Gathering of Tweakers

Quicksearch
Come Get Some!

Ik had er een besteld maar nog niks vernomen.. vrees dus het ergste grr..

ik heb de boxed versie al vanaf dec. vorig jaar in pre order staan, maar hierop ook nog geen indicatie.
quote:
Chef_v_leeuwen schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:58:

ik heb de boxed versie al vanaf dec. vorig jaar in pre order staan, maar hierop ook nog geen indicatie.
Exactly the same here...

Ik denk dat ik het zaakje gewoon annuleer zo veel sneller is hij toch niet. Voor je Q6600 krijg je toch niets meer terug. En die op 3.2 Ghz is ook snel zat. Die nieuwe verbruik alleen iets minder en gaat misschien 3.6.

En in games merkte ik eigenlijk al niets tussen een 5600+ en die Q6600 op 3.2 Ghz dus het is eigenlijk alleen maar voor de pimp :)

Astennu wijzigde dit bericht 24-04-2008 09:04 (23%)

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

quote:
Chef_v_leeuwen schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:58:

Vanochtend het volgende mailtje gehad van Azerty.

Geachte Klant,

Onlangs heeft u bij ons een Q9450 OEM versie besteld.

Wij hebben vanmorgen van onze toeleverancier het bericht ontvangen dat de
fabrikant onverwachte leverproblemen heeft.
Gevolg is dat de OEM versie niet deze week bij ons binnen komt maar op zijn
vroegst in de week van 12 mei 2008.

Wij betreuren dit ten zeerste, waarvoor dan ook onze excuses.

U heeft de mogelijkheid om te wachten op dit product, een alternatief uit te
zoeken of het product te annuleren.
Graag horen wij via mail van welke optie u gebruik wilt maken, indien u wilt
wachten hoeft u niets te doen.

Wij vertrouwen er op u voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Verkoop team Azerty Hardware

PC Q6600,3GB,8800GTX - Server Q6600,4GB,Ati XT2600 - Dell 2007WFP , IBM X31,Dell D410, D630

Intel is screwing up. En expres denk ik. Ze willen nog van die oude 65nm af komen. En tegelijk dikke winst maken door de 45nm schaars te houden.

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

Ik heb inderdaad hetzelfde mailtje ontvangen... :(

quote:
Astennu schreef op donderdag 24 april 2008 @ 13:58:
Intel is screwing up. En expres denk ik. Ze willen nog van die oude 65nm af komen. En tegelijk dikke winst maken door de 45nm schaars te houden.
Grote kans van wel, want mijn X3360 is ruim een maand eerder verpakt dan dat ik hem kreeg. Oftwel ze hebben gewoon reserves liggen. ;)

Reg. datum: 09 november 2004

Wooohoooo!

Vandaag mailtje van Azerty. Ze hebben de X3360 alweer op voorraad.
Die van mij is vandaag met een prijs van 271 euro verstuurd! Zeer neetjes van Azerty! _/-\o_
Ik kan niet wachten tot morgen om mijn nieuw pc te testen :9

EDIT: Nu zie ik dat mijn andere bestelling van de E3110 ook morgen binnen komt. Aangezien dat deze niet meer kan ik annuleren zal ik een cpu verkopen.

Manupc wijzigde dit bericht 24-04-2008 17:15 (25%)

Mijn X3360 van Azerty is ook onderweg!

Azerty _/-\o_

AudioPhreak wijzigde dit bericht 24-04-2008 18:18 (18%)

Het lijkt erop dat ze eindelijk goed leverbaar worden.

*O* Azerty *O*

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

quote:
Mentox schreef op donderdag 24 april 2008 @ 18:48:
Het lijkt erop dat ze eindelijk goed leverbaar worden.

*O* Azerty *O*
Azerty lullos zijn het. Eerst zeggen dat de Q9450 dinsdag op voorraad is en dan een mail sturen dat het nog wel een paar weekjes kan duren.

Neptunus is weer te vinden op GoT!

_0-

quote:
Neptunus schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:12:
[...]

Azerty lullos zijn het. Eerst zeggen dat de Q9450 dinsdag op voorraad is en dan een mail sturen dat het nog wel een paar weekjes kan duren.
Daar kunnen zij ook echt wat aan doen. Ik vind het supernetjes dat ze die X3360 zonder ook maar een krimp voor die lage prijs leveren. Dat is wel wat credit waard. Bestel daar eigenlijk altijd al mijn hardware tenzij ze het niet hebben. Hiermee laten ze imho zien dat ze best een toffe zaak zijn :) Ook al heb ik zelf geen X3360 besteld ;)
quote:
Neptunus schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:12:
[...]

Misschien stond je wat lager in de rij en hadden ze een grotere aantal binnen verwacht. Stel dat je nummer 243 bent en ze verwachten dinsdag 250 te krijgen dan is de verwachte leverdatum dinsdag.

Mogelijk hebben ze er maar 200 binnen gekregen en moeten ze mensen dus teleur stellen.

Zijn het daarom "lullos"? Nee naar mijn mening niet het was een verwachte leverdatum. Net zoals de weersvoorspelling het is een schatting en geen garantie.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Hun fout is echter wel dat ze het groots aangekondigd hebben op hun website. Dat schept verwachtingen.

falconxp wijzigde dit bericht 24-04-2008 21:19 (11%)

PC Q6600,3GB,8800GTX - Server Q6600,4GB,Ati XT2600 - Dell 2007WFP , IBM X31,Dell D410, D630

quote:
falconxp schreef op donderdag 24 april 2008 @ 21:09:
Hun fout is echter wel dat ze het groots aangekondigd hebben op hun website. Dat schept verwachtingen.
Klopt daar ben ik het mee eens.

Ik heb ze nu gemailt en een voorstel gedaan dat ze misschien de X3360 kunnen leveren. Er zit 136 euro prijs verschil in de Q9540 en de X3360. Ik heb ze voorgesteld het prijs verschil te delen door twee. Als ze het daarvoor willen leveren heb ik geen slecht woord meer voor ze, en maken ze me blij. Ander weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik er van moet vinden.

Neptunus is weer te vinden op GoT!

Ze hebben er geen binnen gekregen. Ze hebben gewoon hoge verwachtingen geschept en die gewoon niet waar gemaakt, en daarom zijn het volgens hem lullo's.

Was het wachten zat en heb afgelopen zaterdag een X3360 opgehaald bij Azerty in Raalte. Die had ik vrijdag besteld omdat ik zag dat ze op voorraad waren. Blijkbaar had ik de laatste want na mijn bestelling stond 'ie weer op 14 dagen.. Van de valse beloftes van Zercom en 4Launch hoef ik toch niets meer te verwachten..

Welnu, Solo kast open, Koperen ploert (Scythe Ninja) en de oude P4 Prescott er uit en de X3360 er in. Na veel kunst- en vliegwerk de Ninja er weer op gekregen (na de voeding te hebben uitgebouwd) en dan het grote moment: de power knop.

PC ging netjes aan en de X3360 werd zonder problemen herkend door mijn Gigabyte P35-DS3R.
Gelijk het bios ingedoken om hem op 3.4 GHz te zetten. Hoger zal waarschijnlijk wel kunnen, maar ik wil onder geen beding het voltage verhogen en is stabiliteit voor mij het belangrijkste.

Zonder problemen startte de PC op en het voltage komt zelfs stressed met orthos niet boven de 1.184 volt uit, dus nog minder dan het standaard voltage van 1.250! Ook de temperatuur blijft met 40°C stressed zeer aangenaam en met 25°C idle gewoon koud.

En wat een verschil met de P4 Prescott. De PC reageert veel vlotter en merk je aan alles dat 'ie sneller reageert. Nu ben ik geen gamer, dus daar kan ik nog weinig over zeggen maar ik ben straks benieuwd hoe snel het encoderen met Cinema Craft Encoder gaat.

Al met al ben ik zeer tevreden ondanks de wat hogere prijs dan de bedoeling was... Maar goed, voorlopig ben ik weer klaar en heb een snel en bovenal zeer stil systeem :)

Be An Original

Tja ik zit er ook aan te denken om mijn geld maar gewoon terug te laten boeken door Zercom. |:(

Eigenlijk heb ik ook geen zin meer om te wachten op dat ding.
Maar ja dan wacht ik wel op iets heel nieuws ofzo.....
Ik bedoel het is nou ook weer niet zo dat ik het 'ECHT' nodig heb.

Maar ik had het leuk gevonden om die CPU in mijn systeem te hebben.
Daarbij ik heb nu ook al een Quadcore erin zitten. :+

Dus ik kan het nog wel even uitzingen. O-)

Maar jammer vind ik het zeker.
Nog steeds vind ik het handelen van Azerty zeer! zeer! zeer! positief, zeker gezien de andere verhalen die zich inmiddels de ronde doen, waar iedereen van dit topic wel mee bekend is.

Zo zie je dus dat bijv. JazzySOB dan wel daar (bij Azerty) gewoon die CPU koopt en de hogere prijs betaald.
Het werkt wel dus. _/-\o_

Proud owner of a 2407WFP rev. A02 and STACKER 830 BLACK

Tja, die anderen hebben gewoon geluk gehad dat ze de processor voor die lage prijs hebben gekregen, en natuurlijk alle lof voor Azerty voor hun no-nonsense gedrag door de CPU gewoon te leveren. En ja, ik heb dus gewoon dikke pech destijds niet bij Azerty voor de lage prijs te hebben besteld maar bij shops die zich helaas niet aan afspraken wensen te houden, maar wel eenzijdige voorwaarden hanteren (geplaatste bestelling door klant niet meer te annuleren).

Ik ga zeer zeker een nieuwe (definitieve) shopsurvey plaatsen, ook omdat Zercom helemaal niet meer reageert op mails met de vraag naar de reden van annulering terwijl ze na mijn shopsurvey mij telefonisch hebben verzekerd de CPU gewoon voor dat bedrag te leveren, vervolgens mijn order heraktiveren om hem een week later weer opnieuw te annuleren. Ik heb het gewoon met ze gehad en ze hoeven me dan ook niet meer te bellen.

Maar goed ik laat dit nu verder achter mij en geniet van de Xeon Inside ;)

De prijs van de X3360 en Q9550 zijn nu nagenoeg gelijk (zie pricewatch). Ik heb meer dan de helft van dit topic gelezen, maar ik zie nu de prijs geen punt meer is geen voordeel meer voor de X3360.

Canon 30D, 17-40mm f/4, 24-105mm f/4, 50mm f/1.8, 70-200mm f/4, 430EX
Leica R4 '82, 24mm f/2.8, 50mm f/2.0, 60mm f/2.8 macro, 135mm f/2.8

nuttig.

quote:
negerzoen schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:02:
De prijs van de X3360 en Q9550 zijn nu nagenoeg gelijk (zie pricewatch). Ik heb meer dan de helft van dit topic gelezen, maar ik zie nu de prijs geen punt meer is geen voordeel meer voor de X3360.
Denk wel dat de levertijd een pluspunt is. De Q9550 wordt veel vaker besteld dan X3360.

Specs 1000 posts \o/

quote:
Zenix schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:14:
[...]
Denk wel dat de levertijd een pluspunt is. De Q9550 wordt veel vaker besteld dan X3360.
Dat laatste is ongetwijfeld waar, maar of dat iets over de levertijd zegt vraag ik me af. De productie van de Q9550 zal denk ik groter zijn, en de X3360 zal verhoudingsgewijs meer uitgeleverd worden naar OEM's dan aan winkels voor losse verkoop.

Canon 30D, 17-40mm f/4, 24-105mm f/4, 50mm f/1.8, 70-200mm f/4, 430EX
Leica R4 '82, 24mm f/2.8, 50mm f/2.0, 60mm f/2.8 macro, 135mm f/2.8

nuttig.

quote:
negerzoen schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:19:
[...]

Dat laatste is ongetwijfeld waar, maar of dat iets over de levertijd zegt vraag ik me af. De productie van de Q9550 zal denk ik groter zijn, en de X3360 zal verhoudingsgewijs meer uitgeleverd worden naar OEM's dan aan winkels voor losse verkoop.
Het is toch al zo gebleken want de meeste die Q9550 die besteld hadden zitten nog te wachten terwijl er al aantal mensen hier wel de X3360 hebben.

Specs 1000 posts \o/

En toch heb ik liever een X3360 dan een Q9550 vanwege de betere selectie. De Xeons lopen op iets lagere voltages en zijn gewoon wat hoogwaardiger, omdat ze bedoeld zijn voor 24/7 stabiel servergebruik.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws