Reg. datum: 30 december 2005
[PS3] Gran Turismo 5 Prologue Topic
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 30 december 2005
sorry maar ik speel veel racegames, liefst realistische en ik zal dus nooit de vangrail gebruiken of opzettelijk rammen.quote:Grannd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:22:
[...]
Dat je A, B en C-klasse kan winnen door gewoon onverantwoord af te snijden en de andere rijders opzij te beuken en te rammen wil nog niet zeggen dat dat de bedoeling was.
In de S-Klasse gaan ze dat bestraffen zodat je door eerlijk te racen eens iets mag gaan winnen en dan is het opeens nutteloos en ridicuul? Ik geef toe dat de penalties niet altijd even eerlijk worden toegekent maar als je gewoon netjes racet met de penalties in gedachten en je bent goed genoeg moet je het toch in een paar keer kunnen halen, het is niet dat het onmogelijk is met die penalties, zolang je maar gewend ben om voor bochten te remmen en niet de bocht door te komen via de vangrail.
Maar als je de bocht te wijd uitkomt (wat alle cpu auto's doen op fuji bij de eerste bocht) krijg ik een corner cut penalty... volgens mij is het zelfs nadelig omdat ik iets te laat geremd heb / iets te vroeg op het gas ging.
En als ik een race 4-5x opnieuw moet doen in de hoop dat niemand mij ramt of dat ik een cornercut penalty krijg als ik de curbstones met 1cm overschrijdt dan vindt ik dat belachelijk en behoorlijk irritant.
Als het een goed spel is hoor ik de race in 1x te halen zonder dat ik de race vaker moet doen om de tekortkomingen van het spel te omzeilen.
low life graphic whore
live / psn : phusebox | F1 = FAKE | My Movie History
Reg. datum: 30 december 2005
Helemaal als de ideale lijn over de curbstones loopt, wat bijvoorbeeld bij Fuji een aantal keer het geval is.quote:Phusebox schreef op donderdag 10 april 2008 @ 07:59:En dat ik een race 4-5x opnieuw moet doen in de hoop dat niemand mij ramt of dat ik een cornercut penalty krijg als ik de curbstones met 1cm overschrijdt dan vindt ik dat belachelijk en behoorlijk irritant.
Maak dan OF damage, of schaf die penalty onzin af zeg.
Ik mag dus hopen dat als er OOIT damage in GT5 komt dat de penalty's dan verleden tijd zijn.
Nog een tip voor de makers: laat ons zien welke events er gaan komen en welke auto's er nodig zijn zodat ik niet tig keer een race opnieuw hoef te doen omdat ik in de B klasse per ongeluk de verkeerde auto heb gekocht, terwijl ik beter auto X had kunnen kopen...
Bij Forza kun je gelukkig alle events zien en wat daarvoor de vereisten zijn. Scheelt een hoop gedoe en gezeik met geld.
Phusebox wijzigde dit bericht 10-04-2008 08:10 (56%)
low life graphic whore
Ga vooral nog ff lekker door met je rant. Het is nog vermakelijk ook. Want je laat gewoon zien dat je het net kan (je vraagt er om, sorry hoor)...quote:Phusebox schreef op donderdag 10 april 2008 @ 08:06:
Wat nog belachelijker is, als je een fout maakt en je knalt in fuji op de vangrail van de pitstraat, en je staat STIL daardoor dan krijg je ook nog een penalty... hahaha
Maak dan OF damage, of schaf die penalty onzin af zeg.
Ik mag dus hopen dat als er OOIT damage in GT5 komt dat de penalty's dan verleden tijd zijn.
Nog een tip voor de makers: laat ons zien welke events er gaan komen en welke auto's er nodig zijn zodat ik niet tig keer een race opnieuw hoef te doen omdat ik in de B klasse per ongeluk de verkeerde auto heb gekocht, terwijl ik beter auto X had kunnen kopen...
Bij Forza kun je gelukkig alle events zien en wat daarvoor de vereisten zijn. Scheelt een hoop gedoe en gezeik met geld.
Gooi die game weg, verkoop 'm of wat dan ook en ga lekker forza spelen!
haha grapjas, dus omdat het slecht geprogrammeerd is kan ik het niet...quote:ISaFeeliN schreef op donderdag 10 april 2008 @ 08:16:
[...]
Ga vooral nog ff lekker door met je rant. Het is nog vermakelijk ook. Want je laat gewoon zien dat je het net kan (je vraagt er om, sorry hoor)...
Ok ik geef je gelijk voor een deel; ik kan inderdaad niet zo onrealistisch rijden als de makers van GT dat verwachten. Netjes in een treintje; nooit buiten de baan komen want dan krijg je een penalty als je net even over de curbs gaat. Goed opletten dat niemand tegen mij aanrijdt want dan krijg ik ook een penalty. Vooral veel inhalen door gebruik te maken van de meest onrealistische slipstream ooit...
low life graphic whore
Intro van GT5 ziet er extreem vet uit, ingame valt me ietwat tegen. Kheb een golf GTI '05 gekocht om mee te beginnen, kheb een aantal races van de klasse C al op goud gehaald, maar 2 red ik echt niet:
-1 race waarin je met een suzuki Cappuccino een lap onder een bepaalde tijd moet rijden, voor goed is dit onder de 1:39 ofzo ik rij echter 1:46 en hala dus brons... en met geen mogelijkheid dat ik die lap sneller kan doen!
-Daarnaast is er een race met een Honda Integra, je start op de speedway achteraan en moet binnen 1 lap alle auto's inhalen.... het lukt me prima om 2'de te worden maar de nr1 rijd dan echt nog behoorlijk ver voor me!
tips?
http://www.audi-fan.nl - 100 jahre vorsprung durch technik
Ik wil jou wel eens tegen de vangrail in zien knallen en dan (al dan niet na 4 seconden) vrolijk verder rijden.quote:Phusebox schreef op donderdag 10 april 2008 @ 08:06:
Wat nog belachelijker is, als je een fout maakt en je knalt in fuji op de vangrail van de pitstraat, en je staat STIL daardoor dan krijg je ook nog een penalty... hahaha
Zeur en blijt wat je wil, ik ben het met je eens dat het penaltysysteem niet altijd goed werkt, maar het is imo zeker niet compleet van de put gerukt en vele malen beter dan wat we in GT3 en GT4 te verduren kregen, een online race waarbij er niks penaltys en niks voorkomen van oneerlijke botsingen is, dat zou pas goed zijn, niet?
Had hem dus bijna
Gewoon een vraag, heb jij ooit de voorgangers gespeeld? GT1 t/m GT4?quote:Phusebox schreef op donderdag 10 april 2008 @ 08:06:
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
maar voegt die update nog wat toe? of zijn het alleen filmpjes voor GT Tv?
En de rest wel? Dus alleen jij niet? Of speelt de rest met geheime hulpmiddelen die jij nog niet gevonden hebt?quote:Phusebox schreef op donderdag 10 april 2008 @ 08:26:
[...]
haha grapjas, dus omdat het slecht geprogrammeerd is kan ik het niet...
Je kan volledig over de curbs met je halve auto, maar misschien zie jij dat niet zo goed. Pas als je 2e wiel volledig over de curb is, krijg je penalty. Je kan dus met gemak met de helft van je auto over zo'n curb rijden. Het komt er op neer dat als je dat specifieke geluid wat je hoort als je over zo'n curb rijdt niet meer hoort omdat je er volledig voorbij gaat, je strafpunten krijgt.quote:Ok ik geef je gelijk voor een deel; ik kan inderdaad niet zo onrealistisch rijden als de makers van GT dat verwachten. Netjes in een treintje; nooit buiten de baan komen want dan krijg je een penalty als je net even over de curbs gaat.
Waarom blijf je doorzeiken? Want je zal hier je gelijk niet krijgen. Kijk eens uit je ogen man. Hier zitten vrijwel alleen mensen die erg enthousiast zijn over de game. Zo velen hebben alle licenses al gehaald. Online moet verbeterd worden (zie ook laatste nieuws online hierover in GT5), maar het is ook een Prologue he.. Leermomentje.quote:Goed opletten dat niemand tegen mij aanrijdt want dan krijg ik ook een penalty. Vooral veel inhalen door gebruik te maken van de meest onrealistische slipstream ooit...
Konden ze niet gewoon even een optie in het menu gemaakt hebben?
Intel DualCore E6750 / MSI 8800GT 512MB DDR3 / Sound Blaster X-fi XtremeGamer / 6gig RAM / 1.2 terabyte / XASER 3 / 550 Watt / Logitech Z5500
Reg. datum: 13 december 2007
Dat neemt niet weg dat de penalties momenteel nog niet goed geimplementeerd zijn. Het gebeurd mij te vaak dat ik in mijn ogen onterecht een penalty krijg. Soms bijvoorbeeld als ik iets te vroeg rem en er iemand tegen mij aan knalt, of wanneer er iemand in de bocht tegen mij aankomt ipv andersom. Ook zouden ze het zo moeten maken dat ook de AI deze penalties krijgt. Want phusebox geeft terecht aan dat ze op Fuji lijnen rijden die ik gewoonweg niet kan rijden.
Ok want SP werkt verder ok... toch maar eens wat proberen dan... giser 3x de download geprobeerd en 3x issie afgebroken.quote:Magni_NL schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:10:
Volgens mij MOET je updaten om online te kunnen spelen.
Reg. datum: 16 april 2007
Rijd ik op een gegeven moment, als je de tunnel uitkomt bij het tweede meetpunt, bijna een seconde onder mijn beste tijd, rijdt er weer een ontzettend slome mazda op de ideale lijn in de laatste bocht waar ik aan kom knallen in de 5. Als ik uit wil wijken verlies ik de ronde, maar ik knal vol op hem en verlies dus ook de ronde!! Zwaar klote!!! Het snelheidsverschil in de B-klasse tussen de GT-R en de andere wagens is gewoon te groot!!!
Ach nu weet ik weer hoe een Schumacher zich voelde als zijn snelle ronde in de kwalificatie weer eens werd verknald door een slome Arrows.
Hoe doe je dit, ben wel benieuwt naar, verwacht morgen m'n playseat ala G25?quote:ETzPliskin schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:19:
Wat ik vooral storend vind is dat je eraan moet denken om de koppeling te activeren met de G25.
Konden ze niet gewoon even een optie in het menu gemaakt hebben?
THANKZzz...
Alleen GT4:P en GT4; omdat ik deze gratis kreeg. (Nee niet gebrand of gedownload).quote:SinergyX schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:34:
[...]
Gewoon een vraag, heb jij ooit de voorgangers gespeeld? GT1 t/m GT4?
wie zegt dat ik het niet haal? in de races dat ik geen rare penalty krijg lig ik normaal wel een sec. of 10 voorop in de S klasse. Heb ze nog niet allemaal maar heb afgezien van de penalty's vrij weinig problemen om alles te halen.quote:ISaFeeliN schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:15:
Nou ik zal nog 1x antwoorden op je posting want je begint verdacht veel op een troll te lijken.
[...]
En de rest wel? Dus alleen jij niet? Of speelt de rest met geheime hulpmiddelen die jij nog niet gevonden hebt?
[...]
Je kan volledig over de curbs met je halve auto, maar misschien zie jij dat niet zo goed. Pas als je 2e wiel volledig over de curb is, krijg je penalty. Je kan dus met gemak met de helft van je auto over zo'n curb rijden. Het komt er op neer dat als je dat specifieke geluid wat je hoort als je over zo'n curb rijdt niet meer hoort omdat je er volledig voorbij gaat, je strafpunten krijgt.
[...]
Waarom blijf je doorzeiken? Want je zal hier je gelijk niet krijgen. Kijk eens uit je ogen man. Hier zitten vrijwel alleen mensen die erg enthousiast zijn over de game. Zo velen hebben alle licenses al gehaald. Online moet verbeterd worden (zie ook laatste nieuws online hierover in GT5), maar het is ook een Prologue he.. Leermomentje.
Ik weet heus wel wat curbs zijn, hoe ze eruit zien, hoe je auto erop reageert en hoe ze klinken. Maar je krijgt dus ook penalty's als je niet met je tweede wiel eroverheen bent.
Daarnaast vind ik het raar dat ik geen kritiek mag uiten omdat hier alleen mensen zijn die enthousiast zijn? Klinkt erg, ehm, dictatoriaal. Ook een beetje kinderachtig; als jouw mening niet hetzelfde is als de massa, mag je geen mening uiten.
En Prologue; krijgen we dat excuus weer. Nee ze hadden in de afgelopen 4 volledige games plus de prologues/a-specs geen tijd om te experimenteren? Zo kan iedere ontwikkelaar zich er in de toekomst wel makkelijk van afmaken.
Gears of War 2: prologue: ja dat het nog niet goed werkt kunnen we ook niks aan doen het is maar Prologue he. Zet overal Prologue achter en alles is gerechtvaardigd! De oplossing voor alle problemen in de wereld is gevonden door PD.
Vredesakkoord: Prologue. Ja ok we blijven schieten maar het is dan ook een prologue.
Phusebox wijzigde dit bericht 10-04-2008 10:44 (5%)
low life graphic whore
Reg. datum: 11 juli 2007
Maakt je ps3 draadloos contact met internet of bekabeld? Bij mij waren nl. de problemen m.b.t. downloaden verleden tijd toen ik een draadje naar de ps3 liet lopen i.p.v. draadloos. Ok, het is misschien eventjes wat geregel en niet zoals het zou moeten, maar dan heb je wel ook binnen enkele minuten die update en kun je online...quote:Chaoss schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:26:
[...]
Ok want SP werkt verder ok... toch maar eens wat proberen dan... giser 3x de download geprobeerd en 3x issie afgebroken.
quote:Sir_Killalot schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:19:
Leuke tijdelijke aanbieding van Wehkamp, t/m 13 april 360 euro voor een PS3 met of zonder GT5 Prologue
Ook de andere 2 starterpacks hebben een lagere prijs.
http://www.wehkamp.nl/w2/...1&Ntk=ART&Ntt=ps3
(ff doorklikken voor de lagere prijs)
Zo je zegt heb je GT4 ook gespeeld, ik neem aan dus ook alle licences gehaald. Reeds daar waren er al tergend moeilijke trials waar je helemaal geen foutje trucjes kon gebruiken. Ik kon ook niet begrijpen hoe je een (voorbeeld) 1:21 op Trial mountain kon rijden, echter de demo liet even zien dat je makkelijk met perfect ideale lijn 1:20 kan rijden. Goud staat niet voor 'ik race ff wat, ik stuur ff wat' en ik heb goud, het is en blijft de 'top' van perfectie (S klasse met name).
Alle races die ik zie in GT5:P zijn 'voorrij' lessen voor wat je later moet weten, te leren van extreme (mischien wel nadelige) situaties en toch 'correct' blijven rijden. Zover ik herinner zijn alle races met rijdende start, reeds een teken dat dit deze races maar 'inkomertjes' zijn.
Iedereen weet inmiddels dat penalty systeem er wel eens naast zit, maar jij laat het overkomen alsof het 100% bagger is, 100% niet klopt en 100% tegen jou is. Ik rij regelmatig volledige races zonder 1 penalty, terwijl iedereen zijn eigen lijnen aanhoud. Ja, ik ben het met je eens dat de AI niet super is, is het eigelijk nooit geweest. In mijn ogen is het penalty system gewoon hoog ingezet, AI is vrij statisch om mensen 'netter' te gaan leren rijden, zeker als online echt helemaal van de grond is. Soms het is beter de AI in de bocht voor je te laten om op het rechte stuk een flinke hap slipstream op te bouwen en je volgende rondje 5 sec sneller te zijn (kijk maar eens bij de F1).
Stel dat er geen penalty system was, nieuwe mensen leren races te rijden met 'bochtbashing' en 'bummerremmen'. Het zal hun bijzonder zwaar gaan vallen als schade komt en eerste bocht liggen ze meteen uit de race... De wagens Gt2 en GT3 GTO en Escude Pikes waren populair omdat ze bagger hard gingen en je elke bocht gewoon vangrail of bummerremmen kon gebruiken.
SinergyX wijzigde dit bericht 10-04-2008 11:13 (10%)
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
PSN id: PENo1
Reg. datum: 13 december 2007
Verschillende voorbeelden zijn al gegeven maar een harde tik van achter tijdens het aanremmen van een bocht wat leidt tot een penalty voor mij is belachelijk. Hetzelfde geldt voor collisions middenin een bocht waarbij ik niet van mijn lijn wijk maar toch een straf krijg. Penalties voor het meepakken van gras in een buitenbocht (sowieso trager) is een andere frustratie. Als je dat dan ook nog combineert met het feit dat de cpu auto's geen penalties krijgen (waarom niet?) snap ik helemaal niet meer wat nou het idee van het systeem is.
Voor mij geeft dit aan dat het penalty systeem niet genoeg is uitgedacht en getest en toch in de uiteindelijke versie terecht is gekomen met als reden dat het beter is dan helemaal geen penalty systeem. Dit zal ongetwijfeld met het online gedeelte te maken hebben maar ik hoop toch echt dat ze dit aanscherpen en aanpassen in een update.
No surface shines brighter than the light that burns beneath it
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.