Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 31
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 26 juni 2004
Ik zou graag wat betere foto's zien van je set-up, deze is nogal donker en ik zie niet zoveel. De specs zijn in elk geval interessant.quote:Soulmaster schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:27:
[afbeelding]
De thuis bioscoop in mijn huis te Antibes
Linn Unidisk 2.1 CD/DVD speler.
Naim NAC282 pre-amp met 2xHiCap PSUs.
Naim NAP250-2 Power amp voor L/R.
Linn Chakra 5100 power amp het midden en achter.
Arcam AV9 surround decoder met video switching.
Naim n-Sat speakers met JBL TCB voor het sublaag.
Pioneer 615MXE 61" Plasma screen.
Optoma Themescene H79 projector.
In mijn huis in Nederland een Samsung 42" plasma, binnenkort 55" panasonic HDtv met Cello preamps en cello amps. Zal na Pinkpop even foto van maken
Aardig wat mensen hebben hun meubel bij de ikea vandaan volgens mij.quote:Arunia schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:55:
Ik weet niet of het al eerder gevraagd is, maar ik ben van de meesten wel benieuwd naar de tv meubels die ze gebruiken. Ik zoek er zelf nog eentje die laag is en redelijk aan de brede kant. Net zoals soulmaster heeft, maar dan in een bruine kleur. Kunnen jullie die er ook bij posten of allicht waar ze vandaan komen?
Ik zou gewoon even de bekende meubelboulevards afstruinen dan kom je heel wat tegen
Het geheel:

Reciever + DVD:

Xbox + B&W 685

Dus:
- Denon DRA-500AE
- Denon DVD 1740 via HDMI
- Sony 26P3000
- Xbox 360 Premium via HDMI
- Bowers & Wilkins 685 aangesloten met goldkabel
- Zilveren DVD koffer
Zwarte meubel is van Ikea (¤15 wel handig als je er werkt
KABOEM!!! Dyslectisch (ofzow)
Reg. datum: 09 juli 2003
wat zijn het toch ongelooflijke mooie tv's, helemaal pioneer plasma fan! aangezien dit eentje is uit de 5de generatie heb je last van inbranden? en mooi weggewerkt die kabels!quote:
Monoquote:Who Am I? schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:32:
Die DVD koffer heb ik ook! Ook gekocht op de HCC beurs?Heb je maar een box, of is de andere kant van de kamer zo'n rotzooi dat je die niet durft te laten zien. Verder mooie receiver, DVD en LCD voor een student!
Reg. datum: 07 september 2007
Schitterende setup, prachtig meubel ook, ik ben zelf ook wel benieuwd welke dat precies is?quote:Soulmaster schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:27:
[afbeelding]
De thuis bioscoop in mijn huis te Antibes
Linn Unidisk 2.1 CD/DVD speler.
Naim NAC282 pre-amp met 2xHiCap PSUs.
Naim NAP250-2 Power amp voor L/R.
Linn Chakra 5100 power amp het midden en achter.
Arcam AV9 surround decoder met video switching.
Naim n-Sat speakers met JBL TCB voor het sublaag.
Pioneer 615MXE 61" Plasma screen.
Optoma Themescene H79 projector.
In mijn huis in Nederland een Samsung 42" plasma, binnenkort 55" panasonic HDtv met Cello preamps en cello amps. Zal na Pinkpop even foto van maken
Antec 900, Asus A8N-SLI Deluxe, AMD X2 4200+, 4 x 512 MB Corsair TwinX C3200PT, ATI 3850 256 MB, 2 x 250GB Maxtor Diamondmax 10, 1 x 750GB Samsung Spinpoint
Je ziet hier mijn installatie waarvan de receiver en speakers al een hele tijd in mijn bezit zijn:
Marantz SR-4200 receiver
Samsung PS-42C91H Plasma TV
B&W DM305 fronts
B&W CC3 center
B&W DM302 rears
DIY sub met 12" Adire Shiva en 300W versterker in een 54L kast
RGB Moodlight in Ikea lamp met IR
Nintendo Wii - Component
Xbox360 - VGA
Playstation 2 - Component
Logitech Harmony 525
Ikea Besta kast
De center speaker kan ik niet goed kwijt. Voordat ik de HTPC had zat hij in de kast waar nu de pc zit, maar nu kan ik hem alleen op deze manier kwijt en anders moet ik de TV gaan ophangen. Dit komt misschien nog wel, maar ik weet niet hoelang ik nog op deze kamer zit.
De HTPC heb ik deze week afgemaakt. Lag al een tijdje klaar, maar geen tijd/zin om alles af te maken:
Asus P5KPL-VM
Intel E2140@2.4GHz
2GB mem
Ati HD3850 256MB (zeer stil en maar 62 euro!)
Silverstone LC17
Samsung 2.5" 80GB SATA
DVD speler
De HTPC heeft fans op 5V draaien en ik hoor hem niet. Alles blijft koel en de PC graast ook 24/7 mee voor DPC.
Dit alles is aangesloten met een DVI->HDMI kabel. Heb ook nog een HDMI kabel geprobeerd met het meegeleverde verloopje, maar gaf geen ander resultaat. Dan beter 1 enkele kabel en geluid door HDMI gebruik ik niet. Het geluid gaat via SPDIF naar mijn versterker.
De videokaart was eigenlijk niet nodig. Via VGA van de onboard video werkte alles ook wel, maar ik had soms wel last van niet perfecte beeldopbouw. Toen kwam ik de prijs tegen van de ATI HD3850 en kon ik de verleiding niet weerstaan om die te bestellen omdat ik dan ook via mijn HTPC spellen kan spelen op de TV. Extra voordeel is de CPU belasting nu ook nog eens lager bij HD materiaal wat versneld kan worden.
Waar ik afgelopen week ook mee bezig was is ook het volgende:
HTPC aan met dektop en Ikea moodlight aan.
Tijdens films heb ik het volgende:
Dit is met een Momolight kit die via SK.net verkocht werd door een forumlid. In real life ziet het er nog veel beter uit dan op de foto's. Het Philips Ambilight systeem werkt misschien beter, maar dit was veel goedkoper natuurlijk. De top led strip geeft goede kleuren weer en de twee aan weerszijden iets minder. Daarom 2 extra strips besteld die binnenkort binnen komen.
De Ikea moodlight bedien ik trouwens zelf en is niet aangesloten op de HTPC. De Logitech Harmony 525 remote is daar ideaal voor.
Dit meubel komt bij een lokale meubelmaker vandaan. Handgemaakt.quote:Arunia schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:55:
Ik weet niet of het al eerder gevraagd is, maar ik ben van de meesten wel benieuwd naar de tv meubels die ze gebruiken. Ik zoek er zelf nog eentje die laag is en redelijk aan de brede kant. Net zoals soulmaster heeft, maar dan in een bruine kleur. Kunnen jullie die er ook bij posten of allicht waar ze vandaan komen?
zo snel ik weer in frankrijk ben zal ik even een uitgebreidere fotoreportage maken. Ook van de kabelgoten e.d.quote:PHiXioN schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 13:28:
[...]
Ik zou graag wat betere foto's zien van je set-up, deze is nogal donker en ik zie niet zoveel. De specs zijn in elk geval interessant.
Nou om je eerlijk te vertellen gaat de pioneer eind dit jaar weg. Die wordt vervangen voor een Panasonic die een toch beter beeld en contrast geeft. Wel plasma want LCD vind ik gewoon helemaal niets kwa kleurdiepe en scherpte.quote:CkY2k3 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:42:
[...]
wat zijn het toch ongelooflijke mooie tv's, helemaal pioneer plasma fan! aangezien dit eentje is uit de 5de generatie heb je last van inbranden? en mooi weggewerkt die kabels!
De kabels zijn in speciale kabelgoten weggewerkt
Soulmaster wijzigde dit bericht 31-05-2008 07:42 (25%)
TV: Sony KDL46D3500 (117cm)
Versterker: TEAC A-70 Stereo
Speakers: Omni Audio "crap"
DVD/HDDVD/BluRay/Consoles: None!
Meubel: Zelfgemaakt, 2 zwarte platen en gamma pootjes
Pics gemaakt met een Sony CybershotK800i, dus geen geweldige kwalliteit...
720p Earth:
PTP (poging tot panorama:
Ikea lichtjes er achter geplaatst, geloof een stuk of 8 kleuren waaruit je kan kiezen:
Wat staat er op de planning?
- Xbox 360 HDMI (omgebouwde.. als iemand er nog een te koop heeft, pm me dan ff)
- Nieuwe versterker, die het liefst DTS/5.1 ondersteund, max 9cm hoog mag zijn (1cm vrij voor lucht circulatie) en er qua design mooi zwart uit moet zien. Iemand aanraders? Ik heb tot nu toe alleen maar "hoge" versterkers gezien, de kleinste was al 14cm hoog... oja en hij moet een afstandsbediening hebben.
- Misschien op lange termijn andere speakers maar eigelijk bevallen deze nog prima.
- Kabels aan beide zijkanten wegwerken.
some people just dont make sence - and you are one of them
Reg. datum: 20 september 2000
Erg goed geluid. Knapt wel lekker op

overzicht

Afstandsbediningen

Receiver
Volgende investering is een yamaha CD/DVD-speler, en misschien nog rears, maar daar moet ik echt even over denken, want ik moet zeggen dat ik het niet heel erg mis met films. Daarbij, als ik rears wil moet ik de kabel ws. over het plafond achter de gordijnrails laten lopen, dus dat wordt nog even een behoorlijke klus.
Spacecowboy wijzigde dit bericht 01-06-2008 11:50 (4%)
Ik heb lang gewoon electriciteitskabels gebruikt als speaker kabel
KABOEM!!! Dyslectisch (ofzow)
Komen de pootjes ook bij de IKEA vandaan?quote:TroonStaal schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 19:27:
Ziet er goed uit zo. En wtf, ik zie het nu pas, jij hebt ook de Malm kast platgelegd en er pootjes onder gedaan
En tja, vrouwen
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Ja, ik dacht bij de keukenafdeling. Ik ben alleen de naam even vergeten van die dingen.quote:
Die mit Tranen säen, werden mit Freuden ernten. Sie gehen hin und weinen, und tragen edlen Samen, und kommen mit Freuden und bringen ihre Garben - Psalm CXXVI 5,6 | last.FM
Reg. datum: 16 mei 2008
Haha, 't zijn design pureestampers ofzo?quote:TroonStaal schreef op zondag 01 juni 2008 @ 15:33:
[...]
Ja, ik dacht bij de keukenafdeling. Ik ben alleen de naam even vergeten van die dingen.
Wat voor Ikea lichtjes zijn dat precies? Weet je nog de naam?
Echt een onmogelijk segment in de meubel branche. Beste is denk ik zelf maken of laten maken. Mooiste vind ik altijd een dicht kastje. Je moet alleen dan aan de gang met IR extenders.quote:Arunia schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:55:
100% No Soul Guaranteed
Volgens mij is dat de dioder.quote:Nico111 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 16:58:
@sluuut
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70115564
Buiten het geluid ging het me ook om de lengte en het wegwerken, plus dat deze (dikkere) kabels beter blijven zitten in de terminals (die dunne beleven om een of andere vage reden niet goed zitten), plus het feit dat ze nu mooi zijn weggewerkt.quote:Who Am I? schreef op zondag 01 juni 2008 @ 14:32:
Mooi spulletje Spacecowboy! Jammer dat je niet eerst getest hebt met de oude broodzaksluiting kabels, nu zal je nooit weten hoe veel verschil de kabels maken.![]()
Ik heb lang gewoon electriciteitskabels gebruikt als speaker kabel, later vervangen door echte speakerkabel. Hoorde iets verschil in de hoge klanken, maar het was vooral vanwege het uiterlijk. Doorzichtige koper kabel ziet er mooier uit dan een witte 230V kabel
Wat helemaal lekker is dat ik nu alles afstand bediend heb
Dioder inderdaadquote:Nico111 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 16:58:
@sluuut
some people just dont make sence - and you are one of them
Zoiets jaquote:
Maar ik heb geen idee hoe die dingen heten, in de Ikea in Haarlem liggen ze gewoon in het magazijn, vlakbij de keukenlade handvaten enzo.
Die mit Tranen säen, werden mit Freuden ernten. Sie gehen hin und weinen, und tragen edlen Samen, und kommen mit Freuden und bringen ihre Garben - Psalm CXXVI 5,6 | last.FM
Hoe kan je de verschillende kleuren regelen? En is het mogelijk de sterkte te regelen? Kan dat op de site van ikea namelijk niet helemaal vinden.quote:
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.