Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 31

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
DoS porfavor
Reg. datum: 14 maart 2001

vast all tig keer voorbij gekomen, alleen nergens kunnen vinden.

Wat is de ideale hoogte om een TV in woonkamer op te hangen? Om zittend van bank relaxed te kijken. Als ik hier naar de vele foto's kijk zie ik de meest uiteenlopende hoogtes...

Ligt natuurlijk ook aan formaat TV en afstand dat je zit.. ik heb een 40 inch lcd die op zo'n 3 meter afstand van de bank komt te staan.

Ik heb hem zelf ook
Reg. datum: 07 februari 2000

quote:
Wat is de ideale hoogte om een TV in woonkamer op te hangen?
Dit vind ik altijd een beetje gekke vragen. Die bestaat namelijk niet. Net zoals de beste luidspreker of de mooiste auto niet bestaat. Dit is persoonlijk.

Sommige mensen vinden hoog lekker, anderen vinden het veel relaxter om recht vooruit te kijken. De meeste ergonomisten vinden dat de bovenkant van een PC scherm op ooghoogte moet zijn om er goed aan te kunnen werken.

Wat jij prettig vindt kijken

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

Reg. datum: 18 juni 2004

Houdt ook rekening met hoe je het meest kijkt, sommige mensen zitten keurig rechtop de bank, anderen liggen meestal. Bij veelal liggen zou ik hem iets hoger en dan licht naar voren doen, maar dat is ook persoonlijk.

Reg. datum: 20 januari 2004

Een stelregel is dat het midden van het scherm op ooghoogte zou moeten zitten.

The man with the plan
Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
-elw00d schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:47:
[...]

Yeah. De eerste die ik zie in dit topic met Linn apparatuur. 8)
Ziet er netjes uit.
Ergens, vele delen terug, is er toch al eerder eentje voorbij gekomen dacht ik. Alhoewel ik nu aan mezelf begin te twijfelen..

Anyway, ik heb dus ook Linn. Kairn/Klout/Keilidh voor het stereo gedeelte, aangevuld met Marantz + Kef voor de surround. Beeld wordt verzorgd door een Panasonic projector. Binnenkort ga ik verhuizen en alles dus opnieuw opstellen. Zal dan ook weer eens wat foto's maken. Ik weet alleen niet of de Keilidhs de reis gaan overleven, ik ben stiekum aan het kijken naar wat anders (Dali Mentor 5 maakt een goede kans, andere goede ideeën zijn welkom).

Great minds think alike!

vL
Reg. datum: 26 mei 2004

quote:
Verbal Kint schreef op zondag 01 juni 2008 @ 23:55:
[...]

Ergens, vele delen terug, is er toch al eerder eentje voorbij gekomen dacht ik. Alhoewel ik nu aan mezelf begin te twijfelen..

Anyway, ik heb dus ook Linn. Kairn/Klout/Keilidh voor het stereo gedeelte, aangevuld met Marantz + Kef voor de surround. Beeld wordt verzorgd door een Panasonic projector. Binnenkort ga ik verhuizen en alles dus opnieuw opstellen. Zal dan ook weer eens wat foto's maken. Ik weet alleen niet of de Keilidhs de reis gaan overleven, ik ben stiekum aan het kijken naar wat anders (Dali Mentor 5 maakt een goede kans, andere goede ideeën zijn welkom).
Zou goed kunnen, maar daarom zei ik ook dat het de eerste was die ik zag. 8)
Ik ben vooral liefhebbers van de luidsprekers van Linn. Ik heb zelf voor op mn slaapkamer de Linn Tukans, heerlijke luidsprekers. Wat een geluid, door sommige reviews als de beste 2-weg luidsprekers ooit bestempeld. Ze worden aangedreven door een Rotel RB-971 eindversterker.

En beneden staan de Linn Kabers, icm met Cyrus apparatuur. Tevens is de Linn LP12 ook aanwezig. :) Mn opstelling op de slaapkamer met de Tukans is om films te kijken op een 37" Full HD LCD. Heerlijk genieten, de Tukans hebben een prachtig bereik in die kamer van ongeveer 10 vierkante meter.

Btw. bevallen de Keilidhs niet, of tijd voor wat anders?
Mijn lieve sexy vrouw!
Reg. datum: 18 februari 2003

Thanks aan de twee die reageerden op mijn post.
Ik ga waarschijnlijk toch zelf samen met mijn schoonvader het tv-meubel maken.
Wat ik wil is grotendeels gewoon te duur. Nog geen idee welk materiaal, maar waarschijnlijk geen MDF ofzo. Het moet uiteindelijk wel bij de rest van het spul passen.
Reg. datum: 12 maart 2003

quote:
Verbal Kint schreef op zondag 01 juni 2008 @ 23:55:
[...]

Dali Mentor 5 is inderdaad een zeer mooie speaker. Veel beter en uitgebalanceerder dan de Ikon serie, maar dat mag natuurlijk ook wel voor de prijs. De speaker die ik je ook kan aanraden te beluisteren (ook beetje zelfde design) is de Dynaudio Contour S3.4. Deze vind ik persoonlijk iets minder fel hoog hebben. Dali is een stuk scherper in het hoog, weet niet of dat een goede combi is met Linn. Daarnaast kan je ook kijken naar bijvoorbeeld Monitor Audio Gold of Platinum serie. Deze zijn ook zeer mooi, wat meer upfront. Tot slot kan ik je de Focal JMLab Chorus 8xx serie aanraden, zeker gezien de prijs. Deze heeft een mooie warme en volle klank, echter wel iets meer laidback. Integenstelling kan ik naar de Focal bijvoorbeeld langer onvermoeid luisteren als naar de Mentor (vanwege scherpe hoog i.c.m. sommige versterkers). Ook Focal Electra serie komt misschien in aanmerking. De monitor is zeer mooi.

Zelf ben ik altijd erg gecharmeerd van monitor speakers op een goede stand. Omdat de drivers/tweeter dicht bij elkaar zitten een zeer homogeen uitstraalgebied en dat merk je vaak wat betreft stereo beeld/breedte en plaatsing.

Zelf heb ik Dynaudio Contour S1.4 monitoren en het is magisch wat daar uit komt i.c.m. met mijn Densen DM-10. Ik zal er eens een mooi plaatje van schieten binnenkort als ik mijn set heb afgerond.

Reg. datum: 02 november 2004

quote:
Soulmaster schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:27:
[afbeelding]

De thuis bioscoop in mijn huis te Antibes
Linn Unidisk 2.1 CD/DVD speler.
Naim NAC282 pre-amp met 2xHiCap PSUs.
Naim NAP250-2 Power amp voor L/R.
Linn Chakra 5100 power amp het midden en achter.
Arcam AV9 surround decoder met video switching.
Naim n-Sat speakers met JBL TCB voor het sublaag.
Pioneer 615MXE 61" Plasma screen.
Optoma Themescene H79 projector.

In mijn huis in Nederland een Samsung 42" plasma, binnenkort 55" panasonic HDtv met Cello preamps en cello amps. Zal na Pinkpop even foto van maken
Huis in Antibes??

Waar woon je precies?? Ik heb zelf ook een jaar in Antibes gewoont!! :*)

Sluuut pred 24y 255d 23h 55m
Reg. datum: 16 februari 2003

quote:
Spacecowboy schreef op zondag 01 juni 2008 @ 19:28:
[...]

Hoe kan je de verschillende kleuren regelen? En is het mogelijk de sterkte te regelen? Kan dat op de site van ikea namelijk niet helemaal vinden.
Door een druk op de knop van de schakelaar die erbij zit, kan je een andere kleur kiezen.. Sterkte is niet te regelen. Nadeel: Geen aan en uit knop, je moet hem echt uit het stopcontact halen :/

some people just dont make sence - and you are one of them

Ondertitel not available
Reg. datum: 03 februari 2004

quote:
Sluuut schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:47:
[...]

Door een druk op de knop van de schakelaar die erbij zit, kan je een andere kleur kiezen.. Sterkte is niet te regelen. Nadeel: Geen aan en uit knop, je moet hem echt uit het stopcontact halen :/
Uitzetten kan door de knop +/- 4 sec ingedrukt te houden

Het verschil tussen praktijk en theorie is in de praktijk groter dan in theorie

Is er ook helemaal klaar voor!

Voor mensen die mijn verhaal zouden volgen, vrijdag worden alle meubels geleverd, dit weekend is de dedicated HT wellicht klaar. De projector is overigens weer weg, en wordt vervangen door deze Plasma-TV (vriendin kijkt af en toe graag TV, en dan moet de projector teveel uurtjes lopen):
http://www.wupti.com//ProductImages/samsung_/PS-42C6H(Wupti)_x.jpg

Binnenkort dus foto's van de nieuwe kamer. :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Edit zich kapot@301fsb

quote:
Sluuut schreef op zondag 01 juni 2008 @ 01:44:
Verhuist naar een apartement dus tijd voor wat nieuw spul :)
yeah, TEAC A-70 :) die heb ik hier ook nog ergens liggen. fijne dingen, nagenoeg onvermoeibaar voor zo'n plat apparaat.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

http://pcreparatiedienst.nl/hockey/fotos/SP_A0226.jpg
http://pcreparatiedienst.nl/hockey/fotos/SP_A0228.jpg
Wat je ziet:
Samsung LE37S828
Marantz sr4002
Bose Accoustimas 10.3
Media Center
Ikea lampjes

Reg. datum: 24 oktober 2005

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/06/07/1212797375-240.jpg

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/06/07/1212797338-690.jpg

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/06/07/1212797282-710.jpg

Toshiba 42X3030D
Samsung HD-850
Denon AVR -1906
Play Station 3
Echostar DSB-770

Northridge c25
Northridge e80
Northridge e20
Klipsch KSW-10

Reg. datum: 24 oktober 2005

quote:
Faris schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 02:50:
[afbeelding]

[afbeelding]

Toshiba 42X3030D
Samsung HD-850
Denon AVR -1906
Play Station 3
Echostar DSB-770

Northridge c25
Northridge e80
Northridge e20
Klipsch KSW-10

Reg. datum: 27 mei 2006

quote:
Faris schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 02:50:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Toshiba 42X3030D
Samsung HD-850
Denon AVR -1906
Play Station 3
Echostar DSB-770

Northridge c25
Northridge e80
Northridge e20
Klipsch KSW-10
Heb je daar nou iets op je PS3 staan??

Reg. datum: 06 december 2005

quote:
BP_LOZ schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 09:48:
[...]

Heb je daar nou iets op je PS3 staan??
nee zit nog een glasplaat tussen

Reg. datum: 10 september 2005

Ook ik zal maar weer even een update posten.

Specs:
Marantz SR7500 Receiver.
Marantz DV6600 Van Medevoort.
Sony PS3 40GB.
Focal 716V fronts.
Focal CC 700V center.
Cyburg Needle surrounds.
Panasonic 42" Plasma (TH-42PV70)

Alles aangesloten met Canare en Van den hul bekabeling.
En om alles te bedienen een Logitech Harmony One :)

http://img.photobucket.com/albums/v454/Jasper_Mous/post1_small.jpg

(Clickable)

Beginning to realize the power...

DoS porfavor
Reg. datum: 14 maart 2001

quote:
NeOpHyTe-NL schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 16:25:
Ook ik zal maar weer even een update posten.

Specs:
Marantz SR7500 Receiver.
Marantz DV6600 Van Medevoort.
Sony PS3 40GB.
Focal 716V fronts.
Focal CC 700V center.
Cyburg Needle surrounds.
Panasonic 42" Plasma (TH-42PV70)

Alles aangesloten met Canare en Van den hul bekabeling.
En om alles te bedienen een Logitech Harmony One :)

[afbeelding]
(Clickable)
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem als waar jij ongetwijfeld met stoeit; waar laat ik mijn center!?

Op de foto lijkt het wel of hij voor de TV staat... je doet je apparatuur absoluut tekort op deze manier.

Waarom heeft overigens iedereen een PS3? Speelt iedereen daar spelletjes op? of wordt hij door iedereen als mediacenter gebruikt?

Het lijkt alsof hij er voor staat. In werkelijkheid zit er ruim een centimeter tussen beeld en center :)
We zouden de plasma graag willen ophangen, maar het gaat hier om een zeer dun tussenmuurtje :( Dat durf ik dus niet aan!

Let's Buy Happiness
Reg. datum: 14 september 2007

NeOpHyTe-NL, je kunt ook altijd iets dergelijks proberen:

http://www.ergoindemand.com/images_cte/PSD_CS60_cte.jpg

Hmmm, kan dat op het meubel staan?
Ik ben alleen bang dat zo'n geintje duurder is als een muurbeugel van 40-50 euro. :9
(Ouch, $850 voor die van het plaatje :9 )

NeOpHyTe-NL wijzigde dit bericht 07-06-2008 17:06 (15%)

Reg. datum: 20 juli 2000

Ik zie ook regelmatig foto's waarbij de tv op de center staat, is dat geen oplossing? of is dat slecht voor de tv ivm geluidstrillingen?

Help Firefox in het Guinness book of records te komen | Following rules makes you stupid. | God is an imaginary friend for adults.

Hmmm de center is zeer ondiep en de voet van de TV behoorlijk diep ;)
Bovendien vind ik het zelf nog minder mooi staan als dat het nu is. :+

Misschien toch nog maar een denken over ophangen... Wil hem alleen niet ineens van de muur zien komen.

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: