Hoofdcategorieën
Topicacties

[PS3] Gran Turismo 5 Prologue Topic

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 26 februari 2000

quote:
-Mike- schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:15:
Wat is een beetje een leuke auto om mee te beginnen in de B klasse? Ik heb de C uitgereden in een Ford Focus.
http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=103447

C CLASS
cars needed:
- Suzuki Capuccino
- Honda Integra Type R
You can finish all events in C class with just these two cars. Prize car is Daihatsu OFC-1. For really quick-start go with Integra first since you can enter many events with it.

B CLASS
cars needed:
- Honda Integra Type R (already have it from C class)
- Mitsubushi Lancer Evolution IX GSR
- Nissan GT-R '07
Prize car: BMW Concept 1 Series tii '07

A CLASS
cars needed:
- BMW M3 Coupe
- Ferrari F430
- Ford GT (for "American Muscle Series" races, and you'll need it for one race in S Class)
- any Japanese "300 HP" car for "Japanese 300HP Series" races (I bought NSX Type-R and I didn't regret it )
Prize car: Nissan Skyline Coupe Concept 'p7

S CLASS
cars needed:
- Mine's Skyline R34
- Ferrari F40
- Ford GT (you have it from A class)
Prize Car: Nissan GT-R Proto '05

In het topic staat nog wat meer info welke tracks goed zijn om snel geld te verdienen etc.
quote:
Overigens is het spel grafisch weer geweldig hoor, alleen erger ik mij een beetje aan die slipsounds die er al vanaf GT1 in zitten.
Is dat echt zo? Heeft iemand dit is vergeleken, zijn ze echt zo slecht? Ik had er alleen in het begin even last van maar nu ben ik er helemaal aan gewend.

tex5 wijzigde dit bericht 09-04-2008 16:38 (6%)

Reg. datum: 31 juli 2005

quote:
tex5 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:21:
[...]

Is dat echt zo? Heeft iemand dit is vergeleken, zijn ze echt zo slecht? Ik had er alleen in het begin even last van maar nu ben ik er helemaal aan gewend.
Bedankt voor het lijstje d:)b

Of het werkelijk zo is weet ik niet, maar ik vind het eigenlijk wel triest dat die sounds zo slecht zijn voor zo'n goed spel.

Wat sta je nou te kijken!
Reg. datum: 17 januari 2001

Voor de S-klasse race kan ik zeker niet de Ford GT Tuned gebruiken? Voordat ik mijn geld uitgeef aan iets waar ik niet verder mee kom...

PSN: Shiver23

Reg. datum: 31 maart 2008

Pff... net S-10 gehaald, en daarmee is voor mij de S-klasse compleet. Bijna had ik goud, maar het hatelijke penalty systeem heeft het toch nog voor elkaar gekregen om mij dat glorieuze moment te ontnemen.

In de laatste ronde lig ik op kop, met de Ford GT vlak achter me. Bijna bij de finish, de spanning stijgt. Bij de chicane aangekomen. Ik rem, stuur in.. en opeens die Ford vol in m'n zijkant. Je raadt het al: Ramming Penalty 4 sec! De Ford glijdt op z'n dooie gemak door mijn auto heen naar de finish en ik zie die gouden plak aan me voorbij gaan.

-O-

De controller mag blij zijn dat hij een DS3 is die net nieuw uit de verpakking kwam, anders had hij het misschien niet overleefd.

PSN ID: Heerst

slave to the pixel
Reg. datum: 03 mei 2002

wat een h**retig k*t spel is het toch....

lig je derde, haal je mooi in een van de laatste bochten de eerste twee in omdat er eentje te wijd gaat, komt die vol gas weer het circuit opgeknald krijg ik een penalty???

bah ik kots er echt van... hop weg ermee. dit speel ik dus nooit meer...

low life graphic whore

live / psn : phusebox | F1 = FAKE | My Movie History

quote:
Windkracht13 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:13:
Ik heb voor dit spel wel een stuurtje besteld (Logitech G25) icm een Playseat Evolution.

Nou maar hopen dat het snel weekend wordt, zal een Maandag wel een raceziekte hebben opgelopen...

Hmmm, kijken hoe mijn chef hierop reageert :z :O :z
Zo doe maar duah :) Wel vet zeg. Ik heb toevallig gisteren de DFP besteld.. en ik ga zelf een constructie bouwen. Cya on the track :)

slave to the pixel

lang geleden dat ik me zo geërgerd heb aan een spel zeg... jezus wat een mongolen moeten dit geprogrammeerd hebben zeg

hebben ze het uberhaupt zelf al eens proberen te spelen? ik kan zelf nog zo goed rijden de cpu ramt me altijd wel en dan verlies ik meteen teveel tijd om ooit nog in te halen

low life graphic whore

____(>^^(>0o)>____

Hoge bloeddruk laatste tijd? Als je het niets vind, leg het spel links neer en stop met reageren.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Jawel!
Reg. datum: 09 oktober 2006

Beide S700 lukken me niet voordat ik aan de F40 race begin wil ik die toch eerst halen :P
Net met de Amuse 7e geworden. De rest gehaald met de gt-r of clio tuned.
Die penalty's zijn echt zwaar waardeloos ik rem later knal tegen hun op penalty, rem wat eerder dus kan ik eerder op het gas penalty vanwege afsnijden. Rij vaak ook een net wat andere lijn als hun dus zitten ze weer in me zeikant je raad het al penalty. Wat willen ze nou? Dat ik netje's achter hun aan ga rijden dan win je nooit.
Voorde rest echt kick spel was al zwaar verslaafd aan de eerdere versie's!

UNEXIST84 wijzigde dit bericht 09-04-2008 21:06 (4%)

:)

/join #tv
Reg. datum: 10 september 2003

quote:
UNEXIST84 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:04:
Beide S700 lukken me niet voordat ik aan de F40 race begin wil ik die toch eerst halen :P
Net met de Amuse 7e geworden.
Die penalty's zijn echt zwaar waardeloos ik rem later knal tegen hun op penalty, rem wat eerder dus kan ik eerder op het gas penalty vanwege afsnijden. Rij vaak ook een net wat andere lijn als hun dus zitten ze weer in me zeikant je raad het al penalty. Wat willen ze nou? Dat ik netje's achter hun aan ga rijden dan win je nooit.
Voorde rest echt kick spel was al zwaar verslaafd aan de eerdere versie's!
De eerste 700PP race is redelijk makkelijk brons te halen met de GTR.

Chickens don't clap!

slave to the pixel

quote:
SinergyX schreef op woensdag 09 april 2008 @ 20:24:
Hoge bloeddruk laatste tijd? Als je het niets vind, leg het spel links neer en stop met reageren.
het slaat gewoon echt nergens op, waarom moeten er in die S klasse opeens van die compleet nutteloze penalties zitten?

ow ik weet het al; omdat ze te dom zijn om een goede AI te programmeren dus moeten ze het maar kunstmatig moeilijk/spannend maken met ridicule penalties

low life graphic whore

Jawel!
Reg. datum: 09 oktober 2006

quote:
Chester schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:05:
[...]

De eerste 700PP race is redelijk makkelijk brons te halen met de GTR.
Als me vingers wat zijn afgekoeld ga ik het proberen :D
Apart eigenlijk dan, Dikke tuned auto's al geprobeerd maar kwam niet vaak verder als de 7e plek.

:)

Met welke auto hebben mensen S10 gehaald? Ik probeer het met de GT-R. Mogelijk dat ik hier met andere instellingen nog wat kan verbeteren, maar ik rijd nu 2.06 over een rondje (snelst) en kom niet verder dan de 5e plaats. Alle tips zijn welkom :)
Ondertussen sparen voor de F40 en dan heb ik verder alles gehaald. Kan ik dan proberen om overal voor goud te gaan, al heb ik het vermoeden dat ik dit niet ga volmaken :)

Reg. datum: 31 maart 2008

S-10 met de GT-R '07 is best goed te doen. Ride height had ik allebei op -10, turning angle op max en ABS en Traction Control op 1. Verder niets veranderd aan versnellingen, en ik rijd op MT. Op die manier moet het aardig lukken om in de laatste ronde bij de voorste drie auto's te komen. Als de penalties niet te veel roet in het eten gooien tenminste..

Op de een of andere manier leek Fuji 700pp mij moeilijker dan Suzuka 700pp. op Fuji haalde ik met moeite brons, op Suzuka is goud zeker haalbaar.

PSN ID: Heerst

da Granndest
Reg. datum: 04 september 2006

quote:
Phusebox schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:08:
[...]

het slaat gewoon echt nergens op, waarom moeten er in die S klasse opeens van die compleet nutteloze penalties zitten?

ow ik weet het al; omdat ze te dom zijn om een goede AI te programmeren dus moeten ze het maar kunstmatig moeilijk/spannend maken met ridicule penalties
Dat je A, B en C-klasse kan winnen door gewoon onverantwoord af te snijden en de andere rijders opzij te beuken en te rammen wil nog niet zeggen dat dat de bedoeling was.
In de S-Klasse gaan ze dat bestraffen zodat je door eerlijk te racen eens iets mag gaan winnen en dan is het opeens nutteloos en ridicuul? Ik geef toe dat de penalties niet altijd even eerlijk worden toegekent maar als je gewoon netjes racet met de penalties in gedachten en je bent goed genoeg moet je het toch in een paar keer kunnen halen, het is niet dat het onmogelijk is met die penalties, zolang je maar gewend ben om voor bochten te remmen en niet de bocht door te komen via de vangrail.

Reg. datum: 23 augustus 2006

Help!! Ik heb met de Ford GT echt bakken met overstuur! Iedere keer als ik een bocht probeer in te sturen breekt hij aan de achterkant uit. Is er iemand die mij kan helpen met een afstelling?
Anders moet ik weer op Standard mode gaan spelen :(

Ik rij met een stuurtje (DFP) en verder alle hulpmiddelen uit behalve tractioncontrol en ABS.

Bij voorbaat dank!!

quote:
r0_ schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:12:
Help!! Ik heb met de Ford GT echt bakken met overstuur! Iedere keer als ik een bocht probeer in te sturen breekt hij aan de achterkant uit. Is er iemand die mij kan helpen met een afstelling?

Ik rij met een stuurtje (DFP) en verder alle hulpmiddelen uit behalve tractioncontrol en ABS.

Bij voorbaat dank!!
Je stuur recht houden bij het afremmen en als hij uitbreekt snel weer op het gas. Dan breekt de achterkant wel uit, maar houd je hem beter onder controle. Althans, zo reed ik ermee.

PLVS VLTRA
Reg. datum: 11 september 2001

quote:
r0_ schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:12:

Bij voorbaat dank!!
Wat waarschijnlijk gebeurt is dat, zodra je van het gas gaat of remt, het gewicht van de auto naar voren schiet. Op dat moment is er niet genoeg druk op de achterwielen om ze goed op het asfalt te houden. Als je dan ook tegelijkertijd instuurt heb je het klassieke geval van lift-off overstuur.

Als het niet lukt om je rijstijl zo aan te passen dat dat niet gebeurt (geleidelijker van het gas gaan/remmen, en dit zoveel mogelijk doen voor je instuurt), kun je wat dingen in de afstelling aanpassen.

Ik weet niet wat je allemaal kan instellen, zover ben ik nog niet, maar wat ik zou doen als het kan is het volgende. Als je van de dampers de bump en rebound waardes kunt wijzigen, moet je de voorste bump (compressie van de damper) en de achterste rebound (decompressie) stijver afstellen. In het kort: dat zorgt ervoor dat de gewichtsverschuiving minder abrupt wordt over gebracht op de wielen.

Hosselgids | specs

quote:
Shiver23 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:14:
[...]

Je stuur recht houden bij het afremmen en als hij uitbreekt snel weer op het gas. Dan breekt de achterkant wel uit, maar houd je hem beter onder controle. Althans, zo reed ik ermee.
Het is meer als ik al in de bocht zit. Het principe van eerst remmen en dan sturen snap ik wel. Maar als ik dan al in de bocht zit en ga weer op het gas dan breekt hij weer uit en dat terwijl de TC al op 5 staat. Ik heb al wat toe gegeven aan de achterkant voor meer stabiliteit maar echt helpen doet het niet.

Jij rijdt trwns ook gewoon op Professional?

r0_ wijzigde dit bericht 09-04-2008 23:32 (3%)

PLVS VLTRA

quote:
r0_ schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:27:
[...]

Het is meer als ik al in de bocht zit. Het principe van eerst remmen en dan sturen snap ik wel. Maar als ik dan al in de bocht zit en ga weer op het gas dan breekt hij weer uit en dat terwijl de TC al op 5 staat. Ik heb al wat toe gegeven aan de achterkant voor meer stabiliteit maar echt helpen doet het niet.

Jij rijdt trwns ook gewoon op Professional?
Omdraaien wat ik hierboven aangaf. Voorste rebound en achterste bump dus stijver.
Als dat niet kan, diff anders afstellen (als dat kan).

Hosselgids | specs

Het probleem lijk idd te zijn wat jij beschrijft Zamorano. Wanneer ik bijvoorbeeld bij de eerste bocht van Suzuka aankom dan rem ik eerst op het rechte stuk. Dan stuur ik het eerste gedeelte van de bocht en laat de auto rollen tot het 2e gedeelte van de bocht. In het stukje tussen het 1e en 2e gedeelte wil ik sturen maar als mijn stuur beweging dan te sterk is (terwijl ik de auto dus laat rollen, of soms ook halfgas geef), dan breekt de auto uit aan de achterkant.
Ik heb de Rebound voor en achter hoger gezet (9uit10). Dit lijkt wel wat te helpen maar het probleem blijft erg aanwezig. Het differentieel is niet in te stellen dus hier kan ik geen voordeel uit halen.
Heeft in deze situatie ook zin om met Toe en Camber te spelen of denk je dat deze geen invloed hebben op dit probleem?

Ik zal iig ook proberen om mijn rijstijl aan te passen. Dus al gas gevend de bocht in zodat ik de auto niet hoef te laten rollen.

PLVS VLTRA

quote:
r0_ schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:54:
Ik heb de Rebound voor en achter hoger gezet (9uit10). Dit lijkt wel wat te helpen maar het probleem blijft erg aanwezig.
Ik weet niet of je hier een typfoutje maakt, maar als je voor de Rebound harder zet, moet je voor eigenlijk de Bump harder zetten, en vice versa.
quote:
Het differentieel is niet in te stellen dus hier kan ik geen voordeel uit halen.
Heeft in deze situatie ook zin om met Toe en Camber te spelen of denk je dat deze geen invloed hebben op dit probleem?
Toe is meer voor stabiliteit tijdens het aanremmen, ten koste van stabiliteit in sommige bochten en snelheid op rechte stukken. Camber kan handig zijn voor stabiliteit in met name snelle bochten, maar vooral nadelig van invloed op bandenslijtage. Je kunt ook proberen de springs wat stijver te zetten.

Kun je de anti-roll bar afstellen eigenlijk? Stijvere ARB betekent beter grip bij bochten op hoge snelheid maar meer kans op overstuur in trage bochten. En vice versa bij een zachter afgestelde ARB. Daar kun je ook wat mee spelen.
quote:
Ik zal iig ook proberen om mijn rijstijl aan te passen. Dus al gas gevend de bocht in zodat ik de auto niet hoef te laten rollen.
Als je een bocht in gaat moet je geen gas geven, hooguit het gas er een gelijkmatig een beetje op houden zodat je achter tractie houdt.

Zamorano wijzigde dit bericht 10-04-2008 00:08 (4%)

Hosselgids | specs

quote:
Zamorano schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:05:
[...]
Ik weet niet of je hier een typfoutje maakt, maar als je voor de Rebound harder zet, moet je voor eigenlijk de Bump harder zetten, en vice versa.
Ik denk dat we misschien zelfs termen door elkaar aan het gooien zijn (my bad) want het enige wat je kan instellen is vering en demper. Deze heb ik beide nu bijna op maximaal staan met het idee om de auto zo stijf mogelijk te maken.
quote:
Kun je de anti-roll bar afstellen eigenlijk? Stijvere ARB betekent beter grip bij bochten op hoge snelheid maar meer kans op overstuur in trage bochten. En vice versa bij een zachter afgestelde ARB. Daar kun je ook wat mee spelen.
Nee, dit kan je niet instellen.
quote:
Als je een bocht in gaat moet je geen gas geven, hooguit het gas er een gelijkmatig een beetje op houden zodat je achter tractie houdt.
Dat bedoelde ik ook. Alleen wanneer ik dan de bocht niet haal en dus moet liften dan haalt de achterkant de voorkant in.

Het overstuur is er trwns ook bij het uitkomen van een bocht. TC staat op 5uit10 en kan verder ook geen wielspin ontdekken dus daar ligt het niet aan denk ik. Mja, waar dan wel aan....

Iig wel bedankt voor je tune tips zo op dit late tijdstip ;)

PLVS VLTRA

quote:
r0_ schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:13:
[...]

Ik denk dat we misschien zelfs termen door elkaar aan het gooien zijn (my bad) want het enige wat je kan instellen is vering en demper. Deze heb ik beide nu bijna op maximaal staan met het idee om de auto zo stijf mogelijk te maken.
Ja misverstandje denk ik. Normaal gesproken heeft een demper namelijk 2 variabelen: de compressie (Bump) en de decompressie (Rebound). Blijkbaar krijgen beiden in dit geval dezelfde waarde mee.
[...]
quote:
Dat bedoelde ik ook. Alleen wanneer ik dan de bocht niet haal en dus moet liften dan haalt de achterkant de voorkant in.
Hmm, dan ga je gewoon te hard de bocht in. ;)
quote:
Het overstuur is er trwns ook bij het uitkomen van een bocht. TC staat op 5uit10 en kan verder ook geen wielspin ontdekken dus daar ligt het niet aan denk ik. Mja, waar dan wel aan....

Iig wel bedankt voor je tune tips zo op dit late tijdstip ;)
Als je op 10/10 TC minder overstuur hebt, is er blijkbaar toch wielspin. Heb je dat getest?

Hosselgids | specs

quote:
Zamorano schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:37:
Als je op 10/10 TC minder overstuur hebt, is er blijkbaar toch wielspin. Heb je dat getest?
Ja wel getest maar op 10/10 reageert de TC erg overdreven. Moet nog een gulden middenweg vinden maar het is tijd om naar bed te gaan :) Morgen probeer ik weer verder dus dan laat ik wel weten hoe het verloopt!

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: