Hoofdcategorieën
Reg. datum: 02 juni 2001

Ik heb ook gezien dat de meeste pana,s op standje Cinema en Warm stonden, maar ik had het gevoel dat i minder scherp was.
Vandaar dat ik ff frank laat langskomen(ieder zijn vak) ;)
quote:
uploader26 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:49:
Ik ook, alleen ben ik pas op 22 Juli aan de beurt :) .

Waarschijnlijk wordt dat dan wel eventjes slikken, gezien je huidige instellingen. Die zijn nogal "hard" lijkt het.

Ik heb al menig calibratie rapport van Pana's gezien op het net, en 9 van de 10 komen ze uit op onder andere standje Cinema en Warm. En dat is een behoorlijk groot verschil met Normaal en Koel :) .

mijn specsNikon D70s; kit 18-70 mm; Nikon 18-200mm AFS-DX VR 3.5-5.6G;Hoya UV 72mm HMC Pro 1;1x 1GB+2GB Sandisk Compact Flash Ultra II + Lowepro Backpack Mini Trekker AW+Crumpler Ben,s Pizza XXL

Reg. datum: 01 maart 2004

Tja, ik vind Cinema wel goed, zo staat m'n PZ85 ook, maar in combinatie met Warm wordt het mij toch echt iets te gelig. Als ik een witte achtergrond heb, is dat dus echt niet meer wit. Vandaar dat ik nu de combi Cinema/ Normal gebruik.

Ik vindt het zowiezo toch best beetje raar af en toe hoor. Als ik de fora's lees zweert bijna iedereen bij die combi Cinema/Warm :?

AMD 64 X2 4200@2.7Ghz | Asus A8N-SLi | 2048MB Corsair TwinX | XFX 8800GTX | 400GB Seagate Barracuda | Samsung 204b 20.1inch | G5+G15

Philflow wijzigde dit (47%)
Reg. datum: 22 april 2006

Maar die standen 'warm' en 'cinema' die kunnen toch gewoon worden afgesteld in je service menu?
dus dat zegt toch niks?

Ik dacht dat dat het idee van een calibratie was.

Reg. datum: 01 maart 2004

Yep, volgens mij kan je dat dan in het service menu aan gaan passen. Misschien dat zij dat dan ook gedaan hebben. Maar zover wil ik zelf niet gaan, vandaar dat ik ook wel beniewd ben naar de ISF calibratie.

AMD 64 X2 4200@2.7Ghz | Asus A8N-SLi | 2048MB Corsair TwinX | XFX 8800GTX | 400GB Seagate Barracuda | Samsung 204b 20.1inch | G5+G15

Reg. datum: 12 november 2007

quote:
pvr schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 20:02:
Ik heb ook gezien dat de meeste pana,s op standje Cinema en Warm stonden, maar ik had het gevoel dat i minder scherp was.
Vandaar dat ik ff frank laat langskomen(ieder zijn vak) ;)
[...]
Ben heel benieuwd (heb zelf een TH-42PY700).. Houd ons AUB op de hoogte..
Misschien kun je ook wat instellingen delen met de rest van ons _/-\o_

Reg. datum: 16 april 2007

Heb nu een jaar de 42PV70 maar ben vanochtend toch wel geschrokken.

Heb de laatste dagen nogal veel GTA4 gedaan, maar toen ik vanochtend de plasma aanzette zag ik een hele lichte cirkel linksonder in beeld. Dat is dus de afdruk van de GTA HUD (soort kompas). Nu hoop ik niet dat het ingebrand is, want ik moet zeggen dat ik dit eigenlijk nergens lees icm een Pana 7-serie. Heb dus meteen een fullscreen film laten draaien, maar als het beeld volledig zwart is zie ik nog steeds een hele lichte cirkelrand. Dus nu heb ik de plasma maar gewoon op een 'ruisbeeld' staan, dit lijkt me voorlopig het beste. Pfoe, ff afwachten nu....Zijn er meer mensen die dit probleem wel eens hebben gehad? Volgens mij is het geen image retention, aangezien je het een dag erna nog in beeld kunt zien.

Philflow wijzigde dit (47%)
Reg. datum: 22 april 2006

quote:
bramberk15 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:06:
Zijn er meer mensen die dit probleem wel eens hebben gehad? Volgens mij is het geen image retention, aangezien je het een dag erna nog in beeld kunt zien.
Maar als het straks ineens weg is, is het wel image retention. Ik gok erop dat het wegtrekt, maar ik ben benieuwd.

Reg. datum: 16 april 2007

Het lijkt erop dat het wegtrekt, ik zie nu nog heel, heel lichtjes een cirkelafdruk. De plasma op ruis zetten lijkt beter te werken dan een film afspelen. Ik zal nog even laten weten of het idd helemaal wegtrekt, of niet.

Voor de volledigheid: Normaal gesproken kijk ik altijd via de Cinema stand (contrast etc..>50%) maar omdat dit overdag een beetje grauw kijkt heb ik de plasma op Normaal gezet (contrast op 70% schat ik) aangezien dit wat beter kijkt overdag en de overdreven kleuren wel passen bij een game als GTA. Mmm mss dus toch maar altijd op Cinema laten staan.

Laatste edit: Het is inderdaad weg getrokken, dus het was geen inbranden maar een erg vasthoudende image retention. Nooit geweten dat dat kon, dacht dat image retention te maken had met het feit dat de meest intensief gebruikte plasmacellen warmer zijn tov andere en dat je dat dus ziet als je de plasma uitzet. Zodra dan de warmte weg is zie je het niet meer, maar dit kan dus blijkbaar ook. Zoals hierboven al gemeld is het, mocht je ook zoiets meemaken, het beste om een ruisbeeld op te zetten.

Pfoe was ff bang voor een inbrander, maar het blijkt dat de Pana dus echt burn-proof is.

bramberk15 wijzigde dit bericht 20-06-2008 21:02 (77%)

Reg. datum: 04 januari 2004

Ik wilde pas even een camera aansluiten op de 37PV70.............. :(

Ik vond geen sd-slot > o.k. vooruit. Maar wat me heel erg verbaast is dat ik geen front aansluiting voor composiet kon vinden. Klopt dit?

Nu gebeurt het niet vaak dat het nodig is, maar ong. 1x per jaar en dan is zo'n aansluiting wel makkelijk.

Wat is de makkelijkste manier nu.

BTW, nog steeds happy met de Pana

Pinin wijzigde dit bericht 27-06-2008 19:59 (6%)

Een beetje jammer dat plasma hier wordt afgekraakt:
reviews: Plasma-televisies: een onzekere toekomst

Terwijl de Platte televisies test, zegt dat op alle fronten plasma wint.

reviews: Platte televisies roundup - Inleiding en uitleg bij de tests

Hier nog een pic genomen van de inkijkhoek van mijn panna ;) :

http://img53.imageshack.us/img53/6387/kijkhoekib0.jpg

mijn specsNikon D70s; kit 18-70 mm; Nikon 18-200mm AFS-DX VR 3.5-5.6G;Hoya UV 72mm HMC Pro 1;1x 1GB+2GB Sandisk Compact Flash Ultra II + Lowepro Backpack Mini Trekker AW+Crumpler Ben,s Pizza XXL

Reg. datum: 04 januari 2004

quote:
Pinin schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 19:58:

Ik vond geen sd-slot > o.k. vooruit. Maar wat me heel erg verbaast is dat ik geen front aansluiting voor composiet kon vinden. Klopt dit?
Is toch wel iemand die dit kan bevestigen/ontkrachten ? Er zijn 8 nieuwe topic geopend, en nu reageert er niemand :|

Reg. datum: 08 februari 2007

Al maanden volg/lees ik topics/internetsites over panasonic plasma tv's. Nu recent de 80-serie topics gelezen.

Mijn woonkamer en kijkafstand, kom ik uit op 37 inch.
Ik kijk 'slechts' tv via casema (ziggo) standaard abbo ¤ 15,90 en dvd.
In nabije toekomst zal ik geen digitale tv nemen (misschien over een jaar of 2).

Nu was ik overtuigd om de TH 37 PV 70 te gaan kopen.
Ben gaan twijfelen of ik toch niet beter de TH 37 PX 80 moet kopen?

Vanwege m'n Loewe die nu echt op springen staat, kan elke dag de geest geven (geen garantie meer op), moet ik nu ècht keuze gaan maken. Ben dus gewend aan haarscherp beeld, aangesloten met Hirschmann kabels. e.d

Haast je langzaam,...het leven is zo voorbij....

Reg. datum: 24 januari 2000

quote:
Pinin schreef op zondag 29 juni 2008 @ 10:22:
[...]

Is toch wel iemand die dit kan bevestigen/ontkrachten ? Er zijn 8 nieuwe topic geopend, en nu reageert er niemand :|
Er zitten inderdaad geen frontaansluitingen (in elk geval niet op mijn 37PV7) op.
Maar als je een camera aan wilt sluiten dan kun je aan de achterkant wel een SCART-kabel inpluggen die verloopt naar composite.
Ik moet ook zeggen dat ik het niet mis, aangezien mijn versterker aan de voorkant ook die aansluitingen heeft.
quote:
Bi-zonder schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:35:
[...]
In nabije toekomst zal ik geen digitale tv nemen (misschien over een jaar of 2).
[...]
[...] Ben dus gewend aan haarscherp beeld, aangesloten met Hirschmann kabels. e.d
Hmm als je echt scherp beeld wilt, snap ik niet dat je geen digitale TV wilt.
Bij Ziggo heb je standaard al de mogelijkheid om digitaal te kijken. Kost je alleen een ontvanger + kaartje en die zijn voor zo'n 40 euro te krijgen bij bijv. de MediaMarkt.
Iedereen die ik het verschil laat zien tussen analoog en digitaal op mijn Plasma, hoef ik niet uit te leggen waar het verschil in kwaliteit zit, waar een aantal het verschil tussen HD en SD uitzendingen niet echt snappen/zien.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.

Reg. datum: 29 april 2008

quote:
MAX3400 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 21:04:
[...]

Lijkt het op een olievlek die je ook hebt als je in de auto tegen het raam hebt liggen slapen? Alsof er wat vettigs op het raam zit en (bij de auto dan) in de zon een beetje regenboogeffect geeft?

Er is zo'n LCD/plasma-kit bij de MM voor 15 Euro ofzo die dat netjes weg kan poetsen. Heb ik ook al vaker gebruikt (ook voor vette vingerafdrukken op TFT van mijn laptop)
Ja, nou, zo'n soort vlek is het inderdaad wel ja. Het zit niet IN de glasplaat, maar er duidelijk op, want voelt ook dat er wat 'vettigs' zit zeg maar. Als je dan in een bepaalde hoek van de vlek gaat staan, en je kijkt er dan op, en je beweegt je hoofd een klein beetje op en neer zodat de lichtinval verandert op de vlek (jaja, debiel omschreven, maar hopelijk snap je het) dan verandert het ook van kleur. paars, lila, blauw, dat soort kleuren. Net als..ja...een olievlek. Een regenboogeffect inderdaad, dat is wel het goede woord.

Een LCD/Plasma kit? En helpt dat ook daadwerkelijk? Want ik heb gedaan wat in de beschrijving staat, en het wordt alleen maar erger, alsof je het uitsmeert zeg maar. Aangezien het erger werd tijdens het poetsen zit het dus daadwerkelijk OP de glasplaat, en is dus geen beschadiging ofzo.

Ik snap dat zo'n ding gevoelig is, maar dit is wel wat overdreven. Het kan toch niet zo zijn dat je zo'n glasplaat niet schoon kunt krijgen? :/

quote:
TD-er schreef op zondag 29 juni 2008 @ 13:07:
[...]Hmm als je echt scherp beeld wilt, snap ik niet dat je geen digitale TV wilt.
Bij Ziggo heb je standaard al de mogelijkheid om digitaal te kijken. Kost je alleen een ontvanger + kaartje en die zijn voor zo'n 40 euro te krijgen bij bijv. de MediaMarkt.
Iedereen die ik het verschil laat zien tussen analoog en digitaal op mijn Plasma, hoef ik niet uit te leggen waar het verschil in kwaliteit zit, waar een aantal het verschil tussen HD en SD uitzendingen niet echt snappen/zien.
Als ik goed lees op ziggo en jouw reactie; een dig.ontvanger + smartcard en géén extra maandelijkse kosten. :$

Bi-zonder wijzigde dit bericht 29-06-2008 13:28 (23%)

quote:
Bi-zonder schreef op zondag 29 juni 2008 @ 13:18:
[...]

Als ik goed lees op ziggo en jouw reactie; een dig.ontvanger + smartcard en géén extra maandelijkse kosten. :$
Stimmt. :)
Die losse ontvanger + kaartje is als pakket bij een aantal winkels te krijgen voor 40 euro (losse kaart kost vaak al 29 euro)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.

quote:
TD-er schreef op zondag 29 juni 2008 @ 16:13:
[...]Stimmt. :)
Die losse ontvanger + kaartje is als pakket bij een aantal winkels te krijgen voor 40 euro (losse kaart kost vaak al 29 euro)
Heb inmiddels koppijn van allerlei info lezen :X
Blij nu te weten dat ik digitaal kan gaan kijken. Heb me vanmiddag verdiept in decoders (nog meer hoofpijn, welke wordt door ziggo geaccepteerd enzo) en kom dan minimaal toch op de Samsung DCB-H360R uit, plus hdmi-kabel, plus Vogels ophangbeugel (had ik al ingecalculeerd)..

Maar..grote vraag blijft nog steeds:
hoop vanavond de finale nog te kunnen kijken, zo erg is het met m'n huidige tv, wil echt dinsdag kunnen gaan kopen c.q. bestellen

XB360: OctagonQontrol
Reg. datum: 21 mei 2003

quote:
Bi-zonder schreef op zondag 29 juni 2008 @ 17:30:
[...]
Maar..grote vraag blijft nog steeds:
Lijkt me simpel: komt er een BluRay aan? Dan de PX80 (vanwege de 24p-ondersteuning). Verder is de PX voorzien van een hoger vast & dynamisch contrast en een extra HDMI.

Maar ja, dat ben ik (degene die een winkel inloopt en binnen 2 minuten buiten staat met een PZ80E)

The little PC that could | Voeg me niet toe op MSN; ik ben geen prive-helpdesk!

Op dit moment gebruik ik de Samsung DCB-H360R (en niet de RS want zilverkleurig vond ik niet zo mooi staan bij de rest) HD-decoder op mijn 37PV7.
Deze is momenteel aangesloten via component, want mijn HDMI is al bezet door de HTPC en mijn versterker kan 2 component-aansluitingen schakelen (DVD is de ander)
Maar ik heb nu wel een beetje spijt van maar 1 HDMI-aansluiting op de TV. De Samsung, HTPC en in de toekomst BluRay hebben allemaal HDMI.
Ik heb al wel een HDMI-switch besteld, maar moet nog steeds die adapter in een andere behuizing solderen (eurostekker ipv. die UK-versie :( )

Let op dat de HD-decoder als "sportzomer"-pakket van Ziggo te krijgen is icm een smartcard en 3 maand HD-kanalen voor 199 euro. (oa. Mediamarkt en Saturn)

Grootste nadeel van de Samsung HD-decoder vind ik de zap-snelheid. Voordeel is wel dat 'ie ook SD-uitzendingen loopt te upscalen naar een van de 3 zelf te kiezen resoluties (1080i, 720p, 576p)

quote:
MAX3400 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 17:47:
[...]Lijkt me simpel: komt er een BluRay aan? Dan de PX80 (vanwege de 24p-ondersteuning). Verder is de PX voorzien van een hoger vast & dynamisch contrast en een extra HDMI.
Maar ja, dat ben ik (degene die een winkel inloopt en binnen 2 minuten buiten staat met een PZ80E)
Thanks,..Ik neigde al meer naar de PX80. Vanwege o.a. de hdmi aansluitingen en in toekomst waarschijnlijk blue ray wat er aan komt.
quote:
TD-er schreef op maandag 30 juni 2008 @ 00:56: Op dit moment gebruik ik de Samsung DCB-H360R (en niet de RS want zilverkleurig vond ik niet zo mooi staan bij de rest) HD-decoder op mijn 37PV7.
Deze is momenteel aangesloten via component, want mijn HDMI is al bezet door de HTPC en mijn versterker kan 2 component-aansluitingen schakelen (DVD is de ander)
Maar ik heb nu wel een beetje spijt van maar 1 HDMI-aansluiting op de TV. De Samsung, HTPC en in de toekomst BluRay hebben allemaal HDMI.
Ik heb al wel een HDMI-switch besteld, maar moet nog steeds die adapter in een andere behuizing solderen (eurostekker ipv. die UK-versie :( )

Let op dat de HD-decoder als "sportzomer"-pakket van Ziggo te krijgen is icm een smartcard en 3 maand HD-kanalen voor 199 euro. (oa. Mediamarkt en Saturn)

Grootste nadeel van de Samsung HD-decoder vind ik de zap-snelheid. Voordeel is wel dat 'ie ook SD-uitzendingen loopt te upscalen naar een van de 3 zelf te kiezen resoluties (1080i, 720p, 576p)
Jeetje, waarom heb je dan niet voor bijv. de PX80 gekozen? Zo te lezen wist jij al eerder wat je er precies allemaal aan ging hangen, zonde joh! (ik je pv 7 kopen als je klaar bent met solderen, jij mijn px80? ;) :+

A.s. dinsdag ga ik naar Saturn. Zal direct kijken voor dat pakket. Thanks voor tip!
gaat zich nu inlezen over aansluiten/instellen decoder en dergelijke....

Tsja waarom ik niet voor de PX80 gekozen heb... Die was toen ik de mijne kocht ofwel nog niet verkrijgbaar of zoveel duurder dan een losse HDMI-switch.
Ik heb toen zo lang lopen zoeken en rondkijken, weet niet meer precies de redenen.
Die HD-decoder is ook wat sneller gekomen dan ik had verwacht, en ik verwacht eigenlijk binnen een paar maand ook wel een BluRay te hebben. :)
Maar goed, het meest zure van mijn TV vond ik nog wel dat 'ie 2 week later ruim 200 euro goedkoper te krijgen was bij de Mediamarkt en een dag of 2 later bij de opening van de Saturn hier in Groningen. :( Voor de rest ben ik heel erg te spreken over het scherm.

Reg. datum: 17 augustus 2001

quote:
Pinin schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 19:58:

Nu gebeurt het niet vaak dat het nodig is, maar ong. 1x per jaar en dan is zo'n aansluiting wel makkelijk.

Wat is de makkelijkste manier nu.
Klopt, ben ik ook een keer tegenaangelopen toen ik m'n videocamera op de TV wilde aansluiten. Gelukkig heb ik een harddisk-DVD-recorder op m'n Pana aangesloten, en die heeft wel een front composiet ingang. Dus via die ingang was het vervolgens wel makkelijk. Geldt natuurlijk ook voor een 'ouderwetse' VHS-videorecorder (hebben mensen die uberhaupt nog? :P )

Frank Doorhof is vandaag langs geweest voor de Calibratie, en wat een verschil :9~ :9~
Veel mooier beeld, details horen jullie over een paar dagen ;)

Enne, het is het geld waard :)

pvr wijzigde dit bericht 01-07-2008 22:52 (10%)

Reg. datum: 12 november 2007

quote:
pvr schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:51:
Frank Doorhof is vandaag langs geweest voor de Calibratie, en wat een verschil :9~ :9~
Veel mooier beeld, details horen jullie over een paar dagen ;)

Enne, het is het geld waard :)
Vertel.. vertel... :)

Reg. datum: 30 oktober 2001

echt lijp dit, 2 weken nadat de volledige garantie is verlopen zie ik nu een horizontaal groen streep dwars door het beeld, zichtbaar bij hele lichte kleuren. ben ik ff blij dat ik voor 130 euro extra 5jr garantie heb afgenomen !!

C2D Q6600 - GA-P35 DS3R - Antec P180 - 8GB GeIL PC6400 - WD Raptor 74GB & 3 x WD 250GB - 8800GTS 512mb - DELL 2407WFP - Logitech Z-5500

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: