[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 25 Laatste
Acties:
  • 294.293 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255352

Vraag je voor Rensz:
Ik ben aan het proberen Xp op mijn Eee te zetten dmv jou tutorial!
Bij het volgende punt loop ik vast:
Type 1 en dan enter. Dit scherm zal erschijnen en klik op de cd-drive of de map waarin de iso is uitgepakt. Vervolges klikken we op "OK"

Heb ik iets gemist? Had ik iets van te voren moeten installeren aangezien ik geen mapje EEE op mijn gewone pc heb?

Ja sorry, ik ben een leek.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:07

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Tuxie schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:05:
Was deze hier al eens gepost?

[afbeelding]

Kun je precies het verschil tussen de 7'' en de 8,9'' zien. Iets groter touchpad ook trouwens.
Die is al gepost ja, maar toch bedankt, want nu kan ik em in de OP knallen ;)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:20
Zijn de buitenmaten van de 9" ook groter dan van de 7" of zie ik dat verkeerd?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
CanonG1 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:31:
Zijn de buitenmaten van de 9" ook groter dan van de 7" of zie ik dat verkeerd?
Jep de 9" groter en dikker. Maar we hebben het over slechts milimeters.
Crazyanz schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 23:18:
mensen op eeeuser.com forum hadden ook nog wat benchmarks gevonden.
Ik wacht nog steeds :)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Laatst online: 14:20
XanderDrake schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:45:
Jep de 9" groter en dikker. Maar we hebben het over slechts milimeters.
Het kan zijn dat de foto een verkeerde indruk geeft maar ik vind hem toch flink groter lijken... vooral het deksel lijkt 'hoger'.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
CanonG1 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:12:
Het kan zijn dat de foto een verkeerde indruk geeft maar ik vind hem toch flink groter lijken... vooral het deksel lijkt 'hoger'.
Ik denk dat het reuze meevalt. Sowieso, als je geen 701 bij de hand hebt om mee te vergelijken dan lijkt de 900 nog steeds uber compact!
Afbeeldingslocatie: http://bp1.blogger.com/_AUFuDYCEz4s/R86ZZ9yOGaI/AAAAAAAAA9k/rXIDDBmqWgE/s1600/eee-pc--cimg1705--comparison.jpg
Te groot? You be the judge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:05

Tuxie

En WeL nU!

XanderDrake schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:30:
[...]

Die is al gepost ja, maar toch bedankt, want nu kan ik em in de OP knallen ;)
You're welcome :)

Nu maar hopen dat die 900 echt in april komt, maar ik heb mijn twijfels.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255390

Hij is onderweg vanuit de USA. Vet hoor, ik kan niet wachten tot hij er is. Ik kon dus ook niet wachten op de 8.9, dat blijkt. ;)

Iemand toevallig ervaring met een USB TV ontvanger in combinatie met de Eee? Draait dit onder de standaard Linux installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Nog even over de Atom CPU's

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=176036#p176036
zhangmaster12 wrote:

Can anybody confirm that the daimondville is faster than the silverthorne?

I can confirm this. The information is straight from Intel.

I'm Brandon Hill, the guy that wrote the DailyTech article. I'm actually looking at the latest Intel roadmap right now. The Diamondville is officially listed as:

1.6Ghz, 533 fsb, 512K cache, 2 threads, processor number (230)

Launch for the single-core Diamondville is Q2' 08. Dual-core version comes in Q3. Dual-core will have 3xx processor numbers.
Zo, dat is toch fijn :) De Diamondville, de cpu die uiteindelijk in de EEE en in Intel Atom te recht komt is sneller dan de CPU die ge-SuperPi-ed is (dat is namelijk een Silverthorne, die zit in Intel Centrino Atom).
Dus ja, dat is opzich een goed teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255352 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:26:
Vraag je voor Rensz:
Ik ben aan het proberen Xp op mijn Eee te zetten dmv jou tutorial!
Bij het volgende punt loop ik vast:
Type 1 en dan enter. Dit scherm zal erschijnen en klik op de cd-drive of de map waarin de iso is uitgepakt. Vervolges klikken we op "OK"

Heb ik iets gemist? Had ik iets van te voren moeten installeren aangezien ik geen mapje EEE op mijn gewone pc heb?

Ja sorry, ik ben een leek.......
Ik ben nou een stapje verder gekomen, ik heb de Xp cd gekozen als Iso.
Alle stapje's prima doorlopen en Xp begint met installeren, en vervolgens krijg ik de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://www.saabforum.nl/albums/Red76/IMG_3518.jpg :'(
Volgens de eigenschappen van de Eee heb 1.4 gb vrije ruimte, is dat niet genoeg voor Xp? Is het Linux bestand 2,5 gb groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-07 21:51
Anoniem: 255390 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:31:
Hij is onderweg vanuit de USA. Vet hoor, ik kan niet wachten tot hij er is. Ik kon dus ook niet wachten op de 8.9, dat blijkt. ;)
Trek daar maar 2,5 week voor uit ongeveer. Mits je het via USPS doet iig. Langzame rotzooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:05

Tuxie

En WeL nU!

Anoniem: 255352 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 15:29:
[...]

Ik ben nou een stapje verder gekomen, ik heb de Xp cd gekozen als Iso.
Alle stapje's prima doorlopen en Xp begint met installeren, en vervolgens krijg ik de volgende melding:
[afbeelding] :'(
Volgens de eigenschappen van de Eee heb 1.4 gb vrije ruimte, is dat niet genoeg voor Xp? Is het Linux bestand 2,5 gb groot?
FYI: 0x000007E = (meestal) Inaccessible Boot Device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254897

Bron : http://eeepc.asus.com/global/battery.htm

Battery
These extra batteries provide power for extended usage on-the-go.

Specification:
Capacity:
4 cell with 5200mAh (4.5 x 4 x 14cm)
6 cell with 7800mAh (5.5 x 4 x 14cm) *

*Coming soon

6 cell dus 7800/5200* 2.8 uuur = 1.5 * 2.8 uur = 4.2 uur

Begint er op te lijken.

Of vergis ik mij , ik heb m'n EEE-PC's batterij losgehaald , maar ik zou niet weten hoe ze de 6 cell's
aan de EEE-PC kunnen bevestigen.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 254897 op 13-03-2008 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145780

Anoniem: 255352 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 15:29:
[...]Volgens de eigenschappen van de Eee heb 1.4 gb vrije ruimte, is dat niet genoeg voor Xp? Is het Linux bestand 2,5 gb groot?
Om XP te installeren: eerst ALLE partities verwijderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145780 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 16:54:
[...]

Om XP te installeren: eerst ALLE partities verwijderen!
Hoe moet ik dan doen? Ik zie nergens hoe het moet in de tutorial! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Anoniem: 255352 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:36:
[...]

In het scherm waar je de partitie kiest waar je windows op wilt instellen, kan je ook partities verwijderen. Dat bauwe scherm en dan staat volgens mij druk L om partitie te verwijdern (kan ook een andere letter zijn, staat ergens op dat scherm)

Dus wat je doet is alle partities verwijderen en dan 1 nieuwe maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-07 20:24

BaT

M'n bestelling van Komplett is wederom uitgesteld... hopenlijk komt ie dit jaar nog :'( Het voordeel is dat ik hem al een tijd terug betaald heb en het dan voor mijn gevoel net lijkt of ik er straks een gratis krijg 8)7

Ondertussen alle voorbereidingen al getroffen.. bootable usb stick met winstall er op, macbook heeft ook een nieuwe eigenaar... kortom : hier dat ding :9

Creative Director - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik was eigenlijk van plan om de handoek in de ring te gooien en gewoon op linux verder te gaan! Maar nu probeer ik Bluetooth aan de praat te krijgen en wil ook al niet lukken. :'(

Wie woont er in de buurt van Veldhoven en wil wat geld verdienen met het installeren van Xp op mijn EEE? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:30
BaT schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 18:14:
M'n bestelling van Komplett is wederom uitgesteld... hopenlijk komt ie dit jaar nog :'( Het voordeel is dat ik hem al een tijd terug betaald heb en het dan voor mijn gevoel net lijkt of ik er straks een gratis krijg 8)7

Ondertussen alle voorbereidingen al getroffen.. bootable usb stick met winstall er op, macbook heeft ook een nieuwe eigenaar... kortom : hier dat ding :9
Dat is raar! Ik heb er vanmiddag een besteld (komplett)en de order is al gelopen, ik hoop hem morgen te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Zal wel 'n US'er besteld hebben ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
In Ander Nieuws

http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=6278&Itemid=38

WinXP EEE's moeten 60% van de totale aantal verkochten EEE's worden. De prijs van zon EEE moet rond de 400$ gaan liggen. Ik schat dus €349 ongeveer.
Het ziet er verder naar uit dat er dit jaar wel genoeg EEE's gaan zijn. Van oktober tot het einde van 2007 zijn er 300.000 EEE's geshipt, dus 100.000 EEE's per maand. In 2008 moet dat over het algemeen 400.000+ EEE's per maand worden.
Dat klinkt goed in mijn oren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250059

Nog ff terugkomend op deel 4

Iemand vermelde dat windows vast liep, athans als de accu bijna leeg was, dat dan windows heel slecht reageerd.

Nu heb ik gisteren zittten stoeien ermee,..maar windows blijft bij mij zeer actief bezig.
Merkwaardig .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 10:41
Mooi voor in de SP.

Kant en klaar Eee-PC Linux virtualiseren.

Download moka 5 virtualiseringssoftware op basis van vmware player
http://moka5.de

Download binnen moka5 Eee-PC
http://www.moka5.com/node/1871

Moka 5 download bij elke start het systeem opnieuw. Dit verhelpen door bij settings een grote cache te kiezen iets van 10GB. Download een vm en klik op het tandwieltje en activeer "use without internet" en "Keep my changes".

Zo nu heeft iedereen een Eee-pc _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

XanderDrake schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 15:01:
Nog even over de Atom CPU's

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=176036#p176036

[...]

Zo, dat is toch fijn :) De Diamondville, de cpu die uiteindelijk in de EEE en in Intel Atom te recht komt is sneller dan de CPU die ge-SuperPi-ed is (dat is namelijk een Silverthorne, die zit in Intel Centrino Atom).
Dus ja, dat is opzich een goed teken.
Komt er dan een 1.6 Mhz processor in de EEE? Of hebben we het hier over een processorserie?

* Anoniem: 87302 is de draad kwijt geraakt na de Pentium IV...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 13-03-2008 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Anoniem: 87302 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:33:
Komt er dan een 1.6 Mhz processor in de EEE? Of hebben we het hier over een processorserie?

* Anoniem: 87302 is de draad kwijt geraakt na de Pentium IV...
Er komt idd een 1.66ghz Intel Diamondville in de EEE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
@Roel76: Zoals er staat. Alle partities moet je verwijderen anders gaat het niet lukken. Dan krijg je die error. Dus nog eens doen en alle partities op de SSD verwijderen.
Anoniem: 255352 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:36:
[...]

Tijdens de windows install. Bij het eerste gedeelte bij het geheel blauwe scherm alle partities verwijderen. Dat heb ik eruit gelaten aangezien ik dacht dat dat wel bekend zou zijn.

[ Voor 54% gewijzigd door Rensz op 13-03-2008 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

Anoniem: 255352 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 18:47:
Ik was eigenlijk van plan om de handoek in de ring te gooien en gewoon op linux verder te gaan! Maar nu probeer ik Bluetooth aan de praat te krijgen en wil ook al niet lukken. :'(

Wie woont er in de buurt van Veldhoven en wil wat geld verdienen met het installeren van Xp op mijn EEE? :)
Probeer je toevallig Xp home te installeren? Ik had ergens gelezen dat dat niet mogelijk was oid. Want dan kreeg je ook een pci.sys error.

/edit,

Na je alle partities heb verwijderd (incl de partitie BIOS) zou je zoiets moeten zien.
Afbeeldingslocatie: http://ferry.lghosting.nl/bestanden/tip65_4.gif
Maar dan ~4GB :P

Daarna druk je op C en dan ok. Daarna zou je gewoon 1 partitie moeten hebben van ~4GB en 1 van ~8MB. Daarna druk je gewoon op enter en hij zou de installatie files moeten gaan kopieren.

Heb je trouwens in de BIOS wel OS installation op Start staan ?
Misschien heb je trouwens hier ook wel wat aan , klik

[ Voor 36% gewijzigd door OcGuru op 13-03-2008 23:52 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Gymaroe schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:25:
Mooi voor in de SP.

Kant en klaar Eee-PC Linux virtualiseren.

Download moka 5 virtualiseringssoftware op basis van vmware player
http://moka5.de

Download binnen moka5 Eee-PC
http://www.moka5.com/node/1871

Moka 5 download bij elke start het systeem opnieuw. Dit verhelpen door bij settings een grote cache te kiezen iets van 10GB. Download een vm en klik op het tandwieltje en activeer "use without internet" en "Keep my changes".

Zo nu heeft iedereen een Eee-pc _/-\o_
Virtueel spelen! _O_ ^O^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
  • Laatst online: 20-06 13:04
Ik heb weer pech :( , de adapter van m'n eee deed gister raar (dan we'll, dan niet) en vandaag deed ie dus niks meer (handig als je nog wat lesuren hebt waarbij ie handig is). dus ik breek de adapter open en zie een kapotte zekering, ik dacht misschien kortsluiting ofzo maar met een niewe zekering meteen 'klets' en een lichtflits uit de zekering ( niet aan de eee aangesloten). ik zie zo niks kapots aan de adapter alleen de onderste printplaat is vastgelijmd :( . gelukkig heb ik vorige week al een extra adapter gekocht die ik volgende week binnen hoop te krijgen (brando). nu las ik hier dat de kabel van deze adter maar 1M is en ik wil graag een draad langer dan de standaard (eee adapter) draad (dus 4 meter verlengsnoer). Maar waar vind je zo'n kabel?

bvd, Tim

typen op een mda vario is niet zo handig als een eee:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-07 20:24

BaT

THxZ0NE schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 18:54:
[...]

Dat is raar! Ik heb er vanmiddag een besteld (komplett)en de order is al gelopen, ik hoop hem morgen te verwachten.
Je heb dan iig geen zwarte 'normale' 4G met UK keyboard besteld.... want dat is de enige zo'n beetje die ze maar steeds niet op voorraad krijgen. Ze hebben wel een 'normale' 2G en allerlei Surf 4G modellen, die mij persoonlijk niet aanspreken.

Creative Director - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
XanderDrake schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:23:
In Ander Nieuws

http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=6278&Itemid=38

WinXP EEE's moeten 60% van de totale aantal verkochten EEE's worden. De prijs van zon EEE moet rond de 400$ gaan liggen. Ik schat dus €349 ongeveer.
Het ziet er verder naar uit dat er dit jaar wel genoeg EEE's gaan zijn. Van oktober tot het einde van 2007 zijn er 300.000 EEE's geshipt, dus 100.000 EEE's per maand. In 2008 moet dat over het algemeen 400.000+ EEE's per maand worden.
Dat klinkt goed in mijn oren :)
Over welk type EEE gaat dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
MuSeLive schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 01:03:
Over welk type EEE gaat dit precies?
Als ik dat eens zou weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
Voor de mensen die er aan zitten te denken het geheugen van hun EEE op te krikken: Ibood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
timleferink schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 23:37:
Ik heb weer pech :( , de adapter van m'n eee deed gister raar (dan we'll, dan niet) en vandaag deed ie dus niks meer (handig als je nog wat lesuren hebt waarbij ie handig is). dus ik breek de adapter open en zie een kapotte zekering, ik dacht misschien kortsluiting ofzo maar met een niewe zekering meteen 'klets' en een lichtflits uit de zekering ( niet aan de eee aangesloten). ik zie zo niks kapots aan de adapter alleen de onderste printplaat is vastgelijmd :( . gelukkig heb ik vorige week al een extra adapter gekocht die ik volgende week binnen hoop te krijgen (brando). nu las ik hier dat de kabel van deze adter maar 1M is en ik wil graag een draad langer dan de standaard (eee adapter) draad (dus 4 meter verlengsnoer). Maar waar vind je zo'n kabel?
Is dit niet gewoon een garantiekwestie? (Wat dat betreft is het zelf openbreken van zo'n adapter niet zo handig). Maar als je asus even belt dan sturen ze je misschien zo een nieuwe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:25
oei oei, als de 8.9 inch met 12GB SSD met intel atom op de markt komt, dan vrees ik dat ik de verleiding niet ga kunnen weerstaan ook zo'n ding aan te schaffen. geen fans is dus gewoon echt stil, superrelaxed lijkt me. Xandros lijkt me ook wel oke, ik ben toch al niet zo microsoft gebonden dus ik zie mezelf dat wel gaan gebruiken.

ik ben benieuwd wanneer die versie uit gaat komen (en in NL te koop gaat zijn) en wat ie dan gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Biggg schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:10:
geen fans is dus gewoon echt stil, superrelaxed lijkt me.
Daar gaan we allemaal vanuit, maar is het ook zo?
Ik hoop het wel, ik hoop het zo!
En opzich, het moet mogelijk zijn, 2,5watt is zes keer niets. Maar vooralsnog moet het nog gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Op dit moment kosten instap-SSD's nog altijd > 200 €. En dan hebben we het over 8/16 GB versies... Lijkt me heftig prijskaartje te worden.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Borromini schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:09:
Op dit moment kosten instap-SSD's nog altijd > 200 €. En dan hebben we het over 8/16 GB versies... Lijkt me heftig prijskaartje te worden.
Mja, ik weet niet of je de 4 geheugenchips in de EEE kan tellen als een instap SSD. Ze zijn snel genoeg om WinXP zonder vertragingen weer te geven (35mb/s), maar meer dat dat ook niet.
Ik wacht nog steeds op merken zoals Samsung (die zowel hdd's als flash chips produceren) om de markt van de SSD's te betreden. Nu heb je alleen specialisten zoals Mtron in dit gebied, dan blijft het duur ja.

Even een zij opmerking: Asus wil het gaan mogelijk maken om "normale" HDD's in de volgende generatie EEE's te stoppen. We hebben het dan waarschijnlijk over 1,8" schijven, maar toch is het een fijne optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Inderdaad :). En ook Intel zou blijkbaar in de SSD-markt gaan stappen. Of dat de prijzen gaat drukken is nog maar de vraag, we weten allemaal dat die nieuwe markten altijd een mooi excuus zijn om veel geld te scheppen tot technologie gemeengoed wordt en de concurrentie de prijzen naar beneden haalt.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
  • Laatst online: 20-06 13:04
GekkePrutser schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:04:
[...]

Is dit niet gewoon een garantiekwestie? (Wat dat betreft is het zelf openbreken van zo'n adapter niet zo handig). Maar als je asus even belt dan sturen ze je misschien zo een nieuwe!
Het lijkt me niet, maar ik wacht even af want mijn adapter van brando is op de 11'de verzonden dus die verwacht ik snel. Dan kan ik altijd Asus nederland nog even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks guys voor de replays. :)
Ik ga het zondag opnieuw proberen met een recente xp nl cd. Ik denk namenlijk dat het te maken heeft met service pack 2 die niet op mijn windows cd staat. De keuze om alles te verwijderen ben ik niet tegen gekomen. (met andere woorden het scherm van een paar post hier boven krijg ik tijdens de instalatie niet te zien.) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Laatst online: 11:53

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Nou Roel ik denk niet dat het te maken heeft met servicepack 2, dat heb ik ook niet op mijn XP CD staan en de handleiding werkt bij mij gewoon goed. Heb hem al zeker vijf keer met goed gevolg afgewerkt en de iso op cd gebrand, en vervolgens geinstalleerd.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:18
LaborGardens schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 08:57:
Voor de mensen die er aan zitten te denken het geheugen van hun EEE op te krikken: Ibood
En besteld... :)
Bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Werkhoven schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 08:57:

En eveneens besteld...
Bedankt voor de tip

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Ik weet dat het eigenlijk niet mag maar dan toch: Into Foreign Customs, March 10, 2008, 8:22 am, NETHERLANDS. Wat een belachelijke lange tijd gaat daar overheen. Met orgineel factuur in de doos he :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Bravo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2023
Heb hem uiteindelijk binnen, besteld bij Red Barn Computers en ik heb geen invoerrechten hoeven te betalen :). Hij heeft anderhalve week bij de douane gelegen, naar mijn mening erg lang.

Ik heb Xandros verruilt voor Windows XP, wat erg goed werkt :). Heb mijn externe harde schijf maar even vervangen met een DVD speler om XP te installeren, want via de USB stick kreeg ik het niet voor elkaar om de installatie aan de gang te krijgen. Al met al een super ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Kevin1Bravo schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 23:44:
Heb hem uiteindelijk binnen, besteld bij Red Barn Computers en ik heb geen invoerrechten hoeven te betalen :). Hij heeft anderhalve week bij de douane gelegen, naar mijn mening erg lang.

Ik heb Xandros verruilt voor Windows XP, wat erg goed werkt :). Heb mijn externe harde schijf maar even vervangen met een DVD speler om XP te installeren, want via de USB stick kreeg ik het niet voor elkaar om de installatie aan de gang te krijgen. Al met al een super ding!
hoeveel ruimte heb jij over op je harde schijf, bij mij is het na een behandeling met nlite en na installatie van firefox, thunderbird, nod32 virusscanner div. updates en drivers voor wireless en geluid ong. 1,4 Gb
Verder volledig eens super ding.

Voor de duidelijkheid ik heb een eee 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt, kan dit namelijk niet vinden op hun site.
Als ik een 2G surf koop, dan kan ik altijd de RAM en SSD upgraden. Het enige nadeel is dan toch dat ik een mindere batterijduur heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

MuSeLive schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 00:26:
[...]

Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt, kan dit namelijk niet vinden op hun site.
Als ik een 2G surf koop, dan kan ik altijd de RAM en SSD upgraden. Het enige nadeel is dan toch dat ik een mindere batterijduur heb?
De ssd kan je niet upgraden wel een sd kaart bij plaatsen eventueel. Tevens heb je ook geen webcam, en kwa kosten scheelt het toch maar 100 dollar wat neerkomt op 67 euro. Voor 67 euro heb je meer ram, betere batterij, webcam en een grotere ssd en vergeet bijna de sleeve
Ik zou als jou was de 4g normaal kopen (wat ik ook heb btw :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LaborGardens schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 08:57:
Humm,. is zeker nu niet meer te krijgen....Krijg nu een HD-DVD speler voor 79 eurie's.
(waar je geen FOCK aan hebt, aangezien toshiba de productie heeft stopgezet)
Jammerrrrrrrrr,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 250059 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 08:40:
[...]

Humm,. is zeker nu niet meer te krijgen....Krijg nu een HD-DVD speler voor 79 eurie's.
(waar je geen FOCK aan hebt, aangezien toshiba de productie heeft stopgezet)
Jammerrrrrrrrr,....
Nee, dat duurt van 00.00 uur tot 23.59 en dan komt er weer wat anders. Maar er heeft wel vaker laptopgeheugen op gestaan dus het komt wel weer een keer langs (of op de sites van de concurenten).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 08:46:
[...]

Nee, dat duurt van 00.00 uur tot 23.59 en dan komt er weer wat anders. Maar er heeft wel vaker laptopgeheugen op gestaan dus het komt wel weer een keer langs (of op de sites van de concurenten).
Oke,. ThanX... heb me maarff lid gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zag gisteren in het krantje het Power2Go systeem van Philips staan waarmee je tot 30 a 60 uur extra stroom kan meenemen als je aan het reizen bent (zie http://www.consumer.phili...id_SCE4430_12_NL_CONSUMER) , nu zit er ook een kabeltje bij voor laptops, maar vraag me af of dit ook op de EEE zou werken. Heb m'n EEE besteld, maar is nog niet binnen, dus vroeg me dat af. Bij lange vluchten lijkt me zoiets namelijk een perfecte oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zag gister gisteren in de Saturn een Flybook 8.9 inch. Natuurlijk heeft dat ding iets meer dan de EEE PC die er aan komt (GPS, fingerprint, Vista Business, 2GB ram, 80 GB HD, Core2Duo 1.2) maar wat doet iedereen met zo een ding? juist ja, mobiel internetten, skypen, chatten, plaatjes bekijken, filmpjes bekijken, muziek luisteren en wat documentjes bewerken. Precies hetzelfde als met de 8.9 inch EEE PC. Enig verschil is de prijs: deze was 2.999 euro....
Afbeeldingslocatie: http://flybook.nl/images/producten/v5-zwart-300.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Best wel waardeloze site. Er staat niets van echte technische specificaties op. Zal wel 30uur zijn voor een mobiele telefoon die op idle staat ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MuSeLive schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 00:26:
B0MBACI schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 00:40:
De ssd kan je niet upgraden wel een sd kaart bij plaatsen eventueel. Tevens heb je ook geen webcam, en kwa kosten scheelt het toch maar 100 dollar wat neerkomt op 67 euro. Voor 67 euro heb je meer ram, betere batterij, webcam en een grotere ssd en vergeet bijna de sleeve
Ik zou als jou was de 4g normaal kopen (wat ik ook heb btw :D)
Vergeet niet dat de processor in de Surf ook mindere specs heeft dan in de gewone versie. Ik merkte dat bij het bufferen van filmpjes op geenstijl/dumpert de filmpjes haperden en pas nadat alles gebufferd was de filmpjes smooth afspeelden. Voor die 67 euro krijg je inderdaad allerlei dingen die het waard zijn zoals betere processor, betere batterij, 2GB extra SSD, webcam en sleeve. Probleem is wel dat je dan nog verder van die $199 pc af komt te zitten en ben je dus 350-400 euro kwijt (afhankelijk waar je 'em koopt). Nee, dan wacht ik wel op de 9 inch versie voor dat geld.

welke versie heb je de 4G of de Surf?

offtopic:
was het een gift of repaired item?

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 15-03-2008 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 09:40:
[...]

[...]

Vergeet niet dat de processor in de Surf ook mindere specs heeft dan in de gewone versie. Ik merkte dat bij het bufferen van filmpjes op geenstijl/dumpert de filmpjes haperden en pas nadat alles gebufferd was de filmpjes smooth afspeelden. Voor die 67 euro krijg je inderdaad allerlei dingen die het waard zijn zoals betere processor, betere batterij, 2GB extra SSD, webcam en sleeve. Probleem is wel dat je dan nog verder van die $199 pc af komt te zitten en ben je dus 350-400 euro kwijt (afhankelijk waar je 'em koopt). Nee, dan wacht ik wel op de 9 inch versie voor dat geld.

[...]

welke versie heb je de 4G of de Surf?

offtopic:
was het een gift of repaired item?
Ik heb de 4G met webcam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Liquid schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 09:32:
Best wel waardeloze site. Er staat niets van echte technische specificaties op. Zal wel 30uur zijn voor een mobiele telefoon die op idle staat ofzo.
Ja, ik heb er ook nog niet heel veel informatie verder over kunnen vinden. Er is ook een 60 uur versie, maar de vraag is inderdaad ten eerste of de EEE er op zou kunnen worden aangesloten en vervolgens hoe snel hij leeggetrokken wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Walkman schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 10:56:
[...]

Ja, ik heb er ook nog niet heel veel informatie verder over kunnen vinden. Er is ook een 60 uur versie, maar de vraag is inderdaad ten eerste of de EEE er op zou kunnen worden aangesloten en vervolgens hoe snel hij leeggetrokken wordt....
De ASUS EEE heeft een voeding van 9.5 volt 2.3 A nodig en deze geeft maar 5.6V 350 mA

Zie gebruikershandleiding :

6 Technische specificaties
• Type batterij: lithium/polymeer
• Vastgestelde invoer: 5V gelijkstroom, max. 500 mA
• Vastgestelde uitvoer: 5,6V gelijkstroom, max. 350 mA
• Batterijcapaciteit: 2000 mAh
• Oplaadtijd: 4,5 - 6,5 uur
• Temperatuur in bedrijf: 0°C - 45°C
• Afmetingen: 60 x 87 x 16 mm (h x b x d)
• Gewicht: 88 g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Walkman schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 09:28:
Zag gisteren in het krantje het Power2Go systeem van Philips staan waarmee je tot 30 a 60 uur extra stroom kan meenemen als je aan het reizen bent (zie http://www.consumer.phili...id_SCE4430_12_NL_CONSUMER) , nu zit er ook een kabeltje bij voor laptops, maar vraag me af of dit ook op de EEE zou werken. Heb m'n EEE besteld, maar is nog niet binnen, dus vroeg me dat af. Bij lange vluchten lijkt me zoiets namelijk een perfecte oplossing.
Ik zal dit eens goed uitzoeken, want ik zoek al een tijdje een goed mobiel oplaad platform! :)

In ander nieuws:
De EEE Desktop laat zichzelf zien!
Hij is mooi, klein en stil, maar meer weten we niet.
Hij is er in ieder geval, dus kan ik het op een na laatste gerucht een officiele bron geven!

Goed ik heb dus geen geruchten meer behalve de EEE 1001. Heeft iemand nog sappige dingen gehoort over de EEE recentelijk die niet in dat lijstje staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Discussiepunt:

Op het Asus EEE hacks blog zag ik dit volgende stukje staan:
Asus' latest projection, coupled with the announcements of the new Eee PC models costing more than USD500, might be an indication the company is losing its original focus of targeting the so-called 2nd billion users. Asus might gain additional revenue with the higher priced Windows model but it does so at the expense of diluting the Eee PC brand in the low-cost ultraportable market segment that it created in the first place. Simply put, Asus is opening the doors wide for the competition to dethrone the Eee PC in said market segment.
Hier ben ik helemaal mee eens. Asus unieke benadering van de markt, erg goedkope en compacte lappies, gaat verloren doordat asus zich tóch laat pakken en midrange prijzen geeft aan zijn EEE reeks. Nu kiezen ze voor de standaard strategie: redelijke prijs en redelijk volume ipv lage prijs gigantisch volume. Daardoor laat Asus de markt die ze zo moedig betraden wijdt open voor alle concurrenten.
Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-06 09:47
XanderDrake schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 12:55:
Discussiepunt:

Op het Asus EEE hacks blog zag ik dit volgende stukje staan:

[...]

Hier ben ik helemaal mee eens. Asus unieke benadering van de markt, erg goedkope en compacte lappies, gaat verloren doordat asus zich tóch laat pakken en midrange prijzen geeft aan zijn EEE reeks. Nu kiezen ze voor de standaard strategie: redelijke prijs en redelijk volume ipv lage prijs gigantisch volume. Daardoor laat Asus de markt die ze zo moedig betraden wijdt open voor alle concurrenten.
Jammer
Aan de ene kant natuurlijk ook weer logisch want er zit een groot gat kwa prijs tussen de eee en bv een flybook. Als dit gat ook nog wordt gevuld met ultra portables die wel iets krachtiger zijn dan de eee's. Ze moeten dan natuurlijk ook goedkopen versies blijven leveren, anders zou het dom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234435

mensen met xp op hun eee; gebruiken jullie IE7? die heeft namelijk zo'n handige zoom functie.. bovendien lijken die tabbladen me ook handig icm met kleine taskbar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Anoniem: 234435 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:07:
mensen met xp op hun eee; gebruiken jullie IE7? die heeft namelijk zo'n handige zoom functie.. bovendien lijken die tabbladen me ook handig icm met kleine taskbar. :)
Ik gebruik Firefox 3 beta 4, met handige zoomfunctie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Baardmeester schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 15:29:
Aan de ene kant natuurlijk ook weer logisch want er zit een groot gat kwa prijs tussen de eee en bv een flybook. Als dit gat ook nog wordt gevuld met ultra portables die wel iets krachtiger zijn dan de eee's. Ze moeten dan natuurlijk ook goedkopen versies blijven leveren, anders zou het dom zijn.
Maar daardoor verplaatst de focus. In India/zuid amerika/afrika gaan ze waarschijnlijk geen 900 EEE's kopen, want ja, voor die prijs kopen ze een gewone laptop. En daar vliegt het originele doel van de EEE uit het raam...
Practisch vind ik het niet erg: ik zoek een ultra mobile laptop, en een 900 is precies wat ik verlang. Maar "de tweede miljard PC" verkopen gaat Asus niet lukken op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:18
Anoniem: 234435 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:07:
Ik gebruik (naast Firefox) ook IE7, maar maak eigenlijk nooit gebruik van de zoom-functie. De tekst wordt namelijk snel te klein om nog fatsoenlijk te lezen. Wel handig om een overzicht te hebben van een totale webpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-07 19:19

jmk

PC Globe heeft een stuk of 30 Surf EEE's in vooraad

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 01:00
Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 09:30:
Zag gister gisteren in de Saturn een Flybook 8.9 inch. Natuurlijk heeft dat ding iets meer dan de EEE PC die er aan komt (GPS, fingerprint, Vista Business, 2GB ram, 80 GB HD, Core2Duo 1.2) maar wat doet iedereen met zo een ding? juist ja, mobiel internetten, skypen, chatten, plaatjes bekijken, filmpjes bekijken, muziek luisteren en wat documentjes bewerken. Precies hetzelfde als met de 8.9 inch EEE PC. Enig verschil is de prijs: deze was 2.999 euro....
[afbeelding]
Je hebt hem al voor 2300 euro, daarnaast is de Flybook natuurlijk een markt apart. Naast de specs die je opnoemt is de resolutie ook nog eens beter, heeft het touchscreen en al helemaal belangrijk: gsm/gprs/edge/umts/hsdpa. De Flybook is dus vooral handig voor mensen die altijd en overal willen kunnen internetten. Kortom, zakenmensen die er genoeg geld hebben. Daarom worden ze ook verkocht op vliegvelden etc.

Daarnaast kan je er natuurlijk gewoon veel meer mee en gaat het allemaal heel wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelP102
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
EEE pc heeft er weer een concurent bij:

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2008/03/3-15-08-norhtec_gecko.jpg

http://www.engadget.com/2...-based-laptop-of-its-own/

"we're hearing that it'll tout a 1GHz Via C7M ULV processor, an optional PATA hard drive, integrated graphics, a 7-inch display and the Linpus Linux Lite operating system"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 07:01

4play

-Nintendo- fan

PSPonderdelen schreef op zondag 16 maart 2008 @ 20:47:
EEE pc heeft er weer een concurent bij:

[afbeelding]

http://www.engadget.com/2...-based-laptop-of-its-own/

"we're hearing that it'll tout a 1GHz Via C7M ULV processor, an optional PATA hard drive, integrated graphics, a 7-inch display and the Linpus Linux Lite operating system"
Dat is wel een van de meest treurige EEEPC immitaties die ik tot nu toe gezien heb. Die van MSI en Medion zie ik mezelf nog wel mee rondlopen met deze absoluut niet... Ook vind ik die via procesor echt een nadeel maar ik weet niet of die anderen dat niet hebben... Ik heb toch iets meer vertrouwen in een celeron dan in een via

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Waarom zou je in hemelsnaam meer vertrouwen hebben in een Celeron dan in een VIA? 8)7

VIA maakt al jaren leuke processortjes die ook nog eens enorm zuinig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254838

Daar ben ik het mee eens maar het is wel duidelijk een (ietwat knullige) kopie. Vindt de schanieren er ook wel een btje gammel uitzien (zo opt eerste gezicht). Vindt ik zeker voor een apparaat wat bedoelt is om veel mee te nemen wel een minpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Anoniem: 254838 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:58:
Daar ben ik het mee eens maar het is wel duidelijk een (ietwat knullige) kopie. Vindt de schanieren er ook wel een btje gammel uitzien (zo opt eerste gezicht). Vindt ik zeker voor een apparaat wat bedoelt is om veel mee te nemen wel een minpuntje...
De linker en de rechter muisknop zou ik zo willen overnemen op mijn eeepc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

B0MBACI schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:16:
De linker en de rechter muisknop zou ik zo willen overnemen op mijn eeepc..
Omdat? Het twee fysieke toetsen zijn en die op de Eee is er maar 1 ofzo :?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
BarôZZa schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:31:
Waarom zou je in hemelsnaam meer vertrouwen hebben in een Celeron dan in een VIA? 8)7

VIA maakt al jaren leuke processortjes die ook nog eens enorm zuinig zijn.
Enorm zuinig, met prestaties zo laag dat ik een VIA pc niet eens aan mn oma zou geven om te kunnen bridgen... Waarom denk je dat de Nanobook modelen met en zonder linux allemaal zo slecht uit de reviews komen?

Verder, kloon of geen kloon, als je een kloon maakt van iets goedkoops, dan moet ie wel zo goedkoop zijn dat ik em als backup van mijn backup zou nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Volgens mij valt het wel mee qua slechte review. Qua specs is het natuurlijk nog altijd wel een completere notebook dan de EeePC, alleen is de prijs veel te hoog van de Nanobooks. Processorkracht is nou ook niet een van de sterkste punten van de Eeepc en de twee ontlopen elkaar niet zoveel wat dat betreft. Wel heeft de NanoBook een stuk langere werktijd op de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

CLB schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:23:
[...]

Omdat? Het twee fysieke toetsen zijn en die op de Eee is er maar 1 ofzo :?
Ja tuurlijk meer = beter 8)7
De muisknop op de eeepc moet je hard drukken aan de uit einde om te klikken. Twee losse toetsen die ook nog is "normaal" zijn gepositioneerd werken naar mijn idee veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
BarôZZa schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:48:
Volgens mij valt het wel mee qua slechte review. Qua specs is het natuurlijk nog altijd wel een completere notebook dan de EeePC, alleen is de prijs veel te hoog van de Nanobooks. Processorkracht is nou ook niet een van de sterkste punten van de Eeepc en de twee ontlopen elkaar niet zoveel wat dat betreft. Wel heeft de NanoBook een stuk langere werktijd op de batterij.
Ik lees continue dat de Nanobooks traag reageren, lang opstarten en afsluiten en over het algemeen gewoon niet zo soepel is als de EEE, ook onder WinXP. Dat is simpelweg wat je krijgt met een VIA.

Verder, accutijd langer? Ik quote een officiele review:
Prestaties
De batterij van de XS20 gaat slechts 2 u 40 minuten mee volgens de BatteryMark test die we op deze mininotebook loslieten
Volgens mij op zn minst even lang als de 2.8u-3.5u die de EEE haalt op normaal gebruik.
Dan pak je een VIA cpu om energie te besparen, en dan krijg je dit... Sja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
Ik heb sinds een paar dagen ook een eeepc (het model van Komplett, de 4g Surf).

Vervolgens heb ik er gelijk een nlited XP op gezet met Office e.d. en het bevalt wel redelijk allemaal. Ik heb de laptop gekocht om op school te gebruiken voor teksten te typen e.d. maar ik had mijzelf niet gerealiseerd dat hij zo ontzettend klein zou zijn. Ik zit regelmatig in een situatie dat ik een laptop mee wil nemen maar mijn huidige laptop daar net iets te log voor is (15,4 inch), daar is dit model perfect voor.

Het gebruik voor school moet ik even bekijken, wennen zeg!!! Ik zit ook al te spelen met de gedachte er een touchscreen en gps oid in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
XanderDrake schreef op maandag 17 maart 2008 @ 09:47:
[...]

Ik lees continue dat de Nanobooks traag reageren, lang opstarten en afsluiten en over het algemeen gewoon niet zo soepel is als de EEE, ook onder WinXP. Dat is simpelweg wat je krijgt met een VIA.

Verder, accutijd langer? Ik quote een officiele review:

[...]

Volgens mij op zn minst even lang als de 2.8u-3.5u die de EEE haalt op normaal gebruik.
Dan pak je een VIA cpu om energie te besparen, en dan krijg je dit... Sja.
Hmm ik lees nu idd dat de Nanobook zo'n 3 uur meegaat. Dat is wel erg matig, zeker voor die prijs.

Overigens blijf ik er wel bij dat de Nanobook beter is als je XP wilt draaien, simpelweg vanwege de opslag, wat bij de EeePC's toch wel dramatisch is. Al zijn de resoluties op beide laptops gewoon crap. Toen ik ff op de Nanobook speelde merkte ik overigens niet veel van traag reageren oid. Opstarten en afsluiten zal ook gewoon een kwestie zijn van secondes.

Al blijft de Nanobook gewoon veel te prijzig. Voor dat geld heb je veel betere 7" notebooks. De EeePC is tenminste nog een leuk ding voor een leuke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
BarôZZa schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:35:
Hmm ik lees nu idd dat de Nanobook zo'n 3 uur meegaat. Dat is wel erg matig, zeker voor die prijs.
Punt is dat de Nanobook slechts een 2200mah accu mee kreeg. Beetje weinig versus de 4800mah van een EEE.
Overigens blijf ik er wel bij dat de Nanobook beter is als je XP wilt draaien, simpelweg vanwege de opslag, wat bij de EeePC's toch wel dramatisch is.
Tja, daar twijfel ik ook aan. Ik zou op beide apparaten geen volle XP draaien. Daar zijn ze simpelweg niet voor bedoelt vind ik. Die keuze alleen al scheelt heel veel. Al je app's kan je daardoor kwijt op de hoofdschijf, en voor een appel en een ei heb je zo een SSD in de vorm van een stick of SDHC kaartje, waar je films/documenten/foto's/muziek op kwijt kan. Dat heb ik liever dan een grotere maar langzamere 1.8" HDD.
Omdat de VIA een reference model is, kan PB leuk zeggen: goh nog een lappert, hoppa XP installeren en een aardig prijsje erop zetten. Foute keuze, zo sla je de plank mis.
Al blijft de Nanobook gewoon veel te prijzig. Voor dat geld heb je veel betere 7" notebooks. De EeePC is tenminste nog een leuk ding voor een leuke prijs.
Of in het bijzonder bepaalde 8.9" notebooks van een bepaalt merk dat begint met een A :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Qua accuduur scheelt het dus bar weinig, dus wat dat betreft maakt het niet gek veel uit.

Overigens ben ik maar al te blij met 120GB in m'n 7" notebook. SD portje is dan vrij voor het kaartje uit m'n camera die ik dan zonder nadenken kan legen op m'n hdd. Ook voor muziek, films en andere downloads is het gewoon ideaal. Of het misschien een paar procent trager is maakt me dan niet veel uit als je tig keer meer opslag hebt, daarnaast is het imo ook niet of nauwelijks merkbaar. Tov een extra SDHC zal het waarschijnlijk zelfs nog wel iets sneller zijn.

Heb er overigens gewoon de volledige XP op draaien(was al voorgeinstalleerd) en moet zeggen dat het me niet tegenvalt. Classic skin, window animaties uitzetten en Flash op low-quality zorgt er al voor dat vrijwel alles lekker snel werkt. Daarnaast ben ik gewoon gewend aan XP, heb hier de Japanse versie draaien maar weet alles blindelings te vinden(kan totaal geen Japans). Al heb ik ook het geluk dat ik 1024x600 heb(800x480 met XP blijft behelpen), met touchscreen als leuke toevoeging.

De 8.9" Asus heeft voor mij dan ook nog weinig meerwaarde en ik vraag me ook af hoe lang het nog duurt voor je die daadwerkelijk op de markt zal zien en tegen welke prijs(de gewone EeePC zou ook $199 kosten en veel eerder op de markt moeten zijn)

Waar ik Asus trouwens wel complimenten voor moet geven(niet persoonlijk bedoeld btw), is dat ze van de EeePC een aardig sterke merknaam hebben weten te maken en nu zelfs een Apple achtige fanboy achterban hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210077

Zijn er al Asus EEE killers op de markt met een scherm dat groter of gelijk is aan 9inch en een prijs onder de 800 euro? Ik begin nu toch een beetje ongeduldig te worden. Ik dacht dat de nieuwe generaties EEEs n april al zou komen. Niet dus volgens bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mijn verhaal over het bestellen en annuleren van een ASUS Eee PC 4GB met webcam bij Komplett.nl en daarna bestellen in Taiwan, inclusief informatie over het inklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
BarôZZa schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:44:
Overigens ben ik maar al te blij met 120GB in m'n 7" notebook.
Oooh je hebt al een 7"er. Dat verklaart een boel :)
Waar ik Asus trouwens wel complimenten voor moet geven(niet persoonlijk bedoeld btw), is dat ze van de EeePC een aardig sterke merknaam hebben weten te maken en nu zelfs een Apple achtige fanboy achterban hebben.
Ja daar heb je gelijk in. Ik ben bang dat de fanboyisme die je beschrijft is gebaseerd op de club die zo halsrijkend toe keek naar de originele EEE van $199.
Asus is erg goed geweest in die neppe euforie te creeëren en daar vervolgens op te teren al een parasiet... Uitstel na uitstel, prijs verhoging na prijs verhoging...
Nu willen ze weer "de Apple methode" toepassen en duurdere, more stylish EEE's te introduceren...

En zo werd de digitale verlosser van de derde en tweede wereld weer een leuk hebbedingetje van het Westen.

*diepe, zéér diepe zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Ik heb anders NERGENS maar dan ook NERGENS van Asus gelezen dat de EEEPC voor de 3e wereld was, op geen enkel asus plaatje heb ik ontwikkelingsland klasje met een rij EEEPC's gezien op de Asus site en ik ga ervanuit dat een bedrijf dat graag heel groot op hun website wil zetten (***Gemaakt voor en door de 3e wereld ontwikkelings behoeftigen. ***) ofzo. Dat 3e wereld verhaal is er leuk omheen bedacht (door de media) omdat de EEEPC in het begin kwa prijs op de OLPC ging lijken.

Maar Asus heb ik alleen plaatje van een dame op het strand, blije opa en oma en pleziermakende kindertjes op foto's op de site zien zetten. Dus kunnen we nu stoppen met de onzin dat de EEEPC voor ontwikkelingshulp is gemaakt, de EEEPC is alleen en zuiver alleen voor de dikke bankrekening van Asus op de markt gezet. Om een nieuwe markt aan te boren/maken, dat is ze gelukt en daar ben ik ze heel dankbaar voor. Ik heb mijn hele leven zonder mini PC gekunt maar ik ben bang dat ik binnen een jaar niet meer weet hoe ik OOIT zonder minilaptop heb gekunt (En daarmee mijn Palm zire 72 naar de schroothoop moet sturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:45

polthemol

Moderator General Chat
@xanderdrake: asus heeft van meet af aan duidelijk gemaakt dat de eee voor de "westerse" markt bedoeld was. Je moest alleen maar eens kijken naar hun reclames voor de eee.

Het ding is geweldig, zolang je de eisen hebt die in het straatje passen ervan (mobiel, snel booten, cheap), alleen die eisen zijn een beetje specifiek.

Zelfs al zijn ze over de originele prijsstelling heen gegaan, boeiend. Het ding is nog altijd stukken goedkoper dan welk alternatief dan ook (zelfs goedkoper als een conventionele laptop).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
XanderDrake schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:08:
[...]
Oooh je hebt al een 7"er. Dat verklaart een boel :)
Wat verklaart het als ik vragen mag?

Ik heb iig het geluk gehad dat ik veel 7 inchers heb kunnen uittesten (en zelfs kleinere) en daardoor voor mezelf de beste keuze heb kunnen maken.

Overigens was de EeePC wel m'n tweede keuze en als ik destijds wat minder geld had gehad was het zelfs m'n eerste keuze geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
4play schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:26:
Dat 3e wereld verhaal is er leuk omheen bedacht (door de media) omdat de EEEPC in het begin kwa prijs op de OLPC ging lijken.
En dat kon het ook zijn. Maar vooralsnog is dat in het water gevallen.
En verklaar dan eens waarom de EEE veel eerder in Taiwan, China en nog andere Aziatische landen als eerst is geintroduceert, ipv het lucratieve Westen?
En waarom wel eerst in China en pas later in Japan en Korea?
Lijkt me wel duidelijk een beweging naar de "tweede miljard" markt.

Met een $500 kostend WinXP model (dat 60% van de EEE markt moet voorstellen volgens Asus) krijg je dus dat oma en opa waarschijnlijk de EEE laten voor wat ie is. Want ja, voor dat geld krijg je een veel grotere laptop, die weer een stuk complexer is...
Oh, ik hoor iets in het water vallen.
Om een nieuwe markt aan te boren/maken, dat is ze gelukt en daar ben ik ze heel dankbaar voor.
Precies, jij wel.
Ik ook hoor, en mijn relaas weerhoudt mij niet om OOK een EEE 900 te halen.
Maar, wat zijn wij ook al weer? Ohja tech-savvie (allicht blanke) westerlingen. :)
Niets nieuwe mondiale markt.
BarôZZa schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:42:
Wat verklaart het als ik vragen mag?
Het verklaart jou standpunt tegenover de Nanobook en de EEE. Jij hebt waarschijnlijk geen van beide gekocht :P
En das geen aanval ofzo, gewoon, voor mij is het duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
In dat geval klopt het als een bus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

[quote]XanderDrake schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:39:
[...]
En verklaar dan eens waarom de EEE veel eerder in Taiwan, China en nog andere Aziatische landen als eerst is geintroduceert, ipv het lucratieve Westen?
[...]

Ik weet het niet zeker, maar in die landen zijn ze volgens mij veel happiger op van dit soort handige mobiele apparaatjes, Ook hebben ze er volgens mij al 1293928310283 in die landen. Dus het kan een markt oriëntatie zijn. Als het daar lukt lukt het in de rest van de werewld ookwel en dan ga je niet af als merknaam.

[quote]XanderDrake schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:39:

Met een $500 kostend WinXP model (dat 60% van de EEE markt moet voorstellen volgens Asus) krijg je dus dat oma en opa waarschijnlijk de EEE laten voor wat ie is. Want ja, voor dat geld krijg je een veel grotere laptop, die weer een stuk complexer is...
Oh, ik hoor iets in het water vallen.

[...]

Das wel weer waar maar als je het puur zakelijk bekijkt.

1. Asus maakt een linux laptop
2. Het ding wordt populair (MS niet echt gelukkig)
3. Veel mensen over de hele wereld willen een EEEPC en speculeren over XP op een 7"mini PC
4. Het ding blijkt niet aan te slepen (Asus gelukkig en gaat eens met microsoft praten)
5. Asus sluit een goede deal met MS over windows licentie
6. Asus maakt een iets betere laptop met minimale extra kosten voor hun en verkoopt die voor 200 dollar meer.
7. Asus brengt de verbeterde versie uit met windows XP.

Als ik Asus EEEPC launch manager was zou ik heel gelukkig zijn.

kom maar op met die 900 serie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-06 09:47
XanderDrake schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:39:
Asus komt zelf uit die regio(taiwan), dat kan ook nog een reden zijn om hem eerst in die regio het uit te brengen zoals je wel eens vaker ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:11

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Baardmeester schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:12:
[...]

Asus komt zelf uit die regio(taiwan), dat kan ook nog een reden zijn om hem eerst in die regio het uit te brengen zoals je wel eens vaker ziet.
En zo oninteressant is Azië niet, chinezen hebben steeds meer te besteden en ook de economieën in andere Aziatische landen trekt aan.
Als 1% van de chinezen de Eee pc zou kunnen betalen dan heb je 10 miljoen potentiële kopers, hetzelfde verhaal voor India natuurlijk.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Grubeater schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:52:
En zo oninteressant is Azië niet, chinezen hebben steeds meer te besteden en ook de economieën in andere Aziatische landen trekt aan.
Als 1% van de chinezen de Eee pc zou kunnen betalen dan heb je 10 miljoen potentiële kopers, hetzelfde verhaal voor India natuurlijk.
Dat klopt, maar ik durf te zweren dat Korea en Japan grotere markten zijn voor EEE's dan China.
Simpelweg omdat ze ontzettend veel geld hebben en daarnaast ook nog zeer technologie en compact/klein/mobiel gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:37
XanderDrake schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 10:30:
[...]

Dat klopt, maar ik durf te zweren dat Korea en Japan grotere markten zijn voor EEE's dan China.
Simpelweg omdat ze ontzettend veel geld hebben en daarnaast ook nog zeer technologie en compact/klein/mobiel gericht.
In ieder geval wat Japan betreft betwijfel ik dat wel een beetje, er is daar namelijk al veel meer prijs concurrentie waardoor de EEE pc er toch een stuk minder uitspringt. Als je daar zoals BaroZZa eerder berichtte de Kohjinsha A5 kunt krijgen met 1024x600, bluetooth, 120Gb en touchscreen met draaibaar scherm (Tablet PC) voor slechts 135 euro meer dan een EEEpc, dan is daar voor je geld veel meer waarde uit te halen. Dat zelfde model wordt overigens hier als de Vyenote voor ruim 1300 euro verkocht, daaruit blijkt nog eens overduidelijk dat er in vele andere landen in dit segment van de markt nog niet zoveel echte concurrentie is voor de EEE pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren Xp prof. nl via een externe dvd brander op Eee gezet. _/-\o_ Tot de keuze partieties verwijderen kwam ik niet met mijn oude Xp prof. cd. :/ Nadat XP geinstalleerd was heb ik even rond gekeken op de Eee, wat een ellende..... Toen viel het kwartje en ben ik de Eee drivers gaan installeren. Hij werk nu helemaal top, het opstarten en afsluiten duurt wat langer maar dat neem ik voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255352 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:45:
Gisteren Xp prof. nl via een externe dvd brander op Eee gezet. _/-\o_ Tot de keuze partieties verwijderen kwam ik niet met mijn oude Xp prof. cd. :/ Nadat XP geinstalleerd was heb ik even rond gekeken op de Eee, wat een ellende..... Toen viel het kwartje en ben ik de Eee drivers gaan installeren. Hij werk nu helemaal top, het opstarten en afsluiten duurt wat langer maar dat neem ik voor lief.
Hallo Roel,

Heb vandaag DVD Brander aangekregen en moet ook XP-Professional installeren.
Wat bedoel je met :

1] Tot de keuze partieties verwijderen kwam ik niet met mijn oude Xp prof. cd. :/

2] Nadat XP geinstalleerd was heb ik even rond gekeken op de Eee, wat een ellende.....
Toen viel het kwartje en ben ik de Eee drivers gaan installeren.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

Anoniem: 254897 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 15:36:
[...]

Hallo Roel,

Heb vandaag DVD Brander aangekregen en moet ook XP-Professional installeren.
Wat bedoel je met :

1] Tot de keuze partieties verwijderen kwam ik niet met mijn oude Xp prof. cd. :/

2] Nadat XP geinstalleerd was heb ik even rond gekeken op de Eee, wat een ellende.....
Toen viel het kwartje en ben ik de Eee drivers gaan installeren.

John
1] Ik denk dat die een brakke xp installatie had of iets verkeerd deed. :P

2] Waarchijnlijk nadat die XP had geinstalleerd deedt er nog niks. lan,wlan,vga,usb etc hebben allemaal drivers nodig :P

[ Voor 13% gewijzigd door OcGuru op 18-03-2008 16:37 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
troftnom schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:28:
[...]

In ieder geval wat Japan betreft betwijfel ik dat wel een beetje, er is daar namelijk al veel meer prijs concurrentie waardoor de EEE pc er toch een stuk minder uitspringt. Als je daar zoals BaroZZa eerder berichtte de Kohjinsha A5 kunt krijgen met 1024x600, bluetooth, 120Gb en touchscreen met draaibaar scherm (Tablet PC) voor slechts 135 euro meer dan een EEEpc, dan is daar voor je geld veel meer waarde uit te halen. Dat zelfde model wordt overigens hier als de Vyenote voor ruim 1300 euro verkocht, daaruit blijkt nog eens overduidelijk dat er in vele andere landen in dit segment van de markt nog niet zoveel echte concurrentie is voor de EEE pc.
De Vyenote is de nog duurdere versie met webcam, Intel processor, 1 gig geheugen en Vista. Die was in Japan nog 10 of 20 duizend yen meer(60-120 euro).

Uiteraard nog steeds minder dan de helft die ze er hier voor vragen.

Overigens moet ik zeggen dat de EEE pc daar wel populair was. Er werd vrij veel reclame voor gemaakt, de laptoppies hadden meestal een speciale displayplek in de winkel en er waren folders verkrijgbaar.

Groot voordeel was trouwens dat je daar gewoon elke laptop zo uitgestald is dat je erop kan spelen. Zelfs dure laptops lagen gewoon open en bloot, geen slot eraan of wat. Was totaal geen probleem als je aan de schermpjes ging draaien of op de touchscreens ging drukken. Komt natuurlijk doordat het daar simpelweg kan: diefstal komt amper voor en iedereen doet zuinig met de spullen (tweedehands producten zagen er vaak ook uit als nieuw).

Het aantal andere mini-laptops/umpc's was daar wel overweldigend. Sowieso houden ze daar van kleine, ruimtebesparende gadgets. Gewone desktoptowers waren er ook zeldzaam, je zag meer Sony Vaio's en Apple's met computer/LCD in één.

Wat dat betreft(en wel veel meer dingen) lopen ze daar toch wel jaren voor op Nederland en de rest van de wereld.

[ Voor 14% gewijzigd door BarôZZa op 18-03-2008 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
BarôZZa schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:37:
Wat dat betreft(en wel veel meer dingen) lopen ze daar toch wel jaren voor op Nederland en de rest van de wereld.
Precies. Heb ik niets meer aan toe te voegen :)
En dat ze pas sinds een paar weken EEE's verkopen zegt volgens mij genoeg.

[ Voor 12% gewijzigd door XanderDrake op 18-03-2008 17:22 ]

Pagina: 1 2 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)

Wil je wat weten over levertijden? Dat is allemaal (al dan niet in de vorige delen van deze topicreeks) lang en breed besproken. Gebruik dus even de quicksearch die rechtsboven het topic staat :o.

Diegene die willen chitchatten over de EEE PC: er loopt een irc kanaal op irc.tweakers.net genaamd #eeepc.