote:
gees0001 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 09:43:
Hallo Tweakers, ik heb het volgende probleem met Transmission en hoop dat jullie mij kunnen
helpen. Ik ben het hier nog niet tegengekomen. Als ik Transmission opstart via Telnet, zie ik dat de transmission-daemon
draait (starting transmission). Als ik vervolgens naar de webinterface ga (IP NAS:9091) krijg ik heel even
de interface te zien en wordt zodra ik een Torrent probeer te downloaden, een foutmelding gegeven, namelijk:
connection failed, could not connect to the server....

Met de volgende fout in het log bestand van Transmission:
Couldn't create "//Cynic - Traced in Air (2008) [FLAC] {SOM 182}": Permission denied
/ffp/bin/transmission-daemon: bandwidth.c: 428: tr_bandwidthUsed: Assertion `tr_isBandwidth( b )' failed.

Iemand een idee? Ik probeer al dagen uit te zoeken wat dit probleem is.

Thanks!
welke versie van Transmission heb je draaien 1.42?
check eens in je settings.json of je download folder bestaat? volgens mij had ik vergelijkbare fouten na de installatie.

quote:
Prulleman schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 09:49:
[...]

welke versie van Transmission heb je draaien 1.42?
check eens in je settings.json of je download folder bestaat? volgens mij had ik vergelijkbare fouten na de installatie.
Bedankt voor je bericht!

Ja, ik heb versie 1.42. Oké, dat zou kunnen, want in deze file staat inderdaad niets gespecificeerd. Ik dacht
dat dit automatisch werd toegewezen aan de map 'torrents', in de transmission-daemon folder.

Ik ga dit eens proberen te specificeren. Bedankt!

Mmm, sorry, ik ben echt een noob op het gebied van Linux. Heb nog maar net een week
geleden mijn CH3SNAS aangeschaft...

Ik heb nu een map downloads aangemaakt onder de folder transmission-daemon in de root van
HD_a2/ op de volgende manier aangegeven in de settings.JSON file:
.transmission-daemon/Downloads

Is dit correct? Of moet ik dit op een andere wijze doen?

Bedankt alvast!

a.k.a Nilz

quote:
gees0001 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:02:
Mmm, sorry, ik ben echt een noob op het gebied van Linux. Heb nog maar net een week
geleden mijn CH3SNAS aangeschaft...

Ik heb nu een map downloads aangemaakt onder de folder transmission-daemon in de root van
HD_a2/ op de volgende manier aangegeven in de settings.JSON file:
.transmission-daemon/Downloads

Is dit correct? Of moet ik dit op een andere wijze doen?

Bedankt alvast!
als je de download map in .transmission-daemon hebt gemaakt moet je in de settings het volledige pad opgeven:
code:
1
/mnt/HD_a2/.transmission-daemon/Downloads

let ook op hoofdletters in het pad en ik zie net dat er wat backslashes staan in de settings file.
Ik heb een map torrentdownloads in de root van mijn volume 1 en dat komt zo in de settings.json:
code:
1
 "download-dir": "\/mnt\/HD_a2\/torrentdownloads",

Still nothing... Ik snap er niks van. Ik blijf maar dezelfde foutmelding houden. Hij kan de torrent niet
aanmaken (couldn't create...) en vervolgens de fout: /ffp/bin/transmission-daemon: bandwidth.c: 428: tr_bandwidthUsed: Assertion `tr_isBandwidth( b )' failed.

Balen!

In ieder geval erg bedankt voor de hulp. Ik weet nu dat in ieder geval de download folder goed gespecificeerd staat ;)

Ah! Hij doet het! Erg bedankt nogmaals!

quote:
Prulleman schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 09:46:
[...]

kan je niet gewoon deze aanpassen in de cfg:
code:
1
2
# Log Notification of changes to this script.
unpak_check_for_new_versions=1

(en dan de 1 in 0 veranderen)
dit is namelijk gekoppeld aan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#Notification of changes to unpak.sh.
VERSION_CHECK() {
    if [ "$unpak_check_for_new_versions" -eq 1 ] ; then
        latest=$(wget -O- http://www.prodynamic.co.uk/nzbget/unpak.version 2>/dev/null)
        if [ -n "$latest" -a "$latest" != "$VERSION" ] ; then
            INFO "Version $latest is available (current = $VERSION )"
            #NMT_FAKEFILE INFO "unpak version $latest is available"
        fi
    fi
}

Ik ga het even testen en laat het jullie weten
ja dat beschrijf ik ;-)
maar nog niet aangepast in mijn file(s) .. maar voordat ik ineens de maiblxo vol heb gisteravond gauw gepost.

Maar... dan heb ik nog één vraag. Ook krijg ik het niet voor elkaar om met mijn notebook bij de NAS te komen.
Ik kan hem wel pingen en ook kan ik een telnet sessie doen (allemaal wireless), maar het is onmogelijk
om de gedeelde mappen te delen van mijn NAS op de notebook. Ook kan ik niet bij het IP adres komen
van m'n NAS via http://IPadresNAS. Iemand een idee?

Ook hier ben ik al dagen mee bezig. Alleen als ik de netwerkkabel in m'n noteboek stop, zijn er geen problemen meer. WIFI werkt dus gewoon niet op deze manier.

Reg. datum: 09 september 2004

Zit je met wifi wel in hetzelfde subnet?

quote:
Mijzelf schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:54:
Zit je met wifi wel in hetzelfde subnet?
Hoe bedoel je dat precies?

Het gekke is namelijk dat mijn desktop PC met een WIFI USB dongle, wel gewoon werkt. Ook bezit deze
machine hetzelfde OS, namelijk Vista Ultimate x64.

a.k.a Nilz

quote:
zeroday schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:37:
[...]

ja dat beschrijf ik ;-)
maar nog niet aangepast in mijn file(s) .. maar voordat ik ineens de maiblxo vol heb gisteravond gauw gepost.
sorry, had niet gelezen wat er achter je link zat, 8)7 ik ging er door deze zin
quote:
maar het zou wellicht handig zijn om het script na te kijken en e.e.a. aan te passen zoals het handig is voor de CH3SNAS
vanuit dat je niet naar de scripts had gekeken en alleen had geconstateerd dat het niet meer werkte omdat er iets misging met de version check

a.k.a Nilz

quote:
gees0001 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:59:
[...]

Hoe bedoel je dat precies?

Het gekke is namelijk dat mijn desktop PC met een WIFI USB dongle, wel gewoon werkt. Ook bezit deze
machine hetzelfde OS, namelijk Vista Ultimate x64.
misschien firewall die moeilijk doet?

quote:
Prulleman schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:33:
[...]

misschien firewall die moeilijk doet?
Nope, firewall ook al uitgezet. Maakt niets uit. Ik word er gek van. Werkelijk alles geprobeerd.
Ik zit zelfs te denken om XP weer op m'n notebook te zetten... Misschien dat het dan wel gewoon werkt.

Reg. datum: 04 juni 2001

quote:
gees0001 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:38:
[...]

Nope, firewall ook al uitgezet. Maakt niets uit. Ik word er gek van. Werkelijk alles geprobeerd.
Ik zit zelfs te denken om XP weer op m'n notebook te zetten... Misschien dat het dan wel gewoon werkt.
Zelfde subnetmask? Zelfde workgroup?

quote:
RunaR schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:42:
[...]

Zelfde subnetmask? Zelfde workgroup?
Ja, alles zit gewoon op dezelfde subnetmask en workgroup. Het is echt alleen maar met m'n notebook.
Een vriend van me kon er zo inkomen met zijn laptop. Er zit ergens iets niet goed, maar ik weet echt
niet meer waar ik moet zoeken.

Pagina: 1 2 3 4 ... 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: