[quote]
XanderDrake schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:39:
[...]
En dat
kon het ook zijn. Maar vooralsnog is dat in het water gevallen.
En verklaar dan eens waarom de EEE veel eerder in Taiwan, China en nog andere Aziatische landen als eerst is geintroduceert, ipv het lucratieve Westen?
En waarom wel eerst in China en pas later in Japan en Korea?
Lijkt me wel duidelijk een beweging naar de "tweede miljard" markt.
[...]
Ik weet het niet zeker, maar in die landen zijn ze volgens mij veel happiger op van dit soort handige mobiele apparaatjes, Ook hebben ze er volgens mij al 1293928310283 in die landen. Dus het kan een markt oriëntatie zijn. Als het daar lukt lukt het in de rest van de werewld ookwel en dan ga je niet af als merknaam.
[quote]
XanderDrake schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:39:
Met een $500 kostend WinXP model (dat 60% van de EEE markt moet voorstellen volgens Asus) krijg je dus dat oma en opa waarschijnlijk de EEE laten voor wat ie is. Want ja, voor dat geld krijg je een veel grotere laptop, die weer een stuk complexer is...
Oh, ik hoor iets in het water vallen.
[...]
Das wel weer waar maar als je het puur zakelijk bekijkt.
1. Asus maakt een linux laptop
2. Het ding wordt populair (MS niet echt gelukkig)
3. Veel mensen over de hele wereld willen een EEEPC en speculeren over XP op een 7"mini PC
4. Het ding blijkt niet aan te slepen (Asus gelukkig en gaat eens met microsoft praten)
5. Asus sluit een goede deal met MS over windows licentie
6. Asus maakt een iets betere laptop met minimale extra kosten voor hun en verkoopt die voor 200 dollar meer.
7. Asus brengt de verbeterde versie uit met windows XP.
Als ik Asus EEEPC launch manager was zou ik heel gelukkig zijn.
kom maar op met die 900 serie...