[Plasma] Panasonic Plasma 7, 70 en 700 serie
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last
Reageer Nieuw Topicquote:Philflow schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 22:23:
Ik heb een probleempje met mijn 42PV70 i.c.m Digitenne. Als ik digitenne op 4:3 zet dat komen de 4:3 uitzendingen goed in beeld, maar bij de 16:9 vallen de zijkanten eraf. Als ik Digitenne op 16:9 zet, dan vallen de boven en onderkant van de 4:3 uitzendingen eraf.
Het maakt niet uit op welke stand ik mijn Pana zet.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Dan had ik het probleem nog steeds. inmiddels heb ik een reset uitgevoerd op de digitenne ontvanger en is het probleem verdwenen. bedankt voor de reactie.quote:Koning Leo schreef op donderdag 11 september 2008 @ 11:58:
Wat gebeurt er als de aspect ratio op 'auto' staat?
Hmmz....morgen ga ik ook maar even bellen want mijn 42PV70 vertoonde eerst één verticale lijn waarna vrij snel nummer 2 en 3 volgden.quote:thierry1967 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:48:
[...]
je hebt 2 jaar garantie aan huis
Ikzelf heb een plasma in november 2007 gekocht bij Redcoon die defect was en panasonic is hem aan huis komen repareren.
Gewoon effe bellen naar panasonic en alles word geregeld voor jou
Geweldige sevice toch van panasonic
Store.nl waar de tv vandaan komt is niet echt goed te bereiken wat service betreft dus als het waar is wat jij zegt over panasonic zelf dan zou dat echt goed zijn!
bedankt voor de reactie dus alvast...
P4 3,0Ghz 800Mhz - 512 mb dual channel - maxtor diamondmax 9 plus 2 * 120 Gb - ATi Radeon 9800 XT
Record staat op zo'n 4 minuten (vraag naar levertijd van een bestelling)
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.
nou helemaal geen gedoe achterafquote:Escrimador schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 00:01:
ik heb mijn PV70 ook een goed jaar (mei '07) en zojuist valt er een hele beeldlijn uit die je vooral bij rood en blauw zietwordt weer gedoe met garantie
je meldt het en binnen 2 weken bellen ze je voor een afspraak. monteur vervangt in een uur bijna het hele binnenwerk van je TV incl scherm
alleen het omhulsel en het stekkergedeelte is volgens mij origineel gebleven
anyway, doet het weer perfect. Hulde aan panasonic!
[GA-EP35-DS3R | Q9450 | Kingston HyperX 4GB | Asus GeForce EN 8800GT | Areca 1200 | 2x Mtron Mobi 3500 32Gb | Samsung F1 750GB | Samsung SH-S203P LS | Corsair 520 | Antec P182 ]
Reg. datum: 13 april 2007
Wat ik wil is schijnbaar simpel, maar wat is de beste manier....
Ik wil mijn pc signaal ( ik heb tv-out of DVI Radeon X1950Pro )
naar mijn PANA TH42PV70P sturen.
enige id
vriendelijke groeten
Henk
staat netjes in de OP..
Nu heeft mijn Pana maar 2 HDMI aansluitingen, en die zitten dus vol.
Wat als ik DVI (pc) naar VGA (tv) doe, die aansluiting zit er namelijk, en ik hoef niet meer als 1024X768.
grtz Henk
Kan ook prima, je hebt eigenlijk 2 opties:quote:Henkz49 schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:06:
Dank Je,
Nu heeft mijn Pana maar 2 HDMI aansluitingen, en die zitten dus vol.
Wat als ik DVI (pc) naar VGA (tv) doe, die aansluiting zit er namelijk, en ik hoef niet meer als 1024X768.
grtz Henk
1024x768 -> geen scaling (alleen op je pc), alleen kloppen de verhoudingen niet. In veel movie players kun je dit wel corrigeren.
1366x768 -> vaak geen standaard ondersteunde resolutie door je videokaart driver, maar die kun je toevoegen met powerstrip. Kleine tekst is minder goed leesbaar (door de scaling op je tv) maar bij films/photo's zie je dat niet. Heeft als voordeel dat er vertikaal niet gescaled hoeft te worden en dat de verhouding wel altijd klopt.
Bedankt voor de snelle reply's
Grtz Henk

Ferry34 wijzigde dit bericht 15-11-2008 12:18 (255%)
Pioneer KRP600M Kuro 60 inch plasma; Panasonic TH42PX80; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G; msi wind 10 inch netbook
Reg. datum: 04 juli 1999
en?quote:koen schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 15:52:
Vandaag mijn 42PV70 weggebracht naar E-care (2 dagen binnen garantietermijn), omdat er ineens verticale strepen verschenen in het beeld. Ben benieuwd of ze dit eenvoudig kunnen fixen of dat er een heel nieuw panel in moet. En ook hoe lang ik dan weer garantie op de reparatie heb.
Vandaag ook verticale streep ontdekt, 1 maand buiten garantie
Iemand een idee of panasonic hier een beetje soepel mee om gaat?
Reg. datum: 04 juli 1999
Ik heb al contact gehad met Redcoon en de TV zal opgehaald worden (buiten 2 jaar garantie).
Wat zijn jullie ervaringen met deze reparatie? Welke kosten kan ik verwachten?
Zou het zin heben om hier rechtstreeks met Panasonic contact over op te nemen?
In deeze zin staan drie fauten
Wat is een neger achter een piano? - Een pianist
Bovenstaand iemand met hetzelfde verhaal en met goede afloop.
Ik heb de mijne via goedkopen.nl gehaald en die gaan vandaag voor mij bellen
Reg. datum: 16 juli 2009
Ongelooflijk maar, heb sinds vandaag het zelfde probleem, en ook net buiten de garantie,quote:Vaudtje schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 15:11:
Mijn 42PV70 is van mei 2007 en heeft sinds een paar dagen ook een verticale lijn.
Ik heb al contact gehad met Redcoon en de TV zal opgehaald worden (buiten 2 jaar garantie).
Wat zijn jullie ervaringen met deze reparatie? Welke kosten kan ik verwachten?
Zou het zin heben om hier rechtstreeks met Panasonic contact over op te nemen?
en als ik wat google lijkt dit probleem echt meer voor te komen.
een vert. streep precies over het midden van het scherm
Heb intussen al een mail gestuurd naar ( OOK Redcoon ) en ben benieuwd wat die zeggen,
P.S Ben altijd super tevreden geweest over mijn 42PV70, maar dit is goed balen
Grtz Henk
Ik kan hem inderdaad ook ter reparatie aan bieden, alleen gaat dit NIET kosteloos,
Heb inderdaad eens gegoogled, en het blijkt toch een bekend probleem te zijn.
Panasonic ziet dit schijnbaar anders.

zie het antwoord op mijn mail
-----------------------------------------------------------------
Als importeur van Panasonic producten voor Nederland zullen wij u altijd een passend aanbod doen omtrent reparaties, ook buiten de garantieperiode om.
Binnen de twee jaar fabrieksgarantie heeft u als consument recht op kosteloze homeservice. Daar deze termijn verstreken is, worden er voor homeservice standaard tarieven berekend die terug te vinden zijn op de site www.e-care.nl. U kunt uw televisie rechtstreeks bij E-Care aan (laten) bieden.
Zodoende worden er geen voorrijdkosten berekend.
Als uw televisie bij E-care is ontvangen zullen zij naar aanleiding van een vakkundig onderzoek een passende oplossing kunnen bieden.
Hopende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Kristel Hoeijmans
Beemer32 wijzigde dit bericht 18-07-2009 17:09 (3%)
Je moet eerst een redelijk te verwachten levensduur vaststellen. Bijvoorbeeld 5 jaar voor een TV.
Als de TV 2.5 jaar oud is, heb je dan dus de helft van de verwachte levensduur 'verbruikt' en dus moet je dan de helft van de kosten betalen voor de reparatie.
Dit gaat gewoon naar rato, dus het is echt niet moeilijk of complex.
Vraag dus gewoon een overzicht van de kosten en probeer een bron te vinden over een redelijke verwachte levensduur voor TV's.
Alles wat goedkoper uitvalt is mooi meegenomen.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.
Jou simplistische kijk op zaken moet een verademing zijn voor de electronica wereld.
Klanten als jou zien ze graag
quote:Beemer32 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 17:13:
Beste TD-er,
Jou simplistische kijk op zaken moet een verademing zijn voor de electronica wereld.
Klanten als jou zien ze graag
Punt is dat ik jaren 'aan de andere kant van de balie' heb gestaan en zo zijn nu eenmaal de regels. (zie nickname)
De klanten wilden uiteraard een gunstiger beleid (lees: kostenplaatje) voor henzelf en mijn werkgever wilde de 'rekening' juist meer richting de klant opschuiven. (vrij hard zelfs, ouder dan een jaar -> dokken)
Terwijl het werk voor een TD-medewerker juist zo veel simpeler is, wanneer de klant en de verkopende partij beide weten waar ze aan toe zijn.
Geloof me, de klant is vaak dan nog een stuk meegaander dan degenen achter de balie-medewerker.
Wanneer je echter als fabrikant een structureel probleem hebt met een bepaalde reeks producten, dan siert het de fabrikant om coulant om te gaan. Echter is dat volgens mij geen _recht_ van de klant.
Als ik ernaast zit hoor ik het graag. Ik werk al jaren niet meer als TD-er, maar wil altijd wel op de hoogte blijven.
Goedkopen.nl is nu bezig voor me, maar hun contact persoon bij Panasonic is op vakantie, helaas nog ff wachten dus. Probeerde het ook rechtstreeks bij Panasonic maar kreeg te horen dat het toch echt via de dealer moet.
Een vermoeden van mijn kant:quote:Focus schreef op zondag 19 juli 2009 @ 13:06:
Hoe kan het in hemelsnaam dat veel 42pv70 's rond de 2 jaar kadoek gaan...............
[...]
Waarschijnlijk wordt elke cel in een plasma-scherm aangesproken via rij- kolom-adressering.
Oftewel met een 37" scherm heb je dan zo'n 1024 pixels horizontaal, dus zo'n aantal (x3) contactpunten op het paneel.
Kortom als er 1 van die connecties minder goed contact maakt, kunnen de cellen in die kolom niet meer aangepast worden en zullen waarschijnlijk zwart blijven.
Die verbindingen zullen waarschijnlijk niet gesoldeerd zijn, maar gelijmd. (dat is makkelijker en goedkoper dan proberen te solderen op aansluitingen die niet goed verwarmd kunnen worden omdat de omgeving alle warmte makkelijk opneemt, net als solderen aan grote elco's, dat is lastig)
Echter wat doet lijm als je het langdurig in een warme omgeving laat zitten? Het droogt uit.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last