Hoofdcategorieën
Topicacties

HTC Touch Dual (MDA Touch Plus, P5500, NIKI) Topic deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

Reageer Nieuw Topic
boh...
Reg. datum: 07 november 2001

quote:
jannemanikwilda schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:45:
Even de gebruiksaanwijzing erop naslaan hoe ik alles dan moet kopieren naa telefoon en de sim moet verbergen..

Kom ik er niet uit, dan zie je me weer terug _/-\o_

Zo...
Echt heel erg bedankt voor de hulp...
Nu kan ik tenminste mijn contacten een beetje managen :)
Heb d.m.v. een registry editor die simcontacten op hide gezet (stond hier ook ergens in een HTC topic...), kreeg het niet gevonden...
no prob ;)
dat van die registry edit dat stond ook in een antwoord op een vraag van mij hoe dat moest :)

zoiet.s?

Toch nog even lopen twijfelen over de opvolger van de Armani phone de f480. Alleen daar zit geen toetsenbordje op, en kan je zelf niet aan sleutelen en etc..

Volgende maand is mijn Hi abo afgelopen. Dat wordt dan toch de TD :)

A good pair of jeans is like a true member of the family || Specs-| Eeepc 9" 20GB | Site - Cam : Fuji S6500fd

Reg. datum: 09 september 2004

Hey,

vraagje...ik wil dus zo een weerbericht op mijn Dual(eye candy), maar ik zou liever niet de GPRS gebruiken(te duur hier in het verre Belgische Limburg... :) ).

Nu zou het mogelijk zijn om dit weerbericht te pakken te krijgen terwijl hij synct met mijn vaste pc. dus zonder mobiel internet, enkel met het internet op mijn vaste pc. :?

helaas krijg ik dit niet aan het werken...heeft er iemand uitleg hoe je dit klaarspeelt, en met welke software??? _/-\o_

Reg. datum: 21 augustus 2007

Recentelijk is mijn HTC Touch gecrashed, het ding laadde niet meer op.
Ik had een backup van pim.vol op mijn opslagkaartje gezet en deze in mijn nieuwe HTC Dual gezet, kan ik deze file gewoon terugzetten om mijn contacts, berichten, agendaitems terug te halen, of is er meer nodig?

Reg. datum: 23 november 2006

quote:
baico schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:42:
Recentelijk is mijn HTC Touch gecrashed, het ding laadde niet meer op.
Ik had een backup van pim.vol op mijn opslagkaartje gezet en deze in mijn nieuwe HTC Dual gezet, kan ik deze file gewoon terugzetten om mijn contacts, berichten, agendaitems terug te halen, of is er meer nodig?
Als je dezelfde rom hebt als voorheen kan dat wel ja. Ik weet niet hoe het zit met verschillende versies van een bepaalde rom maar ik kon iig de voledige backup trug zetten van een rom zonder drivers naar een rom met drivers... ik zou het gewoon proberen, ergste wat je kan overkomen is dat je phone niet meer boot, maar dan kun je simpelweg een hardreset uitvoeren en eventueel weer backuppen maar dan met een paar minder dingen aangevinkt...
quote:
bastiaenske schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 09:59:
Hey,

vraagje...ik wil dus zo een weerbericht op mijn Dual(eye candy), maar ik zou liever niet de GPRS gebruiken(te duur hier in het verre Belgische Limburg... :) ).

Nu zou het mogelijk zijn om dit weerbericht te pakken te krijgen terwijl hij synct met mijn vaste pc. dus zonder mobiel internet, enkel met het internet op mijn vaste pc. :?

helaas krijg ik dit niet aan het werken...heeft er iemand uitleg hoe je dit klaarspeelt, en met welke software??? _/-\o_
Ja dat kan, je moet wel zorgen dat je het weer handmatig doet vernieuwen en erg opletten omdat hij al heel snel gegevens gaat vernieuwen en gprs verbinding maakt... Je kunt het weer vernieuwen als je activesync verbinding hebt omdat je internet dan via je pc gaat (als je ingesteld hebt dat speciale verbindingen niet toegestaan zijn in active sync).. verder kun je gprs nog blokkeren en weer aanzetten met nogprs, zodat je nooit perongeluk verbinding maakt (mits je vergeet gprs te deactiveren natuurlijk :9 ).. Het weer syncen kan goed met htc home, verder ken ik spb weather nog maar dat is niet gratis...

Reg. datum: 09 september 2004

quote:
Souclrusher schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:19:
[...]

[...]
Ja dat kan, je moet wel zorgen dat je het weer handmatig doet vernieuwen en erg opletten omdat hij al heel snel gegevens gaat vernieuwen en gprs verbinding maakt... Je kunt het weer vernieuwen als je activesync verbinding hebt omdat je internet dan via je pc gaat (als je ingesteld hebt dat speciale verbindingen niet toegestaan zijn in active sync).. verder kun je gprs nog blokkeren en weer aanzetten met nogprs, zodat je nooit perongeluk verbinding maakt (mits je vergeet gprs te deactiveren natuurlijk :9 ).. Het weer syncen kan goed met htc home, verder ken ik spb weather nog maar dat is niet gratis...
Heel erg bedankt! was poepsimpel eens ik thuis probeerde...op werk lukte het niet echt, kon niet op internet via mn pda... beveiligde pc's. heb me wat belezen op internet, en blijkt dat ik in de registry klein settingkje moet veranderen(wat ik dus niet kan op die pcs... :'( )

maar soit, thuis loopt et van een leien dakje! ik hier natuurlijk op verder aant gaan,
kom ik bij het prog. HTC home customizer uit!

ziet er heerlijk uit (via site), maar heeft me na install dus wel een harde reset gekost 8)7 :? }:O

NIET aan te raden dus... |:(

edit: en nu toch opnieuw aant installeren..zag er te mooi uit om niet nog es te wagen! 8)
edit2: nu op een volledig kale versie...idem: install en setup ok, maar eens "save", een blanco HTC home, en bij reboot volledige vastloper...maar echt volledig, komt nog niet eens tot het punt dat hij mn pincode vraagt!
2x nu...vind nix op het plaatselijke forum...zal wel aan mij liggen 8)7 :*)
nog iemand bad experiences???

bastiaenske wijzigde dit bericht 30-05-2008 21:40 (13%)

Reg. datum: 06 september 2006

Ik heb gelezen over een fix voor het trage scrollen in PIE, maar voordat ik de gefixte webview.dll in mijn /Windows/ map zet, wil ik de originele webview.dll kopiëren. Voor als ik hem terug wil zetten mocht de fix problemen geven.

Maar dat gaat dus niet. Als ik mijn Touch Dual aan de PC hang, dan zie ik die webview.dll niet eens (via de PC). Terwijl ik wel aan heb staan dat ik systeembestanden enzo mag zien.

Via Resco Explorer zie ik de originele webview.dll wel, maar ik mag hem niet kopiëren naar een andere locatie. Dan zegt ie "de parameter is onjuist".

Via de originele File Explorer zie ik webview.dll ook niet. Ik heb wel 'Alle bestanden weergeven' aangezet.

Heeft iemand de oplossing? Ik wil dus eerst de originele webview.dll backuppen voordat ik de fix erop zet.

Edit: Hm laat maar. Ik zie in dat XDA-topic dat er toch nog veel mensen zijn die in de problemen komen door die 'fix'...

michail8 wijzigde dit bericht 01-06-2008 13:56 (12%)

Nog een vraag: Ik heb SPB Pocket Plus geïnstalleerd en die heeft een safe mode-functie erin zitten. Als je 2x in 3 minuten tijd je telefoon opnieuw start, krijg je de volgende melding te zien in het Windows Mobile splash-screen:

"druk heb houdt de actie knop ingedrukt of tab en houd hier ingedrukt om op te starten in de veilige modus".

Ik kan drukken wat ik wil, op welke knop dan ook, maar ik kom niet in die veilige modus. Hoe zit dit??

Reg. datum: 25 maart 2004

quote:
michail8 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 14:38:
Nog een vraag: Ik heb SPB Pocket Plus geïnstalleerd en die heeft een safe mode-functie erin zitten. Als je 2x in 3 minuten tijd je telefoon opnieuw start, krijg je de volgende melding te zien in het Windows Mobile splash-screen:

"druk heb houdt de actie knop ingedrukt of tab en houd hier ingedrukt om op te starten in de veilige modus".

Ik kan drukken wat ik wil, op welke knop dan ook, maar ik kom niet in die veilige modus. Hoe zit dit??
Staat er echt 'druk heb' gevolgd door 'en houd hier'? Lijkt me een erg slechte fout/hulp-melding.

Waarom zou je uberhaupt 2x in 3 minuten opstarten? Volgens mij kan die van mij dat niet eens, opstarten duurt zo lang. :p

Wat ik kan opmaken uit je vraag is dat je misschien één of twee knoppen moet indrukken terwijl je hem opstart. Maar kijk hier een beetje mee uit, want er is volgens mij een toetsencombinatie die een hard-reset uitvoert en dan ben je dus al je interne geheugen kwijt en begin je weer met een schone smartphone. Dit laatste zou je probleem denk ik wel oplossen, maar dat is weer zo drastisch. :p

Reg. datum: 14 juli 2007

Heeft er imenad al de Niki Project V2 op zijn touch staan?
Heb zelf sinds een paa rdagen de zilvere touch dual van Hi, vroeg me af of het lastig is om een nieuw rom erop te zetten

Reg. datum: 12 april 2007

Ja die heb ik erop staan. Een erg snelle rom met nog wel wat bugs. Daarom heeft de maker hem ook tijdelijk offline gehaald.

Het is niet zo heel moeilijk om een nieuwe rom op je telefoon te zetten alleen voordat dat kan is het belangrijk dat je toestel hard spl heeft. De SPL is een soort bios die checkt of je bepaalde software wel mag installeren door hard spl te installeren worden deze checks niet meer gedaan en kan je alle roms installeren. Hard SPL vind je hier.

Wanneer je hard spl erop zet dan is het flashen naar een nieuwe rom een kwestie van een paar minuten en gewoon de instructies op het scherm volgen.

Reg. datum: 31 maart 2005

Idd.. erg fijne rom die v2 alleen inderdaad nog een aantal bugs plus je moet onthouden dat hij in het engels is en je een aantal register tweaks moet uitvoeren om nederlandse T9 erop te krijgen.

tevens onthoud de T9 op dit moment in V2 geen nieuwe woorden

ook werkt video bellen nog niet in de V2 rom

prologic wijzigde dit bericht 03-06-2008 09:48 (8%)

De Nederlandse T9 heb ik een cab bestand voor gemaakt die je kan vinden via de link in de TS, hiermee wordt de T9 automatisch ingesteld. Daardoor hoef je zelf de register instellingen niet meer te doen.

T9 onthoud op dit moment idd geen woorden op dit moment.

Video bellen heb ik nog nooit gedaan.

quote:
wmn79 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:06:
De Nederlandse T9 heb ik een cab bestand voor gemaakt die je kan vinden via de link in de TS, hiermee wordt de T9 automatisch ingesteld. Daardoor hoef je zelf de register instellingen niet meer te doen.

T9 onthoud op dit moment idd geen woorden op dit moment.

Video bellen heb ik nog nooit gedaan.
zie het idd staan in TS, misschien ook handig om de ROM v1 met driver erop te zetten? of een koppeling naar V2 topic?

boh...
Reg. datum: 07 november 2001

quote:
rob_k schreef op zondag 25 mei 2008 @ 17:18:
Nog een raar keyboard fenomeen: wanneer ik de geintegreerde keyboard-software (touch toetsenbord of touch toetsenblok) gebruik krijg ik soms een 40-key qwerty toetsenbord (bijvoorbeeld wanneer ik in de agenda een tijdstip selecteer en begin te typen, dus met dagoverzicht geopend),

[afbeelding]

en soms een 9-key toetsenbord met 3 letters per toets (wanneer ik in de agenda een tijdstip aanklik en dus in het detailscherm met onderwerp/locatie kom). Dat 40-key toetsenbord is groot en handig...hoe zorg ik ervoor dat ik die altijd kan gebruiken?

[afbeelding]
Ik heb sinds ik de PCMKeyboard heb geinstalleerd niet meer dat HTC qwerty keyboard met 2 letters per toets, maar gewoon dat 40-key qwerty toetsenbord waar hierboven over gemeld wordt! Die van PCM bevalt me wat minder, die van HTC heeft grotere toetsen...

snap niet waardoor dit komt, maar wel erg fijn!

alhoewel met woordherkenning dat met 2 letters per toets best snel typen was, dus mis dat soms wel een beetje...met 10 vingers op dit ding tikken lukt toch niet zo ;)

Boy wijzigde dit bericht 03-06-2008 10:52 (6%)

quote:
prologic schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:09:
[...]

zie het idd staan in TS, misschien ook handig om de ROM v1 met driver erop te zetten? of een koppeling naar V2 topic?
Heb de link naar de roms met dopod s600 driver toegevoegd. Niki project V2 lijkt me nog niet handig aangezien die nog steeds offline is en dat alleen maar voor meer verwarring in het topic, hier en daar, zorgt.

Modder eter

We staan alleen links naar een originele rom toe op de HTC site.

Ik vindt dat die Tom ook wel even in de startpost kan vermelden waarom de links niet meer werken.

DaannO wijzigde dit bericht 03-06-2008 19:01 (42%)

quote:
wmn79 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:56:
[...]

Heb de link naar de roms met dopod s600 driver toegevoegd. Niki project V2 lijkt me nog niet handig aangezien die nog steeds offline is en dat alleen maar voor meer verwarring in het topic, hier en daar, zorgt.
je hebt helemaal gelijk. laten we tom maar ff met rust laten zodat hij rustig z'n rom kan verbeteren.

Reg. datum: 11 september 2007

Voor de liefhebbers die net als mij graag met custom roms willen spelen, heb ik een dump gemaakt van een originele unbranded HTC touch dual rom, zodat je altijd weer terug kunt.

We staan alleen links toe van roms die op de HTC site staan

Je touch dual dient wel voorzien te zijn van een aangepaste bootloader (hardSPL) zodat je custom rom's kunt draaien.

Komend weekend ga ik deze rom voorzien van de touch.dll van de Dopod s600, waardoor de touch experience 10 x beter moet zijn.

EDIT: Flashen van je rom is uiteraard op eigen risico. Ik neem geen verantwoordelijkheid voor defect geraakte toestellen.

DaannO wijzigde dit bericht 03-06-2008 19:00 (22%)

Reg. datum: 14 juli 2007

Hey Cneeliz hopelijk kan je die unbranded rom ergens anders uploaden.
Je zou mij en denk ook een hoop andere erg blij maken me teen roiginele, en een originele met nieuwe touch.dll driver :)

P.S in de topicstart staa nook links naar roms, mag Cneeliz wel naar zijn eigen site linken wat betreft roms of is dat ook evrboden ? =(

It's the fantastic drowse
Reg. datum: 31 mei 2004

Iemand enig idee waarom ik mijn MDA niet kan laten communiceren met mijn TomTom One. Wil namelijk file updates via de Bluetooth naar binnen halen, maar krijg een melding dat dit toestel bepaalde functies niet onderstuend. Bij mijn vorige toestel (SE-w810i) was dit geen probleem...

It's the fantastic drowse

Reg. datum: 11 september 2007

quote:
montezume schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:21:
Hey Cneeliz hopelijk kan je die unbranded rom ergens anders uploaden.
Je zou mij en denk ook een hoop andere erg blij maken me teen roiginele, en een originele met nieuwe touch.dll driver :)

P.S in de topicstart staa nook links naar roms, mag Cneeliz wel naar zijn eigen site linken wat betreft roms of is dat ook evrboden ? =(
Ik snap het ook niet helemaal magoed. :?
Ik hoop dat deze verwijzing naar het nike forum op xda-developers dan wel mag.

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=404
(Zoek daar even op de post van KRiST0F " Original HTC Touch Dual ROM NL")

Reg. datum: 18 oktober 2006

Hoi,

Ik had eerst een HTC Touch, helaas heeft die de wasmachine niet overleeft :-)
Nu heb ik een dual toch, nu ben ik opzoek naar een programma die gebruik maakt van de 2de camera, vb voor video call, wie weet hier een proggie voor, het liefst opensource natuurlijk.

Thanks

Jos

Reg. datum: 23 november 2006

quote:
jossie67 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 21:46:
Hoi,

Ik had eerst een HTC Touch, helaas heeft die de wasmachine niet overleeft :-)
Nu heb ik een dual toch, nu ben ik opzoek naar een programma die gebruik maakt van de 2de camera, vb voor video call, wie weet hier een proggie voor, het liefst opensource natuurlijk.

Thanks

Jos
Je je zegt het al, videocalling gebruikt hem, en met het camera programma kun je switchen naar die 2de camera maar wat je er verder mee moet?? :?

quote:
HenkEisjedies schreef op maandag 02 juni 2008 @ 00:09:
[...]Waarom zou je uberhaupt 2x in 3 minuten opstarten? Volgens mij kan die van mij dat niet eens, opstarten duurt zo lang. :p

Wat ik kan opmaken uit je vraag is dat je misschien één of twee knoppen moet indrukken terwijl je hem opstart. Maar kijk hier een beetje mee uit, want er is volgens mij een toetsencombinatie die een hard-reset uitvoert en dan ben je dus al je interne geheugen kwijt en begin je weer met een schone smartphone. Dit laatste zou je probleem denk ik wel oplossen, maar dat is weer zo drastisch. :p
Om de safe-mode melding te krijgen, moet je binnen 3 minuten 2x opnieuw opstarten. Dan krijg je een melding in de splash screen met de vraag of je in safe mode wil opstarten.

De hard-reset knopcombinatie ken ik wel, maar daarvoor moet je ook met de stylus de soft-reset knop indrukken, dus die is het niet.

Maar ik vraag me nog steeds af hoe ik in die safe-mode kom. Want er staat wel dat ik op de actieknop moet drukken of in het scherm kan drukken, maar er gebeurt niets als ik dat doe.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: