Dell Studio 1555: C2D P8600 - 4GB DDR2 - 500GB HDD - Ati Radeon 4570 512mb -15,6" WLED - Backlit Keyboard - Intel Wifi 5300 - BT - Samsung 206bw
[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 2
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 ... 70 71 72 73 74 75 76 77 78 ... 83 84 85 86 last
Nieuw TopicBerichten: 29
Reg. datum: 16 december 2008
Reg. datum: 16 december 2008
Ik heb op mijn ch3snas een share aangemaakt waar ik vanuit windows volledig bij kan, vanuit ubuntu 8.10 zie ik de map wel, wanneer ik deze wil openen geef ik mijn username en password in maar krijg dan een venster "Unable to mount location" met de foutmelding "Failed to mount Windows share".
Ik heb al rond gegoogled maar kom er niet uit.
Moet ik op de ch3snas nog iets instellen binnen samba?
Ik heb al rond gegoogled maar kom er niet uit.
Moet ik op de ch3snas nog iets instellen binnen samba?
Reg. datum: 02 november 2003
Reg. datum: 02 november 2003
Bestaat er al een manier op de traffic op je NAS te monitoren? Bijv zoals dit???
http://www.ams-ix.net/technical/stats/
ik denk dat je met iets als dit aan de slag moet:quote:markweb4871 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 17:17:
Bestaat er al een manier op de traffic op je NAS te monitoren? Bijv zoals dit???
http://www.humdi.net/vnstat/
kant en klare oplossing is er bij mijn weten (nog) niet
of je zult iets als mrtg moeten proberen.quote:Prulleman schreef op maandag 19 januari 2009 @ 09:22:
[...]
ik denk dat je met iets als dit aan de slag moet:
http://www.humdi.net/vnstat/
kant en klare oplossing is er bij mijn weten (nog) niet
---<N i g h t w o r k>-----< T e r m i n a l>-----< B e e l d b a n k>---
Dit moet wel kunnen met de laatste FW. Je kunt dan van 'Individual Disks' in de RAID Wizard naar RAID1 migreren. Wel zo handig als je eerst een backup maakt, just-to-be-sure'. Zie: http://www.aroundmyroom.com/2009/01/02/ch3snas-105-firmware/quote:hellboy123 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 13:55:
Een vraagje over de conceptronic: kan ik eerst 1 schijf er inhangen, en dan later nog 1. dat wil ik dan wel in raid1 (mirror). dit wil ik dan zonder alles eerst te moeten formatteren.
Heb je in dit topic de nadelen van RAID 1 en de voordelen van rsync van schijf 1 naar 2 gelezen? RAID 1 voegt namelijk niet zo heel veel toe, behalve dat je geen downtime hebt als er 1 schijf uitvalt.quote:hellboy123 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 13:55:
Een vraagje over de conceptronic: kan ik eerst 1 schijf er inhangen, en dan later nog 1. dat wil ik dan wel in raid1 (mirror). dit wil ik dan zonder alles eerst te moeten formatteren.
meer info in dit topic
Prulleman wijzigde dit bericht 19-01-2009 13:05 (13%)
Ik heb in dit topic nog niets gezien over het aan de praat krijgen van sftp op de CH3SNAS, dus........
In mijn opzet wilde ik gebruikers lees- en schrijfrechten geven op een directory op mijn nas. FTP vind ik niet veilig genoeg, omdat passwords open verstuurd worden. sftp blijkt ingebouwd te zijn in OpenSSH. Dit staat standaard aan en de reguliere ssh gebruiker heeft al toegang tot alles, maar ik wil alleen toegang geven tot een sub-directory.
Ik heb eerst een usergroup aan gemaakt. Dat kan met de web interface of met
groupadd ftpuser
Daarna heb ik een user aangemaakt. Deze kan alleen sftp-en en krijgt geen shell/ssh toegang.
code:
Gebruik store-password.sh om de wijzigingen op te slaan.
Maak ergens een directory waar naar ge-sftp-ed kan worden. bv /mnt/HD_a2/sftp/
Door wat gekke dingen in de bootprocedure van de NAS mout je sftp directory een apparte mount krijgen. Anders gaan alle rechten op je HD om zeep.
code:
Dit stuk kan je ook in je /ffp/etc/fun_plug.local zetten, dan overleeft het een reboot.
Belangrijk is dat alle directories, dus /mnt en /sftp, 755 rechten krijgen en owner root hebben. Anders geeft ssh/sftp een foutmelding en wordt de verbinding afgekapt. Gebruik geen -R optie, het gaat om de directory, niet de onderliggende files.
In je sftp/ directory kan je een directory maken met 777 rechten (bv /incoming), hier in kunnen users bestanden schrijven.
In je /ffp/etc/ssh/shhd-config moet je de volgende regels toe voegen:
code:
Nu is een een kwestie van je nas rebooten of ssh restarten (even via telnet doen, de verbinding wordt halverwege verbroken). Werkt het niet? kijk dan nog eens goed naar de rechten van alle directories van root tot sftp.
In mijn opzet wilde ik gebruikers lees- en schrijfrechten geven op een directory op mijn nas. FTP vind ik niet veilig genoeg, omdat passwords open verstuurd worden. sftp blijkt ingebouwd te zijn in OpenSSH. Dit staat standaard aan en de reguliere ssh gebruiker heeft al toegang tot alles, maar ik wil alleen toegang geven tot een sub-directory.
Ik heb eerst een usergroup aan gemaakt. Dat kan met de web interface of met
groupadd ftpuser
Daarna heb ik een user aangemaakt. Deze kan alleen sftp-en en krijgt geen shell/ssh toegang.
code:
1
| adduser -G ftpuser -s /bin/false <gebruikersnaam> |
Gebruik store-password.sh om de wijzigingen op te slaan.
Maak ergens een directory waar naar ge-sftp-ed kan worden. bv /mnt/HD_a2/sftp/
Door wat gekke dingen in de bootprocedure van de NAS mout je sftp directory een apparte mount krijgen. Anders gaan alle rechten op je HD om zeep.
code:
1
2
3
| mkdir /mnt/sftp mount --bind /mnt/HD_a2/sftp /mnt/sftp chmod 755 /mnt/sftp |
Dit stuk kan je ook in je /ffp/etc/fun_plug.local zetten, dan overleeft het een reboot.
Belangrijk is dat alle directories, dus /mnt en /sftp, 755 rechten krijgen en owner root hebben. Anders geeft ssh/sftp een foutmelding en wordt de verbinding afgekapt. Gebruik geen -R optie, het gaat om de directory, niet de onderliggende files.
In je sftp/ directory kan je een directory maken met 777 rechten (bv /incoming), hier in kunnen users bestanden schrijven.
In je /ffp/etc/ssh/shhd-config moet je de volgende regels toe voegen:
code:
1
2
3
4
5
| Match group ftpuser
ChrootDirectory /mnt/sftp
X11Forwarding no
AllowTcpForwarding no
ForceCommand internal-sftp |
Nu is een een kwestie van je nas rebooten of ssh restarten (even via telnet doen, de verbinding wordt halverwege verbroken). Werkt het niet? kijk dan nog eens goed naar de rechten van alle directories van root tot sftp.
RunaR wijzigde dit bericht 29-01-2009 13:18 (17%)
Reg. datum: 11 november 2006
Reg. datum: 11 november 2006
Op welke poort draait die server RunaR? En is het dezelfde service als de FTP server via de webinterface?
Deze draait op ssh, dus gewoon op je ssh port (standaard 22). Je moet wel ssh werkend hebben.quote:Mattie84 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:00:
Op welke poort draait die server RunaR? En is het dezelfde service als de FTP server via de webinterface?
Als je het van buitenaf wilt benaderen, moet je dus ook poort 22 forwarden in je router. Met Filezilla kan je dan een sftp verbinding maken.
RunaR wijzigde dit bericht 19-01-2009 14:08 (18%)
Kan je dan de interne ftp server uitzetten?
en met dat laatste stukje code zorg je ervoor dat die user niet met putty kan inloggen, maar wel met sftp?
en met dat laatste stukje code zorg je ervoor dat die user niet met putty kan inloggen, maar wel met sftp?
de ingebakken ftp-server kan dan uit. Met het laatste stuk je code zorg je er voor dat gebruikers uit de ftpuser groep terecht komen in /mnt/HD_a2/sftp. Zij zien dat als / , dus ze kunnen niet bij de rest van je files.quote:Prulleman schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:16:
Kan je dan de interne ftp server uitzetten?
bij het aan maken van de user geeft je de optie "-s /bin/false", dat zorgt er voor dat de user geen ssh toegang heeft.
ok thanks voor de uitleg, dan weet ik ook een beetje wat ik aan het doen benquote:RunaR schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:30:
[...]
de ingebakken ftp-server kan dan uit. Met het laatste stuk je code zorg je er voor dat gebruikers uit de ftpuser groep terecht komen in /mnt/HD_a2/sftp. Zij zien dat als / , dus ze kunnen niet bij de rest van je files.
bij het aan maken van de user geeft je de optie "-s /bin/false", dat zorgt er voor dat de user geen ssh toegang heeft.
kan je met links ook read access geven naar mappen buiten de nieuwe root?
Net even geprobeerd met ln -s <locatie>, maar dat gaat niet werken. Buiten de nieuwe root kan je niet komen, dat is ook de bedoeling van het chrooten.quote:Prulleman schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:39:
[...]
ok thanks voor de uitleg, dan weet ik ook een beetje wat ik aan het doen ben
kan je met links ook read access geven naar mappen buiten de nieuwe root?
crap, mijn ssh key files hebben nu 622 rechten en ssh wil niet meer starten...
uit de log...
code:
geen idee wat ik anders heb gedaan dan in jouw omschrijving, maar ik weet zeker dat ik geen chmod 622 heb gedaan, laat staan op ffp/etc/ssh
uit de log...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Starting /ffp/sbin/sshd @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ @ WARNING: UNPROTECTED PRIVATE KEY FILE! @ @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ Permissions 0622 for '/ffp/etc/ssh/ssh_host_rsa_key' are too open. It is recommended that your private key files are NOT accessible by others. This private key will be ignored. bad permissions: ignore key: /ffp/etc/ssh/ssh_host_rsa_key Could not load host key: /ffp/etc/ssh/ssh_host_rsa_key @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ @ WARNING: UNPROTECTED PRIVATE KEY FILE! @ @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ Permissions 0622 for '/ffp/etc/ssh/ssh_host_dsa_key' are too open. It is recommended that your private key files are NOT accessible by others. This private key will be ignored. bad permissions: ignore key: /ffp/etc/ssh/ssh_host_dsa_key Could not load host key: /ffp/etc/ssh/ssh_host_dsa_key Disabling protocol version 2. Could not load host key sshd: no hostkeys available -- exiting. |
geen idee wat ik anders heb gedaan dan in jouw omschrijving, maar ik weet zeker dat ik geen chmod 622 heb gedaan, laat staan op ffp/etc/ssh
hmmm.........quote:Prulleman schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:14:
crap, mijn ssh key files hebben nu 622 rechten en ssh wil niet meer starten...
uit de log...
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 Starting /ffp/sbin/sshd @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ @ WARNING: UNPROTECTED PRIVATE KEY FILE! @ @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ Permissions 0622 for '/ffp/etc/ssh/ssh_host_rsa_key' are too open. It is recommended that your private key files are NOT accessible by others. This private key will be ignored. bad permissions: ignore key: /ffp/etc/ssh/ssh_host_rsa_key Could not load host key: /ffp/etc/ssh/ssh_host_rsa_key @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ @ WARNING: UNPROTECTED PRIVATE KEY FILE! @ @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ Permissions 0622 for '/ffp/etc/ssh/ssh_host_dsa_key' are too open. It is recommended that your private key files are NOT accessible by others. This private key will be ignored. bad permissions: ignore key: /ffp/etc/ssh/ssh_host_dsa_key Could not load host key: /ffp/etc/ssh/ssh_host_dsa_key Disabling protocol version 2. Could not load host key sshd: no hostkeys available -- exiting.
geen ervaring mee, even telnet aan zetten of via de ingebakken ftp de rechten op die files goed zetten?
Reg. datum: 13 januari 2009
Reg. datum: 13 januari 2009
Ik Volg deze How To .
Bij Stap 6. Updaten met apt-get: Daar Doe ik dan het volgende"# apt-get update"
Maar dan Krijg ik dit in beeld.
Bij Stap 6. Updaten met apt-get: Daar Doe ik dan het volgende"# apt-get update"
Maar dan Krijg ik dit in beeld.
Wat doe ik fout??quote:Err http://ftp.de.debian.org etch Release.gpg
Temporary failure resolving 'ftp.de.debian.org'
Failed to fetch http://ftp.de.debian.org/debian/dists/etch/Release.gpg Temporary failure resolving 'ftp.de.debian.org'
Reading package lists... Done
E: Some index files failed to download, they have been ignored, or old ones used instead.
Reg. datum: 01 oktober 2007
Reg. datum: 01 oktober 2007
Beste Tweakers,
ik heb al veel verschillende reviews gelezen, en het merendeel hiervan is eigenlijk goed gewaardeerd.
Nu tot mijn verbazing zie ik hier maar liefst 2 delen over de CH3SNAS vol met ervaringen, dus waar kan ik het beter vragen als hier?
Ik vind het stroomverbruik, gigabit, de prijs en de functies interessant van het apparaat. De snelheid heb ik ook goede dingen over gelezen.
Kunnen jullie mij aanraden om dit apparaat te kopen voor thuis gebruik waar er gewerkt word met 4 mensen?
Ik hoor het heel graag,
Groetjes
ik heb al veel verschillende reviews gelezen, en het merendeel hiervan is eigenlijk goed gewaardeerd.
Nu tot mijn verbazing zie ik hier maar liefst 2 delen over de CH3SNAS vol met ervaringen, dus waar kan ik het beter vragen als hier?
Ik vind het stroomverbruik, gigabit, de prijs en de functies interessant van het apparaat. De snelheid heb ik ook goede dingen over gelezen.
Kunnen jullie mij aanraden om dit apparaat te kopen voor thuis gebruik waar er gewerkt word met 4 mensen?
Ik hoor het heel graag,
Groetjes
peerke1987 wijzigde dit bericht 19-01-2009 18:22 (4%)
wat verwacht je van de snelheid? gigabit trek je namelijk bij lange na niet vol.
wordt het alleen een fileserver/ media server of ook een download station?
Ik ben er iig erg happy mee, gebruik em als file/ftp/media(voor xbox)server en usenet download station. Voorheen had ik hiervoor mijn pc altijd aanstaan, dat hoeft nu niet meer.
wordt het alleen een fileserver/ media server of ook een download station?
Ik ben er iig erg happy mee, gebruik em als file/ftp/media(voor xbox)server en usenet download station. Voorheen had ik hiervoor mijn pc altijd aanstaan, dat hoeft nu niet meer.
quote:Prulleman schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:04:
[...]
Heb je in dit topic de nadelen van RAID 1 en de voordelen van rsync van schijf 1 naar 2 gelezen? RAID 1 voegt namelijk niet zo heel veel toe, behalve dat je geen downtime hebt als er 1 schijf uitvalt.
meer info in dit topic
bedankt voor de linkjes, heb ik weer even leesvoer!quote:sysiwan schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:51:
[...]
Dit moet wel kunnen met de laatste FW. Je kunt dan van 'Individual Disks' in de RAID Wizard naar RAID1 migreren. Wel zo handig als je eerst een backup maakt, just-to-be-sure'. Zie: http://www.aroundmyroom.com/2009/01/02/ch3snas-105-firmware/
Dell Studio 1555: C2D P8600 - 4GB DDR2 - 500GB HDD - Ati Radeon 4570 512mb -15,6" WLED - Backlit Keyboard - Intel Wifi 5300 - BT - Samsung 206bw
Reg. datum: 18 januari 2009
Reg. datum: 18 januari 2009
Ik vind het een geweldig apparaat! Ik gebruik hem als streamer voor de xbox360 en voor downloads met nzbget.
Alleen jammer dat ik de usb stick niet gemount krijg via het aanpassen van het fun plug script .
de nas star dan de fun plug niet meer ! iemand eenoplossing?
Alvast bedankt
#!/bin/sh
# switch to safe working directory on ramdisk
cd /
# write a log, in case sth goes wrong
FFP_LOG=/mnt/HD_a2/ffp.log
#FFP_LOG=/dev/null
exec >>$FFP_LOG 2>&1
# real path to ffp
#FFP_PATH=/mnt/HD_a2/ffp
FFP_PATH=/mnt/HD_a2/sdc1/ffp
# where to search for the install tarball
FFP_TARBALL=/mnt/HD_a2/fun_plug.tgz
# setup script (used for ffp on USB disk)
FFP_SETUP_SCRIPT=/mnt/HD_a2/.bootstrap/setup.sh
# rc file path
FFP_RC=/ffp/etc/rc
echo "**** fun_plug script for DNS-323 (2008-08-11 tp@fonz.de) ****"
date
# PR: Mount USB
echo "* Mounting USB"
/mnt/HD_a2/mountusb.sh
# check for setup script. an example use for this is to load USB
# kernel modules and mount a USB storage device. The script is
# sourced, that means you can change variables, e.g. FFP_PATH to point
# to the USB device.
if [ -x $FFP_SETUP_SCRIPT ]; then
echo "* Running $FFP_SETUP_SCRIPT ..."
. $FFP_SETUP_SCRIPT
fi
# create /ffp link
echo "ln -snf $FFP_PATH /ffp"
ln -snf $FFP_PATH /ffp
# install tarball
if [ -r $FFP_TARBALL ]; then
echo "* Installing $FFP_TARBALL ..."
mkdir -p $FFP_PATH && tar xzf $FFP_TARBALL -C $FFP_PATH && /ffp/bin/tar xzf $FFP_TARBALL -C $FFP_PATH
if [ $? -eq 0 ]; then
echo "* OK"
fi
rm $FFP_TARBALL
fi
# suid busybox
if [ -x /ffp/bin/busybox ]; then
chown root.root /ffp/bin/busybox
chmod 0755 /ffp/bin/busybox
chmod u+s /ffp/bin/busybox
fi
# run fun_plug.init, if present
if [ -x /ffp/etc/fun_plug.init ]; then
echo "* Running /ffp/etc/fun_plug.init ..."
/ffp/etc/fun_plug.init
fi
# run fun_plug.local, if present
if [ -x /ffp/etc/fun_plug.local ]; then
echo "* Running /ffp/etc/fun_plug.local ..."
/ffp/etc/fun_plug.local
fi
# run commands
if [ -x $FFP_RC ]; then
echo "* Running $FFP_RC ..."
$FFP_RC
echo "* OK"
else
echo "$FFP_RC: Not found or not executable"
fi
Alleen jammer dat ik de usb stick niet gemount krijg via het aanpassen van het fun plug script .
Alvast bedankt
#!/bin/sh
# switch to safe working directory on ramdisk
cd /
# write a log, in case sth goes wrong
FFP_LOG=/mnt/HD_a2/ffp.log
#FFP_LOG=/dev/null
exec >>$FFP_LOG 2>&1
# real path to ffp
#FFP_PATH=/mnt/HD_a2/ffp
FFP_PATH=/mnt/HD_a2/sdc1/ffp
# where to search for the install tarball
FFP_TARBALL=/mnt/HD_a2/fun_plug.tgz
# setup script (used for ffp on USB disk)
FFP_SETUP_SCRIPT=/mnt/HD_a2/.bootstrap/setup.sh
# rc file path
FFP_RC=/ffp/etc/rc
echo "**** fun_plug script for DNS-323 (2008-08-11 tp@fonz.de) ****"
date
# PR: Mount USB
echo "* Mounting USB"
/mnt/HD_a2/mountusb.sh
# check for setup script. an example use for this is to load USB
# kernel modules and mount a USB storage device. The script is
# sourced, that means you can change variables, e.g. FFP_PATH to point
# to the USB device.
if [ -x $FFP_SETUP_SCRIPT ]; then
echo "* Running $FFP_SETUP_SCRIPT ..."
. $FFP_SETUP_SCRIPT
fi
# create /ffp link
echo "ln -snf $FFP_PATH /ffp"
ln -snf $FFP_PATH /ffp
# install tarball
if [ -r $FFP_TARBALL ]; then
echo "* Installing $FFP_TARBALL ..."
mkdir -p $FFP_PATH && tar xzf $FFP_TARBALL -C $FFP_PATH && /ffp/bin/tar xzf $FFP_TARBALL -C $FFP_PATH
if [ $? -eq 0 ]; then
echo "* OK"
fi
rm $FFP_TARBALL
fi
# suid busybox
if [ -x /ffp/bin/busybox ]; then
chown root.root /ffp/bin/busybox
chmod 0755 /ffp/bin/busybox
chmod u+s /ffp/bin/busybox
fi
# run fun_plug.init, if present
if [ -x /ffp/etc/fun_plug.init ]; then
echo "* Running /ffp/etc/fun_plug.init ..."
/ffp/etc/fun_plug.init
fi
# run fun_plug.local, if present
if [ -x /ffp/etc/fun_plug.local ]; then
echo "* Running /ffp/etc/fun_plug.local ..."
/ffp/etc/fun_plug.local
fi
# run commands
if [ -x $FFP_RC ]; then
echo "* Running $FFP_RC ..."
$FFP_RC
echo "* OK"
else
echo "$FFP_RC: Not found or not executable"
fi
Reg. datum: 07 januari 2009
Reg. datum: 07 januari 2009
Gewoon FFP op HD_a2 laten staan.quote:witties schreef op maandag 19 januari 2009 @ 19:23:
Ik vind het een geweldig apparaat! Ik gebruik hem als streamer voor de xbox360 en voor downloads met nzbget.
Dan deze volgen: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31348217
Als je nzbgetweb gebruikt even instellen dat je handmatig refreshed en niet iedere dertig seconden.
Ik neem aan dat je /mnt/HD_a2/mountusb.sh de usb driver laad.
Dan staat-ie te vroeg in je fun_plug script. De correcte plaats is in fun_plug.local als je alleen usb toegang wil hebben. Of in /mnt/HD_a2/.bootstrap/setup.sh als je fun_plug op usb wilt draaien.
Met minimale inspanningen: verplaats de regels naar het einde van je fun_plug script, vlak voor #run commands
Dan staat-ie te vroeg in je fun_plug script. De correcte plaats is in fun_plug.local als je alleen usb toegang wil hebben. Of in /mnt/HD_a2/.bootstrap/setup.sh als je fun_plug op usb wilt draaien.
Met minimale inspanningen: verplaats de regels naar het einde van je fun_plug script, vlak voor #run commands
Ik probeer toevallig op dit moment ook om mijn usb stick te mounten. funplug vanaf de stick draaien heb ik al opgegeven.
Nu heb ik onderaan mijn fun_plug het volgende staan:
code:
In die mountusb.sh staat dit:
code:
En dan gebeurt er niets.
Doe ik vervolgens na het booten handmatig het volgende:
Dan werkt het wel gewoon. Waar zit nu bij mij de denkfout?
Nu heb ik onderaan mijn fun_plug het volgende staan:
code:
1
2
| # usb mounten /mnt/HD_a2/mountusb.sh |
In die mountusb.sh staat dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| #!/bin/sh insmod /mnt/HD_a2/lnx_bin/usb-storage.ko # wait for disk... sleep 30 # mount it mount -t ext2 /dev/sdc1 /mnt/HD_a2/usb_disc |
En dan gebeurt er niets.
Doe ik vervolgens na het booten handmatig het volgende:
/ # insmod /mnt/HD_a2/lnx_bin/usb-storage.ko / # mount -t ext2 /dev/sdc1 /mnt/HD_a2/usb_disc / #
Dan werkt het wel gewoon. Waar zit nu bij mij de denkfout?
"Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt."
Zie mijn post hier vlak boven voor de juiste locatie van de mountusb.sh regel. Alles achter het #run commands blok wordt niet gedraaid.
RunaR wijzigde dit bericht 19-01-2009 21:33 (27%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 70 71 72 73 74 75 76 77 78 ... 83 84 85 86 last
Dit topic is gesloten.