Hoofdcategorieën
Topicacties

[PS3] Gran Turismo 5 Prologue Topic

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 22 oktober 2007

Hahaha, ja inderdaad in die Swift. Die kwam vlak voor de finishlijn nog net voorbij zetten, ik maakte die vriend ook een beetje belachelijk.... ;) M'n nick is trouwens Remmie76

Reg. datum: 09 januari 2002

WTF! Ik zit net hier te kijken: http://www.granturismo5.nl naar: Schumacher vs GT5 Prologue. Ongeveer het halve filmpje dacht ik dat rechts de game was, en links Shumacher, totdat de vlek op de camera komt. 8)7 Ik kijk nog een keer goed ik zie links de kaart van Suzuka, dus ik denk: Okay strak!?

Dan moet ik er wel bij zeggen dat ik GT5P net gekocht heb, en nog niet gespeeld, maar toch een compliment lijkt me. :D

ASUS P5W DH Deluxe, Intel C2D E6600 @ 3,6 GHz, Arctic Cooling Freezer 7 Pro, Kingston KHX6400D2LLK2/2G 4096MB DDR2, Sparkle Nvidia GeForce 8800GTS 512 MB (G92)

Reg. datum: 30 december 2005

Op een korrelig youtube filmpje zie je nauwelijks verschil tussen echt en de game inderdaad. ;) Neemt niet weg dat het ingame er ook erg fraai uitziet. Hoop wel dat ze de achtergronden nog wat meer detailleren, het detail daarvan is nu vrij laag vergeleken met de auto's.

Reg. datum: 16 april 2007

Vannacht nog maar eens de Italiaanse Koffie race gedaan maar ik krijg dat ding niet onder de 1:39!! Blijf steken op 1:39,5....Ik weet dat je moet slipstreamen maar de meeste wagens zijn gewoon te snel, die zijn binnen 1 sec. weer te ver van je vandaan. Alleen de Suzuki Swift is nog wel bij te houden, en die Copen, maar slipstreamen achter de Swift heeft iig zin. Bij die Copen niet!! Mmm maybe eens een rondje achter die Swift blijven hangen!!! Zwaar irri want ik wil eigenlijk wel overal goud, maar ben bang dat dat niet gaat lukken.

Eiger is ook een rukcircuit om goud te halen met de Lancer en de M3!!!

Eiger is zowiezo een erg lastige baan. Overal goud gaat lastig worden, zeker in S. Heb daar wel een paar keer goud gehaald, maar de meesten toch brons en op een zodanige achterstand van de nummer 1 dat goud wel erg lastig wordt. Ik ben allang blij dat ik die klasse heb uitgespeeld. :D In S gaat het duidelijk vooral om het afstellen van de auto. Je moet de auto (o.a. de overbrengingen) echt afstellen op de baan waar je op rijdt om bij de eerste drie te komen. Enige nadeel vind ik dat je de afstellingen geen naam kunt geven (bijvoorbeeld de naam van de baan waarvoor hij is afgesteld) en dat je maar drie configuraties kunt vastleggen.

Bij de Suzuki Wiener Melange race kun je echter niet afstellen, ook niet als je quicktuning hebt vrijgespeeld.

NLxAROSA wijzigde dit bericht 12-04-2008 10:19 (3%)

Reg. datum: 25 april 2007

Ik heb nu bij klasse B & C alles op goud. 8)
Klasse A moet ik alleen de BMW missie op de Eiger Nordwand nog.
Daar moet ik ng 3 (!) seconden vanaf rijden!! Lastig!!

Tip voor de Cappuchino misie bij C:

Alles uitzetten en zelf schakelen (realisme kan gewoon op standaard).
Op het lange rechte stuk schakel je bij ca 165km/h naar z´n 5.
Bij de 2e linker bocht weer terug naar z´n 4.
De rest van het circuit doe je helemaal in z´n 4.

Ik heb ´m in 1.37.865 gereden. (met slipstream) :9

Online racen bevalt me niet goed.
De andere wagens komen schokkerig over...
Ook is sportiviteit ver te zoeken.
Ik reed bv op de Daytona Speedway als 2e, in de slipstream bij een R8.
Ik wilde ´m net inhalen, want ik ging veel harder, gooit ie ´m plots voor me neus waardoor ik spin en hij wint.
Mietje... :(

Ben nu vooral bezig om de S op goud te krijgen en te sparen voor de F1...
Verder een beetje time trials doen op Suzuka.

dvdkiwi wijzigde dit bericht 12-04-2008 11:02 (3%)

PSN ID= zuperkiwi

Reg. datum: 16 april 2007

quote:
dvdkiwi schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 11:00:
Ik heb nu bij klasse B & C alles op goud. 8)
Klasse A moet ik alleen de BMW missie op de Eiger Nordwand nog.
Daar moet ik ng 3 (!) seconden vanaf rijden!! Lastig!!

Tip voor de Cappuchino misie bij C:

Alles uitzetten en zelf schakelen (realisme kan gewoon op standaard).
Op het lange rechte stuk schakel je bij ca 165km/h naar z´n 5.
Bij de 2e linker bocht weer terug naar z´n 4.
De rest van het circuit doe je helemaal in z´n 4.

Ik heb ´m in 1.37.865 gereden. (met slipstream) :9

Online racen bevalt me niet goed.
De andere wagens komen schokkerig over...
Ook is sportiviteit ver te zoeken.
Ik reed bv op de Daytona Speedway als 2e, in de slipstream bij een R8.
Ik wilde ´m net inhalen, want ik ging veel harder, gooit ie ´m plots voor me neus waardoor ik spin en hij wint.
Mietje... :(

Ben nu vooral bezig om de S op goud te krijgen en te sparen voor de F1...
Verder een beetje time trials doen op Suzuka.
Ja ik rijd met alles uit, manueel maar professional. Maybe dat het uitmaakt als ik het op standaard zet? Verder rijd ik idd niet alles in zn 4, de twee langzame bochten voor de tunnel in de drie. Heeft ie in zn 4 dan meer koppel? Dat zou eventueel kunnen... Mm 1:37 hoog is niet slecht, respect!!!

Online heb ik idd gisteren ook even geprobeerd, maar daar ben ik ook gauw vanaf gestapt. Een grote botsauto-parade!! Zal denk ik over een tijdje wel minder worden, als alleen de serieuzere racers nog onlne racen. Ook reed ik nog in een betrekkelijk lage klasse, wat ook zal uitmaken of er al dan niet serieus geraced wordt.

Tip: Ga pas online als je de PRO races kunt rijden. Hier is pro physics van toepassing en het penalty systeem. Niet perfect, maar er wordt een stuk minder gebeukt.

Reg. datum: 25 april 2007

Hoe bedoel je als je de pro races kunt rijden?

Zijn die niet vanaf het begin beschikbaar dan of moet je daar eerst klasse S voor halen?
(ik kan ze gewoon rijden, maar ben ook pas online gaan spelen toen ik alle klasses heb gehaald)

Gister wel even geporbeerd met de Elise op Sukuka.
Viel vies tegen...
In de events drift ik als een gek over het circuit, en snel ook.
Bij online pro staat de wagen gelijk andersom...
Blijven oefenen dus!!

Mijn snel-geld-verdien-tactiek:

De missie in S klasse op de Daytone Speedway (niet de roadcourse, maar de gewonen ronde baan).
Pak de GT40, Ferrari F40 of F430, GT-R of zo...
5 ronden, 32.500 credits erbij.
Duurt ongeveer 4 en een halve minuut per keer... 8)

Wat ik wel heel jammer vind is dat je in arcade mode niet heel veel auto´s kan pakken, net als bij GT4. Je bent afhankelijk van wat er in je garage staat.
Meestal is dat dus 1 dure snelle wagen of een heleboel kleintjes...
Heb je veel tijd, dan beide... ;)

dvdkiwi wijzigde dit bericht 12-04-2008 14:51 (38%)

PSN ID= zuperkiwi

Reg. datum: 01 april 2005

quote:
dvdkiwi schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 12:52:
Mijn snel-geld-verdien-tactiek:

De missie in S klasse op de Daytone Speedway (niet de roadcourse, maar de gewonen ronde baan).
Pak de GT40, Ferrari F40 of F430, GT-R of zo...
5 ronden, 32.500 credits erbij.
Duurt ongeveer 4 en een halve minuut per keer... 8)
Kan sneller. Race A-8, met de F430. Per race kost je dat 2 minuten en dat levert je dan 20.000 op. Zit je boven de 2 minuten, dan ben je waarschijnlijk niet als eerste gefinisht. Per 4,5 minuut kan je zodoende 7.500 credits meer hebben, dan met jouw snel-geld-verdien-tactiek.

Reg. datum: 06 april 2008

Ik vind GT5P echt enorm tegenvallen. En dat heeft dan als subtitel "The Real Driving Simulator"

De auto`s zien er erg vet uit.

De rest is eigenlijk ruk. Geen schade, geen banden slijtage, een lachwekkende AI, online is echt een drama met al die botsende kindertjes. Wat een bagger. Oja de muziek, of beter de muzak, wat een drama. Ik snap de hele hype niet. Het is alles behalve realistisch.

____(>^^(>0o)>____

quote:
NLxAROSA schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 08:38:
Op een korrelig youtube filmpje zie je nauwelijks verschil tussen echt en de game inderdaad. ;) Neemt niet weg dat het ingame er ook erg fraai uitziet. Hoop wel dat ze de achtergronden nog wat meer detailleren, het detail daarvan is nu vrij laag vergeleken met de auto's.
Directe link voor de geinteresseerde. http://www.youtube.com/watch?v=L023Gxp4pWM

Erg leuk gedaan :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Hebbie dat ?
Reg. datum: 24 maart 2008

sinds gisteren in mijn bezit :) ,moet zeggen dat het me een beetje tegenvalt. het detail van de tracks is echt om te huilen,muv dat baantje in de bergen. het plakjes publiek kan echt niet meer in 2008 8)7 .De ai is ook om te huilen,elke x rijden ze dezelfde lijnen en voeren ze dezefde acties uit |:( .Ik heb al begrepen dat het pas leuk word bij de s-klasse en daar hoop ik dan maar op,online lijkt mij wel cool als er temiste normaal gereden word.

Xbox Gamertag: RiCkYBoBByROTT

da Granndest
Reg. datum: 04 september 2006

Ik heb gemerkt dat de AI precies hetzelfde doet (zelfde auto's in dezelfde bochten in de grindbak) als je steeds restart, maar op het moment dat je uit de race stapt terug naar het hoofdmenu en je doet em opnieuw dan is de AI wél anders bij dezelfde event.

Reg. datum: 01 maart 2004

Lol dat merkte ik ook. Vanmiddag de laatste S proef gedaan en elke keer vloog er een wagen in de zandbak bij de eerste ronde :9 :o .

AMD 64 X2 4200@2.7Ghz | Asus A8N-SLi | 2048MB Corsair TwinX | XFX 8800GTX | 400GB Seagate Barracuda | Samsung 204b 20.1inch | G5+G15

Reg. datum: 25 februari 2001

Grrrrrr. Net anderhalf uur mijn tanden stuk gebeten op S7 met de Elise 111R Tuned. Via GT Planet een setup gevonden waarmee hij wel goed rijdt, maar ik kom niet verder dan P4. Ik moet erbij zeggen dat het me ook niet lukt om vijf rondes foutloos te rijden, en dat moet wel. Ik krijg altijd wel één penalty aan mijn broek. Vooral de zg. Ramming penalties komen mijn neus uit. Als je samen met een paar andere auto's een bocht induikt krijg je er bijna altijd een...

Dr. Strangelove wijzigde dit bericht 12-04-2008 23:37 (26%)

Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7

www.audi-fan.nl

Mjah tis vooral irritant dat die AI auto's zich zo aan "hun lijn" houden.. ze wijken er wel vanaf maar als ze dan opzij terug naar hun ideaale lijn willen maakt het hun niet echt uit of jij daar net aankomt... ze pleuren hun wagen gewoon opzij

http://www.audi-fan.nl - 100 jahre vorsprung durch technik

quote:
dvdkiwi schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 12:52:
Hoe bedoel je als je de pro races kunt rijden?

Zijn die niet vanaf het begin beschikbaar dan of moet je daar eerst klasse S voor halen?
Die kun je pas kiezen als je A hebt gehaald inderdaad.

Zend Certified Engineer
Reg. datum: 07 oktober 2005

Ik heb al jaren geen serieuzere racegame meer gespeeld, wel Need for Speed (Pro Street zóu wat serieuzer moeten zijn, maar is nog steeds heel erg arcade imho) en Burnout. Gister begonnen met GT5, vooral beetje in het spel komen, 1vs1 tegen m'n broer en wat "arcade" races gedaan. Ook online even uitgeprobeerd en ik heb maar 1 woord voor het spel: GE-WEL-DIG!!! :D Ik vind het erg vette graphics en zwaar vette gameplay, helemaal goed!! :D

Time to play!! >:)

[ Canon 450D + EFS 18-55 IS ] [ MacBook (late '08) 2,4GHz ] - IMG uploaden zonder reclame?

Hebbie dat ?
Reg. datum: 24 maart 2008

quote:
Grannd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 22:05:
Ik heb gemerkt dat de AI precies hetzelfde doet (zelfde auto's in dezelfde bochten in de grindbak) als je steeds restart, maar op het moment dat je uit de race stapt terug naar het hoofdmenu en je doet em opnieuw dan is de AI wél anders bij dezelfde event.
Volgens mij veranderd alleen de kleur van de auto,s, de race acties blijven het zelfde.
Voorbeeld : C-klasse, iedereen inhalen in 1 ronde op Daytona, aan het einde van het rechte stuk achterop rijd een groepje waarvan de meest linker auto altijd vlak voor turn 3 ff naar links uitwijkt 8)7 en zo heb ik nog wel een paar voorbeelden, vind ik toch wel een tegenvaller.
Verder vind ik de tracks zo kaal, muv dat baantje in de bergen maar daar zien we al 2 jaar screenshots en video,s van dus dat was wel te verwachten. 8) Maar bijv Fuji, dat pitgebouw, het publiek, aarrrggghhhh. :r :r Waarom bijv. geen marshalls langs de baan of publiek gejoel op start-finish, vind het allemaal nogal statisch.
Ik vind het cijfer 7 van de review eigenlijk wel juist, het is mooi spel maar er is zeker nog veel voor verbetering vatbaar. ;)

Cornholio01 wijzigde dit bericht 13-04-2008 12:56 (13%)

Xbox Gamertag: RiCkYBoBByROTT

Waizzit?
Reg. datum: 11 juni 2004

quote:
Cornholio01 schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:47:
[...]

Volgens mij veranderd alleen de kleur van de auto,s, de race acties blijven het zelfde.
Voorbeeld : C-klasse, iedereen inhalen in 1 ronde op Daytona, aan het einde van het rechte stuk achterop rijd een groepje waarvan de meest linker auto altijd vlak voor turn 3 ff naar links uitwijkt 8)7 en zo heb ik nog wel een paar voorbeelden, vind ik toch wel een tegenvaller.
Dat van de AI is inderdaad zo. Ik weet dat ik bij een B-race met de R8 reed en er op Suzuka altijd 2 auto dwars stonden in de eerste ronde bij de eerste serie bochten. Toen ik echter de F430 pakte was dit niet. Misschien proberen ze het te veranderen door welke auto je kiest. Het maken van een AI die af en toe fouten maak op de racebaan lijkt me ook moeilijk te programmeren als: 'af en toe een foutje bij verschillende auto's'. Maargoed je hebt nu al zoveel ervaring met GT dan mag het wel eens beter worden ja ;)

PSN iD: AEON-M --- Canon 40D / Tamron 17-50 f2.8 --- Virtua Tennis 3 & NBA2K7 te koop voor PS3

Is het jullie ook al opgevallen dat het in sommige gevallen de moeite waard is om een penalty te pakken? Met name op Suzuka zijn een aantal scherpe bochten waar je vol op iemand in kan rijden, hem uit zijn lijn de grindbak in rammen, en jij vervolgens vrolijk verder rijdt. Weliswaar met penalty, maar je moest daar toch al remmen. Is me online al een paar keer overkomen dat iemand me op die manier van achteren ramde. Ik vind dat in dat geval de penalty wel even flink omhoog mag (min. 10 seconden).

da Granndest
Reg. datum: 04 september 2006

Liever niet zo'n strengere penalty, zometeen beukt iemand jou en krijg jij hem, daar rij je dan 10 seconden lang 50 km/u :/

____(>^^(>0o)>____

Gister zo'n beetje hele dag 650 London gereden, buiten eigelijk 1 ram actie (bochtbash) verliepen alle races toch aardig goed. Heel wat races veelal met dezelfde mensen gereden, toch leuk dat je steeds meer aan elkaar gewaagt bent. Op het circuit zijn diverse bochten die een ieder verschillend pakt, dus komt je soms wel beetje verkeerd uit. Aantal malen een 0.1sec penalty gekregen en beide in volle snelheid doorracen. Zelfs 1 race op 0.1 seconde gewonnen, tot in de laatste ronde nonstop nen aan nek :D Het lijkt er ook op, naarmate je steeds dezelfde personen tegenkom, iedereen steeds netter gaat rijden. Ene demeoracer oid eerste 2 races nonstop blokken, bumperremmen etc maar laatste paar races echt netjes met de groep mee rijden :) Opvallend dat er wel erg veel Evolution X /tuned meerijden, maar dat een Impreza WRX of een Audi R8 ook gewoon in de top3 mee blijven rijden. Ik rij ook Evo X /tuned btw :P

Maar overal was het een heerlijk race dagje. Ruim 350k rijker, London circuit nog beter leren kennen en mijn wagen weer iets beter afgesteld. Hoe ik deze dag heb ervaren online, belooft veel goeds als er nieuwe features komen voor het online racen. prachtige graphics, heerlijke acties (zelfs paar keer binnenbocht inhalen en nek aan nek richting finish) en een grote groep goede racers :D

Mijn toprondje staat nu op 54.247, met 4m39s als totaal tijd (eerste plaats start :P). Ik weet zeker dat ik hier nog iets van kan afschaven, maar het online record van (dacht ik) 53.6 is voor mij nog niet haalbaar.

SinergyX wijzigde dit bericht 14-04-2008 10:05 (8%)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Wat sta je nou te kijken!
Reg. datum: 17 januari 2001

Nog een leuke is het bekijken van replays van de driftchallenges. Daar zijn een aantal mensen heel erg goed in. Ik vond het iig behoorlijk indrukwekkend.

PSN: Shiver23

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: