Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Drawer schreef op donderdag 24 april 2008 @ 18:26:
Is je systeem nou nog niet af of is 't stuque? Linksboven bijvoorbeeld. :P
En deze kleur lijkt me kaal MDF? Ga je dat nog verven?
Het is inderdaad nog niet af allemaal. (krijg je als je met teveel projecten bezig bent >:))

Linksboven de koof moet nog doorlopen tot en met de waterval...
Het MDF van de tv plaat is inderdaad nog "MDF" kleurig. Dat wordt niet geverft, maar er gaat wat speciaals mee gebeuren. (zoiets als met de waterval links ;)) Binnenkort hier meer foto's van!!

SONY 1292 - 9" Liquid Coupled Full-HD - CRT projector ;-)

Zou die 2e bank gewoon wegdoen en ergens een leuke stoel neerzetten. Of heb je echt vaak visite? Dit ziet er imho beetje vreemd uit, lijkt me ook niet echt lekker zitten met zo'n tv boven je..

Zal binnenkort eens foto's van mn kondo maken, vandaag weer een bezoekje gebracht aan de ikea :P

Reg. datum: 16 december 2004

Fotootje van media portal bij mij thuis. De Tv eronder gebruiken we voor het journaal ed, beamer voor films. Het huis is circa 3.20 hoog :-)

http://i27.tinypic.com/wi2d5x.jpg

Rutger

Noob in hart en nieren

quote:
Rutgert schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:55:
Fotootje van media portal bij mij thuis. De Tv eronder gebruiken we voor het journaal ed, beamer voor films. Het huis is circa 3.20 hoog :-)

[afbeelding]
wil je misschien ook de specs van beamer, beamerscherm, tv en geluidsset erbij zetten? vind ik (en waarschijnlijk een heleboel medetweakers) best leuk om te lezen ;)

Reg. datum: 16 december 2004

quote:
markje1 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 21:10:
[...]

wil je misschien ook de specs van beamer, beamerscherm, tv en geluidsset erbij zetten? vind ik (en waarschijnlijk een heleboel medetweakers) best leuk om te lezen ;)
Yep: Infocus X1 beamer op een witte muur, zelfgebouwd Media Center op basis van een Antec Fusion kast (niet op de foto), Sony STR-DB780 versterker en een oude Sony TV. Het beeld meet circa 3 x 2 meter.

Rutger

Reg. datum: 09 januari 2004

quote:
kombat schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:36:
Zou die 2e bank gewoon wegdoen en ergens een leuke stoel neerzetten. Of heb je echt vaak visite? Dit ziet er imho beetje vreemd uit, lijkt me ook niet echt lekker zitten met zo'n tv boven je..

Zal binnenkort eens foto's van mn kondo maken, vandaag weer een bezoekje gebracht aan de ikea :P
Hij bouwt een waterval in zijn kamer. Ik denk dan ook dat hij een ander idee heeft over leuk en/of vreemd heeft als jij (en ik) ;)

Raining stones

quote:
kombat schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:36:

quote:
lowfi schreef op donderdag 24 april 2008 @ 23:51:
[...]

Hij bouwt een waterval in zijn kamer. Ik denk dan ook dat hij een ander idee heeft over leuk en/of vreemd heeft als jij (en ik) ;)
Dat 2e zwarte bankje staat daar inderdaad maar tijdelijk. Die verhuist naar de plek waar het AV kastje nu staat. Ik moet nog eens goed bedenken waar ik de apparatuur ga zetten. Maar zodra de wand van de tv klaar is gaat dat bankje daar weg. Ik heb vaak visite ja, iedere dag. Dus die extra plaatsen zijn zeker handig!!

Enne over die waterval... tja... :P

SONY 1292 - 9" Liquid Coupled Full-HD - CRT projector ;-)

Hierbij een foto
van mijn opstelling , helaas alleen van voor achter staat op moment nog niet goed ivm ruimte gebrek.
Ik ben nog opzoek naar een paar goede voeten voor de achter speaker en goede manier om beetje fatsoenlijke opstelling te krijgen voor de achter speakers.

http://img111.imageshack.us/img111/6163/img3799ou5.jpg

Voor heb ik staan
LX4 (JBL)als front speakers
LC1(JBL) als center speaker
L8400(JBL) als subwoofer.

Achter
L830
en LC1 als center speaker

tv, versterker en dvd recorder van philips

Antec P182, NeoHE550,P5B, E6600@2400, Thermaltake Big Typhoon, Kingston HyperX Dual Channel 2048 MB PC6400 CL4 , X1950pro,T7K500 400 GB SATA

fraai meubel heb je daar staan 8)

We Can't Get Enough

Jeukjuffrouw jeuk me!
Reg. datum: 11 februari 2004

Zo, eindelijk, sinds gisteren de gelukkige eigenaar van dit audio-systeempje
http://i29.tinypic.com/2qukw2b.jpg
NAD C515BEE CD Player
NAD C355BEE Stereo Integrated Amplifier

Boxen
KES Q7 Three Way Bass Reflex
staat op pootjes.
Bedrading: Bingo-Silver 3m

Teevee enzo:
http://i29.tinypic.com/2cxf4eu.jpg
boeit me niet zo; panasonic enzo

XunFar wijzigde dit bericht 26-04-2008 19:36 (10%)

De vlinder is verschroeid, verbrand aan Windows...

vinje dat goed klinken die speakers slechts een meter van elkaar?
Jeukjuffrouw jeuk me!

quote:
Chaoss schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 19:26:
vinje dat goed klinken die speakers slechts een meter van elkaar?
yep. klinkt lekker. maar ik ben er nog niet helemaal uit. eerste opzet.

zou verwachten datje voor een wat beter stereo effect de speakers beter wat verder uit elkaar kunt zetten.

maar waarom liep je vrouw nou te zeuren? tis toch mooi spul O-)

Chaoss wijzigde dit bericht 26-04-2008 20:23 (24%)

Dus....
Reg. datum: 21 januari 2000

Ondertussen weer wat erbij verzameld:

http://www.denap.nl/images/meuk.JPG

Nieuw (nou ja nieuw..):

Toch miste ik de plaatjes draaien :Technics 1200MkII

Voorversterker: Sphinx project 2 MKII (ipv NAD 118)

Tuner : Sphinx project 50 ipv Onkyo T4711 (omdat ie zo mooi bij de vv past)

Oud:

ML No 29 eindlab
Van Medevoort CD222
Theta basic pro IIIa da converter
Marantz Dv 7010
Sony HDD recorder
Nakamichi OMS-5E II (weer van stal gehaald om te vergelijken en meteen maar laten staan).
Samsung 360 ontvanger
Samsung 32Inch Tv (wil eigenlijk naar 107cm toe....)
B&W matrix 804

Het begint allemaal wel weer een beetje te stapelen,maar ja het probleem op zolder wordt ook alleen maar groter aangezien ik nooit wat wegdoe.

Je hebt ook de draaitafels onder de draaitafels gekocht.
Waarom die? Je gaat toch niet djen.

quote:
_-Tijmen-_ schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 23:02:
Je hebt ook de draaitafels onder de draaitafels gekocht.
Het ziet er ook niet uit als een draaitafel, het is een platenspeler.

quote:
_-Tijmen-_ schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 23:02:
Je hebt ook de draaitafel onder de draaitafels gekocht.
Omdat die platenspeler gewoon goed is?
Ja dat weet ik, maar voor minder geld kan je ook die platen afspelen.

Prettig gestoord 8)
Reg. datum: 29 november 2004

Misschien is het wel een gevoelenskwestie. ;) Zijn ook mensen die als cdspeler een cdj1000mk3 hebben staan bij hun home-cinema. Ze waren vroeger DJ maar hebben alles verkocht behalve de cdj. :)

+ inderdaad dat die tafel gewoon über is, maar een oem was nog iets beter, maar dat ligt ook weer aan je definitie van beter. :)

Drawer wijzigde dit bericht 27-04-2008 10:23 (25%)

C2D E4300 1.8GHz @ 2.43GHz - 2x 1024MB Kingston PC5300 C5 - GigaByte GA-965G-DS3 - Antec Smartpower 2.0 500Watt - Seagate Barracuda 7200.10 320GB - LaCie F.A. Porsche 320GB Extern - LG L194WT 19" WideScreen

Vinyl extremist
Reg. datum: 25 januari 2003

Tja als je gaat kijken wat een 'goeie' draaitafel draaitafel is, dan ben je wel even bezig.

Ja een Technics SL1200 mkII is een goede draaitafel maar om hele andere redenen dat een Pro-Ject een goeie tafel is. Technics is onverwoestbaar, en voor een hele lange tijd (door een patent op de motor) was het de enige draaitafel die zoveel opstartkoppel kon overbrengen. Ideaal voor DJ's dus.
Maar dat zijn geen zaken waar je als luisteraar wat aan hebt, daar hoor je niks van.
De signaalweg van een SL1200 is gewoon normaal. Niks bijzonders.

Maar goed, desalniettemin hoop ik er binnenkort zelf twee te kopen, dus waar heb ik het over :+
Je maakt me ook niet wijs dat voor gewoon thuis gebruik zo'n Technics beter is dan Bv een Thorens
aka MrShoarmabroodje

quote:
Chaoss schreef op zondag 27 april 2008 @ 11:48:
Je maakt me ook niet wijs dat voor gewoon thuis gebruik zo'n Technics beter is dan Bv een Thorens
De SL-1200 is oorspronkelijk ontworpen en op de markt gezet als hifi platenspeler. Echter, omdat het ding zo'n sterke motor heeft, zeer goed tracked, practisch geen flutter of wow kent en gewoon oersterk is werdt het al snel de standaard onder DJs.

Dat neemt niet weg dat het een goed klinkende tafel is die prima zijn werk doet in een hifi installatie. De platter-aansturing incl motor wordt erg vaak gebruikt in zelfbouw platenspelers.

Als ik moest kiezen tussen een oudere Thorens of een SL-1200, zou ik niet zo snel een keuze kunnen maken.

digitalmind wijzigde dit bericht 27-04-2008 12:02 (8%)

Rik

Och, als ie goed genoeg is voor iemand als Ferry Corsten of Carl Cox, is ie goed genoeg voor mij. ;)

Maar goed, back on topic.
Dus....
Reg. datum: 21 januari 2000

quote:
_-Tijmen-_ schreef op zondag 27 april 2008 @ 10:02:
Ja dat weet ik, maar voor minder geld kan je ook die platen afspelen.
Voor minder geld had ik niet eens een v&d usb platenspelertje gehad. :)

De technics is een prima draaitafel voor thuis en ook daarvoor ontworpen.

Jeukjuffrouw jeuk me!

quote:
Chaoss schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 20:23:
zou verwachten datje voor een wat beter stereo effect de speakers beter wat verder uit elkaar kunt zetten.

maar waarom liep je vrouw nou te zeuren? tis toch mooi spul O-)
denk dat het misschien meer te maken heeft hoe je zelf als beluisteraar naar de stereo luistert. ik vind het stereo effect juist beter klinken dan wanneer ze 3 m van mekaar staan. maar ja, geluid is een persoonlijke ervaring.

nou uhm, waarom ze zeurde? eh ze had de afschrijving op het werk al gecheckt, en eh, tja ze had laten we maar zeggen, meer "massa" verwacht voor dat geld.
ze had zoiets verwacht:
http://i29.tinypic.com/2ngrbqc.jpg
ps mocht iemand 'm willen hebben, voor een niet al te hoge prijs, mag men deze hebben :+
hij klinkt verder best oke. je buren zullen best blij met je zijn, vooral met de bass :+

ze is nu bijgedraaid hoor. ze vind 'm "goed" klinken.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws