mijn specsNikon D70s; kit 18-70 mm; Nikon 18-200mm AFS-DX VR 3.5-5.6G;Hoya UV 72mm HMC Pro 1;1x 1GB+2GB Sandisk Compact Flash Ultra II + Lowepro Backpack Mini Trekker AW+Crumpler Ben,s Pizza XXL
[Plasma] Panasonic Plasma 7, 70 en 700 serie
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 12 november 2007
Maar ondanks dat het jou nutteloos lijkt, denk ik dat je er heel veel mensen een plezier mee doet als je al je instellingen deelt...
Je instellingen in het service menu, maar zeker ook de instellingen van het gewone menu (Contrast, Helderheid, Kleur, Scherpte etc.)
Please.. please.. pretty please...
TweakerIsMyName wijzigde dit bericht 03-07-2008 10:51 (13%)
Frank vraagt niet veel, voor het calibreren voor een plasma/lcd enz...
Vindt maar eens iemand, die het goedkoper, en beter doet.
Ik ga weer ff genieten
quote:TweakerIsMyName schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:46:
Bedankt PVR..
Maar ondanks dat het jou nutteloos lijkt, denk ik dat je er heel veel mensen een plezier mee doet als je al je instellingen deelt...
Je instellingen in het service menu, maar zeker ook de instellingen van het gewone menu (Contrast, Helderheid, Kleur, Scherpte etc.)
Please.. please.. pretty please...
mijn specsNikon D70s; kit 18-70 mm; Nikon 18-200mm AFS-DX VR 3.5-5.6G;Hoya UV 72mm HMC Pro 1;1x 1GB+2GB Sandisk Compact Flash Ultra II + Lowepro Backpack Mini Trekker AW+Crumpler Ben,s Pizza XXL
Tjah, had dat lijstje dan achterwege gelatenquote:pvr schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:28:
Al zou het wel nut hebben, ik ga een ander zijn brood, niet uit zijn mond halen.
Ik ben opzich ook wel benieuwd, ik hoef geen exacte cm'ers of kliks te weten maar vraag me af of je contrast en helderheid nu vooral aan de hoge of lage kant staan, of juist een hoger contrast met lagere helderheid?
Ben nu zelf ook wat aan t klooien met de cinema stand en verschillende contrast/helderheid instellingen dus ben wel benieuwd wat de professional ervan maakt
Wel interessant leesvoer trouwens, thnx.
"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."
Reg. datum: 13 december 2003
Hierbij haal je het brood niet uit Frank zijn mond, hij zegt zelf altijd dat het voor elke tv anders is.quote:pvr schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:28:
Al zou het wel nut hebben, ik ga een ander zijn brood, niet uit zijn mond halen.
[...]
Maar voor de mensen die het contrast en de helderheid goed wil hebben staan er zijn hier genoeg test cd's voor, bv thx wat op veel dvd's staat hiermee kun je de contrast en helderheid mee goed zetten.
Wat je echter zelf bijna niet goed krijgt is in het servicemenu de witbalance.
Garantie verlopen?? Is jou TV al 2 jaar oud dan? Want zo veel geeft Panasonic namelijk (of heb ik het foutquote:SYQ schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:52:
echt lijp dit, 2 weken nadat de volledige garantie is verlopen zie ik nu een horizontaal groen streep dwars door het beeld, zichtbaar bij hele lichte kleuren. ben ik ff blij dat ik voor 130 euro extra 5jr garantie heb afgenomen !!
Intel Duo 2 Core E8400,EVGA 680i,2x 1GB G-skill DDR800,Saphire 4870 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"
Begin maar met Cinema en Warm. Sharpness op heel laag, contrast op 50% en de helderheid en kleur op 65%quote:Pendaco schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:06:
[...]
Tjah, had dat lijstje dan achterwege gelaten
Ik ben opzich ook wel benieuwd, ik hoef geen exacte cm'ers of kliks te weten maar vraag me af of je contrast en helderheid nu vooral aan de hoge of lage kant staan, of juist een hoger contrast met lagere helderheid?
Ben nu zelf ook wat aan t klooien met de cinema stand en verschillende contrast/helderheid instellingen dus ben wel benieuwd wat de professional ervan maakt
Wel interessant leesvoer trouwens, thnx.
Kleurbeheer aan en mpeg nr op uit.
Vandaaruit kan je naar jouw smaak aanpassen. (inderdaad, de servicemenu instellingen geef ik ook niet).
Succes!
Pioneer KRP600M Kuro 60 inch plasma; Panasonic TH42PX80; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G; msi wind 10 inch netbook
Reg. datum: 06 september 2001
Waarom niet als ik het vragen mag?quote:(inderdaad, de servicemenu instellingen geef ik ook niet).
Succes!
supersatan wijzigde dit bericht 09-07-2008 14:30 (10%)
Om dat deze speciaal voor deze tv is en jij daar niets aan hebt. En inderdaad: al had je er wel iets aan, ik ga niet andermans brood afpakken.quote:
Maar nogmaals, ieder toestel heeft zn eigen afwijking en daarop zijn de settings in t servicemenu op afgesteld. Op jouw tv zou dit tot een verkeerde afstelling leiden.
Pioneer KRP600M Kuro 60 inch plasma; Panasonic TH42PX80; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G; msi wind 10 inch netbook
Gewoon image retention. Dat is nou ook de reden dat je in de inspeelperiode het contrast niet hoger moet zetten dan 40-50%. De fosfordeeltjes zijn nog overgevoelig. Na deze periode heb je geen last meer en is t beeld nog mooier geworden.quote:bramberk15 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:25:
Het lijkt erop dat het wegtrekt, ik zie nu nog heel, heel lichtjes een cirkelafdruk. De plasma op ruis zetten lijkt beter te werken dan een film afspelen. Ik zal nog even laten weten of het idd helemaal wegtrekt, of niet.
Voor de volledigheid: Normaal gesproken kijk ik altijd via de Cinema stand (contrast etc..>50%) maar omdat dit overdag een beetje grauw kijkt heb ik de plasma op Normaal gezet (contrast op 70% schat ik) aangezien dit wat beter kijkt overdag en de overdreven kleuren wel passen bij een game als GTA. Mmm mss dus toch maar altijd op Cinema laten staan.
Laatste edit: Het is inderdaad weg getrokken, dus het was geen inbranden maar een erg vasthoudende image retention. Nooit geweten dat dat kon, dacht dat image retention te maken had met het feit dat de meest intensief gebruikte plasmacellen warmer zijn tov andere en dat je dat dus ziet als je de plasma uitzet. Zodra dan de warmte weg is zie je het niet meer, maar dit kan dus blijkbaar ook. Zoals hierboven al gemeld is het, mocht je ook zoiets meemaken, het beste om een ruisbeeld op te zetten.
Pfoe was ff bang voor een inbrander, maar het blijkt dat de Pana dus echt burn-proof is.
Reg. datum: 13 december 2003
Hier uit de start post.quote:
Cinema/ Warm / Cool / Normal
R Cut 80 / 80 / 80
G Cut 82 / 80 / 80
B Cut 7D / 80 / 80
R Drv FF / F5 / F2
G Drv F4 / FC / FC
B Drv B8 / EB / CA
All Cut 82 / 80 / 80
All Drv FF / FC / FC
En als je zoekt op google vind je er nog wel wat. Maar net wat Ferry34 zegt voor iedere tv is dit weer anders.
Inderdaad nutteloos. Frank liet ff zien wat er gebeurde door 1 miniscule afwijking in t beeld te zetten en de calibratie moest dan echt meteen heel anders. Iedere tv heeft zn eigen afwijking, anders zouden ze het op de fabriek natuurlijk al zo afstellen.quote:Happy2000 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 18:02:
[...]
Hier uit de start post.
R Cut 80 / 80 / 80
G Cut 82 / 80 / 80
B Cut 7D / 80 / 80
R Drv FF / F5 / F2
G Drv F4 / FC / FC
B Drv B8 / EB / CA
All Cut 82 / 80 / 80
All Drv FF / FC / FC
En als je zoekt op google vind je er nog wel wat. Maar net wat Ferry34 zegt voor iedere tv is dit weer anders.
Maar persoonlijk vond ik die instellingen al enorm veel beter dan de fabrieksinstellingen.quote:Ferry34 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 01:19:
[...]
Inderdaad nutteloos. Frank liet ff zien wat er gebeurde door 1 miniscule afwijking in t beeld te zetten en de calibratie moest dan echt meteen heel anders. Iedere tv heeft zn eigen afwijking, anders zouden ze het op de fabriek natuurlijk al zo afstellen.
Dus als ze van die settings uitgaan vanuit de fabriek, dan zou het al een stuk beter zijn.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.
Wat betreft de beeldinstellingen die je in het gewone menu moet instellen zeker!quote:TD-er schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 11:39:
[...]
Maar persoonlijk vond ik die instellingen al enorm veel beter dan de fabrieksinstellingen.
Dus als ze van die settings uitgaan vanuit de fabriek, dan zou het al een stuk beter zijn.
Dus mn contrast en cinema instellingen enz zijn n grote stap vooruit ja, vandaaruit aanpassen aan je eigen smaak.
De servicemenu instellingen brengen je naar een totaal verkeerd uitgangspunt naar mijn idee.
Als jouw toestel n lichte afwijking van te weinig groen (van de primaire kleuren groen blauw rood) heeft en je neemt de instellingen over van n toestel met een lichte afwijking van teveel groen, dan heb je een totaal verkeerd beeld.
Ik denk niet dat je dit op het blote oog kan oplossen.
Reg. datum: 24 maart 2004
Wat zijn de oorspronkelijke (fabrieks) waarden eigenlijk? Mocht het iemand niet bevallen dan kan het nog worden teruggezet.quote:Happy2000 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 18:02:
[...]
Hier uit de start post.
R Cut 80 / 80 / 80
G Cut 82 / 80 / 80
B Cut 7D / 80 / 80
R Drv FF / F5 / F2
G Drv F4 / FC / FC
B Drv B8 / EB / CA
All Cut 82 / 80 / 80
All Drv FF / FC / FC
Reg. datum: 22 april 2007
Hij is niet meer aan te krijgen, doet helemaal niets.
Ik heb het toestel een jaar, nooit problemen gehad, en nu plots dit! :-(
HELP!
Reg. datum: 22 juni 2008
Anders zit er niks anders op dan de service lijn bellen.
Reg. datum: 24 augustus 2006
En moet je daarvoor iemand uitnodigen die het komende jaar niet eens bij mij in de buurt komt?
Wat is dit?
LCD's moet je net zo goed (laten) calibreren om een optimaal beeld te krijgen.quote:janenalleman schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:46:
ik stond op het punt om een plasma tv te kopen. Maar wat lees ik nu? Moet ie gecalibreerd worden om er een goed beeld mee te krijgen?
En moet je daarvoor iemand uitnodigen die het komende jaar niet eens bij mij in de buurt komt?
Wat is dit?
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.
Nee hoor. Standaard heb je geweldig beeld, maar wil je 'm helemaal perfect afgesteld hebben kun je 'm laten caliberen.quote:janenalleman schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:46:
ik stond op het punt om een plasma tv te kopen. Maar wat lees ik nu? Moet ie gecalibreerd worden om er een goed beeld mee te krijgen?
Wat is dit?
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Vervelend! Inderdaad ff Panasonic bellen dat er een monteur moet komen.quote:ludwig71 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:15:
Ik zat net rustig naar m'n PV70 te kijken, valt hij zomaar uit.
Hij is niet meer aan te krijgen, doet helemaal niets.
Ik heb het toestel een jaar, nooit problemen gehad, en nu plots dit! :-(
HELP!
De voeding zal wel kapot zijn, gebeurt wel vaker bij hdtv's.
wordt weer gedoe met garantie
[GA-EP35-DS3R | Q9450 | Kingston HyperX 4GB | Asus GeForce EN 8800GT | Areca 1200 | 2x Mtron Mobi 3500 32Gb | Samsung F1 750GB | Samsung SH-S203P LS | Corsair 520 | Antec P182 ]
Reg. datum: 18 juni 2008
Eigenaar/beheerder van www.htforum.nlquote:thefabiman88 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 00:54:
Frank Doornhof, kan iemand mij wat meer over hem vertellen aangezien ik met google niet echt verder kom.
Hij reageert daar ook onder zijn eigen naam.
TD-er wijzigde dit bericht 24-08-2008 01:56 (10%)
Mijn HDMI uitgangen werkten ineens niet meer, nadat ik weer eens mijn computer vmet DVI uigang naar HDMI ingang had gekoppeld. Helaas kon de monteur dit niet maken. Erg vreemd probleem. Die monteur zei tegen mij dat er 2 jaar garantie zit op Panasonic plasma tv's. Ik dacht zelf 1 jaar fabrieksgarantie maar goed. Wellicht heb jij dus nog geluk.quote:Escrimador schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 00:01:
ik heb mijn PV70 ook een goed jaar (mei '07) en zojuist valt er een hele beeldlijn uit die je vooral bij rood en blauw ziet![]()
wordt weer gedoe met garantie
Bij hebben ze het D en DG board vervangen maar dit had geen effect. Ik gok zelf dat er door een slecht geaarde computer iets mis is gegaan met de stroom over de HDMI. Iemand bekend met dit probleem?
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last