Hoofdcategorieën
Topicacties

[iPhone] Importeren deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 04 oktober 2004

Binnenkort (20 juli) ga ik naar de VS op vakantie, ik ga daar zeker kijken of ik de nieuwe iPhone kan krijgen! :) Zal wel lastig worden i.v.m. koppeling aan een abonnement...Ik kan altijd iemand op straat vragen om een iPhone voor me te halen in ruil voor $199,- + $175,- early termination fee van AT&T :+

Reg. datum: 17 augustus 2004

quote:
Dutch-Identity schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 23:17:
Ik vind hem nog best duur in België.. Ik ben toch nog erg benieuwd of die nog te bestellen is in Amerika.. $199,- tegen E525,- vind ik nog al een verschil.. of mis ik nu weer iets :?
Is de iPhonein amerika 199 dollar :|?

quote:
barzi schreef op zondag 13 juli 2008 @ 23:43:
[...]

Is de iPhonein amerika 199 dollar :|?
8)7 Onder welke steen kom jij vandaan?
$199 is alleen i.c.m. een 2-jarig abo bij AT & T, een vergelijkbare constructie als t-mobile hier heeft.

Vanuit Californië
Reg. datum: 07 augustus 2001

quote:
Marcel schreef op maandag 14 juli 2008 @ 00:00:
[...]

8)7 Onder welke steen kom jij vandaan?
$199 is alleen i.c.m. een 2-jarig abo bij AT & T, een vergelijkbare constructie als t-mobile hier heeft.
Met 175 dollar termination fee. Dus totaal 375 dollar. Das 200 euro. :)

Mijn (soms USA) schrijfsels: www.incoffeewetrust.com

Reg. datum: 23 september 2001

en je moet een SSN hebben (in feite moet je een inkomen kunnen krijgen in de USA met je (werk)visum/green card/paspoort) en minstens 1 maand $80 betalen en een activationfee betalen. Gisteravond waren er in Boston trouwens nog >80 stuks om 8u 's avonds (waarvan 16x white)... daar hebben ze dus wel ruime voorraden...

verder komt er nog tax over en kan de douane je aanhouden... is veel goedkoper om naar zwitserland te gaan... scheelt een hoop gezeik

jpvk007 wijzigde dit bericht 14-07-2008 00:36 (17%)

@ Boston, MA

Hoe zit het dan met die losse versie van 600 dollar?

Spelling is een keuze | Weblog

Paarse Layout \o/
Reg. datum: 01 september 2001

quote:
jpvk007 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 00:35:
verder komt er nog tax over en kan de douane je aanhouden... is veel goedkoper om naar zwitserland te gaan... scheelt een hoop gezeik
Dan heb je potentieel hetzelfde gedoe met douane. Kun je beter een stukje naar rechts afslaan en naar Italie gaan, heb je ook meteen geen gedoe met unlocken.

CyBeR wijzigde dit bericht 14-07-2008 02:41 (5%)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Reg. datum: 10 oktober 2006

maar als je niet naar italie/zwit gaat en wel naar amerika is 600 dollar nog een goede prijs...

(al is die nog niet zonder abo te koop op dit moment.. en is er nog geen unlock.)

en kwa douane is dat nu wel makkelijker,

zoiezo gooi doos etc weg, zet hem op nederlands en doe he in je zak, klaar...

Wii: 6962 - 0547 - 5885 - 0224 voeg toe!

Reg. datum: 23 december 2006

quote:
CyBeR schreef op maandag 14 juli 2008 @ 02:34:
[...]

Dan heb je potentieel hetzelfde gedoe met douane. Kun je beter een stukje naar rechts afslaan en naar Italie gaan, heb je ook meteen geen gedoe met unlocken.
Waar kom je de douane tegen dan? En sinds waneer mag je geen telefoon meer ''op zak'' hebben ;)

Who needs a box :P

Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz, iPhone 1gen 2.1.0fw, Q-tek C3 (te koop) Sony BT-DR30Q (te koop)

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

quote:
musiqman schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:05:
[...]

Waar kom je de douane tegen dan? En sinds waneer mag je geen telefoon meer ''op zak'' hebben ;)
Sinds er belasting over betaald moet worden.

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

Destination
Reg. datum: 25 oktober 2001

quote:
musiqman schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:05:
[...]

Who needs a box :P
Een telefoon op zak hebben is natuurlijk geen probleem, zo lang je deze maar in NL gekocht hebt. Als de douane je eruitpakt voor een steekproef dan kun je maar beter eerlijk zijn. Als je eerlijk bent hoef je alleen de invoerrechten en btw te betalen. De mensen bij de douane zijn ook niet achterlijk en die kunnen prima via het serienummer achterhalen waar een product vandaan komt.
Hou er zeker rekening mee dat de douane heel goed weet dat door de lage dollar elektronica in de VS spotgoedkoop is en dat ze op vluchten uit de VS dus makkelijk kunnen 'scoren'.
Dit betekend extra controles, die vooral gefocust zijn op nieuwe iphones en macbooks ed ;)

400 Ton

Sliden is koel

Importeren vanuit de USA heeft momenteel weinig zijn.

Gisteravond op 3 iPhones geboden, allemaal misgelopen omdat de prijs veel hoger opliep dasn ik er voor wilde geven: Gemiddeld rond de $850 :X

Reken verzendkosten en mogelijke inklaringskosten erbij en je bent nog zo'n ¤600-¤650 kwijt. Niet de moeite dus.
Paar weken wachten en in Zwitserland gaan halen...
Reg. datum: 13 november 2005

Op Ebay zijn er met 'Nu kopen' ook wel paar te vinden voor minder dan 600 euro.
Als je er echt een wil moet je dat doen, en anders gewoon even wachten tot ze in Zwitserland weer op voorraad zijn.

Reg. datum: 29 november 2005

Niet vergeten dat de prijzen in amerika altijd exclusief btw is. Je moet daarboven op nog een x aantal % erbij optellen. Dit verschilt van staat tot staat.

Reg. datum: 13 november 2005

Wat betreft douane en aangifte:

Wel of geen aangifte doen van in te voeren producten

Op de meeste (lucht)havens zijn er 2 doorgangen voor de Douane: rood en groen. De rode en de groene doorgang zijn met bordjes aangegeven. Rood hoort bij 'aangifte goederen' en groen betekent 'niets aan te geven'. Dit is in veel landen hetzelfde. Als u op de luchthaven of in de haven goederen hebt aan te geven waarover u belasting moet betalen, dan gaat u naar de balie van de rode doorgang. De douaneambtenaar berekent daar de belasting die u ter plekke moet betalen. Als de waarde van de in te voeren goederen niet meer is dan ¤ 350, dan kan de Douane een speciaal reizigerstarief toepassen. Als u niets hebt aan te geven, kiest u voor de groene doorgang.

Zowel bij de rode doorgang als bij de groene doorgang kan de Douane uw bagage controleren. Voordat de Douane gaat controleren, stelt de Douane u de vraag of u iets hebt aan te geven. Dit is om misverstanden te voorkomen. U bent verplicht uw medewerking aan de controle te verlenen. Dit kan betekenen dat u uw koffer op een balie moet plaatsen en uw koffer moet openen. Als blijkt dat u goederen meeneemt waarover u belasting bent verschuldigd, dan moet u die ter plekke betalen. De Douane controleert ook of u verboden goederen meeneemt, bijvoorbeeld drugs of nagemaakte merkproducten. Als tijdens de controle verboden producten worden aangetroffen, dan riskeert u een boete of strafvervolging.

http://www.douane.nl/part...sbagage-07.html#P139_9400

Ik bestel regelmatig wat uit de us. en soms heb je pech (bijv. als je teveel achter elkaar laat overkomen) en soms geluk (als het een klein pakkte bevat)

Dit geld voor zowel goedkope <100 en dure 200> poducten. Ik laat gemiddeld 1 a 2 keer per maand wat uit de us komen.

het is als Russisch roulette :)

En van Btw heb ik nooit iets gemertk, ik denk dat deze gewoon bijde verkoop prijs word inbegrepen (op eBay tenminste)

musiqman wijzigde dit bericht 14-07-2008 11:40 (16%)

Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz, iPhone 1gen 2.1.0fw, Q-tek C3 (te koop) Sony BT-DR30Q (te koop)

Reg. datum: 14 augustus 2001

Amerikaanse sales tax betaal je idd niet, alleen onderschept de Nederlandse douane tegenwoordig vrijwel alle pakjes uit de VS en stuurt een BTW-naheffing achteraan.
Al 7+ jaar lang....

Heeft iemand al ervaring met de iPhone in Zwitserland oppikken, waar en hoe ging dat in z'n werk? Kan je hem als Nederlander gewoon meekrijgen of is het allemaal gedoe met registraties, bewijzen en paspoorten?

quote:
Dreamvoid schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:44:
Amerikaanse sales tax betaal je idd niet, alleen onderschept de Nederlandse douane tegenwoordig vrijwel alle pakjes uit de VS en stuurt een BTW-naheffing achteraan.
En dat valt dus reuze mee. Dit jaar maar 2 keer hoeven te betalen over 5 pakketjes duur en goedkoop, groot en klein.

Reg. datum: 16 oktober 2002

quote:
flipjevandejam schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:51:
Heeft iemand al ervaring met de iPhone in Zwitserland oppikken, waar en hoe ging dat in z'n werk? Kan je hem als Nederlander gewoon meekrijgen of is het allemaal gedoe met registraties, bewijzen en paspoorten?
Wat ik in het abonnementen-topic las van iemand die in Zwitersland de iPhone wilde kopen, is dat hij daar ook al overal is uitverkocht. Dus daar is nog niet zo veel over te zeggen.

Reg. datum: 19 november 2007

Heeft er iemand al een iPhone in België gekocht en in gebruik met een NL Sim?
Zo ja, zou je a.u.b. een foto willen plaatsen met daarop de iPhone + bv. 'Vodafone NL'?

Zijn wij ook weer van de geruchten af en kunnen we binnenkort naar België rijden ;)

Titanium

Dit is al gedaan, door iemand op het iphoneclub forum.

Het werkt gewoon. Hij heeft de telefoon wel geactiveerd met een belgisch prepraid kaartje. Maar of dit nodig is, is niet zeker, hij heeft dat als voorzorg gedaan omdat er in de tijd van de iPhone 2G unlocked telefoons waren die niet wilden activeren op een andere sim dan een franse (was toen in Frankrijk).

Live gamer tag : depl0y | iPhone 8GB 1st Gen | iPhone 16GB 3G White

Reg. datum: 22 oktober 2004

quote:
depl0y schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:47:
Dit is al gedaan, door iemand op het iphoneclub forum.

Het werkt gewoon. Hij heeft de telefoon wel geactiveerd met een belgisch prepraid kaartje. Maar of dit nodig is, is niet zeker, hij heeft dat als voorzorg gedaan omdat er in de tijd van de iPhone 2G unlocked telefoons waren die niet wilden activeren op een andere sim dan een franse (was toen in Frankrijk).
Wat vreemd is dat op de website van Mobistar staat dat als je de SIM vervangt dat je de telefoon via iTunes moet activeren om de applicaties te laten blijven werken. Echter de afgelopen dagen mijn Mobistar SIM er uitgehaald en de Proximus SIM van mijn vader ingestoken om te testen of data ook werkte. Toen helemaal geen nieuwe activatie nodig gehad. Of zou dit pas na een tijdje zijn?

quote:
co0lman schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:07:
[...]

Wat vreemd is dat op de website van Mobistar staat dat als je de SIM vervangt dat je de telefoon via iTunes moet activeren om de applicaties te laten blijven werken. Echter de afgelopen dagen mijn Mobistar SIM er uitgehaald en de Proximus SIM van mijn vader ingestoken om te testen of data ook werkte. Toen helemaal geen nieuwe activatie nodig gehad. Of zou dit pas na een tijdje zijn?
Als er alleen een countrylock (en dus geen sim-lock) op het toestel zit, maakt 't vervangen van een belgische sim door een andere belgische sim natuurlijk niet uit, lijkt me :).

Canon 40D - Canon 17-40 f/4L - Canon 70-200 f/4L - Canon 50 1,8 II - Canon BG-E2N

StefanRaben.nl

quote:
flipjevandejam schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:51:
Ik ben vrijdag in Basel geweest, was uitverkocht.. nog ruim honderd mensen op een wachtlijst. Ik heb nog specifiek gevraagd of ik de prepaid variant als buitenlander kon kopen en dat was geen probleem. Maarja nu zit ik weer in Nederland met m'n oude iPhone :P

2x Dell 2001FP 20,1" TFT / E6750 @ 3,2Ghz / 2x 2GB PC6400 DDR2 / Peak Radeon x1950pro 256MB / 2x 80GB SATA Raid0 / Gigabyte P35C-DS3R / NEC ND-3550a / NEC ND-2510a / Tagan 480W / Logitech MX500 / HP Laserjet 4250

Pagina: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: