Hoofdcategorieën
Gotta catch 'em all

quote:
|sWORDs| schreef op maandag 21 april 2008 @ 15:09:
[...]

Ik zou graag een linkje zien naar correcte specs en plaatjes en dan wil ik wel een 8 serie starten.
Kijk eens: http://panasonic.nl/Produ...ory.asp?M=603|602|601|4|1

** OEPS; zie dat ik in 't verkeerde topic reageer...

Mr_Dark wijzigde dit bericht 23-04-2008 14:20 (8%)

HUUREENPROJECTOR.COM

quote:
Xoxol schreef op zondag 09 maart 2008 @ 18:58:
Trouwens heeft iemand een idee wat de verschillen zijn met 42pz85 en 42pz800. Behalve dat 85: 3 hdmi aansluitingen heeft en 800 heeft er 4. Ik zag het vraag ergens anders staan dacht ik maar niemand wist er antwoord op.
die had nog extra beeldfuncties, een beter geluid én is officieel THX gecertificeerd
afgaande op de specs in dit artikel http://eurolink.ee/en/pan...sonic-launch-thx-certifie

info@huureenprojector.com

Reg. datum: 24 januari 2000

quote:
Ferry34 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:53:
[...]
Je kan de overscan er voor n gedeelte uit krijgen op de PV70 via het servicemenu en op meerdere inputs.

De overscan (voor n heel groot gedeelte in ieder geval) doe je zo:
[...]
Door deze stappen heb ik de overscan van 1226x692 tot 1268x716 kunnen aanpassen. Blijft dus dat je geen 1-op-1 pixel-mapping hebt via HDMI.
Nu kan MythTV wel het venster netjes verkleinen, maar het blijft vervelend :(

Trouwens voor degene die nog zo'n TV zoeken, de 37PV7F was afgelopen week bij de Mediamarkt voor 488 euro te koop en afgelopen weekend bij de Saturn in Groningen ook.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.

Reg. datum: 20 oktober 2004

quote:
TD-er schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:57:
[...]

Door deze stappen heb ik de overscan van 1226x692 tot 1268x716 kunnen aanpassen. Blijft dus dat je geen 1-op-1 pixel-mapping hebt via HDMI.
Nu kan MythTV wel het venster netjes verkleinen, maar het blijft vervelend :(

Trouwens voor degene die nog zo'n TV zoeken, de 37PV7F was afgelopen week bij de Mediamarkt voor 488 euro te koop en afgelopen weekend bij de Saturn in Groningen ook.
1:1 pixel-mapping kan volgens mij helemaal niet via hdmi, wanneer je een hdready hebt. Dit is alleen met 1080p.
Maar als je t gecompenseerd hebt via je videokaart, is er toch geen probleem?

Ferry34 wijzigde dit bericht 21-05-2008 14:50 (6%)

Pioneer KRP600M Kuro 60 inch plasma; Panasonic TH42PX80; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G; msi wind 10 inch netbook

quote:
Ferry34 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:49:
[...]

1:1 pixel-mapping kan volgens mij helemaal niet via hdmi, wanneer je een hdready hebt. Dit is alleen met 1080p.
Maar als je t gecompenseerd hebt via je videokaart, is er toch geen probleem?
Ik zie niet in waarom ik dat niet zou kunnen doen (per beeldlijn), aangezien het plasmapaneel 720 beeldlijnen heeft en ik via HDMI op 1280x720 uitstuur.
Dat het horizontaal niet kan lijkt me logisch, aangezien dit paneel geen vierkante pixels heeft (1024x720 in een 16:9 verhouding)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.

god's right foot
Reg. datum: 24 november 2000

Sinds ik mn 42 Pana aan de muur heb hangen vroeg ik me eigenlijk af wat dat ding nou werkelijk verbruikt.
Met 3 kinderen en een Xbox 360 er onder wordt de TV aardig gebruikt ;)

Daarom een verbruiksmeter er aan gehangen, en dit kwam er uit:

Tijd: 38D , 1H
Verbruik: 78,17 kW/h

Nou is dit de eerste keer dat ik deze meter gebruik,dus weet niet of ik het wel goed heb.

Als ik het zo lees heeft de TV in totaal dus 38 dagen en 1 uur aangestaan. (neem aan dat de meter alleen meet als de TV aan staat.)

Om te achterhalen wat de TV dus per uur verbruikt heb ik het zo uitgerekend (als het niet klopt hoor ik het graag :) )

Tijd= 38 dagen x 24uur= 912 uur+ 1 uur= 913 uur gewerkt
Verbruik=78,17kW x1000= 78170 watt

Uitkomst= 78170/913= 85,61 w/h

Nou vraag ik me dus af of mijn berekening klopt, want ik kan namelijk zien in het verbruiksmeter wat wat de hoogste verbuik is geweest in dit periode. Uitslag =328watt

Vraag me af wanneer de TV nou die 328 verbruikt heeft :?

Maar als mijn berekening klopt , en die 85 watt is de juiste gemiddeld verbruik dan ben ik erg tevreden.

Intel Duo 2 Core E8400,EVGA 680i,2x 1GB G-skill DDR800,Saphire 4870 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"

Geen idee hoe die meter aan het meten is geweest.
Mijn 37" trekt gemiddeld 170 Watt als 'ie aan staat.
In standby trekt 'ie 0,1 Watt, maar kennelijk wel een hele lage cos-phi, want de meter geeft dan ook zo'n 60VA.
Bij de meting van het standby verbruik zullen de goedkope meters dus door de mand vallen.
Even uitgaande dat je een goedkope meter gebruikt hebt, zal met 85 Wh gemiddeld je TV zo'n 5 uur per dag aanstaan. (60X + 180Y )/24 = 85 en Y+X=24
Als je een wat duurdere meter (Conrad EnergyCheck 3000, EnergyMonitor 3000 of EnergyLogger 3500) zou meten, dan zit je met een gemiddelde van 85Wh op een (85 * 24 / 180 = ) 11 uur per dag.

Ik denk dat je 42" iets meer zal verbruiken, omdat het oppervlak van het scherm iets groter is, dus bij gelijke helderheid zal 'ie navenant meer verbruiken. (ongeveer 25% meer schat ik zo)

god's right foot
Reg. datum: 24 november 2000

Heb de volgende meter:
Conrad EnergyCheck 3000

Ik zag trouwens dat de klok gewoon loopt vanaf het moment dat je deze instelt. Ook al zit er niets in.

Dacht dat de meter alleen de tijd opsoeg wanneer het apparaat degelijk aanstond.

Dat betekend dus dat de TV NIET 193 uur aanstond zoals ik dacht maar misschien wel minder.
Dat maakt het wel moeilijk om het gemiddeld verbruik te meten.

Of je moet de meter op NUL zetten, TV aan, als deze weer uit gaat, gelijk de meter aflezen.
Dan heb je wel de juiste gemiddelde

Intel Duo 2 Core E8400,EVGA 680i,2x 1GB G-skill DDR800,Saphire 4870 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"

quote:
TD-er schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:15:
[...]

Ik zie niet in waarom ik dat niet zou kunnen doen (per beeldlijn), aangezien het plasmapaneel 720 beeldlijnen heeft en ik via HDMI op 1280x720 uitstuur.
Dat het horizontaal niet kan lijkt me logisch, aangezien dit paneel geen vierkante pixels heeft (1024x720 in een 16:9 verhouding)
Ik heb begrepen dat 1:1 pixelmapping alleen op full hd via hdmi kan, omdat alleen deze tv's deze optie hebben (de eerdere full hd tv's konden dit niet vanwege de overscan).

Dat n hdready t niet kan, zal wel komen omdat er geen 1280x720 hdready tv's bestaan. (ik ben ze niet tegengekomen).
Als jij zegt dat de 720 beeldlijnen wel matchen, dan klopt dat wel. Dit lijkt mij echter iets heel anders dan 1:1 pixelmapping aangezien juist het aantal pixels niet klopt.

Pioneer KRP600M Kuro 60 inch plasma; Panasonic TH42PX80; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G; msi wind 10 inch netbook

Reg. datum: 31 juli 2001

Wij gebruiken een 37pv7f als digitaal informatiebord voor een raam. Nu reflecteerd het jammergenoeg behoorlijk, en hebben daarbij alles op dynamisch staan, we gebruiken een speciale ruit waar hij achter zit wat het reflecteren tegen moet gaan, maar het beeld springt er nog niet bepaald uit. Is daar nog wat aan te doen?

WS: E6600, Asus P5B Dlx, 2x2gb Mushkin pc6400 cl4, Gainward HD4670, 2x WD3200AAKS(raid 0) + WD3200KS + WD10EADS, Pioneer dvr108, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: 2400+, 512mb, 2x160gb | Laptop: Macbook, 2,4ghz, 4gb cl4, 160gb, OSX 10.5

Wat anti-kras-folie ervoor plakken? Die folie heeft meestal een mat oppervlak.
Of andere folie er tussen (boeklon ofzo)

Reg. datum: 25 januari 2008

ik heb een probleem.
Ik ben in het bezit van een ps3 en wil deze configureren met mijn plasma tv van panasonic type TH50PZ70E
als ik naar mijn ps instellingen ga en daar naar instellingen video uitvoer geraak ik niet hoger dan 1080i via hdmi
Moet er een instelling veranderd worden aan mijn tv?
Weet iemand hier raad mee
of is het de hdmi kabel?

Wat sta je nou te kijken!
Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
thierry1967 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:42:
ik heb een probleem.
Ik ben in het bezit van een ps3 en wil deze configureren met mijn plasma tv van panasonic type TH50PZ70E
als ik naar mijn ps instellingen ga en daar naar instellingen video uitvoer geraak ik niet hoger dan 1080i via hdmi
Moet er een instelling veranderd worden aan mijn tv?
Weet iemand hier raad mee
of is het de hdmi kabel?
Kun je in de instellingen 1080p niet aanvinken en zo 1080p 'forceren'?

PSN: Shiver23

Reg. datum: 25 januari 2008

quote:
Shiver23 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:45:
[...]

Kun je in de instellingen 1080p niet aanvinken en zo 1080p 'forceren'?
Ik vink hem aan en doe een beeldschermweergavetest maar geeft als max 1080i aan
Aan de tv zelf kan ik toch niks doen naar me dunkt

quote:
thierry1967 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:15:
[...]

Ik vink hem aan en doe een beeldschermweergavetest maar geeft als max 1080i aan
Aan de tv zelf kan ik toch niks doen naar me dunkt
Je hebt m toch wel met hdmi aangesloten? Alleen die gaat tot 1080p. Edit: niet goed gelezen, je hebt m met hdmi aangesloten zie ik.

Anders is t ergens n instelling, zelfs op mn TH50PV70 doet die 1080p. Helaas zijn GTAIV en Uncharted 720, moet nog kijken waar die instelling staat.

Ferry34 wijzigde dit bericht 06-06-2008 17:44 (6%)

Reg. datum: 06 augustus 2002

Ik wilde de PV70 kopen vandaag, kende de reviews al maar wat ik nog niet gelezen had, of overheen gelezen heb, is dat het scherm zo donker is/lijkt? Klopt dit of stond er iets heel erg verkeerd ingesteld in tegenstelling tot de andere tvs?

Hij stond in een opstelling met een ander veroudert Panasonic toestel (geen full hd scherm, type nummer kwijt) en een Samsung, maar vergleken met beide was het wit gewoon donkergrijs. Ik kon met de instellingen rommelen (van beide Panasonics) maar de PV70 bleef gewoon 'donkerdere' kleuren weergeven.

Ook bij een andere zaak waar die stond was het scherm donker maa rdaar stond die vrij alleen en kon ik niet heel goed vergelijken of instellingen bekijken.

Het beeld was op alle schermen niet best maar dat lag aan het gedeelde beeld, maar omdat het hetzelfde was leek het me niet aan de bron te liggen.

Philflow wijzigde dit (47%)
Reg. datum: 22 april 2006

quote:
6killer schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:38:
Ik wilde de PV70 kopen vandaag, kende de reviews al maar wat ik nog niet gelezen had, of overheen gelezen heb, is dat het scherm zo donker is/lijkt? Klopt dit of stond er iets heel erg verkeerd ingesteld in tegenstelling tot de andere tvs?
Denk dat dat niet klopt. Ik heb mijn 42PV70 's avonds op 10% brightness staan, anders wordt het te fel.

LOST...niet de serie.

quote:
6killer schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:38:
...volgens mij was dat op kieskeurig.
[effe gezocht} --> Is iemand die heel dramatisch doet bij de PV80;
quote:
Ik weet nog dat ik behoorlijk schrok toen ik het toestel voor het eerst in mijn kamer werkend bekeek. Kleuren waren erg dof, het scherm reflecteerde licht op zo'n manier dat niets op het scherm zwart was maar lichtgrijs en het scherm was veel minder helder dan een LCD ( dit wist ik overigens van te voren ).
...misschien bedoel je je dit stukje info ?

...had de naam "LOST" al in 2001... Dus ruim voor de tv serie. Rust nodig ? Kijk op http//www.welo-massage.nl

Reg. datum: 06 augustus 2002

quote:
LOST schreef op zondag 08 juni 2008 @ 09:00:
[...]
...volgens mij was dat op kieskeurig.
[effe gezocht} --> Is iemand die heel dramatisch doet bij de PV80;
[...]
...misschien bedoel je je dit stukje info ?
Nou de kleuren vond ik wel meevallen, ze waren wel wat doffer dan die andere Panasonic maar die was voor mijn gevoel ook iets te gekleurd als in wat onnatuurlijk. Maar er was een docu van Discovery op, op een berg dus je kon moooi fel gekleurde skijacks en witte sneeuw vergelijken, die sneeuw was dus grijs op de PV70 en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dat opvalt aangezien ik niet heel kritisch ben met vergelijken.

Maar omdat ik niet zo snel instellingen in het menu kon vinden die afweken van elkaar kon ik er niet anders uit opmaken dat het scherm gewoon minder goed wit kan weergeven of dat er ergens nog iets aanstaat van bijvoorbeeld een eco stand (als dit in beeld instellingen zou staan stonden beide tvs op dezelfde stand) die het vermogen drukt en ook de ' witheid' daarmee.

Maar ze stonden dus naast elkaar, dus ik sluit winkelverlichting/hoeken/ wat dan ook uit. Maar ik baalde wanthet was een aanbieding tot gister voor 1100 euro en ik denk dat t geen slechte prijs was voor een gewone electronica zaak.

Philflow wijzigde dit (47%)
Reg. datum: 22 april 2006

quote:
6killer schreef op zondag 08 juni 2008 @ 14:28:
[...]
Maar omdat ik niet zo snel instellingen in het menu kon vinden die afweken van elkaar kon ik er niet anders uit opmaken dat het scherm gewoon minder goed wit kan weergeven of dat er ergens nog iets aanstaat van bijvoorbeeld een eco stand (als dit in beeld instellingen zou staan stonden beide tvs op dezelfde stand) die het vermogen drukt en ook de ' witheid' daarmee.
Wit is gewoon echt wit bij mij, er zijn echter zoveel mogelijk instellingen dat dat wel even duurt voordat ie goed is afgesteld. De echte calibratie van kleurtemperaturen kan alleen in het service menu.
Edit: in het normale menu heb ik trouwens mijn kleurtemp op 'koel' staan.

Philflow wijzigde dit bericht 08-06-2008 19:37 (5%)

Reg. datum: 12 november 2007

quote:
Service = -/V (op tv) + 3x 0 (op afstandsbediening)

Met de toets 1 of 2 kom je in de menu's. En dan met 3 en 4 in de submenu's.
Wanneer je een keer op 1 hebt gedrukt, komt er een ander balkje waar de cijfers voor staan.
Ja kan het veranderen van FC naar EF en rood in nu wel mooier, 'echt' rood.
Uit het menu kom je gewoon met de exit-knop
Deze tekst heb ik al veel zien staan in de Panasonic Plasma forums. Bovenaan deze thread (als een soort sticky) staat het ook weer...

Maar wat betekent:
quote:
Ja kan het veranderen van FC naar EF en rood in nu wel mooier, 'echt' rood.
Dat wordt nergens uitgelegd.. Waar moet je dat veranderen en hoezo is het rood dan 'echter' rood?

:?

TweakerIsMyName wijzigde dit bericht 12-06-2008 10:45 (4%)

It never hurts to help
Reg. datum: 31 januari 2001

pfff eindelijk mijn harmont remote goed kunnen programmeren voor de TH-42PY700. Het wilde maar niet lukken met de ingangen. Gisteren 1,5 uur met Canada in gesprek geweest. Konden het ook niet oplossen. Vandaag ben ik teruggebeld en is er de volgende oplossing (door mij aangedragen).
-Via Hotelmode alle niet actieve ingangen verwijderd. Dwz alleen HDMI1 (computer) en HDMI2 (digitale tv) laten staan. De ingang (analoge) tv kan niet verwijderd worden. Daarnaast laten opstarten op HDMI2 (via hotelmode).
-Logitech heeft vervolgens de ab geprogrammeert met discrete codes.

Eindelijk doet tie wat ik wil... Nu mijn volgende projectje Mediaportal goed geconfigger krijgen voor de remote.

[crosspost]

And just when you think you got a terrible week, something wonderful happens....... it ends

Reg. datum: 12 november 2007

quote:
Mystikal schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:08:
pfff eindelijk mijn harmont remote goed kunnen programmeren voor de TH-42PY700. Het wilde maar niet lukken met de ingangen. Gisteren 1,5 uur met Canada in gesprek geweest. Konden het ook niet oplossen. Vandaag ben ik teruggebeld en is er de volgende oplossing (door mij aangedragen).
-Via Hotelmode alle niet actieve ingangen verwijderd. Dwz alleen HDMI1 (computer) en HDMI2 (digitale tv) laten staan. De ingang (analoge) tv kan niet verwijderd worden. Daarnaast laten opstarten op HDMI2 (via hotelmode).
-Logitech heeft vervolgens de ab geprogrammeert met discrete codes.

Eindelijk doet tie wat ik wil... Nu mijn volgende projectje Mediaportal goed geconfigger krijgen voor de remote.
Om de ingangen te verwijderen, hoef je niet in het hotel menu. Dat kan gewoon via "Menu->Setup->Input Labels" daar kun je aangeven dat ie ingangen moet skippen..

Verder raad ik iedereen aan de TH-42PY700FA te kiezen uit de Logitech database! Die werkt veel beter dan de TH-42PY700

Reg. datum: 02 juni 2001

Ik heb me vandaag aangemeldt bij Frank Doorhof, voor een calibratie van mijn Panasonic TH-42PY70.
Datum van calibratie is 1 Juli.
Ik heb hem al die tijd op Auto gehad, alles op 50%, scherpte op 70%, kleurtemp op koel,en ik heb hem nooit ingespeelt.
Geen ingebrande logo,s, en beeldkwaliteit is nog steeds top, vooral HD tv met voetbal. :9~

Waarom calibreren als het beeld top is!
Ik wil wel eens zien of er nog meer uit te halen is ;) :+
Kost me wel 200 Pleuro,s :+

mijn specsNikon D70s; kit 18-70 mm; Nikon 18-200mm AFS-DX VR 3.5-5.6G;Hoya UV 72mm HMC Pro 1;1x 1GB+2GB Sandisk Compact Flash Ultra II + Lowepro Backpack Mini Trekker AW+Crumpler Ben,s Pizza XXL

Reg. datum: 01 maart 2004

Ik ook, alleen ben ik pas op 22 Juli aan de beurt :) .

Waarschijnlijk wordt dat dan wel eventjes slikken, gezien je huidige instellingen. Die zijn nogal "hard" lijkt het.

Ik heb al menig calibratie rapport van Pana's gezien op het net, en 9 van de 10 komen ze uit op onder andere standje Cinema en Warm. En dat is een behoorlijk groot verschil met Normaal en Koel :) .

uploader26 wijzigde dit bericht 17-06-2008 18:50 (8%)

AMD 64 X2 4200@2.7Ghz | Asus A8N-SLi | 2048MB Corsair TwinX | XFX 8800GTX | 400GB Seagate Barracuda | Samsung 204b 20.1inch | G5+G15

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: