Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 31
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw TopicOverigens ook mooie kleur combinatie... Zien we steeds vaker:)
Toppe wijzigde dit bericht 11-06-2008 09:28 (49%)
Intel Core2Duo E6750, 2gb DDR2 geheugen, +1tb HDD. Nokia 6110 Navigator. Apple iPod Touch 8gb + Bose In Ear. HTC Touch + 1gb MicroSD, Canon EOS350D + 4gb CF Ultra II, Soliger BlueLine UV Filter + Kata DC433 TAS
Reg. datum: 12 februari 2004
Dat is nog een proces in wording, er komen nog twee speciale stoeltjes te staan om goed te kunnen gaan zitten luisteren. Ik ben meestal toch heen en weer aan het lopen als ik muziek luister (kan niet stilzitten).quote:Fatalfelix schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:27:
Die eerste twee foto's zeg erg strak zeg. Zet je dan een stoel voor de tafel neer om te luisteren of staat er al wat ?
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
Ebay, kosten ongeveer 50 euro inclusief verzendkosten meen ik zie: http://stores.ebay.com/GOIA24SHOPquote:Nico111 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:53:
[...]
Mooie foto doeken met die auto's erop.
Mag ik vragen waar je die vandaan heb en wat ze kosten?
Dank je, ben er zelf ook errug tevreden over. TV aan de muur was idd geen optie, omdat het een houten wandje is. Daarachter zit een hele vreemde nis (het is een oud huis) waardoor mijn ht er heel vreemd uit zou zien. En dat dunne houten muurtje vertrouw ik mijn LCD niet toe. Hier geen buizenamp, dit is voor mij de ideale combi een buizen cd-speler met een hele dikke transistor eindbak die de eerste 65 watt in klasse A speelt. Daarboven durf je toch niet te komen. Gaat echt te hard.quote:silitek schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:57:
[...]
Mooi hoor..vind je HiFi hoek top. Alleen nog een leuke buizenamp voor je MHZS![]()
Geweldige speakers![]()
HT hoekje ook goed zelfde kastje hiero( lang leven IKEA)..LCD rechtstreeks op de muur was geen optie?
Dat zijn idd de Magnat Quantum 505 in zwart. Heb er 170 euro per stuk voor betaald bij de MM in Duitsland. Voor het geld zeker niet slecht maar staan duidelijk in de schaduw van mijn Aurum Cantus speakers. Maar ik was verbaasd wat voor een geluid eruit kwam voor het geld in combinatie met mijn, in verhouding te dure, Denon receiver. Ik heb bewust goedkope speakers gekocht voor het hele HT gebeuren omdat ik daar toch minder kritisch naar luister, ik moet stemmen goed kunnen horen en het moet spectaculair kunnen klinken. Daarom ligt bij mij het zwaartepunt op HIFI.quote:aKra schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:41 :
JTB81, welke Magnat speakers zijn dat en hoe tevreden ben je?
Sorry maar de subwoofers van de 507 zijn echt geen match voor mijn Aurum Cantus sub, maar dan zitten we ook in een andere prijsklasse.quote:Toppe schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:54:
Akra,
Dat zijn de Magnat Quantum 505 Zwart of Darkrosewood.
Vind het alleen jammer dat als je dan toch in een speaker investeerd je dan niet de 507 neemt, deze heeft 2 subwoofers aanboord zodat een externe overbodig is.
De Quantum 505 heb je vanaf ongeveer 200 euro, de 507 vanaf 220
Overigens vind ik de Magnat Altea 5 ook wel een strak uiterlijk hebben.
Ik denk alleen dat als ik voor een zuilluidspreker ga dat het wel Quadral gaat worden, ik weet niet waarom maar vind het gewoon mooi!
De huidige is slap en te klein voor de kamer en de apparatuur die erin moet (leenbakker).
Ik heb straks 6 grote vakken voor apparatuur en 6 kleinere voor controllers e.d.
Zit alleen te bedenken of 2 CM dik hout (geen MDF ofzo) stevig genoeg is voor de spullen. Maar ook voor de televisie met draai plateau. alhoewel er in het midden 3 planken van 2CM dik naar beneden gaan. Dus dat zal wel mee vallen. Ik hoop in iedergeval dat ik uit kom op ruim onder de 400 euro. Maar dat zal wel loslopen.
Wat een gave store op ebay. Ik denk dat ik hier wel wat ga uitzoeken.quote:JTB81 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:59:
[...]
Ebay, kosten ongeveer 50 euro inclusief verzendkosten meen ik zie: http://stores.ebay.com/GOIA24SHOP
De prijzen zijn niet hoog er komen alleen in verhouding veel verzendkosten overheen.
Dat is bewust gedaan, in verband met de invoerkosten.quote:Nico111 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:53:
[...]
Wat een gave store op ebay. Ik denk dat ik hier wel wat ga uitzoeken.
De prijzen zijn niet hoog er komen alleen in verhouding veel verzendkosten overheen.
Nederhop teksten: http://www.zdclan.nl
Houten krukjes staan er voor op te zitten, helaas. Maar is maar voorlopig, hoor.quote:Toppe schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:08:
@ TomSwinnen leuk idee die ambilight achter je bed, kan je 't als wake-up light gebruikenl;) en die 2 houten krukjes staan er voor de sier neem ik aan? ik zou daar echt geen half uur op kunnen zitten hoor...
Overigens ook mooie kleur combinatie... Zien we steeds vaker:)
Die ambilight achter het bed was ingebouwd bij het bed, heb ik dus niets aan gedaan. Staat aan beide kanten een schakelaar, zijn dus eigenlijk 2 leeslampjes voor in bed voor mijzelf en m'n vriendin.
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Ik heb een rek gemaakt van 16 mm draadeinden met daartussen 18mm MDF en dat houd dus ook mijn Advance Acoustic eindversterker. Als je dus een beetje fatsoenlijk hout neem moet dat kunnen. Waarom geen MDF? Kost nix, is makkelijk te bewerken en stevig.quote:Arunia schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:38:
Ik ben begonnen met het uittekenen van mijn tv meubel.
De huidige is slap en te klein voor de kamer en de apparatuur die erin moet (leenbakker).
Ik heb straks 6 grote vakken voor apparatuur en 6 kleinere voor controllers e.d.
Zit alleen te bedenken of 2 CM dik hout (geen MDF ofzo) stevig genoeg is voor de spullen. Maar ook voor de televisie met draai plateau. alhoewel er in het midden 3 planken van 2CM dik naar beneden gaan. Dus dat zal wel mee vallen. Ik hoop in iedergeval dat ik uit kom op ruim onder de 400 euro. Maar dat zal wel loslopen.
Je woning en je woonkamer zien er erg mooi uit. Ik weet niet waarom, maar ik krijg er een beetje een "afrikaans/koloniaal" gevoel van, zo met die kleuren (kan het even niet anders omschrijven). Vind het erg mooi, dat donkere en die zand/steenkleuren.quote:TomSwinnen schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:07:
[...]
Houten krukjes staan er voor op te zitten, helaas. Maar is maar voorlopig, hoor.
Die ambilight achter het bed was ingebouwd bij het bed, heb ik dus niets aan gedaan. Staat aan beide kanten een schakelaar, zijn dus eigenlijk 2 leeslampjes voor in bed voor mijzelf en m'n vriendin.
Die mit Tranen säen, werden mit Freuden ernten. Sie gehen hin und weinen, und tragen edlen Samen, und kommen mit Freuden und bringen ihre Garben - Psalm CXXVI 5,6 | last.FM
Ok, dus 20mm hout moet gewoon goed zijn. Ik ga het natuurlijk wel even "testen".quote:JTB81 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:19:
[...]
Ik heb een rek gemaakt van 16 mm draadeinden met daartussen 18mm MDF en dat houd dus ook mijn Advance Acoustic eindversterker. Als je dus een beetje fatsoenlijk hout neem moet dat kunnen. Waarom geen MDF? Kost nix, is makkelijk te bewerken en stevig.
De reden dat ik geen mdf wil is dat ik het eigenlijk alleen wil lakken e.d. Daarnaast moet het bij de rest van het interieur staan en dat is bij mdf absoluut niet zo.
We hebben bijvoorbeeld ook een teak dressoir kast staan.
Het enigste wat je dan nog moet doen is er een fineerbandje opzetten (kopse kanten).
Dat kun je met een strijkijzer en schuurpapiertje.
Massief hout moet je schaven, recht schaven(strijken) en dan verlijmen, op dikte schaven en een hele hoop schuren. Dan moet je er ook nog vanuitgaan dat je het niet goed schaaft en dan trek het krom.
Al die problemen zijn er met plaatmateriaal niet.
Pepperana wijzigde dit bericht 11-06-2008 12:41 (42%)
E8400 @3.7Ghz | DFI X48 | Crucials 4096MB | 2xWD Raptor 74B in Raid0 | 8800GTS 640mb | XF-i | Samsung 226BW | Alphacool Wtrcooling |
Welbedankt! Dan is mijn missie geslaagd. Het startpunt was afrikaans/koloniaalse stijl, we zijn er uiteindelijk beetje van afgeweken (qua meubel bijvoorbeeld, is meubel gemaakt door mijn opa) maar het zat toch in het achterhoofd!quote:TroonStaal schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:20:
[...]
Je woning en je woonkamer zien er erg mooi uit. Ik weet niet waarom, maar ik krijg er een beetje een "afrikaans/koloniaal" gevoel van, zo met die kleuren (kan het even niet anders omschrijven). Vind het erg mooi, dat donkere en die zand/steenkleuren.
Overigens, dit is niet de woonkamer van het huis, dit is onze (van mijn vriendin en mij) woonkamer, wij wonen min of meer samen op de bovenverdieping van het huis van mijn moeder, is dus nu ingericht als ons stekje. Lekker goedkoop in huur
Ik vind jou kleurstelling in de kamer ook zeer mooi. Zoals al eerder vermeld ga ik waarschijnlijk binnenkort verhuizen naar een andere kamer. Ideaal moment om te schilderen dus (A). Ik wil 1 muur (bij de tv) in het bruin of donkerrood gaan verven. Mijn vraagje aan jou, kijkt het fijn tv met een bruine muur erachter?quote:TomSwinnen schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:27:
Zoals beloofd, en lang genoeg op moeten wachten, de foto's van de nieuwe kamers!
Salon/Home Cinema
Receiver: Marantz SR-5002 (op foto nog 4300, 5002 is in bestelling)
Eindversterkers: Marantz MA-500
Front speakers: Celestion C3
Front center: Celestion C4-c
Rear center: Celestion C2
Rears: Celestion CS-6
DVD Speler: Celestion DVD300
TV: Samsung PS-42C6H 42" Plasma Tv
(TV beeld is overigens draadloos via Marmitek TV Anywhere)
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto's van de bureau-set volgen snel!
En welke kleuren heb je precies gebruikt?
Kijkt zeker fijn TV! Hebt dan een beter contrast met de muur ook, kijkt veel rustiger.quote:Pittie schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:05:
[...]
Ik vind jou kleurstelling in de kamer ook zeer mooi. Zoals al eerder vermeld ga ik waarschijnlijk binnenkort verhuizen naar een andere kamer. Ideaal moment om te schilderen dus (A). Ik wil 1 muur (bij de tv) in het bruin of donkerrood gaan verven. Mijn vraagje aan jou, kijkt het fijn tv met een bruine muur erachter?
En welke kleuren heb je precies gebruikt?
De kleuren zijn van Levis Ambiance Mix - Colors of Karma. De bleke kleur is Geiser, de donkere kleur is Lava. Zeer goede, mooie verf.
Klik.
Reg. datum: 11 juni 2008
een heel andere setup. Nu heb ik een andere setup, en vond
het wel leuk jullie te laten zien...niet super spannende foto's...
maar geeft wel een totaal plaatje.

We zien hier.
Pio 5080XD plasma scherm (oe oe fantastisch)
Meubel: justracks van spectral - de kabelgoot, is een trapleuning van de praxis
Chario 5.1 speaker setup ( mid paste precies in het meubeltje (tussenstuk)
In het kastje, zit nog een en ander aan spul,
o.a. een denon amp, x360, NMT van egreat (bijna perfecte HD player)
een out of order samsung decoder. In het tussenstukje staat nu tijdelijk
een Humax SD digtitale decoder....deze wordt utieindelijk vervangen door
een HD-pvr decoder....(kreeg de humax gratis, van ziggo)
ppeterr wijzigde dit bericht 11-06-2008 13:44 (3%)
Reden: typo
Hoe klinken jou Chario's i.c.m. die Denon? Ik heb een Onkyo aan mijn Chario's. Klinkt in principe goed, maar beter kan natuurlijk altijdquote:ppeterr schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:35:
Lang lang geleden, heb ik ens gepost in dit topic...met willeswaar
[afbeelding]
We zien hier.
Meubel: justracks van spectral - de kabelgoot, is een trapleuning van de praxis
Chario 5.1 speaker setup ( mid paste precies in het meubeltje (tussenstuk)
In het kastje, zit nog een en ander aan spul,
o.a. een denon amp, x360, NMT van egreat (bijna perfecte HD player)
een out of order samsung decoder. In het tussenstukje staat nu tijdelijk
een Humax SD digtitale decoder....deze wordt utieindelijk vervangen door
een HD-pvr decoder....
Geniet, maar luister naar goede hifi-apparatuur
Dat is ook weer zo. Ik ga er wel een keer naar kijken. Ik moet ook dikkere poten hebben e.d. (poten? Ja, poten. Op de hoeken van de kast voor de stevigheid). Ga wel eens rond kijken. Anders kan ik het altijd nog op maat laten zagen e.d. Komt allemaal wel goed.quote:Pepperana schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:27:
Je hebt ook mdf gefineerde platen van 19mm dik.In elke housoort bijna.
Het enigste wat je dan nog moet doen is er een fineerbandje opzetten (kopse kanten).
Dat kun je met een strijkijzer en schuurpapiertje.
Massief hout moet je schaven, recht schaven(strijken) en dan verlijmen, op dikte schaven en een hele hoop schuren. Dan moet je er ook nog vanuitgaan dat je het niet goed schaaft en dan trek het krom.
Al die problemen zijn er met plaatmateriaal niet.
Reg. datum: 11 juni 2008
chario's geven naar mijn mening een mooi warm en diep geluid. Heeft mij
er zelfs toegezet, om geen sub te gebruiken bij 5.1 Maar dit komt eigenlijk
voort uit het feit dat ik sub over het algemeen niet mooi/fijn vind.
Alsje, ik had bij het bekijken van jouw interieur echt het idee dat het één of andere luxe suite was in een classy resort ergens in Kenya ofzoquote:TomSwinnen schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:48:
[...]
Welbedankt! Dan is mijn missie geslaagd. Het startpunt was afrikaans/koloniaalse stijl, we zijn er uiteindelijk beetje van afgeweken (qua meubel bijvoorbeeld, is meubel gemaakt door mijn opa) maar het zat toch in het achterhoofd!
Overigens, dit is niet de woonkamer van het huis, dit is onze (van mijn vriendin en mij) woonkamer, wij wonen min of meer samen op de bovenverdieping van het huis van mijn moeder, is dus nu ingericht als ons stekje. Lekker goedkoop in huur
Qua huur heb je het wel goed uitgekiend trouwens
Die mit Tranen säen, werden mit Freuden ernten. Sie gehen hin und weinen, und tragen edlen Samen, und kommen mit Freuden und bringen ihre Garben - Psalm CXXVI 5,6 | last.FM
Pioneer plasmaquote:ppeterr schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:35:
Lang lang geleden, heb ik eens gepost in dit topic...met willeswaar
[afbeelding]
[afbeelding]
We zien hier.
Wat is HD-TV? Lees het op LCD-info.nl
Ik bedoelde dat ik de 507 van magnat een mooiere speaker vind omdat daar 2 subwoofers zitten ingebouwd. Ik hou wel van een wat grootere speaker;)quote:JTB81 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:08:
[...]
Dank je, ben er zelf ook errug tevreden over. TV aan de muur was idd geen optie, omdat het een houten wandje is. Daarachter zit een hele vreemde nis (het is een oud huis) waardoor mijn ht er heel vreemd uit zou zien. En dat dunne houten muurtje vertrouw ik mijn LCD niet toe. Hier geen buizenamp, dit is voor mij de ideale combi een buizen cd-speler met een hele dikke transistor eindbak die de eerste 65 watt in klasse A speelt. Daarboven durf je toch niet te komen. Gaat echt te hard.
[...]
Dat zijn idd de Magnat Quantum 505 in zwart. Heb er 170 euro per stuk voor betaald bij de MM in Duitsland. Voor het geld zeker niet slecht maar staan duidelijk in de schaduw van mijn Aurum Cantus speakers. Maar ik was verbaasd wat voor een geluid eruit kwam voor het geld in combinatie met mijn, in verhouding te dure, Denon receiver. Ik heb bewust goedkope speakers gekocht voor het hele HT gebeuren omdat ik daar toch minder kritisch naar luister, ik moet stemmen goed kunnen horen en het moet spectaculair kunnen klinken. Daarom ligt bij mij het zwaartepunt op HIFI.
[...]
Sorry maar de subwoofers van de 507 zijn echt geen match voor mijn Aurum Cantus sub, maar dan zitten we ook in een andere prijsklasse.
Dus niet dat jou sub slecht is ofzo;)
Intel Core2Duo E6750, 2gb DDR2 geheugen, +1tb HDD. Nokia 6110 Navigator. Apple iPod Touch 8gb + Bose In Ear. HTC Touch + 1gb MicroSD, Canon EOS350D + 4gb CF Ultra II, Soliger BlueLine UV Filter + Kata DC433 TAS
Reg. datum: 09 februari 2002
Waar heb je die bank vandaan? En wat kost die? Vind hem namelijk erg mooi!quote:TomSwinnen schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:27:
Zoals beloofd, en lang genoeg op moeten wachten, de foto's van de nieuwe kamers!
Salon/Home Cinema
Receiver: Marantz SR-5002 (op foto nog 4300, 5002 is in bestelling)
Eindversterkers: Marantz MA-500
Front speakers: Celestion C3
Front center: Celestion C4-c
Rear center: Celestion C2
Rears: Celestion CS-6
DVD Speler: Celestion DVD300
TV: Samsung PS-42C6H 42" Plasma Tv
(TV beeld is overigens draadloos via Marmitek TV Anywhere)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Beeld DVD
[afbeelding]
Beeld draadloos TV
Foto's van de bureau-set volgen snel!