Hoi
[Intel] Core 2 Penryn vs. Xeon (S775) Penryn Prijzen
Pagina: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 22 mei 2007
Maar 265 euro. Als ik hem heb zal ik ook de resultaten hier posten. Eens kijken hoe goed dat ding wil overklokken.
Reg. datum: 14 augustus 2000
Aangezien als ik het goed begrijp azerty en nog een shop ze wel leveren voor de afgesproken prijs denk ik dat je een sterke zaak hebt als je een rechtsbijstand verzekering hebt.,quote:JazzySOB schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:33:
Hmm, kan het dus op m'n buik schrijven.
Kreeg het volgende antwoord van 4Launch:
[...]
Heb nog gevraagd of ze me iets tegemoet willen komen maar ik acht de kans daarop vrij klein..
Maaruh, 4Launch heeft daar nogal lak aan en schuift alles op de leverancier: ja meneer, onze leverancier.... is traag / biedt te weinig voor uw RMA / etc. Ik ben vijf maanden met die gasten aan het bakkelijen geweest voor de reparatie en later de creditering van mijn PDA. Alles lag aan de leverancier en 4Launch kon niks. Ik heb ze in de tussentijd nog één keer het vertrouwen gegeven en ook dat hebben ze toen verprutst: ondanks vraag om controle op de levering toch de verkeerde videokaart leveren, de verkeerde fans leveren en een kapot moederbord (DOA). Dat laatste kan natuurlijk gebeuren, maar ze zijn naar mijn ervaring flink slordig bij 4Launch en de klant is koning kennen ze zeker niet.
Tussen je recht hebben en het krijgen zit een verschil. Zeker bij 4Launch, vraag is of je je daar druk om moet willen maken.
neographikal wijzigde dit bericht 10-04-2008 15:36 (9%)
Nauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.
Fotograaf nodig?
Ik heb geen rechtsbijstandverzekering en heb ook geen zin in gesteggel met een onwillige shop. Het is gewoon erg jammer, dat als het er op aankomt ze zelf wel heel gemakkelijk orders kunnen annuleren terwijl jij als klant dat niet zo maar kan. Voorbeeld is de melding van Zercom waarbij je een geaccepteerde bestelling NIET meer kan annuleren aangezien deze bij de leverancier besteld is. Maar als de inkoopprijs de shop achteraf niet bevalt dan kunnen zij dat wel.quote:luckyjan schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:22:
[...]
Aangezien als ik het goed begrijp azerty en nog een shop ze wel leveren voor de afgesproken prijs denk ik dat je een sterke zaak hebt als je een rechtsbijstand verzekering hebt.,
Maar jij als consument gaat zo'n strijd toch niet winnen. Wel heb ik de (eerst positieve) shopreview toch maar even aangepast en een slechte beoordeling gegeven. Zercom kan ook zo iets verwachten als zij negatief op mijn vraag wanneer ik de processor kan verwachten antwoorden. Ik kan niets annuleren als ik wat besteld heb? Dan zij ook niet!
Want als 4launch mij eerst via mail beloven dat mijn bestelling gewoon van kracht blijft en dat het eerder geopperde "end of life" excuusverhaal op een misverstand berust om daarna alsnog door hun eenzijdig de bestelling te annuleren, en dan als klap op de vuurpijl ook nog eens doodleuk zeggen dat ik bijna de helft moet bijbetalen als de processor toch gewoon leverbaar is, gaat me echt te ver.
Ik ga het niet uitvechten of zo, maar ik ben wel van plan te laten wel weten hoe ik er over denk.
JazzySOB wijzigde dit bericht 10-04-2008 15:49 (11%)
Maarja, wat je al zegt, gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. Hoewel ik ze gerust m'n rechtsbijstand op hun dak zou sturen, ik heb een hekel aan bedrijven die hun ondernemersrisico maar op de klant afschuiven.
Je kunt er nog een mailtje/fax aan wagen dat de overeenkomst voor beiden partijen bindend is en dat je daarom eist dat ze het product volgens de afgesproken voorwaarden leveren.
neographikal wijzigde dit bericht 10-04-2008 15:44 (13%)
Nauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.
Fotograaf nodig?
Reg. datum: 22 mei 2007
http://dasjegoedrecht.sbs6.nl/?page=programma
Niet geschoten is altijd mis
Daar waarschuwde ik ook voor. Ik had hem bij CP besteld maar ja als het tegen zitquote:neographikal schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:30:
Tussen je recht hebben en het krijgen zit een verschil. Zeker bij 4Launch, vraag is of je je daar druk om moet willen maken.
Een andere leverancier is voor de meeste webshops blijkbaar dus al een legitieme reden om bestellingen eenzijdig te annuleren.quote:Geachte [...],
Ik zie nu met een nieuw artikel nummer nee is niet in verband dat het duurder
is geworden maar dit is een andere levrancier.
Dus aan de hogere prijs kan ik niks veranderen.
Laat u me weten wat ik moet doen een credit of veranderen naar het andere
artikel.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Verkoop
[...]
JazzySOB wijzigde dit bericht 10-04-2008 17:37 (13%)
Zit zelf in de auto's en moest pas vier banden voor een klant leveren op tijdstip X. Mijn normale leverancier had ze opeens niet op voorraad en moest dus uitwijken naar een andere, duurdere leverancier. Aan het eind van de rit was de marge letterlijk nog maar 2 Euro maar goed, deal is deal. Kan dan ook wel tegen de klant zeggen sorry mijn inkoop was opeens duurder maar die heeft daar niets mee te maken. Heeft een afspraak met MIJ en niet met een ander.
Ik snap best dat zij die CPU niet willen leveren voor de afgesproken prijs maar dat ze dat laten afhangen van het bedrijf waar zij het van betrekken is pure nonsens. Doe dan in ieder geval een tegemoedkoming bijvoorbeeld. Op deze manier er af (proberen te) komen vind ik erg goedkoop.
Nickname does not reflect reality
Dit zou ik niet bij mijn klanten hoeven doen, die pakten me er direct op aan, en terecht.
neographikal wijzigde dit bericht 10-04-2008 18:25 (19%)
Fotograaf nodig?
Reg. datum: 12 juni 2002
Inmiddels heb ik 2x contact gehad over de levertijd van de X3360, maar de prijs waarvoor ik 'm zal krijgen is de oude, dus die ¤270,- ....... althans, over een verhoging is (nog?) niet gesproken (en ook niet expliciet door mij gevraagd!
Bolleke wijzigde dit bericht 10-04-2008 19:55 (16%)
Reg. datum: 23 juli 2002
Ik had het jou ook gegundquote:Gurneyhck schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:17:
Mazzelaars
En aan wie hebben jullie dat de danken![]()
Haha, ik gun het jullie wel hoor. Alleen jammer dat ik verkeerd heb gegokt door voor CP te kiezen.
quote: Mr_ATTITUDEGoede dag,
Ik was erg benieuwd hoe het met de levertijd zit van order:xxxxx
Alvast bedankt
quote: ZercomGeachte Mr ATTITUDE,
Ik zie dat uw artikel niet meer leverbaar is .
Laat u me weten wat wedoen.
Of wilt u kijken voor een alternatief,of een credit.
Hopende voldoende informatie.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Verkoop
quote: Mr_ATTITUDEGoede dag,
Ik wil dus op dit moment nog geen credit of een alternatief.
Ik zie dat het artikel inmiddels bij 2 shops gister of vandaag op voorraad is gekomen.
Dus het artikel dient eigenlijk wel leverbaar te zijn.
Daarbij is het ook onderdeel van een hele nieuwe lijn Intel CPU's.
Het kan best zijn dat het lastig leverbaar is, maar onmogelijk kennelijk niet.
Ik hoop het ook via Zercom geleverd te krijgen eigenlijk.
In ieder geval bedankt voor de snelle response.
Met vriendelijke groeten
Ik ben dus erg benieuwd wat er gebeuren gaat....quote: ZercomGeachte Mr ATTITUDE,
Oke we wachten af en hopen dan dat het geleverd gaat worden.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Verkoop
Maar als ik het niet kan annuleren dan ja ik ben dan benieuwd of zij het wel kunnen.
Of misschien krijg ik ook wel dat het bij een andere leverancier vandaan moet komen en dat het dan duurder wordt ofzo....
Proud owner of a 2407WFP rev. A02 and STACKER 830 BLACK
Hetzelfde geldt voor 4Launch.
Smerige politiek, bah.
Ik heb nog maar weer even een mailtje gestuurd:
quote:Beste mensen van Zercom,
Volgens mij is er hier een misverstand gaande.
Als ik mij niet vergis had ik met u een overeenkomst afgesloten met het
bestellen van de X3360 processor. Op uw site werd ook expliciet aangegeven
dat ik de bestelling niet zo maar eenzijdig kon annuleren nadat ik die
eenmaal geplaatst had. Dat u uw produkten van verschillende leveranciers
betrekt is voor mij als klant verder niet relevant. Ik heb een bestelling
gedaan tegen een prijs waar het artikel weken lang op uw site heeft gestaan
en ik verwacht dat u die nakomt als het artikel gewoon leverbaar is, zoals
dat nu het geval is. Het kan niet zo zijn dat ik geen bestelling kan
annuleren en u wel voor een -naar mijn mening- niet valide reden.
Als ik een bestelling bij u geplaatst zou hebben en ik zou het artikel
elders goedkoper hebben gezien om vervolgens mijn bestelling bij u te
annuleren dan zou u dat ook niet netjes vinden toch?
Nogmaals wil ik u vriendelijk verzoeken de bestelling uit te voeren.
Met vriendelijke groet,
[...]
JazzySOB wijzigde dit bericht 10-04-2008 22:56 (47%)
Reg. datum: 22 mei 2007
Dat ze hem niet hebben is dus onzin. Ik zou dus zeker niet in deze voor hun zeer voordelige manier van annuleren trappen. Ben benieuwd wat ze op je laatste mailtje gaan zeggen.
Reg. datum: 03 maart 2004
PC Q6600,3GB,8800GTX - Server Q6600,4GB,Ati XT2600 - Dell 2007WFP , IBM X31,Dell D410, D630
Reg. datum: 25 september 2006
Ja, dit rondgedraai irriteert me toch wel. omdat het natuurlijk weldegelijk om de hogere prijs gaat: als die andere X3360 tegen dezelfde prijs geleverd werd, dan had je nooit iets van ze gehoord, en hadden ze je die gewoon gegeven. Overigens bestel je als klant ook niet een artikel nummer dat de winkel hanteert, maar het achterliggende produkt. En dat is gewoon leverbaar.quote:JazzySOB schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:35:
Van Zercom dus min of meer hetzelfde antwoord:
[...]
Een andere leverancier is voor de meeste webshops blijkbaar dus al een legitieme reden om bestellingen eenzijdig te annuleren.
Er zijn hier nogal wat scherpe reacties geweest jegens de mensen die gewoon willen dat er volgens afspraak geleverd wordt, omdat ze vinden dat mensen een 'slaatje' proberen te slaan. Maar, dan vraag ik je, bekijk het ook eens van de andere kant. Stel, ik koop een X3360, plaats de order, wetende dat ik volgende week nog wat geld van de belasting terugkrijg. Maar, helaas, die vlieger gaat niet op: oeps, ik moet zelfs bijbetalen! Dus ik bel de winkel op, en zeg: "Ja, sorry hoor, maar ik de 'leverancier' van mijn geld heeft plots de betaling aan mij EOL gezet. Het zit er dus echt niet in. Maar voor 200 euro minder kan het nog wel." Wat denk je dat zo'n winkel dan zegt? Denk je echt dat ze daar boodschap aan hebben? En, belangrijker, zou je het redelijk vinden dat ze em dan maar aan mij voor 200 euro minder moeten leveren? Nee dus.
Maar waarom omgekeerd dan wel? Je plaatst iets op je website, voor een prijs die helemaal niet absurd laag is en die gezien Intel's prijzenslag van de laatste twee jaar gewoon genoegzaam aannemelijk was (in tegenstelling to die Otto LCD TV van 999 euro die abusievelijk voor 99 euro aangeboden werd). Je laat het daar dan vervolgens twee weken zo staan. En wanneer je dan wat mot hebt met je leveranciers, begin je te pruttelen tegenover je klanten dat je effe een missertje hebt gehad, en of ie dan maar genoegen neemt met minder, of fors bij wil betalen. Waarom is dat dan wel redelijk? Nee dus.
Net zoals de winkel geen oren heeft naar mijn belasting problemen, ben ik, als klant, ook niet zo geinteresseerd in hoe zij, achter de schermen, hun zaakjes regelen. Boeit gewoon niet. Winkel zou tegen mij zeggen: "We hebben op zich best wel sympathie voor Uw probleem, maar we gaan em echt niet voor 200 minder aan U leveren omdat U toevallig even niet aan Uw centjes kan komen." In feite, de winkel zou tegen me zeggen dat ik de huid niet had moeten verkopen voordat de beer geschoten is. En ze zouden gelijk hebben, ook. Maar omgekeerd geldt hetzelfde: je wilt je concurrent lekker de loef afsteken en je gaat stunten met de X3360 (Central Point: "Best verkochte artikel!"), lang voordat het produkt ook daadwerkelijk leverbaar is. Je had het als winkel ook op 'safe' kunnen spelen, en gewoon 6 maanden kunnen wachten. Maar nee, het risico moest koste wat het kost genomen worden! Want er moest geld verdiend worden. Niks mis mee, op zich; maar waarom moet dat risico dan afgewenteld worden op de klant? Lekker handig zaken doen, zo.
Er werd hier, ter verdediging van de winkels, ook geopperd dat die arme winkels niet precies wisten wat voor processor die X3360 nou was. Maar, ten eerste, dat mes snijdt aan twee kanten: het was een nieuw produkt, zowel voor de winkels als voor de kopers. Hoewel er nu ineens gedaan wordt of iedereen donders goed wist dat het feitelijk in alle opzichten om een aan de Q9550 gelijke processor gaat. Maar de historie van deze draad zelf loochenstraft die optimistische aanname. Ter illustratie:
Alleen gaandeweg deze draad werd het duidelijk dat alle features van een Q9550 er ook op zaten. En ik schroom er niet voor om toe te geven dat ik het zelf ook bij Intel op moest gaan zoeken. Is ook heel logisch: niet iedere tweaker is per se evenzeer thuis in server processoren als ie in de desktop CPU's is. Eigenlijk kwam de X3360 pas onder de aandacht van een hoop tweakers hier, juist vanwege de klaarblijkelijk gunstige prijsstelling. En nogmaals, die prijs was echt niet belachelijk laag. En ik stel dat zelfs een doorgewinterde tweaker niet goed kon weten dat prijs niet klopte. Zoals ik al zei, Intel 'slashed' de prijzen van nieuwe modellen wel vaker (om de 'oude' serie versneld uit te phaseren). Google voor de grap maar eens op "intel halveert prijzen".quote:Tachyon schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 13:21:
Ik heb nog even gekeken maar het ziet er toch net even wat minder interessant uit dan ik dacht....
Als je hier kijkt, dan lijkt het wel of dat de X3360 geen SSE4 of zelfs geen SSE3 heeft. En hij ontbeert ook nog wat andere features, zoals Virtualization.
Afijn, ik kan zo eeuwig doorgaan. Zal ik niet doen, hoor.
Intel Q6700 @ 3.2Ghz | Scythe Infinity | ASUS Commando | 4G HyperX | ASUS 8800GTX | X-Fi Fatal1ty | Logitech Z-5500 | 2x WD Caviar SE16 500GB | Plextor 760A DVD | LG GGW-H20L Blu-ray rewriter | Enermax Liberty 620W | Antec P182 SE | Dell 2707WFP
Reg. datum: 20 januari 2003
Standaar VID is 1.11V. Gisterenavond 4 uur lang Orthos op alle 4 de cores op 3.6GHz @ 1.21V
Voor de rest nog niet veel tijd gehad, maar er zit veel in deze cpu!
MSI P7N Platinum | Xeon X3350(Q9450) @3.6GHz | 1GB x 4 (4GB) PC6400 Adata Vitesta Extreme Edition@900MHz, 4-4-4-9-2T | HD4870X2 @stock | Compaq P1220 22" monitor | Dell PERC 5/i 3x Sam. spinp. 500GB@RAID0, 4x Sam. spinp. 500GB@RAID5
Reg. datum: 14 december 2001
Ik heb ondertussen contact met de stichting Thuiswinkel. Zij gaan dit verder oppakken met Central Point.quote:Geachte heer, mevrouw Postmen,
Bedankt voor uw reactie. De order is geannuleerd. De reden voor de annulering hebben wij u reeds toegezonden. Om niet in herhaling te vallen moeten wij de correspondentie hierover afsluiten.
Kunt u ons vertellen op welke rekening wij het door u vooruitbetaalde bedrag kunnen retourneren?
Nogmaals onze excuses voor het ongemak.
Zijn er nog meer mensen die nog niet geannuleerd hebben bij Central Point?
Je bestelt geen productnummer, maar een product. Product voldoet aan kenmerken X en Y voor prijs Z, koopovereenkomst gesloten, ze hebben maar te leveren. Dan hadden ze het ding niet als bestelbare pre-order op de website moeten, daarmee nemen ze een risico, einde verhaalquote:JazzySOB schreef op donderdag 10 april 2008 @ 22:42:
Ja je kan je order "om laten zetten" naar het nieuwe artikel, en dan betaal je dus de hoofdprijs.
Fotograaf nodig?
Reg. datum: 03 maart 2004
Zelf heb ik afgelopen vrijdag een mail gestuurd voor mijn geld terug. Ik was de situatie bij CP meer dan zat. Heb tot nu toe niks van hun vernomen. Geen mail en geen geld terug op dit moment.quote:Postmen schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:53:
Ik zal ondertussen ook nog even een update geven: Ik heb de strijd met Central Point niet opgegeven en heb aangegeven bij hen dat ik niet akkoord ga met annulering. Gisteren een mail van ze gehad waarbij ze een stukje extra motivatie hebben losgemaakt:
[...]
Ik heb ondertussen contact met de stichting Thuiswinkel. Zij gaan dit verder oppakken met Central Point.
Zijn er nog meer mensen die nog niet geannuleerd hebben bij Central Point?
PC Q6600,3GB,8800GTX - Server Q6600,4GB,Ati XT2600 - Dell 2007WFP , IBM X31,Dell D410, D630
Reg. datum: 28 september 2007
Hetzelfde zou gelden als jij als consument weigert te betalen, dan laat je na om te voldoen aan je betalingsverplichting en is het ook wanprestatie, maar dan vanuit de kopers kant. Hier gaat het om wanprestatie vanuit de verkoperskant. Je kunt dus Central Point verplichten alsnog te voldoen (door de processor dus te leveren voor het betaalde/afgesproken bedrag) omdat zij wanprestatie plegen. Maarja, zoals eveneens al vermeld is: je recht hebben is 1 en je recht krijgen is verse 2. Ik zou dus een aangetekende brief sturen naar de winkel waar jij de processor gekocht hebt en die nu af wil zien van de koopovereenkomst. En dan leg je dus uit dat wat de winkel doet, wanprestatie is. Je kunt dan: nakoming van de overeenkomst eisen tenzij je het gehad hebt met de winkel en dan eis je: ontbinding van de overeenkomst.
En zelfs al heb je geen rechtsbijstandverzekering, stap naar het Juridisch Loket. Vraag daar om: Lichte Toevoeging. Vervolgens wordt je door verwezen naar een advocaat bij jouw in de buurt. Je betaalt 13,50 euro en vervolgens vraag je aan hem om die brief voor jou te schrijven. Een aangetekende brief van een klant die op zijn strepen staat (en terecht) schuiven ze heel gemakkelijk opzij, maar als zo'n zelfde brief afkomstig is van een advocaat dan niet zo gemakkelijk. Want dan vraag je aan de advocaat om er een zin aan toe te voegen in de trant van: "Blijft een reactie vanuit uw kant uit binnen een redelijke termijn, dan zijn wij genoodzaakt juridische stappen te ondernemen" ofwel rechtzaak aanspannen. En ik ben het eens met degene die zeggen: dit is niet omdat wij er een slaatje uit willen slaan, dit gaat om het principe: je hebt een koopovereenkomst liggen. Punt. Daar wordt op dit moment niet aan voldaan, dus mag jij als "gedupeerde" consument/koper je gram halen bij de webshop/verkopende partij.
Hallo Gurneyhck. Hoe gaat het bij jou met de geheugen snelheid? Als ik de FSB op 450 heb staan gaat ook m'n geheugen naar 450, en dat is daar minder gelukkig mee.quote:Gurneyhck schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:38:
Gisteren even kort gespeeld met de X3350.... wat een CPU!!!
Standaar VID is 1.11V. Gisterenavond 4 uur lang Orthos op alle 4 de cores op 3.6GHz @ 1.21V![]()
![]()
Voor de rest nog niet veel tijd gehad, maar er zit veel in deze cpu!
Ondertussen een onderklok gedaan op het voltage. Toen ik een nieuwe PC samenstelde wilde ik een stille. Dat lukt dus niet met 4x Orthos en de CPU op 3,6. (Draait probleemloos als ik alleen de processor test doe. 66o op 1,28V)
Nu dus het voltage op het allerlaagste gezet wat het MB ondersteund. 1,1V. Levert effectief 1,07 op. Als ik dan Orthos start zakt het nog naar 1,04. Draait echter volledig stabiel. Met 4 keer Orthos hoor ik de ventilatoren. Maar ze zijn nog lang niet op vol vermogen aan het draaien. Hoogste core temp is dan 58o
Alleen als ik Orthos 6 keer start en de CPU benchmark van Crysis, is er meer lucht nodig. Echter alles op 1,04V en koeling gaat nog niet maximaal.
Er is op het shopping forum een topic aangemaakt door Electrowolf. Hier kan iedereen klagen over de leveranciers.
Pagina: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 last