Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 5

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 97 98 99 100 last

Nieuw Topic
Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

Jajaja ik heb die link hier zelf gegeven :+

Ik wil er ook nog voor zorgen dat er geen icoontje naast m'n muisaanwijzer komt van elk programmaatje wat ik open in Xandros. (FireFox, Word) Ik heb 't na de vorige restore weggekregen nadat ik deze tip kreeg:
quote:
Q:
How can I change the Launch Feedback preferences in KDE?

A:
Click on the K Menu, and then CONTROL CENTER. In the window that comes up, select APPEARANCE & THEMES. Then select LAUNCH FEEDBACK. Set your preferences. When done, be sure to click APPLY.
Maar nu kan ik het niet meer vinden... Iemand de precieze aanwijzingen of niet?

CLB wijzigde dit bericht 11-03-2008 19:54 (86%)

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

Reg. datum: 30 januari 2006

Ik zit net een beetje in het het boekje (naja, de pfd, want het Chinees uit het boekje begrijp ik niet zo) te bladeren, en zie ineens dit staan:
quote:
To prepare the Eee PC for transport, you should turn it OFF and disconnect all external peripherals to prevent damage to the connectors. The solid-state disk drive’s head retracts when the power is turned OFF to prevent scratching of the solid-state disk drive surface during transport. Therefore, you should not transport the Eee PC while the power is still ON. Close the display panel and check that it is latched securely in the closed position to protect the keyboard and display panel.
Was de bedoeling van solid state niet dat deze geen movable parts had :+ ?

Dus volgens mij hebben ze gewoon een oude manual gerefurbised :)

marrk
Reg. datum: 09 juli 2002

quote:
CLB schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 18:43:
Jajaja ik heb die link hier zelf gegeven :+
[...]
Hm... dan snap ik niet waarom je dat zei. Maar goed.

Ik zit wel echt te twijfelen wat ik nu moet doen. Als die 900 niet zou komen zou ik meteen een 701 4G kopen. Maar ik heb nu zo iets van, is het niet zonde als ik nu een 701 koop, ga ik dan niet heel snel een 900 willen. Moeilijk moeilijk. Ik denk dat ik maar geduldig ga zijn. Want een 701 én een 900 is een beetje onzin.
Gsus is my homeboy

Verkoop je de 701 toch... Eer dat die 900'er uit is, man dan is er alweer een 990'er gepresenteerd 8)7

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

quote:
XanderDrake schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:41:
Research

Ik had vandaag even zin om op zoek te gaan naar de verwachte prestaties van Intel Atom, om te kijken of het de moeite waard zou zijn om te wachten op het nieuwe CPU platform.
Dusch:
Ik lees op veel plaatsen (wikipedia, t.net, enz.) dat een Silverthorne op 1.8ghz ongeveer hetzelfde gaat presteren als een Intel Pentium M Banias core. De grote vraag is natuurlijk, een Banias core op welke snelheid? Als we het hebben over clock-for-clock, dan zitten we erg goed, maar daar ga ik niet van uit.
Op één andere plaats las ik dat een Atom cpu 10% sneller is dan de Intel A110 (op 800mhz). Vervolgens is het de vraag over welke snelheden we het hebben in het geval van de Atom.
We kunnen in ieder geval stellen dat de Atom niet langzamer gaat worden dan de Celeron M op 630mhz. Dus dat is prima in dit geval.

Nou over de grafische prestaties:
In dit artikel op t.net lezen we dat de CPU gekoppelt wordt aan een Intel 945GSE, een low voltage chipset.
Vanuit een ZEER GOEDE informatie bron om onderlinge UMPC CPU's te vergelijken zien we dat de Sony Vaio UX180P het beste scoort in zowel Graphics als Game Graphics binnen de Vista score. De UX180P beschikt over de 945GMS. Ik denkt dat de Atom chipset op zn minst er veel lijkt op deze chipset. Allicht iets lager geclockt, maar ook dat denk ik niet echt.

Maar goed, dit is alsnog speculatie. Het wordt wachten op de echte benchmarks :)
een bericht van tweakers zelf met wat benchmarks:

nieuws: Eerste benchmarks Intels Silverthorne-cpu duiken op

mensen op eeeuser.com forum hadden ook nog wat benchmarks gevonden.

Komt erop neer hoe je het ook went of keert hij is gewoon langzamer. Dat wil niet zeggen dat het troep is want de watt -> prestatie verhouding is ongekend. Ook zijn deze benchmarks niets 100% eerlijk zoals in het artikel staat beschreven. Ook scheinen ze heel goed over te clocken te zijn

Opterpr0n

quote:
SuperPI zegt niet heel veel hoor.
quote:
mensen op eeeuser.com forum hadden ook nog wat benchmarks gevonden.
Bronnennenennneuh!!! :>

Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Reg. datum: 23 juni 2003

quote:
CLB schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 17:11:
Altijd dat wisselkoersen 8)7
$499,- is bij ons 499,- euro en so be it...

Voor 300,- koop je hier niet eens 'n 701'tje :X
Dit mag wel in de OP.
1 euro is $1,55
$499 is ex BTW en dat is in Europa 399 euro inc BTW

Als je importeert dan komt er BTW + verzendkosten bij.
Dus $499 is 301 euro ex btw ex verzend. Zelfs in de USA krijg je 'em niet voor die prijs omdat je lokaal nog BTW moet betalen.

Hmms blijkbaar komt er geen silverthrone atom in de Eee maar een Diamondville atom processor die betere prestaties af scheint te leveren. ik dacht altijd dat diamondville en silverthorne andere namen voor hetzelfde waren maar er is dus blijkbaar toch een verschil

Opterpr0n

quote:
Crazyanz schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:23:
Hmms blijkbaar komt er geen silverthrone atom in de Eee maar een Diamondville atom processor die betere prestaties af scheint te leveren. ik dacht altijd dat diamondville en silverthorne andere namen voor hetzelfde waren maar er is dus blijkbaar toch een verschil
Niemand weet het precies, maar volgens mij zijn ze bijna identiek. Diamondville was bedoelt voor cheap pc's volgens mij, en Silverthorne voor goedkope lapperts. Maar ik wacht tot specs en benches voordat ik echte conclusies ga trekken. En geen SuperPi :P

Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca

www.gamezorg.nl

Waarschuwing:

Pas op, de EEE Pc is extreem vet!

Heb hem net binnen (4G) en wauw, z'n geld dubbel en dwars waard!

Nu ff opladen en handleiding doorkijken en dadelijk meteen XP erop!
En 2GB mem en 4GB SDHC kaartje erin!

Zat ook, gelukkig, zo'n power adaptertje en een mooi tasje bij!

Die Chinese karakters vallen niet eens op en typen lijkt prima te gaan.
Ben namelijk al laptop gewend.

Wel jammer van de 76,22 invoertax maar ja..

www.gamezorg.nl -|- Athlon 64 X2 5000+ : Asus M2N SLI Deluxe : 2*1 GB DDR2 800Mhz : XFX 8800GTS -|- HTPC

Reg. datum: 12 september 2007

quote:
SittingDuck schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:11:
Waarschuwing:

...Pas op, de EEE Pc is extreem vet!

Heb hem net binnen (4G)...
Inderdaad, al dat gezwets over nieuwe modellen :+
Sinds vorige week donderdag heb ik mijn eigen EEE pc binnen(4g surf wit via komplett), en hier volgt mijn mini review vol spellll fauwten.

In den beginne was er Xandros, en dat was voor een leek als ik toch best bagger. Dat was bagger omdat ik het niet voor elkaar kreeg om thuis of op school een wireless verbinding tot stand te brengen, dus heb ik half blackboard maar op mijn externe hardeschijf gezet.
Zaterdag ben ik naar een goede vriend gegaan, die beschikt over een usb-dvd speler en heel wat meer ervaring heeft met computers in het algemeen, en daar heeft hij een verkleinde versie van XP pro voor me geinstalleerd :).

Sinds maandag ben ik echt actief met de EEE aan het werk geweest. Vandaag met deze ''storm'' heb ik anderhalf uur gedaan over de rit Den Haag Centraal --> Utrecht Centraal (normaal is 35-40minuten) en dankzij de EEE heb ik niet uit frustratie een ruit ingegooid en wonder boven wonder hebben mijn mede passagiers ook niet uit frustratie de EEE uit het raam gegooid. Maar ik dwaal af, ik heb anderhalf uur vanaf m'n usb-hardeschijf een serie zitten kijken, de batterij begon op 100% en eindigde op 40%.
Op school gebruik ik het ding vooral om aantekeningen mee te maken, wiki te bezoeken(om net te doen alsof ik het antwoord weet) en om blackboard te bebruiken. Dit gaat allemaal prima, het enige waar ik tijdens het typen nog veel de mist in ga is dat er geen ''~'' voor de 1 zit. Ten slotte heb ik de EEE ook even op een beamer aangesloten, werkt wel alleen je krijgt een beetje een uitgesmeert beeld, maar daar kan je met een beetje gepiel wel mee werken.

Mijn persoonelijke conclusie de EEE is handig zodra er XP op zit, voor surfen school(of werk) en video kijken. De EEE is niet handig als, je geen idee hebt hoe je windows xp er op krijgt je niet kan leven met zowel zijwaarts als naar boven en beneden scrollen en als je niet houd van een beetje aandacht 8)7 (ik heb al zoveel AAA's OOO's.... ja EEE's gehad en speeches gegeven dat ik ik maar voor Asus moet gaan werken).

www.gamezorg.nl

Heb er ook meteen XP op gezet ivm 'onbekend met Xandros':

1. Maak XP kleiner dmv Nlite
2. Koop USB->IDE kabel
3. Haal interne DVD/CD speler en sluit deze aan op EEE PC
4. Installeer 2GB geheugen
5. Installeer XP dmv handleiding EEE PC (Linux versie)
6. Installeer drivers van meegeleverde EEE PC dvd.
7. Installeer SDHC kaartje.

GENIET!

Ter info:
-USB 2.0 to IDE Cable bij Yagoda 12,95 inclusief http://myworld.ebay.nl/yago21
-2GB Geheugen bij FastMemoryMan 29,42 inclusief http://myworld.ebay.nl/fastmemoryman
-SDHC Kaart bij Elegoo24h 4GB 21,50 inclusief http://myworld.ebay.nl/elegoo24h

Dit waren de goedkoopste deals die ik op eBay heb kunnen vinden.
Wellicht hebben jullie er ook wat aan.

www.gamezorg.nl -|- Athlon 64 X2 5000+ : Asus M2N SLI Deluxe : 2*1 GB DDR2 800Mhz : XFX 8800GTS -|- HTPC

quote:
SittingDuck schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 19:29:
Heb er ook meteen XP op gezet ivm 'onbekend met Xandros':

1. Maak XP kleiner dmv Nlite
2. Koop USB->IDE kabel
3. Haal interne DVD/CD speler en sluit deze aan op EEE PC
4. Installeer 2GB geheugen
5. Installeer XP dmv handleiding EEE PC (Linux versie)
6. Installeer drivers van meegeleverde EEE PC dvd.
7. Installeer SDHC kaartje.

GENIET!

Ter info:
-USB 2.0 to IDE Cable bij Yagoda 12,95 inclusief http://myworld.ebay.nl/yago21
-2GB Geheugen bij FastMemoryMan 29,42 inclusief http://myworld.ebay.nl/fastmemoryman
-SDHC Kaart bij Elegoo24h 4GB 21,50 inclusief http://myworld.ebay.nl/elegoo24h

Dit waren de goedkoopste deals die ik op eBay heb kunnen vinden.
Wellicht hebben jullie er ook wat aan.
Humm,...
Download een verkleinde versie van Xp of behandel xp met Nlite zelf.
Koop voor 5 tientjes een DVD/CD 2.0 usb branden.
EN,.. hopla...installeer Xp.....Klaar. 8)

www.gamezorg.nl

quote:
Tripbyte schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 19:37:
[...]

Humm,...
EN,.. hopla...installeer Xp.....Klaar. 8)
Is ook wat ik zeg :)
Externe DVD is wel zo'n 40 euro duurder. Aangezien je zo'n speler enkel nodig hebt voor XP en de Asus dvd, is dat voor mij de moeite niet.

quote:
SittingDuck schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 19:38:
[...]

Is ook wat ik zeg :)
Externe DVD is wel zo'n 40 euro duurder. Aangezien je zo'n speler enkel nodig hebt voor XP en de Asus dvd, is dat voor mij de moeite niet.
Maar wel makkelijk om software,.. spellen,...muziek,... films,.. dvd's afspelen etc.
Maar dat is voor ieder voor zich..

FF filmpje of muziek downloaden is ook weer makkelijker weg te branden..
(dus niet alleen om in xp te installeren)

Reg. datum: 09 maart 2008

Tripbyte :

Humm,...
EN,.. hopla...installeer Xp.....Klaar.

Waar kan ik deze verkleinde versie van Xp Downloaden ?

quote:
johnny11 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:47:
Tripbyte :

Humm,...
Koop voor 5 tientjes een DVD/CD 2.0 usb brander.
EN,.. hopla...installeer Xp.....Klaar.

Waar kan ik deze verkleinde versie van Xp Downloaden ?
Zou ik je graag willen vertellen,.. alleen mag ik volgens de regels die niet hier op dit
forum posten..
Er zineen hoop tracker site's waarbij via google een hoop kan vinden.
Zoekwoord: eeepc windows xp of eee pc windows xp

Okee Tripbyte , ik begrijp het.
Ik heb zelf XP-Proffessional , lijkt me tamelijk groot , maarja ?

Maar is het misschien mogelijk om mijn XP-CD te kopieeren naar mijn USB-harddisk.
En dan aansluiten op Mijn EEE en dan vanaf de USB-harddisk XP op de EEE installeren ?

Dat scheelt me het aanschaffen van een portable DVD.

johnny11 wijzigde dit bericht 12-03-2008 21:24 (5%)

HD3870 CrossFire

quote:
johnny11 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:18:
Okee Tripbyte , ik begrijp het.
Ik heb zelf XP-Proffessional , lijkt me tamelijk groot , maarja ?

Maar is het misschien mogelijk om mijn CD met XP te kopieeren naar mijn USB-HD Portable.
En dan aansluiten op Mijn EEE en dan vanaf de USB-HD XP op de EEE installeren ?

Dat scheelt me het aanschaffen van een portable DVD.
Nee, dat gaat niet lukken. Anders hadden we dat allang bedacht :)

XXODD XNi570RU-GT: 17" @ 1920 x 1200 | nVidia 8700M GT 512MB DDR3 (770/1850/900) | Intel Core 2 Duo T7700 2.4GHz 2048MB DDR2 - 667MHz DC | 200GB 7200RPM HDD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Ultimate x86

Hoi.
Reg. datum: 08 maart 2003

Ik had gewoon een oude interne CD drive gepakt en die aangesloten op een externe HDD behuizing. Het hing wel los bij elkaar natuurlijk, maar dat is voor dat uurtje ook geen probleem.
Inderdaad,.. externe hdff een dvd speler in rammen & gaan..
Maar ach,. 50 euro voor een externe vond ik niet zo schikbarend.
Het is toch altijd handig ff snel een cd of dvd erin.

Gsus is my homeboy

Iemand?
quote:
Ik wil er ook nog voor zorgen dat er geen icoontje naast m'n muisaanwijzer komt van elk programmaatje wat ik open in Xandros. (FireFox, Word) Ik heb 't na de vorige restore weggekregen nadat ik deze tip kreeg:
quote:
Q:
How can I change the Launch Feedback preferences in KDE?

A:
Click on the K Menu, and then CONTROL CENTER. In the window that comes up, select APPEARANCE & THEMES. Then select LAUNCH FEEDBACK. Set your preferences. When done, be sure to click APPLY.
quote:
Maar nu kan ik het niet meer vinden... Iemand de precieze aanwijzingen of niet?

Stom van mij , ik heb de Externe HD opengeschroefd en inderdaad het is eventjes kabeltje verwisselen met interne DVD en klaar , bedankt Flashbang.

Reg. datum: 08 maart 2008

quote:
marrk schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:34:
[...]
Ik zit wel echt te twijfelen wat ik nu moet doen. Als die 900 niet zou komen zou ik meteen een 701 4G kopen. Maar ik heb nu zo iets van, is het niet zonde als ik nu een 701 koop, ga ik dan niet heel snel een 900 willen. Moeilijk moeilijk. Ik denk dat ik maar geduldig ga zijn. Want een 701 én een 900 is een beetje onzin.
Precies hetzelfde probleem=(... Ik zou nu echt graag een 701 willen kopen nu, maar het duurt niet gek lang meer tot de 900...vooral het grotere scherm en de grotere SSD vindt ik toch wel de moeite waard. Maarja dan weer het volgende probleem: weer niet al te lang daarna komen de atom's, en een langere accutijd is ook wel weer heeeel lekker. In principe kun je eigenlijk wel blijven wachten maar voor mij is de 900 serie i.c.m. intel atom toch wel het ultieme voor wat ik ermee wil doen...
quote:
CLB schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:54:
Verkoop je de 701 toch... Eer dat die 900'er uit is, man dan is er alweer een 990'er gepresenteerd 8)7
Zo dacht ik een jaar terug ook, maarja nu ik begonnen ben met studeren gaat het geld toch wel erg snel ook aan andere dingen op=P...

En WeL nU!
Reg. datum: 28 augustus 2003

Was deze hier al eens gepost?

http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2008/03/eee-pc--cimg1699--comparison-up.jpg

Kun je precies het verschil tussen de 7'' en de 8,9'' zien. Iets groter touchpad ook trouwens.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 97 98 99 100 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: