Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Cubefanatic schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:04:
Zal best dat het zooi is, met dat beton blijft het best staan en like I said, kost geen fluit ^^
Op zich zijn die Ikea stands best leuk, zeker voor het geld. Maar ze zijn alleen geschikt voor kleine boxen. De e30 weegt zo'n 2,5 kg. Ik denk dat het net kan.

quote:
TroonStaal schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:33:
Ahw ruk, ben afgelopen weekend de stad ingeweest op zoek naar speakerstands voor mijn onlangs aangeschafte rears maar ik kan niks vinden.
Wil liever niet in de muur boren maar alle Vogel stands zijn van die ielige stokjes, voor satellietjes maximaal tot 3 kilo oid. En mijn bookshelves zijn net een tikje zwaarder.

Misschien moet ik maar eens naar een tuincentrum om van die pilaren voor planten aan te schaffen. De plaatselijke Gamma, Leen Bakker en Kwantum hadden niks interessants in elk geval. En op marktplaats kan ik ook al niks vinden :(
Als het goed is heb ik nog een paar speaker standaards over, die custom made zijn. Ze hebben een ronde voet en een platte rechthoekige bovenplaat. Ik had ze toendertijd ook zwart laten spuiten, moet even in de schuur kijken of ik ze nog heb.

stuur maar een berichtje naar rainesh - apestaartje - hotmail etc..

Kamertje verbouwen in HT-room

quote:
hitman333 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:09:
[...]

Ben ik het niet mee eens, Loudness voegt net dat beetje meer toe om lekker film te kijken en helpt ook bij muziek. Maar het is zeg maar net waarvan je houd... Ik heb ook een MS setje met Pioneer amp (902i's met een pioneer VSX909 en een Denon PMA-925R) waar alle twee een loudness functie op zit.

Vooral bij de Denon hoor je het verschil enorm. Het geeft gewoon net dat beetje meer waar door muziek beter gaat klinken en daarvoor heb je echt geen evenement luidsprekers nodig (en daarnaast zijn die meestal ook nog erg lelijk ? )
Dit ben ik dus met je eens, ik vind het zelf ook een stuk toevoegen! Overigens, dat ik dan maar evenement luidspeakers moet halen, daar zal wel mee bedoeld worden dat je het dan niet waardig bent om serieuze hifi aan te schaffen. Want als je zoiets als loudness gebruikt......

Echter ik ben nu meer dan tevreden met met mijn Pioneer, ik heb overigens de VSX D712

AMD Opteron 165 @2,9Ghz

Trotse oom

quote:
Rainesh schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:01:
[...]

Als het goed is heb ik nog een paar speaker standaards over, die custom made zijn. Ze hebben een ronde voet en een platte rechthoekige bovenplaat. Ik had ze toendertijd ook zwart laten spuiten, moet even in de schuur kijken of ik ze nog heb.

stuur maar een berichtje naar rainesh - apestaartje - hotmail etc..
Ik zal vanavond (op werk is veel geblokkeerd) even een mail sturen :)

Die mit Tranen säen, werden mit Freuden ernten. Sie gehen hin und weinen, und tragen edlen Samen, und kommen mit Freuden und bringen ihre Garben - Psalm CXXVI 5,6 | last.FM

quote:
Sheqel schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:09:
[...]

Mooie muurkleur. Wat is dat ding waarmee je de kabels naar je scherm hebt weggewerkt en waar kan je dat krijgen? :)

----

Zelf heb ik een vrij onconventionele kamer voor HT: de werkkamer. Ik ben nog student nl. en zit veel achter de computer.

Plasma: Pioneer 506XDE, werkt erg goed en scherp als computermonitor, ook ergonomisch: geen nek/rugklachten want ik hoef nooit voorover te buigen om iets te kunnen lezen.
Receiver: Onkyo TX-SR875, erg mooi geluid in films
Speakers: Kef KHT3005, toch ietwat schel voor muziek,
HTPC

[afbeelding]

[afbeelding]

De kabelzooi moet echt wat aan gedaan worden maar heb nog niks kunnen vinden.
[afbeelding]
wow ! behoorlijk "eng" zeg ! een machine met harddisk vlakbij een hele krachtige sub ! Is dat blijvend, of tijdelijk zo neergezet ?

Werkmachine: MacBook Pro 15,4"(Glossy)/2,4Ghz/4GB/250GB/APX/BT/SD-DL

quote:
bmwmaster schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:04:
[...]

wow ! behoorlijk "eng" zeg ! een machine met harddisk vlakbij een hele krachtige sub ! Is dat blijvend, of tijdelijk zo neergezet ?
Maakt tegenwoordig steeds minder uit hoor, ik heb wel is geprobeerd met een magneet me schijf te mollen moest zeggen wel aardig lang duurde maar als mede tweaker ben ik wel met je eens het niet "echt" goed kan zijn voor je stuff dus verhuizen :D

E6750 @ 3.6ghz. MSI P7N Platinum , 4Gig Black Dragon 800mhz CL4 4-4-4-12 NX8800GT OC SLI 2x 74,4Gig Raid0 3x Samsung 205BW op 7200GS

Reg. datum: 20 januari 2004

quote:
[...]

Eerlijk gezegd staat het al een paar jaar zo. :+ (overigens was het eerst een andere sub maar die stond op dezelfde plek)
edit: hij is magnetisch afgeschermd: http://kef.com/ht3000/technology.htm , alsnog bedankt voor de heads-up :P

Sheqel wijzigde dit bericht 06-05-2008 19:03 (13%)

quote:
Sheqel schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 18:46:
[...]

Eerlijk gezegd staat het al een paar jaar zo. :+ (overigens was het eerst een andere sub maar die stond op dezelfde plek)
edit: hij is magnetisch afgeschermd: http://kef.com/ht3000/technology.htm , alsnog bedankt voor de heads-up :P
Ik denk dat hij eerder bedoeld kwa "trillingen" als je filmje aan het kijken bent of muziek aan het luisteren bent en je sub staat goed open, dan neem ik aan dat alles er rond ook trillingen opvangt ?
En hier kunnen hdd's dus niet goed tegen:p

Wel een hele sjieke subwoofer moet ik zeggen :)

Ducati 999R Evolution

quote:
[...]

Ik vermoed dat een subwoofer bijlange niet krachtig genoeg is om een HD te demagnetiseren.
Allegro ma non troppo

B&W MT-30 of KEF KHT-3005??????????

Hallo,
Ik heb voor mijn stereo:
Marantz PM7001-KI
Marantz SA7001-KI
Daaraan de B&W VM-1

Ik heb als surround:
Marantz SR8500
Marantz DV7600
Vooraan de B&W's
Sub: REL Q150
Achter: B&W's VM-1
Center: B&W CM-1

Wegens de WAF-factor en een kleine verbouwing wil ik voor de surround opstelling iets anders. Ik denk over de Kef of de B&W's. Wie heeft ervaringen?? Welke zal ik nemen. De prijzen liggen nogal uit elkaar maar de recensies zijn van beide goed.
De stereo laat ik zo. Wat een mooi geluid komen er uit die B&W's..

hasmit wijzigde dit bericht 07-05-2008 09:18 (9%)

Hasmit

I've got the power

quote:
hasmit schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 08:56:
B&W MT-30 of KEF KHT-3005??????????

Hallo,
Ik heb voor mijn stereo:
Marantz PM7001-KI
Marantz SA7001-KI
Daaraan de B&W VM-1

Ik heb als surround:
Marantz SR8500
Marantz DV7600
Vooraan de B&W's
Sub: REL Q150
Achter: B&W's VM-1
Center: B&W CM-1

Wegens de WAF-factor en een kleine verbouwing wil ik voor de surround opstelling iets anders. Ik denk over de Kef of de B&W's. Wie heeft ervaringen?? Welke zal ik nemen. De prijzen liggen nogal uit elkaar maar de recensies zijn van beide goed.
De stereo laat ik zo. Wat een mooi geluid komen er uit die B&W's..
Ik ging ook altijd voor de B&W's. Maar op het moment dat ik ze wilde kopen, liet de verkoper me de Focals horen. En nu wens ik absoluut geen B&W meer in mijn huis.
Dus wat mijbetreft een aanrader om eens naar een focal chorus te luisteren.
Zelfde prijsklasse overigens.

Allegro ma non troppo

quote:
Xforce schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:44:
[...]

Ik ging ook altijd voor de B&W's. Maar op het moment dat ik ze wilde kopen, liet de verkoper me de Focals horen. En nu wens ik absoluut geen B&W meer in mijn huis.
Dus wat mijbetreft een aanrader om eens naar een focal chorus te luisteren.
Zelfde prijsklasse overigens.
De chorus zijn ook boekenplankspeakers. Ik wil achter en center gaan vervangen door sattelietjes.
Maar met je eens. De chorus zijn goed (maar niet zo goed als de VM-1 >:) )

Hasmit

Unsubbed

Rustig hier, tijd voor wat nieuws :)

Behold:

http://tweakers.net/ext/f/oRG8IQVeroBDlSdhkR8pvhPX/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/eTE2XdE6q3FjbSJ51sNQmzPC/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/Wt4MfyxMMdYZCvCzhQgzy8TD/full.jpg

What's new: een Audiovector AV3Ci Signature center speaker en mijn nieuwe zelfbouw sub op basis van een Peerless XLS10+PR en een Hypex DS2.0 versterker.
De oplettende kijker ziet ook dat ik de TV opgehangen heb en nog een kabelgoot moet monteren.

Wat je niet ziet is dat ik de B&W's verkocht heb en hiervoor in de plaats zijn 2 MI1 signature gekomen. zal ik morgen wel even een picje van maken.
Het is echt een heel geslaagde upgrade geworden. Film kijken was al leuk maar nu ik de hele Audiovector set compleet heb is het wel een heel bijzondere ervaring. Het lijkt wel of er nu meer surround is ofzo. Er komt veel meer geluid uit de surrounds en ook de center doet zijn werk goed.

De sub is ook een hele verbetering t.o.v. de Rel die er eerst stond. De wanden van het ding zijn 44mm dik MDF, hij weegt als lood en doet zijn werk erg goed. Soms lijkt het wel alsof de bank een stukje opgetild wordt :P

Non taken

Unsubbed

De sub gaat natuurlijk nog afgewerkt worden in Black ash fineer, de voorkant wellicht grijs.

Non taken

Is de ruimte voor al dat 'geweld' niet iets wat klein? Want ik zie de sub zo dicht tegen de muur staan, eigenlijk is het beter om hem er iets van af te zetten mits er plek voor is. Maar verder hele mooie setup hoor, leuk die 2 living color lampen.

Binnen kort een nieuw bed, en een nieuw tv kastje. Dan zal ik mijn setup eens posten, het is maar een slaap kamer (ben 17 woon nog thuis). Dus verwacht niet teveel, de setup bestaan uit een samsung 37" full hd, PS3, Harman Kardon AVR147 receiver, eltax hollywood 5.0 boxen set, en een apple macbook die aan gesloten kan worden. Ik hoop het zo snel mogelijk te kunnen posten..

To show this diagram properly, I would really need a four dimensional screen. However, because of government cuts, we could manage to provide only a two dimensional screen.

I did it again...

quote:
_Diesel_ schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:24:
Is de ruimte voor al dat 'geweld' niet iets wat klein? Want ik zie de sub zo dicht tegen de muur staan, eigenlijk is het beter om hem er iets van af te zetten mits er plek voor is. Maar verder hele mooie setup hoor, leuk die 2 living color lampen.

Binnen kort een nieuw bed, en een nieuw tv kastje. Dan zal ik mijn setup eens posten, het is maar een slaap kamer (ben 17 woon nog thuis). Dus verwacht niet teveel, de setup bestaan uit een samsung 37" full hd, PS3, Harman Kardon AVR147 receiver, eltax hollywood 5.0 boxen set, en een apple macbook die aan gesloten kan worden. Ik hoop het zo snel mogelijk te kunnen posten..
verwacht niet te veel :) Toen ik 17 was...

swing it baby
Reg. datum: 11 december 2003

quote:
bornin7ty2 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 23:28:

Behold:

[afbeelding]
Great. Heb je toevallig ook foto's van je set in duisternis met je tv aan + de 2 philipslights? :)

I'm just taking care of business

quote:
Cpt-Cholo schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:31:
[...]

verwacht niet te veel :) Toen ik 17 was...
Haha, ja ik heb het niet slecht al zeg ik het zelf. Maar ik werk er ook hard voor, ik hoef gelukkig geen moer uit te voeren om mijn HAVO N&T diploma in de wacht te slepen. De meeste lessen hoef ik niet naar toe omdat ik 8+ sta, dus ik heb wat tijd over, om hier bij de plaatselijke benzine pomp wat bij te verdienen :)

To show this diagram properly, I would really need a four dimensional screen. However, because of government cuts, we could manage to provide only a two dimensional screen.

quote:
mr. TCB schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:44:
[...]

Great. Heb je toevallig ook foto's van je set in duisternis met je tv aan + de 2 philipslights? :)
Exacto, ik wil ook wel wat (niet te) donkere sfeerfoto's zien.

Pentax K110D - Pentax-M 50mm F/1.7 - Pentax-M 40mm F/2.8 - Pentax-F 35-70mm - Pentax-M 50mm F/2.0 - Pentax-M 80-200mm F/4.5 - Tokina 28mm F/2.8 - Tokina 135mm F/2.8 - 2.0x TC

quote:
Pittie schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:33:
[...]

Dit ben ik dus met je eens, ik vind het zelf ook een stuk toevoegen! Overigens, dat ik dan maar evenement luidspeakers moet halen, daar zal wel mee bedoeld worden dat je het dan niet waardig bent om serieuze hifi aan te schaffen. Want als je zoiets als loudness gebruikt......

Echter ik ben nu meer dan tevreden met met mijn Pioneer, ik heb overigens de VSX D712
Niet-waardig heb ik nooit gezegd, maar het blijft zonde van je geld om superneutrale en analytische luidsprekers aan te schaffen en dan de loudness functie aan te zetten en je luidsprekers te mishandelen met gecomprimeerde clippende blokgolven zonder enig dynamiek in de muziek.

quote:
bornin7ty2 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 23:28:

Behold:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

What's new: een Audiovector AV3Ci Signature center speaker en mijn nieuwe zelfbouw sub op basis van een Peerless XLS10+PR en een Hypex DS2.0 versterker.
De oplettende kijker ziet ook dat ik de TV opgehangen heb en nog een kabelgoot moet monteren.

Wat je niet ziet is dat ik de B&W's verkocht heb en hiervoor in de plaats zijn 2 MI1 signature gekomen. zal ik morgen wel even een picje van maken.
Het is echt een heel geslaagde upgrade geworden. Film kijken was al leuk maar nu ik de hele Audiovector set compleet heb is het wel een heel bijzondere ervaring. Het lijkt wel of er nu meer surround is ofzo. Er komt veel meer geluid uit de surrounds en ook de center doet zijn werk goed.

De sub is ook een hele verbetering t.o.v. de Rel die er eerst stond. De wanden van het ding zijn 44mm dik MDF, hij weegt als lood en doet zijn werk erg goed. Soms lijkt het wel alsof de bank een stukje opgetild wordt :P
Ziet er erg mooi uit! Ben ook wel benieuwd hoe het er s'avonds uit ziet.

Niet Allemaal Home Cinema. Alleen ik kijk vaker film op mijn PC dan op de TV

Ik post ook even mijn dingetjes. Oké het is niet echt spectaculair. Alleen omdat ik pas 14Jr ben vind ik dat ik al wat leuke dingetjes heb. Gelukkig beschik ik over 2 kamers om het in te plaatsen.

http://img372.imageshack.us/img372/5908/img5283smallrl4.jpg
http://img129.imageshack.us/img129/6973/img5284smallic1.jpg

Dit staat aangesloten op mijn PC. Dit gebruik ik het meest voor muziek. Op de foto staat :
- HK6300
- Denon DCD-615
- kenwood P-110 Platenspeler
- Driade 7 luidsprekers
- Samsung 226BW

http://img384.imageshack.us/img384/807/img5255smallur3.jpg
http://img385.imageshack.us/img385/1226/img5256smallel0.jpg

Dit staat op de ook op de computer aangesloten. Zijn 2 Versterkers (met elkaar gelinkt). Ook aangesloten aan de TV
- Hifi project 6484 (bij grofvuil vandaan)
- Hifi project 6442 (bij grofvuil vandaan)
- Philips F1275
- Jamo J-102
-Technis SA-290
- Kenwood XD-402
- Jamo SL90 (nieuwe Fomeranden bestelt ervoor)
- Sony TV 55CM

http://img383.imageshack.us/img383/9423/img5252smallms4.jpg

Voor in de slaapkamer/studie kamertje
-Philips 777 Versterker
- Philips Turntable 777
- B&O Beovox 901

Ben van plan om :
-Nieuwe versterker voor de Driade's (HK verhuist naar TV)
-LCD TV

Roderiktweaker wijzigde dit bericht 12-05-2008 10:48 (6%)

Unsubbed

quote:
_Diesel_ schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:24:
Is de ruimte voor al dat 'geweld' niet iets wat klein? Want ik zie de sub zo dicht tegen de muur staan,
Nou... mijn woonkamer meet 55m² dus dat valt wel mee, het komt alleen net niet uit met de plaatsing om de sub verder van de muur te zetten.

Het klinkt best aardig hoor :P

Wegens de vele verzoeken zal ik vanavond even wat foto's maken van de living colors dan, welke kleuren willen jullie zien??? :*)

Non taken

Reg. datum: 02 februari 2008

quote:
bornin7ty2 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 19:00:
[...]

Wegens de vele verzoeken zal ik vanavond even wat foto's maken van de living colors dan, welke kleuren willen jullie zien??? :*)
Hoeren ROOD :$

Nico111 wijzigde dit bericht 09-05-2008 19:04 (90%)

valt het niemand op dat dit topic alleen in het weekend actief is?

Verder vind ik dit een mooi topic ik vind hierbij veel hulp bij het uitzoeken voor een nieuwe set in de woonkamer die ik binnenkort hoop te kunnen showen hier;)

Interpolis, glashelder!

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws