Reg. datum: 16 december 2008
[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 2
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 ... 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 last
Nieuw TopicReg. datum: 16 december 2008
Reg. datum: 25 september 2006
Dat komt omdat ik er zelf ook een soort van write-up / tutorial van wil / ga maken. En daar zet ik alle problemen in die ik tegen kwam met de oplossingenquote:nollie1983 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:45:
[...]
De tijd kan je instellen op de standaard website van je nas (tools > time). Ik heb hier een ntp server ingevuld. In mijn ssh sessie krijg ik dan 'juiste' tijd.
Voor je andere probleem is het wellicht handig als je iets meer info post, als de melding permissies zijn is het wellicht handig om van de verschillende scripts de rechten te posten.
(Of wellicht zelf iets uitzoeken? Bij al je vragen staat wel dat het nu werkt maar niet wat de oplossing was, zo heeft iemand anders er ook niet veel aan!)
Dit krijg ik te zien in Nzbgetweb 1.3
ERROR Mon, 15 May 2000 03:11:26 +0000 Could not start script: Permission denied
en dit zijn de permissies van de 2 unpak bestanden:
-rw-r--r-- 1 root root 13217 May 14 11:54 unpak.cfg
-rw-r--r-- 1 root root 74535 May 14 11:54 unpak.sh
Is er toevallig ook een manier om dit unpak proces te herstarten?/ om de gedownloade bestanden uit te pakken?
En ik heb ergens gelezen dat twonky goed werkt met de Xbox 360. Iemand een installatie link/tutorial van?
Gr
RunaR wijzigde dit bericht 26-01-2009 18:56 (4%)
Ik heb hier geen inpak.sh staan? ik heb unpak-update.rar gedownload van http://www.aroundmyroom.com/ch3snas-funplug/ en die in /ffp/etc gezet..quote:RunaR schreef op maandag 26 januari 2009 @ 18:26:
je unpak.sh is niet executable. chmod a+x inpak.sh
inpak.sh niet nodig chmod +x unpak.sh en alles werkt als een trein
Waar kan ik inpak.sh vandaan halen?
Ieman die me kunt helpen met Twonky te installeren?
DanielZ wijzigde dit bericht 26-01-2009 20:19 (16%)
RunaR wijzigde dit bericht 26-01-2009 20:42 (99%)
als je het script wat ik gebruik unpak.cfg/unpak.sh doorleest dan werkt dat vast en zekerquote:anconakip schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:17:
Ik heb nzbget en nzbgetweb geinstalleerd en het werkt perfect. Je kan in nzbgetweb categorien maken, ideaal. Kan ik op de een of andere manier er voor zorgen dat hij ook per categorie kijkt waar hij het bestand neer moet zetten?
bijv. categorie film op volume_1
categorie programma op volume_2
zie voorbeeld: erotica die ik een vast naam heb gegeven ..
unpak_subfolder_by_newsgroup_1="erotica:/mnt/HD_a2/usenet/Erotica"
unpak_subfolder_by_newsgroup_2="pictures:/mnt/HD_a2/Pictures"
dat kan dus ook naar een andere HDD
Making things to work great in your livingroom!
Reg. datum: 27 januari 2009
Ik heb pas een DNS-323 gekocht, met daarin 2x 1 TB schijven
Ik ben bezig geweest met eerst Telnet, en daarna met Debian Etch te installeren. Ik krijg als newbie in Debian het niet voor elkaar goed werkend te krijgen.
Daarnaast beginnen de netwerkverbindingen die ik heb met de DNS-323 te klapperen; de ene keer is de verbinding wel beschikbaar, de andere keer niet:
"Er is een fout opgetreden tijdens het herstellen van de verbinding met...
Microsoft Windows netwerk: De lokale apparaatnaam wordt al gebruikt
Deze verbinding is niet hersteld.:"
en nog een andere melding.
Ik heb het idee dat dit te maken heeft met het installeren van Debian op de DNS-323. Daarom wil ik deze deinstalleren, maar ik kan er niet uit komen hoe ik dat verwijderen kan. Ik wil gewoon weer terug naar de oorspronkelijke situatie
Moet ik de dirs waar het in staat verwijderen? (../etch/.. en lnx_bin) en zo nee waarom niet?
moet ik firmware update of opnieuw installeren en zo nee waarom niet?
moet ik de schijven opnieuw formatteren en zo nee waarom niet?
heel graag hoor ik een oplossing wat ik het beste kan doen.
Hartstikke bedankt voor het antwoord alvast!
gtz
Yellowflag
Klinkt alsof er ip conflicts zijn, misschien omdat de ingebouwde distro en debian naast elkaar hetzelfde werk proberen te doen...quote:yellowflag75 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 09:53:
Hallo
Ik heb pas een DNS-323 gekocht, met daarin 2x 1 TB schijven
Ik ben bezig geweest met eerst Telnet, en daarna met Debian Etch te installeren. Ik krijg als newbie in Debian het niet voor elkaar goed werkend te krijgen.![]()
Daarnaast beginnen de netwerkverbindingen die ik heb met de DNS-323 te klapperen; de ene keer is de verbinding wel beschikbaar, de andere keer niet:
"Er is een fout opgetreden tijdens het herstellen van de verbinding met...
Microsoft Windows netwerk: De lokale apparaatnaam wordt al gebruikt
Deze verbinding is niet hersteld.:"
en nog een andere melding.![]()
Ik heb het idee dat dit te maken heeft met het installeren van Debian op de DNS-323. Daarom wil ik deze deinstalleren, maar ik kan er niet uit komen hoe ik dat verwijderen kan. Ik wil gewoon weer terug naar de oorspronkelijke situatie
Moet ik de dirs waar het in staat verwijderen? (../etch/.. en lnx_bin) en zo nee waarom niet?![]()
moet ik firmware update of opnieuw installeren en zo nee waarom niet?![]()
moet ik de schijven opnieuw formatteren en zo nee waarom niet?![]()
gtz
Yellowflag
Als je niet weet wat je ermee wilt gaan doen kan je beter debian links laten liggen en beginnen met de standaard packages voor deze nas (nzbget, transmission, lightpd, enz.) maar eerste bedenken wat je ermee wilt doen natuurlijk
verder zou je met het verwijderen van de debian mappen en een factory reset weer netjes opnieuw moeten kunnen beginnen. Je dat zou als het goed is moeten blijven zoals het is. Maar ik zou nog even wachten op een extra bevestiging
Welkom op GoT. Groeten is hier niet nodig. Iedereen groet elkaar standaard al.quote:yellowflag75 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 09:53:
.....
Moet ik de dirs waar het in staat verwijderen? (../etch/.. en lnx_bin) en zo nee waarom niet?![]()
moet ik firmware update of opnieuw installeren en zo nee waarom niet?![]()
moet ik de schijven opnieuw formatteren en zo nee waarom niet?![]()
gtz
Yellowflag
Volgens mij (geen ervaring met Debian) is je nas weer helemaal standaard als je de debian directories er afgooit. Het makkelijkst is waarschijnlijk de fun_plug disablen, door het bestand te hernoemen. Of door de originele fun_plug er overheen te zetten. Dan heb je weer een telnet en kan je met voldoende rechten de boel schoon maken.
Als je geen custom firmware er in hebt zitten hoef je die ook niet opnieuw te flashen.
Schijven formatteren is ook een manier om de directories te verwijderen. Beetje rigoureus en je hebt kans op het 94% probleem.
Blijft bij mij altijd de vraag waarom iedereen er meteen debian op zet. tegenwoordig kan bijna alles met fun_plug. Die ene tutorial is een beetje achterhaald.
Reg. datum: 11 november 2006
Debian is ook naar mijn mening achterhaald en niet zo makkelijk als de funplug
Misschien een idee?
http://www.aroundmyroom.c...how-to-that-replaces-all/
Enjoy!
ik heb jou script gebruikt. Jouw regels heb ik veranderd in;quote:zeroday schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 09:13:
[...]
als je het script wat ik gebruik unpak.cfg/unpak.sh doorleest dan werkt dat vast en zeker
zie voorbeeld: erotica die ik een vast naam heb gegeven ..
unpak_subfolder_by_newsgroup_1="erotica:/mnt/HD_a2/usenet/Erotica"
unpak_subfolder_by_newsgroup_2="pictures:/mnt/HD_a2/Pictures"
dat kan dus ook naar een andere HDD
unpak_subfolder_by_newsgroup_1="Series:/mnt/HD_a2/Video/Series"
unpak_subfolder_by_newsgroup_2="Film Humor:/mnt/HD_b2/Film Humor"
maar er gebeurt niets. Hij pakt gewoon nog op de oude plek uit.
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
En als we een mac gebruiken?quote:
DanielZ wijzigde dit bericht 28-01-2009 11:16 (41%)
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
i know maar er staat " run the .exe file and follow the install"quote:DeOS schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:00:
Dan gebruik je i.p.v. putty een ssh client die op je Mac werkt.
daarom
Reg. datum: 20 maart 2008
Ik heb 2 notebooks met Windows Vista Ultimate SP1, en 1 werkstation met Windows XP pro SP3. Heb fun plug 0.5 geinstallerd. Nu wil ik met de CH3SNAS offline bestanden gebruiken. Als ik dit doe met de XP machine werkt alles perfect. Maar als ik dit doe met de Vista dan krijg ik de volgende foutmelding:
Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het door een ander proces wordt gebruikt.
Ik heb heel het internet al gehad, maar heb nog geen oplossing kunnen vinden. Het schijnt iets te maken te hebben met oplocks. Nu heb ik op mijn CH3SNAS al geprobeerd om de smb.conf aan te passen met deze configuratie aanpassing. Als ik dan de NAS opnieuw opstart zijn deze wijzigingen weer ongedaan.
Alvast bedankt voor de hulp
Je hebt zelfs een putty port voor symbian S60 (nokia)quote:DeOS schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:00:
Dan gebruik je i.p.v. putty een ssh client die op je Mac werkt.
afgezien van het lastig commando's kloppen op een numeriek tobo werkt het prima
Prulleman wijzigde dit bericht 27-01-2009 16:27 (8%)
Markie, voor dat restart probleem, lees deze eens door: Krypt in "[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-3..."quote:Markie2202 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:19:
Zijn er mensen die de CH3SNAS gebruiken met Windows Vista Ultimate SP1. Ik zit namelijk met hetvolgende probleem:
Ik heb 2 notebooks met Windows Vista Ultimate SP1, en 1 werkstation met Windows XP pro SP3. Heb fun plug 0.5 geinstallerd. Nu wil ik met de CH3SNAS offline bestanden gebruiken. Als ik dit doe met de XP machine werkt alles perfect. Maar als ik dit doe met de Vista dan krijg ik de volgende foutmelding:
Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het door een ander proces wordt gebruikt.
Ik heb heel het internet al gehad, maar heb nog geen oplossing kunnen vinden. Het schijnt iets te maken te hebben met oplocks. Nu heb ik op mijn CH3SNAS al geprobeerd om de smb.conf aan te passen met deze configuratie aanpassing. Als ik dan de NAS opnieuw opstart zijn deze wijzigingen weer ongedaan.
Alvast bedankt voor de hulp
Dan schijn je veel verstand te hebben. Maar volgens mij is alles wat ik opnoem op de mac te doen.quote:
Op gebied van Film en series zul je toch e.e.a. meer moeten veranderen in het scriptquote:anconakip schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:44:
[...]
ik heb jou script gebruikt. Jouw regels heb ik veranderd in;
unpak_subfolder_by_newsgroup_1="Series:/mnt/HD_a2/Video/Series"
unpak_subfolder_by_newsgroup_2="Film Humor:/mnt/HD_b2/Film Humor"
maar er gebeurt niets. Hij pakt gewoon nog op de oude plek uit.
Ik zou zeggen: print het script uit en loop het even na .. d'r staat genoeg info die je kan gebruiken.
Als je iets speciaals wil, dan moet je er wat werk voor verzetten
ik kom dat in mijn text niet tegenquote:DanielZ schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:19:
[...]
i know maar er staat " run the .exe file and follow the install"
daarom
Kijk .. een klein beetje eigen initiatief mag je toch wel verwachten hier?quote:Now we download: PUTTY
http://the.earth.li/~sgtatham/putty/latest/x86/putty.exe
this tool will allow you to logon to the shell of the CH3SNAS and configure the device further
shell, putty, telnet mac .. www.google.com ?
Reg. datum: 16 december 2008
Bedankt voor je aangepaste bericht, ik heb het uitgevoerd hoe je het omschrijft. Na mijn eigen fouten gecorrigeerd te hebben werkt het prima! Kan nu rustig op mijn werk goeie muziek luisterenquote:RunaR schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:50:
[...]
Ja, dat klopt (een beetje).
In die tutorial zorgt het deel: auth.require = ( “/clutch/” =>, dat de /clutch directory beveiligd wordt. De rest is nog steeds open. Ik heb daar auth.require = ( “/” => van gemaakt en nu is alles beveiligd.
Het is me nog niet gelukt om 1 deel achter een password te zetten en alleen dat deel extern te gebruiken. En een deel alleen voor intern te kunnen gebruiken. Dan zou je lighttpd 2x moeten draaien ofzo.
edit:
Ik vond later dat je wel een deel kan beveiligen en een deel open kan laten
Is musicbrowser wellicht iets voor de eerste pagina van dit topic???
nollie1983 wijzigde dit bericht 27-01-2009 20:53 (3%)
De music browser is super. Nu nog een mobile telefoon die de muziek kan spelen via de musicbrowser én een audio out heeft. Dan kan ik die op mijn autoradio aansluiten.
=> nooit meer cd's wisselen en al mijn muziek beschikbaar.
RunaR wijzigde dit bericht 27-01-2009 21:42 (49%)
Reg. datum: 17 augustus 2008
Ik heb een mappenstructuur waarin ik al mijn bestanden (films, foto's en mp3) onder een submap heb staan (/mnt/HD_a2/share). Eerst heb ik een aparte map voor mp3 aangemaakt (/mnt/HD_a2/mp3), toen leek het probleem verholpen (gaat ook om 1000'en mp3 bestanden). Ik had / heb het idee dat de NFS shares om de een of andere reden niet een groot aantal bestanden aan kan.
Een andere mogelijkheid is dat. door het downloaden parren en unrarren, de processor en / of het geheugen niet worden vrijgegeven ook al wordt er niet gedownload. Heeft iemand anders ook dit probleem? En kun je zien op de NAS hoeveel processor belasting is en wat het geheugen gebruik is? Indien meer info nodig dan hoor ik het graag!
Pagina: 1 2 3 4 ... 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 last
Dit topic is gesloten.