Hoofdcategorieën
doet auto R&D
Reg. datum: 22 augustus 2001

quote:
w0lfj3 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:03:
Ik kan een 2e hands HT42PV70 krijgen voor 800¤
Leeftijd 1 jaar.

Wat denken jullie?
Dat je compleet gek bent als je daar 800 euro aan uitgeeft. De opvolger ervan is voor 1000 euro al te verkrijgen.

MSc automotive engineering. Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen.

Reg. datum: 19 juni 2001

Gaat bijna gebeuren, morgen gaat mijn TH50PY700 dan echt uitgepakt worden in het nieuwe huis. Maarre had een vraagje over die break in DVD, wil die wel gaan gebruiken of ik echt 200 uur ga redden weet ik niet maar 100 doe ik zeker. Maar welke waardes moet ik naar beneden zetten en hoe ver? contrast en brightness ofzo?

PC1: ASUS P6T Deluxe -- I920 -- 6GB PC3-12800 -- 2x Postville G2 80GB RAID0 --EN8800GTX 768MB -- DELL 2407WFP | Server: GA-MA78GM-S2H -- 4850e -- 8GB PC6400 -- Areca 1220 -- 8x1TB RAID5

Reg. datum: 06 maart 2005

kontrast, helderheid, kleur kan je allemaal iets onder 50% zetten.

zo staat mijn 42PY70 nu ook al een tijdje en het gaat nogsteeds goed.
heb aleen wel last van tijdelijke 'image retention' als ik bijvoorbeeld een spel speel op mijn PS3 dat er iets op het scherm zichtbaar blijft van de getoonde HUD.

maar dat is iets tijdelijks dus maak ik tot nu geen zorgen.

Reg. datum: 27 februari 2007

Iemand ooit vergelijken met de LG 50PF95 ? Zit nu te twijfelen welke ik zal nemen...

Reg. datum: 17 augustus 2005

Beste mensen,

In principe wil ik een plasma omdat ik er alleen maar computergames op ga spelen..
Maaarr..
Ik ben gisteren bij een winkel geweest waar ze de 42"PZ700 hadden staan als enige plasma tussen de LCD schermen. Overal stond hetzelfde beeld op.
Het eerste wat me opviel, was dat bij de LCD's de kleuren veeeeeel meer uit het beeld sprongen.
Rood was echt ROOD, blauw was echt BLAUW.
Bij die top of the line Plasma was het net alsof er een groene waas overheen zat.
Het was maar een flutwinkeltje want je mocht niet met de afstellingen gaan klooien, maar het beeld an sich viel me erg tegen.

Ik heb in deze thread en in de vorige niks kunnen vinden over een 'groene waas' dus ik ga er vanuit dat het gewoon een afstellingsprobleem was van de winkel.
Afgaande op wat ik hier geschreven heb, denken jullie het met me eens te zijn?
Of zijn er 700-serie bezitters die ook een groene waas is opgevallen?

Reg. datum: 27 februari 2007

Iemand die verschil weet tussen de PZ70 of PY70. PV70 is niet Full HD maar de andere 2?

emoties zijn voor mietjes
Reg. datum: 24 februari 2001

quote:
spaceboy schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 17:44:
Ik heb de TH-PV70, maar hoe doe je de overscan uit? Ik heb ondertussen dat menu gevonden dat ik HOTEL MODE op ON kan zetten. Maar then what?
Iemand? Of KAN dat overscan uitzetten niet op een PV70?

nu met een signature waar ik géén officiele waarschuwing voor krijg! :-)

Reg. datum: 12 maart 2000

Hotel mode heeft niets met je overscan te maken.

Gigabyte EX58-UD5, Core i7 920@3.3GHz, G.Skill 6GB 1333, EVGA GTX260 Core216 (756/1620/2376), CM Stacker 830, Tagan TG530-U22, NEC 7200S, Adaptec 5805 + 5x500 GB RAID5, Iiyama E1900S-B2, VISTA X64 SP2

emoties zijn voor mietjes
Reg. datum: 24 februari 2001

quote:
|sWORDs| schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:03:
Hotel mode heeft niets met je overscan te maken.
Ok. Then enlighten me. Let me rephrase: ik heb een PV70. Ik wil graag OVERSCAN aan/uit kunnen zetten. Kan dat? Zo ja? Hoe?

nu met een signature waar ik géén officiele waarschuwing voor krijg! :-)

Reg. datum: 02 maart 2001

Overscan e.d. staan onder andere in het Deel 7 topic:

[Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 7

Reg. datum: 22 februari 2008

quote:
BaZZeHH schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:11:
Ik heb bijna een maand de TH50PY70. Het beeld van upc digitaal is geweldig. Daarnaast met de samsung dvd speler ook heel mooi! Ik heb alleen een probleem met mn xbox360. Ik sluit hem aan via component, maar ik krijg alleen audio. Ik heb ook al een andere xbox360 en beide component kabels geprobeerd. Iemand een idee? Misschien dat de aansluiting wel kapot is of misschien een instelling?
Waarom geen HDMI? Met component moet je behoorlijk wat kabels aansluiten. Een dikke kabel (RoGrBl) voor het beeld en nog eens RW voor de audio. Ik vermoed overigens dat er een instelling in de xbox360 niet goed staat (RGB veranderen in YPbPr)?

Reg. datum: 28 februari 2007

Hi (sinds lang nog eens terug in het panasonic topic).

Ik heb een vraagje ivm de garantievoorwaarden van dit toestel in België. Sinds gisteren heb ik een verticale lijn in het midden van mijn beeldscherm (opeens was het er gisterenavond, eerst nog perfect beeld dan opeens de lijn). Deze lijn van zo'n 3 pixels breed verandert afhankelijk van het ingangssignaal van kleur en is aanwezig op alle ingangen van het tv toestel (mensen die beeldmateriaal willen, ik heb een filmpje en verschillende foto, op aanvraag wil ik ze wel plaatsen). Aangezien ik dit toestel 30 maart vorig jaar aangeschaft heb is ie net 2 weken ouder dan 1 jaar. Hoe zit het nu met de garantievoorwaarden? Valt dit onder garantie of niet. Ik dacht dat men in België 2 jaar garantie moest geven op electronica, klopt dit?

god's right foot
Reg. datum: 24 november 2000

Ik heb het volgende "probleem" al eens eerder opgemerkt en kom er maar niet uit hoe dit op te lossen.
Namelijk, als ik Discovery op heb staan dan is deze niet beeldvullend. Boven en onder heb ik zeker een 2cm dikke rand :|
Bij National Geographic is het ook zo.
TV staat op formaat JUIST. Heb al geprobeerd op auto te zetten maar dan wordt alles net ff te groot waardoor de onderste regel ondertiteling wegvalt.
16:9 lost het ook niet op.

Vraag me af of deze zender geen juiste formaat doorgeven??.Had dit probleem nooit met mn CRT Philips.

Intel Duo 2 Core E8400,EVGA 680i,2x 1GB G-skill DDR800,Saphire 4870 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"

Reg. datum: 16 april 2007

Discovery geeft veel weer in 14:9 ipv 16:9, dus ja Discovery geeft niet het gangbare signaal door.

Reg. datum: 02 maart 2001

quote:
Ekfad schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 08:53:
[...]Ik heb een vraagje ivm de garantievoorwaarden van dit toestel [..]
Ik zou gewoon rechtstreeks contact opnemen met Panasonic; willen zij het via de winkel spelen dan hoor je dat wel. Al zou de garantie slechts 1 jaar zijn dan nog zal dit niet juridisch standhouden omdat je er vanuit kan gaan dat redelijkerwijs een tv langer mee gaat dan een jaar.

Reg. datum: 08 april 2008

Sinds eergisteren ben ik een trotse bezitter van de 42PY70. Xbox360 erop aangesloten en wat een beeld zeg, super. Het is alleen zo dat als ik mijn xbox in het menu op 1080p instel de tv zwart beeld geeft en alleen het geluid nog hoor. Ik heb geen hdmi versie en één van de eerdere xboxen, hoe kan ik de 1080p resolutie dan wel halen?

deadjoe wijzigde dit bericht 08-04-2008 11:26 (27%)

Reg. datum: 16 april 2007

Maybe dat de PY70 geen 1080p doet over component (zo heb je hem aangesloten neem ik aan?), maar daar weet 1 v/d PY70 eigenaren vast wel antwoord op. Of ff googlen zou ik zeggen.

quote:
bramberk15 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:37:
Maybe dat de PY70 geen 1080p doet over component (zo heb je hem aangesloten neem ik aan?), maar daar weet 1 v/d PY70 eigenaren vast wel antwoord op. Of ff googlen zou ik zeggen.
Klopt, zo heb ik hem aangesloten. Toch vreemd dat ze bij mediamarkt zeggen dat je met een vga componenten het maximale uit die tv haalt.

Wat een slap gel*l

quote:
deadjoe schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:45:
Toch vreemd dat ze bij mediamarkt zeggen dat je met een vga componenten het maximale uit die tv haalt.
Mediamarkt zeg je? Nee, dan is dat niet vreemd. Enig onderzoek had je geleerd dat de pana over component geen 1080P pakt.

Enjoy the moment!

quote:
onsgeluk schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:02:
[...]

Mediamarkt zeg je? Nee, dan is dat niet vreemd. Enig onderzoek had je geleerd dat de pana over component geen 1080P pakt.
Klopt onsgeluk,

Denk je dat het verschil tussen die 1080i en 1080p zichtbaar is?

Ik heb geen hdmi aansluiting op m'n xbox360. Convertertje aanschaffen de moeite waard?

Wat een slap gel*l

Het verschil tussen 1080i & p is in theorie niet zichtbaar(schermen zijn progressive). Echter, wat ik her en der lees, is dat de de-interlacer van de pana niet je-van-het is. Vooralsnog zou ik 'm dus 720p en 1080i voeden en kijken met welk signaal je het beste beeld krijgt.

Van Mad Catz komt er eerdaags een conversion kit op de markt. Maar afgezien van diverse press-releases, wordt er met geen woord gerept over de behaalde kwaliteit. Of je dat ding uberhaubt wil aanschaffen voor 90$ is een andere vraag.

Zelf heb ik m'n zinnen gezet op een receiver die dat werk voor me gaat doen. De duurdere modellen hebben hier zowieso geen moeite mee. Ik kijk zelf meer naar de minder prijzige exemplaren(Onkyo 605 bijv). Het is me echter niet duidelijk of deze 1080P over component aanpakken.

Enjoy the moment!

Als je het zo bekijkt is het verstandiger om 720p of 1080i aan te passen, mits ik zie welk signaal beter uitkomt. Mad Cats conversion kit lijkt me dan een beetje overbodig. Onkyo recievers zijn mooie dingen maar aardig aan de prijs.

Ik vraag me nog af of het niet verstandig is om ook een ps3 aan te schaffen. Dit omdat je dan gelijk een Blue-Ray speler hebt en het lijkt mij dat gta4 er op de ps3 beter uit gaat zien. Dit omdat ps3 automatisch 1080p hanteert en xbox 720p. Of heb ik het hier verkeerd?

Wat een slap gel*l

Of de Onkyo prijzig is voor hetgeen die te bieden heeft is een beetje een non-discussie. Vergelijk het met de keuze tussen een PY ipv een PV. Bovendien is de 505 al onder de 300.- te krijgen.

Als je er nog een PS3 bij wilt nemen(oa voor BR), is de aanschaf van een goede receiver zeker het overwegen waard.

Maar....volgens mij moeten we het over pana's hebben ;)

Enjoy the moment!

Haha, je hebt gelijk!

Ik ben blij met mij 42PY70 pana. Wil ook zoveel mogelijk kwaliteit uit dat ding trekken.
Vanwege het laatste feit zit ik nu dus ook een beetje in een dubio. Is het verschil van een component kabel waarop ik 1080i aankan schrikbarend groot ten opzichte van een 1080p hdmi weergave?

Wat sta je nou te kijken!
Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
deadjoe schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:13:
Sinds eergisteren ben ik een trotse bezitter van de 42PY70. Xbox360 erop aangesloten en wat een beeld zeg, super. Het is alleen zo dat als ik mijn xbox in het menu op 1080p instel de tv zwart beeld geeft en alleen het geluid nog hoor. Ik heb geen hdmi versie en één van de eerdere xboxen, hoe kan ik de 1080p resolutie dan wel halen?
Zoals gezegd gaat dit dus niet werken. Mijn voorkeur gaat absoluut uit naar 720p voor games, omdat je met snelle bewegende beelden te maken hebt. Voor films kun je weer beter 1080i toepassen omdat die op 24fps worden geschoten. Bij een goede de-interlacing zul je dan bijna geen verschil zien tussen 1080i en p.

De PS3 zendt de games standaard niet uit in 1080p, dus daar ga je geen voordeel mee halen. Deze heeft natuurlijk wel een HDMI-uitgang. Misschien toch maar een 360 (arcade?) aanschaffen met HDMI? Tenzij je graag een PS3 er naast wilt hebben (oa voor Blu-Ray).

aanvulling: overigens moet je je niet teveel blindstaren op het 1080p verhaal. Zo goed als alle spellen op de 360 zijn gemaakt in 720p en worden geschaald naar 1080p. Het zal dus een erg klein verschil zijn tussen HDMI en component. Of dat de moeite is moet je zelf beoordelen, maar ik betwijfel het.

Shiver23 wijzigde dit bericht 08-04-2008 17:01 (12%)

PSN: Shiver23

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: