[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 25 Laatste
Acties:
  • 294.302 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255352

Anoniem: 254897 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 15:36:
[...]

Hallo Roel,

Heb vandaag DVD Brander aangekregen en moet ook XP-Professional installeren.
Wat bedoel je met :

1] Tot de keuze partieties verwijderen kwam ik niet met mijn oude Xp prof. cd. :/

2] Nadat XP geinstalleerd was heb ik even rond gekeken op de Eee, wat een ellende.....
Toen viel het kwartje en ben ik de Eee drivers gaan installeren.

John
Hoi John,

1 De xp cd die had liggen was een van de eerste xp cd, waarschijnlijk zonder service pack 2. In div tutorials lees ik dat service pack 2 een must is. Hij stopte dus met installeren ivm de bescherming van de Asus EEE.

2 Nadat xp klaar is met installeren de xp cd vervangen door de asus eee dvd en de drivers installeren.
Zonder de drivers werkt wifi niet en internet is zeer traag, ook de schermresolutie staat nog op 800 x 600 en dat moet 800 x 480 zijn.

Succes

Roeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:06
Werkt een standaard sdhc kaart in de cardreader van de eeepc? Of is het noodzakelijk om een cardreader in te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:14

OcGuru

Giulietta Qv

THxZ0NE schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 21:51:
Werkt een standaard sdhc kaart in de cardreader van de eeepc? Of is het noodzakelijk om een cardreader in te bouwen?
Werkt zonder problemen,ik gebruik zelf een 16gb sdhc kaartje zonder problemen. 32GB schijnt ook gewoon goed te werken. :)

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Ohw grappig, ik dacht dat dit een speciaal principe was en niet werkte, bedankt voor je antwoord!

Een tip: op samenkopen.net staan goedkope 8gb sdhc kaartjes.

[ Voor 9% gewijzigd door THxZ0NE op 18-03-2008 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-07 14:05
Kan iemand nog even de link geven naar de eu-us adapter? na 40 pagina's doorbladeren in de vorige delen kan ik hem nog niet vinden:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Laatst online: 21:58
timleferink schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:04:
Kan iemand nog even de link geven naar de eu-us adapter? na 40 pagina's doorbladeren in de vorige delen kan ik hem nog niet vinden:S
En die had ik ook graag gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-07 12:19
Wil m'n eee tje met XP op de tv aansluiten. Iemand die dat al eens gedaan heeft en kan vertellen hoe dat moet? Kabeltjes erin, maar er gebeurt niets. Ook al op Fn F5 of F6 gedrukt, maar er gebeurt nog steeds niets. Moet ik ergens dual screen oid activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
miles schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:06:
Wil m'n eee tje met XP op de tv aansluiten. Iemand die dat al eens gedaan heeft en kan vertellen hoe dat moet? Kabeltjes erin, maar er gebeurt niets. Ook al op Fn F5 of F6 gedrukt, maar er gebeurt nog steeds niets. Moet ik ergens dual screen oid activeren?
Je kunt in de eigenschappen van je bureaublad en dan instellingen > geavanceerd en dan het intel tabblad)via een Intel wizard je scherm clonen of uitbreiden. Werkt dit wel?

Mijn eeepc loopt vast met WindowsXP als de accu op 7% staat! Iemand soortgelijke problemen?

[ Voor 5% gewijzigd door THxZ0NE op 19-03-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biedzjee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-07 11:02
Iemand ervaring met EEE bestellen in USA via bv. http://www.fromus2eu.nl ? Ik vond dat adres in een GoT-topic over de iPhone. Achter de website zit een van oorsprong Nederlandse dame die nu in de VS woont. Deze dame koopt op afroep artikelen in, en stuurt die naar de EU (en dus ook naar Nederland). Dat betekent natuurlijk ook dat ze EEE'tjes kan kopen en naar NL sturen....

Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:13
THxZ0NE schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:14:
Ohw grappig, ik dacht dat dit een speciaal principe was en niet werkte, bedankt voor je antwoord!

Een tip: op samenkopen.net staan goedkope 8gb sdhc kaartjes.
Als ik jou was zou ik even het eeeuser forum doorspitten, de cardreader staat er namelijk om bekend niet met alle SDHC kaartjes te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:40

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Rubu schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:31:
[...]

Als ik jou was zou ik even het eeeuser forum doorspitten, de cardreader staat er namelijk om bekend niet met alle SDHC kaartjes te werken.
Echt waar, want dat is wel erg raar :?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Biedzjee schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:55:
Iemand ervaring met EEE bestellen in USA via bv. http://www.fromus2eu.nl ? Ik vond dat adres in een GoT-topic over de iPhone. Achter de website zit een van oorsprong Nederlandse dame die nu in de VS woont. Deze dame koopt op afroep artikelen in, en stuurt die naar de EU (en dus ook naar Nederland). Dat betekent natuurlijk ook dat ze EEE'tjes kan kopen en naar NL sturen....
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar kijk even in het iPhone import topic, ik heb daar een aantal reacties gezien van mensen die op die manier een iPhone geimporteerd hebben. Zo te zien waren ze er wel over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

THxZ0NE schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:02:
[...]

Mijn eeepc loopt vast met WindowsXP als de accu op 7% staat! Iemand soortgelijke problemen?
Heb ik ook, volgens mij niks aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Hij komt eind april naar de benelux! :D Had al veel horen waaien, maar stond nu in de krant :)

De EEE PC - kostprijs: 299 euro - is al een wereldwijd succes en vanaf eind april ook in ons land te koop. De computer meet amper 22,5 bij 16,5 centimeter en is met zijn 890 gram superlicht.
http://www.hetvolk.be/Art...ArticleID=DMF19032008_033

Nu kan ik eindelijk een belgisch azerty exemplaar kopen !

[ Voor 17% gewijzigd door ? ? op 19-03-2008 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:07
eind april dus m.a.w. juni met wat geluk *zucht*

Denk dat ik hem dan maar in Frankrijk zal bestellen want ben het wachten wat moe.

Invoeren is geen optie omdat je in België sowieso invoerrechten betaald (ook op geschenken) vanaf een bepaalde waarde. BTW is hier dan ook nog eens 21% waar je ook niet echt vrolijk van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
XanderDrake schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:54:
[...]

Echt waar, want dat is wel erg raar :?
Ik kan zo 1 2 3 niets vinden, maar ik meen wel ergens gelezen te hebben dat die SDHC reader nogal picky kan zijn, en dus sommige cards gewoon weigert.

hier een topic erover http://forum.eeeuser.com/viewpoll.php?id=3439

en dit: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=11592

[ Voor 17% gewijzigd door Rubu op 19-03-2008 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

simplicidad schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:47:
Invoeren is geen optie omdat je in België sowieso invoerrechten betaald (ook op geschenken) vanaf een bepaalde waarde. BTW is hier dan ook nog eens 21% waar je ook niet echt vrolijk van wordt.
Invoerrechten zijn in de hele EU hetzelfde toch? En voor laptops hoef je geen invoerrechten te betalen. Je zit dus alleen met de BTW :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:16
XanderDrake schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:22:
[...]

Precies. Heb ik niets meer aan toe te voegen :)
En dat ze pas sinds een paar weken EEE's verkopen zegt volgens mij genoeg.
Ik denk dat ze met de EEE persé wilden wachten tot de Windows XP versie voor Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Gizz schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:54:
En voor laptops hoef je geen invoerrechten te betalen. Je zit dus alleen met de BTW :)
Das onzin.. heb gewoon betaald (net zoals zovelen met mij)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
CLB schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:32:
[...]

Dat is vooral afhankelijk waar je em vandaan haalt.

Jongens: let op de OP topic regels, we gaan weer die kant op.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
BTW
De pricewatch entry van de EEE 4G Vanilla begint vorm te krijgen:
http://tweakers.net/pricewatch/166473/asus-eee-pc-4g.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

CLB schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:32:
[...]

In het vorige deel reageerde iedereen met de melding dat er geen invoerrechten over een laptop betaald hoeven te worden:
paQ in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 4"

En zelf hoefde ik het ook niet te betalen, alleen de BTW (had de echte waarde doorgegeven aan de douane), dus hoezo is het nu weer onzin?
XanderDrake schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:36:
[...]

Dat is vooral afhankelijk waar je em vandaan haalt.
Buiten de EU is buiten de EU, voor eventuele invoerrechten maakt het niks uit of je laptop uit HK komt of uit de VS.

@hieronder: blijkbaar weet niet iedereen hoe het zit, anders zou er ook geen discussie geweest zijn :P Het lijkt mij voor tweakers die hem willen importeren erg handig als ze weten dat ze geen invoerrechten hoeven te betalen, dus zo'n melding is erg op zijn plaats in elk deel van dit topic (aangezien het niet in de topicstart staat).

Je ziet dat het tot misverstanden leidt, iemand gaat wachten tot eind april omdat hij denkt invoerrechten te betalen.

[ Voor 44% gewijzigd door Gizz op 20-03-2008 10:53 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250059

:O Word een beetje moe over dat gezeik van invoerrechten,BTW etc..
Lekkere ervaring om te delen..
Geloof dat nu iedereen die over het forum heen surft wel weet hoe het zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
Zijn er trouwens mensen die het gebruiken als alternatief voor de duurdere ebookreaders ? Of mss kunnen vergelijken ?

Dit is eigenlijk voor mij persoonlijk de hoofdreden waarom ik een EEE pc overweeg.

[ Voor 26% gewijzigd door simplicidad op 19-03-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

5 euro 50 ex verzend. Ik heb exact dezelfde voor 80 eurocent inclusief verzendkosten gekregen met de airmail vanuit Hong Kong bij Double You Double You Double You Extremedeals Dot Com.

De MM Amsterdam heeft een witte EEE in de vitrine staan bij de kleine laptops. 4G leverbaar vanaf mei vanaf 299 euro. Leverbaar in 6 kleuren: zwart, wit, roze, blauw, groen en..... zilver!

Kijk, die gaan ik kopen!

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 19-03-2008 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
simplicidad schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:44:
Zijn er trouwens mensen die het gebruiken als alternatief voor de duurdere ebookreaders ? Of mss kunnen vergelijken ?

Dit is eigenlijk voor mij persoonlijk de hoofdreden waarom ik een EEE pc overweeg.
Dit heb ik ook weleens gedaan in de afgelopen dagen, gewoon een pdfje op full screen, prima te lezen!
Verder heb ik de mijne puur gekocht voor zijn mobiliteit, een volwaardige laptop in een ongelooflijk klein jasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Rubu schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:31:
[...]

Ik zal het eens bekijken voordat ik een kaartje aanschaf, bedankt.
B0MBACI schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:11:
[...]

Heb ik ook, volgens mij niks aan te doen?
Heel apart, ik kan geen gebruikers vinden met dezelfde problemen. Ik vind het probleem ook vrij onlogisch, ik zal ook eens in de gaten houden of het misschien met de standby modus te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
Ja maar er was er een van maar $0.80 incl verzendkosten :P en ik heb er geen haast bij en 60 cent is natuurlijk niks.oke het stond er alDe site bestaat niet?

Ik had ook de adapters van brando gekocht, al brande de gewone lader de 2e keer door (zonder de EEE eraan) dus ik zit weer zonder lader 8)7 .

[ Voor 24% gewijzigd door timleferink op 19-03-2008 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Gizz schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:58:
@hieronder: blijkbaar weet niet iedereen hoe het zit, anders zou er ook geen discussie geweest zijn :P Het lijkt mij voor tweakers die hem willen importeren erg handig als ze weten dat ze geen invoerrechten hoeven te betalen, dus zo'n melding is erg op zijn plaats in elk deel van dit topic (aangezien het niet in de topicstart staat).

Je ziet dat het tot misverstanden leidt, iemand gaat wachten tot eind april omdat hij denkt invoerrechten te bepalen.
Sorry maar ik ben het meer eens met Tripbyte dan met jou, en GoT regels staan ook aan onze kant.

Het is leuk en aardig dat je mensen wilt voorzien van deze kennis, maar ze zijn simpelweg off-topic. Die term lijkt me duidelijk toch?
Tevens kan je ELKE keer wel gaan uitliggen hoe het zit. Er komt altijd weer een pannekoek die het niet weet, niet de search of google gebruikt en het dan hier komt vragen.
Geloof me, andere hebben jou antwoord al eens gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Biedzjee schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:55:
Ik heb hem via die service naar hier gehaald. Is gewoon te vertrouwen daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
Tha_T schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:28:
[...]

Ik heb hem via die service naar hier gehaald. Is gewoon te vertrouwen daar :)
On that same note... iemand ervaring met http://www.usa2ned.com/ ? is voor zover ik begrijp ongeveer hetzelfde, alleen een iets schappelijker prijsje, maar wel een niet zo heel duidelijke website.. dus..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:48

Ik gebruik de Eee ook wel 's om e-books te lezen. Dat is best te doen (zeker als je het scherm 90 graden kantelt, zodat de Eee ook de form-factor van een boek heeft ;).
Maar een echte e-book reader heeft natuurlijk wel het grote voordeel van het e-ink scherm. Dat is (uit eigen ervaring met een iLiad) echt veel prettiger om van lezen. En veel langer te kunnen lezen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
evdakker schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:12:
[...]

Ik gebruik de Eee ook wel 's om e-books te lezen. Dat is best te doen (zeker als je het scherm 90 graden kantelt, zodat de Eee ook de form-factor van een boek heeft ;).
Maar een echte e-book reader heeft natuurlijk wel het grote voordeel van het e-ink scherm. Dat is (uit eigen ervaring met een iLiad) echt veel prettiger om van lezen. En veel langer te kunnen lezen ;).
Zodra je het beeld rotate vind ik het totaal niet meer te lezen, de letters worden dan enorm klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Rubu schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:01:
[...]

On that same note... iemand ervaring met http://www.usa2ned.com/ ? is voor zover ik begrijp ongeveer hetzelfde, alleen een iets schappelijker prijsje, maar wel een niet zo heel duidelijke website.. dus..?
Voor zover ik nagezocht heb is USA2NED toch wat voordeliger als je grote artikelen naar de EU wil hebben (boten, auto's, auto-onderdelen, noem maar op) en daar ligt dan ook voornamelijk hun expertise. FromUs2eu.nl is wat duurder maar doen alleen het kleinere spul. Daarnaast moet spul van U2N vanuit Texas verzonden worden en FU2U moet vanuit Reading komen, vlakbij Philadelphia (Snellere internationale verzending).

Het is dus vooral een kosten-afweging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper15
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-01-2023
Anoniem: 87302 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 18:08:
[...]

De MM Amsterdam heeft een witte EEE in de vitrine staan bij de kleine laptops. 4G leverbaar vanaf mei vanaf 299 euro. Leverbaar in 6 kleuren: zwart, wit, roze, blauw, groen en..... zilver!

Kijk, die gaan ik kopen!
Dat is toch de 4G surf of heb ik het verkeerd gezien. Hij had in ieder geval geen webcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alper15 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 23:27:
[...]

Dat is toch de 4G surf of heb ik het verkeerd gezien. Hij had in ieder geval geen webcam.
Klopt maar er stond op het kaartje 4G vanaf 299 euro. Een 4G Surf is ook een 4G in hun ogen denk ik. Maar ik denk dat de goedkoopste officiele 4G hier gewoon 299 euro gaat kosten. Dat is zo'n $468.

* Anoniem: 87302 leest nog even het topic na dat ruim een half jaar geleden is gestart over een $199 pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Anoniem: 87302 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 23:39:
* Anoniem: 87302 leest nog even het topic na dat ruim een half jaar geleden is gestart over een $199 pc...
Lees mijn relaas op de vorige pagina maar es ;(

Hehe, mensen zijn je al helemaal voor :) :
Afbeeldingslocatie: http://bp1.blogger.com/_AUFuDYCEz4s/R6p4A6AO-kI/AAAAAAAAA40/0dIvBL097KY/s400/2228046602_5335c8c506.jpg

Veel plezier :)
http://asuseeehacks.blogs...ee-pc-in-kindle-mode.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XanderDrake schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 00:13:

Lees mijn relaas op de vorige pagina maar es ;(
Hoeveel aandacht zou Asus hebben gekregen als ze hadden aangekondigd dat ze een $468 PC zouden releasen in Europa met 512 MB ram, 4GB "harde schijf" , Celeron "600" processor en een 7 inch scherm zonder Bluetooth, zonder cd speler, zonder cd brander, zonder dvd speler, zonder dvd brander?

Bij de Saturn in Tilburg hebben ze bijvoorbeeld deze week voor 333 euro een volledige 15,4 inch HP laptop met alles d'rop en d'ran.

Die aandacht zouden ze dus nooit gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
M'n geduld begint langzaam op te raken als ik lees hoe iedereen z'n EEE heeft, aan het uitbreiden is etc. Heb 'm vorige maand bij gbax besteld, maar levering duurt veel langer als ze aangaven (19 februari besteld en nog steeds niet binnen helaas). Iemand ervaringen met die tent? Zit te denken om 'm daar maar te cancellen...

Vraag me nog even af hoe het zit met dualboot, welke besturingssysteem staat waarop?

[ Voor 10% gewijzigd door Walkman op 20-03-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-07 09:54

BaT

Het duurt nog wel even voordat die van mij komt... tegen de tijd dat ie er is, kan je volgens mij ook al de nieuwe modellen via ebay bestellen :O Duurt lang..... en dat is jammer... want het lijkt me zo'n leuk apparaat!

Creative Director - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:51

paQ

net zoals je 6 maanden geleden de huidige al op ebay had kunnen bestellen ;)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Anoniem: 87302 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 08:12:
Die aandacht zouden ze dus nooit gehad hebben.
Jup, dat is het hem precies.
Walkman schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 09:09:
Vraag me nog even af hoe het zit met dualboot, welke besturingssysteem staat waarop?
Waar je zelf wilt. Ik ga waarschijnlijk 2 partities maken op de SSD (er vanuitgaand dat ik op zn minst een 8gb EEE koop). Je kan met Gparted en andere linux tools heel makkelijk partities aanpassen, en zo snoep ik 4-5gb van de linux partitie weg voor WinFLP. De SSD is aardig snel, iig een stuk sneller dan de snelste SDHC kaart, daarom.
Voor opslag gebruik ik wel een SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
Mijn ervaringen met Mandriva 2008.1 RC1 op de Eee PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07 14:47
iemand die deze al gespot had? lijkt me ook een mooi alternatief.
http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=11162

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XanderDrake schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 19:51:
[...]

Sorry maar ik ben het meer eens met Tripbyte dan met jou, en GoT regels staan ook aan onze kant.

Het is leuk en aardig dat je mensen wilt voorzien van deze kennis, maar ze zijn simpelweg off-topic. Die term lijkt me duidelijk toch?
Tevens kan je ELKE keer wel gaan uitliggen hoe het zit. Er komt altijd weer een pannekoek die het niet weet, niet de search of google gebruikt en het dan hier komt vragen.
Geloof me, andere hebben jou antwoord al eens gegeven.
En ik vind XanDrake helemaal ThA Bo/\/\B _/-\o_
Ff serieus,.. het geeikover de invoerrechten ende hele bende eromheen. |:(
Xandrake maakt een hoop tijd vrij voor diverse activiteiten/bevindingen op dit forum..
Petje af ! :*)
En dan komt er inderdaad weer een zelfde pannekoek vraag....
(Tuurlijk, ik vraag ze ook wel een dubbel, tik me dan ook op me vingers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Vanwaar de (gevocaliseerde) Arabische ondertitel als ik mag vragen? :P

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
@Borromini: ik probeer wat Arabisch te leren voor op reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145780

Ik was gisteren in MM Antwerpen, de Eee stond er uigestald en werd er aangekondigd einde maart. Heb er maar ineens de Case Logic HDC3 gekocht. (externe HDD-tas) Gewoon perfect voor de Eee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
Ik heb inmiddels ook RC2 geprobeerd en die werkt wat beter dan RC1, maar toch ben ik nog niet zo heel tevreden over Mandriva op de Eee PC. Zie voor details de update van mijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239170

Is er eigenlijk iemand die een normale laptoptas gebruikt? Die sleeve is leuk maar ik wil eigenlijk ook wel een tas waar adapter en nog wat spul bij kan maar het moet ook weer niet zo zijn dat de eee gaat zwerven door de tas. ;)

Ik kom eigenlijk alleen 12" modellen tegen, zijn deze zo in te delen dat ze een eee klemvast houden? Vond dit wel een mooi tasje:

Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/images/product/image.php?id=50165&dimensionid=1&shopid=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Mooi tasje :)

Er staan trouwens een paar classmate pc's en nog goedkopere sublaptops op Asus EEE hacks.
God wat zijn ze lelijk zeg |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En met 3 tientjes mi niet te duur. ;) Enige andere dat ik kon vinden was deze: ;(

Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/images/product/image.php?id=50170&dimensionid=1&shopid=2

en natuurlijk de gewone ontzettende saaie en lompe tassen en dat zoek ik dus echt niet. Ben het zat om elke keer met losse spullen te zeulen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Anoniem: 239170 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:53:
Is er eigenlijk iemand die een normale laptoptas gebruikt? Die sleeve is leuk maar ik wil eigenlijk ook wel een tas waar adapter en nog wat spul bij kan maar het moet ook weer niet zo zijn dat de eee gaat zwerven door de tas. ;)

Ik kom eigenlijk alleen 12" modellen tegen, zijn deze zo in te delen dat ze een eee klemvast houden? Vond dit wel een mooi tasje:

[afbeelding]
Misschien deze?
http://www.youtube.com/wa...0UoWGJIt0&feature=related

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nice find! _/-\o_ Beiden zijn zo rond de 30,- Vind alleen de indeling wat minder mooi dan deze:

Afbeeldingslocatie: http://data.icecat.biz/img/gallery/476193_9907.jpg

tegen:

Afbeeldingslocatie: http://pan8.fotovista.com/dev/8/8/00041288/g_00041288.jpg

edit: Maten van de Fusion opgezocht: 350 x 240 x 50 mm tegen de eeepc: 225 x 165 x 21~35 mm er kunnen er dus twee in als je ze dwars erin legt. :D Eens kijken of ik nog wat stroken met klitteband heb zodat er gescheiden compartimenten in gemaakt kunnen worden. Lijkt me dan redelijk ideaal voor een eeepc, externe 2,5" schijf en adapter e.d.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 239170 op 21-03-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Anoniem: 239170 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:53:

[afbeelding]
Ik heb zo'n normaal formaat 'messenger bag' van caselogic waar ik mn eeepc altijd in meeneem: http://www.caselogic.com/...l/index.cfm?modelid=96827 . Zit ook een afgeschermd gedeelte in voor de laptop tegen stoten enzo.

Is eigenlijk voor 15" laptops en dus te groot, maar dan past er ook nog wat meer in dan alleen de laptop. Zo'n klein tasje lijkt me niks, omdat je dan aldoor met meerdere tassen zit te sjouwen als je iets meer wilt meenemen dan alleen je laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255352

Anoniem: 239170 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:07:
[...]

Nice find! _/-\o_ Beiden zijn zo rond de 30,- Vind alleen de indeling wat minder mooi dan deze:
Stiekem een idee van Lolindir. ;) Zie pagina 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Deze post komt vanaf de EEE. Ik dacht dat het toetsenbord me harder zou tegenvallen. Uiteindelijk maak je meer fouten natuurlijk maar da's logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145780

Anoniem: 255352 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:53:
[...]

Stiekem een idee van Lolindir. ;) Zie pagina 10.
Het was niet echt mijn idee. Zie: review HDC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126385

Is er iemand die download met grabit met de EEE PC?
Dus bestanden a 2 gigabyte, is dat een beetje te doen, of loopt hij dan totaal vast?
En het uitpakken van bestanden via winrar?
Is de SDHC snel genoeg om meteen op te downloaden via grabit?

Mvg

*word trouwens ziek van het wachten op de 9 inch variant.. of een variant van een ander merk.., opschiete ecs, msi, hp en asus, ben zeer benieuwd naar de "luxeuze EEE PC" maarja, dan moet je weer tijden wachten.. Ook zeer jammer dat ze niet meteen de Atom in de 9 inch variant pleuren, is weer een reden om uit te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250059 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:26:
[...]

En ik vind XanDrake helemaal ThA Bo/\/\B _/-\o_
Ff serieus,.. het geeikover de invoerrechten ende hele bende eromheen. |:(
Xandrake maakt een hoop tijd vrij voor diverse activiteiten/bevindingen op dit forum..
Petje af ! :*)
Props for Xandrake, absoluut! Maar i.t.t. importvragen voor bijvoorbeeld een MacBook of een iPod Touch of een iPhone vind ik importvragen voor de EEE wel gepast. Waarom? Een Apple is per definitie duur en dan moet je niet zeiken over die paar centen ( * Anoniem: 87302 heeft MacBook, Mac Mini, iPod Touch, iPod Nano ) maar de EEE PC is juist een cheapass laptop. Als je 'em dus echt voor $299 kunt krijgen en $20 verzend (moet kunnen voor een airmailpakje van 1,2 kg) dan ben je dus maar 200 euro kwijt en dan ben je wel weer dicht bij de $199-EUR199 laptop zoals oorspronkelijk bedoeld. Met 200 euro is het verschil - komt ie weer - met de 15,4 inch laptop van 410 euro (goedkoopste op pricewatch) weer aanzienlijk. Met 310 euro is het minder, vandaar dat ik vind dat importeren hier wel besproken mag worden. Just my 2 lousy cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooie laptop tas gezien bij IKEA !

Kan er ooknog een een externe dvd-speler bij..
Dacht iets van15 a 20 euro. (harde kafttas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Anoniem: 87302 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 19:50:
[...]

Props for Xandrake, absoluut! Maar i.t.t. importvragen voor bijvoorbeeld een MacBook of een iPod Touch of een iPhone vind ik importvragen voor de EEE wel gepast. Waarom? Een Apple is per definitie duur en dan moet je niet zeiken over die paar centen ( * Anoniem: 87302 heeft MacBook, Mac Mini, iPod Touch, iPod Nano ) maar de EEE PC is juist een cheapass laptop. Als je 'em dus echt voor $299 kunt krijgen en $20 verzend (moet kunnen voor een airmailpakje van 1,2 kg) dan ben je dus maar 200 euro kwijt en dan ben je wel weer dicht bij de $199-EUR199 laptop zoals oorspronkelijk bedoeld. Met 200 euro is het verschil - komt ie weer - met de 15,4 inch laptop van 410 euro (goedkoopste op pricewatch) weer aanzienlijk. Met 310 euro is het minder, vandaar dat ik vind dat importeren hier wel besproken mag worden. Just my 2 lousy cents.
Apparaten als de Mac Mini, iPod Touch, iPhone etc zijn volgens mij ook gewoon allemaal rond de $299 dus dat scheelt ook gewoon aardig als je ze importeert. En in dat geval dus ook niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:01
BarôZZa schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 22:01:
[...]

Apparaten als de Mac Mini, iPod Touch, iPhone etc zijn volgens mij ook gewoon allemaal rond de $299 dus dat scheelt ook gewoon aardig als je ze importeert. En in dat geval dus ook niet duur.
Mac Mini kost 599 en de iPhone 399.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
De 4GB iPhone werd een tijd lang voor $299 verkocht.

Bovendien bespaar je alleen maar meer geld als de bedragen hoger worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Laatst online: 30-06 15:11
Ik heb de mijne gekregen van mijn stage bedrijf, omdat ik een nacht had over gewerkt. Ik vind hem echt de bom. Ik draai nu ubuntu erop en probeer wat extra functionaliteit eruit te halen maar moe tnog even goed bedenken wat ik wil.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129441

heeft iemand een vergelijkende foto van de eee met extra accu eraan hangen en zonder?
of is dit weer een stomme vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_kind_man
  • Laatst online: 08-01-2022
Vraagje, ik heb de eee nu een week en volg deze post al een hele tijd, heb nu een gebruikers vraag.

wie weet hoe ik 3d desktop kan installeren onder linux.

http://desk3d.sourceforge.net

heb zowieso moeitemet installeren onder linux ben daar nog een leek in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Anoniem: 126385 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 18:05:
Is er iemand die download met grabit met de EEE PC?
Dus bestanden a 2 gigabyte, is dat een beetje te doen, of loopt hij dan totaal vast?
En het uitpakken van bestanden via winrar?
Is de SDHC snel genoeg om meteen op te downloaden via grabit?
Rarren op een SDHC wordt wat pijnlijk denk ik. Volgens mij is de bandbreedte het belangrijkste, en 2gb is wat overkill. Overweeg een externe HDD.
Ook zeer jammer dat ze niet meteen de Atom in de 9 inch variant pleuren, is weer een reden om uit te stellen.
Ik deel je frustratie, maar de producenten hebben vooralsnog alleen maar Atom prototypes. Voordat een heel nieuw CPU platform compleet beschikbaar is, ben je wel even verder.
Lol, thnx, maar ik dacht dat ik XanderDrake heette :P
Maar i.t.t. importvragen voor bijvoorbeeld een MacBook of een iPod Touch of een iPhone vind ik importvragen voor de EEE wel gepast. Waarom? Een Apple is per definitie duur en dan moet je niet zeiken over die paar centen ( * Anoniem: 87302 heeft MacBook, Mac Mini, iPod Touch, iPod Nano ) maar de EEE PC is juist een cheapass laptop. Als je 'em dus echt voor $299 kunt krijgen en $20 verzend (moet kunnen voor een airmailpakje van 1,2 kg) dan ben je dus maar 200 euro kwijt en dan ben je wel weer dicht bij de $199-EUR199 laptop zoals oorspronkelijk bedoeld. Met 200 euro is het verschil - komt ie weer - met de 15,4 inch laptop van 410 euro (goedkoopste op pricewatch) weer aanzienlijk. Met 310 euro is het minder, vandaar dat ik vind dat importeren hier wel besproken mag worden. Just my 2 lousy cents.
Ik geef je gelijk als het gaat om de practische kennis die je nu beschrijft. Ik ben ook iemand die altijd de goedkoopste en meest pratische manier zoekt. Maar ik ben niet de baas van GoT...
Ik deel wel de mening van de mods op dit punt: zodra je het over import/export/BTW/heffingen gaat hebben, ben je binnen no-time bezig met hele andere dingen dan de EEE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Bandbreedte is niet echt het probleem bij uitpakken. Het probleem is hoe 'zwaar' het bestand is gecomprimeerd. Wanneer iets op de meest zware manier is ingepakt duurt het langer om uit te pakken.

En op een EEE Pc zal dat wel wat langer duren. Vastlopen lijkt me echter sterk.

Kortom, het kan, maar het zal ff duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144799

Zo'n Eeepc lijkt me wel wat. Kan mooi mn internet/download pc vervangen. heeft iemand enig idee wat de snelheid van een eeepc (celeron/512mb ram) is ten opzichte van een pentium 3 1ghz / 256 mb ram (huidige pc)? Oftewel is tie sneller of langzamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Anoniem: 144799 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 17:29:
Zo'n Eeepc lijkt me wel wat. Kan mooi mn internet/download pc vervangen. heeft iemand enig idee wat de snelheid van een eeepc (celeron/512mb ram) is ten opzichte van een pentium 3 1ghz / 256 mb ram (huidige pc)? Oftewel is tie sneller of langzamer?
Hoezo wil je een PC met een notebook vervangen? En daarnaast zijn de onderdelen in de 3E gewoon níet gemaakt om 24/7 aan te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Sneller natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Tha_T schreef op zondag 23 maart 2008 @ 19:51:
En daarnaast zijn de onderdelen in de 3E gewoon níet gemaakt om 24/7 aan te staan.
Intressante claim, welke onderdelen dan?

Ik lees trouwens dat er tegenwoordig 4G vanilla's worden verkocht met slechts 4400mah accu's...
Zijn er hier tweakers met recent gekochte 4G EEE's die accus hebben met de cijfers 4400 of 4800 erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

BarôZZa schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 23:19:
Bandbreedte is niet echt het probleem bij uitpakken. Het probleem is hoe 'zwaar' het bestand is gecomprimeerd. Wanneer iets op de meest zware manier is ingepakt duurt het langer om uit te pakken.
Mijn ervaring is toch meer dat je storage de bottleneck is. De processor staat meestal een beetje uit zijn neus te eten met 10% usage, maar de harde schijf ratelt zich kapot. Unrarren op een snelle schijf (raptor of zo) gaat met precies dezelfde processor ook veel sneller dan op een trage schijf.

De mate van compressie zal daarom weinig uitmaken, want je loopt meteen tegen de beperkte schrijf/leessnelheden van een SD kaartje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op zondag 23 maart 2008 @ 23:02:
[...]

Ik lees trouwens dat er tegenwoordig 4G vanilla's worden verkocht met slechts 4400mah accu's...
Zijn er hier tweakers met recent gekochte 4G EEE's die accus hebben met de cijfers 4400 of 4800 erop?
pff... snel ff gecheckt en is 'gewoon' 5200Mah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Gizz schreef op zondag 23 maart 2008 @ 23:07:
Mijn ervaring is toch meer dat je storage de bottleneck is. De processor staat meestal een beetje uit zijn neus te eten met 10% usage, maar de harde schijf ratelt zich kapot. Unrarren op een snelle schijf (raptor of zo) gaat met precies dezelfde processor ook veel sneller dan op een trage schijf.

De mate van compressie zal daarom weinig uitmaken, want je loopt meteen tegen de beperkte schrijf/leessnelheden van een SD kaartje aan.
Dus ja, dat dacht ik ook. Rarren en parren is kwa schijfinteracties erg intensief. Op sommige punten zal een SDHC een voordeel hebben (snel stukken van bestanden kunnen koppelen door de minimale latency bijvoorbeeld) maar de brakke max snelheid van 15-20mb/s zal zeker een minder fijn zijn voor de prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
XanderDrake schreef op zondag 23 maart 2008 @ 23:02:
[...]

Niet geschikt is misschien een groot begrip maar een laptop is gewoon niet gemaakt om als "server" te dienen zoals we allemaal wel weten ;). De EEE kán het wellicht wel maar hij is er gewoon niet voor gemaakt net zoals de meeste notebooks. :P

Schiet me maar af als ik het hard mis heb he ;)

Mijn accu heeft ook het normale vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126385

h
XanderDrake schreef op maandag 24 maart 2008 @ 00:58:
[...]

Dus ja, dat dacht ik ook. Rarren en parren is kwa schijfinteracties erg intensief. Op sommige punten zal een SDHC een voordeel hebben (snel stukken van bestanden kunnen koppelen door de minimale latency bijvoorbeeld) maar de brakke max snelheid van 15-20mb/s zal zeker een minder fijn zijn voor de prestaties.
ahaa en hoe zit het dan, stel je hebt de 8 gig SSd versie, dat je 'm daarop uitpakt en later transfert naar je SDHC, hoe is de transfer rate dan ? en kan je op de SSD wel fatsoenljk uitpakken?

MVg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Gizz schreef op zondag 23 maart 2008 @ 23:07:
[...]

Op een snellere computer is storage eerder een bottleneck, maar zal je de zwaarte van de compressie ook nog altijd merken(hij pakt tenslotte telkens een paar bytes uit en schrijft ze vervolgens weg).

Heb het daarnet getest op m'n 7" notebook(Kohjinsha met een Geode processor, de EEE Pc zal iets sneller zijn). Een bestand van 95.5MB(random gegevens, 100.200.000 bytes) duurde 12s om uit te pakken met de lichtste compressie en maarliefst 1:04m om uit te pakken met de zwaarste compressie. Zonder compressie duurde het 4s om uit te pakken. Dit was dus op een HDD gedaan, dus vanaf een SDHC zal het nog wel iets trager zijn, maar de CPU vormt dus overduidelijk de bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Laatst online: 30-06 15:11
Iemand al zijn EEE gekoppelt via blauwtand aan ze telefoon om wie GPRS te kunnen internetten?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

BarôZZa schreef op maandag 24 maart 2008 @ 14:27:
[...]

Op een snellere computer is storage eerder een bottleneck, maar zal je de zwaarte van de compressie ook nog altijd merken(hij pakt tenslotte telkens een paar bytes uit en schrijft ze vervolgens weg).
(...)
Dit was dus op een HDD gedaan, dus vanaf een SDHC zal het nog wel iets trager zijn, maar de CPU vormt dus overduidelijk de bottleneck.
Dit snap ik niet helemaal. Je zegt dat een zware compressie belastender is voor de storage omdat er vaker geschreven en gelezen wordt (kan ik me wat bij voorstellen). Daarna stel je dat de SSD dus langzamer zal kunnen uitpakken dan een HD, wat daarmee instemt, maar dan noem je opeens de CPU als bottleneck?

Als de CPU de bottleneck is merk je geen verschil tussen uitpakken op een SSD en HD! Het is heel simpel vast te stellen, pak iets uit en kijk of dat proces continue je processor volledig belast. Is dat niet zo, dan is je processor niet de bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Bij zware compressie heb je niet meer lees/schrijf-acties. Het is alleen belastender voor je CPU. In mijn testje duurde het simpelweg wegschrijven 4s, terwijl zware compressie voor hetzelfde bestand ervoor zorgde dat het meer dan een minuut duurde.

SDHC zou alleen trager zijn in het geval dat het uberhaubt al langer duurt om te lezen en te schrijven(kan ik niet testen) tov een harde schijf(of als je een bestand van SDHC wegschrijft naar de HDD). Simpelweg processorload bekijken heeft geen nut, aangezien een beetje slim programma deze niet boven de x aantal procent laat uitkomen(omdat je anders alle andere processen enorm vertragen en dat wil je niet als je op de achtergrond een bestand uitpakt). Overigens zag ik op mijn 7" dus wel al een flinke peak wat betreft de CPU load.

Het is daarnaast wel logisch dat de CPU de bottleneck vormt, aangezien het anders het uitpakken van een bestand net zo snel zou moeten gaan als het simpelweg kopiëren van een bestand.

Het uitpakken van een bestand moet je als volgt zien (in een loopje)
1. Lezen van een aantal bytes (snelheid afhankelijk van de storage)
2. Het decoderen van de bytes (snelheid afhankelijk van de CPU)
3. Het wegschrijven van de gedecodeerde bytes (snelheid afhankelijk van de storage)

Als je storage dus trager is, zal het proces nog iets langzamer verlopen, maar de CPU is veel crucialer aangezien stap 2 normaal gesproken veel meer tijd vergt dan 1 en 3.

Overigens kan je ook al op een andere manier simpelweg voorstellen dat de CPU de bottleneck vormt: denk aan gecomprimeerde(MPEG4) videos die je wilt afspelen. Bij videos met een hogere bitrate zal het met een tragere processor al minder vloeiend gaan, terwijl je HDD het natuurlijk met gemak aankan.

[ Voor 28% gewijzigd door BarôZZa op 24-03-2008 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-07 15:49
battler schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:14:
Iemand al zijn EEE gekoppelt via blauwtand aan ze telefoon om wie GPRS te kunnen internetten?
Uhh, ja. Geen probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-07 11:35

jmk

N!co schreef op maandag 24 maart 2008 @ 20:15:
[...]

Uhh, ja. Geen probleem. :)
(Bluetooth+GSM=Mobiel Internet)
Ik denk dat ik ook mijn EEE (straks) ook ga gebruiken als ik em heb. 1 puntje, ik moet 25 cent per 100 KB betalen aan mijn provider.

Ik zat te denken aan een stand-alone rss reader, die je kan instellen om alleen tekst te downloaden, geen plaatjes etc. Dan ben je "on the road" globaal gezien op de hoogte, en kan je als je een hotspot hebt gevonden, hele pagina's ophalen.

Zit zo'n RSS reader standaard op de EEE?

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Laatst online: 21:01
jmk schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 08:57:
Zit zo'n RSS reader standaard op de EEE?
Als ik het goed begreep zit er Firefox op de EEE? Dan heb je ook een RSS-reader.

Over het dmv bluetooth koppelen met een (Nokia 6021) GSM-telefoon zoek ik al tijden meer informatie omdat het voor mij erg belangrijk is dat ik mobiel kan internetten. Helaas wordt daar niet veel over gepubliceerd.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
jmk schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 08:57:
[...]

(Bluetooth+GSM=Mobiel Internet)
Ik denk dat ik ook mijn EEE (straks) ook ga gebruiken als ik em heb. 1 puntje, ik moet 25 cent per 100 KB betalen aan mijn provider.
BIj de meeste providers heb je tegenwoordig 'onbeperkt' internetten op je mobiel(datalimiet 500MB oid) voor 9.50. Mag je officieel gezien niet op je laptop gebruiken, maar dat kunnen ze natuurlijk toch niet makkelijk zien. Ik stel wel altijd in dat Firefox geen plaatjes downloadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Laatst online: 21:01
Compleet offtopic maar zeer cool:

Een micro-C64, kleiner dan een EEE-PC!

Afbeeldingslocatie: http://www.picobay.com/picodore64/picodore64-1.jpg

Link

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netiul
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:06
wow :o wat een gigantisch lelijk ding! En relatief gezien enorm dik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-07 21:28

4play

-Nintendo- fan

en wat moet je ermee...

Die intel (2go) bakjes die ze vandaag hebben aangekondigd zijn ook wel leuk maar het scherm is alsnog maar 800x480 zo heb je niets aan je 8,9" scherm...

Dan ga ik liever voor een EEEPC

Afbeeldingslocatie: http://eeepc-benelux.com/wp-content/uploads/2008/03/netbook_3.jpg

maar ik hoorde dat deze EEEPC (nepperts) maar 260 euro gingen kosten... das toch leuk voor de info dat betekend dat er nog wel rek in de prijs zit...

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Kwaliteitsmanager Design bij Intel moet eens goed naar de ogenarts. Wat een lelijk ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

christi schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:57:
wow :o wat een gigantisch lelijk ding! En relatief gezien enorm dik..
Doe het maar na. Het is een casemod ;)

Spolap: Interactive webcomic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:03:
[...]

De Kwaliteitsmanager Design bij Intel moet eens goed naar de ogenarts. Wat een lelijk ding!
Beetje PRUL ding....
Ziet er uit als een V-Tech kindermachientje...
En geen ssd-hd...
Maar voor de prijs is ie zeker niet minder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
Nog even een update over mijn pech met EEE adapters: ik krijg een nieuwe toegestuurd van ay45w (deze krijg hij deze week wss binnen, zal dan ook te koop zijn voor 18 dollar) en ook een nieuwe van Brando. Dus tot dan ben ik nu aan het opladen dmv een psu met pin 3-4 verbonden in de atx stekker en dan de 12V lijn aan de auto lader voor de EEE. Maar in ieder geval werkt het weer :) . Ik hoop alleen dat ze een keer met de 32GB sd kaartjes komen zodat de EEEpc nog prettig gaat werken.

Tim

p.s.: waar kan je de goedkoopste ide-usb adapter halen (liefst met diskette stroomaansluiting voor laptop cdrom met convertor naar IDE aansluiting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-07 22:11

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica