Hoofdcategorieën
Topicacties

HTC Touch Dual (MDA Touch Plus, P5500, NIKI) Topic deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

Reageer Nieuw Topic
Arwing 16bit
Reg. datum: 10 januari 2007

quote:
TheovdS schreef op maandag 19 mei 2008 @ 12:00:
Sh*it, loop ik gisteren met m'n domme kop tegen mijn bureau aan: heel m'n scherm ver-rot :( :(
Ik zie allemaal strepen en stippen; een klein gedeelte is nog (moeilijk) leesbaar :/
Het touch-gedeelte werkt nog wel.

Iemand ervaring met een winkel die een nieuw schermpje kan inbouwen?
Rot voor je man :(
Neem bij deze dus aan dat je de phone niet hebt verzekerd?
Ik zou het gewoon zelf doen, hier staat een tutorial die je uitlegt hoe het apparaat ontmanteld moet worden. Dat scheelt je een hoop geld ;) Hier een schermpje op ebay. Misschien dat er ergens anders goedkopere schermpjes zijn.
Ik verwacht helaas niet dat je voor onder de 100 euro klaar gaat zijn.

Edit: Owja, tip voor de mensen die dit nog niet doen. Schermpje naar je been gericht in je broekzak stoppen ;)

FritsYpeij wijzigde dit bericht 19-05-2008 18:05 (10%)

POWER TO DA MAXXX!!!!!

Reg. datum: 23 november 2006

Hey,

Op XDA hebben ze de d600 touchscreendrivers omgezet naar dual.
Voorlopig alleen nog voor Niki Project 6.1
Hier link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=393387
En dan meteen bovenaan; mirror 1. Je toestel moet wel geunlocked zijn ed.
Ik kan wel zeggen dat het een heel stuk beter is, alles werkt nu lekker vloeiend (touchscreen dan he, videodrivers zijn nog niet inbegrepen ;) )

quote:
FritsYpeij schreef op maandag 19 mei 2008 @ 17:58:
[...]
Owja, tip voor de mensen die dit nog niet doen. Schermpje naar je been gericht in je broekzak stoppen ;)
Dan zit die connector voor de headset wel aan de verkeerd kant bij mij :P
Maar als je scherm kapotgaat, moet je tog wel heel hard tegen die tafel rennen, maar volgens mij is het scherm van de dual het meest krasbestendig en het minst breekbare omdat hij een beetje meegeeft?

Arwing 16bit

Ik doe hem altijd op de kop in mijn broekzak, maar ik vind dat HTC voor die connector op die plek sowieso een designaward mag ontvangen. De enige plek die nog ongemakkelijker zou zijn is in het midden van het scherm :P Het is per slot van rekening ook niet eens (op een mooie manier) geschikt voor een dock. Tot zover mijn flame..
Die driver ga ik vanavond even uitproberen. Ik hoop dat ze hem in een nieuwe originele HTC rom gaan bakken.

POWER TO DA MAXXX!!!!!

Modder eter

quote:
Souclrusher schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:46:
[...]

Dan zit die connector voor de headset wel aan de verkeerd kant bij mij :P
Maar als je scherm kapotgaat, moet je tog wel heel hard tegen die tafel rennen, maar volgens mij is het scherm van de dual het meest krasbestendig en het minst breekbare omdat hij een beetje meegeeft?
Rennen was het niet, maar de punt van de tafel kwam (hard) in het scherm :(
quote:
FritsYpeij schreef op maandag 19 mei 2008 @ 17:58:
[...]

Rot voor je man :(

Ik zou het gewoon zelf doen, hier staat een tutorial die je uitlegt hoe het apparaat ontmanteld moet worden. Dat scheelt je een hoop geld ;)
TNX gozer!
quote:
Souclrusher schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:43:
Ik kan wel zeggen dat het een heel stuk beter is, alles werkt nu lekker vloeiend (touchscreen dan he, videodrivers zijn nog niet inbegrepen ;) )
VET! Ik vind hem af en toe echt te traag..

quote:
TheovdS schreef op maandag 19 mei 2008 @ 20:45:
[...]

Rennen was het niet, maar de punt van de tafel kwam (hard) in het scherm :(
Nee snap ik :9 , ik heb trouwens een leuke site gevonden, ze hebben er dual lcd's voor 60 $, is opzich de moeite :P http://cnn.cn/shop/touch-dual-p-2277.html
quote:
FritsYpeij schreef op maandag 19 mei 2008 @ 20:28:
Ik doe hem altijd op de kop in mijn broekzak
Goh, nieteens aan gedacht :+ 8)7

En over die driver. Hij werkt echt toppie! Pcmkeyboard werkt nu geweldig!
Het lijkt wel of mijn dual nu 100 keer sneller is, vooral als je muziek aant luisteren bent en dan nog een sms aant versturen bent dan sloeg hij nogal wat letters over, dat heb ik nu gelukkig niet meer. :D

Nou nu alleen nog die komende videodrivers van de tytn 2 porten en dan heb ik niets meer te klagen _/-\o_ ;)

Souclrusher wijzigde dit bericht 19-05-2008 22:16 (11%)

Arwing 16bit

quote:
Souclrusher schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:13:
[...]
ze hebben er dual lcd's voor 60 $, is opzich de moeite :P
Oh man, dat is een meevaller voor Theo! Ik zou er zelf haast één kopen als backup :P

POWER TO DA MAXXX!!!!!

Modder eter

quote:
Souclrusher schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:13:
[...]
Nee snap ik :9 , ik heb trouwens een leuke site gevonden, ze hebben er dual lcd's voor 60 $, is opzich de moeite :P http://cnn.cn/shop/touch-dual-p-2277.html
Super bedankt gozer! _/-\o_ Het koste me nu totaal 43 euro :9

edit:

Ze hebben daar echt leuke spulletjes voor je HTC-dual:
http://cnn.cn/shop/p5500-touch-dual-nike-c-277_455.html

Als er iets kapot is, of je hebt bijv. behoefte aan een QWERTY-toetsenbord (i.p.v. ABC) dan moet je het echt hier bestellen. Duidelijke site en: 3,20 euro verzendkosten :D

TheovdS wijzigde dit bericht 20-05-2008 08:07 (29%)

zoiet.s?

Eind juni is mijn abootje ook weer afgelopen. Deze keer wil ik graag deze telefoon voor 2jaar erbij nemen :)

Vraagje, als je hem bij vodafone of hi oid besteld. Zit er dan altijd zon zelfgebakken kleurtjes/thema gebeuren in? Bij Hi bijvoorbeeld waar ik mijn contract verleng heet hij ook HTC Touch Dual Hi!
Oftewel, zit er dan zelfgemaakt Os software op?

Zal wel een heerlijk domme vraag zijn, maar vraag het toch aangezien ik er zelf dingen op wil zetten ;)

A good pair of jeans is like a true member of the family || Specs-| Eeepc 9" 20GB | Site - Cam : Fuji S6500fd

quote:
Tomino schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:04:
Eind juni is mijn abootje ook weer afgelopen. Deze keer wil ik graag deze telefoon voor 2jaar erbij nemen :)

Vraagje, als je hem bij vodafone of hi oid besteld. Zit er dan altijd zon zelfgebakken kleurtjes/thema gebeuren in? Bij Hi bijvoorbeeld waar ik mijn contract verleng heet hij ook HTC Touch Dual Hi!
Oftewel, zit er dan zelfgemaakt Os software op?

Zal wel een heerlijk domme vraag zijn, maar vraag het toch aangezien ik er zelf dingen op wil zetten ;)
Ja hij zal altijd wel in minder of meerdere mate branded zijn.
ff over die dual van hi, je weet dat die zilver is he :9 ??

zoiet.s?

quote:
Souclrusher schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:48:
[...]

Ja hij zal altijd wel in minder of meerdere mate branded zijn.
ff over die dual van hi, je weet dat die zilver is he :9 ??
Haha, mooi dus? :*)
Ik ga denk even naar de shop toe om hem vast te houden.. Ik zit nu even te kijken tussen de HTC P4350 en de touch dual. Ik wil gewoon een telefoon waarbij een uitgebreide agenda functie in zit. Internetten/media afspelen/games spelen en GPS/wifi erin hoeft voor mij niet. zo af en toe wat dingen op internet opzoeken oké maar dat is niet van hoofdbelang. Maakt voor mij daarom de keuze van de P4350 beter dan de Tdual?

P4350:
http://www.itechnews.net/wp-content/uploads/2007/01/HTC-P4350-ppc-phone.jpg

Tomino wijzigde dit bericht 20-05-2008 19:32 (6%)

A good pair of jeans is like a true member of the family || Specs-| Eeepc 9" 20GB | Site - Cam : Fuji S6500fd

quote:
Tomino schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:31:
[...]

Haha, mooi dus? :*)
Ik ga denk even naar de shop toe om hem vast te houden.. Ik zit nu even te kijken tussen de HTC P4350 en de touch dual. Ik wil gewoon een telefoon waarbij een uitgebreide agenda functie in zit. Internetten/media afspelen/games spelen en GPS/wifi erin hoeft voor mij niet. zo af en toe wat dingen op internet opzoeken oké maar dat is niet van hoofdbelang. Maakt voor mij daarom de keuze van de P4350 beter dan de Tdual?

P4350:
[afbeelding]
verschil in kalender en agenda is er toch niet, en bij P4350 betaal je wel voor dat toetsenbord, wat natuurlijk ook weer handig kan zijn :P maar ik zou de dual nemen (goh, ik heb hem ook ;) ) maar die zilveren lijkt me heel lelijk, die heeft ook niet die zachte rubberen feel :P ;)

Reg. datum: 14 november 2004

Helaas, de Hi versie (ik heb hem nu 1 week) heeft wel dat rubberized feel, en verder is hij praktisch niet branded, er worden paar kleine dingetjes geinstalleerd, zoals een Hi home scherm (is precies zelfde, alleen kleuren schema is anders) en er staan paar ringtones op. Ook wordt je internet start pagina veranderd in het ding van Hi.

Ik heb echter wel een vraagje, ik wil graag weten wat voor programma's allemaal door jullie gedraaid wordt op de Dual, ik heb nu google maps, Total Commander (voor de reg hacks) geinstalleerd, verder niks.

Een paar dingen die ik mis zijn: stopwatch functie en een Timer functie. Verder nergens problemen mee, alles doet het goed, geen crashes ed. gehad.

Arwing 16bit

Okay! de videodrivers komen nu wel heeel dichtbij :)

bericht op htcclassaction: http://www.htcclassaction.org/#update_20080521_1
touch dual op xda: http://forum.xda-develope...d.php?t=391373&page=2

Edit: heb ook even een nieuwssuggestie ingestuurd voor de FP
Edit2: iets te vroeg gejuicht, de driver lijkt niet compatible te zijn. Het is niet uit te sluiten dat HTC zelf die driver moet leveren. :( Desondanks werken de XDAers lekker verder :)

FritsYpeij wijzigde dit bericht 22-05-2008 20:10 (38%)

POWER TO DA MAXXX!!!!!

Reg. datum: 09 februari 2006

quote:
jpunja schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:58:
Is het iemand gelukt de pcm keyboard v0.14 te installeren? Als ik dat doe doet geeft mijn toetsenbord alleen nog maar cijfers.
same here...ideaal tooltje dat pcm, maar zo nu en dan wil ik ook sms'en vanaf mn (hardware)keypad. Dat doet ie dus niet meer na installatie! Iemand een idee?

Reg. datum: 14 november 2004

Trouwens nog een kleine bug ondekt die meerdere mensen online hebben. Het terug schakkelen van het toetsenbord naar ABC, ook als je de vorige keer nog xT9 had geselecteerd. Dit is iets wat ik zelf heel irritant vind, want ik gebruik xT9 eigenlijk altijd en wil dat dit m'n default instelling is. Maar ik heb geen idee waar ik dat kan aangeven. Nu moet ik vaak eerst op het onscreen keypadje 2x tikken op die toets om door te wisselen naar de xT9.

Erg vervelend. Iemand een oplossing?

Nog een raar keyboard fenomeen: wanneer ik de geintegreerde keyboard-software (touch toetsenbord of touch toetsenblok) gebruik krijg ik soms een 40-key qwerty toetsenbord (bijvoorbeeld wanneer ik in de agenda een tijdstip selecteer en begin te typen, dus met dagoverzicht geopend),

http://dc60.2shared.com/download/3338980/d988b4ac/01_online.jpg?tsid=20080525-113051-108436a0

en soms een 9-key toetsenbord met 3 letters per toets (wanneer ik in de agenda een tijdstip aanklik en dus in het detailscherm met onderwerp/locatie kom). Dat 40-key toetsenbord is groot en handig...hoe zorg ik ervoor dat ik die altijd kan gebruiken?

http://dc60.2shared.com/download/3338986/30eb1199/02_online.jpg?tsid=20080525-113214-7bceecb9

rob_k wijzigde dit bericht 25-05-2008 17:32 (17%)

quote:
rob_k schreef op zondag 25 mei 2008 @ 17:18:
Nog een raar keyboard fenomeen: wanneer ik de geintegreerde keyboard-software (touch toetsenbord of touch toetsenblok) gebruik krijg ik soms een 40-key qwerty toetsenbord (bijvoorbeeld wanneer ik in de agenda een tijdstip selecteer en begin te typen, dus met dagoverzicht geopend),

[afbeelding]

en soms een 9-key toetsenbord met 3 letters per toets (wanneer ik in de agenda een tijdstip aanklik en dus in het detailscherm met onderwerp/locatie kom). Dat 40-key toetsenbord is groot en handig...hoe zorg ik ervoor dat ik die altijd kan gebruiken?

[afbeelding]
Dat kan volgens mij niet zomaar, tenminste, ik heb er nog geen fix voor gezien.
Maar volgens mijn t-mobile handleiding voor de dual krijg je dit toetsenbord alleen maar als je contacten bent aant zoeken oid, maar als je dan een sms of email bericht aan het typen bent krijg je die normale 2 of 3 letters per toets. Ik snap zelf ook niet waarom ze zo moeilijk doen, maar mij lijkt die 2 letters per toets handiger dan die volledige want die neemt wel erg veel plaats in beslag (ik hou het zelf tog maar bij pcmkeyboard ;) )

Reg. datum: 26 mei 2008

Hallo, ik heb deze week deze " telefoon" gehaald..
Ik ben totaal niet handig met de software aanpassen op dergelijke dingen etc.
Ik kom hier door iemand die zei dat ze hier wel konden helpen met mijn probleem :P

Het probleem:
Ik kan mijn achtergrondverlichting niet uitzetten...
Bij de instellingen kan ik wel veranderen dat het na 10 seconden uitspringt, maar dan blijft het gedimd in plaats van 100% uit (wat dus nogal wat batterijen vreet)
Ook ben ik er wel achter gekomen dat ik met het knopje bovenop het apparaat op standby kan zetten (het licht gaat uit, maar het is zo onhandig om dit steeds te doen)

Ik heb op internet gelezen dat ik met een editor of iets dergelijks iets aan moet/kan passen om ervoor te zorgen dat de backlight uitgaat na een bepaald aantal seconden...

Hier loop ik dus vast...

Kan iemand helpen?
groetjes,
Janus

Ow, ik heb trouwens een toestel via Hi...
Weet niet of dat uitmaakt...

jannemanikwilda wijzigde dit bericht 26-05-2008 01:52 (4%)

quote:
jannemanikwilda schreef op maandag 26 mei 2008 @ 01:50:
Hallo, ik heb deze week deze " telefoon" gehaald..
Ik ben totaal niet handig met de software aanpassen op dergelijke dingen etc.
Ik kom hier door iemand die zei dat ze hier wel konden helpen met mijn probleem :P

Het probleem:
Ik kan mijn achtergrondverlichting niet uitzetten...
Bij de instellingen kan ik wel veranderen dat het na 10 seconden uitspringt, maar dan blijft het gedimd in plaats van 100% uit (wat dus nogal wat batterijen vreet)
Ook ben ik er wel achter gekomen dat ik met het knopje bovenop het apparaat op standby kan zetten (het licht gaat uit, maar het is zo onhandig om dit steeds te doen)

Ik heb op internet gelezen dat ik met een editor of iets dergelijks iets aan moet/kan passen om ervoor te zorgen dat de backlight uitgaat na een bepaald aantal seconden...

Hier loop ik dus vast...

Kan iemand helpen?
groetjes,
Janus

Ow, ik heb trouwens een toestel via Hi...
Weet niet of dat uitmaakt...
Dat kan als volgt:
start->instellingen->systeem->energie->geavanceerd. "bij accustroom uitschakelen na X minuten".
Uitschakelen is hetzelfde als het standby-knopje indrukken.

Okee...
Daar had ik dus niet gekeken...
Ik dacht namelijk dat hij dan helemaal af zou sluiten :)
Even kijken of het werkt zoals ik verwacht..

Alvast bedankt

Reg. datum: 12 april 2007

Voor degene die nog stoeien met het installeren van Nederlandse XT9 heb ik een Cab bestand gemaakt die het automatisch doet. Hier staat het bestand

wmn79 wijzigde dit bericht 26-05-2008 14:20 (7%)

Hallo, ben ik weer..
nog 1 vraagje..

Ik heb mijn contacten op mijn oude simcard en die zit nu in dit toestel.
Ik kan echter geen foto toevoegen van een persoon aan zijn simprofiel.
Eerst moet ik van simcontact een live contact maken om daar vervolgens een foto aan toe te voegen en alle andere gegevens van die persoon bij te kunnen zetten...

Kan dit makkelijker?

boh...
Reg. datum: 07 november 2001

quote:
jannemanikwilda schreef op maandag 26 mei 2008 @ 14:39:
Hallo, ben ik weer..
nog 1 vraagje..

Ik heb mijn contacten op mijn oude simcard en die zit nu in dit toestel.
Ik kan echter geen foto toevoegen van een persoon aan zijn simprofiel.
Eerst moet ik van simcontact een live contact maken om daar vervolgens een foto aan toe te voegen en alle andere gegevens van die persoon bij te kunnen zetten...

Kan dit makkelijker?
is volgens mij idd niet mogelijk om foto's bij een sim-contact toe te voegen...ik heb ze allemaal gecopieerd naar de telefoon (geheugen genoeg he :) ) en de sim-contacten verborgen gezet...

Even de gebruiksaanwijzing erop naslaan hoe ik alles dan moet kopieren naa telefoon en de sim moet verbergen..

Kom ik er niet uit, dan zie je me weer terug _/-\o_

Zo...
Echt heel erg bedankt voor de hulp...
Nu kan ik tenminste mijn contacten een beetje managen :)
Heb d.m.v. een registry editor die simcontacten op hide gezet (stond hier ook ergens in een HTC topic...), kreeg het niet gevonden...

jannemanikwilda wijzigde dit bericht 26-05-2008 17:59 (42%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: