Hoofdcategorieën
Topicacties

[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 04 juni 2001

Ook in ffp/start staat dus alles op 666, dus telnet en ssh worden niet meer op gestart.

Je kan via ftp de rechten proberen goed te zetten (pokke werk) of fun plug er opnieuw op zetten (makkelijker). Zet de interne ftp server aan en log in op je nas met Fillezilla

RunaR wijzigde dit bericht 25-01-2009 20:23 (13%)

Reg. datum: 25 september 2006

quote:
RunaR schreef op zondag 25 januari 2009 @ 18:39:
Heb je de nieuwste versies van nzbget (0.6.0-r269 voor de dns-323) en nzbgetweb (v 1.3 (testing 2) )?
Ik heb wel de nieuwste nzbget maar ik heb v1.2 van nzbgetweb waar kan ik v1.3 testing 2 halen?

thanx!

Reg. datum: 19 oktober 2001

quote:
DanielZ schreef op zondag 25 januari 2009 @ 20:42:
[...]
Ik heb wel de nieuwste nzbget maar ik heb v1.2 van nzbgetweb waar kan ik v1.3 testing 2 halen?
Op dezelfde plek waar je ook de laatste versie van nzbget hebt gedownload: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=102632

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

w00t, meer goed nieuws vanaf hier. Had als lighttpd en php op mijn usb stick draaien. Nu zien we dit:
quote:
root@localhost has the encrypted password: *AA1420F182E88B9E5F874F6FBE7459291E8F4601
maw, Mysql is up and running :7

( http://maverick.dynasoft.nl/wp/ :P )

Maverick wijzigde dit bericht 25-01-2009 21:36 (8%)

"Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt."

Trotse papa van Tigo Nova
Reg. datum: 13 april 2000

Geweldig! gewoon wordpress vanaf je NAS runnen. Wel pokketraag natuurlijk; zeker als ie NZB aan het binnen trekken is (en aan het parren en unrarren is)

Nice work Maverick

Krypt wijzigde dit bericht 25-01-2009 21:43 (6%)

Ja, ik heb wel het idee dat het een beetje traag is inderdaad. Hoewel ik niet van nieuwsgroepen download dus parren en rarren doe ik niet. Moet alleen mysql nog een beetje fixen, draai nu gewoon als root en das geloof ik niet helemaal de bedoeling :P

"Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt."

Reg. datum: 25 januari 2009

quote:
RunaR schreef op zondag 25 januari 2009 @ 20:18:
Ook in ffp/start staat dus alles op 666, dus telnet en ssh worden niet meer op gestart.

Je kan via ftp de rechten proberen goed te zetten (pokke werk) of fun plug er opnieuw op zetten (makkelijker). Zet de interne ftp server aan en log in op je nas met Fillezilla
helaas kom wel binnen via ftp maar krijg geen mappenlijst meer en kan ook geen rechten wijzigen

weet dat ik hier commentaar op ga krijgen maar ik heb alles onder root gedaan
misschien dat dit nu het probleem is

begin al licht te vrezen voor mijn data

Misschien iets om te proberen (weet niet of het werkt; ben niet zo bekend met het complete rechtensysteem van linux fs'en).

1. Haal je disk eruit en plaats een andere (zeker eruit halen anders format je nas deze ook terwijl hij zegt van niet!)
2. Format de disk en zet hier funplug op.
3. Plaats de oude disk in je 2e bay.
4. Boot je nas opnieuw.

Als het meezit kun je weer met telnet naar je nas. Kijk dan eens of je bij je originele disk komt.

morgen maar even naar de onderdelen boer en maar van de nood een deugd maken
>:) >:) >:) >:) 1tb halen!!

quote:
DeOS schreef op zondag 25 januari 2009 @ 20:45:
[...]

Op dezelfde plek waar je ook de laatste versie van nzbget hebt gedownload: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=102632

Ik heb hem geïnstalleerd en geconfigureerd maar ik krijg alleen een blanke pagina op index.php wat doe ik fout?

werkt nu wel :) het enige wat na deze helse dag nog niet werkt is het unrarren. Ik heb unrar.sh en unrar.cfg van aroundmyroom gedownload en in ffp/etc gezet

in getnzbweb zie ik wel een Error verschijnen na het par checken dat hij geen permissie heeft om het proves te starten o.i.d. dit zal dan hoogst waarschijnlijk unrar.sh en de cfg daarvan zijn.

Iemand die me hiermee nog kan helpen? Tevens klopt de tijd op de CH3SNAS niet is dit ook te fixxen?

DanielZ wijzigde dit bericht 26-01-2009 00:02 (38%)

Ik ga toch maar eens een ander USB sticky proberen.

Telkens raakt mijn pages folder voor lighttpd corrupt.
code:
1
2
3
/mnt/usb/www.old # ls -l
?rwsrwsrwt 65535 -1       -1      4294967295 Jan  1  1970 logs
?rwsrwsrwt 65535 -1       -1      4294967295 Jan  1  1970 pages

Ik krijg dan zoiets te zien. CHMOD, RM etc werkt niet meer, ik zou niet de juiste rechten hebben.
e2fsck -c /dev/sdb werkt ook niet, die knalt eruit met een foutmelding.

Toch maar eens een ander sticky proberen.
Lekker Goedkoop
Reg. datum: 04 januari 2004

quote:
Nick Name schreef op zondag 25 januari 2009 @ 10:42:
[...]
code:
1
chmod -R 660 /mnt/HD_a2/Photos/

Hiermee chmod je alles in /mnt/HD_a2/Photos inclusief alle onderliggende mappen en bestanden. Dit kun je via een cronjob bijvoorbeeld elke nacht uitvoeren.
op 660 kan ik geen bestanden via windows op mijn NAS server zetten, 2de vraag is hoe de f**k kan je een cronjob maken in unix, iemand een voorbeeld?

[i]Heb wel op internet gezocht, als ik een /bin/chmod_cron file aanmaak en die met de hand uitvoer, geen probleem werkt zoals het hoort, zodra ik hem als crontab ga instellen (zie hier onder) krijg ik geen response

0 * * * * /bin/chmod_cron

Nu doet hij het niet (ja, hij doet het nu elk uur zodra het 00 is), iemand enig idee? alvast bedankt!!

Toppe wijzigde dit bericht 26-01-2009 09:48 (26%)

Intel C2D E6750, 4gb DDR2, 1x 320GB & 1GB 1024GB. Apple iPod Touch 8GB. HTC Touch Pro + 4GB SDHC. Canon EOS350D + 2x 4GB CF. HP TX2550 12.1" Touchscreen Notebook. Conceptronic CH3SNAS

Crontab is toch gewoon onderdeel in funplug?
Lekker Goedkoop
Reg. datum: 04 januari 2004

quote:
Krypt schreef op maandag 26 januari 2009 @ 09:47:
Crontab is toch gewoon onderdeel in funplug?
Zie mijn vorige bericht

Intel C2D E6750, 4gb DDR2, 1x 320GB & 1GB 1024GB. Apple iPod Touch 8GB. HTC Touch Pro + 4GB SDHC. Canon EOS350D + 2x 4GB CF. HP TX2550 12.1" Touchscreen Notebook. Conceptronic CH3SNAS

Voor het toevoegen van cronjobs..... kijk eens in je /ffp/etc/fun_plug.local

Kopieer fun_plug.local uit de examples directory of maak er een aan. En zet het volgende stukje er in.

Je kan hier cronjobs toe voegen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
##################################
#  Add required jobs to crontab  #
CRONTXT=/mnt/HD_a2/crontab.txt

# start with existing crontab
/bin/crontab -l > $CRONTXT

# add Rsync job; keep ffp on USB drive in sync with ffp on HD_a2
# /bin/echo "55 5 * * * /ffp/bin/rsync -av --delete /mnt/USB/ffp /mnt/HD_a2" >> $CRONTXT

# install the new crontab
/bin/crontab $CRONTXT

# clean up
/bin/rm $CRONTXT

of maak een /ffp/start/editcron.sh aan
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
#!/bin/sh

##############################################################################
# .-[ editcron.sh ] .-
# script to keep cronjobs persistent (e.g. after reboot)
# w 22/10/08 horto
# ref/credit: http://tinyurl.com/5m2349 - thanks chumby!
#############################################################################
FFP=/mnt/HD_a2/ffp
CRONTXT=$FFP/etc/crontab.txt

# start with existing crontab
# note:  on a fresh reboot, this will always have been reset to standard
/bin/crontab -l > $CRONTXT

# add cronjobs here preceeded by /bin/echo.
# don.t forget to enclose them in double quotes.
/bin/echo "<hier je cron job>" >> $CRONTXT
/bin/echo "<hier je cron job>" >> $CRONTXT

# install the new crontab
/bin/crontab $CRONTXT

# clean up
/bin/rm $CRONTXT

RunaR wijzigde dit bericht 26-01-2009 10:28 (119%)

Reg. datum: 28 juni 2001

En dan kun je na het restarten met "crontab -l" kijken of je sync opdracht er tussenstaat :)

And the waning, northern summer light, reflecting in the freckle of your right eye.

helaas 1tb ;) ;) schijf eringezet met funplug
alleen zodra ik de 2e schijf erbij zet wil funplug vanaf schijf 1 en dus ook telnet niet starten
terug bij af dus

schijven omgewisseld van links naar rechts en we hebben weer ssh en telnet
maar nu wat is het goede commando

chmod 777 /mnt/HD_b2 -R
dat was het goede commando
:) :) :) :) :) :) :) :) :)

iedereen super bedankt voor de ideeen en hulp

batowhizz wijzigde dit bericht 26-01-2009 15:25 (45%)

Kun je nu wel bij Volume_2 (neem aan dat ie zo gemount wordt in Samba) of zie je nog steeds niets?
En als je via telnet naar de mount van je oude disk gaat; zie je dan wel inhoud? kun je chmodden?

quote:
DanielZ schreef op zondag 25 januari 2009 @ 23:22:

werkt nu wel :) het enige wat na deze helse dag nog niet werkt is het unrarren. Ik heb unrar.sh en unrar.cfg van aroundmyroom gedownload en in ffp/etc gezet

in getnzbweb zie ik wel een Error verschijnen na het par checken dat hij geen permissie heeft om het proces te starten o.i.d. dit zal dan hoogst waarschijnlijk unrar.sh en de unrar.cfg daarvan zijn.(Ik heb unrar.sh en unrar.cfg in ffp/etc/ gezet)

Iemand die me hiermee nog kan helpen? Tevens klopt de tijd op de CH3SNAS niet is dit ook te fixxen?
Kan iemand me hier nog mee helpen?

Reg. datum: 16 december 2008

quote:
Puck schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 00:12:
...
Trouwens, voor de mensen met lighttpd draaiend, vindt ik Music Browser erg handig om overal en altijd mijn muziek te kunnen luisteren. Werkt erg goed! Heb de map wel afgeschermd met een wachtwoord.
Bedankt voor deze tip, werkt inderdaad goed (snel "geinstalleerd"). Kan je wellicht aangeven hoe je het afschermen met een wachtwoord gedaan hebt?

Door zulke tips/vindingen blijf ik het een super aankoop vinden die ch3snas!!!

quote:
DanielZ schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:35:
[...]

Kan iemand me hier nog mee helpen?
De tijd kan je instellen op de standaard website van je nas (tools > time). Ik heb hier een ntp server ingevuld. In mijn ssh sessie krijg ik dan 'juiste' tijd.
Voor je andere probleem is het wellicht handig als je iets meer info post, als de melding permissies zijn is het wellicht handig om van de verschillende scripts de rechten te posten.

(Of wellicht zelf iets uitzoeken? Bij al je vragen staat wel dat het nu werkt maar niet wat de oplossing was, zo heeft iemand anders er ook niet veel aan!)

quote:
nollie1983 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:36:
[...]

Bedankt voor deze tip, werkt inderdaad goed (snel "geinstalleerd"). Kan je wellicht aangeven hoe je het afschermen met een wachtwoord gedaan hebt?

Door zulke tips/vindingen blijf ik het een super aankoop vinden die ch3snas!!!
Ik heb de zelfde music browser draaien, ook met password protectie. Ik heb deze tutorial gebruikt: http://www.shadowandy.net...word-protected-clutch.htm
Maar dan een beetje verbouwd voor mijn toepassing. Deze tutorial is wat verouderd. clutch zit al een tijdje ingebakken in transmission. Maar het principe blijft het zelfde.

Ik heb nzbget en nzbgetweb geinstalleerd en het werkt perfect. Je kan in nzbgetweb categorien maken, ideaal. Kan ik op de een of andere manier er voor zorgen dat hij ook per categorie kijkt waar hij het bestand neer moet zetten?

bijv. categorie film op volume_1
categorie programma op volume_2

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

quote:
RunaR schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:59:
[...]

Ik heb de zelfde music browser draaien, ook met password protectie. Ik heb deze tutorial gebruikt: http://www.shadowandy.net...word-protected-clutch.htm
Maar dan een beetje verbouwd voor mijn toepassing. Deze tutorial is wat verouderd. clutch zit al een tijdje ingebakken in transmission. Maar het principe blijft het zelfde.
klopt het dat je hiermee al je pagina's op je nas achter een username/pw zet?

quote:
nollie1983 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:21:
[...]

klopt het dat je hiermee al je pagina's op je nas achter een username/pw zet?
Ja, dat klopt (een beetje).
In die tutorial zorgt het deel: auth.require = ( “/clutch/” =>, dat de /clutch directory beveiligd wordt. De rest is nog steeds open. Ik heb daar auth.require = ( “/” => van gemaakt en nu is alles beveiligd.

Het is me nog niet gelukt om 1 deel achter een password te zetten en alleen dat deel extern te gebruiken. En een deel alleen voor intern te kunnen gebruiken. Dan zou je lighttpd 2x moeten draaien ofzo.

edit:
Ik vond later dat je wel een deel kan beveiligen en een deel open kan laten

RunaR wijzigde dit bericht 26-01-2009 17:11 (35%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: