Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Road-runner83 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:03:
Voor mij is het ook alweer een tijd geleden dat ik m'n set gepost heb. Inmiddels woon ik samen :)

Binnenkort (als alles af is) post ik m'n hele set weer (laatste x was meen ik in deel 20 ergens).

Hier alvast een preview O+

[afbeelding]
[afbeelding]

Greetz Joost

P.s.probeer te raden aan de hand van het plaatje welke apparatuur er staat/hangt :)
Xbox? :+

"I've always been mad.
I know I've been mad, like the most of us are.
Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Spekkies

Work Smart - Not Hard

quote:
Road-runner83 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:03:
Voor mij is het ook alweer een tijd geleden dat ik m'n set gepost heb. Inmiddels woon ik samen :)

Binnenkort (als alles af is) post ik m'n hele set weer (laatste x was meen ik in deel 20 ergens).

Hier alvast een preview O+

[afbeelding]
[afbeelding]

Greetz Joost

P.s.probeer te raden aan de hand van het plaatje welke apparatuur er staat/hangt :)
een 52cm crt tv? :+
It's the eighties all over again :D

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

Bijna goed ;)

TV is een oud beestje (70cm)....maar daarboven hangt een 170cm scherm :9
Ik ben net klaar met m'n studie dus nu wat geld verdienen voor een nieuwe TV en een Mediacenter...
Maargoed m'n andere hobby's zijn ook niet al te cheap (motor rijden _/-\o_ )

En nee geen Xbox maar de Wii :)...maar dat wist je vast wel :P

Ik had meer reacties verwacht van: Marantz, Quadral, JBL etc..... 8)

Road-runner83 wijzigde dit bericht 11-04-2008 15:59 (28%)

Opblaasblob

quote:
Road-runner83 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:54:
Bijna goed ;)

Ik ben net klaar met m'n studie dus nu wat geld verdienen voor een nieuwe TV en een Mediacenter...

JBL xti sub 300 ?

Geniet, maar luister naar goede hifi-apparatuur

quote:
Eindelijk een kenner ;)....het is idd de Xti 300 Sub...gaat behoorlijk HARD! :D
Opblaasblob

quote:
Road-runner83 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:13:
[...]

Eindelijk een kenner ;)....het is idd de Xti 300 Sub...gaat behoorlijk HARD! :D
Zo hard dat er na de tijd meer snoepjes naast de sub liggen dan in `t schaaltje? ;)

Geniet, maar luister naar goede hifi-apparatuur

quote:
Road-runner83 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:54:
Bijna goed ;)

welke beamer gebruik je daarvoor? een hd beamer?

Royz hyves | Xbox Live gamertag: RoYZZ | Get big or die tryin'

quote:
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:24:
[...]

Oh, wij zijn onnozel, en niet degene die een statement maakt dat erg kort door de bocht is en en passant de apparatuur van 75% van de lezers van het topic bestempelt als instaptroep?

Ik denk dat we allemaal wel begrijpen dat er een correlatie is tussen het gewicht en de prestaties van apparatuur, maar die relatie is niet direct causaal en het geeft al helemaal geen pas om op basis daarvan termen als 'troep' te bezigen.
Als dit een show topic is heeft een high end klasse meer show waarde, en spreekt meer tot de verbeelding dan een buget klasse. Heeft uiteindelijk met de gebruiks waardering weinig te maken.
Of het nu budget of high end is, uiteindelijk wil je er het maximale uit halen en daar zit zo her en der veel verschil. 8)7

Het gaat niet om showwaarde, het gaat erom dat je naast verrukt zijn over high end spul je tegelijk respectvol kan zijn over minder flashy dingen.

Ontopic maar weer.

Mijn HT is inmiddels af, ik zal dit weekend eens wat pics schieten :)

Athlon XP 2800+ Barton / Asus A7N8X Deluxe Rev. 2.0 / 2 x 1Gb Corsair PC3200 / Aeolus 6800XT / Hitachi 160 Gb S-ATA / Hitachi 250 Gb S-ATA / NEC ND-3500 / Asus 16x48x DVD / Spire Whisper Rock IV / 2x Papst 8412 N/2GML

http://www.hifissimo.com/store/html/images/produits/faces/29957face.jpg
Mijn Cambridge Audio 540R V3 is binnen *O*

Live pics volgen nog als ik later deze week nog 2 Wharfedale diamond 8.1's en een diamond center op kan halen, dan heb ik mn Wharfedale set compleet. (Heb al 2 Diamond 8.4's als front)
Volgende maand nog deze ophalen en dan kan ik er weer een paar jaar tegenaan :)

Kill bill
I was an atheist until I realized I was God

Het gaat mij ook niet om het budget of merk waarde, en al zeker niet om anderen niet in hun waarde te laten, maar kreeg het gevoel dat de discussie die richting op ging, en als je de pics bekijkt krijg je toch een beetje de indruk dat er "veel" word geïnvesteerd in de hardware (merk waarde) en er minder aandacht uit gaat naar andere waarden als plaatsing,matching, etc, terwijl daar ook veel te halen is (en leuke discussies kan opleveren) aan kwaliteit zowel in budget als in het high end. Vandaar de term show topic :)

Een jaartje of wat geleden ben ik verhuisd. In eerste instantie wilde ik mijn mijn set gewoon in de woonkamer plaatsen, zoals in mijn vorige woning. Dat zag er zo uit:

http://www.xs4all.nl/~sr78/hifi/DSC_6754.jpg

In mijn nieuwe woning heb ik een grote overloop. Loze ruimte, prima om zooi op te slaan dacht ik in eerste instantie. Een vriend van me suggereerde echter er een dedicated home theater van te maken. Dat was een half jaartje terug, en met wat horten en stoten is dit het eindresultaat geworden:

http://lh3.ggpht.com/sroubos/SAI4ioEa79I/AAAAAAAAAps/k5PBPG279J0/DSC_0507.jpg?imgmax=640

In mijn oude set had ik een vrij ingewikkelde combinatie van stereo en surround apparatuur. Die heb ik nu uit elkaar getrokken. Arcam amplifiers en CD-speler, B&W CDM7NTs en mijn Thorens TD124 zijn in de woonkamer verantwoordelijk voor het geluid. Eigenlijk kon ik alleen mijn subwoofer, center speaker en Denon 3806 AV receiver meenemen naar het HT. De rest moest gesprokkeld worden.

http://lh4.ggpht.com/sroubos/SAI4f4Ea74I/AAAAAAAAApE/vekVk1g6xPA/DSC_0484.jpg?imgmax=640

Zelf had ik twee Mission M31s op mijn studeerkamer, en toen ik via via aan een tweede paar kon komen heb ik toegehapt. Mijn CDM7 CNT center speaker is natuurlijk niet echt in key met de Missions, maar ja... Het geluid was in elk geval geregeld. De apparatuur moest ook wat uitgebreid worden echter...

http://lh3.ggpht.com/sroubos/SAI4hoEa77I/AAAAAAAAApc/cutSYtR-VOA/DSC_0499.jpg?imgmax=640

De Playstation 3 heb ik vooral gekocht als Blu-ray speler. Als console begin ik hem ook steeds meer te gebruiken, zeker sinds GT5: Prologue uit is. Ik heb ook geprobeerd hem als mediacenter te gebruiken, maar ik ben vanwege flexibiliteit toch voor een HTPC gegaan, gebouwd van de onderdelen van de oude PC van mijn zusje ('Hey sis, is het nog geen tijd voor een nieuwe PC? ;) ). Nieuw Antec kastje eromheen, wat stille fans, klaar. Er zit een Athlon 2500XP in, dus 1080P content hoef ik er niet mee te proberen, maar 720P loopt prima.

De Samsung HD870 heb ik gekocht als regio 1 DVD-speler, maar sinds de recente aankoop van de Toshiba EP-10 HD-DVD speler is deze eigenlijk werkeloos. Maar ja, weghalen laat zo'n gat achter ;)

http://lh5.ggpht.com/sroubos/SAI4iIEa78I/AAAAAAAAApk/gL4shGNTRwU/DSC_0501.jpg?imgmax=640

De projector is een Panasonic AX-200. Ik heb drie jaar lang het projectorlandschap bijgehouden en uiteindelijk de AX-200 getest tegen de Epson TW700 en de Sanyo Z5. De Panasonic was naar mijn smaak net wat beter dan de Epson en mijlen beter dan de Sanyo. Het 2,20m brede Beamax scherm is een investering die het geld dubbel en dwars waard is vind ik; het is erg mooi afgewerkt, zit stevig in elkaar en maakt de kamer 'af'.

http://lh5.ggpht.com/sroubos/SAI4hIEa76I/AAAAAAAAApU/Mz2PlChsGHA/DSC_0495.jpg?imgmax=640

De subwoofer is een kleine, snelle MJ Acoustics Pro 50. Op mijn studeerkamer heb ik nu een set KEF eitjes, en hoewel die set goede reviews heeft, is de bijbehorende subwoofer veel te traag voor muziek. De MJ Acoustics is wat dat betreft een erg goede koop voor een combinatie stereo/HT set.

Er bovenop een Apple wireless setje. Omdat ze zo mooi zijn O+

http://lh3.ggpht.com/sroubos/SAI4goEa75I/AAAAAAAAApM/VO3PGHj7_Fw/DSC_0485.jpg?imgmax=640

Media alcove. Vijf Billy kastje en alle DVDs, HD-DVDs, Blu-Rays en games binnen handbereik :)

http://lh5.ggpht.com/sroubos/SAI4jIEa7-I/AAAAAAAAAp0/T8zPwF15Ua8/DSC_0509.jpg?imgmax=640

Na veel kluswerk heerlijk achterover zitten en genieten :)

Athlon XP 2800+ Barton / Asus A7N8X Deluxe Rev. 2.0 / 2 x 1Gb Corsair PC3200 / Aeolus 6800XT / Hitachi 160 Gb S-ATA / Hitachi 250 Gb S-ATA / NEC ND-3500 / Asus 16x48x DVD / Spire Whisper Rock IV / 2x Papst 8412 N/2GML

Aah, sommige van je plaatjes doen het niet! En ik ben zo benieuwd! Ziet er in elk geval wel echt heel erg tof uit, vooral je DVD hoek(je) :D

[PC = P965-DS3 - E6420 - 8800GTS - 3GB PC5300 - 160GB] [Laptop = XPS 1330 - T7100 - 2GB PC5300 - 120GB - WLED]

Je pics doen het niet :'(

Ziet er goed uit, ben erg benieuwd!

Creative clutter is better than tidy idleness | iPhone 2.0 | iMac 24" | PB 12" | Nikon D40

quote:
Nitai schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:25:
Je pics doen het niet :'(

Ziet er goed uit, ben erg benieuwd!
je kan de pics wel bekijken als je de link in je browser kopiert.

ik zie hier allemaal zeer mooite HT's staan. Ik zal deze week eens foto's van mijn HT posten.

Pics fixed, beetje slordig geweest met mijn Picasa linkjes ;)

ziet er mooi uit dr.strangelove! Ik vroeg me af waar je dat studio licht hebt gekocht die naast je bank staat....?

Home-cinema in aanbouw. | Me, My theater and Ipod | Xbox360 tag: Hitman333NL

quote:
Dr. Strangelove schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:07:
Pics fixed, beetje slordig geweest met mijn Picasa linkjes ;)
En mag ik wellicht vragen hoe je het Wireless Apple Keyboard werkend hebt gekregen op je normale Windows XP bak? Ik zit namelijk keihard te geilen op dat ding, dus wellicht een uitleg via DM zou heel erg lief zijn :D

Voor de rest een ontzettend mooie kamer! Ik neem aan dat het door het tapijt etc niet echt hol klinkt? Want echt aangekleed is het natuurlijk ook niet. Voor de rest, zo moet mijn overloop er in de toekomst ook uit komen te zien :) !

[PC = P965-DS3 - E6420 - 8800GTS - 3GB PC5300 - 160GB] [Laptop = XPS 1330 - T7100 - 2GB PC5300 - 120GB - WLED]

quote:
Dr. Strangelove schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:19:
In mijn nieuwe woning heb ik een grote overloop. Loze ruimte, prima om zooi op te slaan dacht ik in eerste instantie. Een vriend van me suggereerde echter er een dedicated home theater van te maken. Dat was een half jaartje terug, en met wat horten en stoten is dit het eindresultaat geworden:

[afbeelding]
Als het dan toch een dedicated ruimte is, waarom zet je de bank niet op de sweetspot neer? En de muren en beginstuk van het plafond zwart of donkergrijs, dat geeft echt een enorme winst in het contrast.

quote:
hitman333 schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:37:
ziet er mooi uit dr.strangelove! Ik vroeg me af waar je dat studio licht hebt gekocht die naast je bank staat....?
Praxis; de spot en de standaard worden los verkocht.
quote:
osc4r schreef op zondag 13 april 2008 @ 21:23:
[...]

En mag ik wellicht vragen hoe je het Wireless Apple Keyboard werkend hebt gekregen op je normale Windows XP bak? Ik zit namelijk keihard te geilen op dat ding, dus wellicht een uitleg via DM zou heel erg lief zijn :D
Ik heb een Sweex BT USB adapter gekocht; toetsenbord en muis werden meteen herkend onder XP :)
quote:
Voor de rest een ontzettend mooie kamer! Ik neem aan dat het door het tapijt etc niet echt hol klinkt? Want echt aangekleed is het natuurlijk ook niet. Voor de rest, zo moet mijn overloop er in de toekomst ook uit komen te zien :) !
Het tapijt is vrij dik, net als de gordijntjes. Aan de zijkant zit het trapgat waardoor het geen vierkante ruimte is, wat ook scheelt. Geen problemen met galm.
quote:
ShittyOldMan schreef op zondag 13 april 2008 @ 21:34:
[...]

Als het dan toch een dedicated ruimte is, waarom zet je de bank niet op de sweetspot neer? En de muren en beginstuk van het plafond zwart of donkergrijs, dat geeft echt een enorme winst in het contrast.
De bank staat in de sweet spot :) Middenlijn bank, scherm en centerspeaker zijn op de centimeter uitgelijnd.

Wat de kleuren betreft, de donkerrode achterwand zorgt voor meer dan genoeg contrast. De projector staat altijd in eco mode en cinema 2 stand (minste lichtopbrengst, beste beeldkwaliteit) dus ik heb geen behoefte aan meer. Daarnaast wilde ik de ruimte toch licht houden omdat ik er veel doorheen loop, vandaar de kleuren van de wanden en het plafond.

quote:
Dr. Strangelove schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:12:
[...]
De bank staat in de sweet spot :) Middenlijn bank, scherm en centerspeaker zijn op de centimeter uitgelijnd.
Als dat zo is ...euh.. waar staan dan je rear-speakers, ik zie alleen front- side- en center. :>
[edit] Hmm, side- moet echt recht op de bank gericht zijn zie ik zojuist. ...nvm that

Ikzelf zou die bank 50cm naar voren schuiven, en het geheel 1 meter naar links, dan staan die rechter speakers ook niet meer in de hoeken. Toch ruimte zat >:) :9

SirNobax wijzigde dit bericht 13-04-2008 22:35 (39%)

Pentax K110D - Pentax-M 50mm F/1.7 - Pentax-M 40mm F/2.8 - Pentax-F 35-70mm - Pentax-M 50mm F/2.0 - Pentax-M 80-200mm F/4.5 - Tokina 28mm F/2.8 - Tokina 135mm F/2.8 - 2.0x TC

Helaas niet ruimte zat... de deur naar de slaapkamer valt net buiten de foto maar zit direct naast de linkerfrontspeaker :) De ruimte is dus maximaal benut. De bank zou naar voren kunnen maar dan zit ik te dicht op het scherm. De rear effecten komen verder goed over, dus ik laat het zo.

Reg. datum: 20 september 2003

@ Dr Strangelove:
_/-\o_ Mooie sfeervolle kamer :)
Altijd al dat gedoe van vrouwen (incl. mijn vriendin ;)) over plantjes hier, beeldjes daar, enz. Vind dit een mooi voorbeeld van minder = meer :P

quote:
Dr. Strangelove schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:12:
[...]
...

Ik heb een Sweex BT USB adapter gekocht; toetsenbord en muis werden meteen herkend onder XP :)

...
Weet je wellicht nog welke? Ik heb zelf namelijk een Sitecom BT 2.0 gehaald (die met 10 meter bereik) en die deed het helaas niet. Zou helpen als je een modelnummer of webshop weet :) Thanks alvast!

quote:
Dr. Strangelove schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:19:
Een jaartje of wat geleden ben ik verhuisd. ....
Na veel kluswerk heerlijk achterover zitten en genieten :)
Heel mooi gedaan! Wil je een foto posten van het trappegat...(met je rug naar je stereomeubel)? Ben benieuwd hoe die opening daar is, zit er een deur voor...?

spul, kabels, beeld, geluid.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws